Directia Generala Administratie si Relatia cu CGMB - CONSULTAREA CETĂȚENILOR ȘI A ASOCIAȚIILOR LEGAL CONSTITUITE
Proiect de hotărâre privind aprobarea Regulamentului privind organizarea si functionarea teraselor sezoniere in perimetrul Centrului Istoric Bucuresti
Comentarii
Cornel 2013-01-13 13:43:22
Limitarea programului teraselor din Centrul Vechi panala orele 22/24 este o decizie foarte proasta. De la restaurarea strazilor Centrul Vechi a revenit la viata si o gramada de lume merge acolo seara, mai ales la sfarsitul spatamanii. De asemenea, turistii straini care vor sa se distreze seara tot acolo merg. Limitarea programului pana la orele 22/24 va dauna foarte mult bucurestenilor si turistilor.
Aurelian ristian 2013-01-13 16:39:58
O prostie ideea asta
ioana 2013-01-13 20:32:28
2000 sau 20 caracter
Dana 2013-01-13 22:25:43
Farmecul centrului istoric este tocmai programul de functionare al restaurantelor ,care pe timpul verii au terasele deschise pana spre orele diminetii.Strainii ,tinerii si nu numai au un loc al lor unde se pot simti bine si nu cred ca restrictionarea orelor este un lucru bun.Uniformizarea culorii mobilierului teraselor si pastrarea unui spatiu pietonal este ok . Cred ca ar trebui sa aveti intalniri cu investitorii din centru istoric pentru ca ei stiu cel mai bine de ce au nevoie in acel perimetru.Zona centrului istoric a crescut an de an in popularitate tocmai datorita diversitatilor teraselor si restaurantelor si cred ca un regulament prea strict nu este oportun.Cred ca acest proiect trebuie modificat si orele de inchidere ar teraselor sa fie ca si in prezent.
Adrian Balteanu 2013-01-14 00:17:25
Felicitari pentru realizarea regulamentului si pentru prevederile acestuia. Ar fi de dorit regulamente similare si pentru alte zone. Ar fi de dorit un regulament nu doar pentru ocuparea sezoniera a spatiului public, ci si pentru cea ocazionala (in regulament se face referire la situatie, doar trecator). Atentie la necesitatea obtinerii avizului MCPN (Legea 422/2001, art. 23, alin. 2, lit. c, d, f)! Intreaga zona la care se refera regulamentul este monument istoric. Observatii comparind acest regulament cu altele similare din Romania, nu au fost reglementate/ pot fi aprofundate reglementările: zonele unde se pot amplasa terase este stabilita de CTATU; ridicarea mobilierului amplasat neautorizat; aducerea la starea initiala dupa eliberarea amplasamentului; neafectarea spatiilor verzi; restringerea/ intreruperea activitatii comerciantului in cazul lucrarilor edilitare şi a prejudicierii proprietarilor invecinati; proiectia in plan a umbrelelor nu va depasi zona autorizata şi inaltimea lor libera minima; stabilirea solutiei de iluminat in legatura cu cea generala; racordarea la energie electrica nu se va face aerian; in apropierea lacaselor de cult, in timpul slujbelor nu de difuzeaza muzica (v. si Legea 422/2001, art. 9, alin. 5); scutiri de taxa pentru activitati si actiunilor nonprofit de interes public sau cu impact social (cu explicitarea situatiei in articolul definitiilor). De verificat existenţa unor obligaţii de folosinta pentru monumentele din perimetrul vizat care sa influenteze regulamentul privind terasele. Necesitatea obtinerii avizului MCPN si ideea supunerii in dezbatere a regulamentului in CTATU face necesar un proiect de HCGM cu “parte desenata” anexata, in baza caruia sa se autorizeze terasele. Va rog sa revizitati studiul pilot privind mobilierul urban din centrul istoric realizat in urma cu circa 10 ani.
Andrei Constantin 2013-01-14 05:39:14
Nu sunt de acord cu aceste modificari. Inteleg necesitatea unei reglementari clare a activitatii din Centru Vechi insa restrangerea la un program in weekend pana la ora 01:00 ar rapi din farmecul vietii de noapte a zonei centrale, zona ce incepe sa-si arate potentialul turistic si economic. Ar fi pacat.
stefan 2013-01-14 10:30:48
rusine,comunistilor!
Valentin Bratescu 2013-01-14 12:05:25
Ideea de a limita orarul este absurda. Ce-ar fi sa interzica magazinele non-stop, sau sa taie curentul dupa 12 noaptea...
Personal mie mi se pare o invitatie voalata pentru ca patronii sa cotizeze la... fondul de protocol al primariei/consiliului general.
