Directia Generala Administratie si Relatia cu CGMB - CONSULTAREA CETĂȚENILOR ȘI A ASOCIAȚIILOR LEGAL CONSTITUITE
Proiect de hotărâre privind stabilirea nivelurilor impozitelor și taxelor locale în municipiului București, începând cu 2026
Comentarii
Mikkailis 2025-12-11 19:48:47
Buna ziua,
la impozite pentru mijloace de transport, aveti norme de poluare si apoi "hibride cu emisii PESTE 50g/km" unde e o neconcordanta cu ceea ce a propus Guvernul, pentru ca e vorba in fapt de "hibride cu emisii SUB 50g/km"! Adica iesiti din cadrul de reglementare.
Savu Marius Cristinel 2025-12-11 21:23:01
EXPOTRANSPORT MEDIA solicit= Consiliului General al Municipiului
Bucureşti s= includ= \n HOT+RAREA
privind stabilirea nivelurilor impozitelor si taxelor locale
\n Municipiul Bucuresti, \ncepand cu anul 2026 la sectiunea SCUTIRI LA
PLATA AUTORIZA}IEI DE ACCES in Bucuresti urm=toarea propunere:
>>Circulația autovehiculelor destinate transportului de mărfuri și a
utilajelor cu masa totală maximă autorizată mai mare de 5 tone \n zonele
A și B din municipiul București care particip= la t@rguri [i expozi]ii s= fie
scutite de plata autoriza]iei de acces pe durata evenimentului.>>
CornelD 2025-12-12 10:02:12
Stimate Consiliu General al Municipiului București,

Vă rog să asigurați o taxare echitabilă a vehiculelor hibride, în special a celor cu emisii declarate sub 50 g CO₂/km. În acest sens, este necesar să fie precizat în mod explicit care ciclu de testare este luat în considerare (NEDC si/sau WLTP), în situațiile în care același vehicul are emisii sub 50 g/km conform unui ciclu de testare și peste acest prag conform celuilalt.

Totodată, având în vedere faptul că majoritatea membrilor CLMB aparțin partidelor din coaliția de guvernare care susțin actualul Guvern, care și-a asumat răspunderea pe legea ce stabilește noile taxe auto, locuitorii municipiului București se așteaptă ca autoritatea locală să se asigure că vehiculele hibride plug-in (PHEV) cu emisii sub 50 g CO₂/km sunt impozitate la fel sau mai favorabil decât cele cu emisii peste acest prag, în concordanță cu principiile de echitate fiscală și de protecție a mediului.

Spre informare, există numeroase vehicule nepur electrice care înregistrează emisii SUB 50 g CO₂/km în ciclurile de testare omologate, inclusiv conform WLTP. Exemple relevante includ:
• Ford Kuga Plug-in Hybrid (PHEV) – 31 g CO₂/km în ciclul NEDC și emisii de CO₂ omologate între 21–29 g CO₂/km WLTP, în funcție de configurație
• Toyota Prius Plug-in Hybrid (Prius PHEV / Prius Prime) – aproximativ 22–27 g CO₂/km WLTP
• Toyota C-HR Plug-in Hybrid – aproximativ 19–23 g CO₂/km WLTP
• Toyota RAV4 Plug-in Hybrid – aproximativ 22–26 g CO₂/km WLTP
• Hyundai Tucson Plug-in Hybrid – aproximativ 24–31 g CO₂/km WLTP
• Kia Sportage Plug-in Hybrid – aproximativ 25–29 g CO₂/km WLTP
• BMW 330e – aproximativ 23–29 g CO₂/km WLTP
• Mercedes-Benz A 250 e – aproximativ 22–28 g CO₂/km WLTP

Aceste exemple demonstrează că nu este vorba despre cazuri izolate, ci despre o categorie largă de vehicule care contribuie efectiv la reducerea emisiilor în mediul urban. În acest context, este esențial ca regimul de impozitare să fie fundamentat pe criterii tehnice clare, predictibile și nediscriminatorii.

Având în vedere obiectivele asumate de Municipiul București privind reducerea emisiilor și încurajarea mobilității cu impact redus asupra mediului, consider că o abordare clară, coerentă și echitabilă a taxării acestor vehicule este absolut necesară.
