ciochina ion | 2009-05-11 19:56:56 |
proiectul nu tine cont de principii elementare de drept: proiectul vrea sa infiinteze o institutie publica autonoma prin contopirea unei Autoritati tehnica de reglementare independenta (cu atribute tehnice exclusiviste in monitorizarea derularii contractului dintre CGMB si Apa Nova - in interesul bucuresteanului)È™i o instituÈ›ie apendice a primarului general (AMREB cu atributii de organizare a privatizarii RADET - problema ce se distanteaza de attributiile primei institutii), ceea ce face ca â€proiectantii de proiect†sa omita ca mai intai trebuie sa modifice Contractul cu Apa Nova si apoi sa propuna o astfel de struto-camila! Pentru a nu considera ca sunt interese abscunse - atentie, nu ascunse - astept sa ma contactati la mobil: 0724208969 sau 0745094077 si sa ma invitati la dezbaterile publice pe aceasta problema. De retinut,: sunt bucurestean prin nastere si domiciliu, sunt jurnalist È™i, nu in ultimul rand, jurist cu pregatire reala. Astept raspuns urgent |
Tudor Popescu | 2009-05-12 12:05:46 |
NOTA DE OBSERVATII ALE DIRECTORULUI AMEREB In legatura cu proiectul de fuziune dintre AMEREB si ARBAC 1. In expunerea de motive a fost introdusa eronat motivatia “in vederea tratarii unitare a demersurilor †. Cele doua unitati au un profil diferit . NU EXISTA NICI O COMPONENTA ASEMANATOARE IN ACTIVITATILE LOR. ARBAC efectueaza monitorizarea si medierea modului de realizare si de cooperare in executarea contractului de concesiune a serviciului de alimentare cu apa si canalizare a Bucurestiului in timp ce AMEREB presteaza o activitate de constructie a politicilor sectoriale necesare punerii in executie a propunerilor de solutii mentionate in strategia energetica municipala. AMEREB activeaza in domeniul serviciului de alimentare cu energie termica, serviciul de producere si distributie economica a energiei electrice, piata energiei termice, toate acestea dupa preluarea in administratia locala a termocentralelor conf OG246/2006 care materializeaza sarcini din tratatul de aderare la CEE. In aceste conditii postul de director general pe doua institutii diferite nu poate fi acoperit fiziologic devenind pe fond o sinecura. 2. Proiectul de fuziune propune reincadrarea directorilor actualelor structuri prin examen. Consider utila examinarea periodica profesionala a directorilor. Observatia consta in faptul ca baremurile profesionale prevazute in anexe au fost reduse LA UN NIVEL INACCEPTABIL. Este vital sa se respecte baremurile stabilite intial prin HCGMB 283/2007 , eventual sa se ridice in loc sa se coboare. |
rodica iliescu | 2009-05-12 12:07:37 |
1. Experienta de un an de functionare a AMEREB atesta ca intreaga activitate a acestei institutii se efectueaza finanatata indestulator cu suma de 150 mii euro anual. In prezent se ruleaza cu plafonul de 50 mii lei lunar (mai putin de o miime din pretul gigacaloriei). Suma de 350 mii euro prevazuta in proiectul de fuziune presupune lipsa de analiza in intocmirea proiectului si constuie o pura risipa de resurse. Mentionez ca in acest an, cu respoectarea plafonului de mai sus, am dotat complet institutia si am cheltuit si sumele necesare infiintarii acesteia. Faptul a fost confirmat si de un control al Curtii de Conturi incheiat fara observatii. 2. Introducerea in proiect a unui departament economic este complet inutila functionarii institutiilor ARBAC si AMEREB, institutii care nu au in activitate aprovizionarea (exceptand hartia de scris, pixurile si cartusele imprimantelor), desfacerea sau administrativul ca activitate distincta. In consecinta, activitatea contabila a fost efectuata satisfacator folosind PFA, adica la un cost de 500 lei lunar. Activiatea economica a celor doua institutii este monitorizata de trezorerie conform legislatiei in vigoare. In consecinta, toate posturile economice sunt posturi sinecure. 3. AMEREB prin specificul activitatii sale, in decurs de un an de existent, a prezentat situatia alimentarii centralizate cu energie termica la toate conferintele de specialitate din domeniu, devenind o persoana activa, recunoscuta in domeniul energetic. AMEREB a semnat acorduri de recunoastere si cooperare cu majoritatea institutiilor energetice de prestigiu din Romania ( I.S.P.E.; ICEMENERG; ICPET GENERATOARE; ICPET TURBOAGREGATE; INSTITUTUL ROMAN PENTRU ENERGII NOI –IRE-, UNIVERSITATEA POLITEHNICA, FEDERATIA PATRONALA ENERGETICA, etc) Comasarea sub o titulatura noua presupune reluarea intregului efort de afirmare a PMB ca detinatoare a expertizei energetice in domeniu. |