Probleme care nu figureaza in regulament si ar trebui rezolvate:
1. Un numar minim de toalete per restaurant.
2. Un program mai strans de ridicare a gunoiului (vara miroase).
3. Scoaterea din zona a persoanelor cu comportament antisocial (ocupanti ilegali de imobile, cersetori, parcagii, etc)
Andra 2013-01-14 12:58:59
Felicitariiiii!!
Emil 2013-01-14 13:34:44
O PROSTIE,ca la noi!
Diana 2013-01-14 13:43:10
Nu sunt de acord.
adi 2013-01-14 13:44:02
pentru webmaster: vedeti ca este o limita pusa la textarea-ul din acest formular care nu permite introducerea a mai mult de 20 de caractere pentru alte browser in afara de Internet Explorer. tocmai de aceea userii nu pot scrie mesaje.
adi 2013-01-14 13:44:27
daca nu puteti scrie mesaje folositi Internet Explorer
Cornel 2013-01-14 13:45:07
Este o idee foarte proasta!
Diana 2013-01-14 13:46:48
Nu sunt de acord.
gabriela 2013-01-14 13:50:59
Lasati Centrul Vechi
Cosmin Neacsu 2013-01-14 14:59:05
RUSINE!!!!!!!!!!!!
Cosmin Neacsu 2013-01-14 14:59:51
lasati-ne sa scriem.
Cosmin Neacsu 2013-01-14 15:00:44
nu ne mai limitati
Cosmin Neacsu 2013-01-14 15:01:05
20 de cuvinte????
Cosmin Neacsu 2013-01-14 15:02:19
avem voie20caractere
Enache Robert 2013-01-14 15:06:33
O idee comunista.
madalina 2013-01-14 15:08:59
F proasta initiativa
edgar 2013-01-14 15:17:00
o prostie de 20 cara
mariuca 2013-01-14 15:17:11
O prostie uriasa!
mariuca 2013-01-14 15:17:54
ce 2000 doar 20 !!!
edgar 2013-01-14 15:20:30
o prostie cat voi!!!
mariuca 2013-01-14 15:23:21
De acord cu Dana
Alexandru Ivan 2013-01-14 16:20:34
Nu sunt de acord.
Irina S 2013-01-14 16:32:29
E anti-comerciala
Mario 2013-01-14 16:37:46
Felicitari pentru proiect. Se pare ca nimeni nu a observat ca in regulamentul propus in afara programului pt terase se gasesc si alte reglementari vitale pt zona respectiva, cum ar fii amenajarea teraselor(culoare umbrelelor teraselor si interdictia de a se pune flori artificiale), obligatia salubrazii zonei aferente, distanta pe care se pot amenaja terasele(acum fiecare s-a extins cum a vrut si unde a vrut, sunt strazi intregi unde nu ai loc sa circuli sau in cel mai rau caz trebuie sa mergi in sir indian) etc. Pacat ca nu se specifica interdictia parcarii in zona respectiva, nu am mai vazut nicaieri strazi pietonale pe care sa fie parcate masini.
Oricum e necesar un regulament altfel zona devine pe zi ce trece un haos in care se parcheaza si in care fiecare face ce vrea si cum vrea. De asemenea reglementari de genul acesta sunt si in alte capitale(la Budapesta terasele se inchid vara la 10pm).
Sper ca acest regulament sa se aprobe si lumea sa vina si cu propuneri daca este cazul.
Acum teoretic terasele ar fii trebuit sa se inchida la 10pm acum se si mareste pana la 12 cu posibilitatea de a se prelungii cu o ora, oricum dupa ora 1 am nu cred ca era prea multa lume, asa ca multa valva in presa degeaba. Mai bine ar fii scris presa ca in sfarsit in Centrul Vechi se face ordine.
Agatha 2013-01-14 17:28:04
Nu sunt de acord!
marius 2013-01-14 18:02:20
refaceti formularul!
marius 2013-01-14 18:03:05
refaceti formularul!
marius 2013-01-14 18:52:44
refaceti formularul!
Andrei ASK 2013-01-14 19:39:46
Nu sunt de acord!
Doru 2013-01-14 20:08:19
In orice capitala europeana exista zone unde sunt zeci de terase, dar diferenta este de mentalitate. Din respect pentru pieton, nu ai sa vezi scaune si mese insirate pe tot drumul, sincer vara evit sa traversez zona centrului istoric pe timp de seara, tocmai pentru a evita discomfortul de a face slalom printre scaune. Intotdeauna Municipalitatea trebuie sa impuna reguli tocmai pentru a se mentine un climat civilizat. Nu ai cum sa intinzi pe straduta 200 de scaune si in local sa ai capacitatea de 30 - 40 de locuri. Inteleg ca e "foame de bani" dar sincer trebuiesc reguli impuse de Municipalitate, tocmai in ideea ca zona respectiva este locuita. Nu exista exemplu cu o terasa deschisa pe timp de vara pana la ora 3 sau 4 dimineata, intr-o zona locuita. De haosul meselor si a scaunelor insirate pe toate stradutele centrului istoric, sincer o reglementare trebuie sa existe si sa fie pusa in aplicare de catre Administratia Municipala.