DB 2025-12-12 12:43:04
CARE ESTE MOTIVUL PENTRU CARE LOCUINTELE CONSTRUITE INAINTE DE 1990 AU IMPOZITE MAI MARI ?

INTELEG SA FIE DIFERNTIERE PENTRU ZONA , DAR NU PENTRU VECHIME !
DACA LA MASINI SE URMARESTE PRIN IMPOZITE DIFERENTIATE SA SE REDUCA POLUAREA , LA LOCUINTE CE SE URMARESTE ?
SA NE DEMOLAM APARTAMENTELE SI SA NE CONSTRUIIM ALTELE ?
xxx 2025-12-12 13:52:54
Cum sa pui astfel de impozite ma ? ati inebunit ? pai noi tinerii suntem varza frate nu mai avem nici o sansa la nimic , pana si parintii au inceput sa simta in buzunare scumpirile astea nebune ! Ati inebunit cu totul jur !!
Emil 2025-12-12 15:55:05
Cladirile construite inainte de 1977 sunt mult mai subrede, au trecut printr-o serie de cutremure, nu mai pot avea aceeasi valoare de piata cu cele de dupa 1977, indiferent ca au fost sau nu reabilitate (conducte noi si anvelopare), subsolul si, pe alocuri, planseele etajelor suferind deja avarii. Din cauza asta, nu ar trebui sa aiba aceeasi valoare de impozitare cu cladirile de dupa 1977. Chiar si pe grilele notariale exista diferentieri dupa anii 1967 si 1977!!!
Mario 2025-12-12 16:22:32
Scutirile de care beneficiau persoanele cu dizabilități incadrate la gradul accentuat si grav, nu se mai acorda? Erau scutiti de plata impozitului pe locuinta si autoturism...
Antreprenor 2025-12-12 17:34:32
1.5% pentru cladirile aflate in proprietatea PJ!
Pai mai bine tranferam direct dreptul de proprietate statului roman si scapam de o grija.
Se pare ca uitati faptul ca PJ sunt impozitate la valorile de piata ale proprietatilor, avand in vedere faptul ca sunt obligate la intocmirea de rapoarte de evaluare.
Eliminarea utilizarii rezidentiale din noua lege promulgata, impreuna cu majorarea procentului de impozitare pentru nerezidential conduce la o crestere de impozit de peste 300%. Cred ca asta spune totul!
Veti reusi punerea pe butuci a economiei si intrarea in recesiune oficiala!
Felicitari!
RISC ANALYSIS 2025-12-12 18:39:51
Primarii care fac proiecte cu bani imprumutati de la piete internationale (prin guvern) sau cu fonduri europene. Cresterea taxelor la niveluri exorbitante (special la cladirii rezidentiale detinute de persoane juridice care acum sunt caracterizate ca nerezidentiale! aducand cresterea pana la 400% la taxele locale pentru PJ-uri). Rezultatul: epuizarea firmelor si economiei si recesie economica care o sa aduce suferinta poporului prin transferul averilor la beneficiul statului si autoritatilor. Romania se intoarce la comunism! O tara care sigur nu merita politicieni ei! - prostie/nesimtire/coruptie la nivel neasteptat din partea lor!! Condoleante sincere pentru tara asta cu oameni harnici si de calitate, care nu merita asa ceva!
John 2025-12-12 20:15:49
Bună ziua,

Nu sunt de acord cu aceste măsuri, întrucât ele urmează să fie impuse într-un context în care inflația a afectat deja semnificativ puterea de cumpărare.
Vă mulţumesc!
Maria 2025-12-12 20:21:28
Bună ziua! Doresc să îmi exprim dezacordul cu privire la taxele şi impozitele care urmează să fie impuse. Consider că acestea vor avea un impact negativ semnificativ în contextul actual, iar sunt convinsă că ar fi putut fi identificate și alte măsuri pentru acoperirea deficitului bugetar.
Mihai 2025-12-12 22:18:04
Să zicem că mărți taxele. Ce credeți că se va întâmpla când veți iniția procedurile de recuperare pentru neplată?!
Vă zic eu: Jos guvernul, guvern suveranist care va tăia toate datoriile.
