Directia Generala Administratie si Relatia cu CGMB - CONSULTAREA CETĂȚENILOR ȘI A ASOCIAȚIILOR LEGAL CONSTITUITE
Proiect de hotărâre privind aprobarea Planului Urbanistic Zonal PUZ - MODERNIZARE PlAT.A ROMANA si PASAJ PIETONț, SECTOR 1
Comentarii
Marian 2013-02-10 23:21:54
Este o idee f proasta acest proiect cu pasajul pietonal subteran. E mai bine ca Piata Roamana sa devine pe mijloc pietonala si in rest sa circule masini decat sa coborati traficul pietonal jos intr-o piateta. Oamenii vor sa se plimbe pe deasupra sa vada orasul nu sa fie nevoiti sa petreaca fie si cateva minute intrun spatiu subteran. CENTRU TREBUIE SA FIE AL PIETONILOR NU AL MASINILOR. De asemenea poate e posibil sa mutati si statuia lui Lascar Catargiu in mijlocul pietei Romane unde cred ca e mult mai potrivita decat unde este acum la mijlocul bulevardului Lascar Catargiu ascunsa in spatele unei statii de autobuz unde e utila pt oameni ca pot sa isi sprijine sacosele de ea.
Multumesc
Razvan Necula 2013-02-11 09:51:01
De ce nu pasaj auto?
Ioana Simionescu 2013-02-11 12:56:22
inutil, de abandonat
mihai 2013-02-11 13:47:29
nu se pot scrie msg
Daniel 2013-02-11 14:23:49
doar20caractere?jena
Cristian 2013-02-11 14:29:13
Nu e o prioritate!
Lucian Mihai 2013-02-11 14:38:15
Nu sunt de acord
Laurentiu 2013-02-11 14:56:24
Total inutil.
Voce 2013-02-11 15:21:24
Acum 35 de ani am locuit catva ani in Moscova si am fost surprins sa vad cat de simplu si de ieftin au rezolvat ei traversarea pietonala a strazilor importante. Ei au facut sute si sute de subtraversari de joasa adancime, usor de accesat in care au plasat chioscurile cu ziare, tarabe cu inghetata , WC public, etc. Fluxul fiind mare , erau bine luminate, bine intretinute si foarte utile. Ca dimensiuni: circa 2,5 m adancime, 4-5 m latime si atat. Am vazut ceva asemanator si in Bucuresti, chiar la capatul Podului Grant, in Crangasi prin care se subtraverseaza Calea Crangasi, sosea principala cu trafic mare, tramvaie, etc. E oarecum ascuns si prost semnalizat dar este totusi curat, practic, comod. Cred ca nu a costat mai mult de cateva sute de mii de euro. Din milioanele de euro pentru un singur pasaj la Romana s-ar putea face cateva zeci pasaje in tot Bucurestiul.
Florin Popescu 2013-02-11 16:02:53
Limita de 20 caract.
iosif popa 2013-02-11 16:42:36
Nu sunt de acord, pentru ca PROIECTUL NU ESTE JUSTIFICAT IN MOD OBIECTIV - expunerea de motive nu contine nicio explicatie care sa justifice in mod obiectiv necesitatea sau oportunitatea pasajului in forma propusa.
Spre exemplu, o expunere de motive care sa justifice proiectul in mod obiectiv ar fi trebuit, inter-alia
- Sa analizeze contextul, sa identifice problemele
- Sa evalueze variante de solutii, directe si indirecte
o Pasaj subteran sau suprateran
o pentru oameni, pentru masini, sau pentru ambele
o solutii indirecte (de exemplu, in alte zone)
- sa estimeze beneficiile fiecarei variante, pe termen mediu si lung

in lipsa unor elemente obiectiv justificabile, utilizarea fondurilor publice poate aparea ca fiind discretionara, iar utilitatea proiectului nu este clara.
Irina 2013-02-11 18:38:38
Parerea mea este ca acest pasaj mai degraba incurajeaza fluxul auto decat sa faciliteze parcursul pietonal, si nu cred ca e o solutie sustenabila pentru centrul orasului.
Nicoleta Chirita 2013-02-11 23:21:43
Un proiect inutil!
Razvan Necula 2013-02-12 09:52:34
10 caractere?
Raluca Ionescu 2013-02-12 10:22:11
PMB trebuie sa derul
B Popescu 2013-02-12 10:54:23
Foarte util daca e l
Dan Solomon 2013-02-12 11:15:52
Daca pietonii sunt bagati in subteran, precum cartitele, cine mai admira statuia originala Dali? Orasele moderne baga masinile in pamant, si redau spatiul public locuitorilor.
Dan Solomon 2013-02-12 11:16:46
Daca pietonii sunt bagati in subteran, precum cartitele, cine mai admira statuia originala Dali? Orasele moderne baga masinile in pamant, si redau spatiul public locuitorilor.
Dan Solomon 2013-02-12 11:19:47
Daca pietonii sunt bagati in subteran, precum cartitele, cine mai admira statuia originala Dali? Orasele moderne baga masinile in pamant, si redau spatiul public locuitorilor.
alexa maigut 2013-02-12 11:20:28
nu sunt de acord!
