Directia Generala Administratie si Relatia cu CGMB - CONSULTAREA CETĂȚENILOR ȘI A ASOCIAȚIILOR LEGAL CONSTITUITE
Proiect de hotărâre privind aprobarea pretului local de facturare al energiei termice furnizate populatiei, practicat de RADET Bucuresti
Comentarii
Ion Popa 2011-07-01 09:57:22
Cum se poate factura energia terminca in transe egale de-a lungul unui an daca fiecare familie are un consum diferit (de ex in blocul in care locuiesc pe perioada iernii 2010-2011 au fost intretineri cuprinse intre 160 şi 750 lei)? Presupun ca factura la energie termica o sa vina pentru intregul condominiu si nu pe apartament; cum o sa faca contabilul diferentierea pe fiecare apartament in parte, tinand cont ca odata cu marirea pretului la gigacalorie anumite persoane vor face economie la consumul de caldura si apa calda???
Stan Andreea 2011-07-01 10:14:49
În legatura cu plata energiei termice in avans,este legal sa facturati un serviciu care nu a fost prestat inca??? Eu personal, avand in vedere veniturile mici de care dispun lunar, pe timpul iernii mă voi muta la fiica mea.Deci este normal sa platesc agentul termic pe care nu-l voi folosi??? daca nu mă insel, o problema asemanatoare a fost si cu abonamentul la cablu care se platea cu o luna in avans. companiile de cablu au fost date in judecata si au renuntat la plata in avans.in nicio tara din UE nu se platesc facturile in avans pt un serviciu al carui consum este relativ.
Sile Antonescu 2011-07-04 20:32:13
Aberant. Care va fi formula dupa care se vor solicita bani pentru un serviciu ulterior ? Cum se va efectua " regularizarea " tinind cont de rata inflatiei si cursul de schimb de la data efecuarii ei ? Nu este mai simplu sa luati " hotarirea " - ca tot sunteti partronii Bucurestiului - sa puneti o suma fixa in fiecare luna, indiferent de consum, sa ne dati inapoi banii pe repartitoare, contoare, etc. si sa fixati aceasta suma in functie de costurile lunare ale RADET-ului ? Si gata. Se eficientizeaza o institutie care ne fura de zeci de ani fara ca noi sa putem face nimic. Scapati de o grija. Puneti taxa si executati silit pe cei care nu o platesc. Dupa care, cereti-ne si votul ! Halal meseriasi ! Bravo doctore, ai reusit !
Gabriela B. 2011-07-05 09:47:37
In cazul facturarii in transe egale, cum va proceda un proprietar care a inchiriat locuinta pe perioada primavara-toamna, sa spunem? Nici unui chirias nu-i va conveni sa plateasca in avans pentru un serviciu (incalzirea in timpul iernii), de care nu va beneficia. Ca sa nu mai spunem ca nu-i va conveni sa plateasca regularizare daca el nu a stat in locuinta respectiva atunci cand consumul a fost mai ridicat. Este o varianta foarte proasta, nu toata lumea detine o locuinta proprie, chiriasii vor fi cei mai loviti.
Gabriela B. 2011-07-05 09:48:12
In cazul facturarii in transe egale, cum va proceda un proprietar care a inchiriat locuinta pe perioada primavara-toamna, sa spunem? Nici unui chirias nu-i va conveni sa plateasca in avans pentru un serviciu (incalzirea in timpul iernii), de care nu va beneficia. Ca sa nu mai spunem ca nu-i va conveni sa plateasca regularizare daca el nu a stat in locuinta respectiva atunci cand consumul a fost mai ridicat. Este o varianta foarte proasta, nu toata lumea detine o locuinta proprie, chiriasii vor fi cei mai loviti.
TUDOR POPESCU 2011-07-06 09:13:26
Tafriful propus de administratia Bucurestiului pentru gigacaloria platita de populatie este nerealist datorita nepasarii generale a administrtatiei municipale in gestionarea acestui serviciu public.
