Johnny B. Goode | 2011-06-03 22:35:01 |
Nu mai cheltuiti banii publici aiurea pe tot felul de inventarieri inutile. Faceti bine si luati-i de pe strazi. Pur si simplu ne-am saturat sa ii vedem misunand pe maidane si muscand/omorand la intamplare oameni (contribuabili) nevinovati. |
alina | 2011-06-03 22:47:56 |
excelent! un pas spre civilizatie! felicitari! esta insa foarte importanta si pedepsirea celor care maltrateaza animale. prin evidenta, sterilizare, pedepsirea celor ce maltrateaza se rezolva problema in mod civilizat! |
Radut Adrian | 2011-06-03 23:18:40 |
Trebuiesc identificati si caini agresivi si luate masuri radicale. Cipul nu rezolva problema creata de unele animale. Daca se creaza aceasta baza de date problemele trebuiesc identificate, gestionate, dezbatute ( ca la tribunal ), si luate masuri impotriva cainilor identificati (cip-ati) ca fiind agresivi. |
Andreea Zamfir | 2011-06-03 23:55:08 |
un proiect bun. |
Maria Vasile | 2011-06-04 00:38:38 |
Felicitari celor care au gandit acest proiect. Prin sterilizarea cainilor din apartamentele/gospodariile oamenilor, microciparea lor, rata abandonului va fi mai redusa, iar puiutii nedoriti care apareau de doua ori pe an, nu vor mai umple strazile. Acesta este proiectul ale carui rezultate va da roade in scurt timp. |
Nicoleta | 2011-06-04 10:57:44 |
Important este ca fiecare caine cu stapan sa fie inregistrat in secunda in care paseste pe usa cabinetului veterinar. sa existe amenzi aspre daca nu este inregistrat. |
Ildiko Badescu | 2011-06-04 12:53:26 |
Proiectul pare bun si poate duce la ameliorarea situatiei abandonului daca este corelat cu de cele 2 HCGMB deja existente in care sunt stipulate masuri pentru cainii fara stapan, dar si pentru proprietarii care daca vor sa isi sterilizeze cainele beneficiaza de gratuitate; Urmeaza sa citesc proiectul cu mai mare atentie si sa revin daca e cazul cu un nou punct de vedere |
Vio | 2011-06-04 13:08:31 |
In sfarsit !!! solutia pe termen lung e sterilizarea, microcipare(f multi posesori de caini isi lasa patrupedele sa zburde liber fara botnita..si apoi dam vina pe cainii maidanezi mi s-a intamplat personal..apoi zilele trecute un individ cu pitbull in metrou fara botnita) ce sa zic mare dovada de civilizatie..mai intai trebuie edcati stapanii de animale, sterilizarea obligatorie a cainilor cu si fara stapan e singura solutie...si nici dupa 20 de ani de omorat nu ne dam seama de lucrul asta ..trist pana si bulgarii ne-au luat-o inainte.. |
Raluca Dumitru | 2011-06-04 13:20:39 |
O idee excelenta! |
pintilie alice | 2011-06-04 15:08:25 |
Sunt de acord cu microciparea si sterilizarea cainilor cu stapan si fara stapan deoarece cainii comunitari provin prin inmultirea cainilor fara stapan DAR si a celor cu stapan care mai ies din curte si nasc caini care apoi sunt aruncati in strada. Cine are caine trebuie sa inteleaga ca are unele responsabilitati.cine nu isi poate permite sa nu aiba voie sa aiba caini. Nu putem masacra caini in masa pentru ca nu intelegem ca trebuie sa respectam o lege care duce in final la protectia animalelor si este singura cale de solutiona constructiv si permanent problema cainilor comunitari.Suntem in Europa , ne dorim o tara civilizata, trebuie sa rezolvam problema ca atare. Nu putem ucide caini la nesfarsit mutiland sufletele iubitorilor de animale din tara aceasta, fara sa rezolvam de fapt nimic. Trebuie "inchis robinetul" prin sterilizarea cainilor si microciparea lor. Amenzile trebuie sa fie usturatoare pentru ca romanul nu mai pare sa fie sensibil decat cand il arde la punga. Sentimente pentru cel mai bun prieten al omului nu prea mai exista... Trebuie sa respectam toate formele de viata de pe Planeta, o locuim impreuna.Cine nu intelege acest lucru, sa nu aiba voie sa detina animale. |