Dan Solomon 2013-02-12 11:23:35
Daca pietonii sunt bagati in subteran, precum cartitele, cine mai admira statuia originala Dali? Orasele moderne baga masinile in pamant, si redau spatiul public locuitorilor.
Cristian Pana 2013-02-12 11:47:36
maxim 20 caractere??
Bogdan 2013-02-12 11:56:23
sunt impotriva!
Tatuc Adrian 2013-02-12 12:10:36
Mai bine nu!
Boboc Andrei 2013-02-12 12:14:35
Nu sunt de acord!
Tudor 2013-02-12 12:19:43
NU PUTEM SCRIE!!!!!!
Marius 2013-02-12 12:20:09
Impotriva!!!
Luminita Popan 2013-02-12 12:20:45
Sustinatorii proiectului, autoritatile si urbanistii ar trebui sa studieze serios si sa aplice conceptul "CRIME PREVENTION THROUGH ENVIRONMENTAL DESIGN" cunoscut din 1970, dar care a luat amploare in anii 2000.
In marile orase se pune serios problema sigurantei cetatenilor si in acest sens pietonul este prioritar inaintea masinilor. Asta inseamna ca din proiectare se prevede ca spatiul public sa fie cat mai deschis - usor de supravegheat si luminat, pietonul sa aiba acces cat mai direct si fara diferente de nivel in directiile principale si mai ales contact vizual cu zona tinta unde va ajunge. Se recomanda evitarea elementelor constructive care blocheaza controlul vizual si la nivel social predispun la acte de vandalism si agresiuni. Din motivele enuntate mai sus sunt de evitat pasajele pietonale subterane.
Bogdan 2013-02-12 12:22:04
max 20 de caractere!
Cornel 2013-02-12 13:00:21
Eu zic sa terminati intai santierele abandonate sau pe care se lucreaza ca melcul turbat si care mai rau incurca circulatia de orice fel ! Nu va e rusine !
Stefan Aldea 2013-02-12 13:11:11
Pasajul subteran trebuie să fie pentru mașini, nu pietonal. În forma actuală proiectul nu aduce mari beneficii calității spațiului public și cetățenilor. Piața Romană nu este un loc atât de greu de traversat ca să se justifice o astfel de investiție. O trecere auto subterană pe direcția Gh. Magheru - Lascăr Catargiu ar fi mai de dorit, iar spațiul suprateran transformat de așa natură încât să fie predominant pietonal. Se pot face câteva traversări pietonale subterane locale (pe sub b-dul Dacia) și o ieșire suplimentară pentru metrou, chiar și în situația existenței unui pasaj auto iar căile de rulare ale mașinilor se pot diminua astfel încât să revină spații mai generoase pietonilor.
Anamaria 2013-02-12 13:59:45
va bateti joc?
Andrei 2013-02-12 14:23:25
Nu sunt de acord.
Claudia 2013-02-12 15:35:07
Nu sunt de acord!
Alexandru 2013-02-12 16:07:06
Terminati ce ati inc
Alexandru 2013-02-12 16:11:39
Terminati ce ati inc
Delia Mihalache 2013-02-12 16:19:45
Acest proiect este inutil, nu are justificare si nu corespunde principiilor de dezvoltare sustenabila a orasului. Ar incuraja traficul auto prin centrul orasului, ar obliga pietonii sa circule prin subteran si ar duce la cheltuirea inutila a 15 milioane de euro din banii contribuabililor in timp ce alte probleme ar ramane in continuare nerezolvate. Va solicit sa realocati aceste fonduri Proiectului "Penetratie Prelungirea - Ghencea Domnesti", proiect votat de CGMB in 2006 dar care nu primeste finantare pt. demararea lucrarilor desi afecteaza mii de cetateni din Bucuresti si jud. Ilfov, fie ei pietoni nevoiti sa circule pe carosabil sau prin noroi, soferi nevoiti sa parcurga 1 km in 45 de minute sau biciclisti.
Dragos 2013-02-12 19:55:19
O idee si mai buna
Dragos 2013-02-12 19:56:25
Mai bine pasaj auto!
Florin Popescu 2013-02-13 15:37:00
Sunt impotriva acestui proiect. Traficul auto nu trebuie incurajat prin centrul orasului, dimpotriva. Tocmai d-asta se construieste Bd. Uranus. Cand (cand?) va fi gata traficul prin Piata Romana va scadea si nu va mai justifica acest pasaj.
Paul 2013-02-13 22:37:44
O mare prostie proiectul pt construirea pasajului pentru pietoni. Asta ar insemna ca o nou piata sa nu insemne nimic pt Bucuresti decat trafic. Mai bine piata s-ar amenaja sa fie pietonala in interior si la extremitati sa circule masini. Oricum in afara de Piata Universitatii celelalte piete din Bucuresti sunt parcari( Piata Operei, Victoriei, Constitutiei, Revolutiei s.a.m.d.) care nu reprezinta nimic si care vad ca nimeni nu se grabeste sa le amenajeze ca spatii publice. Cei din primarie spuneau ca nu le pot amenaja pana nu construiesc locuri de parcare dar s-a vazut in cazul zonei Pietei Universitatii unde sunt 2500 de locuri de parcare ca fara parcare sau cu parcare lumea tot unde vrea parcheaza fara ca primaria sa actioneze sau sa actioneze cu intarziere dupa o luna sa eliebereze piata.