UNUL DIN EXEMPLE: In proiectul de hotarare de aprobare a studiului de oportunitate a concesionatii RADET apar cifrele reale care au motivat acesta solicitare de crestere de tariff Se mentioneaza in studiu existenta cca 2000 de slariati inutili ai RTADET, salariati care urmeaza a fi disponibilizati . Disponibilizarea acestora este prevazuta pe un interval de 2 ani timp in care rerzulta ca unica activitate a acestor salariati este castigul salarial Nu exista nicio explicatie privind programul de disponibilizare care sa moriveze esalonarea disponibilizarilor pe doi ani platiti. Totodata este introdus un cost al disponibilizarii de cca 30 milioane de Euro , suma pe care primaria doreste sa o transfere populatiei prin tariff .
De fapt este vorba de nepasarea si incompetenta administratiei care in loc sa solutioneze excedentul de personal al RADET prin solutiile normale de reutilizare a personalului in amenajarea energetica eficienta a municipiului , activitate detaliata in STRATEGIE ENERGETICA A BUCURESTIULUI prefera sa arunce oamenii in strada cu pacaleala tentanta de a le oferi echivalentul a cca 3 autoturisme LOGAN din banii pensionarilor care renunta la caldura inchizand caloriferele.
Cred ca de fapt se intentioneaza cresterea tarifului pentru majorarea nemultumirii generale a oamenilor impotriva guvernarii PD.
PROPUN SCOATEREA DIN ORDINEA DE ZI A PROPUNERII PANA LA DEMONSTRAREA CLARA A INTERESULUI ADMINISTRATIEI IN PRESTAREA EFICIENTA A SERVICIULUI PUBLIC
TUDOR POPESCU 2011-07-06 09:37:15
Introducerea in acest proiect a solutiei privind plata in transe egale a nui consum de energie termica este un paleativ de creditare a RADET prin anticipatiile platite vara pentru iarna urmatore . De fapt avem de a face cu neglijenta si incompetenta administratiei municipale care doreste o legiferare a unei reglementari ANRSC care permite si azi : "OPTIONAL"asfel de esalonare. In consecinta consider ca generalizarea acestei optiuni prin lege locala justifica de fapt ipoteza creditarii de mai sus. In locul risipei imense de bani publici pe contorizarea de sacra , actiune tehic nejustificata , actiune care de fapt a majorat pierderile de energie contorizate la RADET ar fi fost necesara o minima preocupare in facturarea individuala a consumului termic la nivel de apartament ASA CUM PREVEDE TRATATUL DE ADERARE A ROMANIEI (LUXEMBURG)
PROPUN ELIMNINAREA DIN ORDINEA DE ZI A ACESTUI PROIECT PANA LA DEMONOSTRAREA GRIJII PMB PENTRU REDUCEREA COSTURILOR ACESTUI SERVICIU si eliminarea din proiect a platii in transe egale , fapt deja reglementat (DAR OPTIONAL) de ANRSC.
Z.Palaga 2011-07-06 10:24:31
Va multumim pentru grijea pe care ne-o purtati in expunerea de motive “facturarea energ.term. in transe lunare ,egale,pe perioada unui an calendaristic pt atenuarea impactului cresterii de tarif in perioada de iarna”Cum ramane cu cu proiectul “Contorizarea vanzarii de caldura si apa calda “ S-au contorizat scarile de bloc pentru facturarea pe baze reale a energiei termice.
Deci , in condominiu exista contorizare apa calda , repartitoare de costuri caldura la nivel de apartamente si de scara (conf unei Norme tehnice a ANRSC).Proprietarii apartamentelor au facut niste investitii pentru a plati un consum real . Si acum se vine acum cu o propunere aberanta.
Ati luat in calcul modele de prin alte judete.Vorbim de Bucuresti si chiar nu ma intereseaza cum e in alta parte.Cunoasteti ca lunar pe baza consum citit, APA NOVA emite factura de apa rece pt preparare apa calda si la calculul pt apa calda se tine cont de factura RADET cu consum energie term (citit)pt preparare apei calde.
Nu va plangeti de ajutoarele acordate de primarii ca in mare parte in acest an nu a fost necesar sa fie platite la plafonul maxim .Nemaivorbind de faptul ca s-au acordat destul de tarziu din cauza DGASPC-urilor care au ratacit acte , etc.