Rezultat ....
Alice 2025-12-13 08:45:53
Nu sunt de acord cu propunerea de a crește taxele și impozitele pe locuințe și mașini. Această măsură ar pune o presiune suplimentară pe cetățenii care deja se confruntă cu costuri de trai tot mai ridicate. Proprietatea unei locuințe sau a unei mașini nu reprezintă un lux pentru majoritatea oamenilor, ci o necesitate. Înainte de a lua în calcul majorări de taxe, ar trebui analizate soluții alternative, precum o mai bună gestionare a fondurilor publice și reducerea risipei.
GabiB 2025-12-13 09:45:03
Buna ziua. In cazul autovehiculelor impozitul diferențiat pe norma de poluare este o inepție pe care sper sa nu o aplicație! Impozitul platit este IMPOZIT PE PROPRIETATE nu pe marcă
ion 2025-12-13 10:54:55
Mariti impozitele de la a 2-a proprietate in sus pentru a descuraja acumularea si specula care urca preturile artificial si afecteaza tineri si familiile tinere.
Mihai 2025-12-13 12:36:22
Cu referire la articolul 4, propun recucerea impozitul cu 50% având în vedere faptul ca majoritatea automobilelor noi sunt hibride, această reducere ar fi un stimul suplimentar pentru achiziția de mașini mai puțin poluate și mai silențioase. Eu îmi doresc ca Bucureștiul să fie mai puțin poluat cu noxe și fonic.
dan 2025-12-13 15:36:39
Este absurd sa fie marite taxele cu 80%
Salarile noastre nu au crescut cu 80 % intr-un an
Normal ar fi sa indexati taxele cu rata inflatiei
Asa se naste suveranismul iar voi in veci nu veti mai fi alesi
Vica 2025-12-13 23:08:50
Sigur ca le puteti mari, o crestere de 80% nu este mult. Dar nu mai bine faceti o nationalizare si asa scapam de tot? Ca oricum in maniera asta in 10 ani ajungem sa platim o chirie frumoasa statului pe bunurile noastre mascata in impozitul asta daca se mentine ritmul de crestere actual. Platesti impozit cand produci banii, platesti taxe cand iti cumperi terenul, platesti taxe cand iti cumperi materialele de constructie, platesti taxe cand iti construiesti casa si dupa platesti impozit pe teren si pe casa facuta cu bani taxati deja. SUPER!
Costin 2025-12-14 10:10:37
Buna ziua!

Este ridicol de mica diferentierea de impozit auto intre EURO 6 si clasele inferioare, Euro 4, Euro 3 sau non euro. Nu va renunta nimeni la maninile poluante pentru cativa lei / 200 cc. Poate va mai ganditi si introduceti ceva cu adevarat motovant in scopul renuntarii la masinile foarte poluante.
De asemenea ar trebui tinut cont si de vechimea masinii din aceeasi clasa de poluare. Nu e normal ca un euro 6 de vechi de 1 an sa plateasca acelasi impozit ca un euro 6 vechi de 10 ani


Mulțumesc
Flat 2025-12-14 18:00:55
La Anexa 2, sectiune 3.24, taxa pentru utilizarea locurilor cu parcări de reședință trebuie majorata cu 80%, deci pentru zona A 1357 lei, zona B 1130 lei, zona C 903 lei, zona D 676 lei.
Este o ajustare minim necesară având în vedere raportul cerere/ofertă (5 mașini pe 1 loc) și prețul real al unei parcări din privat (80-100 euro pe lună).
GHITA 2025-12-14 19:40:25
Observatii:
La textul Hotararii:
Art.3 de revizuit, deoarece trebuie stabilite norme de aplicare si pentru restul taxelor, nu doar pentru cele din anexa 2a.
Art.6- de revizuit, deoarece legislatia relevanta in materie prevede clar scutiri si reduceri de taxe, ca de exemplu taxele pentru eliberarea certificatelor, avizelor si autorizatiilor, pe care o hotarare de consiliu local nu o poate contrazice sau nega ( a se vedea legea 50/1991 actualizata, Legea 10/1995 actualizata), iar ca urmare consiliile locale vor aproba, nu pot aproba astfel de scutiri si/sau reduceri.
