Alex | 2023-12-06 19:33:34 |
Buna seara, Va rog sa reganditi acest proiect, la parterul blocului unde locuiesc se afla un magazin care obisnuia sa fara aprovizionarea in timpul noptii. Zgmotoul pe care il creaza cu carucioarele, tipat, usi trantite... este incredibil, efectiv nu poti sa dormi ( cu geamuri termopan inchise ) motiv pt care le-am solicitat in multiple randuri sa faca aprovizionarea in timpul zilei. Cu siguranta nu este unicul caz. Va las cateva link-uri unde am urcat fisierele in timp ce se facea aprovizionarea sa va dati seama de zgomotul produs. https://youtu.be/8CRNwlTWY-M https://youtu.be/QGo_Sdf9mBQ Multumesc |
Marius | 2023-12-06 20:35:21 |
O idee excelenta, însă ca mai mereu, diavolul e ascuns în detalii și de aceea trebuie avut în vedere că măsura sa nu genereze costuri suplimentare în sarcina noastră, a cetățenilor consumatori. Orele de noapte ale lucrătorilor se vor regăsi în preturile la.raft. De asemenea, nici mașinile de ridicare gunoi, betonierele și alte mașini mari nu sunt binevenite la orele de vârf. Suntem Intr un cerc vicios: măsurile bune se iau cu investiții sau decontăm in trafic. Succes! |
Bgdn | 2023-12-06 21:25:48 |
O măsură al cărei efect pozitiv va fi nul, pentru că nu aceasta este cauza traficului din București, dar care va induce nenumărate probleme operatorilor economici, care vor transfera costurile către clienți. Cine va suporta costurile suplimentare cu magazioneri și la furnizor, și la client, și cu șoferi care să lucreze noaptea? Clienții finali, persoanele fizice, desigur, va crește inflația și mai mult. Cine plătește un angajat la restaurant, de exemplu, să fie acolo la 4 dimineața ca să recepționeze marfa adusă de un șofer care va costa mai mult și pregătită de un magazioner care și el va costa și mai mult pentru că lucrează în tură de noapte? Apoi cine garantează că descărcările nocturne de marfă nu vor deranja liniștea vecinilor? Să descarci lăzi, cutii, paleți, rastele, sticle șamd noaptea sigur va deranja vecinii. Închipuiți-vă de exemplu că la un supermarket între blocuri vin zilnic mai multe mașini care livrează produse alimentare și nealimentare. Cât de bucuroși vor fi vecinii, mai ales vara cu geamul deschis, când se vor descărca mărfuri sub geamul lor, noaptea, din oră în oră? Cu zgomot de motor, de uși, de lăzi, de oameni care vorbesc șamd. Știu bine ce spun, am locuit ani de zile deasupra unui supermarket. Ziua este perfect tolerabil, dar noaptea ar fi un coșmar. Apoi, de ce am discrimina agenții economici? Sunt de exemplu foarte multe mașini de curieri care încurcă circulația, nu de aprovizionare cu alimente, de exemplu. De ce un șofer de curierat să primească o amendă de 200 de lei pentru oprire nepermisă iar unul de pe o mașină similară, dar care aprovizionează un magazin sau un restaurant, 5.000 de lei? Până și în lege scrie că „Nu se consideră oprire imobilizarea autovehiculului având o masă totală maximă autorizată de până la 3,5 tone, atât timp cât este necesar pentru operaţiunea de distribuire a mărfurilor alimentare la unităţile comerciale.” Să nu gândim obtuz, sunt și alte raționamente pentru asta, precum cele ce țin de siguranța alimentară. Cum să transporți carne, de exemplu, vara, sute de metri sau un kilometru de la locul de parcare până la restaurant, prin căldură și praf sau ploaie? Printre trecători, printre animale de companie, pe sub păsări care fac găinaț, pe lângă ziduri și pe trotuare pe care au urinat toți vagabonzii? În ce să cari marfa? În cărucioare care trec cu roțile prin toate mizeriile? Apoi cărucioarele acelea cu roțile pline de urină unde să le pui ca să mergi la următoarea livrare? În mașina curată, desigur. Sau să se plimbe șoferii cu paleții pe trotuar printre trecători un kilometru? Sau unde să lași o dubă tip cub în București, când în centru nu există niciun loc de parcare măcar pentru un Matiz? Unde să încapă, pe ce loc de parcare, dubele de aprovizionare? De aceea există prevederea legală de mai sus. Să nu luăm măsuri heirupiste fără a studia mai profund implicațiile. Chiar dacă am lua această măsură contrar a ceea ce prevede codul rutier citat mai sus, nu rezolvăm mai nimic. Vor exista în continuare mașini care încurcă circulația, fie ele de curieri, de taximetriști, de nesimțiți șamd. Dar foarte bine că ați lansat dezbaterea publică, dă ocazia și cetățenilor și operatorilor implicați să se exprime. |
Marian | 2023-12-06 21:52:22 |
Domnilor Ma numesc Cotta Marian si locuiesc in Calea Serban Voda nr43, bloc 2, sc4,et1, ap100 si am la parterul blocolui sub mine un magazin Profii si un Mega Image. Activitatea se aprovizionare incepe la ora06,30 si termina dupa amiaza. In tot acest interval de timp avem parte de zgomote de la lifturile platformelor de descarcare a marfii din dubele cu care sa face aprovizionare, de paleti trantiti, de zgomot al caruturilor si liselor cu care se introduce marfa in magazin, de zgomot la incarcarea in camioane a ambalajelor,de strigatele soferilor si al celor care manipuleaza marfa. mai punem si galagia cumpararorilor, claxoane auto cu care vin si si pleaca cumperatorii , certuri pe locurile de parcare si amem o imagine a situatiei pe timpul zilei. De multe oro nu auzi in casa volumul televizorului. Linistea locatarilor se asigura in intervalul 22,00 si 07,00 iar dvs vreti sa nu mai dormim nici noaptea ? Inteleg sa faceti aprovizionarea magazinelor mari , din moluri, din afara cartierelor, mai departe de blocurile de locuinte in timpul noptii dar nu sa ne stricati somnul si odihna noastra si a copiilor nostrii pentru o idee (nu sbpun cum) a domnului Bujduveanu. Domnule Bujduveanu ce zici de ideea sa te muti dumneata in locul meu, sa facem schimb de locuinta. Oricum locatarii blocului nr 2 care au la parter magazine nu sunt de acord cu aprovizionarea lor pe timpul noptii fapt pentru care puteti sa le inchideti. Cu respect Cotta Marian |