Adriana White | 2011-06-04 15:45:08 |
De acord cu proiectul.Este necesara o evidenta a cainilor cu si fara stapan din Bucuresti.Sunt insa alte doua probleme la fel de importante,prima dintre ele chiar urgenta in aceasta perioada: 1.Colaborarea cu ONG-urile si cu cetatenii,persoane fizice,sub orice forma(financiar,adoptii...)pentru a nu da curs eutanasierii cainilor fara stapan. 2.Sterilizarea de urgenta a cainilor din curtile locuitorilor din comunelor din jurul capitalei, pentru a nu mai exista pericolul abandonului puilor in raza orasului. |
Daniel Parcu | 2011-06-04 16:33:19 |
Sunt total de acord, este o solutie foarte buna si civilizata. Felicitari si multumiri ca nu ne mai intoarceam in evul mediu, unde problema se rezolva prin crima. |
Mariana Livia Vasilescul | 2011-06-04 19:02:55 |
Referitor proiectului" privind crearea bazei de date unica si publica in privinta evidentei cainilor cu si fara stapan"- comentaz urmatoarele: -la art.11....persoanele fizice sau juridice, care detin caini in proprietate sunt obligati sa-i microcipeze.... Intrebare: - sa-i microcipeze sau crotalieze -cu sau fara sterilizare Proiectul "Opriti robinetul", ar trebui sa se refere la stoparea abandonului si a inmultirilor necontrolate, incepand cu detinatorii. Categoriile de caini supuse abandonului, de catre proprietar(detinator): -catelele gestante -puii rezultati - catelele cu pui cu tot -cainii batrani sau cu defecte locomotorii inascute sau dobandite Sugerez sa se aibe in vedere STERILIZAREA FEMELELOR OBLIGATORIE si crotalierea tuturor, ca in caz de abandon sa fie identificat dupa numarul de inregistrare. la ART.14 sumele incasate din amenzi sa fie utilizate in sterilizarea animalelor fara stapan. |
Elena | 2011-06-04 19:08:51 |
Este o hotarire foarte buna, care impreuna cu obligativitatea sterilizarii cainilor cu si fara stapin, va micsora numarul cainilor fara stapin si a cainilor abandonati. |
Mariana Livia Vasilescu | 2011-06-04 19:36:41 |
la art. 11-....persoanele fizice si juridice care detin caini in proprietate sunt obligate sa-i microcipeze... -microcipare sau/si crotaliere? -identificarea astfel facuta, nu include si sterilizare? Proiectul "Opriti robinetul", trebuie avut ca obiectiv, stoparea inmultirilor necontrolate si evitarea abandonului. Categoriile de cainii supusi abandonului: -femelele gestante -puii rezultati -caini batrani sau cu deficiente locomotorii Proiectul trebuie sa aibe in vedere ca monitorizarea in municipiu, nu exclude migrarea din zonele periferice, a comunelor sau judetelor invecinate, de aceea, ar trebui ca acest proiect sa aibe o acoperire nationala, ca strategie. Ceea ce ar trebuie facut la nivel national: -inregistrarea tuturor cainilor, cu sau fara detinator, pe judete -sterilizarea obligatorie( macar a femelelor), la detinator, identificare prin crotal cu nr. de inregistrare -sterilizarea,vaccinare si crotalierea tuturor canilor de pe domeniul public, relocati. Art.14- sumele rezultate din amenzi vor fii folosite pentru sterilizarea animalelor fara stapan. |
