Directia Generala Administratie si Relatia cu CGMB - CONSULTAREA CETĂȚENILOR ȘI A ASOCIAȚIILOR LEGAL CONSTITUITE
Proiect de hotărâre privind modificarea articolului 9 din Anexa nr.3 a Strategiei de parcare pe teritoriul Municipiului București, aprobată prin H.C.G.M.B nr. 124/2008
Comentarii
Florin Hanceri 2009-01-31 22:09:51
Persoanele care detin un autoturism achizitionat prin finantare in leasing trebuie sa fie tratate ca proprietari de drept ai autoturismului respectiv si li se poata atribui 1 loc de parcare de resedinta.
Trebuie avut in vedere ca acest tratament s-a aplicat si cand s-a stabilit ca pentru aceste autoturisme finantate in leasing, utilizatorii persoane fizice trebuie sa plateasca impozit local, ca orice alt proprietar de autoturism. Nu e firesc sa se cantareasca diferit cele doua situatii: la plata impozitelor locale suntem proprietarii autoturismelor in leasing, dar la atribuirea locurilor de parcare nu mai suntem!
Multumesc,

Florin Hanceri
Radu Codrea 2009-02-02 13:08:25
In opinia mea, nu conteaza cine este proprietarul masinii ci utilizatorul. Ca proprietar al unui apartament intr-un imobil de locuinte, mi se pare absolut normal sa am dreptul la un loc de parcare, atat timp cat acesta exista. Nu vad ce diferenta ar fi intre o masina proprietate personala si una primita de la firma atat timp cat folosesc aceluiasi scop. Foarte multe firme includ masina de serviciu la pachetul de angajare si, atat timp cat am dreptul de utilizare al masinii si imi platesc impozitele, mi se pare corect sa pot parca langa bloc, ca orice alt locatar.

Exista foarte multe firme mici al caror sediu social este chiar apartamentul in care locuieste proprietarul acesteia. Din diverse motive, masina proprietarului respectivei firme a fost cumparata si inmatriculata "pe firma". Atat timp cat respectivul cetatean (respectiva firma) isi plateste taxele si impozitele mi se pare normal ca acesta sa beneficieze de aceleasi drepturi cu restul locatarilor cu masina proprietate personala. In plus, multi din utilizatorii masinilor de serviciu si-au vandut masinile proprietate personala pe care le detineau. Era mai bine daca le pastrau (pentru a beneficia de un loc in parcarea de resedinta) si astfel ocupau permanent inca un spatiu de parcare cu o masina pe care nu o utilizau?

Cu stima, Radu Codrea
Bogdan Miu 2009-02-02 20:13:11
Subscriu la ce a scris Florin Hanceri. Am o masina luata in leasing ca persoana fizica si platesc impozit pentru ea. Statul trebuie sa ma trateze ca proprietar daca incaseaza niste bani de la mine prin impozit.
acidutu 2009-02-03 09:42:43
Nu este in regula ca o persoana care nu are in proprietate un automobil (ex: leasing sau primit de la firma) sa aiba prioritate fata de un propritar de automobil. Ar trebui sa se realizeze o ierarhie: mai intai proprietarii de automobile sa primeasca drept de parcare si abia apoi (daca mai sunt locuri) cei care au doar dreptul de utilizare (dar nu sunt proprietarii): cei cu leasing sau cu masini de firma. Vad ca a disparut si interdictia de a primii loc de parcare cei care aduc si parcheaza un tir in fata blocului... iar este o masura incorecta. Ar trebuii sa se revina la restrictia de tonaj.