M.A. | 2023-12-06 22:17:11 |
Sunt de acord cu acest proiect |
BucuresteanGetBeget | 2023-12-06 23:35:33 |
Sunt total de acord cu solutia reglementarii aprovizionarii doar in intervalul orar 22-6. Asa este si in străinătate si in orasele dezvoltate. In primul rand stationeaza majoritatea pe prima banda, in al doilea rand este de ajutor si pt ei. Pot aproviziona 10 locatii cu 1 șofer si o masina decat 2-3 din cauza traficului. In al 3-lea rand nu se discuta de tir-urile care aprovizioneaza in timpul zilei. Nu au ce cauta in Bucuresti, indiferent de tonaj. Tir-ul este tir, plin sau gol. Revenind la subiect, nu in ultimul rand, interzicerea aprovizionarii in timpul zilei va implica desigur o problemă: verificarea actelor si a tonajului. Vor fi masinile mai pline ca sa prinda mai multe locații. Apoi, ziua ii poate opri politia mai rar,noaptea mai des. Politia trebuie sa aiba si ea un punct de vedere. Trebuie totuși susținute firmele care aprovizioneaza cumva,ele vor plati dublu șoferii, iar locatiile aprovizionate la fel, vor avea ore suplimentare duble noaptea. Aici nu e corect fata de magazine, tot noi vom pierde,vor creste costurile produselor..sau vor munci la negru... Sper ca se va aproba si se vor gasi soluții sa fie toți fericiți in București! |
Ionel | 2023-12-07 06:18:42 |
Bună ziua, este o idee foarte bună. Lucrez în București și conduc un autoturism cel puțin 4 ore pe zi în București. As dori sa se includă în acest proiect și autocisternele care alimentează benzinăriile și autobasculantele care aprovizionează șantierele. Mulțumesc |
MV | 2023-12-07 09:21:43 |
Sunt presedinta unei asociatii de proprietari, imobil in Sectorul 1 ce are la parter magazin alimentar, aprovizionarea se face pe sub dormitoarele din imobil. Aprovizionarea cu marfa intre orele 22-6 ar PERTURBA GRAV linistea de noapte a proprietarilor. ROG reglementati aprovizionarea acestor magazine. Incercati sa rezolvati problema traficului creând alta problema. Multumesc |
Theodora | 2023-12-07 10:25:06 |
Bună ziua! Nu pot decât sa felicit aceasta inițiativa, dar empayizez mult cu unul dintre comentariile deja făcute și anume ca pe timpul nopții, din punct de vedere fonic este mult prea deranjant. Locuiesc intr un bloc unde mega image ul de la parter aprovizionează la ora 6 si gunoierii trec tot pe atunci și este un calvar, nici nu vreau sa ma gândesc la alte ore cum ar fi p timp de noapte. Cred ca mai potrivit ar fi aprovizionare seara, pe la 8,9 când traficul este deja lejer și nu mai încurcă fluxurile de la ore de vârf, dar nu deranjează nici liniștea locuitorilor și ar fi și mai facil pentru antreprenori decât pe timp de noapte. |
Pirri | 2023-12-07 10:31:51 |
Buna ziua! Cate spatii comerciale sunt in Bucuresti? Cate dintre ele au program de noapte? Deci restul ar trebui sa angajeze extra personal pt aprovizionare. Asta asa, de bun simt fara nicio analiza. Si multe inconveniente imposibil de surmontat. O propunre care denota o ruptura totala de realitatea economica si de logica. Cu siguranta nu s-a facut nicio simulare. Vorbe goale. Sa nu para ca se doarme. |
XXXX | 2023-12-07 10:56:10 |
Vom tine orasul treaz toata noaptea. Magazinele vor trebui sa aiba angajati suplimentari pentru asta cat si gestionari toti platiti cu spor de noapte. Deci o noua scumpire mascata. Dar daca tot vreti sa faceti ceva scoateti toate hypermarketele afara din oras asa cum este in toate tarile civilizate !!! Unde ati vazut hypermarket in oras (in Paris, in Munchen, in Milano, etc.......???) este o masura ca sa ne aflam in treaba !!! |
Alexandru | 2023-12-07 11:17:05 |
RESPINGEȚI ACEST PROIECT, este imposibilă aplicarea acestei reglementări în forma actuală, cu consecințe negative serioase asupra tuturor actorilor implicați în aprovizionare - furnizori și beneficiari! Incapacitatea administrației locale de a ameliora situația traficului rutier din București NU trebuie să fie suportată de către micile întreprinderi care fac aprovizionarea în intervalul obișnuit de funcționare din timpul zilei. Proiectul de hotărâre nu respectă condițiile esențiale de legalitate a unui act normativ (și nici doctrina liberală, de altfel), cât timp au fost incluși în mod global toți agenții economici, indiferent de obiectul de activitate sau de dimensiunea activității economice, iar prin așa-zisul raport „de specialitate” (prin care nu au fost indicate nici măcar minime date statistice, obiective, care să justifice propunerea) este făcută trimitere la problema generată numai de „centre comerciale mari și hypermarketuri”. Transportatorii sunt, de asemenea, prejudiciați în mod categoric de aceste reglementări. Cât timp este afectată în principal latura economică a agenților economici, este obligatorie solicitarea punctului de vedere al Direcției economice din cadrul Primăriei Mun. București. Prin proiectul de hotărâre se ridică următoarele întrebări care, aparent, nu au fost avute în vedere anterior propunerii acestei măsuri catastrofale: • toți furnizorii de pe piață, inclusiv din afara mun. București, au posibilitatea de a asigura aprovizionarea în timpul nopții? Dacă nu, aceștia trebuie să aștepte perioada nopții pentru a putea pătrunde în mun. București în vederea aprovizionării? • întreprinderile mici, de „cartier”, cu 1-2 angajați, AR TREBUI SĂ ANGAJEZE PERSONAL SAU SĂ ÎL PLĂTEASCĂ SUPLIMENTAR pe cel existent astfel încât să rămână peste programul obișnuit pentru realizarea