Luminita Popa | 2011-06-04 19:37:06 |
Felicitari ! Este o abordare responsabila si corecta a acestei probleme ! |
MARINEScu Petre | 2011-06-05 01:18:09 |
Mi se pare ciudat ca nu a=ti luat masurile necesare mai devreme. Asociatia ASPA nu este de incredere iar adaposturile primariilor nu fac altceva decat sa chinuie bietele animale. Terminati cu prostiile si cu deturnarile de fonduri. AVEM NEVOIE DE LEGI CARE SA OBLIGE STERILIZAREA SI SA PEDEPSEASCA ASPRU ABANDONUL> Atata timp cat nu infiintam un organ de control si incepem sa purificam gospodariile comunelor de pe langa orase,nu vom putea stopa aceasta probleme. Bietele animale sunt supuse unor chinuri inutile in timp ce noi OAMENII suntem cei vinovati !!!! LEGI ASPRE !!!!!! |
Adrian | 2011-06-05 01:42:15 |
Foarte buna initiativa! Totusi parca ar trebui cerute mai multe date de identificare ale proprietarilor de caini. |
Adi | 2011-06-05 03:55:35 |
Aloooo, nu merge.... |
camelia | 2011-06-05 13:13:05 |
Este o idee buna atata timp cat o sa fie obligatorie sterilizarea tuturor animalelor cu stapan (cei care isi abandoneaza animalele sa fie aspru sanctionati), nu numai cainilor (si li se va acorda ajutor celor care nu au resurse financiare, si deasemenea sa fie sprijinite adoptiile!; oprirea abuzurilor catre animale, interzicerea eutanasiei in masa) ! Vanzarea animalelor in petshopuri sa fie interzise, animalele sa poate fi cumparate numai de la crescatori autorizati ! |
Angel | 2011-06-05 14:16:55 |
Bravo,Bucuresti! O masura necesara,recensamantul si baza de date fiind primul pas in rezolvarea problemei cainilor fara stapan,alaturi de sterilizarea concomitenta a cainilor fara stapan si a celor cu stapan fara pedigree. FELICITARI INITIATORILOR SI SUSTINATORILOR ACESTUI PROIECT! |
av | 2011-06-05 17:16:15 |
Este un proiect foarte bun, dar va fi oare si pus in aplicare? sau se va pierde pe drum, ca atatea altele? |
draghici narcisa | 2011-06-05 22:23:17 |
sustin proiectul!!! |
Doina | 2011-06-05 23:53:28 |
Ideea in sine este buna si absolut necesara pentru a putea pedepsi abandonul.Din punctul meu de vedere termenul de 12 luni in care proprietarui trebuie sa cipeze animalul este prea lung.In maxim 6 luni ar fi posibil.Apoi, politia trebuie sa aplice amenzile, nu altcineva.De verificare ar trebui sa se ocupe tot politia, impreuna cu ANSV eventual (nu stiu daca ANSV dispune de resursa umana necesara implementarii.Si trebuie prevazut un termen (5 zile lucratoare cred ca e suficient) pentru a anunta modificari (stapan nou, moartea animalului, pierdere etc) |
alina | 2011-06-06 10:01:58 |
va rog sa adoptati proiectul de sterilizare a cainilor. este cea mai buna solutie. |
Ildiko Badescu | 2011-06-06 12:20:43 |
Am transmis comentariu in week-end si nu stiu daca s-a inregistrat sau nu, dar este ciudat pentru ca ca multa lume afirma ca a scris, iar postat nu este niciun comentariu |
Ioana I | 2011-06-06 14:08:07 |