Robert Vicol 2013-01-15 03:46:07
Orarul=Idee stupida!
Robert Vicol 2013-01-15 03:48:55
max.20decaracterepot
rodica 2013-01-15 13:26:36
Cand nu avem puterea de a controla,impunem reguli care ar fi fost normal sa existe de la bun inceput!!!Daca mi s-a permis o afacere in zona Centrul vechi,trebuia sa stiu din start conditiile,restrictiile si amenzile!!Nu pot felicita o initiativa care are 25-30% idei OK!!!
Din alt punct de vedere,ar fi trebuit sa cereti si varsta celor care isi spun parerea!!!ati avea mari surprize!!!
In concluzie:ideea partial buna,venita in momentul in care nu se poate detine controlul asupra activitatii din zona,bazata pe ideologia de baza a poporului roman:SA MOARA SI CAPRA VECINULUI!!!
ionutgurgu 2013-01-15 15:18:41
multumim,aplicati-o,
Raluca Oana 2013-01-15 15:40:58
Va rog nu adoptati astfel de prevederi. In special art. 13 si art. 14 merg impotriva tuturor tendintelor normale de viata de noapte intr-o metropola moderna. Tinerii si turistii prefera astfel de activitati, poate ar trebui sa ii consultati si sa ascultati si opiniile lor, pentru ca ei aduc banii in zona. Inchiderea teraselor la orele 22, 24 sau 01 inseamna ca Bucurestiul nu va mai avea terase racoroase pentru zilele cu temperaturi de 40 grade. Concertele/spectacolele nu ar trebui sa se termine la ora 22 ci ar trebui in schimb prelungit programul metroului. Mancarurile preparate in aer liber sunt gustoase si ieftine. Iar desfiintarea televizoarelor inseamna ca bucurestenii nu vor mai putea privi meciuri sau alte evenimente la terase, asa cum se procedeaza in vestul Europei. Cortinele de protectie impotriva vremii rele sunt esentiale, cu vremea capricioasa din Bucuresti. Includeti, va rog, in schimb, in regulament, obligatia de a renova fatadelor cladirilor din centrul vechi si consolida cladirile; asta daca nu o va face primaria insasi. Si va rog inlocuiti "cromatica umbrelor" cu "cromatica umbrelelor".
Raluca Oana 2013-01-15 15:42:30
Va rog nu adoptati astfel de prevederi. Art. 13 si art. 14 merg impotriva tuturor tendintelor normale de viata de noapte intr-o metropola moderna. Tinerii si turistii prefera astfel de activitati, poate ar trebui sa ii consultati si sa ascultati si opiniile lor, pentru ca ei aduc banii in zona. Inchiderea teraselor la orele 22, 24 sau 01 inseamna ca Bucurestiul nu va mai avea terase racoroase pentru zilele cu temperaturi de 40 grade. Concertele/spectacolele nu ar trebui sa se termine la ora 22 ci ar trebui in schimb prelungit programul metroului. Mancarurile preparate in aer liber sunt gustoase si ieftine. Iar desfiintarea televizoarelor inseamna ca bucurestenii nu vor mai putea privi meciuri sau alte evenimente la terase, asa cum se procedeaza in vestul Europei. Cortinele de protectie impotriva vremii rele sunt esentiale. Includeti, va rog, in schimb, in regulament, obligatia de a renova fatadelor cladirilor din centrul vechi si consolida cladirile; asta daca nu o va face primaria insasi. Si va rog inlocuiti "cromatica umbrelor" cu "cromatica umbrelelor".
Raluca Oana 2013-01-15 15:56:32
Va rog nu adoptati astfel de prevederi. Art. 13 si art. 14 merg impotriva tuturor tendintelor normale de viata de noapte intr-o metropola moderna. Tinerii si turistii prefera astfel de activitati, poate ar trebui sa ii consultati si sa ascultati si opiniile lor, pentru ca ei aduc banii in zona. Inchiderea teraselor la orele 22, 24 sau 01 inseamna ca Bucurestiul nu va mai avea terase racoroase pentru zilele cu temperaturi de 40 grade. Concertele/spectacolele nu ar trebui sa se termine la ora 22 ci ar trebui in schimb prelungit programul metroului. Mancarurile preparate in aer liber sunt gustoase si ieftine. Iar desfiintarea televizoarelor inseamna ca bucurestenii nu vor mai putea privi meciuri sau alte evenimente la terase, asa cum se procedeaza in vestul Europei. Cortinele de protectie impotriva vremii rele sunt esentiale. Includeti, va rog, in schimb, in regulament, obligatia de a renova fatadelor cladirilor din centrul vechi si consolida cladirile; asta daca nu o va face primaria insasi. Si va rog inlocuiti "cromatica umbrelor" cu "cromatica umbrelelor".
