Directia Generala Administratie si Relatia cu CGMB - CONSULTAREA CETĂȚENILOR ȘI A ASOCIAȚIILOR LEGAL CONSTITUITE
Proiect de hotărâre privind încetarea activitații Centrului Cultural “Lumina”, serviciu public de interes local al Municipiului București
Comentarii
VS 2023-09-05 18:03:16
Aprob acest proiect. Avem ARCUB, chiar nu este nevoie de inca o institutie care sa o dubleze, risipind astfel fonduri care pot fi folosite pentru imbunatatirea orasului.
Oana 2023-09-06 01:03:42
Nu sunt de acord cu desfiintarea acestei institutii. Avem nevoie sa creem mai multe astfel de institutii, nu sa le desfiintam pe cele deja existente.
Mescu 2023-09-06 10:25:40
Cum sa desfiintati o asemenea bijuterie? Este inadmisibil! Salvati Centrul Cultural Lumina! Fac cele mai bune spectacole din Bucuresti.
B.A. 2023-09-06 12:25:05
Nu sunt de acord cu desființarea Centrului Cultural Lumina!
Laura Ana 2023-09-06 12:45:08
Nu sunt de acord! Distrugeți cultura Bucureștiului care abia supraviețuiește!
farapseudonime 2023-09-06 13:39:29
dupa ce ca geme fb si tiktok de milioane de vizualizari la lucruri stupide si toxice, sa se întâmple un act artistic pe viu, validat si de o inalta tinuta artistica, si sa l tai din pix ca nu e de-ai nostri sau efectiv din cinism, ma face sa emigrez rapid si eu
Pseudonim 2023-09-06 16:08:20
Sincer aprob această propunere! Nu este neapărat nevoie de instituție, proiectele bune și oamenii profi dacă ai nevoie de loc să strălucească, găsesc ei contextul! Instituțiile astea de stat sug bugetul de stat cu mult mai mult decât au nevoie... Din păcate... Managerii sunt pe posturi pentru că știu cum să scurgă banii și să îi împartă cu cine trebuie..
Andreea N 2023-09-06 16:08:35
Opriți abuzul asupra culturii!
Avem nevoie de cât mai multe centre culturale în spațiul bucureștean.
Actul artistic hrănește sufletul și mintea.
B 2023-09-06 16:09:33
Nu sunt de acord! Spectacolele la care am fost s-au jucat cu casa inchisa. Cred ca s-ar pierde unul dintre cele mai frumoase si valoroase centre din tara.
Geo 2023-09-06 16:10:50
Nu sunt de acord cu desfiintarea Centrului Lumina, intrucat acesta produce spectacole extraordinare si da sansa tinerelor talente sa se afirme.
Adina 2023-09-06 16:10:56
Cum sa desfiintati o asemenea bijuterie? Este inadmisibil! Salvati Centrul Cultural Lumina! Fac cele mai bune spectacole din Bucuresti.
AB 2023-09-06 16:17:52
Nu sunt de acord cu desfiintarea Centrului Cultural Lumina.
Chilliada 2023-09-06 16:23:20
Nu desfiintati centrul cultural. Am fost la cateva reprezentatii si oamenii de acolo chiar au pus suflet in acele spectacole care au iesit f bine. In plus, mai mereu, era sala aproape plina. Offff, Nicusor! :(
X 2023-09-06 16:29:10
Sunt profund surprins de aceasta initiativă, care se bazează probabil pe o analiză de birou, ignorand total aspectele ce țin de calitatea actului artistic. Chiar si in contextul unei analize obiective, reci, Centrul Cultural Lumina prezintă un ROI de invidiat. Mi-as dori mai multe instituții de cultură care să ofere atât de mult cetățeanului in schimbul finanțărilor alocate. Recomand decidenților sa se documenteze temeinic înainte sa suprime acest bastion al culturii si ii îndemn pe toți cei care cunosc activitatea centrului sa ii fie alături in acest moment.
Vera 2023-09-06 16:30:03
Nu sunt de acord cu desființarea nici unei Instituții de Cultura !!!
ADI 2023-09-06 16:32:54
Este inadmisibil ce se intampla!
Nu poti arunca la gunoi ceva ce are ca si fundatie inima spectatorilor!
Georgiana 2023-09-06 16:35:19
Cum sa desființați un lucru bine făcut? De ca va deranjează tot ce este bine făcut? Nu sunt de acord cu desființarea!
DP 2023-09-06 16:36:54
Nu sunt de acord cu desfiintarea Centrului Cultural Lumina! Avem nevoie de teatru, avem nevoie de cultura, nu mai distrugeti si ce a mai ramas!
Dan Creimerman 2023-09-06 16:40:16
Desfiintarea oricarei institutii culturale in Romania este o crima impotriva poporului roman. O natie fara repere se scufunda. Cultura a ajutat poprul roman sa suprvietuiasca in comunism si acum nu mai avem nevoie de ea? Am vazut multe din spectacolele puse la Centrul cultural Lumina, pot spune deschis , si cu toata responsabilitatea anilor si experientei culturale pe care o am, ca depasesc cu mult spectacole de la teatre cu traditie si actori bine platiti. Cultura romana are nevoie de oameni tineri, devotati, entuziasti, cu idei, care sa faca spectacole interesante, care sa atraga mai ales publicul tanar. Desfiintarea nu creeaza nimic, doar muta banii catre alte gauri negre denumite pompos proiecte, iar oamenii tineri catre "festivaluri" imbalsamate bine cu alcool si droguri.
MONA 2023-09-06 16:41:53
NU SUNT DE ACORD CU DESFIINȚAREA CENTRULUI CULTURAL ”LUMINA”. Faptul că există Arcub nu înseamnă că trebuie deființat LUMINA. În Arcub sunt anumite spectacole făcute de anumiți oameni iar în Centrul Cultural ”LUMINA” sunt alt fel de spectacole și spectacole cu adevărat culturale pentru un public care are nevoie de cultură și de altceva față de ce se promovează peste tot, respectiv un stil artistic grotesc. DA ESTE NEVOIE DE CENTRUL CULTURAL LUMINA ACUM ȘI ÎNTOTDEAUNA VA FI NEVOIE.
Alexandra 2023-09-06 16:59:27
Nu sunt de acord cu desfiintarea Centrului cultural Lumina!!!
Lav 2023-09-06 16:59:52
Nu pot sa cred ca se întâmpla așa ceva! Oamenii aia chiar se zbat pt noi, muncesc pt noi, ne fac viața mai frumoasa, ne fac sa uitam de mizeria in care trăim. Nu ne luați și ultima fărâma de fericire, teatrul! Lăsați Centrul Cultural Lumina sa funcționeaze! Oamenii aia sunt minunați!
Cristina 2023-09-06 17:06:34
Nu sunt de acord cu desfiintarea Centrului Cultural Lumina. Am participat acolo la spectacole de mare calitate.
CC 2023-09-06 17:07:01
Este interesant că avem în continuare tendința de a distruge instituțiile care au succes. Centrul Cultural Lumina este susținut de o echipă de profesioniști care reușește să umple sălile la fiecare spectacol. Consider o mare greșeală desființarea acestei instituții.
Mericoffer Conrad 2023-09-06 17:07:26
Domnule primar!