Felicitari!!! este o idee extraordinara! Sustin proiectul 100%. Ideea castrarii/inregistrarii cainilor cu / fara stapani este foarte buna si este o dovada de civilizatie. daca se castreaza toti cainii cu si fara stapan, in cativa ani Bucurestiul va deveni un oras curat din acest punct de vedere. Si se va da o dovada de civilizatie si se va arata ca si romanii sunt in stare sa faca si lucruri bune, nu numai monstruozitati! Totusi suntem in 2011, nu acum 1000 de ani!!! FELICITARI CA DORITI SA PUNETI IN APLICARE UN PROIECT INTELIGENT, EUROPEAN SI CIVILIZAT!!! |
Victor Minchevici | 2011-06-06 15:34:48 |
Consider ca acest proiect este abuziv deoarece incalca dreptul la libertatea a persoanelor, precum si deoarece se introduce o reglementare dubla ptr bucresteni: 1. se aplica NUMAI CAINILOR, realizandu-se o reglementare paralela, deoarece existenta deja o reglementare la nivelul UE (adica si la nivelul Romaniei incepand din 2011) si anume Regulamentul (CE) nr. 998/2003 care trebuie implementat intocmai de Romania la nivel national 2. nu se precizeaza limitele tehnologice ale microcipului, astfel incat acesta sa nu devina un instrument de urmarire si detectie, prin care stapanul sa poata fi urmarit prin intermediului cainelui. 3. se introduc termene de implementare de 12 luni, fara a se preciza preturi maxime de referinta ptr microcip si ptr servicul de microcipare si fara a se pune la dispozitie de catre Primarie a microcipurilor contra cost (cu costuri fundamentate, care sa nu fie mai mari ca in UK de exemplu – 10 Lire) precum si a unor cabinete de microcipare, creandu-se posibilitatea de practicare a unor preturi speculative de catre cei care pun in vanzare microcipurle si de catre cei care vor asigura injectarea microcipului. 4. se aplica atat cainilor fara stapan cat si cainilor cu stapan, in conditiile in care ptr cainii cu stapan ar trebui sa se puna in aplicare regulamentul (CE) NR. 998/2003 si DOAR ptr cei fara stapan existenti pe domeniul public aflat in administrarea primariei sa se puna in practica proiectul de act normativ propus de Consiliul General al Bucurestiului. 5. practic se baga mana in buzunarul contribuabilului bucurestean cu nesimtire, care va fi obligat sa plateasca o microcipare la preturi ce pot fi speculative pe de o parte iar pe de alta parte sa fie obligat sa plateasca de doua ori acelasi serviciu..adica microciparea....a doua oara fiind ptr implementarea Regulamentului(CE) nr. 998/2003 obligatoriu ptr orice stat membru UE adica si ptr Romania. Atentie domnilor/doamnelor consilieri cum reglementati ca si noi vom fi atenti pe cine votam! |
stela | 2011-06-06 16:51:59 |
este un proiect foarte bun daca va deveni obligatorie sterilizare tuturor cainilor si sanctionarea abandonului |
Monique Soran | 2011-06-06 18:51:58 |
este un bun inceput. Bine ar fi ca microciparea sa fie si ea gratuita. Urmatorul pas ar trebui sa fie sterilizarea OBLIGATORIE a animalelor fara si CU stapan prin programe gratuite. Proprietarii ce nu doresc sa isi sterilizeze animalele (din motive medicale sau chinotehnice) sa plateasca o taxa (sursa de venit la buget pentru alte sterilizari/microcipari), sa fie obligati sa raporteze orice cuib si proprietarii puilor. Eutanasia nu este o solutie. Trebuie "stopat robinetul" prin educatia coercitiva a populatiei pentru eliminarea abandonului. Chiar daca ipotetic s-ar ucide toti cainii de pe strada dintr-o data in 2 ani problema ar fi aceiasi. Nu spuneti ca in tarile civilizate asa se procedeaza: acolo oamenii nu inmultesc animalele si le abandoneaza, sau daca se intampla asa ceva este aspru pedepsit. Problema este creata de oameni, noi trebuie sa o rezolvam cu o solutie UMANA adaptata tarii noastre (capitala Bulgariei este un bun exemplu). |