Florin Coman 2009-02-03 14:21:45
Sunt de acord cu proiectul de Hotarare privind modificarea articolului 9 din Anexa 3 a Stategiei de parcare aprobata prin HCGMB 124/2008 dar cu pct-ul d)in arta forma: "se pot atribui numai pentru autoturismele proprietate personala, pentru
autoturismele utilizate in baza unor contracte de leasing si pentru autoturismele utilizate
in baza unor contracte de comodat, cu firme ce isi au sediul in imobilul unde este arondata parcarea"
Popescu Viorica 2009-02-04 00:39:08
Hg nr. 955/2004 pentru aprobarea reglementarilor-cadru de aplicare a ordonantei guvernului nr. 71/2002 privind organizarea si functionarea serviciilor publice de administrare a domeniului public si privat de interes local prevede la art.24 (3) in parcarile de resedinta, care sunt situate la mai putin de 30 m de frontul imobilelor utilizate de locatari, se va atribui cate un loc de parcare pentru fiecare apartament.
Propun sa mentionati in mod expres (in Strategia de parcare) cele doua conditii invocate in art.24(3). Deasemenea, propun sa legiferati si obligatia ADP-urilor de a solicita anual documente care sa ateste indeplinirea conditiilor de inchiriere a locului de parcare.
Mihai Ion 2009-02-04 01:34:45
Nu sunt de acord cu acordarea unui loc de parcare in baza unui contract de comodat. Legea trebuie sa fie clara, daca e parcare de resedinta trebuie sa fie pentru masinile care au inscrisa aceasta adresa in certificatul de inmatriculare.
Dima 2009-02-04 10:20:42
trebuie bine facuta diferenta intre autoturismele proprietatea persoanelor fizice si autoturismele proprietatea persoanelor juridice cei din urma incearca sa transforme parcarile de resedinta in loc unde isi depoziteaya masinile
Trebuie avut in vedere ca strategiile sa nu limiteze sau sa defavorizeze posesori de autoturisme in anumite situatii (in cazul cind locurile de parcare de resedinta sunt mai multe decit nr. de masini al locatarilor ar trebui sa poata obtine loc si cei cu doua sau mai multe autoturisme in acelasi apartament. Aici poate fi odiscutie mai lunga pt ca intr-un ap de 4-5 camere pot locui 5-8 persoane adica 2 sau chir 3 familii ]n timp ce in ap de 2 cam pot locui 1 sau 2 persoane)
Strategia ar trebui sa creeze un cadru general sa fie un ghid ce se poate aplica in diferite situatii Nu pot fi reguli generale in tot orasul pt ca sunt zone unde spatiile libere dintre blocuri si arterele sunt mai mari si unde pot fi amenajate locuri de parcare sunt zone unde nu sunt si nu pot fi amenajate locuri de parcare. un alt aspect este ca in situatia in care un posesor al unui autoturism nu are loc de parcare si nu gaseste unde sa parcheze ce prevede stategia sau ce va putea face legal
Nu vreau sa cred ca tot ce se face in ultimii ani in domeniul drumurilor si circulatiei in bucuresti urmareste doar sa ne demonstreze ca ar fi bine sa renuntam la masini si sa circulam cu transportul in comun.
Catalin Marian 2009-02-04 10:33:55
in zona unde locuiesc 8 locuri de parcare sunt ocupate de doar 2 autovehicule utilitare de 10 tone fiecare, nu este normal sa vii cu TIR-ul acasa de la munca.
Madalin Barbieru 2009-02-04 13:14:14
Locurile de parcare trebuie sa fie permise atat pentru cei care au pe talonul de la masina adresa de pe buletin(proprietate personala) dar si pentru cei care sunt unici utilizatori in urmatoarele cazuri:
-au contract de leasing semnat si stampilat de firma de leasing (persoana fiind unicul utilizator)
-au contract de comodat cu firma proprietara (drept de utilizare al autoturismului)
Trebuie sa se atribuie numai un loc de parcare la o singura unitate locativa.

In momentul de fata suntem multe persoane care avem contract cu ADp-ul pentru un loc de parcare si nu suntem lasati sa platim intrucat nu apare pe talon adresa de pe buletin.Mai avem timp de platit pana in 31.03.2008.Am prezentat contractul de comodat semnat si stampilat de firma inca de anul trecut cand am primit locul de parcare.Avem rugamintea sa luati hotararea de modificare din considerentele de mai sus cat mai rapid.