Marian Paraschiv 2011-07-06 11:33:14
Pe noi , locatarii, ne-a intrebat cineva daca suntem de acord cu plata in transe egale a energiei termice?Nu mi se pare fiabil.Nu vom putea urmari consumul, nu vom putea avea un control.Ne vom trezi poate, la regularizare, ca trebuie sa platim de 3-4 ori mai mult.Se intampla deseori la plata energiei electrice.Nu se va rezolva asa problema restantierilor !
Federatia Asociatiilor de Proprietari - F.A.P.R. 2011-07-06 12:26:45
"Recomandare la proiect de act normativ"
1. Referitor la cresterea tarifului la populatie: nu este firesc, normal si legal sa adoptati o asemenea majorare intrucat RADET avea obligatia ca in urma eficientizarii si investitiilor cu care se lauda pretul final trebuia sa scada implicit scazand si subventia acordata acestuia de la bugetul PMB. Trebuie sa adoptati o HCGMB prin care sa stabiliti masuri pentru cei care raspund de RADET prin care acestai sa suporte problemele pe care le-au creat si le intretin in continuare.
2. Referitor la plata esalonata: nu suntem sub nici o forma de acord intrucat nu aveti nici o baza legala, juridica, tehnica, economica etc.
Daca adoptati asa ceva se va crea un haos social total, se va distruge orice idee sau principiu cu privire la consumurile lunare ale familiilor/pe apartamente, nu se va mai sti daca facturarea este corecta sau nu, nu se stie cine si cum se va urmari evolutia consumurilor in raport cu facturile lunare egale, cetatenii se vor certa cu administratorii, administratorii se vor certa cu functionarii dvs. si cu angajatii RADET, dispare rolul contoarelor individuale si a platii dupa consum si multe alte aspecte practice negative pe care vi le asumati. Nimeni nu va avea nimic de castigat dimpotriva toti vor pierde inclusiv si mai ales dvs. atat economic cat si politic.
In plus intre parti - RADET si asociatie- exista un contract comercial peste care nu puteti trece si nu puteti schimba prevederilor fara acordul ambelor parti. Chiar daca RADET-ul va propune act aditional asociatiile nu vor fi de acord si deci nu se poate aplica ceea ce vreti dvs.
Dar de fapt ce vreti ? Care este scopul acestor ciudatenii ? Daca vreti solutii bune atat pentru cetateni cat si pentru dvs. intrebati-ne sau propuneti-ne. Nu doare, nu costa, doar castigati conditia fiind sa vreti sa ne respectati si sa lasati deoparte parerile personale despre unii si despre alti cel putin in timpul programului de lucru de la CGMB sau PMB. E o chestiune simpla. Noi nu va deranjam ... pe banii nostri... dvs. de ce ne deranjati ... pe banii nostrii ?
Catalin Vasiliu 2011-07-06 17:40:43
Referitor la Proiectul de Hotarare privind aprobarea pretului local, nu suntem de acord cu art. 3, respectiv cu facturarea in transe lunare egale pe perioada unui an calendaristic. Nu suntem de acord 4 persoane pe acest mesaj.
Dorim sa platim FIX CONSUMUL INREGISTRAT DE CONTORUL DE ENERGIE TERMICA PE LUNA PRECEDENTA FACTURARII.
Sunt curios cand CGMB va decide sa ia hotarari in favoarea si pentru protectia cetatenilor care ii voteaza si in defavoarea RADET, cum ar fi:
A. Instituirea de Fise Tehnice a apei calde si agentului termic care sa se constituie ca ANEXE la Contracte. Sa fie clar stipulati parametrii de livrare si daca se constata abateri, RADET sa fie penalizat.
B. Instituirea de penalitati aplicate RADET pentru furnizarea de servicii total necorespunzatoare, cu monitorizarea directa de catre PMB a reclamatiilor si penalitatilor (vezi pct. A). Penalitatile sa fie scazute din facturile ulterioare ale RADET.
C. Eficientizarea retelei de conducte, avand in vedere ca acum pierderile sunt de cel putin 20% pe retele. Ghici unde sunt aceste pierderi? Cred ca in facturile noastre.