Dinu Ionut Adrian 2013-02-13 23:06:56
Nu sunt de acord !!! Cu acesti bani se pot scoate din mizerie zone ale Bucurestiului care nu pot fi demne de o capitala Europeana. Proiectul din Prelungirea Ghencea - Domnesti ar merita mai multa atentie din partea dvs.
Elena 2013-02-14 14:14:36
Ar fi de preferat pasaj auto iar pietonii sa poata traversa strazile ca si acum. In general pasajele subterane pt pietoni dau o senzatie de incarcare/complicare a cadrului.
Sunt de acord ca zona Piata Romana necesita o amenajare. De asemenea ca stalpi de iluminat as propune ceva mai clasic chiar cu felinare cu ornamente etc...modelul pt iluminat nu mi se pare prea placut dpdv estetic. De asemenea, pomii ar fi bine sa permita sa aiba o coroana inalta si potrivita pt a oferi umbra in zilele de vara cand ne aproape ne topim pe strazi. Ar fi placuta si o pavare cu placi. Bitumul nu e prea placut. Trotuarul sa fie la acelasi nivel peste tot nu vai si dealuri ca sa fie plin de baltaoci dupa ploi (situatia actuala, de altfel). In plus in dreptul trecerilor de pietoni, trotuarele sa fie coborate la nivelul carosabilului (lucru util pt persoanele cu dizabilitati fizice, carucioare etc). Reabilitarea caldirilor e binevenita.
Raluca Munteanu 2013-02-15 09:22:04
O prima observatie ar fi ca desi proiectul afecteaza mii de cetateni consultarea se reduce la o lista de comentarii pe o pagina de internet, fara un dialog real cu oamenii. pe "raportul informarii si consultarii publice" intilnirile cu cetatenii sunt trecute ca "nu e cazul", iar numarul de persoane care au aprticipat lade zbatere tot "nu e cazul"! Desi concluzia e ca majoritatea s-au exprimat pentru respingerea proiectului, modul de rezolvare a obervatiilor este tot la "nu e cazul". Ce sa intelegem? ca "nu e cazul" sa tinem cont de opinia cetatenilor?!!!! Fapul ca se recunoastea importanta fluxului de pietoni din zona, dar se acord prioritate masinilor este un non sens. Suntem in centrul orasului! Locul cel mai cautat si frecventat! Si in loc sa incurajam acest lucru cream bariere si restrictionam pietonii!!! In plus se propune o copie a unei statui - creatii originale moderne nu ne permitem?!!!
Dorian 2013-02-15 10:27:38
Oprescule, baga masinile in pamant nu oamenii! Nu! Nu! Nu!
Radu 2013-02-15 13:47:10
In primul rand o dezbatere publica se face pe bune, nu in mediul virtual, mai ales pentru un proiect atat de important pentru oras. In al doilea rand, toate principiile de mobilitate si dezvoltare urbana sunt incalcate. E dificil traficul pietonal? Foarte bine, ingustati carosabilul, largiti trotuarele, benzi de autobuze, piste de biciclete si uite asa vor circula si pietonii si masinile civilizat. Cand va veti obisnui cu ideea ca in centrul orasului, OMUL primeaza, nu cutia de tabla?
Marian Ivan 2013-02-16 02:03:16
1. 75% dintre bucuresteni vor reducerea vitezei pentru traficul auto in zona centrala.
2. 83% dintre bucuresteni sustin introducerea zonelor pietonale in zona centrala, inclusiv in Piata Romana.
3. Din 2015 devine obligatorie Directiva 2008/50/CE. Iar in Bucuresti s-au depasit mediile anuale de mai bine de doua ori in 2010 la pulberile PM2.5. Sursa poluarii : traficul auto.
4. Primarul Oprescu si-a asumat "Declaraţia şi Angajamentul Primarului General al Municipiului Bucureşti în domeniul calităţii şi mediului"
5. Strategia Nationala pentru Siguranta Rutiera 2010-2012 sustine masurile de calmare a traficului rutier in orase si de incurajare a traficului pietonal.

Proiectul propus pentru Piata Romana incalca vointa cetatenilor, si angajamentele asumate de Primar sau/si guvernanti.
Daniel 2013-02-17 21:37:32
Consider ca sunt bani aruncati degeaba. Ce ar fi eficient? Un pasaj auto ! Pentru decongestionarea traficului.
Dinu Ionut Adrian 2013-02-18 15:36:51
Nu, categoric !!! Mai bine s-ar dezvolta infrastructura in zonele care au nevoie pt a fi demne ca sunt parte a unei capitale europene.Orientativa mai mult spre iesirile din Bucuresti. (prelungirea Ghencea- Domnesti asteapta de 20 de ani sa se largeasca soseaua si sa se faca pasaj trecere peste calea ferata,ca sa nu mai vb ca dupa Valea Oltului nu exista trotuare).Chiar nu exista cineva care sa ia prioritatile in ordinea fireasca a lor ???
