Directia Generala Administratie si Relatia cu CGMB - CONSULTAREA CETĂȚENILOR ȘI A ASOCIAȚIILOR LEGAL CONSTITUITE
Proiect de hotărâre privind utilizarea gratuită a parcărilor publice de utilitate generală de pe teritoriul municipiului București de către autoturismele cu emisii zero (0) de carbon – CO2 înmatriculate în municipiul București, precum si de abrogare a HCGMB nr. 140 din data de 26.05.2016 privind utilizarea gratuită a parcărilor publice de utilitate generală de pe teritoriul municipiului București de către autoturisme hibrid și cele electrice înmatriculare în municipiul București, precum și aprobarea modelului de vignetei de identificare
Comentarii
AVM 2022-10-28 19:51:29
Nu e ok ce faceti....cu hibridele....macar juma de pret sa fie, plus ca voi acum in plina criza ati bagat taxele astea...5 lei ora....la veniturile mizere din Romania, unde va crede ti...nu va mai voteaza nici dracu...2.5 lei era de bun simt....da 5-10 lei....transportul in comun e o mizerie....
Citizen 2022-10-28 21:11:05
Exista un al treilea tip de vehicul: PHEV, in general cu o autonomie de aproximativ 60 kilometri in modul electric. Pe acestea unde le încadrați având in vedere ca ele sunt concepute ca mașini “de oraș” in modul electric, iar motorul termic este folosit doar la drumuri lungi, in afara orașului?
Dinculescu Cezar 2022-10-29 03:21:36
Va rog sa luati in considerare posibilitatea includerii autoturismelor hibrid plug-in (PHEV) pe langa cele electrice, pentru a beneficia de parcare gratuita. Avand in vedere faptul ca autoturismul pe care il posed este hibrid plug-in (PHEV) si are o autonomie de deplasare in regim electric de 50-60 km, in Bucuresti circul zilnic doar in regim electric cu emisii 0 de carbon (similar cu un autoturism electric). Astfel consider ca este o discriminare acordarea facilitatii de parcare gratuita doar pentru autoturismele electrice. De asemenea, va rog sa luati in considerare si necesitatea corelarii cu programul Rabla plus care acorda cele mai mari subventii pentru achizitionarea de autoturisme electrice si autoturisme hibrid plug-in (PHEV) si sa acordati facilitatea si pentru autoturismele hibrid plug-in (PHEV).
Brenex 2022-10-29 12:35:37
Nu sunt de acord cu abrogarea HCGMB nr. 140 din data de 26.05.2016, a avut numai efecte benefice și un drept acordat nu ar trebui retras.
Serban 2022-10-29 16:17:29
Sustin eliminarea masinilor mild hybrid de pe lista masinilor ce au gratuitate, dar consider ca ar trebui sa ramana gratuita parcarea pentru masinile full hybrid, acestea fiind echipate si cu motoare electrice. Practic, o masina plug-in hybrid, de exemplu, poate sa circule in oras numai cu motorul electric.

Multumesc.
Oprea Daniel 2022-10-29 17:11:45
Ar fi corect sa includeti si autoturismele hybrid plug-in in lista celor care au parcare gratuita, deoarece majoritatea circula in mod electric prin oras. Va rog sa verificati ce inseamna ca nr. de autoturisme...sunt relativ putine (probabil 4-5.000 in tot orasul)...in schimb, sunt f. f. multe auto hybrid clasic si hybrid mild (probabil 2-300.000), care sunt doar o pacaleala ca nivelul de noxe. Detin auto hybrid plug-in si de aprox. 2 ani circul numai in mod electric prin oras (autonomie 50-60 km). In cel mai rau caz, lasati gratuitatea pana la expirarea vignietelor de parcare...nu e corect sa opriti gratuitatea brusc. Cand am cumparat auto, a contat si acest aspect, m-am bazat pe aceasta gratuitate ! Nu pot trece la auto electric "de maine", dar daca am la dispozitie cativa ani, da ! Multumesc !
Secoșan Ovidiu 2022-10-29 23:25:29
Sunt împotriva acestui proiect de hotărâre. De ce eliminați gratuitatea pentru automobilele hibrid?
NU este normal ca un cumpărător de mașină hibrid, care a luat în calcul gratuitatea la luarea hotărârii de cumpărare, să fie păcălit în asemenea hal.
Nu este normal ca un posesor de vignetă de gratuitate să nu se bucure de ea până la expirare.
Rușine! Schimbați regulile în timpul jocului!
Instabilitate tipică
Leucuta Lucian 2022-10-30 03:53:33
Propun revenirea la sintagma “Proiect de hotărâre privind utilizarea gratuită a parcărilor publice de utilitate generală de pe teritoriul municipiului București de către autoturismele cu emisii zero (0) de carbon – CO2 înmatriculate în municipiul București, precum si de către autoturisme hibrid, precum și aprobarea modelului de vignetei de identificare”, adică incluzând și autovehiculele hibrid.
Motivare:
Este necesară o continuitate în luarea unei Hotărâri, precum și existența unei predicții, atunci când un bucureștean are intenția de a achiziționa un autovehicul. La această dată, PMB nu are capacitatea tehnică/tehnologică de a asigura un număr corespunzător de stații electrice de încărcare, iar omiterea mașinilor hibrid din categoria autovehiculelor care au drept de parcare gratuită, ar influența potențialii cumpărători să opteze preponderent pentru achiziționarea unui autovehicul electric. În contextul socio-economic actual, precum și din analizele de perspectivă, probabilitatea de achiziționare a unui autoturism electric, chiar dacă va crește datorită inițiativelor PMB, va crea alte probleme ulterioare, rezultând în soluționarea unei probleme prin crearea altor două sau trei, mai greu de soluționat. Personal, cred că acest Proiect nu are drept scop principal decât majorarea resursei financiare a PMB, nicidecum oferirea unor facilități bucureștenilor. Consider că păstrarea unui termen rezonabil de timp în care prevederile din titlu s-ar aplica și la autovehiculele hibrid – de exemplu până în anul 2025 (și mediatizarea acestui termen limită de-a lungul anului 2024), ar putea pregăti posesorii de autovehicule să renunțe treptat la autovehiculele mai vechi, inclusiv cele hibrid și să facă tranziția către electric, dacă acest lucru va fi demonstrat științific, inclusiv pe plan mondial, că este nepoluant. În plus, decizia de excludere a autovehiculelor hibride dintre cele care beneficiază de gratuitate este momentan incorect, întrucât cele hibride sunt în număr relativ mic, iar dealerii din România și implicit din București nu au capacitatea de a onora cererile nici măcar de autovehicule hibrid și cu atât mai puțin de electrice, ceea ce ar face ca dezideratul major al PMB de reducere al poluării să nu poată fi îndeplinit din cauze independente de voința bucureștenilor sau planificările PMB.
Cu stima, Lucian
Adrian Eftimie 2022-10-30 08:32:22
Bună ziua,