Probabil ca cerem prea mult CGMB, pentru ca asta ar insemna sa munceasca in favoarea noastra, a celor care i-am votat.
Probabil ca asta nu le aduce profit si e o pierdere de vreme, nu-i asa CGMB?
Asociatia de Proprietari Bl. H9 2011-07-06 18:37:25
Referitor la Proiectul de Hotarare privind aprobarea pretului local, nu suntem de acord cu art. 3, respectiv cu facturarea in transe lunare egale pe perioada unui an calendaristic. Nu suntem de acord 20 de proprietari.
Dorim sa platim FIX CONSUMUL INREGISTRAT DE CONTORUL DE ENERGIE TERMICA PE LUNA PRECEDENTA FACTURARII.
Suntem curiosi cand CGMB va decide sa ia hotarari in favoarea si pentru protectia cetatenilor care ii voteaza si in defavoarea RADET, cum ar fi:
A. Instituirea de Fise Tehnice a apei calde si agentului termic care sa se constituie ca ANEXE la Contracte. Sa fie clar stipulati parametrii de livrare si daca se constata abateri, RADET sa fie penalizat.
B. Instituirea de penalitati aplicate RADET pentru furnizarea de servicii total necorespunzatoare, cu monitorizarea directa de catre PMB a reclamatiilor si penalitatilor (vezi pct. A). Penalitatile sa fie scazute din facturile ulterioare ale RADET.
C. Eficientizarea retelei de conducte, avand in vedere ca acum pierderile sunt de cel putin 20% pe retele. Unde sunt aceste pierderi? In facturile noastre.
Probabil ca cerem prea mult CGMB, pentru ca asta ar insemna sa munceasca in favoarea noastra, a celor care i-am votat.
Probabil ca asta nu le aduce profit si e o pierdere de vreme, nu-i asa CGMB?
Asociatia de Proprietari Bl. H9 2011-07-06 18:40:27
Referitor la Proiectul de Hotarare privind aprobarea pretului local, nu suntem de acord cu art. 3, respectiv cu facturarea in transe lunare egale pe perioada unui an calendaristic. Nu suntem de acord 20 de proprietari.
Dorim sa platim FIX CONSUMUL INREGISTRAT DE CONTORUL DE ENERGIE TERMICA PE LUNA PRECEDENTA FACTURARII.
Suntem curiosi cand CGMB va decide sa ia hotarari in favoarea si pentru protectia cetatenilor care ii voteaza si in defavoarea RADET, cum ar fi:
A. Instituirea de Fise Tehnice a apei calde si agentului termic care sa se constituie ca ANEXE la Contracte. Sa fie clar stipulati parametrii de livrare si daca se constata abateri, RADET sa fie penalizat.
B. Instituirea de penalitati aplicate RADET pentru furnizarea de servicii total necorespunzatoare, cu monitorizarea directa de catre PMB a reclamatiilor si penalitatilor (vezi pct. A). Penalitatile sa fie scazute din facturile ulterioare ale RADET.
C. Eficientizarea retelei de conducte, avand in vedere ca acum pierderile sunt de cel putin 20% pe retele. Unde sunt aceste pierderi? In facturile noastre.
Probabil ca cerem prea mult CGMB, pentru ca asta ar insemna sa munceasca in favoarea noastra, a celor care i-am votat.
Probabil ca asta nu le aduce profit si e o pierdere de vreme, nu-i asa CGMB?
Catalin Vasiliu 2011-07-06 18:50:44
Am discutat si cu Asociatiile de Proprietari Bl. H3 si H10. Au acelasi punct de vedere cu noi, Asociatia de Proprietari Bl. H9, respectiv: Referitor la Proiectul de Hotarare privind aprobarea pretului local, nu sunt de acord cu art. 3, respectiv cu facturarea in transe lunare egale pe perioada unui an calendaristic. Nu sunt de acord 40 de proprietari (cate 20 din fiecare bloc).
Dorim sa platim FIX CONSUMUL INREGISTRAT DE CONTORUL DE ENERGIE TERMICA PE LUNA PRECEDENTA FACTURARII.