Valentina 2013-02-18 16:55:07
Nu sunt de acord cu acest proiect. Sper sa fie abandonat. Acest oras este deja intesat cu prea multe masini care afecteaza grav aerul si molesteaza pietonii, nu trebuie sa incurajam un flux mai mare de masini.
Cristi 2013-02-19 19:56:22
Un proiect complet inutil. Bucurestiul nu are decat f f f putine zone pietonale si alea transformate in parcari asa ca e mai necesar ca Piata Romana sa devina semipietonala, de asemenea cred a venit vremea sa amenajati urbanistic cat mai multe piete pietonale care momentan in afara faptului ca sunt umplute cu masini nu reprezinta nimic pentru Bucuresti. E NEVOIE CA MASINILE SA FIE CAT MAI RESTRICTIONATE IN CENTRU.
Daniela Croitoru 2013-02-20 12:18:47
Maşinile ar trebui să circule pe sub pământ. Unei maşini ii e mai uşor sa coboare o pantă, decat oamenilor sa coboare scări. Gândiţi-vă la bătrâni, persoane cu dizabilităţi, părinţi cu copii in cărucior, etc. Oamenii ar trebui să aibă prioritate si nu fierul. Asa s-ar încuraja si mişcarea in rândul cetăţenilor. Avem nevoie de spaţii unde sa ne putem plimba, iar zona Piaţa Romană este una foarte frumoasă.
Florina 2013-02-20 16:24:20
Aceasta nu e dezbatere publica. Faceti macar pentru asta o dezbatere publica pe bune. Dupa ce ca oamenii nu mai au voie in sala de consiliu, acum numiti "dezbatere" 200 caractere pe website.
Florina 2013-02-20 16:30:28
Aceasta nu e dezbatere publica. Faceti macar pentru asta o dezbatere publica pe bune. Dupa ce ca oamenii nu mai au voie in sala de consiliu, acum numiti "dezbatere" 200 caractere pe website.
Raluca 2013-02-25 11:45:35
Orasul este al oamenilor, trebuie incurajate crearea de spatii publice atractive pentru oameni, nu marginalizarea lor in subteran. Nu este suficient ca nu avem loc pe trotuare, pe culoarea verde pe trecerile de pietoni? Trebuie sa disparem cu totul daca nu suntem soferi? Traficul in oras trebuie descurajat, nu incurajat.
mihai bobarnac 2013-02-27 20:39:32
Ideea unui pasaj subteran pe sub Piata Romana care sa lege Metroul este FOARTE CORECTA. Doar ca eu cred ca acolo se poate face un Giratoriu Mare si statiile de autobuz si locurile de Taxi mutate la cel putin 200m, parcari si trotuare trebuiesc rearanjate ca a apara o mare zona deschisa. cladiriler enovate. Reclamele oribile de tip Coca-Cola sau chiloti cat blocurile scoase. In centrul ei sa aiba un monument Impozant. De ex o Columna.
Groaznic arata proiectul cu benzile trasversale ca si acum!
mihai bobarnac 2013-02-27 20:41:31
Ideea unui pasaj subteran pe sub Piata Romana care sa lege Metroul este FOARTE CORECTA. Doar ca eu cred ca acolo se poate face un Giratoriu Mare si statiile de autobuz si locurile de Taxi mutate la cel putin 200m, parcari si trotuare trebuiesc rearanjate ca a apara o mare zona deschisa. cladiriler enovate. Reclamele oribile de tip Coca-Cola sau chiloti cat blocurile scoase. In centrul ei sa aiba un monument Impozant. De ex o Columna.
Groaznic arata proiectul cu benzile trasversale ca si acum!
Mihai Bobarnac 2013-02-27 20:42:50
Ideea unui pasaj subteran pe sub Piata Romana care sa lege Metroul este FOARTE CORECTA. Doar ca eu cred ca acolo se poate face un Giratoriu Mare si statiile de autobuz si locurile de Taxi mutate la cel putin 200m, parcari si trotuare trebuiesc rearanjate ca a apara o mare zona deschisa. cladiriler enovate. Reclamele oribile de tip Coca-Cola sau chiloti cat blocurile scoase. In centrul ei sa aiba un monument Impozant. De ex o Columna.
Dan B 2013-02-27 22:42:19
Sunt de acord ca nu e neaparat o prioritate, dar ideea ca nu ar fi util e absurda. Traversarea la Romana chiar este dificila, mai ales pentru a ajunge intr-un punct diametral opus. Gura de metrou este prea departe de piata propriu-zisa, ceea ce duce la vesnica aglomeratie de la coloane. Pasajul ar crea o conexiune directa intre metrou si statia de troleibuz de la ASE - practic, un nod intermodal. Nu cred ca deranjeaza pe cineva pasajul de la Universitate, care indeplineste exact aceleasi functii. Oricum, masinile tot vor trebui sa se opreasca la semafor, ca e intersectie; in schimb, nu va mai trebui ca pietonii sa astepte la stop la fiecare strada pe care o traverseaza; pur si simplu trec prin pasaj direct spre destinatia dorita.
adita 2013-02-27 23:58:57
eu unul sunt de acord atata timp cat consta in modernizarea zonei. daca ar fi pasajul in realitate exact cum este in filmuletul proiectului nu am nimic impotriva ca trebuie sa circul prin pasaj.