ionutz | 2011-06-06 19:48:13 |
stop crimelorrr...sterilizare asta e solutia nu crima.. |
laura.henderson1980@yahoo.com | 2011-06-07 12:26:27 |
felicitari pentru acest proiect! acest proiect este o dovada de inteligenta si civilizatie! in acest mod se va rezolva problema cainilor fara stapan- fara sa ne transformam intr-un popor de criminali! |
Smochina Ines Madalina | 2011-06-07 14:16:36 |
Bravo! Sunt de acord cu aceasta initiativa.Si eu am in curte 4 caini ( de talie mare)dintre care 2 comunitari. Toti sunt castrati si , bineinteles sustin si varianta ciparii si inregistrarii inrtr-o baza de date generala. Da, ar trebui ca acest proiect si aceasta Lege sa educe in principal stapanii de caini. Felicitari! si... Doamne ajuta! |
simona | 2011-06-07 21:03:41 |
superr idee |
ioana i | 2011-06-07 22:06:45 |
sustin ac. proiect!! |
diana | 2011-06-08 15:45:20 |
Microcipare si sterilizarea tururor cainilor fara pedigree e cea mai corecta metoda, valabila si umana solutie ! asteptam si punerea proiectului in practica, bravo ! |
valentina | 2011-06-09 13:00:29 |
Ca obiectiv central, consider ca este un act normativ bun, dar trebuie dataliata fiecare problema si conceput un cadru legal pentru aplicare, in asa fel incat sa fie evitate atat abuzurile de orice fel cat si sustragerea de la obligatii. Indiscutabil, solutia este sterilizarea si crotalierea cainilor fara stapan. Cat priveste microciparea, ” nu se precizeaza limitele tehnologice ale microcipului, astfel incat acesta sa nu devina un instrument de urmarire si detectie, prin care stapanul sa poata fi urmarit” si de asemenea nu cunosc in ce masura este daunator animalului caruia i se implanteaza. Sterilizarea si crotalierea cainilor pe de o parte si pedepsirea abandonului pe de alta parte, ar trebui facute la nivel de tara. Incriminam animalele si le “pedepsim” prin eutanasiere , cruzime si violenta, cand de fapt noi suntem generatorii si deci raspunzatori fata de situatia la care s-a ajuns ( vezi atacul haitelor de caini asupra oamenilor) . De acord cu opiniile d-nei Mariana Livia Vasilescu si a d-lui Petre Marinescu. |
andra | 2011-06-09 13:46:11 |
Sunt de acord cu acest proiect. pana la urma nu prea conteaza ce faceti cu ei (nu in sensul ca ati putea chiar sa i omorati), important e ca se inmultesc pe zi ce trece si chiar e pacat ca oamenii sa aiba de suferit din cauza asta, mai ales ca majoritatea ii toleram. |
Daneliuc Nicoleta | 2011-06-10 11:14:21 |
Sunt de acord cu acest proiect si felicit pe cei care l-au initiat. E o dovada de civilizatie si de responsabilitate civica. |
Olga Stefan | 2011-06-10 14:16:28 |
minunata initiativa, |
ingrid | 2011-06-17 22:07:54 |