Raluca Oana 2013-01-15 16:07:09
Va rog nu adoptati astfel de prevederi. Art. 13 si art. 14 merg impotriva tuturor tendintelor normale de viata de noapte intr-o metropola moderna. Tinerii si turistii prefera astfel de activitati, poate ar trebui sa ii consultati si sa ascultati si opiniile lor, pentru ca ei aduc banii in zona. Inchiderea teraselor la orele 22, 24 sau 01 inseamna ca Bucurestiul nu va mai avea terase racoroase pentru zilele cu temperaturi de 40 grade. Concertele/spectacolele nu ar trebui sa se termine la ora 22 ci ar trebui in schimb prelungit programul metroului. Mancarurile preparate in aer liber sunt gustoase si ieftine. Iar desfiintarea televizoarelor inseamna ca bucurestenii nu vor mai putea privi meciuri sau alte evenimente la terase, asa cum se procedeaza in vestul Europei. Cortinele de protectie impotriva vremii rele sunt esentiale. Includeti, va rog, in schimb, in regulament, obligatia de a renova fatadelor cladirilor din centrul vechi si consolida cladirile; asta daca nu o va face primaria insasi. Si va rog inlocuiti "cromatica umbrelor" cu "cromatica umbrelelor".
Sabina 2013-01-15 16:18:15
Programul prelungit al teraselor, pub-urilor etc. din Centrul vechi reprezinta principala atractie locala si turistica. E o zona de distractie cum putine exista in Europa si totii cei care frecventeaza zona sunt incantati de asta (inclusiv turistii, ca doar ei au si strazi si cladiri mult mai frumoase, nu?). Limitarea acestui program nu va face decat sa ingropati zona. Am impresia ca pe noi ramanii parca ne deranjeaza cand ceva merge bine, trebuie neaparat sa stricam.
Mihai Eftimescu 2013-01-15 16:31:31
Desi intr-adevar e nevoie de reglementare serioasa in centrul istoric (nimanui nu ii place sa se strecoare prin aglomeratia din drumurile acoperite de scaune), ideea de a inchide la 22-24 terasele este ridicola. Doar pentru ca in alte tari se face asa nu inseamna ca tre sa ne luam ca vitele dupa ei. Pierdem bani si turisti daca facem asta. In rest, cu reglementarile estetice si spatiale sunt de acord. Se tot zice ca zona e locuita... Oricine inca sta acolo poate sa vanda spatiul pe o gramada de bani si sa isi ia o alta locuinta mai mare in alta parte, mai linistita. Ce urmeaza, sa limitam orele la care circula trenurile pentru ca stau oameni langa gara/calea ferata/stadion? De asemenea, de ce sunt interzise televizoarele? Vazutul meciului la terasa atrage enorm de multa lume (inclusiv straini). E stupid. La fel de stupid ca interzicerea nuntilor...
Ovidiu 2013-01-15 16:52:23
Nu sunt de acord.
Ioana 2013-01-15 17:52:48
A limita programul teraselor este o propunere (inca) non-economica. A "curata" zona este alta discutie. Dar cand uniformizati terasele si creati culoare de acces pentru pompieri/salubrizare etc va rog sa urcati si la etaje si sa evacuati "chiriasii" fara chirie.
Marian 2013-01-16 00:27:29
De un asemenea proiect care sa reglementeze activitatea in Centrul Istoric este si era nevoie pentru ca in momentul de fata acolo este o harababura. Fiecare face ce vrea si cum vrea, masini parcate, aprovizionare ziua in amiaza mare, mizerie pe strazi, patronii isi intind mesele fara sa tina cont ca in zona mai sunt si oameni care vor sa se plimbe(au ajuns oamenii sa mearga pe anumite strazi in sir indian-strada Smardan din cauza faptului ca fiecare si-a extins teresa pe cat spatiu a vrut fara sa tina cont ca sunt obligati sa pastreze cativa metri si ca oamenii au nevoie sa circule in zona). Nu spune nimeni ca nu e bine ca sunt terase in Centrul Istoric dar sa ocupi cu terasele zone intregi fara a lasa posibilitatea oamenilor sa circule e nesimtire. Trebuie sa existe un Centrul Istoric pentru toata lumea nu doar pt unii. Legat de ora nu e o idee rea, nu cred ca dupa 1pm sunt chiar asa multi clienti iar daca sunt se mai poate prelungii...nu e o idee rea.