Adriana 2013-02-28 13:18:57
SE PARE CA FIE PRIMAR DIN BUCURESTI A AVUT O OBSESIE, PRECEDENTUL LEGAT DE BORDURI, ACTUALUL DE PASAJE.
O investitie prea mare care nu se justifica doar pentru a traversa o zona mai repede. Plus ca Piata Romana trebuie sa fie amenajata pentru pietoni in primul rand nu sa fie amenajata pentru masini. In proiect piata apare cu atatea benzi pentru masini incat ai impresia ca acolo o sa se desfasoare un circuit de formula 1. Orasele din lumea intreaga incep sa reduca accesul masinilor in centru si sa amenajeze cat mai multe zone pentru pietoni, in Bucuresti e invers; toate pietele, strazile, trotuarele sunt ale masinilor pietonii descurcandu-se cum pot.
Jim 2013-02-28 22:31:24
Total inutil. Pentru amenajarea Pietei Universitatii s-au alogat 500000 Euro si arata exact de cat s-au investit iar pentru un pasaj pietonal se aloca 15 mil Euro care nu face decat sa trimita pietonii in subteran in loc ca ei sa ramane la suprafata. De banii aceia(17 mil Euro) se pot amenaja: Piata Romana, Victoriei, Constituei, Revolutiei si Operei care in acest moment nu reprezinta decat niste imense parcari si nu pentru un pasaj care sa trimita pietonii in subteran. De asemenea se pot gasii solutii ieftine si de calitate pentru pietele mentionate anterior si nu tot feluri de proiecte exagerate si cu preturi exorbitante mai ales cand sunt atatea proiecte care mananca bani multi si nu sunt terminate inca, amanate si iar amanate de ani de zile.
Patache 2013-03-02 19:37:52
Risipa de bani pasajul de la Piata Romana, doar pt plantarea catorva copaci in piata si un pasaj pietonal care sa faca legatura cu metroul. Pietonii stau in subteran si masinile la suprafata, pe trotuare si mai ales in zonele pietonale in Bucuresti. Mai bine ganditi-va cum sa scapam de trafic in centru, de asemenea se pot amenaja zone pietonale cum ar fi zona in care sunt iesirile de la metrou de la piata romana care trebuie sa fie pietonala si nu o zona sufocata de masini, sau in piata propriu zisa de la romana sa fie amenjata un rond de verdeteata nu tot felul de proiecte cu costuri uriase care pe deasupra sunt si inutile.
Patache 2013-03-04 20:26:40
Risipa de bani pasajul de la Piata Romana, doar pt plantarea catorva copaci in piata si un pasaj pietonal care sa faca legatura cu metroul. Pietonii stau in subteran si masinile la suprafata, pe trotuare si mai ales in zonele pietonale in Bucuresti. Mai bine ganditi-va cum sa scapam de trafic in centru, de asemenea se pot amenaja zone pietonale cum ar fi zona in care sunt iesirile de la metrou de la piata romana care trebuie sa fie pietonala si nu o zona sufocata de masini, sau in piata propriu zisa de la romana sa fie amenjata un rond de verdeteata nu tot felul de proiecte cu costuri uriase care pe deasupra sunt si inutile.
Cristina C. 2013-03-05 18:56:43
Sunt complet impotriva !!! M-am saturat de orasul asta numai pentru masini !!! Niciodata nu auzim : propunere pentru un nou parc, de pilda. Numai : demolam si dam drumul la masini; facem pod, ca sa se circule cu masina; bagam oamenii sub pamant, ca sa se circule mai usor cu masina. Este cea a doua cea mai poluata capitala din Europa, e un oras pentru fieraraie emitatoare de noxe !!! Vreti sa transformati Bucurestiul intr-o mare placa de beton de tranzit, nu un oras in care se traieste !!! NU, CATEGORIC NU !
sergio 2013-03-05 20:16:53
Nu sunt de accord . Un proiect care nu e gandit pentru oameni ci mai degraba pentru niste amarate de masini care invadeaza din ce in ce mai mult spatiul public .
Bogdan 2013-03-05 20:30:54
Eu as face sens unic cu trei benzi dinspre Universitate inspre Romana, in rest as amenaja pietonal. Plus o banda pentru parcare laterala si una pentru autobuze separata cu separatoare. La Romana, la dreapta as face tot sens unic pe trei benzi pe Dorobanti, pana la Perla, acolo intoarcerea s-ar face pe Bastiliei sau pe fostul Ana Ipatescu. Si asa as largi trotuarul de la ASE/ hotel Pullman / Pizza Hut. Cel mai bine bulevard din oras pe aglomeratie merge Calea Victoriei, trebuie vazut si observat de ce.