Art.9 se va modifica pentru a se citi:
“ Pentru majorarea nivelului impozitelor si taxelor locale aferente anului 2026, prevazuta Ia art.489 din Codul Fiscal, cu modificarile si completarile ulterioare, se aproba criteriul necesitatilor investitionale ale bugetelor locale”
Explicatie: Scopul majorarii taxelor este oferirea unor servicii publice mai complete si mai performante, care se realizeaza prin investitii, caci scopul nu se transforma in sustinerea unui aparat bugetar supradimensionat (cum de altfel a declarat in repetate randuri si dl Prim-Ministru Ilie Bolojan).
La Anexa 1
Ca principiu general, taxele si impozitele locale nu pot fi majorate cu mai mult de 50% fata de nivelul celor din 2025, conform prevederilor art.489, alin 20 din Codul Fiscal, prevederi care nu pot fi incalcate de o hotarare locala. Pe cale de consecinta, toate taxele din Anexa 1 vor trebui modificate, pentru a respecta Codul Fiscal.
In ceea ce priveste impozitele si taxele pe cladiri:
Se uita ca in Bucuresti exista si cladiri care au apa si canalizare, dar nu au si incalzire ( ca si conditii cumulative), incalzirea efectuandu-se fie cu metode mai moderne (pompe de caldura), fie neexistand (nelocuite, in constructive, in reabilitare etc). Ca urmare, trebuie adaugata o rubrica separata in care sa fie incluse cladirile doar cu apa si canalizare.
In cee ace priveste impozitul si taxa pe teren
Se uita ca in Bucuresti majoritatea terenurilor sunt in intravilan, la categoria terenuri cu constructii sau fara constructii, dar in zone neagricole, care nu au fst niciodata cooperativizate, iar unitatea de masura este metrul patrat, nu hectarul.
Ca urmare, trebuie o rubrica separata pentru aceste terenuri, care sunt majoritare in Bucuresti.
Respect 2025-12-14 22:15:01
Am o pensie sub 2000 lei.
NU SUNTEM DE ACORD sa creasca impozitelela la casa si masina pentru pensionarii care au o pensie mai mica, de exemplu sub 2500 de lei..
Fiti rationali. La toate scumpirile care urmeaza, cum credeti ca se poate face fata. Nu este decent, nu este etic.
La magistrati implementati in 15 ani, iar noua ne cresteti impozitele de la 01.01.2026 !
Adrian 2025-12-15 15:32:05
Cum sa cresteti, ma, taxele in halul asta!!! Unde vor ajunge oamenii cu tot felul de taxe, cu cresteri de preturi, cu diminuarea puterii de cumparare, cu scaderea veniturilor!!! II distrugeti pur si simplu!!
Halal tara, membra UE, cu asemenea grad de saracie extrema!
Daniel I. 2025-12-16 14:12:06
Impozite crescute cu acest nivel, sunt foarte greu de suportat de majoritatea cetățenilor, in condițiile in care au apărut și alte taxe ( suportate de pensionari) iar veniturile pentru marea majoritate a cetățenilor nu au fost majorate aproape de loc.
Legat de impozitul pe mașini, nu înțeleg de ce un cetățean care are o mașină euro 4 de exemplu, dar parcurge aprox 8 mii km pe an, trebuie să plătească mai mult decât unul cu euro 6, dar care parcurge 15 sau 20 mii km.
Adrian 2025-12-16 23:44:56
Buna ziua!
de la Art.4 Începând cu anul 2025, în cazul mijloacelor de transport hibride, impozitul se reduce cu 95%. acum la: Art. 4 Incepand cu anul 2026, in cazul mijloacelor de transport hibride cu emisii de C02 mai mici sau egale cu 50g/km, impozitul se reduce cu 30%. Ce sa intelegem de aici ?orice vehicul hibrid cu emisii de Co2 mai mari decat 50g/km, cat va plati impozit ?