Sorin Balanescu 2013-01-16 14:26:35
1. Un numar minim de toalete per restaurant;
2. Un program mai strans de ridicare a gunoiului (vara miroase);
3. Scoaterea din zona a persoanelor cu comportament antisocial (ocupanti ilegali de imobile, cersetori, parcagii, etc);
4. Statie de taxiuri;
5. Locuri de parcare cu plata.
Petru 2013-01-16 14:49:15
I idee BUNA!
Oana 2013-01-16 14:49:57
Ce bine ar fi!
Oana 2013-01-16 14:50:02
Ce bine ar fi!
Daniel-Andrei Botea 2013-01-16 15:21:01
PMB ar trebui, mai întâi de toate, să știe ce vrea. Vrea ca Centrul Istoric să fie o zonă arhitecturală protejată, iar atracția principală să răzbată din romantismul începutului de secol XX ,culminând cu parfumul și aroma perioadei interbelice, cu străduțele înguste, cu cafenelele și terasele sale care atrăgeau protipendata Bucurestiului? Un ,,old flavor'? Un ,,vieille saveur'?
Dacă asta se dorește,perfect atunci. În acest caz, toate investițiile ar trebui să se îndrepte în acest sens. Restaurarea clădirilor, a străzilor...a tot ceea ce înseamnă ,,parfum' al vechiului București.Cu cafenele și terase, arhitectural uniformizate,cu acces strict pietonal. Și dacă vrei să bei o cafea sau o bere acolo, să existe o suprataxă. Un 0.5 euro, nu cred că ar însemna foarte mult pentru un bucureștean sau pentru cineva care își bea zilnic cafeaua pe Lipscani.Sau pentru un turist care ar vizita pentru o zi Centrul Vechi al Bucureștiului.Și toate aceste sume provenite din suprataxe, să se întoarcă, integral, în conservare și amenajare.
Dacă, din contră, PMB, vrea ca Centrul Vechi să fie o sursă de atracție pentru venituri mari la bugetul local, sursă de venituri care să provină din ,, viața de noapte', cu tot ceea ce implică aceasta- cafenele, restaurante, cluburi- care fie vorba între noi, în orice oraș din Europa, constituie ,, sarea și piperul' acelui oraș, atunci măsura închiderii Centrului Vechi la orele 22.00 sau la 24.00, este inoportună. Trebuie să ne gândim la opurtunități. Și,din păcate, trebuie să ne gândim și să facem calcule strict financiare.Ori eu cred că, din punct de vedere financiar, în acest moment cel puțin, nu ne putem permite acest lucru. Trebuie găsită o formulă de mijloc, o formulă care să împace atât conservarea patrimoniului cât și profitul economic.
Adi 2013-01-16 20:09:42
Cred ca e o idee f buna pt ca acum e un haos acolo, peste tot masini parcate, mizerie, patroni care au transformat zone stradale exclusiv in terase fara a putea lumea sa circule in zona respectiva. E f bine ca sunt baruri si restaurante in zona(asa zona e f vie) doar ca atunci cand iti expui mesele in fata barului trebuie sa tii cont si de trecatori sa aiba 3-4 m pe unde sa cirucle. In privinta orei de functionare e bine sa functioneze pana la 1-2am.
Robert Andrei 2013-01-17 11:33:26
o idee fff proastaaa
Robert Andrei 2013-01-17 11:35:17
dar de ce?!?!?!?!!?!
Ioana 2013-01-17 13:30:39
In primul rand este o idee proasta din punct de vedere economic : toti banii care intra din buzunarele nu numai a clientilor romani dar si a turistilor vor fii redusi la un sfert. In al doilea rand, cei care de obicei restaurau fatadele cladirilor erau chiar patronii de restaurante/baruri/cluburi! Daca restrictionam piata , restrictionam si posibilitatea patronilor sa mai faca ceva .
In al treilea rand, ar trebui sa ne gandim la farmecul locului, toti turistii care vin sunt cel mai impresionati de viata de noapte din Centrul Vechi si de Palatul Parlamentului.
Cat despre salubrizare si curatenie, recunosc ca ar trebui facut ceva.
A fost cineva mai sus care a spus ca dupa 1 noapte nu mai e nimeni in Centrul Vechi, cea mai mare minciuna. Sambata la ora 4 nu ai loc sa arunci un ban si asta e tot farmecul locului!