Patache 2013-03-05 22:05:15
Risipa de bani pasajul de la Piata Romana, doar pt plantarea catorva copaci in piata si un pasaj pietonal care sa faca legatura cu metroul. Pietonii stau in subteran si masinile la suprafata, pe trotuare si mai ales in zonele pietonale in Bucuresti. Mai bine ganditi-va cum sa scapam de trafic in centru, de asemenea se pot amenaja zone pietonale cum ar fi zona in care sunt iesirile de la metrou de la piata romana care trebuie sa fie pietonala si nu o zona sufocata de masini, sau in piata propriu zisa de la romana sa fie amenjata un rond de verdeteata nu tot felul de proiecte cu costuri uriase care pe deasupra sunt si inutile.
Florin C 2013-03-05 22:33:09
O idee extrem de PROASTĂ! Vrem un oraș pentru oameni, nu pentru mașini. Vrem să ajungem de la stația de autobuz la stația de metrou prin soare, nu prin tunele iluminate cu neoane!!! Vrem ca bătrânii și cei cu handicap să poată circula acolo. Fără scări, fără trepte.
Circulația auto prin centrul Bucureștiului trebuie restricționată și diminuată, nu încurajată! Vream un centru al Bucureștiului pentru oameni și nu pentru mașini.
Mă opun acestui proiect!
Florin C 2013-03-05 22:33:31
O idee extrem de PROASTĂ! Vrem un oraș pentru oameni, nu pentru mașini. Vrem să ajungem de la stația de autobuz la stația de metrou prin soare, nu prin tunele iluminate cu neoane!!! Vrem ca bătrânii și cei cu handicap să poată circula acolo. Fără scări, fără trepte.
Circulația auto prin centrul Bucureștiului trebuie restricționată și diminuată, nu încurajată! Vream un centru al Bucureștiului pentru oameni și nu pentru mașini.
Mă opun acestui proiect!
Ovidiu 2013-03-05 23:09:42
Centrul orasului ar trebui sa aiba o inclinare mai mare spre om decat spre masina. Nu ar trebui mutati oamenii sub pamant ca sa avem un timp de parcurs mai mic pt masini. Daca se doreste imbunatatirea traficului sa se faca un pasaj auto pe directia Dacia - Eminescu care sa treaca pe sub piata. Oamnii trebuie sa circule pe la suprafata. De asemena liniile de transport in comun ar trebui reconfigurate astfel incat sa nu mai fie condensate statiile a 10 trasee pe o raza de 40 de metri. Astfel de pasaje ar fi ok in zone comerciale, rezideentiale, industriale nu in centru cu valoare universitara si istrica.
Ovidiu 2013-03-05 23:10:05
Centrul orasului ar trebui sa aiba o inclinare mai mare spre om decat spre masina. Nu ar trebui mutati oamenii sub pamant ca sa avem un timp de parcurs mai mic pt masini. Daca se doreste imbunatatirea traficului sa se faca un pasaj auto pe directia Dacia - Eminescu care sa treaca pe sub piata. Oamnii trebuie sa circule pe la suprafata. De asemena liniile de transport in comun ar trebui reconfigurate astfel incat sa nu mai fie condensate statiile a 10 trasee pe o raza de 40 de metri. Astfel de pasaje ar fi ok in zone comerciale, rezideentiale, industriale nu in centru cu valoare universitara si istrica.
Ovidiu 2013-03-05 23:10:22
Centrul orasului ar trebui sa aiba o inclinare mai mare spre om decat spre masina. Nu ar trebui mutati oamenii sub pamant ca sa avem un timp de parcurs mai mic pt masini. Daca se doreste imbunatatirea traficului sa se faca un pasaj auto pe directia Dacia - Eminescu care sa treaca pe sub piata. Oamnii trebuie sa circule pe la suprafata. De asemena liniile de transport in comun ar trebui reconfigurate astfel incat sa nu mai fie condensate statiile a 10 trasee pe o raza de 40 de metri. Astfel de pasaje ar fi ok in zone comerciale, rezideentiale, industriale nu in centru cu valoare universitara si istrica.
Dan 2013-03-06 09:37:58
OPRITI MACELARIREA BUCURESTIULUI !!!
ORASUL APARTINE OAMENILOR , NU MASINILOR !
Dan 2013-03-06 09:38:15
OPRITI MACELARIREA BUCURESTIULUI !!!
ORASUL APARTINE OAMENILOR , NU MASINILOR !
GT 2013-03-06 10:07:44
Mai întâi terminați magistrala 5 de metrou și toate lucrările astea care fac din București un perpetuu șantier în lucru, focar de mizerie, praf și zgomot.
RazvanB 2013-03-06 10:28:47
proiectul este inutil. modelul de dezvoltare al oraselor europene spune ca orasul apartine in primul rand oamenilor/pietonilor. o solutie pentru piata romana ar fi micsorarea spatiului pentru masini si prioritizarea traficului de pietoni si a transportului in comun.
Dragos Marinescu 2013-03-06 11:36:40
Lasati oamenii sa circule la suprafata, bagati masinile in subteran. Rezolvati rusinea reprezentata de cladirea in ruina de langa ASE. Obligati asociatiile de proprietari sa isi refaca fatadele, mai ales pe cele care obtin bani din reclame. Instalati vizibil si cuviincios statuia lui Lascar Catargiu.
vlad 2013-03-06 12:44:46
Nu sunt de acord cu aceasta propunere.