Andronie Viorel 2009-02-04 17:20:48
Este foarte bine venita propunerea pentru schimbarea prevederilor art.9 din Anexa 3, pentru ca sunt propietari care locuiesc in apartamentul propriu iar domiciliul din actul de identitate se afla la o alta adresa.De ce trebuie sa-si schimbe propietarul actul de identitate si certificatul de inmatriculare!!
Danna Leaute 2009-02-04 20:34:40
Sistemul de inchiriere preferentiala a spatiului public ca parcare de resedinta (sau de alt tip) mi se pare incorect ca principiu. Spatiul public apartine tuturor.
Parcarea oricarui autovehicul pe spatiile publice cu destinatia parcare (de resedinta sau de alt tip) ar trebui sa fie gratuita pentru 48h. Dupa aceea, autovehiculul trebuie mutat sau trebuie achitata (la parcmetru) o suma pentru fiecare 24 h suplimentare. Lucrurile ar fi echitabile pentru toti. Exceptie ar trebui sa faca, din motive evidente, numai autovehiculele conduse de persoane handicapate. In opinia mea acest sistem ar trebui sa permita accesul la un loc de parcare oricui are nevoie si gaseste liber acel spatiu de parcare. Ar fi de mare ajutor daca in parcarile care urmeaza a fi realizate in puncte principale ale capitalei s-ar putea inchiria spatii de parcare pe perioada mai lunga de timp (ex: 1 saptamana, 1 luna, un an) pentru a rezolva problema parcarii in caz de absenta indelungata sau de neutilizare pe perioada indelungata a autoturismului. Nu trebuie uitat ca actualmente continua sa se construiasca imobile cu spatii insuficiente de parcare (adica + 20 la suta in plus fata de numarul de apartamente sau numarul de persoane care lucreaza in cladire). Modificarile la sistemul existent sunt numai o amagire, nu o rezolvare de fond. Cu stima, Danna Leaute
dutu dan 2009-02-04 21:43:03
propun in continuare acestei hotarari ca cei care beneficiaza de masina de servici sa aiba obligatia de a nu plati taxe primariei pt. casa si terenul pe care il au in propietate[este posibil ca si firma care detine autoturismul sa fie obligata sa nu plateasca taxe de impozit de drumuri si accize pe carburant]. acestea vor duce la un confort mai ridicat al celor care sunt PROPIETARI DE AUTOTURISME[p.f.]HELLO SUNTEM IN ANUL 2009 FAPTUL CA BENEFICIEZ DE AUTOTURISM PUS LA DISPOZITIE DE FIRMA NU MA FACE SA FIU UN NE CETATEAN[PLATESC CA SI CEILALTI POSESORI AUTO TAXE,CHIAR MAI MARI]ORICUM SEAMANA A VANATOARE DE NEGRI[SAU SA MOARA CAPRA VECINULUI],,IN CONCLUZIE NU MI SE PARE CORECTA ACEASTA HOTARARE CER SA FIE ANALIZATA CORECT sau si cei care primesc diverse ajutoare de la primarie sau guvern sa nu beneficieze de LOC DE PARCARE..multumesc
Andreescu Geo 2009-02-05 10:43:36
Nu e ok ca o masina de firma sau leasing cu nr de Ilfov, Botosani, Maramures, etc sa poata sa obtina loc de parcare in Bucuresti. Un proprietar care are masina privata inmatriculata in Botosani nu poate sa obtina loc de parcare in Bucuresti (chiar daca e utilizator)… de ce sa fie favorizati cei cu masini leasing sau de firma? In Franta nu ai voie sa vii cu masina de servici acasa ... o lasi la locul de munca!
Catalin Chimirel 2009-02-05 13:31:17
Ne pierdem in aspecte meschine. Important este sa eliberam strazile de numarul urias de masini si asta o putem face numai cu parcari supraetajate atat in centru cat si in zonele rezidentiale. In felul acesta se vor elibera multe spatii verzi si cai de acces. Deci hai sa dam drumul la proiecte de parcari. Si in cazul in care primariile nu au terenuri, scaderea continua a preturilor la terenuri este o oportunitate de care trebuie sa profitam.