aprovizionării? Cum va fi acoperită această nevoie de resursă umană? S-a avut în vedere această prelungire artificială a programului de lucru și ce impact ar avea asupra tuturor persoanelor implicate în procesul aprovizionării? • spațiile comerciale care beneficiază de spațiu propriu dedicat aprovizionării nu mai pot utiliza acest spațiu pe timpul zilei (în condițiile în care nu este împiedicat în niciun fel traficul rutier)? • cum este posibilă aplicarea unei contravenții „rutiere” de către direcțiile de poliție locală, cât timp prin OUG nr. 195/2002 (act normativ superior) nu există această posibilitate? • cum vor fi acoperite costurile suplimentare generate de aceste norme necompetitive și care va fi impactul pe termen lung asupra traficului rutier și asupra economiei locale, cât timp agenții economici din regiunile învecinate mun. București nu vor fi supuse unei interdicții asemănătoare? În ipoteza în care insistați cu prezenta propunere aberantă, este absolut necesară reglementarea unor diferențieri între diversele tipuri de agenți economici care trebuie să se supună programului, respectiv eventuala RESTRÂNGERE A DESTINATARILOR DOAR LA CATEGORIA MARILOR RETAILERI / HYPERMARKETURI, numai în baza unor date statistice concrete prin care să fie evidențiați factorii perturbatori ai traficului - zonele în care aprovizionarea afectează traficul rutier pe timpul zilei, menționarea diferențiată a tipurilor de autovehicule utilizate în aprovizionare și efectul pe care îl au acestea supra traficului etc. De asemenea, pot fi exceptați de la această interdicție toți agenții economici care beneficiază de spațiu propriu de aprovizionare sau care, prin activitatea de aprovizionare, nu perturbă în vreun fel traficul rutier, aspect apreciat la fața locului de către organele de control. În speranța că încă există o minimă voință politică de a proteja IMM-urile care funcționează pe raza mun. București, se impune reanalizarea, cu diligența și seriozitatea care se cuvin conducerii unei capitale europene, oportunitatea reglementării în acest fel a programului de aprovizionare. |
ciobanu_s | 2023-12-07 11:37:06 |
Buna ziua, -In unele din marile orase gunoiul se ridica noaptea (interval 4-7 dimineata); - la fel in unele mari orase, serviciile de maturat strazile/ udat spatiile verzi su autospeciala se fac noapte pana la 7 dimineata; - pentru maturarea staraziilor / scarilor de la metrou (in unele mari orase) - se face in interval pana la 7 dimineata, iar personalul este angajat /alocat pentru un anume sector 100-200-500 mp.; astfel incat se stie exact cine e responsabil si cine nu a maturat; de multe ori muncitorii acestiaia sunt angajati pentru al 2-lea job (sau cei angajati acolo -primesc facilitati scutiri de plati servicii publice sunt pensionari / studenti / etc.); iar dupa 7 dimineata orasul este curat si nu mai te intalnesti cu maturatorii; |
Marian | 2023-12-07 11:55:28 |
Prin aplicarea acestei hotarari aberante incalcati dreptul la odihna, dreptul la sanatate inclusiv dreptul la viata al locatarilor din blocurile cara au la parter magazine. Programul de liniste al locatarilor este in perioada 22,00 -07,00. Multumesc ! |
danf | 2023-12-07 14:25:16 |
Marea problema a traficului din Bucuresti nu este aprovizionarea pe timpul zilei a magazinelor, marile probleme sunt lipsa unei centuri ocolitoare a orasului functionala, lipsa locurilor de parcare si, poate cea mai importanta, proasta sincronizare a semafoarelor. Exemplu: traficul pe Calea Grivitei pe sensul de mers catre Gara de Nord este ingreunat chiar si in afara orelor de varf din cauza a 7 semafoare pe o distanta de maxim 2 km ( intre Bd. Ion Mihalache si str. Caraiman), pleci de la un semafor la verde si in 50 de metri ajungi in coloana care asteapta la semaforul din fata care evident este rosu. Cateodata am senzatia ca singurul scop al celor care se ocupa de semaforizarea orasului este sa incurce cat se poate de mult... |
Alex | 2023-12-07 15:13:48 |
Buna ziua, o idee ce fara o implementare atenta va duce la asaltarea politiei locale cu sesizari de tulburare a linistii publice. Iata cateva sugestii si obs: De la articolul 1 ar trebui eliminati agentii comerciali ce isi desfasoara activitatea in blocurile de locuinte sau la o distanta mai mica de 100m de o cladire de locuinte. In cazul in care nu se va adauga aceasta exceptie se va afecta grav calitatea vietii tuturor celor ce locuiesc la primele etaje. Daca exista locatii in care locatarii de la parterul/ etajul 1 nu sunt deranjati de aprovizionarea nocturna ar putea fi facuta aprovizionarea nocturna doar in baza aprobarii celor de la parter/ etaj 1 si al asociatiei. (atentie si al asociatiei NU sau al asociatiei). Alta sugestie ar fi sa se limiteze numarul de aprovizionari "zilnice" pe o locatie astfel incat sa se mai optimizeze si traseele. Daca nu aveti o statistica legata de numarul de aprovizionari zilnice facute de un magazin ar trebui sa le obtineti - veti fi surprinsi ca pot ajunge si la 8 pe zi (la un mega image sa zicem). Adica practic in fiecare noapte locatarii ar fi treziti din ora in ora. |
ERPI | 2023-12-07 15:54:59 |
Nu! O idee foarte proasta. Suntem terorizati de masinile de gunoi care ridica reciclatul noaptea. Nicaieri in vest aprovizionarile nu se fac noaptea. |
Bogdan | 2023-12-07 17:46:51 |