Sunt impotriva proiectului!
Ioana 2013-01-17 15:41:04
Tampenie 20 de cara?
SfP 2013-01-17 16:10:41
O idee excelenta
john 2013-01-17 16:34:43
o idee proasta
john 2013-01-17 16:34:43
o idee proasta
john 2013-01-17 16:34:44
o idee proasta
Florin Avadanei 2013-01-17 19:00:28
Nu sunt de acord.
Mihai 2013-01-17 19:24:42
Mi se pare normal este totusi o zona locuita . Daca am sta si noi deasupra unei terase care pune muzica toata noaptea la maxim nu cred ca am rezista prea mult. Cei care nu sunt de acord cu aceasta masura nu au trait niciodata cosmarul de a sta langa o carciuma ;cand stai cu grija ca vine seara si iar incepe muzica noapte de noapte iar tu a doua zi te duci la munca.
Irina 2013-01-18 09:45:26
Sunt de acord cu regulamentul ! E foarte multa mizerie si nu exista spatiu in care sa te deplasezi ! Intr-o seara i se facuse rau unei fete la o terasa si prietenul ei s-a carat cu ea in brate pana la masina prin aglomeratia aia, va dati seama ca nu a fost usor ! si nu e vorba numai de asta dar ne-am saturat de zgomot si de asa zisii parcangii care iti cer sa le dai bani de parcare. Ce inseamna asta ?? Sa se amenajeze o parcare undeva !
Cristian 2013-01-18 10:55:41
Regulamentul ne arunca inapoi cu 25 de ani. O idee foarte proasta.
Elena 2013-01-18 12:57:44
Felicitări, aplicati-o. Multumim!
Alina 2013-01-18 18:35:46
Nu sunt de acord.
ivanov 2013-01-19 10:50:34
Turismul se face ziu
cristian 2013-01-19 10:59:41
Nu sunt de acord cu limitarea programului.Pt curatenie se pot gasi solutii.Sa se faca un sondaj de opinie poate strangem suficiente voturi pt. a bloca proiectul.
Ne intoarcem iar in trecut cand la ora 22 te dadea afara din local?
Daniel S 2013-01-19 19:52:11
O idee cretina!
Daniel S 2013-01-19 19:53:13
2000 de caractere???
Daniel S 2013-01-19 19:54:00
DC nu putem comenta?
Daniel S 2013-01-19 19:55:11
20 nu e egal cu 2000
Alin 2013-01-20 16:31:24
Trebuia de mult sa existe si sa se aplice un asemenea Regulament pt ca pana acum zona s-a dezvoltat dar haotic, fiecare face ce vrea. Legat de ora de inchidere a teraselor nu cred ca e o problema daca sun deschise pana mai tarziu, mai tragic mi se pare ca oamenii parcheaza acolo si politia locala nu fac nimic sau ca fiecare isi instaleaza terasele cum vor pe un spatiu mai mare decat au primit autorizatia fara a lasa loc si trecatorilor.
ELISABETA 2013-01-20 20:07:55
Felicitam Consiliul Municipiului Bucuresti pentru aceasta initiativa. Suntem un grup de locuitori din perimetrul Centrului Istoric, care am trecut, impreuna cu vecinii de cartier, la un stil de viata ‘modern’ si ‘european’. In noptile de vineri, sambata si duminica, aici se instaleaza un adevarat vacarm, incepand cu orele 22 pana la 5- 6 dimineata (muzica mult peste nivelul admisibil, veselie cu delir manifestate prin tipete si adesea injuraturi in gura mare, indivizi preocupati cu nevoile lor prin locurile mai putin circulate, mirosuri insuportabile indeosebi in diminetile de vara datorate lipsei reflexului de a utiliza toaletele localurilor, uneori acte de talharie etc.).
Speram ca acest Proiect va rezista mobilizarii celor interesati in mentinerea regimului actual, total necontrolat, mobilizare evidenta, atat prin mesajele postate pe acest site cat si prin unele voci din zona Politicului.
Mai speram ca, in varianta in care va fi aprobat acest proiect, Politia si Jandarmeria se vor implica in aplicarea legislatiei referitoare la linistea si ordinea publica in zona Centrului Istoric. Pana acum nu s-a raspuns cu masurile prevazute de lege, la reclamatiile nenumarate pe care le-am facut, legat de perturbarea linistei in zona unor baruri amplasate pe strada Blanari si nici legat de modul total necontrolat de circulatie a automobilelor pe aceasta strada.
Perturbarea linistei este cauzata, desigur, in primul rand de muzica teraselor, dar nu numai. Cei care locuiesc in jurul barurilor de noapte si restaurantelor sunt deranjati si de nivelul, mult peste normal, al muzicii difuzata in interiorul acestora.