Nu aprob aceasta hotarare. In primul rand pentru ca Bucurestiul nu are suficiente spatii culturale care sa acopere necesitatile cetatenilor in acest domeniu,raportat la numarul acestora. In al doilea rand: este vorba de un spatiu care a fost atat de slab finantat incat nu a putut si nu va putea vreodata cu o finantare atat de precara sa fie performanta. ( si cu toate astea evenimentele culturale sustinute de acesasta institutie au fost cat se poate de decente). Centrul Lumina este un spatiu necesar pentru a acoperi aceata nevoie de cultura a populatiei cat si pentru formarea unei culturi necesare unei capitale europene. Evident, sub o administratie cat mai profesionista si care tine cont de necesitatile cetatenilor si de fondurile alocate institutiei. Inteleg perfect de ce s-a ajuns aici. Si anume ca in trecut, sub alte administratii, au fost abuzuri grave care au periclitat bugetul institutiilor publice si nu au facut altceva decat sa “manance” bani publici pentru clientii partidelor aflate la putere. Dar acum nu vad decat fie o razbunare pe fostii “demiurgi” din administratia publica, fie o intelegere eronata a necesitatii extinderii culturale in raport cu necesitatile urbei. Cu stima!
Conrad Mericoffer
Actor,scenarist,regizor.
Arina 2023-09-06 17:07:40
Nu sunt de acord cu desfintarea Centrului Lumina.Acolo am vazut spectacole si actori de exceptie, sali pline de spectatori, si oameni dedicati actului artistic.Avem nevoie de cat mai multe oaze de “lumina” ca acesta.Multumesc
Dorina 2023-09-06 17:09:29
Este inadmisibil! Salvati Centrul Cultural Lumina! Nu sunt de acord cu desfiintarea acestei institutii
Avem nevoie de cultura si de oameni foarte implicati!
Irina 2023-09-06 17:09:36
Nu sunt de acord cu desfiintarea Centrului Cultural Lumina! Avem nevoie de cultura, cat mai multa! Spectacolele lor se tin cu sala plina si sunt extraordinare!
Pseudonim 2023-09-06 17:12:54
Nu sunt de acord cu desfiintarea Centrului Cultural "Lumina".
OC 2023-09-06 17:17:52
Mai bine desfințati ARCUB! Din punctul meu de vedere (de spectator), Centrul Lumina este singura institutie de cultura din Bucuresti care asigura un standard de calitate al spectacolelor oferite. Trebuie recunoscut faptul ca tot succesul acestei instituții se datoreaza catorva oameni cu adevarat de cultura (care pot fi numarati pe degete). Nu este valabil acelasi lucru despre ARCUB.
In plus, informatiile din Referatul de aprobare (conform căruia scopul demersului este unificarea serviciilor publice care au activitati asemanatoare) nu sunt în concordanță cu textul proiectul de hotărare (care prevede desfiintarea Centrului Lumina, urmand ca ARCUB sa preia doar bunurile mobile si un imobil care nu a fost niciodata efectiv in administrarea Centrului).
În acest context, va rog sa ne puneti la dispozitie studiile care stau la baza Raportului de specialitate, din punct de vedere cultural (numărul de spectacole, numărul de spectatori, contribuția culturală, impactul asupra comunității, etc).
Astfel, desi economiile la bugetul de stat pot parea un factor important în luarea deciziilor, este si mai important ca aceste decizii să fie luate cu grijă pentru a limita eventualul impact negativ major asupra culturii și a comunității locale.
Subliniez faptul că, in general, economiile la bugetul de stat nu se realizeaza prin desfiintarea unor institutii a caror activitate este oricum subfinantata.
Garcia 2023-09-06 17:20:53
Nu sunt de acord cu desfintarea niciunui centru cultural. Puteti desfinta multe alte " organizatii" dar nu centrele culturale.
Carmina 2023-09-06 17:21:17
Sincer, nu am calcat pe la ArCuB si Creart dar la Lumina am vazut cele mai frumoase si de neuitat piese din ultimii ani: Scoala Nevestelor, Tineretea noastra ( impreuna cu fiul meu de 17 ani, de impact pentru el), Liliom, etc. Abia asteptam stagiunea de toamna, ca poate mai vin cu noutati. Ati dat cu banul? cum ati concluzionat ca nu se justifica acest proiect? Doamne, fereste, in ce tara traim...!!!!
Anca 2023-09-06 17:23:30
Nu faceti sa dispara acest centru cultural cu artisti atat de valorosi si cu un repertoriu de atat de mare calitate! Ar fi o mare, mare greseala, iar pt noi, spectatorii ar fi o pierdere imensa.
Olivia Collavini 2023-09-06 17:25:11
Un adevărat abuz! Nu susțin aceasta inițiativa cu interes financiar către alte direcții fără vreun rol cultural.
Nora 2023-09-06 17:27:55
Nu desființați Centrul Cultural Lumina!
Avem nevoie de asemenea locuri .
GigiR 2023-09-06 17:29:21
Spectacolele acestui Centru cultural sunt minunate. Nu cred că trebuie multă imaginație să salvați această instituție. Nu imi doresc ca cel pe care l-am votat să ia asemenea decizii de manager fără viziune.
Cristina C 2023-09-06 17:38:48
NU SUNT DE ACORD CU DESFIINTAREA CENTRULUI CULTURAL LUMINA! Mi se pare un abuz inchiderea lui!!! Avem nevoie de cultura!!!
B Teodora 2023-09-06 17:44:29
Nu desfiintati Centrul Cultura Lumina.
dana 2023-09-06 17:50:21
Nu sunt de acord cu desfiintarea Centrului Cultural Lumina! Avem nevoie de teatru, avem nevoie de cultura!!! Opriti-va din a distruge si ce a mai ramas!
Ando 2023-09-06 17:50:24
Nu sunt de acord! Distrugeți cultura Bucureștiului care abia supraviețuiește!
Tudor 2023-09-06 17:51:03
Singura "vină" a Centrului Cultural Lumina e că se dedică publicului, nu clientelei politice din administrație. Oferă emoție și gândire poetică, nu acompaniament lăutăresc la petreceri de partid. Are succes, nu relații. Educă. NE educă. Pe noi, ăștia din popor, de pe stradă. Dar, nu-i așa, cui îi trebuie alegători educați? Domnilor funcționari municipali, doamnelor și domnițelor rentiere ale Arcub, urmează SPOILER: o populație educată, chiar ajunsă la exasperare, semnează petiții și votează, gloata primitivă bucureșteană care va rezulta din amenajările financiare de azi ale domniilor voastre va fi mâine demnă de răscoala de la 1907. Alegerea, desigur, vă aparține: LUMINA sau bezna. Știu, sună dramatic sau exagerat. Deocamdată. Doar deocamdată.
Corina 2023-09-06 18:06:27
De ce vrea Primaria sa il inchida: Este prea departe pentru doamnele de la Primărie care ocupau pana acum primele 5 rânduri de la teatrul Metropolis cu invitatii fara sa plateasca bilete? Cate spectacole a vizionat persoana care hotărât din pix desființarea acestui centru cultural? În baza căror studii s-a decis?
Todoruț 2023-09-06 18:08:48
Nu desființați cultura! Nu există suficiente locuri și proiecte în/prin care să se exprime tinerii absolvenți, să se creeze artă.
Ștefania Mirea 2023-09-06 18:10:34
Nu!!! Ăsta se numește abuz! Nu aveți dreptul de a face așa ceva, să desființați după bunul vostru plac tot ce ține de cultură, pentru că aveți voi alte interese! Nu susținem asta! Vrem locuri unde putem merge la teatru, la spectacole! Desființați mizeriile de case de pariuri și păcănelele, nu centrele culturale! Rușine!!