Alina 2013-03-06 14:19:06
Pasajul subteran ar trebui facut pentru masini iar la suprafata zona pietonala, pe cat posibil. Paradigma "trebuie fluidificat traficul rutier in oras" trebuie pusa in cui! Masinile trebuie lasate in afara orasului, pe cat posibil. Centura trebuie finalizata ca sa nu mai treaca prin Piata Romana 90% din cei care vor sa mearga de la Ploiesti la Giurgiu, e exemplu. Pentru cei cu destinatii in oras, trebuie sa faca parcari mari, suprapuse, la capetele liniilor de Metrou, gratuite sau cu abonament de bun simt si de acolo oamenii sa ia Metroul, sa vina la Romana si sa se plimbe la suprafata intr-o zona in care sa poti respira. Daca se imbunatateste transportul in comun si se gasesc solutii pentru a lasa masina la marginea orasului nu vom mai avea nevoie de atata "fluidificare" a traficului rutier.
Alin 2013-03-06 15:22:50
Cred ca ar fi foarte util sa se poata intra la metrou fara a traversa cand vii dinspre ASE sau din piata Amzei.
Ideea ca pietonii in general sa fie trimisi in subteran ca sa poata circula masinile mai usor apartine secolului trecut si l-as concedia imediat pe cel care a propus asa ceva. De ce sa-i mai zicem Piata Romana daca blocam accesul oamenilor? La doi pasi de una din cele mai mari universitati din tara, la doi pasi de piata Amzei, cea mai importanta piata agroalimentara din centrul orasului, arhitectii capitalei ar trebui sa se gandeasca mai intai cum sa atraga si sa retina turistii in asemenea zone, cum sa atraga bucurestenii sa-si petreaca timpul in asemenea zone, incurajand comertul local si veniturile primariei, socializarea, coeziunea.
Solutia pentru Bucuresti nu este fluidizarea traficului prin mijlocul orasului, o sarcina imposibila pe termen lung, ci eliminarea traficului din mijlocul orasului. Orice proiect trebuie sa tina cont de acest adevar fundamental. Toate marile capitale europene au inteles. La noi de ce o fi atat de greu?
Andrei Ladunca 2013-03-06 20:40:28
Sustin ideea unui pasaj auto subteran, si reamenajarea locatiei pentru pietoni. Daca un sensul nord sud trece in subteran, automat semicercurile nord sud devin libere pt amenajare. Daca e posibil, mutarea ambelor sensuri de circulatie in subteran, pe 2 nivele, ar fi ideal pt eliberarea intregii intersectii la suprafata.
De acord cu parerile exprimate mai sus in vederea reorganizarii acestui dialog.
Dragos 2013-03-07 11:51:58
Pasajul cred ca trebuie facut asa cum exista pasajul de la Universitate si acesta ar fi extrem de util. Incercati sa va imafinati traficul pietonal si auto de la Universitate daca acel apsaj nu ar fi.
In plus cred ca prin pasaj siguranta pietonilor ar creste si nu ar mai fi atatea accidente soldate cu victime. O conditie insa ar fi sa existe scari rulante functionale nu ca la Universitate.
Aldea 2013-03-08 22:33:31
Orasul, mai ales centrul, trebuie sa fie al oamenilor si nu al masinilor. Nu oamenii trebuiesc izgoniti din oras, sau ascunsi sub pamant, ci masinile. Prioritatile orasului in ceea ce priveste traficul urban sunt:
1. reducerea traficului auto prin fluidizarea transportului in comun, care sa beneficieze de strazi, sau cel putin benzi destinate exclusiv RATB, pe toata lungimea fiecarei linii,
2. redirectionarea traficului auto pe rute care sa ocoleasca centrul orasului.

Investitia propusa este inutila, deoarece ABC-ul urbanismului ne arata ca o fluidizare a traficului auto intr-o intersectie nu face decat sa atraga trafic suplimentar, care va bloca intersectia din nou.
Singurul aspect pozitiv ar fi facilizarea accesului la metrou, dar creera de noi guri de acces pentru calatori, nu inseamna ca toti pietonii trebuiesc bagati sub pamant.
Aldea 2013-03-08 22:49:44
Orasul, mai ales centrul, trebuie sa fie al oamenilor si nu al masinilor. Nu oamenii trebuiesc izgoniti din oras, sau ascunsi sub pamant, ci masinile. Prioritatile orasului in ceea ce priveste traficul urban sunt:
1. reducerea traficului auto prin fluidizarea transportului in comun, care sa beneficieze de strazi, sau cel putin benzi destinate exclusiv RATB, pe toata lungimea fiecarei linii,
2. redirectionarea traficului auto pe rute care sa ocoleasca centrul orasului.

Investitia propusa este inutila, deoarece ABC-ul urbanismului ne arata ca o fluidizare a traficului auto intr-o intersectie nu face decat sa atraga trafic suplimentar, care va bloca intersectia din nou.