Tudor Popescu | 2009-05-12 12:08:37 |
NOTA DE OBSERVATII ALE DIRECTORULUI AMEREB In legatura cu proiectul de fuziune dintre AMEREB si ARBAC 1. In expunerea de motive a fost introdusa eronat motivatia “in vederea tratarii unitare a demersurilor †. Cele doua unitati au un profil diferit . NU EXISTA NICI O COMPONENTA ASEMANATOARE IN ACTIVITATILE LOR. ARBAC efectueaza monitorizarea si medierea modului de realizare si de cooperare in executarea contractului de concesiune a serviciului de alimentare cu apa si canalizare a Bucurestiului in timp ce AMEREB presteaza o activitate de constructie a politicilor sectoriale necesare punerii in executie a propunerilor de solutii mentionate in strategia energetica municipala. AMEREB activeaza in domeniul serviciului de alimentare cu energie termica, serviciul de producere si distributie economica a energiei electrice, piata energiei termice, toate acestea dupa preluarea in administratia locala a termocentralelor conf OG246/2006 care materializeaza sarcini din tratatul de aderare la CEE. In aceste conditii postul de director general pe doua institutii diferite nu poate fi acoperit fiziologic devenind pe fond o sinecura. 2. Proiectul de fuziune propune reincadrarea directorilor actualelor structuri prin examen. Consider utila examinarea periodica profesionala a directorilor. Observatia consta in faptul ca baremurile profesionale prevazute in anexe au fost reduse LA UN NIVEL INACCEPTABIL. Este vital sa se respecte baremurile stabilite intial prin HCGMB 283/2007 , eventual sa se ridice in loc sa se coboare. |
rodica iliescu | 2009-05-12 12:09:51 |
1. Experienta de un an de functionare a AMEREB atesta ca intreaga activitate a acestei institutii se efectueaza finanatata indestulator cu suma de 150 mii euro anual. In prezent se ruleaza cu plafonul de 50 mii lei lunar (mai putin de o miime din pretul gigacaloriei). Suma de 350 mii euro prevazuta in proiectul de fuziune presupune lipsa de analiza in intocmirea proiectului si constuie o pura risipa de resurse. Mentionez ca in acest an, cu respoectarea plafonului de mai sus, am dotat complet institutia si am cheltuit si sumele necesare infiintarii acesteia. Faptul a fost confirmat si de un control al Curtii de Conturi incheiat fara observatii. 2. Introducerea in proiect a unui departament economic este complet inutila functionarii institutiilor ARBAC si AMEREB, institutii care nu au in activitate aprovizionarea (exceptand hartia de scris, pixurile si cartusele imprimantelor), desfacerea sau administrativul ca activitate distincta. In consecinta, activitatea contabila a fost efectuata satisfacator folosind PFA, adica la un cost de 500 lei lunar. Activiatea economica a celor doua institutii este monitorizata de trezorerie conform legislatiei in vigoare. In consecinta, toate posturile economice sunt posturi sinecure. 3. AMEREB prin specificul activitatii sale, in decurs de un an de existent, a prezentat situatia alimentarii centralizate cu energie termica la toate conferintele de specialitate din domeniu, devenind o persoana activa, recunoscuta in domeniul energetic. AMEREB a semnat acorduri de recunoastere si cooperare cu majoritatea institutiilor energetice de prestigiu din Romania ( I.S.P.E.; ICEMENERG; ICPET GENERATOARE; ICPET TURBOAGREGATE; INSTITUTUL ROMAN PENTRU ENERGII NOI –IRE-, UNIVERSITATEA POLITEHNICA, FEDERATIA PATRONALA ENERGETICA, etc) Comasarea sub o titulatura noua presupune reluarea intregului efort de afirmare a PMB ca detinatoare a expertizei energetice in domeniu. |
ciochina ion | 2009-05-12 22:49:24 |
Cu privire la comentariul subsemnatului din data de 11.05.2009, adaug urmatoarea cerere: solicit publicarea de urgenta a â€punctului de vedere Apa Novaâ€, inainte de inceperea dezbaterilor publice a proiectului supus analizei. Inainte de 15.05.2009. Interesul este legitim! Oare Apa Nova nu stia de Contractul de asociere cu CGMB sau exista vreo legatura intre acest proiect si vizitele din Franta??! |
Radu Dumitrescu | 2009-05-14 11:11:46 |