DragosI 2025-12-17 09:04:30
Eu cred ca trebuie marite taxele si scoase masinile poluante din Orasul Bucuresti, iar taxele pe proprietate sunt foarte mici in compartie cu restul UE, subventia pentru caldura este foarte mare in comparatie cu necesarul de venituri la PMB, aprox 50% din apa se pierde, consider ca trebuie sa fie aduse fonduri la PMB, chiar daca sunt pensionari in apartamente de 300-500 000 euro, care au o pensie mica, probabil n-au cotizat suficient. Pensionarii mereu au tot felul de gratuitati si beneficii, dar unde mai este echitatea sociala? de ce trebuie sa platim cei care lucreaza, stau in chirie, nu-si permit multe lucruri, ca sa sutine niste pensionari? Daca nu-ti permiti, nu trebuie sa stai in locuinta respectiva, astfel orașul se va dezolvata mult mai rapid, iar costurile cu pierderile vor scadea, ducand la economii in timp si poate investii in obiecte de interes, care vor atrage turisti, ce vor creste veniturile PMB. Acum suntem intr-o situatie de regres, doar ca nu suparam pensionarii... nu te poti dezvolta, iar lumea cu bani va pleca in alte zone sau se va muta in ilfov, astfel avem parte si de mai mult trafic. PMB trebuie sa colecteze mai mult, repede si inceapa investitii, altfel va fi din ce in ce mai greu, iar capitalele din UE se dezvolta foarte rapid. Toate masinile fara DPF, sub euro 6, ar trebuie taxate 500%, ca sa nu mai avem aerul acesta nociv, ne pune sanatatea in pericol.
Darie 2025-12-17 12:23:42
Buna ziua, vă rog sa luați în considerare următoarele argumente contra majorării taxelor și rediscutarea in consiliu a metodelor de reduceri acordate cetățenilor:
1. Majorarea taxelor pentru autovehicule lovește direct în cetățenii de rând, deja afectați de scumpiri generalizate (alimente, energie, chirii) și de multiple creșteri de taxe la nivel național. Pentru mulți bucureșteni, mașina nu este un lux, ci o necesitate, iar această măsură adaugă o nouă povară într-un context economic deja dificil.

2. Creșterea taxării auto este percepută ca o modalitate prin care costurile generate de risipa banului public și de corupția la nivel înalt sunt transferate către contribuabilii corecți. În lipsa unor măsuri ferme de eficientizare și recuperare a prejudiciilor, cetățenii ajung să acopere financiar eșecurile administrației.

3. Modificarea taxelor pentru autovehicule se adaugă unui șir de schimbări fiscale recente (majorări de TVA, impozite pe dividende, taxe salariale, eliminarea unor facilități), accentuând impredictibilitatea fiscală. Lipsa stabilității face imposibilă planificarea bugetelor personale și erodează încrederea în politicile publice.

4. Există un evident dublu standard: anumite sisteme privilegiate beneficiază de termene de zeci de ani pentru reforme, în timp ce cetățenii obișnuiți sunt anunțați de la un an la altul că taxele lor cresc. Această abordare este profund inechitabilă și amplifică frustrarea socială.

5. Eliminarea facilităților fiscale pentru autovehiculele hibride contrazice politicile promovate anterior de PMB, care încurajau reducerea poluării și ofereau reduceri semnificative de impozit. Schimbarea bruscă a direcției penalizează comportamentele responsabile și poate încuraja menținerea sau revenirea la mașini mai poluante.

6. Presiunea fiscală constantă asupra populației, fără reforme reale ale statului, alimentează neîncrederea și radicalizarea politică. Astfel de măsuri riscă să împingă inclusiv cetățeni moderați și pro-europeni către opțiuni politice de protest, cu efecte negative asupra stabilității și direcției societății.
Ion Marin 2025-12-17 14:31:30
In sensul deciziei in cazul Proiectului de hotărâre privind stabilirea nivelurilor impozitelor și taxelor locale în municipiului București, începând cu 2026 precizez că :
- art. 4 să se modifice in sensul acordării unei reduceri de 50 % la auto hibride , astfel ca să putem face această schimbare treptat si suportabil de către cetățeni.
- având în vedere prețurile autoturismelor este necesar să se tină cont de faptul că ato hibride sunt cele mai rentabile dpdv economic la acest moment.
Catalina 2025-12-17 14:36:48
Cum pot afla gradul de incadrare al locuintei si al autovehiculului proprietate personala?