O idee foarte buna si necesara. Ne aliniem si noi cu capitalele europene pe aceasta tema. Multumim domnule Bujduveanu ca veniti cu astfel de initiative. As include si ridicarea gunoiului in acest interval 22.00 - 6.00. Stiu ca multi se plang sau se vor plange de presupusul zgomot asa ca se pot adauga sanctiuni explicite si pentru nerespectarea linistii publice. De exemplu: Art.X. Nerespectarea linistii publice constituie contraventie si se sanctioneaza cu amenda cuprinsa intre 3.000-5000 lei. Si astfel locatarii pot reclama la politia locala daca sunt deranjati exact ca si acum pentru alte cauze de zgomot. Nu vad de ce trebuie sa respingem toate lucrurile bune pentru ca exista sansa ca unii nu vor respecta legea. Sper ca acest proiect necesar va trece de consiliu si nu se va ceda in fata vesnicii temeri de schimbare a bucuresteanului. |
Cetatean | 2023-12-07 18:32:45 |
Daca aprovizionarea se face in orele de noapte, antreprenorii trebuie sa mai angajeze un schimb de lucratori, care vor sta la lucru strict ca sa incarce / descarce marfurile din autoutilitare? Oare va fi posibil ca o afacere in derulare azi sa suporte adaugarea de noi costuri, la tarif de lucru de noapte? Cine va gasi si cu cat va plati soferii de noapte? Desigur, ideea suna bine, dar cum se va putea realiza? Clientul final din Bucuresti va plati enorm caci niciun antreprenor nu va plati din buzunarul propriu pentru idea dlui Bujduveanu. Apropo: se gasesc greu salariati pentru munci de zi. Fiecare magazin va avea nevoie de minim un nou angajat. Afacerile / magazinele / depozitele mai mari, de mai multi angajati. Mutam tot Pakistanul si nepalul in Bucuresti? Realizati cate magazine si depozite sunt in Bucuresti? De unde se vor gasi salariati care sa deserveasca toate afacerile care necesita aprovizionare de marfa? |
Paul Cristi | 2023-12-07 21:51:04 |
Am citit propunerea cap coada și am câteva puncte de vedere cu aceasta propunere! Fiind manipulant la mega image vă pot spune că sunetul marșalierului mașinii, liftului și rastelelor goale va tulbura liniștea publică și se vor face plângeri la politie fiindcă 90% din magazine sunt la parterul blocurilor. Nu sunt decât câteva mega image respectiv shop and go din 900 câte sunt în București care au curtea lor propie relativ departe de localnici. Un magazin mare poate primi și de 5 ori pe noapte marfă și activitatea poate dura și 20 de minute! Propunerea ar trebui să vină la pachet și cu obligarea magazinelor să găsească o soluție ca să nu deranjam oamenii. Pus cauciuc moale la pante de urcat respectiv zona de recepție, plătită parcările magazinelor, asfaltarea curților interioare (Mega image compozitorilor), de cumpărat tabla la bordura pentru shop and go-uri! În rest nu ar fi o problema mare în a livra noaptea fiind și mai liber. |
Iosy | 2023-12-07 22:49:39 |
Sincer cred că cel care a propus asta este un XXXXX. Incercati sa fluidizați traficul folosind agenți de poliție competenti și prezenți în TOATE intersecțiile la orele de vârf. Finalizați mai repede lucrările, care încurcă traficul mai mult decât o mașină de aprovizionare. Renunțați la benzile de autobuz inutile |
Alexandru Negrei | 2023-12-07 23:22:50 |
Sunt pentru acest proiect, însa cu mici amendamente. Programul de aprovizionare al magazinelor, la fel ca cel al salubrizarii, trebuie nișat, iar cand spun nișat ma refer că aprovizionarea sa se faca intr-un interval de maximul 2-3 ore de la 22:00-00:00. Salubrizarea sa se faca de la 05:00-07:00 si tot asa. Intervalul propus de catre dumneavoasta mi se pare mult prea mare si poate crea divergente intre operatorii economici si cetatenii care isi doresc liniste in intervalul 00:00-06:00, de exemplu. Succes! |
Patronu | 2023-12-08 09:42:25 |
Cea mai mare prostie,scoateți bani pt orele de noapte?pe șoferi,lucrători ,și alți manipulanți ați întrebat?să trec cu duba pe la 2 noaptea prin cartier sa dau trezirea la toată lumea? |
COSTI | 2023-12-08 13:03:00 |
Buna ziua, Aprovizionarea magazinelor in intervalul orar 22:00-06:00 nu prea poate fi efectuata la magazinele aflate la parterul blocurilor. Acel interval este prevazut de lege ca interval de LINISTE… iar aprovizionarea pe timp de noapte ar produce zgomote specifice care ar deranja locatarii. Printr-o HCGMB nu poate fi afectata o dispozitie expresa dintr-o lege. Atentie la acest aspect!!! |
adipetre | 2023-12-08 14:33:32 |
Buna ziua! Sunt deacord cu acest proiect. In plus, ar trebuie facut ceva cu numarul de soferi de pe platformele de Ridesharing. In Bucuresti,sunt aproximativ 30.000 mii de masini care polueaza Bucurestiul. In plus nu se aduce nimic pozitiv PMB aceste masini,eventual o taxa suplimentara/per masina pentru ca foloseste infrastructura Buc. Multumesc! |
sa facem ordine in Bucuresti | 2023-12-08 14:39:34 |
O masura foarte buna si foarte necesara. Asemenea abordare este implementata in mai toate orasele civilizatre din Europa. Inca un motiv este si nesimtirea celor care fac aprovizionare, fie ca parcheza abuziv pentru a incurca intentionat traficul, fie ca intarzie nejustificat operatiunea. O masura similara ar trebui luata si in ceea ce priveste curierii, in sensul ca ar trebui sa le fie interzisa stationarea in locuri care in mod evident obstructioneaza traficul rutier. |
Cetatean | 2023-12-08 14:53:16 |
Proiectul este doar in aparenta bun. Ati numarat cate spatii comerciale si depozite exista in Bucuresti? De unde vor gasi aceste afaceri noi angajati, care sa accepte sa vina la lucru noaptea doar pentru cateva minute sau cateva ore, cat sa descarce marfa? Oare cine se angajaza doar pentru cateva minute? Este rentabil sa cheltuiasca un salariat pentru transport doar ca sa vina la lucru cateva minute si apoi sa se intoarca acasa? Angajatii de zi, nu pot veni si noaptea pentru ca este interzis sa lucrezi peste 8 ore / zi. Apropo, stiti ca exista deficit de forta de munca in toata Europa, deci si in Romania si in Bucuresti? Cine achita costurile implementarii unei idei venita din fata tastaturii? Cetatenii din Bucuresti vor achita costurile ocazionate de angajarea SUPLIMENTARA de personal de noapte. Daca se descarca NOAPTEA, CAND MAJORITATEA OAMENILOR AR TREBUI SA DOARMA, cum rezolvam cu zgomotul specific? |
