Directia Generala Administratie si Relatia cu CGMB - CONSULTAREA CETĂȚENILOR ȘI A ASOCIAȚIILOR LEGAL CONSTITUITE
Proiect de hotărâre privind aprobarea Studiului de oportunitate privind delegarea gestiunii Serviciului Public de Alimentare cu Energie Termica din Municipiul Bucuresti
Comentarii
Mereuta Mihai 2011-06-30 06:29:16
De ce :
1. Nu s-a realizat transformarea RADET in societate comerciala cu capital 100% municipal, concorm legii, societate careia CGMB ii incredinteaza contractul de delegare si concesiunea patrimoniului aferent serviciilor, inclusiv cu stabilirea obligatiilor specifice acestor servicii de interes general – in primul rand realizarea unor indicatori de performanta?
2. Nu s-a introdus contractului de delegare, incluziv a caietului de sarcini prind gestionarea patrimoniului public (infrastructurii serviciului de incalzire centralizata) si a indicatorilor de performanta? De ce nu s-a utilizat analiza studiului TRAPEC in acest sens?
3. Nu s-a intocmit si aprobat Regulamentul serviciului de incalzire centralizata si inidcatorii de performanta ai serviciului?
4. Nu s-a organizat o entitate de reglementare independenta de primarie , cu competente delegate de la CGMB, de a monitoriza indicatorii de performanta ai RADET si ai CET-urilor si de a pregati, urmari si reglementa aplicarea strategiei energetice? De ce statutul AMRSP este un esec la acest capitol? De ce nu a fost respectata concluzia dezbaterii publice pe tema statutului AMRSP cu privire la independenta sa de decizie si functionare? De ce acesata institutie cheie a crearii si reglementarii pietei locale de energie este lipsita de orice independenta?
5. Nu s-a aprobat strategia energetica si Bucurestiul nu are in continuare o strategie aprobata, care sa stopeze risipa banilor bucurestenilor? De ce intarzie pregatirea documentelor necesare a fi supuse aprobarii CGMB pentru concesionarea cu aport de capital a serviciilor de incalzire centralizata din Bucuresti, ca fiind singura solutie strategica care ofera bucurestenilor sansa de a avea servicii de calitate la cele mai mici preturi date de piata acestor servicii?
TUDOR POPESCU 2011-06-30 07:53:52
Este inadmisibila punerea in discutie publica a unui asa numit studiu – DOCUMENT BAZA DE DECIZII ALE CGMB – scriere in care autorii declara ca “ nu au verificat sau audiat in mod independent datele si informatiile utilizate “ concluzionand ca “validitatea si acuratetea datelor apartin in intregime surselor “ si acesta in conditiile in carte sursele nu sunt nici autorizate si nici validate ca institutii capabile sa produca informatii certe
Personal consider ca a supune votului CGMB un astfel de document este un act de inconstienta in reponsabilitatea publica a unei administratii si de fapt o totala nepsare fata de interesul public

Este inadmisibila punerea in discutie publica a unui asa numit studiu – DOCUMENT BAZA DE DECIZII ALE CGMB – scriere in care autorii declara ca “PwC si ATH nu vor fi raspuinzatori fata de terti in legatura cu efectele studiului “ adica daca CGMB va lua o hotararea gresita pe baza unei concluzii formulate de autori ... raspunzator e CGMB care a decis deoarece propunerile si concuziile studiului nu sunt opozabile autorilor adica le extremis autorii pot scrie drept concluzie orice prostie – luarea ei in serios priveste pe decident

Personal consider ca a supune votului CGMB un astfel de document este un act de inconstienta in reponsabilitatea publica a unei administratii si de fapt o totala nepsare fata de interesul public