VârfulCuBor 2023-09-06 18:12:52
Spectacolele regizorului Victor Ion Frunza si a scenografei Adriana Grand, absolut memorabile acolo unde Lumina, le-a pus in valoare. Fie in spatiul meschin de pe 11 iunie, fie la Pavilionul Expozitional, o familie tanara si curajoasa de oameni ai teatrului joaca si incanta. Am amintit numai despre cei doi, pentru ca Centrul prin cei inimosi, care il fac sa fie viu, actori tineri, secretar literar, masinisti , spectatori, sunt totusi multi cei care dau culoare Luminii si se bucura de ea. Pe cei doi i-am amintit , pentru ca se uita intentionat ca premiul UNITER a revenit lor, pentru spectacolul Mobila si durere de Teodor Mazilu, jucat de colectivul Luminii. Ma asteptam ca din biblioteca scenografiei Adrianei Grand, ca dintr-o mobila vetusta, comunista sa iasa un asemenea spanac de "hotarare". Spectacolul si premiul au fost premonitorii pentru durerea prezentului?
Marcy 2023-09-06 18:24:13
Nu sustin acest proiect !Tot ce s a intamplat la Centrul Cultural Lumina ,ne a umplut sufletele de bucurie!
SB 2023-09-06 18:24:26
Teatrul este o traditie si un brand al Bucurestiului!
Viata culturala si institutiile publice care o fac posibila ar trebuii sa fie o datorie a administratiei publice, dle Nicusor Dan!
Nu desfintati un centru cultural apreciat si cu spectacole valoroase!
Raduc 2023-09-06 18:26:14
Băieții și fetele de la centrul cultural Lumina aduc pe scena cel mai bun teatru din București. Trebuie sa fii analfbet cultural sa desfintezi așa ceva.
LE 2023-09-06 18:29:27
Cand un lucru merge bine...trebuie neaparat sa-l distrugem. Cei care au hotarat desfintarea Centrului Cultural Lumina au vazut oare LILIOM sau INDOIALA sau SCOALA NEVESTELOR sau NORA sau toate celelalte spectacole? Au citit vreuna din cartile editate de Centrul Cultural Lumina? Stiu ei oare cata munca este in spatele unui spectacol? NU desfintarii Centrului Cultural Lumina!
Andreea 2023-09-06 18:32:32
Nu sunt de acord cu desființarea unei instituții de cultură. Acestea ar trebui încurajate și susținute!
VârfulCuBor 2023-09-06 18:37:05
Spectacolele regizorului Victor Ion Frunza si a scenografei Adriana Grand, absolut memorabile acolo unde Lumina, le-a pus in valoare. Fie in spatiul meschin de pe 11 iunie, fie la Pavilionul Expozitional, o familie tanara si curajoasa de oameni ai teatrului joaca si incanta. Am amintit numai despre cei doi, pentru ca Centrul prin cei inimosi, care il fac sa fie viu, actori tineri, secretar literar, masinisti , spectatori, sunt totusi multi cei care dau culoare Luminii si se bucura de ea. Pe cei doi i-am amintit , pentru ca se uita intentionat ca premiul UNITER a revenit lor, pentru spectacolul Mobila si durere de Teodor Mazilu, jucat de colectivul Luminii. Ma asteptam ca din biblioteca scenografiei Adrianei Grand, ca dintr-o mobila vetusta, comunista sa iasa un asemenea spanac de "hotarare". Spectacolul si premiul au fost premonitorii pentru durerea prezentului?
Kuki 2023-09-06 18:38:21
OPRIȚI DISTRUGEREA CULTURII!
SE DOREȘTE IMBECILIZAREA ACESTEI NAȚII, NU SUNT DE ACORD CU DESFIINȚAREA ORICARUI CENTRU CULTURAL !
ROMÂNIA ,TREZESTE - TE DIN ANESTEZIA ASTA TOTALA !!!
Florin Ciocanea 2023-09-06 18:41:43
Nu, Centrul Cultural Lumina trebuie sa isi continue activitatea ! Am vazut piese de cea mai buna calitate puse in scena de mica si inimoasa echipa de aici. Mi-as dori mai multe instituții de cultură care să ofere atât de mult cetățeanului in schimbul finanțărilor alocate. Recomand decidenților din primarie sa se documenteze temeinic înainte sa suprime acest bastion al culturii si ii îndemn pe toți cei care cunosc activitatea Centrului Cultural Lumina sa ii fie alături, in acest moment critic si sa trimita opiniile lor în cadrul acestei dezbateri.
I M 2023-09-06 18:51:45
Nu sunt de acord cu desfiintarea Centrului Cultural Lumina !
AT 2023-09-06 18:54:29
Este o inițiativă complet neinspirată! Am fost la spectacole superbe acolo (ultimul fiind avanpremiera piesei Pălăria) am două dintre cărțile editate de acest centru. Serios, chiar o instituție de cultură care își face și treaba trebuie desființată?
Bogdan Bucur 2023-09-06 18:54:40
Domnule primar general,

Dezaprob intenția d-voastră de a desființa un centru cultural, mai ales într-o țară, ca România, care ocupă locuri fruntașe în Uniunea Europeană la toți indicatorii măsurați de Eurostat și INS privind fenomenele sociale, educaționale și culturale negative, precum abandonul școlar, educația precară (cei mai puțini studenți), consumul cultural precar (frecventarea slabă a sălilor de spectacole, achiziția de carte într-un procent de 6,5% anual) etc.

Pretextul de natură financiară din proiectul de hotărâre, potrivit căruia taman pentru cultură nu mai sunt bani, este inacceptabil, în condițiile în care Primaria Municipiului Bucuresti este una dintre cele mai bogate instituții publice din România, cu un buget de peste 2 miliarde de euro. Eu am participat la câteva piese de teatru jucate de Centrul Cultural Lumina și am apreciat nivelul excepțional al trupei. De altfel, pe cei mai mulți dintre actori îi știam din perioada în care jucau la Teatrul Metropolis.

Bucureștiul este capitala europeană cu cele mai puține teatre. În toate cartierele-dormitor construite în perioada comunistă nu există teatre. În Budapesta, de pildă, sunt peste 40 de teatre și peste 100 de muzee. Compatați cu datele Bucureștiului. În aceste condiții, dumneavoastră mai vreți să și desființați din puținele teatre pe care le avem? La capitolul "spații & facilități culturale" / "cultural venues & facilities", Bucureștiul ocupă ultimul loc între orașele europene cu peste 1 milion de locuitori. Potrivit datelor Comisiei Europene - disponibile aici: https://composite-indicators.jrc.ec.europa.eu/cultural-creative-cities-monitor/performance-map - aceasta este ierarhia metropolelor europene la indicatorul "spații & facilități culturale" / "cultural venues & facilities":
1. Paris (France)
2. Prague (Czechia)
3. Vienna (Austria)
4. Milan (Italy)
5. Lyon (France)
6. Barcelona (Spain)
7. Rome (Italy)
8. Berlin (Germany)
9. Munich (Germany)
10. Madrid (Spain)
11. Cologne (Germany)
12. Brussels (Belgium)
13. Budapest (Hungary)
14. Hamburg (Germany)
15. London (United Kingdom)
16. Warsaw (Poland)
17. Birmingham (United Kingdom)
18. Sofia (Bulgaria)
19. Rotterdam (The Netherlands)
20. Bucharest (Romania)

Să desființezi centre culturale, într-o țară care se prăbușește educațional și cultural sub atacurile furibunde ale abandonului școlar și manelismului analfabet este, în opinia mea, ceva de neimaginat.