Ioana | 2023-12-08 15:05:40 |
În conformitate cu prevederile Codului Muncii referitoare salariul compensator al muncii de noapte, din aplicarea acestui proiect nu doar ca ar rezulta costuri mai mari pentru comercianți privind personalul care realizează aprovizionarea, ci va determina și un preț mărit al produselor la raft, care va fi suportat de clienții magazinelor. Trebuie luat în considerare ca vor trebui plătiți nu doar șoferii care transportă marfa, ci și angajații supermarketurilor și al hipermarketurilor care trebuie să primească efectiv marfa. Un alt efect care ar putea interveni ar fi determinat de premisa în care pentru a combate creșterea prețurilor astfel cum au fost expuse supra, comercianții ar alege să aprovizioneze mai rar magazinele, determinând astfel stocuri mai mici și lipsa unor produse, adică “rafturi goale”. Acest proiect trebuie privit în contextul fenomenului economic actual, în care prețurile produselor cresc deja odată cu inflația, iar veniturile cetățenilor stagnează. Totodată, aprovizionarea în intervalul orar 22:00-06:00 ar perturba liniștea locatarilor în situația magazinelor aflate la parterul blocurilor, activitate ce intră în conflict cu normele legale care instituie ca acest interval este un interval de liniște. |
Mari | 2023-12-08 23:35:41 |
Noi locuim la etajul 1, avem la parter un magazin tip market. Toata ziua trag de rafturile cu marfă și mai fac si aranjamente periodic noaptea. Zgomotul e infernal. Pina si ventilatoarele se aud. Ce geamuri deschise, ca intra mirosul de prajeala cu succes. Ar trebui sa reginditi proiectul, sa responsabilizati agentii comerciali ce inchiriaza spatiile. A verificat cineva nivelul de zgomot rezultat. Vehiculele de aprovizionare lovesc si zgirie masinile din zona ziua, ce va fii noaptea, petrecere. |
Gogu | 2023-12-09 00:20:50 |
Buna seara. Proiectul este foarte bun, insa mai sunt cateva aspecte care trebuie reglementate la nivel "general" si impuse primariilor de sector: 1. Stransul gunoaielor, spalarea strazilor, etc - sa se faca in afara orelor de varf (asta inseamna, de exemplu, intre 11:00 - 14:00 si 20:00 - 22:00). 2. Toate lucrarile pentru montarea luminitelor pe poduri sau alte asemenea inutilitati, care nu produc zgomot deloc, sa se faca exclusiv noaptea. Sa ne amintim ce ambuteiaje s-au creat in sectorul 3, la intrarea de pe A2, pentru ca s-au trezit desteptii sa puna iluminarea pe noul pod si au blocat o banda, fix in ora de varf. La Negoita nu am pretentii, ca stiu ca nu-l duce capul. Sper ca macar dvs sa fiti altfel. 3. GIRATORII. Este incredibil cata prostie se regaseste in Bucuresti cu privire la semafoare si alte marcaje. O sa va dau mai multe exemple ca sa intelegeti: a) intersectia cu Cora Lujerului - presemnalizarea prin marcaje este groaznica - de pe banda a 2a te trezesti ca esti obligat sa faci stanga. b) Intersectia mare de la Piata Sudului - pe langa faptul ca sunt vreo 5 semafoare in ea iar unul din semafoare tine vreo 12 secunde, nici pana acum nu s-a facut o modificare a intersectiei dintre Soseaua Berceni si Oltenitei incat sa dispara semaforul de pe Intrarea Netea. c) Tot sectorul 6 este plin pana la refuz de semafoare care BLOCHEAZA TOT FLUXUL CARE VREA SA IASA DIN ORAS - faceti giratorii (FARA SEMAFOARE) la intersectiile cu Rezervelor, Auchan Militari, Valea Cascadelor etc. d) Deschideti odata Bd Timisoara si/sau Bd Preciziei sa iasa direct in A1, undeva intre Fashion House si Divertiland; e) Eliminati toate semafoarele de pe Iuliu Maniu cel putin intre A1 si Gorjului, si puneti giratorii. f) Proiect si analiza detaliata pentru eliminarea TUTUROR semafoarelor pe directiile A1-A2 (prin centru) si Baneasa - Jilava (prin centru), eventual cu exceptia intersectiei de la Unirii care ar trebui refacuta masiv si sa aiba singurele semafoare de pe cele 2 rute. 4. Semafoare cu buton pentru trecerile de pietoni, in tot orasul. Plus legislatie noua ca durata minima pentru semafoarele pentru masini sa fie de 2 minute, si pentru pietoni sa fie de 1 minut. 5. Interzicerea circulatiei motocicletelor sau altor vehicule pe 2 roti, cu capacitate cilindrica de minim 70cc, intre orele 22:00 - 07:00. Pe langa faptul ca foarte multi dintre acestia habar nu au sa mearga cu ele (si deci produc congestie in trafic chiar si la acele ore), rezolvati si problema mare pe care o are acest oras cu zgomotul in timpul programului de liniste. In aceste moment NU EXISTA LEGISLATIE prin care acesti "soferi" sa fie amendati pentru faptul ca ne trezesc din somn noaptea, fiindca le place sa-si sparga timpanele turand la maxim motorul la semafor, degeaba. 6. Introducerea unui sistem drastic de sanctionare pentru punctul 5: a) prima abatere - amenda (nu avertisment); b) a doua abatere in termen de 6 luni - amenda tripla si CONFISCAREA vehiculului. Si, evident, puneti politia sa faca razii pe marile bulevarde pentru asa ceva. In momentul de fata este moarte sigura (pe termen lung) sa dormi intr-o camera cu geam la orice bulevard sau aproape de unul. Apreciez initiativa, insa fara implementarea primelor 4 puncte, sau macar sa le aveti in vedere pentru viitorul apropiat, totul va fi o frectie la picior de lemn. Cat timp fluxurile de masini trebuie sa stea blocate la semafoare in loc sa circule (chiar si foarte lent, dar CIRCULA!), pe intrarile si iesirile din oras (in special autostrazi), nu veti reusi niciodata sa reduceti traficul la orele de varf. Nici macar nu o sa pomenesc de niste traversari supraterane foarte simple pentru pietoni (pasarele), fiindca se puteau face de foarte multi ani, insa mereu se gasesc scuze. Macar puneti semafoare pe buton pentru pietoni si ajustati toate duratele semafoarelor care raman incat sa nu mai treaca doar 3 masini sau pietonii sa fie nevoiti sa alerge. Incepeti cu sectorul 6 - este groaznic. |