TUDOR POPESCU 2011-07-06 06:40:23
Consiliul General al Municipiului Bucuresti a decis prin HOTARARERA 277/2006 elaborarea unor termeni de referinta pe baza carora sa se construiasca o strategie energetica a Municipiului Bucuresti. Aceasta strategie a fost contractata de PMB prin contractul 4144/2007 cu o firma daneza. In present lucrarea este terminata si abandonata in faza nereceptionata Din pretul total de 400 mii euro a fost achitata in prportie de cca 90%.
In vederea reralizarii calitative si cantitative a strategiei CGMB prin HCGMB 277/2006 a constituit COMITETUL MUNICIPAL AL ENERGIEI – organizatie cu mod de lucru bine precizat. Acest comitet a fost structurat prin cooptarea a 9 (noua) personalitati de marca din energetica romaneasca. Subliniez ca din totalul de 17 membri votati de CGMB majoritatea in comitet o detineau personalitati cu renume national in domeniu , cadre universitare si energeticieni cu larga expertiza in domeniu, cadre capabile sa intelega si sa avizeze o astfel de documentatie.
Conducerea PMB a tratat hotararea 277 cu totala incompetenta si dezinteres desi factura energiei termice preocupa in cel mai inalt grad factorii responsabili si populatia capitalei. Tratamentul acordat comitetului a condus la dezintegrarea sa desi la vremea respectiva prin documantul Nr PMB 810686/03.03.2009 am prevenit conducerea PMB si am informat comisia de specialitate din CGMB asupra consecintelor unor astfel de acte .
Inexistenta unui raspuns la solicitarea de mai sus aduce intreaga responsabilitate asupra conducerii PMB si caracterizeaza de fapt gradul sau de implicare .
CONSECINTA LIPSEI DE PROCUPARE IN DOMENIU A CONDUCERII PMB A CONDUS IN PERMANENTA LA CRESTEREA COSTURLILOR PE TOT LANTUL SERVICIULUI PUBLIC.
Consider ca prin concesionarea gestiunii conducerea PMB cauta de fapt ascunderea adevarului in zona pierderilor inregistrate de RADET
Iata de ce consider ca inaintea concesionarii se impune o ancheta a nerealizarilor care au condus la explozia costurilor termoficarii
PANA LA ANCHETAREA PAGUBELOR SUPORTATE DE BUGET PE MOTIVELE DE MAI SUS PENTRU A NU SUSPECTA COMPLICITATEA CONSUILIERILOR GENERALI LA ASCUNDEREA ADEVARULUI IN ZONA SERVICIULUI PUBLIC DE INCALZIRE DEVINE NECESARA SCOATEREA DE PE ORDINEA DE ZI A UNOR ASTFEL DE “SOLUTII”
TUDOR POPESCU 2011-07-06 07:54:46
Prin DISPOZITIA 86/2010 PRIMARUL GENERAL a constituit o comisie de specialisti care urma sa efectueze o prestatie pe baza careia sa devina posibila o decizie competenta in privinta reorganizarii serviciuloui public de incalzire urbana.
Ascunderea rezultatelor muncii si a concluziilor formulate de comisia desemnata in acest scop de primar induce suspiciunea existentei unor date care ar putea influenta decizia consilierilor generali pe cu totul alta directie decat cea dorita de autorii proiectului
Pana la prezentarea unui raport care sa explice :
1. Care a fost activitatea grupului de lucru desemnat de primarul general. 2. Raportul public de concuzii si directionari discutat si semnat de membrii acelui grup ,de lucru 3. Avizul comisiei de specuialitate din cadrul CGMB ..
PROPUN RETRAGEREA DE PE ORDINEA DE ZI A SEDINTELOR CGMB A ORICAREI ABORDARI A PREZENTULUI PROIECT PANA LA DISCUTAREA PUBLICA A REZULTATELOR MUNCII COLECTIVULUI DESEMNAT DE PRIMARUL GENERAL IN ACEST SCOP
TUDOR POPESCU 2011-07-06 08:27:09
Delegarea unei gestiuni se face prin licitatie – concurs de oferte - conform reglementarilor legale. Aceasta actine presupune un detinator de ecpertiza care sa preia prin contract de gestiune un serviciu public in vederea cesterii performatelor economice ale acestuia si realizarea unor beneficii economice ca rezultat al prestatiei proprii.
In cazul prervazut in proiectul de mai sus
DELEGAREA GESTIUNII ESTE IMPOSIBILA TEHNIC
Ea nu va avea loc datorita lipsei ofertantilor.
1. Studoul de oportunitate elaborate de PRICEWATERHOUSE –srl dovedeste lipsa de competenta a acesteia in domeniul abordat. Din acest motiv in fundamentarea oportunitatii concesionarii s-au strecurat elemte de inducere in eroare a eventualului concesionar. Astfel in ipotezele de elaborare a studiului s-a mentionat negocierea cu ELCEN a unui tarif de productie de 140 lei pe gigacalorie . Ipoteza este in afara legislatiei romanesti. Tariful de livrare a energiei termice la limita ELCEN este un TARIF REGLEMENTAT PRIN LEGISLATIA SECUNDARA EMISA DE ANRE – ord 57/2008. In consecinta negocierea unui astfel de tariff este imposibila cat timp functioneaza acutala legislatie . Un eventual concesionar, daca are cunostinte elementare de functionare a acestui serviciu public in Romania. nu isi va lega existenta de o afacere care la intrare sa aibe un tarif independent de activitatea sa iar la iesire de asemnea un tariff blocat datorita debransarilor. Un studiu elaborat pe ipoteze gresite nu poate fi aprobat.
2. In concluzie consider ca introducerea in circuit a unui asfel de studiu este menita sa prosteasca populatia cu o speranta nerealizabila dar care sa amane exprimarea publica a nemultumirii consumatorilor privind adminstrarea defectuoasa a serviciului
PANA LA CLARIFICAREA UTILIZARII DE CATRE PRICEWTARHOUSE srl A UNEI BAZE DE STUDIU RELAISTA PROPUNE SCOATEREA DE PE ORDINEA DE ZI A SEDINTELOR CGMB A UNEI ASTFEL DE STUDIU