Ar fi timpul ca sa se preia, si de catre administratia municipiului fanion al Romaniei, sistemul si regulile incetatenite in orasele Europei Centrale si Occidentale, si chiar a unor orase din Transilvania, unde, ne pare rau ca trebuie sa o spunem, exista un mai mare respect pentru linistea si ordinea publica: limitarea programului de functionare nocturna a localurilor, strictete mai mare in respectarea normelor de ordine publica, taxare automata pentru parcarea automobilelor, respectarea regulilor de parcare in zonele centrale intens circulate s.a.m.d.

Cristi 2013-01-21 20:27:22
Cred ca se face prea mare valva legat de ora de inchidere din Regulamentul propus. Mi se pare mai important faptul ca sunt reglementate mai multe teme legate de curatenie, mobilierul stradal si faptul ca cei care au terase sunt obligati sa pastreze 3-4 m pentru circulatia pietonala(acum pe mai multe strazi din Centrul Vechi esti nevoit sa mergi in sir indian). De asemenea faceti ceva cu MASINILE PARCATE IN CENTRUL VECHI, PARCA ACOLO ERA ZONA PIETONALA mai ales ca in zona sunt mai multe parcari sub-terane si supra-terane care sunt pe jumatate goale asadar nu mai poate spune nimeni ca nu sunt parcari si de aceea parcheaza acolo.
Mihai 2013-01-21 20:33:04
Sunt de accord cu Regulamentul. In schimb faceti ceva cu masinile parcate in Centrul Vechi, nu e posibil ca desi acum 3 luni s-a inaugurat parcarea de la Universitate care e pe jumatate goala lumea sa parcheze in Centrul Vechi care trebuia sa fie o zona destina exclusiv pietonilor.
badescu gabriela 2013-01-21 21:39:22
Foarte proasta idee
Paul 2013-01-22 09:09:09
mai bine non-stop
bucur_24@yahoo.com 2013-01-22 20:45:25
Sunt de accord cu Regulamentul cu exceptia orei de inchidere a teraselor. De asemenea faceti ceva cu masinile parcate ilegal pe strazile din Centrul Vechi, zona a devenit o mare parcare desi la cativa metri este parcarea de la universitate care zace mai mult goala. Politia Locala se face ca ne vede ca de obicei.
Marcel 2013-01-23 22:31:40
F buna ideea dar faceti ceva si cu masinile parcate in zona pietonala s-au inmultimit de la an la an. Politia Locala nu face nimic, desi e interzisa parcarea nimeni nu primeste amenda.
george 2013-01-23 23:17:06
o decizie buna .
Anghel 2013-01-24 22:50:10
Majoritatea ideilor sunt proaste:
- exista terase care nu sunt sezoniere, adica permanente? poate dl. arhitect sef sau dl. primar sa-mi mentioneze una?
- sunt multe probleme in zona (sesizate in multe mesaje), regulament doar pentru terase nu e suficient
- închiderea la ora 22 s-a abolit la 25.12.1989 (prin împuscarea initiatorului); daca unii se plâng de muzica tare, se poate opri doar asta.
- extinderea valabilitatii regulilor, oricum cretine (fara frigidere, fara tejghea pentru berea la halba, fara protectie contra vântului, fara televizoare) la spatiile proprietate privata e neconstitutionala
- cum va contribui la cresterea nr. de turisti impunerea umbrelelor albe sau interzicerea perdelelor anti-vânt sau neexpunerea marfii?
Fiindca unii vor sa reinventeze apa calda sau chiar roata, întreb Primaria: a studiat cineva cum e pe la altii (de ex. în centrul Atenei) în zilele fierbinti de vara? Sau edilul român e mai destept (având oricum un neuron mai mult decât restul lumii)?
S-au aplicat strict toate celelalte prevederi legale (parcare, salubritate, zgomot, câini vagabonzi, etc.) sau mai aruncam cu ceva praf în ochii publicului?
Adrian 2013-01-24 23:32:15
O idee f buna. DE ASEMENEA FACETI CEVA CU MASINILE PARCATE ILEGAL IN CENTRUL VECHI SI IN RECENT INAUGURATA ZONA PIETONALA DE LA UNIVERSITATE. DESI ESTE PARCAREA DE LA UNIVERSITATE MAI MULT GOALA LUMEA PARCHEAZA DEASUPRA PIETII SI IN CENTRUL VECHI. DUPA CE CA IN BUCURESTI SUNT DOAR 2 ZONE PIETONALE SI ACESTEA SUNT PLINE DE MASINI TRANSFORMATE IN PARCARI. POLITIA LOCALA DESI PREZENTA NU FACE NIMIC...MARE PACAT
Alina 2013-01-25 12:24:11
Nu sunt de acord!!!!