Madalin Barbieru 2009-02-05 14:17:26
Persoanele care au autoturisme in leasing ca si cei care au contrcat de comodat de la firma trebuie sa aiba voie la un loc de paracre daca domiciliaza in acea zona.Si pentru masina de firma se dau taxe si impozite la primarie.Spre exemplu o firma care are sediul social intr-un sector si are o flota de 200 de masini poate da probleme mari locuitorilor din acea zona parcandu-se masinile toate acolo fara loc de parcare.De aceea este mai bine ca fiecare firma sa dea masinile pe contract de comodat utilizatorilor care isi iau loc de parcare la locul de domiciliu in fiecare sector in care stau(asta in cazul in care nu au masina personala).
Mariana 2009-02-06 01:39:22
Parcarile de resedinta sunt, in toate cazurile, insuficiente. Concret, la scara blocului unde locuiesc sunt 6 locuri si 28 apartamente. Consider ca aceste locuri sunt de drept ale proprietarilor de masini si nu ale acelora care au primit in folosinta temporara o masina de la firma.
George Popovici 2009-02-06 15:50:46
Trebuie facuta diferenta intre autoturismele proprietatea persoanelor fizice si autoturismele proprietatea persoanelor juridice cei din urma incearca sa transforme parcarile de resedinta in loc unde isi depoziteaya masinile .
In parcajul blocului in care locuiesc stationeaza 5 masini pentru inchiriat in leasing, 3 masini ale unei firme cu adresa in imobil si 2 masini ale salariatilor unei banci……... Firmele trebuiesc sa-si asigure locuri de parcare prin inchiriere de spatii inafara parcajelor de resedinta.
Trebuie sa poata obtine loc si pentru al doilea autoturism in acelasi apartament daca inmatricularile sunt pe nume diferite. Exemplu parinte-fiu casatorit, sot-sotie separati, etc. Ambele familii platesc impozit pentru fiecare masina. Nu se plateste doar un impozit pe apartament. N-are nici o legatura.
Aceasta repartizare de un singur loc pe apartament seamana perfect a repartizare comunista.
Nu sunt de acord cu atribuirea unui loc de parcare in baza unui contract de comodat.
Legea trebuie sa fie clara, daca e parcare de resedinta trebuie sa fie pentru masinile care au inscrisa aceasta adresa in certificatul de inmatriculare.
Aprobarea locurilor de parcare in parcajul de resedinta trebuie facuta numai pentru autoturismele inmatriculate pe persoana fizica cu domiciliul in zona parcajului, pentru autoturism in perfecta stare de functionare (revizia tehnica la zi). Acestea trebuiesc dovedite cu certificatul de inmatriculare si C.I.. a proprietarului. Multe locuri de parcare sunt ocupate de autoturisme nefunctionale.
Trebuie sa existe obligatia ADP-urilor de a solicita anual documente care sa ateste indeplinirea conditiilor de inchiriere a locului de parcare.
mircea 2009-02-07 08:28:49
SUNT DE ACORD insa mai trebuiesc cateva adaugiri:
- pentru ca parcarile sa nu devina loc de depozitare de autoturisme de tip fier vechi taloanele sa aiba ITP valabil si RCA la zi, atribuirea facandu-se doar pentru perioada de valabilitate iar prelungirea sa se faca doar dupa reverificarea periodica. Nu mai sunt la curent insa a fost o perioada cand orice autovehicul care nu avea RCA si ITP valabil era radiat de catre Politie automat dupa 3 luni insa ISI PASTRA NUMARUL DE INMATRICULARE ceea ce face ca verificarea sa se faca mai greu de catre cetateni NU SI DE CATRE AUTORITATI.