Stimate domnule primar general Sorin Oprescu, Recomandare la proiect de act normativ - poz 588 de pe site PMB Va rog sa organizati o dezbatare publica a proiectului conf. art. 6 alin (7) si art. 7 alin (1) din Legea 52/2003, intrucat analiza proiectului susmentionat arata ca acesta nu intruneste conditiile de oportunitate, necesitate si legalitate, singura oportunitate reala si de rea credinta a proiectului fiind teama ANB de iminenta intoarcere la ARBAC a subsemnatului, avand in vedere sentinta jud. de reincadrare a acestuia si care consemnaeaza ca mandatul meu de director tehnic este pana in 2010. Mentionam totodata ca: - Proiectul modifica statutul ARBAC, fapt ce constituie o modificare a prevederilor Contractului de Concesiune, cu efecte majore asupra echilibrului financiar si de riscuri ale concesiunii, care nu au fost evaluate si prezentate de catre initiatorii proiectului; - Statutul AMRSPEAAC contine prevederi contrare conditiilor esentiale de functionare a unei astfel de agentii (cerintelor europene de independenta, transparenta, obiectivitate, separare a deciziilor tehnico-manageriale de deciziile politice si a altor prevederi anticoruptie); - Se perpetueaza erorile semnalate de noi la infiintarea AMEREB, agentie politizata, lipsita de independenta si de eficacitate si care nu si-a creat parghiile esentiale de functionare (contractul dintre CGMB si RADET, indiciatorii de performanta ai serviciilor de incalzire centralizata si regulamentul acestor servicii). Observatiile detaliate vor fi transmise prin posta. Radu Dumitrescu Director Tehnic al ARBAC, conform sentintei jud din data de 9 aprilie 2009 membru Fundatia Actiunea Civica |
Mereuta Mihai | 2009-05-14 12:54:44 |
Stimate domnule, Va solicitam organizarea unei dezbateri publice a proiectului de act normativ aflat la poz 588 pe site PMB (Proiect de hotărâre privind înfiinţarea Autorităţii Municipale de Reglementare a Serviciilor Publice Energetice, de alimentare cu Apă şi Canalizare (AMRSPEAAC) şi aprobarea statutului, organigramei, numărului total de posturi, statului de funcţii şi grilei de salarizare a membrilor Consiliului executiv ale acestei instituţii publice), conf. art. 6 alin (7) si art. 7 alin (1) din Legea 52/2003, intrucat - Proiectul modifica statutul ARBAC, fapt ce constituie o modificare a prevederilor Contractului de Concesiune, cu efecte majore asupra echilibrului financiar si de riscuri ale concesiunii, care nu au fost evaluate si prezentate de catre initiatorii proiectului; - Statutul AMRSPEAAC contine prevederi contrare conditiilor esentiale de functionare a unei astfel de agentii (cerintelor europene de independenta, transparenta, obiectivitate, separare a deciziilor tehnico-manageriale de deciziile politice si a altor prevederi anticoruptie); - Se perpetueaza erorile semnalate de noi la infiintarea AMEREB. Observatiile detaliate vor fi transmise in cadrul dezbaterii. PRESEDINTE Mihai MEREUTA |
ARBAC | 2009-05-14 14:11:51 |
In aplicarea predeverilor art. 6, alin (7) din Legea nr. 52 / 2003 privind transparenta decizionala in administratia publica, ARBAC solicita organizarea unei intalniri in care sa se dezbata public proiectul de HCGMB privind infiintarea Autoritatii Municipale de Reglementare a Serviciilor Publice Energetice, de Alimentare cu Apa si canalizare (AMRSPEAAC) si aprobarea statutului, organigramei, numarului total de posturi, statului de functii si grilei de salarizare a membrilor Consiliului executiv ale acestei institututii publice. Observatiile ARBAC au fost transmise in scris Directiei de Asistenta Tehnica si Juridica a CGMB. |
Miltiade Constandache | 2009-05-15 09:18:06 |
Miltiade CONSTANDACHE - Director General ARBAC: In aplicarea predeverilor art. 6, alin (7) din Legea nr. 52 / 2003 privind transparenta decizionala in administratia publica, ARBAC solicita organizarea unei intalniri in care sa se dezbata public proiectul de HCGMB privind infiintarea Autoritatii Municipale de Reglementare a Serviciilor Publice Energetice, de Alimentare cu Apa si canalizare (AMRSPEAAC) si aprobarea statutului, organigramei, numarului total de posturi, statului de functii si grilei de salarizare a membrilor Consiliului executiv ale acestei institututii publice. Observatiile ARBAC au fost transmise in scris Directiei de Asistenta Tehnica si Juridica a CGMB. |