Evident ca nu sunt de acord cu procentele de marire ale taxelor si impozitelor mai ales ca sunt persoana cu handicap accentuat care nu platea aceste taxe.
Pensie inghetata, taxe cu 80% mai mari, de ce nu puneti si taxa pe deces din cauza socului de la 01.01.2026 datorat impovararii cu taxe marite? ar veni bani frumosi de la cei cu inima mai slaba.
Sunt oripilata de bruschetea cu care s-au introdus aceste mariri dar mai ales pentru procentul de majorare. Bugetul va fi in regres, multi nu vor mai putea plati sau vor plati in transe ceea ce nu va aduce bani in plus.
Au sa se faca cozi interminabile pentru reverificari ale actelor aflate in posesia serviciului de taxe si impozite.
Frustrari, frustari, frustrari.... practic nimeni nu stie exact la ce sume sa se astepte de la intai ianuarie.
Pacanelu 2025-12-17 18:31:09
Îl auzeam pe Ciucu că nu are bani la primărie decât pentru a anvelopa o scară de bloc.Deci ii trebuie bani de la noi ,că să pună borduri și bănci în parcuri.
Cum mă să puneți asemenea taxe, eu zic să ne confiscați și mașinile și casele și să ne faceți chiriași.
Ați primit ordin de la UE că sunt prea multi proprietari, pai cu banii trimiși în Moldova și Ucraina, nu puteați sa acordați niste subvenții a orice român care are o mașină veche de 15-20 de ani sa o poata cumpăra.Acum cel mai slab Logan e 16000 euro .
Și măriți impozitele și taxele cu rata inflației, pai mie la pensie nu mi-ați dat inflația.
Sunteți împotriva noastră!
Florin 2025-12-17 21:34:43
Buna ziua
Sunt de acord cu impozitarea cladirilor atata timp cat PMB in trecut reabilita cladirile cu risc seismic din centrul Capitalei mai ales unele considerate monumente istorice care sunt in stare avansata de degradare, in ultimi 30 de ani doar ATENTIE 30 de cladiri au fost consolitate. Deşi Banca Mondială spune că peste 20.000 de clădiri sunt vulnerabile riscului seismic, avem date colectate doar pentru 2000 dintre ele şi acestea într-un mod eterogen, pompieristic, primul venit, primul servit.
Va rog pentru taxele si impozitele marite sa existe o justificare clara , nu doar majorare pentru ca "trebuie" daca nu va rugam sa le indexati doar cu rata inflatiei!
Oricum in cazul in care putin probabil nu se vor mari , ca de opinie nu se tine cont ar fi bine ca macar o parte de 2 lei din fiecare impozit sa mearga intr-un fond si tot am reusi sa dublam numarul de reabilitari pe an.In caz de seism costurile vor fi mai mari cu logistica extragerea victimelor si evacuarea deseurilor rezultate , iar primaria va pierde ca nu va mai incasa impozit (din moment ce cladirea nu mai exista)
Valentin 2025-12-18 09:43:45
Buna ziua. Așa cum s-a mai comentat eliminarea facilităților fiscale pentru autovehiculele hibride contrazice politicile promovate anterior de PMB, care încurajau reducerea poluării și ofereau reduceri semnificative de impozit. Schimbarea bruscă a direcției penalizează comportamentele responsabile și poate încuraja menținerea sau revenirea la mașini mai poluante. Prin urmare propun modificarea art. 4 în sensul acordării undei reduceri de 50 la sută la toată gama de auto hibride. Orașul trebuie să fie mai puțin poluat de noxe. Multe persoane au făcut un efort financiar mare, au luat auto noi hibride și nu este corect ca brusc să dispară facilitatea fiscală. Trecerea trebuie făcută treptat. Pentru anul 2025 reducerea la auto hibride a fost de 95 la sută, la toată categoria.
Savu Marius Cristinel 2025-12-18 19:55:12
Va rugam sa pubicati si SCUTIRI LA
PLATA AUTORIZA}IEI DE ACCES in Bucuresti
Traian 2025-12-18 20:41:03
Propun modificarea art 4 in sensul acordarii unei reduceri de 50 la suta pt toata categoria de hibride
Adi 2025-12-18 20:41:34
Propun modificarea art 4 in sensul acordarii unei reduceri de 50 la suta pt toata categoria de hibride
Adrian 2025-12-18 21:28:43
Sunt terenuri uzucapate de zeci de ani pe care municipalitatea refuză să le înscrie în favoarea deținătorilor, eventual prin acte unilaterale desigur nelegale și le-a declarat ca aparținându-i.