- deoarece exista mai multe autoturisme proprietate fizica dar sunt folosite pentru activitati de transport ( marfa sau persoane - taxi, maxitaxi ) sa nu aiba acces in parcarea condominiului
- Limitati gabaritul autoturismelor ( lungime, latime dar si INALTIME )
Catalin 2009-02-07 10:44:02
Stimati Domni,
Locul de parcare trebuie acordat unei persoane doar in baza faptului ca este proprietar al unui apartament dintr-un bloc de locuinte, pana la urma este vorba de o parcare de resedinta si orice proprietar trebuie sa aiba dreptul si la un loc de parcare. Locul de parcare trebuie acordat proprietarului si nu masinii! Astfel, acordarea locului de parcare nu trebuie conditionata in nici un fel de modalitatea de detinere a autoturismului, dupa parerea mea trebuie facuta doar dovada dreptului legal de utilizare, indiferent care este acesta. Singura conditie pe care o vad necesara este ca locul de parcare sa se dea doar proprietarilor care utilizeaza autoturisme, vehiculele comerciale nu au ce sa caute in parcarile de resedinta. Multumesc.
Cepareanu Marta 2009-02-09 10:04:21
Avand in vedere ca sunt foarte multi tineri care nu isi permit luxul de a deveni "proprietari" si detin doar titlul de "chiriasi" dar au reusit sa-si achizitioneze un autoturism , acestor tineri li se poate atribui cate un loc de parcare? Asta, in conditiile in care exista contract de inchiriere incheiat cu proprietarul si in cartea de identitate exista viza de resedinta. Spre exemplu, eu sunt <<chirias>> de aproape 9 ani.
Neacsu Ion 2009-02-09 12:36:18
"Recomandare la proiect de act normativ"
Am domiciliul in Bucuresti, sect 5 si am facut "marea greseala" sa-mi cumpar o masina in leasing, acestea au fost posibilitatile mele. Nu am putut sa-mi cumpar cu banii jos ca, de, nu am avut de unde. Sunt un bun platnic a impozitelor, inclusiv cel pe autovehicul, adica pentru masina luata in leasing. Da, platesc impozitul la primaria sect 5. Platesc impozit pentru auto desi zice primaria, prin HCGMB 124 din 25mart2008, ca nu sut proprietar si nu poate sa-mi prelungeasca contractul pentru un loc de parcare, pe care il am cu ADP sect 5 de 4 ani, pentru aceeasi masina. Dle primar trebuie sa alegeti ori "propietar-impozit-loc parcare-taxa" ori "nu propietar-nu impozit-nu loc de parcare-nu taxa". Sunt si eu bucurestean, traiesc in aceasta capitala si in aceasta tara, "greseala" de a-mi cumpara o masina in leasing nu imi da dreptul sa am si eu un loc de parcare? De ce? Sper sa ajungeti la gandul cel bun si sa modificati aberatia de hotarare nr 124 din 2008 in sensul in care il propuneti.
Baleanu Serban Constantin 2009-02-09 20:23:54
Detin o garsoniera proprietate personala in sectorul 3 din anul 1974, dar am domiciliul si masina imatriculata in jud. Prahova.Am atribuit un loc de parcare din 2008 pe care acum dupa hot.de consiliu gen. il voi pierde si intreb de ce? Nu am aceleasi drepturi cu ceilalti vecini proprietari? Nu platesc acelasi impozit? Sunt un bun contribuabil, saptamanal respectiv vineri, sambata si duminica sunt in Bucuresti si mi se pare anormal sa-mi schimb buletinul si sa-mi radiez masina din Prahova reinmatriculand-o in Bucuresti pentru a avea un loc legal de parcare. Masina nu este pe firma, nu am nici o firma, sunt doar pur si simplu proprietarul unei locuinte ca multi alti bucuresteni, care doreste legal un loc de parcare.Proprietatea este garantata de Constitutie, iar eu ar trebui sa am acelesi drepturi ca vecinul meu sau vecinii mei, nu numai acelesi obligatii.