Singurul aspect pozitiv ar fi facilizarea accesului la metrou, dar creera de noi guri de acces pentru calatori, nu inseamna ca toti pietonii trebuiesc bagati sub pamant.
Aldea 2013-03-08 23:07:56
Orasul, mai ales centrul, trebuie sa fie al oamenilor si nu al masinilor. Nu oamenii trebuiesc izgoniti din oras, sau ascunsi sub pamant, ci masinile. Prioritatile orasului in ceea ce priveste traficul urban sunt:
1. reducerea traficului auto prin fluidizarea transportului in comun, care sa beneficieze de strazi, sau cel putin benzi destinate exclusiv RATB, pe toata lungimea fiecarei linii,
2. redirectionarea traficului auto pe rute care sa ocoleasca centrul orasului.

Investitia propusa este inutila, deoarece ABC-ul urbanismului ne arata ca o fluidizare a traficului auto intr-o intersectie nu face decat sa atraga trafic suplimentar, care va bloca intersectia din nou.
Singurul aspect pozitiv ar fi facilizarea accesului la metrou, dar creera de noi guri de acces pentru calatori, nu inseamna ca toti pietonii trebuiesc bagati sub pamant.
Bogdan Franovici 2013-03-15 12:17:08
Domnilor, ati observat ca in acest oras traiesc si oameni?
Ma opun acestui proiect pentru ca:
- pune pietonii pe ultimul loc, trimitandu-i in subteran. In orasele europene se intampla exact opusul
- traficul auto in centrul orasului NU trebuie incurajat; in plus, trimiterea pietonilor in subteran nu va aduce vreo imbunatatire semnificativa
- este nejustificat de scump - probabil ca kitsch-ul "modern" costa, cum a fost cazul si la Universitate

Pentru fluidizarea traficului pietonal, puteti incerca si solutii mai simple, cum ar fi:
- retragerea autorizatiilor pentru chioscurile din zona (incercati sa ajungeti de la ASE la metrou in timpul targului de Martisor - si nu, nu intersectia e problema, ci tarabele)
- largirea trecerilor de pietoni
- regandirea traficului auto in zona, cu sensuri unice pe Dacia (cu exceptia transportului in comun)
Bogdan Franovici 2013-03-15 12:17:18
Domnilor, ati observat ca in acest oras traiesc si oameni?
Ma opun acestui proiect pentru ca:
- pune pietonii pe ultimul loc, trimitandu-i in subteran. In orasele europene se intampla exact opusul
- traficul auto in centrul orasului NU trebuie incurajat; in plus, trimiterea pietonilor in subteran nu va aduce vreo imbunatatire semnificativa
- este nejustificat de scump - probabil ca kitsch-ul "modern" costa, cum a fost cazul si la Universitate

Pentru fluidizarea traficului pietonal, puteti incerca si solutii mai simple, cum ar fi:
- retragerea autorizatiilor pentru chioscurile din zona (incercati sa ajungeti de la ASE la metrou in timpul targului de Martisor - si nu, nu intersectia e problema, ci tarabele)
- largirea trecerilor de pietoni
- regandirea traficului auto in zona, cu sensuri unice pe Dacia (cu exceptia transportului in comun)
Bogdan Franovici 2013-03-15 12:17:22
Domnilor, ati observat ca in acest oras traiesc si oameni?
Ma opun acestui proiect pentru ca:
- pune pietonii pe ultimul loc, trimitandu-i in subteran. In orasele europene se intampla exact opusul
- traficul auto in centrul orasului NU trebuie incurajat; in plus, trimiterea pietonilor in subteran nu va aduce vreo imbunatatire semnificativa
- este nejustificat de scump - probabil ca kitsch-ul "modern" costa, cum a fost cazul si la Universitate

Pentru fluidizarea traficului pietonal, puteti incerca si solutii mai simple, cum ar fi:
- retragerea autorizatiilor pentru chioscurile din zona (incercati sa ajungeti de la ASE la metrou in timpul targului de Martisor - si nu, nu intersectia e problema, ci tarabele)
- largirea trecerilor de pietoni
- regandirea traficului auto in zona, cu sensuri unice pe Dacia (cu exceptia transportului in comun)
robert dobrescu 2013-04-30 16:26:24
o stupizenie. in loc sa aerisim orasul il complicam cu tot felul de pasaje megalomanice. ar fi OK un mic pasaj de genul celui de la Lipscani-Sf-Gheorghe. ieftin si rapid. dar prevad ca onor Oprescu va face o macelareala ca la Universitate. mii de mp construiti ca sa trecem de colo - colo. in acest timp Centura Sud plange, pasajul spre Domnesti ...pauză, patinoare in cartiere nici gand, caini vagabonzi cat cuprinde, Buzesti-Uranus....cine stie cand, legatura Sisesti-Odai, doar pe hartie.... Probabil ca asta e spilul, incepe 1000 de proiecte si nu termina nimic, face aditionale peste aditionale, cumparam acoperisuri retractante pe care nu le putem folosi si concepem telegondole de 4 oameni.. incredibil. te gandesti cat poate sa mai inghita contriibuabilul....