Anca | 2023-12-09 11:31:13 |
Prin aceasta propunere se incalca flagrant legea 61/1991 art 2 alin 26: "26) tulburarea liniştii locatarilor între orele 22,00-8,00 şi 13,00-14,00 de către orice persoană prin producerea de zgomote, larmă sau prin folosirea oricărui aparat, obiect ori instrument muzical la intensitate mare în localurile sau în sediile persoanelor juridice, în locuinţele persoanelor fizice sau în oricare alt loc din imobile cu destinaţia de locuinţe ori situat în imediata vecinătate a acestora;" Un proiect de lege trebuie sa respecte legislatia in vigoare. Cetatenii care locuiresc in blocuri cu spatii comerciale la parter au DREPTURI. Iar legea mentioneaza clar asta! Sugestia este sa reganditi proiectul. Pot exista intervale de aprovizionare permise, intervale care sa nu interfereze cu orele de varf ale traficului. In niciun caz nu cred ca este in regula sa admiteti un proiect care incalca Legea 61/1991 art 2 alin.26. Sunt multe nuante. In zonele cu spatii comerciale aflate la parterul imobilelor care NU au destinatie rezidentiala este ok (mall-uri, cladiri de business). Pentru spatiile comerciale aflate la parterul imobilelor cu destinatie rezidentiala (blocuri de locuinte) va rog sa reganditi proiectul! Se pot stabili niste intervale orare decente, astfel incat orele de liniste ale rezidentilor sa fie respectte CONFORM LEGII! Toate bulevardele capitalei au blocuri cu destinatie rezidentiala ce au spatii comerciale la parter Si peste tot sunt magazine gen Mega, Profi, Cora, Carrefour, etc). Va rog sa reganditi propunerea astfel incat sa se asigure respectarea legislatiei in vigoare si drepturile cetatenilor rezidenti in acele imobile (orele de liniste cf legii). |
Catalin | 2023-12-09 20:09:14 |
Nu este o i itiativa buna deoarece magazinele de la parterul blocurilor ar face foarte multa galagie si ar fii contra legii 61/1991 in care e specificat clar" intervalul orar 22-08 nu se tulbura linistea locatarilor" |
LC | 2023-12-11 09:01:11 |
Locuiesc langa magazinul Kaufland din Pantelimon, unde aprovizionarea se face noaptea cu TIR-uri! De cele mai multe ori, din motive pe care eu nu le cunosc, aceste TIR-uri isi lasa motoarele pornite in timpul descarcarii si produc un zgomot infernal, care se aude lejer si cu geamul termopan inchis, deci va puteti da seama ce chin e in special vara, cand stam cu toate geamurile deschise! Din acest motiv eu ma gandesc de mult timp sa va trimit rugamintea de a schimba legislatia actuala si de a interzice cu desavarsire aprovizionarea cu marfa pe timpul noptii, pt. a putea astfel sa ne odihnim si noi ! In concluzie, va rog mult sa abandonati actualul proiect si sa-l inlocuiti cat mai degraba cu propunerea de mai sus, de a interzice complet aprovizionarea cu marfa pe timpul noptii! Suplimentar, va rugam sa interziceti cat mai urgent construirea de magazine mari (hipermarket-uri) in vecinatatea blocurilor de locuinte (noi suferim constant de o poluare masiva fonica si a aerului, precum si de un trafic infernal pe stradutele minuscule din jurul blocului!) si daca este posibil, mutarea celor deja existente la periferia Bucurestiului, cum e de ex. Cora din Pantelimon! Multumesc! |
Mihai | 2023-12-11 09:50:17 |
Buna ziua. Proiectul este foarte bun, ca principiu, DACA veti rezolva problema cu zgomotul rezultat, insa mai sunt cateva aspecte care trebuie reglementate la nivel "general" si impuse primariilor de sector: 1. Stransul gunoaielor, spalarea strazilor, etc - sa se faca in afara orelor de varf (asta inseamna, de exemplu, intre 11:00 - 14:00 si 20:00 - 22:00). 2. Toate lucrarile pentru montarea luminitelor pe poduri sau alte asemenea inutilitati, care nu produc zgomot deloc, sa se faca exclusiv noaptea. Sa ne amintim ce ambuteiaje s-au creat in sectorul 3, la intrarea de pe A2, pentru ca s-au trezit sa puna iluminarea pe noul pod si au blocat o banda, fix in ora de varf. Oare de ce primariile de sector nu-s capabile sa impuna niste reguli de bun simt?! 3. GIRATORII. Este incredibil cata prostie se regaseste in Bucuresti cu privire la semafoare si alte marcaje. O sa va dau mai multe exemple ca sa intelegeti: a) intersectia cu Cora Lujerului - presemnalizarea prin marcaje este groaznica - de pe banda a 2a te trezesti ca esti obligat sa faci stanga. b) Intersectia mare de la Piata Sudului - pe langa faptul ca sunt vreo 5 semafoare in ea iar unul din semafoare tine vreo 12 secunde, nici pana acum nu s-a facut o modificare a intersectiei dintre Soseaua Berceni si Oltenitei incat sa dispara semaforul de pe Intrarea Netea. c) Tot sectorul 6 este plin pana la refuz de semafoare care BLOCHEAZA TOT FLUXUL CARE VREA SA IASA DIN ORAS. Faceti giratorii (FARA SEMAFOARE) la intersectiile cu Rezervelor, Auchan Militari, Valea Cascadelor etc. d) Deschideti odata Bd Timisoara si/sau Bd Preciziei sa iasa direct in A1, undeva intre Fashion House si Divertiland; e) Ideal, eliminati toate semafoarele de pe Iuliu Maniu cel putin intre A1 si Gorjului, si puneti giratorii. f) Proiect si analiza detaliata pentru eliminarea TUTUROR semafoarelor pe directiile A1-A2 (prin centru) si Baneasa - Jilava (prin centru), eventual cu exceptia intersectiei de la Unirii care ar trebui refacuta masiv si sa aiba singurele semafoare de pe cele 2 rute. 4. Semafoare cu buton pentru trecerile de pietoni, in tot orasul. Plus legislatie noua ca durata minima pentru semafoarele pentru masini sa fie de 2 minute, si pentru pietoni sa fie de 1 minut (sau 30 de secunde per banda ce trebuie traversata). 