Lector univ. dr. Bogdan Bucur
Facultatea de Științe Politice (SNSPA București)
Vlad 2023-09-06 18:58:17
Nu sunt de acord cu desfiintarea Centrului Cultural Lumina!
Ramsi 2023-09-06 18:59:46
Incredibil!!! Stingeti "lumina culturii". Asta lipsea, sa inchideti ceva necesar oamenilor.
Nu sunt de acord cu inchiderea acestei institutii. Oamenii care au muncit pentru aceasta institutie sunt formudabili, au niste spectacole extraordinare.
Luiza 2023-09-06 19:09:34
Orice instituție sau lacaș cultural dărâmat, este un pas înapoi pentru generațiile tinere care încă mai văd in orice manifestare culturală un act de îmbogățire spirituală și intelectuala. Spectacolele lor sunt extraordinare cu artiști extraordinari. Ar fi o mare pierdere sa desființați Centrul Cultural Lumina.
A 2023-09-06 19:13:19
Dragi, politicieni! Inainte de a taia din pix o institutie de cultura, luati-va liber cateva seri si mergeti sa vedeti spectacolele produse de Centrul Cultural Lumina. Acest centru ar trebui sa asimileze ARCUB-ul, nu invers. Deci, minunatilor politicieni, iar distrugeti exact ce funcioneaza in tara asta. Va astept sa-mi cereti votul.
ROR 2023-09-06 19:21:14
Consider că desființarea unui teatru este egală cu întoarcerea la peșteră. Am vizionat piese de teatru extraordinare la Centrul Cultural," Lumina". Astfel de inițiative ar trebui susținute de statul român. Sunt niste tineri de valoare, talentați, care joaca extraordinar.
Monica 2023-09-06 19:25:27
Nu sunt de acord cu desfintarea centrului cultural Lumina!! Desfintati tot ce e cultura si arta cum faceti si cu invatamantul,doar ca sa creati o lume de incapacitati mintal si care sa creada doar ce vad la televizor si retele de socializare. De ce nu desfintati din sediile politice ca si-asa sunteti prea multi si degeaba? Stiti numai sa stricati. In tarile cu educatie se construiesc teatre si muzee si la noi le distrugeti😡😡....dar aveti pretentii ca sunteti destepti si ati evoluat...
Ciotea 2023-09-06 19:26:40
Total impotriva.
Sa desfintezi o institutie de cultura care performeaza la superlativ este revoltator. Este contrar interesului public.
Ar trebui data ca model.
Nu cred ca ar putea avea cineva o alta opinie dupa ce a aplaudat minute in sir, macar un spectacol vazut acolo.
Marius 2023-09-06 19:47:02
Nu sunt de acord cu desfintarea Spectacolele la care am fost au fost superbe, toate.
Actorii tineri și foarte talentați.
Daniel 2023-09-06 19:55:59
Centrul Cultural Lumina este singura institutie de cultura din Bucuresti care asigura un standard de calitate al spectacolelor oferite. Tot succesul acestei instituții se datoreaza catorva oameni cu adevarat de cultura si profesionisti. Nu am vazut NICIUN un spectacol de teatru realizat de ARCUB.
CENTRUL CULTURAL LUMINA nu avut niciodata efectiv in administrare UN SPATIU PROPRIU.
NU SUNT DE ACORD CU DESFIINTAREA CENTRULUI CULTURAL LUMINA.
Deci din pix si politic distrugem tot ce tine de cultura. Oare cat o sa mai suportam mojiciile politicienilor, intereselor obscure si falselor motivatii de economie.
Infiintati! Nu desfiintati!
AVEM NEVOIE DE CULTURA !
Pseudonim 2023-09-06 20:00:01
Dl primar a rămas fără proiecte a trecut la distrugerea culturii..Fara viziune,fara soluții ,fara discurs,nu se distinge din tagma cărturarilor.Ce să facă el la primărie cu cultura?Domeniu necunoscut.Are treabă cu cifrele,cu politica,
Frasi 2023-09-06 20:04:53
NU desființării Centrului cultural Lumina. NU desființării în general a vreunui spațiu cultural din București și din afara lui. E un deficit de spatii si evenimente culturale in Bucuresti... ceva... Am inteles, nu mai facem festivaluri (de toată jena) prin parcuri, cu care sunt de-acord, dar efectiv in capitala asta nu ai ce sa faci in timpul săptămânii, dar mai ales în week-end-uri. Dacă e ceva în neregulă acolo luați măsuri de reorganizare a lucrurilor, dar nu-l inchideți. ARCUB-ul nu e soluția tuturor problemelor. Nu vreau sa aduc în discuție slaba oferta pe care această instituție o aruncă pe piața culturală. Sper ca sfătuitori decidenți să fie dintre cei mai cumpătați în a vă influența decizia. Asta si altele. Spor!
Iulia 2023-09-06 20:09:31
Nu sunt de acord cu astfel de decizii îndreptate către cultura.
X 2023-09-06 20:19:39
Stimati decidenti,
daca ati intrebat poporul, si bine faceti, acesta raspunde. Eu si familia mea am descoperit de ceva timp spectacolele jucate in cadrul acestui centru si nici in ruptul capului sa nu va ganditi sa il inchideti. Aici se joaca unele dintre cele mai foarte bune spectacole de teatru din Bucuresti, cu actori si regizori extrem de talentati si dedicati.
Ar fi nu pacat, ci dezastruos sa se intample asa ceva!
Asta va spun la unison actorii de acolo si publicul lor!
Va rugam, respectuos sa luati in considerare cele expuse de noi toti si sa gasiti solutia financiara sau care o fi aceasta sa ne bucuram cu totii de lumina actului cultural.
Multumim anticipat!
Andreea Mureseanu 2023-09-06 20:22:19
Centrul Cultural Lumina este un far în mediul cultural. La toate piesele la care am fost, casa a fost inchisa.
Este absurd în contextul pandemiei de mizerii din mediul on-line și off-line, sa se renunțe la una dintre puținele insule de cultura.
În loc sa susținem actul artistic, va străduiți sa închideți aceste oaze.
Violeta 2023-09-06 20:30:29
Nu sunt de acord cu desființarea Centrului Cultural Lumina! Avem nevoie de cât mai multe centre culturale în spațiul bucureștean.
Adela 2023-09-06 20:44:19
Nu sunt de acord cu desființarea Centrului Cultural "Lumina". Mi se pare îngrozitoare decizia de a "face economie" pe seama educației si culturii. Înțeleg nevoia disperată de a economisi, dar această mână de oameni reprezintă un model, munca lor este una minunată şi îmi pare rău ca nu am reuşit să ajung la toate spectacolele lor... de cele mai multe ori pentru că nu mai erau bilete disponibile.
Nu ştiu şi nu am cunoştințele necesare pentru a înțelege ce înseamnă "performant" şi "neperformant" în acest context, câți bani ar trebui să producă un astfel de centru, dar nu cred că desființarea instituțiilor de cultură este un răspuns adecvat având în vedere procentul de analfabetism funcțional, atât în rândul copiilor/adolescenților cât şi în rândul adulților.
Faptul că aceste procente se apropie de 50%, în populațiile țintă, nu înseamnă ca statul trebuie să considere acest fenomen ca fiind normal şi să scadă standardele. În ritmul asta veți găsi, în curând, să finanțați provocări pe tik-tok, căci înțeleg că aşa ar fi mai mare "vânzarea". Dar educația şi cultura, prin efectele pe care le au într'o societate sunt neprețuite.
Sper să găsiți în continuare soluții de finanțare pentru acest centru, în ciuda neperformanțelor, care bănuiesc că sunt de natură financiarelă, căci în acest caz nu putem să vorbim de neperformanță în artă.