Suntem curiosi cand CGMB va decide sa ia hotarari in favoarea si pentru protectia cetatenilor care ii voteaza si in defavoarea RADET, cum ar fi:
A. Instituirea de Fise Tehnice a apei calde si agentului termic care sa se constituie ca ANEXE la Contracte. Sa fie clar stipulati parametrii de livrare si daca se constata abateri, RADET sa fie penalizat.
B. Instituirea de penalitati aplicate RADET pentru furnizarea de servicii total necorespunzatoare, cu monitorizarea directa de catre PMB a reclamatiilor si penalitatilor (vezi pct. A). Penalitatile sa fie scazute din facturile ulterioare ale RADET.
C. Eficientizarea retelei de conducte, avand in vedere ca acum pierderile sunt de cel putin 20% pe retele. Ghici unde sunt aceste pierderi? Cred ca in facturile noastre.
Probabil ca cerem prea mult CGMB, pentru ca asta ar insemna sa munceasca in favoarea noastra, a celor care i-am votat.
Probabil ca asta nu le aduce profit si e o pierdere de vreme, nu-i asa CGMB?
POPESCU DUMNEZEU 2011-07-06 22:47:37
Tupeu doctore, ne iei de proşti. Orice marfă pe această lume se vinde în primul rînd după calitate şi cantitate, deci măsurată, expertizată. Plata se face în rate în sensul beneficiezi de marfă şi plăteşti ulterior rate variabile adică inegale, nicidecum plata pe vînt şi marfa la iarnă. Ai uitat că Ceaşcă a expirat cu practica “tutulor egal” hotărăşte PCR la cererea ˮoamenilor munciiˮ. Vino-ţi în fire, marfa proastă şi scumpă nu are clienţi, cartela obligatorie a crăpat. Deşi suntem consumatori captivi nu servim preţul nesimţit. Marfa nu se vinde, consumurile sunt limitate la nivel de avarie. Poate vrei să credităm obligatoriu RADETul săracu, iarnă vară în vecii vecilor. Să se înprumute RADETul la cine îl găseşte credibil, noi i-am înţeles falimentul încă din 1980. Lasă gogoşile, nu ţine, refuzăm mîngîiatul pe creştet şi marea grijă a egalităţii tranşelor însuşite nejustificat din buzunarele noastre. La vot vei primii şutul în cur eşalonat egal dar susţinut vara iarna pînă la înfrîngerea finală.
POPESCU DUMNEZEU 2011-07-06 23:15:34
Tupeu doctore, ne iei de proşti. Orice marfă pe această lume se vinde în primul rînd după calitate şi cantitate, deci măsurată, expertizată. Plata se face în rate în sensul beneficiezi de marfă şi plăteşti ulterior rate variabile adică inegale, nicidecum plata pe vînt şi marfa la iarnă. Ai uitat că Ceaşcă a expirat cu practica “tutulor egal” hotărăşte PCR la cererea ˮoamenilor munciiˮ. Vino-ţi în fire, marfa proastă şi scumpă nu are clienţi, cartela obligatorie a crăpat. Deşi suntem consumatori captivi nu servim preţul nesimţit. Marfa nu se vinde, consumurile sunt limitate la nivel de avarie. Poate vrei să credităm obligatoriu RADETul săracu, iarnă vară în vecii vecilor. Să se înprumute RADETul la cine îl găseşte credibil, noi i-am înţeles falimentul încă din 1980. Lasă gogoşile, nu ţine, refuzăm mîngîiatul pe creştet şi marea grijă a egalităţii tranşelor însuşite nejustificat din buzunarele noastre. La vot vei primii şutul în cur eşalonat egal dar susţinut vara iarna pînă la înfrîngerea finală.
TUDOR POPESCU 2011-07-07 11:27:11
Ce limita de suportabilitate la pacaleli trebuie sa aibe populatia Bucurestiului ca sa inghita un asa proiect ???