Delia Neacsu 2009-02-10 11:33:33
Leasin-ul este numai o modalitate de finantare pt. plata unei masini. Aceasta iti apartine si atunci cand trebuie sa obti un loc de parcare pe domeniul public asa cum iti apartine ori de cate ori ai probleme cu ea sau cand platesti impozit la Primaria de care aparti. Dovada ca masina este a ta este faptul ca si firma de lesing iti returneaza, in limitele contractului, banii pe ea daca vrei sa o returnezi. Daca o cumparam cu credit ipotecar, ar fi fost masina bancii care mi-a acordat creditul? E cam acelasi lucru. Cu stima, delia Neacsu
Adrian N 2009-02-10 17:49:48
In mod normal orice utilizator de masina ar trebui sa beneficieze de loc de parcare acolo unde locuieste, indiferent de modul in care a dobandit dreptul de utilizare (proprietate, leasing sau comodat). Impozite si taxe pe masina se platesc oricum (de catre proprietar/utilizator), deci nu se poate face diferentierea intre proprietari si utilizatori pe acest criteriu. Evident doar pentru autoturisme, nu si pentru vehicule comerciale.
Nutu 2009-02-10 21:38:46
Alo, primaria. Cand aprobati modificarea Hotararii 124/2008 pentru ca mai mare prostie nu am vazut. Prin neacordarea unui loc de parcare celor care si-au cumparat masina in leasing credeti ca ati rezolvat necesarul de locuri de parcare din Bucuresti? Ce s-ar intampla daca nu ar fi modificata hotararea respectiva? Va spun eu cei care sunt mai propietari decat altii (adica cei cu leasing)s/ar muta de pe trotuar pe locurile cu plata iar cei asa zis "mai putin propietari" s-ar muta pe trotuar. ASTA ESTE REZOLVAREA? Va rog sa propuneti Consiliului general, iar acesta sa aprobe, modificarea hotararii 124/2008.
Radu Rotaru 2009-02-11 10:34:27
Nu inteleg invocarea platii taxelor de catre cei care au cumparat masina in leasing! Ei au cumparat masina in leasing tocmai ca sa insele statul roman cu plata TVA. Altfel ar fi cumparat masina pe baza de credit auto si acum erau proprietari.
Nu inteleg nici utilitatea certificatului de inmatriculare a masinii, daca nu se ia in calcul la stabilirea locului de parcare. El conteaza cel mai mult si apoi alte forme: contract de comodat, inchiriere, uzufruct, etc.
Regulile intr-un stat civilizat sunt clare si la fel este si dreptul la proprietate: am in proprietate un apartament si o masina ... pot sa cer loc de parcare, nu sunt indeplinte cele doua conditii cumulat, asta este ... nu obtin loc de parcare!
In nici o tara civilizata un proprietar de masina inmatriculata in Napoli nu o sa obtina loc de parcare la Torino sau Milano. Este aberant. Numai la noi legea si regulile nu sunt ferme si se cauta de catre consilieri motive sa fie “fentate”!
O solutie de compromis ar fi ierarhizarea cererilor: cei care sunt propritari de masina sa primeasca cu prioritate locurile, daca intr-o luna nu se atribuie toate locurile sa primeasca cei cu leasing sau masina de firma si daca raman locuri si dupa ultima distribuire sa primeasca cei care stau in chirie si apoi cei cu mai multe masini pe apartament. Sigur se ocupa toate locurile de parcare. Va multumesc!
Florin Leca 2009-02-11 12:45:33
Pentru a putea fi mai clari in exprimare va rog ca la punctul 2(d) sa se precizeze si situatia in care autoturismul este dat spre utilizare de catre o firma unei persoane fizice, pe baza unei "Imputerniciri de utilizare permanenta".
Contractul de comodat este exclusivist si trebuie incheiat la notariat.
Eu nu vad ca un propietar de firma sa sa duca la notariat cu fiecare persoana careia vrea sa-i dea spre utilizare o masina.
Va rog nu complicati lucrurile! Permite-ti ca locurile de parcare sa fie atribuite si pe baza unei imputerniciri de utilizare permanenta care sa fie emisa de catre firma propietar al masinii.
Va multumesc si sper sa tineti cont si de aceasta cerinta.