Am găsit în acest centru un colectiv, care lucrează şi produce, un colectiv care nu vine la birou să semneze condica şi să aştepte să plece, un grup de oameni motivați să îşi facă meseria şi care este constant evaluat de public, nu-i suficient?
De ce ați desființa ceva care funcționează, pentru noi, pentru publicul său, când evaluarea noastră, tradusă prin prezența la spectacole, nu este una slabă?
Alex 2023-09-06 20:44:23
Nu sunt de acord cu desființarea Centrului Cultural Lumina!
Anca 2023-09-06 20:44:54
Cele mai bune piese de teatru din București se joacă la centrul cultural Lumina. Mergeți și vedeți măcar o piesă, sunt sigură că vă veți schimba hotărârea. Spectacole excepționale, iar prețul biletelor permite elevilor să meargă la teatru. Și de acolo pleci cu ceva in suflet și in creier.
Elena Matei 2023-09-06 20:48:51
Nu sunt de acord cu desființarea Centrului Cultural LUMINA! Această acțiune ar duce doar la descurajarea tinerilor artiști care au avut ocazia de a lucra cu cei din cadrul LUMINA și nu numai. Să nu mai zicem de cei care lucrează constant acolo! Oameni cu inițiativă, talent și dedicare, care pun suflet în ceea ce fac, merită susținerea noastră! De ce să îi tragem în jos? De ce să fim un bolovan legat de gâtul culturii?
Înainte să veniți să ne spuneți de propuneri din astea, vorba domnului Rebengiuc de la revoluție: să vă ștergeți la gură cu niște hârtie igienică!
Ana-Maria 2023-09-06 21:33:16
Nu desființați Centrul Cultural Lumina! Desființați locurile rău famate nu locurile de cultură! Sunt talentați și ii iubim pe ei și munca lor!
Maria M. 2023-09-06 21:45:22
Desfiintarea Centrului Cultural "Lumina" - o eroare capitala! Nu numai ca NU O SUSTIN, dar ma revolt cu toata ființă mea! As dori sa știu la care dintre spectacolele extraordinare puse în scena la acest centru a participat dl Nicusor Dan sau cei care au întocmit și semnat (Atenție - semnături cu bara, "pentru"!!! ) documentația de desființare!
Alina 2023-09-06 22:10:05
Nu sunt de acord cu desființarea Centrului Cultural Lumina! Mare păcat pentru cei care nu a putut să vadă macar o data una din piesele puse în scenă care sunt foarte frumos regizate și jucate. Preturile sunt foarte accesibile. Păcat pentru munca oamenilor care au reușit să pună în scenă cele mai frumoase piese de teatru și care au adus zâmbete pe buze celor care au reușit să le treacă pragul.
Alina 2023-09-06 22:10:28
Nu sunt de acord cu desființarea Centrului Cultural Lumina! Mare păcat pentru cei care nu a putut să vadă macar o data una din piesele puse în scenă care sunt foarte frumos regizate și jucate. Preturile sunt foarte accesibile. Păcat pentru munca oamenilor care au reușit să pună în scenă cele mai frumoase piese de teatru și care au adus zâmbete pe buze celor care au reușit să le treacă pragul.
Laura 2023-09-06 22:19:48
Nu desființați Centrul Cultural Lumina! Are artiști valoroși si un repertoriu de mare calitate!
Adriana 2023-09-06 22:29:22
Dupa ce criterii decideti desfiintarea unui centru cultural?! La ce anume va raportati?! Cum intentionati sa (re)dati Bucurestiului valoarea de capitala europeana?! Prin eliminarea centrelor de cultura?!!!
Centrul Cultural Lumina este un chiar un centru cultural care aduce valoare. Fiecare spectacol in parte aduce emotie - pentru ca ca reprezinta o piesa de arta complexa, este un act de cultura!!!! Si de educare.
Reconsiderati-va punctul de vedere. Nu distrugeti tocmai ceea ce aduce valoare!
Giorgio 2023-09-06 23:03:19
Total împotriva desființării! Susțin cultura de calitate și nivelul spectacolelor de la centrul Lumina! Probabil o decizie pe care trebuie să o cântăriți mult mai bine! Rușine PMB...
Nico 2023-09-06 23:28:54
Nu sunt de acord cu desființarea centrului cultural. Asa cum menționa un amic pe Facebook,
"Dragilor cultura produce oameni! Oameni care gandesc, oameni care au empatie, oameni care pot aprecia frumosul in esenta, nu frumosul superficial. Oameni care au valori! Lumea fara arta e exact cum e azi. Oameni care pun pret doar pe lucruri, in care nu exista valori morale, toate valorile sunt financiare, in care banul conteaza pentru ca banul dicteaza, banul controleaza!"
Ilinca MD 2023-09-06 23:45:32
Incercarea de desfiintare a Centrului Cultural Lumina pare sa faca parte din miscarea Cancel Culture. Ni se anuleaza rand pe rand valorile, ni se ingradesc rand pe rand drepturile. NU SUNT DE ACORD CU DESFIINTAREA CENTRULUI CULTURAL LUMINA! Unul dintre putinele locuri unde se fac spectacole de calitate, cu oameni talentati si profesionisti de mare valoare!
Casandra Lungu 2023-09-06 23:48:38
Centrul realizează o activitate importanta și prolifica în domeniul culturii, contribuind la educarea publicului larg și oferind oportunități pentru actori, regizori și artiști din diferite ramuri. Poate ar trebui sa propuneți mai degrabă crearea de ajutoare pentru aceste organizații și cât mai mult suport instituțional.
Veronica 2023-09-07 00:21:09
Desfiintarea Centrului Lumina ar fi o mare gresealā. Ar trebui înfiintate altele. Orice activitate culturalā aduce o micā sperantā în societatea noastrā fārāmitatā,
Nana 2023-09-07 07:22:12
Fiecare spectacol al Centrului Lumina si tot ce au tiparit, este de calitate. Nu e cazul sa fie desfiintat.
Dana 2023-09-07 07:45:44
Nu sunt de acord cu desființarea acestei instituții. Nu putem face economii desfiintand centre culturale! Este inadmisibil! Găsiți alte soluții!
Marianc 2023-09-07 08:03:07
Nu sunt de acord! Distrugeți cultura Bucureștiului care abia supraviețuiește!
radu 2023-09-07 08:32:38
cea mai mare tampenie ar fi sa se desfiinteze "centrul Cultural Lumina",. Actorii sunt desavarsiti, ii depasesc din punctul meu de vedere pe cei de la TNB!
Carmen 2023-09-07 08:39:38
Nu sunt de acord cu desfiintarea Centrului Cultural Lumina! Luati labele de pe cultura!
Mihaela 2023-09-07 08:39:50
Nu desființați! Oamenii și acțiunile lor sunt minunate!
Miha 2023-09-07 08:42:10
Sper sa NU se desfiinteze Centrul Cultural Lumina. Am fost la spectacolele lor care s-au jucat mereu cu casa inchisa. O echipa profesionista in toate: actori, regie, scenaristica, costume, coregrafie etc. Se vede munca si interesul. Mai bine s-ar gasi o casa permanenta pentru spectacolele lor.
MS 2023-09-07 08:55:54
Nu sunt de acord cu desfiintarea Centrului Cultural Lumina. Am vazut acolo spectacole minunate cu artisti talentati, ce au depus eforturi remarcabile pentru ca acest centru sa functioneze. Lasati cultura sa-si urmeze calea fireasca. Multumesc!