De ce in expunerea de motive Primarul General nu mentioneaza ca modalitate de reducere a deficitului RADET o administrare corecta a RADET , o supraveghere si o directionare corecta a PMB ?? Pot eu deduce ca de fapt mi se cere sa suport incompetenta manageriala a PMB?? Are Primarul Gebneral ca baza a expunerii de motive un raport de necesitate al Comitetului Municipal pentru Energie ? (organism in care activeaza personalitatile orasului in materie de energie - HCGMB277/2006) ??? NU ARE ! ÄIA SUNT PREA DESTEPTI CA SA-I BAGAM IN SEMA ! CE VALOARE POATE AVEA UN ENERGETICIAN PROFESIONIT .. DOCTOR IN MATERIE etc etc IN FATA UNUI CONSILIER al PRIMARULUI GENERAL , consilier de a carui profesie ... de multe ori mi-ar fi jena sa vorbesc? Cum isi permit oamenii astia sa compare municipiile dotate cu uzine cu COGENERARE DE INALTA EFICIENTA (vezi pe situl ANRE decizia 3101/2010 ) cu Timisoara sau Mures sau Sibiu care n-au auzit de asa ceva ?? Cate documente inregistrate ce solutii de eficientizare a energeticii capitalei au fost macar citite de o secretara .. stiti ? Eu stiu !!! Pacat de un primar inteligent sfatuit atat de prost !!!
Mereuta Mihai 2011-07-07 16:16:25
1. Majorarea pretului local de referinta la populatie cu 37% nu este admisibila si nici suportabila! Ce sa mai vorbim de justificari...
2. Facturarea in transe egale provoaca distorsiuni grave in functionarea asociatiilor. Nu poate fi aplicata!
3. Lipsesc referiri la o schema cu ajutoare acordate de catre PMB cazurilor sociale. Daca se reduce subventia cu 40 milioane de EURO, obligatoriu este sa regasim acesti bani in ajutoare pt plata incalzirii si in investitii in reabilitare termica a blocurilor racordate la sistemul centralizat.
Atentie: realizarea unui focus-grup cu 20 de administratori / presedinti / proprietari ar fi evitat ca in doar 4 articole sa avem atatea ... idei nefericite!
F.A.P.R. / Radu Opaina 2011-07-14 14:43:12
"Recomandare la proiect de act normativ" 1. Referitor la cresterea tarifului la populatie: nu este firesc, normal si legal sa adoptati o asemenea majorare intrucat RADET avea obligatia ca in urma eficientizarii si investitiilor cu care se laudă pretul final trebuia sa scada implicit scazand si subventia acordata acestuia de la bugetul PMB. Trebuie sa adoptati o HCGMB prin care sa stabiliti masuri pentru cei care raspund de RADET prin care acestia sa suporte problemele pe care tot ei le-au creat si le intretin in continuare. 2. Referitor la plata esalonata: nu suntem sub nici o forma de acord intrucat nu aveti nici o baza legala, juridica, tehnica, economica etc. Daca adoptati asa ceva se va crea un haos social total, se va distruge orice idee sau principiu cu privire la consumurile lunare ale familiilor/pe apartamente, nu se va mai sti daca facturarea este corecta sau nu, nu se stie cine si cum se va urmari evolutia consumurilor in raport cu facturile lunare egale, cetatenii se vor certa cu administratorii, administratorii se vor certa cu functionarii dvs. si cu angajatii RADET, dispare rolul contoarelor individuale si a platii dupa consum si multe alte aspecte practice negative pe care vi le asumati. Nimeni nu va avea nimic de castigat dimpotriva toti vor pierde inclusiv si mai ales dvs. atat economic cat si politic. In plus intre parti - RADET si asociatie- exista un contract comercial peste care nu puteti trece si nu puteti schimba prevederile fara acordul ambelor parti. Chiar daca RADET-ul va propune act aditional asociatiile nu vor fi de acord si deci nu se poate aplica ceea ce vreti dvs. Dar de fapt ce vreti ? Care este scopul acestor ciudatenii ? Daca vreti solutii bune atat pentru cetateni cat si pentru dvs. intrebati-ne sau propuneti-ne. Nu doare, nu costa, doar castigati conditia fiind sa vreti sa ne respectati si sa lasati deoparte parerile personale despre unii si despre altii cel putin in timpul programului de lucru de la CGMB sau PMB. E o chestiune simpla. Noi nu va deranjam ... pe banii nostrii... dvs. de ce ne deranjati ... pe banii nostrii ?