Directia Generala Administratie si Relatia cu CGMB - CONSULTAREA CETĂȚENILOR ȘI A ASOCIAȚIILOR LEGAL CONSTITUITE
Proiect de hotărâre privind aprobarea Planului Integrat de Dezvoltare Urbana "Zona Centrala"
Comentarii
Adrian Balteanu 2012-04-13 14:56:15
Va rog sa afisati si un raport care sa contina sinteza opiniilor exprimate in cadrul consultarii publicului initiata in septembrie 2011 si modul in care varianta finala a PIDU s-a raportat la acestea.
Constantin Caruntu 2012-04-18 17:54:26
Din punctul meu de vedere, ar trebui pus accentul mai mult pe realizarea unei conexiuni a cheiului Dambovitei cu parcul Izvor si Centrul Vechi. In acest sens eu propun utilizarea noului bulevard Uranus si a bulevarelor adiacente Casei Poporului ca ruta principala de preluare a traficului auto si limitarea acestuia de-a lungul cheiului Dambovitei intre podul Hasdeu si Piata Unirii. Acest fapt ar putea fi realizat prin diminuarea zonei carosabile la maximum 2 benzi pe sens si pavarea acesteia cu piatra cubica. Pe partea adiacenta parcului Izvor traficul auto ar putea chiar fi intrerupt, o abordare similara putand fi realizata si pe partea opusa a cheiului Dambovitei, in zona cuprinsa intre Piata Unirii (Hanul Manuc) si Piata Natiunilor Unite (interectia cu Calea Victoriei)traficul auto urmand a se desfasura pentru fiecare dintre aceste zone, in ambele sensuri, pe partea contralaterala a Dambovitei. Un alt aspect prin care s-ar putea profita de construirea noului bulevard Uranus si de noua magistrala de metrou Dr. Taberei Universitate ar fi limitarea traficului auto pe bd Regina Elisabeta intre str Hasdeu si Piata Universitatii (eventual si mai departe intre Piata Rosetti si Izvorul Rece). Acest deziderat s-ar putea obtine prin construirea in paralel cu tunelul metroului a unui tunel auto. S-ar putea mentine la suprafata numai transportul in comun si accesul riveranilor, avantajul fiind realizarea unei largi artere "semipietonale" si a unei piete cu caracter pietonal in fata Universitatii. Un alt aspect care ar putea fi de interes ar fi realizarea in zona tratata de PIDU a unor linii de tramvai care sa uneasca diversele camere urbane si care sa foloseasca vagoane vechi, similare celor din perioada interbelica. De ce nu am profita de existenta actualelor linii de tramvei pe Calea Mosilor Vechi, Piata Sf. Gheorghe, bd. Regina Maria, bd. Cobalcescu, str. Berzei? De ce nu am introduce astfel de linii de tramvai pe bd. Regina Elisabeta si pe Calea Victoriei? Prin intermediul unor linii de tramvei "de epoca" ar pute fi realizata o integrare facila a camerelor urbane si o conexiune facila intre acestea.