MS 2023-09-07 08:56:09
Nu sunt de acord cu desfiintarea Centrului Cultural Lumina. Am vazut acolo spectacole minunate cu artisti talentati, ce au depus eforturi remarcabile pentru ca acest centru sa functioneze. Lasati cultura sa-si urmeze calea fireasca. Multumesc!
Madalina G 2023-09-07 09:04:21
Nu sunt de acord cu desființarea! Fondurile alocate pentru aceasta instituție sunt insignifiante in raport cu nevoile orașului. Impactul adus de aceasta “economie” poate fi doar negativ, in sensul pierderii unei contribuții culturale, artistice inestimabile.
- 2023-09-07 09:48:36
Domnule primar general, sunteti intr-o grava eroare in ceea ce priveste Centrul Cultural Lumina. Sa-l puneti in aceeasi pagina cu ARCUB e o ineptie. Calitatea spectacolelor puse in scena de CCL este mult superioara celor de la ARCUB. Nu putem uita si modul in care ati inteles sa nu ajutati proiectul Grivita 53 . Este cam mult, rezistenta dvs. la cultura nu va face cinste. Lasati CCL in pace si lasati-ne si pe noi in pace pentru ca ne-am cam lamurit.
RIEGLER CORNELIU 2023-09-07 10:00:45
Centrul Cultural Lumina este cu adevarat o institutie care promoveaza cultura. Am participat la diferite spectacole, chiar cu clase intregi de elevi si satisfactia a fost maxima.
Ionut Ghita 2023-09-07 10:39:48
Dezaprob ferm desfiintarea Centrului Cultural “Lumina”. Cum il putem numi "serviciu public de interes local al Municipiului București" si sa dorim inchiderea lui in contextul in care si asa institutiile de cultura si educatie sunt insuficiente pentru necesitatile capitalei noastre ?
Este inacceptabil sa dam inca o lovitura Culturii si Educatiei noastre cand suntem si ne dorim sa fim parte integranta din lumea civilizata dar suntem printre ultimii europeni la acest capitol.
Un NU HOTARAT acestei initiative !
Ilinca 2023-09-07 11:42:33
Nu sunt de acord cu desfiintarea Centrului Cultural Lumina. Munte spectacolele s-au jucat mereu cu casa inchisa.
Co 2023-09-07 11:48:36
Nu sunt de acord cu desfiintarea Centrului Cultural Lumina! Spectacolele lor se joaca cu casa inchisa.
Gabi 2023-09-07 12:21:41
Marile civilizații s-au dezvoltat prin cultura și promovarea acesteia. Desființarea Centrului Cultural Lumina, va duce la accentuarea erodarii culturii românești și dezaprob ferm acest lucru.
Nu sunt de acord cu desființarea!
Irina Lega 2023-09-07 12:43:20
NU sunt de acord cu desfiintarea centrului cultural Lumina! Bucurestenii au nevoie de cultura, iar toti cei care am fost la spectacolele "Lumina", stim ca ofera cultura... cultura de calitate. Din pacate nu propuneti spre desfiintare doar un centru cultural numit "Lumina", ci se desfiinteaza si accesul la cultura impreuna cu grupul de artisti minunati care au creat atatea spectacole frumoase. NU desfiintati si NU comasati "Lumina" cu alt centru.
CV 2023-09-07 12:46:39
Nu sunt de acord cu desfiintarea Centrului Cultural Lumina. O echipa tanara si inimoasa care realizeaza niste piese de exceptie, am fost la majoritatea premierelor. Economia nu se face prin desfiintarea culturii si artei de calitate.
S.H. 2023-09-07 13:46:44
Nu sunt de acord cu desființarea!!!
Mai bine sprijiniți consolidarea identității acestor instituții!
CRISTIAN 2023-09-07 14:25:57
NU INCHIDETI INSTITUTII DE CULTURA! GASITI SOLUTII PE CRITERII DE PERFORMANTA BINE STABILITE ASTFEL INCAT ELE SA FUNCTIONEZE . DAR, SA INCHIDETI CENTRUL CULTURAL LUMINA, IN CONDITIILE IN CARE IN ROMANIA AVEM DOAR 4,1% INTREPRINDERI CULTURALE IN TOTALUL INTREPRINDERILOR NON-FINANCIARE (PE ULTIMUL LOC IN UE!) ESTE O CRIMA ASUPRA SOCIETATII!
MB 2023-09-07 16:01:15
Nu sunt de acord! I-ati inlaturat de la Metropolis si acum vreti sa-i eliminati complet!
GABRIELA 2023-09-07 18:13:47
Nu sunt de acord cu desfiintarea unui centru de cultura! Acesta nu trebuie privit ca un centru de profit si pierdere, el trebuie sa fie un bastion de cultura care sa impiedice lipsa de cultura a generatiilor de tineri care se ridica ! Cultura este importanta pentru orice comunitate si de aceea platim taxe, ca sa existe centre de cultura, centre de ajutor sanitar. Primaria trebuie sa gestioneze cu eficienta fondurile ,de ex, sa finantezde centrele de cultura, sa deratizeze localurile sale, sa le igienizeze, sa tina parcurile curate si SA NU CHELTUIE banii publici pe prostii , pe prea multi angajati fara ros. Chiar si primarul general devine un angajat povara ,daca nu isi intelege rostul!
Cristina 2023-09-07 18:33:20
Nu sunt de acord cu desfiintarea Centrului Cultural Lumina! Avem nevoie de cultura, cat mai multa! Spectacolele lor se tin cu sala plina si sunt extraordinare!
Alexandra 2023-09-07 18:47:15
Nu sunt de acord cu desființarea Centrului Cultural Lumina! Am văzut mai toate piesele puse de ei în scena în ultimii doi ani, inclusiv "Pălăria" și mi-aș dori în continuare să ne putem bucura de talentul lor.
MD 2023-09-07 19:41:42
Nu sunt de acord cu un asemenea proiect. Centrul cultural “Lumina” NU trebuie desființat. Avem nevoie de astfel de centre de cultura, de spectacolele minunate puse in scena acolo, care sunt toate “sold out”. Actorii sunt extraordinari și munca pe care o fac, in folosul nostru, al iubitorilor de teatru, este colosala. Nu distrugeți ce a mai rămas din cultura bucureșteană!
Louis Figo 2023-09-07 20:20:46
Buna ziua! Nu desfiintati Centrul Cultural "Lumina"! Ar fi o mare greseala! Calitatea spectacolelor puse in scena aici este apreciata atat de oameni profesionisti cat si de noi, simpli iubitori de teatru. Dati sansa acestui Centru sa isi continue activitatea, poate chiar intr-un spatiu adecvat asa cum era planul initial. Multumesc!
Theo F 2023-09-07 21:33:59
Sunt total împotriva acestui proiect. Cu tot respectul pt activitatea d-lui primar în alte aspecte ale orașului în ceea ce privește cultura și mai exact teatrul a luat mai degrabă decizii greșite. Atât la Metropolis cât și la Lumina au fost puse în scenă spectacole extraordinare. Mai degrabă ar trebui susținuți toți acești tineri artiști. De curiozitate, ați urmărit vreun spectacol al lor ?! NU, hotărât acestui proiect ! 😞
Ada 2023-09-07 22:12:01
Nu sunt de acord
Alexas 2023-09-08 07:16:55
Nu desființarea centrului Lumina ne va face mai "buni", mai bine ar fi să găsim soluții.
Mihai Fulger 2023-09-08 07:20:08
Centrul Cultural Lumina este unic și nu trebuie să fie desființat!