5. Interzicerea circulatiei motocicletelor sau altor vehicule pe 2 roti, cu capacitate cilindrica de minim 70cc, intre orele 22:00 - 07:00. Pe langa faptul ca foarte multi dintre acestia habar nu au sa mearga cu ele (si deci produc congestie in trafic chiar si la acele ore), rezolvati si problema mare pe care o are acest oras cu zgomotul in timpul programului de liniste. In aceste moment NU EXISTA LEGISLATIE prin care acesti "soferi" sa fie amendati pentru faptul ca ne trezesc din somn noaptea, fiindca le place sa-si sparga timpanele turand la maxim motorul la semafor, degeaba. 6. Introducerea unui sistem drastic de sanctionare pentru punctul 5: a) prima abatere - amenda (nu avertisment); b) a doua abatere in termen de 6 luni - amenda tripla si CONFISCAREA vehiculului. Si, evident, puneti politia sa faca razii pe marile bulevarde pentru asa ceva. In momentul de fata este moarte sigura (pe termen lung) sa dormi intr-o camera cu geam la orice bulevard sau aproape de unul. Apreciez initiativa, insa fara implementarea primelor 4 puncte, sau macar sa le aveti in vedere pentru viitorul apropiat, totul va fi degeaba. Cat timp fluxurile de masini trebuie sa stea blocate la semafoare in loc sa circule (chiar si foarte lent, dar CIRCULA!), pe intrarile si iesirile din oras (in special autostrazi), nu veti reusi niciodata sa reduceti traficul la orele de varf. Nici macar nu o sa pomenesc de niste traversari supraterane foarte simple pentru pietoni (pasarele), fiindca se puteau face de foarte multi ani, insa mereu se gasesc scuze. Macar puneti semafoare pe buton pentru pietoni si ajustati toate duratele semafoarelor care raman incat sa nu mai treaca doar 3 masini sau pietonii sa fie nevoiti sa alerge. Incepeti cu sectorul 6 - este groaznic. |
Eugen | 2023-12-11 09:54:44 |
Daca vreti sa rezolvati o problema nu trebuie sa creati o alta problema! Trebuie sa realizati ca marea majoritate a magazinelor se afla in cartiere rezidentiale, la parterul blocurilor sau in imediata vecinatate a acestora. Ii rog pe cei care sunt de acord cu acest proiect sa analizeze cu foarte mare atentie asupra tuturor aspectelor care rezulta prin aplicarea unei astfel de masuri si sa nu priveasca lucrurile doar din punctul lor de vedere. Stiu ca legile sunt facute doar pentru unii si eventual pentru a fi incalcate, dar ele pot fi un punct de plecare inainte de a emite astfel de proiecte. In concluzie, o astfel de propunere, chiar daca pentru unii pare ca o solutie salvatoare, face foarte mult rau altora, fapt pentru care va rog sa tineti cont de cei din urma care nu sunt putini si care au si legislatia si de partea lor. Pentru decongestionarea traficului sunt alte masuri care pot fi adoptate, care intr-adevar necesita buget si nicidecum nu pot fi rezolvate din pix. |
So | 2023-12-11 18:53:23 |
O idee buna pentru a decongestiona O PARTE din traficul zilnic. Nu buna, chiar foarte buna! Coroborata cu iesitul politiei in strada, sa isi faca treaba pentru care sunt platiti, ar fi si mai buna. Dar da, de acord! |
Teodor | 2023-12-12 11:16:45 |
O idee foarte buna pentru un oras civilizat. O masura foarte buna pentru reducerea si eficientizarea traficului. Asa se face in orice oras civilizat, eu propun ca si ridcarea gunoiului sa se faca tot intr-un interval asemanator, ca pieton sau turist de ex. pe Calea Victoriei este un mare discomfort atunci cand gunoiul este ridicat la 10:30, blocand o banda si imputind toata strada, la fel si dubele de aprovizionare. |
Amara | 2023-12-13 10:46:05 |
Aș zice ca o limitare în timpul orelor de vârf s-ar potrivi mai bine. Astfel, nu ar face nimeni zgomot în timpul nopții și s-ar îmbunătăți puțin situația în cazul traficului |
Andrei | 2023-12-13 11:11:41 |
Cea mai proasta si ineficienta idee de pana acum. Ce vreti voi inseamna o cheltuiala pe banii fiecarui cetatean din Bucuresti. Voi ati gresit cand ati dat autorizatii de costructie diversilor dezvoltatori fara a tine cont de nimic, spre exemplu: - Blocuri de 7-10 etaje construite pe drumuri de servitute unde nu au loc nici macar cei cu masina de gunoi...ce sa mai zic de pompieri; - Blocuri construite fara locuri de parcare corespondente unde locatarii isi lasa masinile pe diverse colturi de strada unde abia treci cu masina mica, ce sa mai zic de o autoutilitara de marfa sau masina de gunoi; - In zona de case ati dat autorizatii pentru blocuri si nu ati tinut cont de arhitectura zonei; - Autorizatii pentru spatii comerciale ce nu au zona de aprovizionare; - Unde ati avut loc nu ati creat zone de aprovizionare; Cheltuielile lantului de aprovizionare se vor revedea in preturile de de raft. De unde vreti voi un pensionar cu pensie de 1000 de lei sa suporte toate aceste cresteri?? Sa va si dau exemple de cheltuieli ce se vor revedea in pretul de la raft luand in calcul sporul de noapte de 25%: 1. Costul cu angajatii din sistemul de aprovizionare(depozite si parcuri industriale) + 25% in pretul de raft 2. Costul cu angajatii din transportul marfurilor catre operatorii economici + 25% 3. Costul energiei electrice pe timp de noapte pentru ca nu mai beneficiezi de lumina naturala 4. Costul cu gazul natural, datorta faptului ca este noapte si temperaturile sunt mai scazute deci consum mai mare.....degeaba o pui pe ziua pe consum redus pentru ca la final costul tot mai mare va fi. 5. Costul cu angajatii spatiilor comerciale + 25% Si daca se gandeste un destept ca poti aproviziona doar in 2-2.5 ore spatiile comerciale ca sa nu se depaseasca de 3 ore si sa nu platesti spor ne noapte va garantez ca delireaza sau ia ceva medicamente halucinogene pentru ca fizic nu va fi posibil si ai nevoie de o fereastra de minim 6 ore. In plus cati oameni vor fi disponibili si au dorinta sa lucreze doar noaptea din domeniul aprovizionarii????!!! Astia care cred ca este o idee foarte bune trebuie sa se gandeasca ca si pe ei ii va influenta in special la buzunar. Chiar posibil sa fie nevoiti sa lucreze si ei de noapte pentru a astepta comanda de materiale sau reumplerea automatelor de snakuri etc. SA IL PUNETI PE CEL CARE A AVUT ACEASTA IDEE MINUNATA SA MEARGA EL SA FACA NOAPTEA APROVIZIONAREA SI SA PLATEASCA FIECARUI CETATEAN DIN BUCURESTI COSTUL GENERAT IN PLUS LA RAFT!!!! |