DanMirel 2025-12-19 08:39:54
Buna ziua! va rog sa mentionati, foarte clar si fara a lasa loc de interpretare , cu privire la punctul 10 din Anexa 4 (procedura de acordare a scutirii/reducerilor) categoria cladirilor care beneficiaza de aceasta scutie:
1.daca o cladire este la a...10 a vanzare,, fiind intabulata de 9 ori, noul proprietar (al 10 lea) beneficiaza de scutire daca o intabuleaza?
2.este vorba despre cladirile care nu au fost niciodata intabulate???
3.cladirile nou construite/ansamblurile rezidentiale, fiind la prima intabulare, beneficiaza de scutire???
Cristina 2025-12-19 10:26:34
Buna ziua,
Vreau sa imi exprim si eu parerea legata de marirea impozitelor pe clariri. Aceasta taxa in ultimii ani a tot fost marita si nu inteleg pentru ce avand in vedere ca este vorba de o cladire care nu a suferit modificari de suprafata. Ceea ce propuneti pentru anul 2026 mi se pare bataie de joc in conditiile acuale. Pretul mi se pare extrem de mare mai ales pentru cladirile din beton armat. Nu vad de ce sa fie diferente asa mari de pret.
Sper sa realizati ca marirea unei taxe si mai ales cu diferente asa mari duc la neplata acestora deoarece vom fi multi care nu ne vom mai permite acest lucru. Am ajuns deja sa muncim doar ca sa platim taxe.
Mihai 2025-12-19 13:46:09
Este o grava eroare eliminarea criteriului de varsta a imobilului in determinarea valorii impozabile a unei cladiri rezidentiale, situata intr-o zona protejata si detinuta de o persoana fizica. Socul fiscal va impacta in mod excesiv si cu precadere zonele protejate. Statutul de zona protejata (vezi Certificatul de Urbanism) obliga proprietarii la conditii costisitoare, mai mult decat direct proportionale cu varsta constructiei. A trata fiscal, cladirile mai vechi din zonele protejate, la fel cu cele mai nou construite, nu este corect, si inseamna a condamna aceste proprietati la degradare, sau a executa, in mod mascat, o expropriere selectiva. In orice caz, si oricine ar fi (un nou) proprietar, persoana fizica, dar mai ales juridica, apetitul de a cheltui bani cu aceste cladiri va scadea pina la zero, ce va duce in final la disparitia lor. Cu cat valoarea acestor cladiri este diminuata din pix, cu atat tentatia terenului, in combinatie cu taxele locale si costurile de intretinere intr-o zona protejata, va face, ca procesul prin care nenumarate proprietati din Bucuresti au fost lasate prada distrugerii, sa se accelereze.
Acestea fiind spuse, si considerand ca
1. Consiliului General al Municipiului Bucuresti intelege sa faca ceva concret pentru a proteja cu adevarat patrimoniul locativ identitar al Capitalei, precum si ca
2. este in puterea Consiliului General al Municipiului Bucuresti, ca organ ales de cetateni, sa previna eroarea mentionata mai sus,
va rog in numele proprietarilor persoane fizice, cu simtul responsabilitatii proprietatii, care au crezut si sustinut eforturile de a mentine Capitala un oras cu identitate istorica ca,
pentru proprietatile din zonele protejate ale Capitalei, detinute de persoane fizice:
1. Sa mentineti cotele de reducere a valorii impozabile valabile in 2025, in special pentru cele mai vechi de 100 de ani (de 50%),
2. Sa mentineti sau sa diminuati cota de impozitare din 2025, de 0.1%.
Dan 2025-12-19 20:26:58
Bună ziua, creștem taxele și banii ăștia inde se duc ? Ce primesc eu ca și plătitor de taxe ? Locuiesc în sectorul 4, taxa specială de 540 lei pentru a-l doilea autoturism. Banii se percep, nimic nu se întâmplă. Am ajuns un fel de "pașalik" la noi în țară, plătim taxe dar nu se vad și rezultate. Spitale noi construite, servicii medicale, transport public, educație, etc. Doar iluzii și aceleași promisiuni electorale cu care ne-am cam săturat.