Personalul Centrului este alcătuit din profesioniști cu experiență în cultură, care nu merită să fie tratați astfel de PMB.
Editura Centrului a publicat, în condiții impecabile, mai multe cărți esențiale pentru istoria teatrului și a filmului, pe care alte edituri n-au îndrăznit să le scoată.
Instituțiile de cultură veritabile, cum e Lumina, trebuie sprjinite, nu omorâte!
Anda 2023-09-08 08:39:58
Mi s-a părut incredibil faptul că a fost creat CCL, acum să fie desființat? În nici un caz! Nu sînt de acord.
Ariana 2023-09-08 10:29:40
Sunt total impotriva desfiintarii Centrului Cultural Lumina si, in general, a oricarui centru de cultura. Primaria ar trebui sa sustina financiar un asemenea lacas de cultura, in mod constant si sistematic. Am vizionat in CCL piese de teatru de inalta tinuta, sustinute de actori dedicati si profesionisti. In plus, biletul este la un pret modic, adecvat si pentru buzunarul unui pensionar. As aprecia nespus continuarea activitatii acestui centru. Va multumesc.
Ariana 2023-09-08 10:33:07
Sunt total impotriva desfiintarii Centrului Cultural Lumina si, in general, a oricarui centru de cultura. Primaria ar trebui sa sustina financiar un asemenea lacas de cultura, in mod constant si sistematic. Am vizionat in CCL piese de teatru de inalta tinuta, sustinute de actori dedicati si profesionisti. In plus, biletul este la un pret modic, adecvat si pentru buzunarul unui pensionar. As aprecia nespus continuarea activitatii acestui centru. Va multumesc.
Cristina Colo 2023-09-08 12:15:42
NU sunt de acord cu desfiintarea Centrului Cultural Lumina!
Sunt multi ani de cand sunt un spectator fidel al spectacolele de teatru prezentate de Centrul Cultural Lumina! O echipa de actori tineri, entuziasti si uimitor de talentati, impreuna cu regizorul Victor Ion Frunza si scenografa Adriana Grand – profesionisti de exceptie, abordeaza un repertoriu surprinzator de variat, de la clasic la contemporan, cu mize sociale, transmitand valori catre publicul de toate varstele. Calitatea performantei se vede din sala totdeauna plina, spectatorii aplaudand frenetic la sfarsitul spectacolului, dovedind ca acesta a satisfacut toate asteptarile. Un teatru de arta care nu m-a dezamagit niciodata. Singurul. Spre deosebire de teatrele cu traditie si actori bine platiti.

Ca urmare, sunt absolut surprinsa de initiativa de a desfiinta acest centru de cultura. Mi se pare inadmisibil ca cineva sa judece performanta culturala pe criterii financiare. Standardul de calitate al performantei, contributia culturala, impactul asupra comunitatii nu inseamna nimic in luarea deciziilor?
Chiar si in perioada comunista teatrul a primit finantare. Centrul Cultural Lumina a fost subfinantat mereu. A supravietuit prin eforturile unor oameni de cultura minunati, inimosi, dornici sa ofere momente de „lumina” memorabile cetatenilor urbei. Ma bucurasem cand am aflat ca Centrului i s-a alocat un spatiu in centrul orasului, dar alocarea a fost numai pe hartie.
Va rog sa faceti publice studiile si raportul cultural de specialitate pe care se bazeaza decizia de desfiintare a Centrului Cultural Lumina si de preluare de catre ARCUB a bunurilor mobile si a imobilului acestuia (imobil atribuit centrului, dar de care nu a beneficiat niciodata). Avand in vedere ca serviciile culturale ale celor doua centre nu se suprapun si nici nu se aseamana, dorim sa intelegem motivele care conduc spre o asemenea decizie.

Lasand la o parte discrepantele intre Referatul de aprobare si proiectul de hotarare supuse consultarii publice (scopul este unificarea serviciilor asemanatoare sau desfiintarea Centrului Cultural Lumina?), considerentele de natura culturala ale acestui demers sunt inacceptabile. Este ciudat ca performanta colectivului Lumina este apreciata si premiata de juriul UNITER, dar subevaluata de catre finantator.
Publicul care a apreciat spectacolele Luminii va solicita sa gasiti solutii pentru continuarea acestui act cultural. Economiile facute la educatie si cultura sunt paguboase pentru toata lumea.

Nu vreau sa militez pentru desfiintarea ARCUB, dar daca ar fi sa aleg intre cele doua, cu siguranta l-as pastra pe cel de succes, respectiv pe Centrul Cultural Lumina.
Vasile 2023-09-08 12:28:17
Prin desființarea acestor Centre Culturale tăiați din „rădacinile” acestui popor. Prin cultură existăm și ne putem afirma ca națiune.
Nu sunt de acord cu desființarea lor.
Raluca Păunescu 2023-09-08 16:03:17
Nu susțin această inițiativă, care nu face altceva decât sa demonstreze lipsa de atenție și dezvoltare oferite în România pentru cultură si pentru educarea conaționalilor noștri!
Elena 2023-09-08 16:48:41
Nu sunt de acord!
Oana 2023-09-08 20:18:00
Nu închideți centrul cultural Lumina. Datorita lor am avut șansa să vad cele mai bune spectacole (în opinia mea, desigur).
Rox 2023-09-09 07:43:59
Nu sunt de acord cu desfiintarea centrului cultural
GreenSoul 2023-09-09 09:24:29
Nu desființati Centrul Cultural Lumina!
Sprijiniți.l și promovați.l!
Elena Martonos 2023-09-09 12:09:47
Centrul Cultural Lumina ar merita din plin numele de TEATRU, nicidecum să se pună în discuție desființarea lui. Daca ar fi fost măcar o singură data primarul general acolo, in loc sa încurajeze chinuirea actorilor pe Calea Victoriei, in plin soare, pe asfaltul murdar, ar fi văzut ce lucruri minunate fac acolo!
Dar nu are el răbdare să stea locului la un spectacol care sa ii suprasolicite sinapsele. Ii place colcăiala din programul "Străzi deschise".
Serendipity 2023-09-09 14:51:31
Nu sunt de acord cu desfiintarea centrului Cultural Lumina!
EM 2023-09-09 16:02:29
O decizie extrem de neinspirata! Intuiesc ca rezultatul dorit este analfabetismul pe toate planurile: social, emotional, cultural etc.
Este foarte trist ca se ia in discutie asa ceva in Romania de azi!
Cel mai probabil, cei care au propus si sustin aceasta initiativa nu au vazut niciun spectacol al minunatei echipe de la Centrul Cultural Lumina. Eu despre Arcub nu stiu mai nimic, insa pot spune ca am fost la aproape toate piesele jucate la Lumina si toate au fost sold out. Mai mult, pot spune ca au fost cele mai bune spectacole vazute de mine in ultimii ani, si merg frecvent si la alte teatre.
Sunt incredintata ca decidentilor in aceasta chestiune le va veni gandul bun si Centrul CULTURAL LUMINA ne va bucura si lumina sufletele in continuare.
Gabriela Voicu 2023-09-09 20:09:27
Centrul Cultural Lumina oferă spectacole de bună calitate la care sălile sunt pline deși este departe de centrul orașului. De ce vreți să îl închideți? Publicul îl apreciază. La spectacolele la care am fost sălile au fost întotdeauna pline. Lăsați Centrul Cultural Lumina să ne încânte în continuare! Căutați soluții să îl păstrați deschis, vă rugăm.