Mihaela 2013-01-28 12:29:44
Idee extraordinara!
ion 2013-01-29 13:06:08
da,stopscandalurilor
George Ionut Niculai 2013-01-29 20:39:41
NU sunt de acord
Cristi 2013-01-31 19:53:39
Cred ca in propunerea de Regulament ar trebui inclus si faptul sa nu se parcheza pe cele 14 strazi din centrul vechi care cica sunt pietonale dar ele sunt pline de masini. Nu se poate ca desi este bariera de intrare in centrul vechi zona sa fie plina de masini.
kellogs 2013-02-18 20:08:01
De acord cu Mario: 2013-01-14 16:37:46
Programul in orice oras civilzat al unor astfel de zone este pana pe la miezul notpii - asa e firesc.
In alta ordine de idei, totusi ar fi mai bine sa nu ii inchideti la ora 22 ca se revarsa toti centruvecheanii in partile mai civilizate ale orasului. :) Glumeam, trageti-le cortina cat mai devreme.
Cristina 2013-02-20 22:36:22
Am impresia ca nu stitit cum sa va taiati craca de sub picioare. Aici nu ma refer la o persoana anume, ci la comunitate. Chiar daca ar avea cineva de castigat personal dintr-un astfel de aranjament, pentru stat (taxe si impozite) cat si pentru turisti si bucuresteni efectul ar fi unul extrem de NEGATIV, sa nu mai vorbim de patronii acelor localuri. Nu inteleg de ce autoritatile se uita numai la ziua de maine cand fac o propunere, nu si la cea de poimaine. Nu s-a plans nimeni de galagie pana acum, oare chiar au venit DINTR-O DATA atatea plangeri la primarie, plangeri legate de dezvoltarea zonei... ideea nu prezinta credibilitate. NIMENI NU ISI DORESTE INCHIDEREA ACESTOR TERASE CARE ADUC NUMAI BENEFICII TUTUROR! De ce daca e bine pentru toti se aseaza statul de-a cirmezisul? NU se compara ce este acum cu ce era in urma cu 10 ani. In urma cu 10 ani aceasta regiune era evitata, acum avem multi turisti care nu ar mai veni in Bucuresti daca aceasta zona s-ar inchide. Inchei cu ce am inceput: pentru ce sa ne taiem craca de sub picioare??? Cine castiga? Dorim neaparat un sistem gen loose-loose in loc de win-win? Se pare ca da...
Florin C 2013-03-05 22:42:19
Da, sunt de acord sa inchizi muzica pe terase dupa ora 22 sau 24. Sau sa nu ai un nivel de zgomot muzical in exterior mai mare de x decibeli dupa o anumita ora, ba chiar si inainte. Dar sa inchizi terasa la 10 sau 12, vara, mi se pare o tampenie. Suntem o natie de oameni si nu de masini care muncesc si atat.
Nicolae D 2013-03-06 14:33:57
De acord cu inchiderea la ora 22! Ne-am saturat de galagie si tiganeala in toiul noptii! Vrem civilizatie, inchideti-le!
Robert 2013-03-06 16:52:31
Este inadmisibil ca dupa douazeci de ani sa se revina la astfel de restrictii absurde. Singurul loc din Bucuresti care incepuse sa atraga lumea in weekend este acum tratat ca restaurantele de odinioara pe vremea mult-hulita. Un Primar care bate campii, care interzice bicicletele in oras, care minte non stop spunand cu aroganta ca "asa e si in Barcelona", nu are ce cauta intr-un astfel de post, care ii este in mod evident cu mult peste posibilitati si aptitudini. In acelasi timp in care se construieste illegal in tot Bucurestiul, s-a umplut orasul de gunoaie, sunt fugariti biciclistii, primarul are o problema: De ce sa se distreze lumea dupa ora 22? Mai bine sunt ei trimisi acasa ca sa mai astepte vreo doua ore pana cand vor putea urmari la Tv. programe interzise minorilor, ca pana atunci nu e voie de la CNA...Sa-I lasam pe cei care stau cu forme ilegale prin Centrul Vechi sa doarma linistiti, dupa ce si-au numarat portofelele furate si au mai ciupit de fund vreo turista - doua....
Razvan 2013-03-07 16:22:16
Pacat ca am transformat un centru istoric din centru de cultura intr-un centru de incultura si imoralitate. Asteptam sa expropiati ultimii cetateni platitori de impozite care mai salasuiesc in zona ca sa fie deschis non-stop.
In concluzie, zona istorica se va reseta si dispare la primul seism mai serios.