Badila | 2023-12-13 13:57:37 |
SUPER IDEE! In țările europene aprovizionarea se face noaptea,la noi De ce nu?magazinele care nu vor să asigure loc de parcare pentru aprovizionare,exemplul patiseriile din statiile STB. |
Sorin S | 2023-12-13 16:54:05 |
Nu sunt de acord, veniti doar cu niste idei care par special facute impotriva noastra, a bucurestenilor. Pe Calea Dorobantilor oricum nu se mai poate face aprovizionarea agentilor economici, pe segmentul dintre Piata Dorobanti si Soseaua Stefan cel Mare. Ati desfiintat toate locurile de parcare pentru o banda dedicata doar transportului public, care a mai luat si jumatate din banda 1. Rezultatul? Un trafic infernal, de dimineata si pana noaptea tarziu, ne omorati cu zile din cauza poluarii. Parca sunteti special pusi acolo, ca sa ne faceti viata un calvar. |
Atlas | 2023-12-13 21:38:57 |
O idee fparte buna daca este aplicata cu cap, intradevar in acest moment centrul orasului este plin de magazine care aprovizioneaza pe timpul zilei. Ar trebui introdus acest interval orar pentru zonele de centru(cu specidicarea strazilor), iar mai apoi extins treptat si pentru restul zonelor |
Radu | 2023-12-15 13:10:15 |
Nu sunt de acord in primul rand pentru ca se incalca legea 61, asa cum au mentionat si alti cetateni. In plus, vor creste preturile produselor datorita costurilor mai mari ale comerciantilor. Iar impactul asupra traficului va fi nesemnificativ. Sunt multe alte masuri care s-ar putea lua si pe care le-ati fi putut lua pentru fluidizarea traficului si prima este transportul public predictibil si decent unde se observa ceva progrese dar nesemnificativ fata de nevoile orasului. Aceste masuri pentru fluidizare se iau concomitent, nu vii si faci ceva punctual si te astepti sa fie ok. Facem semaforizare dar nu corelam semafoare si nu facem marcaje. Reglementam parcare dar nu peste tot. Facem benzi de autobuze care duc nicaieri si nu servesc pe nimeni dar nu asiguram conectivitate iar unde este nevoie de benzi dedicate, nu facem nimic. Mai bine faceati un proiect general pentru fluidizarea traficului si il lasati in dezbatere, s-ar putea sa primiti mai multe idei de la cetateni si mai utile decat de la specialistii de la care nu am vazut nimic in ultimii 10 ani. |
AdrianAndrei | 2023-12-17 02:12:50 |
Orice măsură pentru decongestionarea traficului este binevenita. Pe de alta parte, desfășurarea activităților de aprovizionare cu marfa sau de colectare a gunoiului pe timpul noptii ar putea perturba liniștea publica. SOLUȚIE: masinile de aprovizionare și de salubrizare sa nu fie pe traseu la orele de vârf, respectiv între orele 07.00 - 10.00 și 16.00 - 19.00. Aceste activități ar urma sa se desfășoare timp de 6 ore ziua 10.00-16.00 și 3 ore seara între orele 19.00-22.00. Dar ATENȚIE: Sancțiunile prevazute pentru încălcarea acestei reguli vor trebui sa fie calibrate astfel incat sa descurajeze încălcarea ei. De exemplu, dacă amenda ar fi 1.000 de lei, iar compania de aprovizionare/salubrizare ar câștiga 10.000 dacă ar presta serviciul specific, bineînțeles ca va alege sa forțeze rămânerea/intrarea pe traseu în orele interzise (07.15, 09.30, 16.30 șamd). În general, asa ar trebui gândite contravențiile, anume luând în calcul cât l-ar afecta pe cel sancționat, pentru că altfel nu produce efectele scontate. |
Alex | 2023-12-21 04:41:10 |
Aprovizionarea sa se faca pe timp de noapte. Sa nu ne mai impedicam, de tot felul de camioane si dube Daca puteti sa veniti si cu un proiect de lege legat de dube sau camioane. Pe scurt sa nu mai fie parcate in zone rezidentiale. Daca firma este intr-o zona rezidentiala, sa o bage in curtea firmei. Dar pe scurt sa nu mai ofere dubele la angajati si sa plece cu ele acasa. Sa mearga la fima daca vor sa livreze. Sunt foarte multe dube si camioane parcate in zone rezidentiale. Modificati legea drumului public. Sa fie menit pentru a circula, nu a parca orice si oricum |
DanielDaniel | 2023-12-21 08:05:44 |
Dupa ce ca trebuie sa suferim in fiecare dimineata cu zgomotele si poluarea din timpul aprovizionarii, acum vreti sa o mutati efectiv in timp ce dormim... Nu este normal, domnilor. Cel mai bine ar fi ca aprovizionarile sa se faca in intervalul 19-22. In acest interval, lumea ori este plecata de acasa, ori ocupata cu treburi in gospodarie astfel ca nici oamenii nu vor mai fi deranjati. In acest interval orar nici trafic nu exista, si cu siguranță nu este mai aglomerat decât în orele de dimineață. Va rugam frumos sa reglemntati magazinele de la parter legat de zgomot. Este enervant sa fie un vuiet continuu toata ziua... |
annk | 2023-12-21 11:32:02 |
O idee foarte prost gandita...nu cred ca este o solutie in acesta situatie. |
Monkey | 2023-12-21 11:37:55 |
Buna ziua! Din punctul meu de vedere aceasta nu este cea mai buna solutie , ar trebui gandita altfel. intr-adevar este o problema care trebuie rezolvata dar in alt mod . |