Cristina Maria 2023-09-10 15:46:20
Nu sunt de acord, nu sustin aceasta initiativa de a desfiinta centrele culturale! Avem nevoie sa creem mai multe astfel de institutii, nu sa le desfiintam pe cele deja existente. Distrugeți cultura Bucureștiului care abia supraviețuiește!
Paula 2023-09-11 00:17:38
Trebuie desfiintat Centrul cultural LUMINA ?!?!?! De ce ??? Pentru ca s a impus in competitia culturala ? Pentru ca a prezentat frecvent spectacole cu sala plina ? Este aberant ….
Stefan 2023-09-12 23:42:30
Nu sustin desfiintarea Centrului Cultural Lumina, ba din contra. Propun si mai multa sustinere aceastei echipe minunate, caci spectacolele lor sunt printre singurele care se bucura de un real succes. Terminati sala propusa pentru acest teatru, asa cum a fost propus initial, mariti bugetul centrului, lasati oamenii astia muncitori si devotati sa se exprime in conditii optime, iar in acest fel, domnule Primar, lumea o sa va tina minte, ca ati lasat Bucurestiului cel mai bun Teatru pe care l-a avut vreodata, si nu ca l-ati omorat din fasa.
Diana Dobre 2023-09-13 00:16:48
Prin propunerea de desfiintare a acestui centru cultural consider ca se doreste, alaturi de alte actiuni sau inactiuni ale conducatorilor nostri, indobitocirea populatiei, caci altfel nu pot intelege cum se poate aduce in dezbatere publica existenta in viitor a centrului Lumina. Este singurul teatru care nu m-a dezamagit niciodata si care, cu fiecare spectacol, trezeste in public emotii si admiratie nestarnite de alte teatre. Ce se petrece aici este la ani-lumina distanta fata de ceea ce se serveste in general publicului de teatru bucurestean.
Nu numai ca NU sunt de acord cu desfiintarea Centrului Cultural Lumina, dar consider ca acesta trebuie sa primeasca un spatiu adecvat desfasurarii activitatii specifice, intr-o cladire de valoare care sa fie in concordanta cu valoarea imensa pe care o are acest centru pentru comunitate. Doar o munca titanica si mult devotament pot sa construiasca lumea fantastica pe care oamenii care reprezinta Lumina o aduc de fiecare data publicului prin spectacolele geniale pe care le pun in scena. Si doar un aparat de conducere care nu cunoaste ce conduce (ati fost sa vedeti vreun spectacol oare?!) sau care are alte interese poate propune demolarea acestui centru.
Urmaresc cu mare interes, alaturi de multi alti oameni, decizia cu privire la soarta acestui centru, insa am incredere ca se vor redresa inainte de a se comite o mare greseala.
Acest centru cultural TREBUIE SUSTINUT NEGRESIT in continuare!
Alex 2023-09-13 12:30:34
Centrul cultural *Lumina* este singurul Teatru unde vin de fiecare data cu bucurie si actorii sunt foarte buni in ceea ce fac. La piesele lor se râde in hohote si este singurul teatru unde m am simțit foarte bine. Începând cu angajatii de la intrarea in Teatru pana la actori, regizori, etc. Va rugam sa nu desființați Centrul cultural *Lumina*. Mulțumesc
STP 2023-09-13 13:52:49
NU sunt de acord cu desfiintarea Centrului Cultural Lumina. Actorii trebuie incurajati, nu sabotati, ori de cate ori incearca sa munceasca. Ei n-ar trebui tarati in scandaluri politice, ar trebui lasati sa isi faca meseria (foarte grea si inaccesibila pentru multi dintre noi), sa creeze roluri si personaje, sa se preocupe de noua stagiune si sa ne incante pe noi platitorii de bilete cu spectacole extraordinare. Tot ce regizeaza Victor Ioan Frunza este un festin pentru simturi. Si asa i-a imprastiat pandemia in toate zarile. NU II MAI SABOTATI si lasati-i sa creeze!!! Ar trebuie sa se mai deschida si alte centre culturale, nu sa se inchida si alea pe care le avem.
LT 2023-09-13 17:30:44
Nu sunt de acord cu desfiintarea Centrului Cultural Lumina. Va rog sa puneti la dispozitie studiile care stau la baza Raportului de specialitate din punct de vedere cultural.
Andreea 2023-09-18 20:54:25
CATEGORIC NU SUNT DE ACORD!
Sunt prea putine spatii culturale in toata tara. Cum sa inchideti un centru atat de valoros??? Nu pot sa cred ca va ocupati cu distrugerea acestei institutii in contextul in care noi, publicul, avem NEVOIE de un proiect prin care sa le dam o sala mare! Abia gasim bilete! Inainte sa faceti o asemenea greseala, mergeti sa vedeti macar un spectacol la ei! Va spun: nu stiti ce pierdeti! La fiecare piesa am vazut atata emotie, implicare, munca, talent, pasiune si atentie la detalii. Este o forma de educatie care ne ajuta enorm sa ne dezvoltam. Aceasta nu trebuie sa fie “o consecinta a situatiei financiare” pentru ca nu economisim nimic. Din contra, prin cultura castigam, plecam mai bogati de la spectacole. Este o investitie! Si este important ca oricine sa-si permita sa abia acces la cultura!
Avem NEVOIE de Centrul Cultural LUMINA!
Dana 2023-09-19 16:56:32
Nu sunt de acord cu desfiintarea Centrului Cultural LUMINA. Piesele sunt foarte bune, iar actorii exceptionali. Desi preturile la bilete sunt rezonabile, calitatea rivalizeaza cu mari teatre din tara si poate o si depaseste.
Florentin 2023-09-19 17:02:27
Nu sunt de acord cu desfiintarea Centrului Cultural LUMINA. Este un atac grosolan la adresa culturii bucurestene. Am participat la multe spectacole organizate de Centru, in calitate de spectator si a fost o reala incantare sa urmaresc piesele de teatru puse in scena.
Anda 2023-09-19 18:39:51
Cele mai interesante piese de teatru (spectacole in adevaratul sens al cuvantului !) din ultima vreme le-am vizionat aici! Urmaresc trupa de actori de mai multi ani..sper ca nu se face greseala de a incerca o comparatie de eficienta intre teatrele cu acelasi repertoriu de 15 ani si un teatru cu spectacole proiect create de la 0, la acest nivel..Ar merita un spatiu adecvat de desfasurare.
IS 2023-09-19 19:19:10
NU categoric desființării Centrului Cultural Lumina. Domule Primar General, v-ati gândit bine înainte să luati asemenea hotărâri, care pe noi oamenii de rând ne afectează f mult??? La CCL am văzut cele mai bune piese! Poate ar fi bine că în al 12-lea ceas să mergeți să vă lămuriți singur despre ce vreți să distrugeți. Daca nu cântăriti f bine această hotarare și nu vă pasă de dorințele poporului atunci și noi trebuie să avem aceeași atitudine față de dumneavoastră, acum că tot vin alegerile și sperați la un nou mandat. Deci inca o dată un NU categoric desființării CCL!!
Claudia t 2023-09-20 09:56:44
Nu sunt de acord cu desfiintarra acestui centru. Actorii si spectacolele minunate si regizorii sunt motivul pentru care merg la teatru din 2017 incoace!!
Dan 2023-09-20 17:23:49
Oare ce ati construit ca sa desfiintati? Cred ca voi ar trebui sa plecati, sa fiti desfiintati. La cate piese de teatru ati fost ca sa desfiintati? Nu sunteti capabili sa construiti sau crea ceva care sa ramana si sa ne bucure pe noi votantii.
Plecati acasa!!!