Nutu 2009-02-11 20:02:02
Dle Radu Rotaru dvs nu stiti ce vorbiti, sunteti total neinformat si egoist. "Nu inteleg invocarea platii taxelor de catre cei care au cumparat masina in leasing! Ei au cumparat masina in leasing tocmai ca sa insele statul roman cu plata TVA." DLE NOI CEI CARE SUNTEM "MAI PUTIN PROPRIETARI" SI AM CUMPARAT (conform legislatiei in vigoare) MASINA IN LEASING PLATIM TVA LA FIECARE RATA PE CARE O ACHITAM INCLUSIV LA RATA REZIDUALA. LA FINALIZAREA CONTRACTULUI DE LEASING MAI PLATIM SI NUSTIUCE ACCIZE, TAXE DE INCHEIERE A CONTRACTULUI, SI NU SUNT MICI. RCA-UL SI CASCO LE PLATIM LA O VALOARE MULT MAI MARE DECAT PLATITI DVS CA ASA ZIS "PROPIETAR" ACESTEA FIIND CALCULATE CA PENTRU O PERSOANA JURIDICA. VA MAI INTREB CEVA, CA VAD CA LE CUNOASTETI PE TOATE. DE CE PLATIM IMPOZIT PE MASINA (cumparata in leasing) LA PRIMARIA DE DOMICILIU? DE CE DOMNULE?. "Altfel ar fi cumparat masina pe baza de credit auto si acum erau proprietari" DACA AVEAM POSIBILITATEA SA OBTIN UN CREDIT O FACEAM, DAR CONDITIILE DE CREDITARE ERAU MULT MAI DRACONICE DECAT LEASINGUL. OBTINUSE DEJA UN CREDIT PENTRU AVANS. NU SUNTEM TOTI ASA BOGATI CA DVS. "In nici o tara civilizata un proprietar de masina inmatriculata in Napoli nu o sa obtina loc de parcare la Torino sau Milano" SI DACA MASINA CUMPARATA IN LEASING ARE NUMAR DE BUCURESTI TOT NU AM DREPTUL LA UN LOC DE PARCARE????. "Este aberant" INTRADEVAR CEEA CE SUSTINETI DVS. "Numai la noi legea si regulile nu sunt ferme si se cauta de catre consilieri motive sa fie “fentate”" ASA ESTE, DE CE A FOST NECESARA HOTARAREA 124 DIN MART 2008? "O solutie de compromis ar fi" PRELUNGIREA CONTRACTELOR VECHI SI ABIA APOI PENTRU CE RAMANE SA SE REANALIZEZE REPARTIZAREA ACESTORA. Va multumesc!
Gabriel C. 2009-02-11 20:57:12
Stimati consilieri, parerea mea este ca ar fi corect ca procedura de alocare a locurilor de parcare sa ceara ca locatarul unui imobil (care nu trebuie neaparat sa fie proprietarul apartamentului respectiv, putand fi si chirias, sau ruda cu proprietarul [sot/sotie/fiu/fiica/mama/tata]) si sa detina in folosinta un autoturism (cu masa mai mica de 3.5t). Calitatea de locatar sa poata fi dovedita in orice mod legal iar calitatea de utilizator de autovehicul sa fie dovedita in orice mod. Ma gandesc in plus ca ati putea limita abuzurile celor care cer mai multe locuri de parcare in locatii diferite (la adrese diferite) prin verificarea CONCOMITENTA pe de o parte a CNP-ului si pe de alta parte a numarului de inmatriculare al autovehiculului. Procedura de a aloca maxim un loc pe apartament mi se pare corecta desi sunt multe familli cu mai multe masini. Deocamdata, fiind mai multe cereri de locuri decat locurile disponibile este de inteles ca cei care au primit deja un loc sa inteleaga ca trebuie si alti locatari de la alte apartamente sa aiba sansa sa obtina macar un loc de parcare. Pe de alte parte nu inteleg de ce nu se liciteaza locurile de parcare sau macar sa se creasca taxele anuale caci sunt ridicol de mici. Cu acesti bani (max. 77 ron / an) nu se pot construi / amenaja parcaje noi. Actuala procedura da nastere la foarte multe cereri si practic exista tensiune intre locatari care se bat de la an la an pe cate un loc de parcare. As gasi rezonabile actiunile primariilor care ar "taxa" luxul si comoditatea de a avea un loc de parcare rezervat. Stiu ca poate o sa va surprinda ceea ce am scris dar eu vad in acest moment nuanta economica a problemei locurilor de parcare. Cu mai multi bani se pot face mai multe locuri.