Mihai 2025-12-19 23:24:31
Buna ziua. Sunt in dezacord total cu impozitul auto hibride de la o reducere de 95% in multe cazuri la 0% reducere. Ati incurajat cumpararea auto hibride cu facilitati pentru impozit sau parcare, si acum, dupa ce oamenii au fost de buna credinta si au platit in plus pentru un auto mai putin poluant. Multe auto au motoare peste 2000cmc (Toyota, Lexus, etc) si sunt hibirde, unele cu motoare mai mari si sunt plugin hibrid. Incurajati in felul acesta sa revenia oamenii la motoare mai poluante si auto mai ieftine strict pentru simplul fapt ca vor plati la fel impozitul indiferent daca polueaza mai mult. Eu sunt de acord ca sunt gauri mari in bugetul primariei si al statului, dar nu sunt facute de cei de buna credinta ce platesc si isi indeplinesc datoriile de cetatean onest.
Stanlley 2025-12-20 14:44:01
Pentru anul 2026 valorile impozabile, nivelurile impozitelor, taxelor locale, taxelor speciale și ale amenzilor, aşa cum sunt prevăzute în H.C.L. nr. 439/19.12.2024, se indexează cu rata inflației de 5,6%.
Adrian 2025-12-20 19:34:00
Vedeti ca la hibride cu emisii de peste 50 gr de CO2 ati gresit capul de tabel. Impozitul e tot per 200 cm3, la fel ca la termice, verificati OUG 239/2025
Pop 2025-12-20 22:32:11
Propun modificarea art 4 in sensul acordarii unei reduceri de 50 la suta pt toata categoria de hibride
Maria 2025-12-21 11:00:28
Creșterea taxelor/impozitelor în actualul context economic nu este de bun augur. Puterea de cumpărare a scăzut considerabil, inflația este foarte ridicată, prețurile la bunuri și servicii, alimente au crescut, dar salariile au rămas pe loc sau au fost diminuate, pensiile nu vor fi indexate, ci au fost impozitate suplimentar.
Municipiul București a avut o politică foarte bună în ceea ce privește promovarea autovehiculelor electrice și hibride. Pentru anii trecuți reducerea la auto hibride a fost de 95 la sută. Reducerea de 30 la sută propusă pentru anul 2026 la auto hibride se adresează la o categorie foarte mică în piață. Practic se încurajează revenirea la auto vechi mult mai poluante, dar mai ușor de întreținut în contextul economic actual. În câțiva ani majoritatea proprietarilor vor renunța la hibride și se vor întoarce la auto clasice mai poluante din motive financiare. Bucureștiul este un oraș tranzitat de foarte multe mașini plin de noxe. Dorim un oraș curat.
Prin urmare, așa cum sunt comentariile de mai sus, propun și eu la fel modificarea art. 4 după cum urmează
- pentru anul 2026 o reducere de 50 la sută pentru toate autovehiculele încadrate la hibrid.
Cos 2025-12-21 23:07:54
Inteleg ca pana la urma calculul impozitului pentru masinile hibride va lua in calcul cilindreea? S-au contrazis datele publice de nenumarate ori pe parcursul lunii decembrie. Unde este transparenta in luarea deciziilor care ii afecteaza direct pe oameni?
Revenind la calcule, un exemplu, un vehicul marca Lexus RX din 2011 va avea impozitul crescut de la 300 de lei la 5000 de lei?? Se va plati 10% din valoarea masinii in impozit, pe an? Cine a gandit ineptia asta si cum????
Iar in acest timp, masinile cu adevarat poluante vor plati impozite de cateva sute de lei? Deci scopul real nu are absolut nicio legatura cu poluarea, asa-i? Dar asta stiam deja... Dezamagitor.
Marian Cristian 2025-12-22 15:51:04
Nu stiu de ce va plangeti ca se maresc impozitele la masini cu 80%ca la mine urmeaza o marire de 900%...