Titlul sa fie mai sugestiv: OPRITI ABANDONUL CAINILOR / STOP ABANDONULUI CAINILOR NEDORITI/ OPRITI INMULTIREA CAINILOR NEDORITI. Microcipul nu opreste inmultirea cainilor, ci cel mult poate ajuta la stoparea abandonului cainelui microcipat, dar daca o catea are pui, acestia pot fi abandonati. Bucurestiul nu este un oras sigilat astfel incat si daca se stopeaza abandonul in Bucuresti, pot migra in Bucuresti caini din comunele si judetele limitrofe. Trebuie aplicate in Bucuresti dar si la nivel national programe "INREGISTREAZA, IDENTIFICA, STERILIZEAZA ACOLO UNDE ESTE CAZUL", pentru cainii cu stapan, SIMULTAN cu programe "INREGISTREAZA, IDENTIFICA, STERILIZEAZA , VACCINEAZA SI RETURNEAZA", pentru cainii fara stapan; Programele pentru cainii fara stapan au fost astfel recomaandate de OMS in ideea ca pana se rezolva pentru toti cainii cu stapan, daca se ridica de pe strazi cainii,locul lor va fi luat de alti caini abandonati, iar cainele deja aflat pe strada este comunitar si socializat; aici avem exemplul anilor 2001-2008 cand cainii au fost ridicati de pe strazi si eutanasiati, iar situatia nu s-a rezolvat pentru ca in locul fiecarui caine ridicat au aparut alti caini abandonati. (Obsesia ca eutanasierea rezolva problema este doar o obsesie si Nu are rolul de solutie ci are doar rolul de a dezumaniza cetatenii si copiii.).Exista 2 HCGMB pentru aceeasi problema si anume 243/2009 si 117/2010, care nu au fost aplicate corect. Cine raspunde si cine trebuie sa fie sanctionat ? Pentru cetatenii care nu vor sa isi sterilizeze cainele-desi acesta nu are pedigree, trebuie aplicata o taxa pentru nesterilizare, fiind greu sa ii urmaresti ce fac,dar exista si "canise" care au caini fara pedigree pe care ii inmultesc si comercializeaza, iar cu o astfel de taxa s-ar putea aduna bani la buget pentru de exemplu, protectia animalelor sau sterilizare sau... |
Ingrid | 2011-06-17 22:10:02 |
Titlul sa fie mai sugestiv: OPRITI ABANDONUL CAINILOR / STOP ABANDONULUI CAINILOR NEDORITI/ OPRITI INMULTIREA CAINILOR NEDORITI. Microcipul nu opreste inmultirea cainilor, ci cel mult poate ajuta la stoparea abandonului cainelui microcipat, dar daca o catea are pui, acestia pot fi abandonati. Bucurestiul nu este un oras sigilat astfel incat si daca se stopeaza abandonul in Bucuresti, pot migra in Bucuresti caini din comunele si judetele limitrofe. Trebuie aplicate in Bucuresti dar si la nivel national programe "INREGISTREAZA, IDENTIFICA, STERILIZEAZA ACOLO UNDE ESTE CAZUL", pentru cainii cu stapan, SIMULTAN cu programe "INREGISTREAZA, IDENTIFICA, STERILIZEAZA , VACCINEAZA SI RETURNEAZA", pentru cainii fara stapan; Programele pentru cainii fara stapan au fost astfel recomaandate de OMS in ideea ca pana se rezolva pentru toti cainii cu stapan, daca se ridica de pe strazi cainii,locul lor va fi luat de alti caini abandonati, iar cainele deja aflat pe strada este comunitar si socializat; aici avem exemplul anilor 2001-2008 cand cainii au fost ridicati de pe strazi si eutanasiati, iar situatia nu s-a rezolvat pentru ca in locul fiecarui caine ridicat au aparut alti caini abandonati. (Obsesia ca eutanasierea rezolva problema este doar o obsesie si Nu are rolul de solutie ci are doar rolul de a dezumaniza cetatenii si copiii.).Exista 2 HCGMB pentru aceeasi problema si anume 243/2009 si 117/2010, care nu au fost aplicate corect. Cine raspunde si cine trebuie sa fie sanctionat ? Pentru cetatenii care nu vor sa isi sterilizeze cainele-desi acesta nu are pedigree, trebuie aplicata o taxa pentru nesterilizare, fiind greu sa ii urmaresti ce fac,dar exista si "canise" care au caini fara pedigree pe care ii inmultesc si comercializeaza, iar cu o astfel de taxa s-ar putea aduna bani la buget pentru de exemplu, protectia animalelor sau sterilizare sau... |