Marius Oprescu 2009-02-12 11:54:14
am studiat proiectul de modificare 507 privind modul de acordare al parcarii. mi se pare corect sa existe si acordul asociatiei de locatari.
Totusi vreau sa semnalez urmatoarea situatie: Masina este cumparata pe firma, firma are sediul in aceeasi locatie cu utilizatorul autoturismului, acesta fiind si singurul angajat al firmei respective. in aceste conditii se vede clar ca singurul utilizator al masinii este proprietarul apartamentului care solicita parcarea.
Aceasta situatie a aparut deoarece foarte multe persoane care desfasoara activitati independente, pentru a desfasuta legal activitatea, au fost nevoiti sa deschida firme. in aceste conditii majoritatea investitiilor care vizeaza si activitatea curenta cat si cea profesionala au fost facute pe firma.
Consider ca daca firma are sediul in aceeasi locatie cu utilizatorul masinii, acesta sa poata cere loc de parcare pentru apartamentul respectiv. Bineinteles avand dreptul la unsingur loc de parcare.
Multumesc anticipat.
catalin 2009-02-12 20:43:21
Pentru modificarea prevederii prin care se impunea inscrierea in certificatul de inmatriculare a adresei la care se solicita parcajul de resedinta, in expunerea de motive faceti referiri numai la cei care detin autoturisme in leasing sau prin contracte de comodat. Va supun atentiei situatia chiriasilor care au masini inmatriculate in Bucuresti si platesc administratiei locale aceleasi impozite pentru auto ca si proprietarii. Acestia isi au resedinta conform contractelor de inchiriere sau vizelor de flotant la acea adresa iar parcajele aflate in discutie se numesc de "resedinta". Asadar, propun ca la art.9, alin (2), lit.c) sa introduceti si persoanele care au resedinta la adresa respectiva si pot face dovada cu un contract de inchiriere inregistrat la organele fiscale sau viza de flotant inscrisa in actul de identitate.
A.D.P.sector 5- Serviciul parcaje 2009-02-18 14:17:50
La modificarile care s-au facut in HCGMB 124/2008 va rugam sa analizati si posibilitate acordarii celui de-al doilea loc la acelasi apartament in cazul in care in parcarea respectiva nu sunt alte solicitari pentru atribuire iar locurile de parcare sunt disponibile iar pentru persoanele care mai detin un apartament in acelasi imobil sa se atribuie in baza actului de propietate al acelui apartament. trebuie lamurita situatia celor cu handicap locomotor daca parcarile sunt gratuite sau nu, iar in certificatele de handicap nu se mai specifica ca este handicap locomotor ci se trece doar cod medical pe care noi nu il cunoastem. trebiue specificat clar da masina trebuie sa fie modificata hipomat sau nu.Hotararea dumneavoastra se contrazice cu legea 448.La atribuirea locurilor de parcare de ce vom tine cont de hotararea dvs. sau de legea 448?Rugam sa se specifice foarte clar acest aspect.Conform legii 448 toate persoanele cu handicap au dreptul la locuri de parcare iar conform hotararii numai cei cu handicap locomator au voie cu toate ca nu se specifica mai nou in certificatele medicale acest lucru .Mai trebuie lamurita si situatia chiriasilor care au contract de comodat in locuinta respectiva pe o anumita perioada de timp si persoanele care au trecuta pe buletin viza de flotant.
Sef serviciu
Florina Urlan