Nu eliminați gratuitatea pentru mașinile Plug-In Hibrid! Sunt la fel de nepoluante în oraș precum cele 100% electrice, ba mai mult, cei mai mulți posesori de mașini 100% electrice au acasă și una cu motor termic, pe când cei cu mașini plugin hibrid s-ar putea să nu mai aibă și a doua mașină acasă

Mulțumesc
Stoshiba 2022-10-30 08:48:01
SARACII DAU BANI LA BOGATII ROMANIEI !!!

Daca banul este scopul,atunci mariti pretul la parcari aplicand tabla inmultirii cu 10 la puterea n.(n= infinit la +infinit),pentru toti saracii din romania.Iar bogatii trebuiesc ajutati sa-si cumpere masini electrice sau sa le cumpere primaria, iar incarcarea sa fie gratis iar daca incarca de 10 ori/luna primaria sa le acorde bonusuri de 10.000 euro.

Ca sa trecem la lucruri cu cap, trebuie sa dispara din tara asta legi date cu dedicatie.O lege se da pentru toata populatia. De regula la noi au inceput sa se dea legi pentru favorizarea bogatilor, credeti ca unul care da 100.000 euro pe o electrica nu mai are bani de parcare si trebuie ca saracii sa subventioneze pe bogatas? In tarile cu mai multa inteligenta, masinile care merg pe gaz sunt scutite de la taxa de drum.Iar noi romanii trebuie sa ne ferim de dat legi fara cap.Daca pretul de parcare nu este in functie de nivelul de trai veti sta cu parcarile goale.

Daca tot aveti libere locuri de parcare va trebui sa le dati pe o suma modica. Iar locurile de parcare din zone foarte aglomerate sa fie date tot pe o suma modica dar cu timp limitat (vezi Londra).

Daca vreti sa le dati gratis atunci sa includeti, masini electrice, full hybride, midl hybride si pe gpl.
RN 2022-10-30 09:56:10
Bună ziua,
referitor la acest proiect de reglementare sugerez ca, pe lîngă vehiculele al căror sistem de propulsie este complet electric, să fie menținute facilitățile pentru cele care funcționează în sistem plug-in.

Motiv:
- autonomia acestora (~ 55 km electric) este suficientă pentru nevoile urbane ale majorității utilizatorilor deci vor fi folosite ca atare;
- vehiculele în sistem plug-in combină avantajele autovehiculelor electrice în oraș cu cele ale celor clasice în afară, adică o atractivitate sporită pentru persoana care dorește să își înlocuiască vehiculul vechi;
- problemele actuale ale autovehiculelor exclusiv electrice – autonomia, rețeaua deficitară de încărcare și durata încărcării – sînt preconizate a fi ameliorate pe termen lung (peste 5 ani);
- pe termen mediu (3-5 ani) - vehiculele în sistem plug-in vor fi cele care vor fi în măsură a fi accesibile din punct de vedere financiar, practice și deci folosite;
- în plus eliminarea facilităților pentru vehiculele în sistem plug-in ar descuraja o parte din cei care ar achiziționa un astfel de vehicul. Dacă nu au facilități în oraș, atunci de ce să plătească prețul mai mare pentru un astfel de vehicul în locul unui autovehicul nou cu carburanți fosili?

În consecință consider că ar fi util pentru oraș menținerea facilităților pentru vehiculele în sistem plug-in.
Mulțumesc pentru atenția acordată.
Mircea 2022-10-30 10:19:34
Buna ziua,

Sint posesor si utilizator de autoturism personal hibrid 01 si am vinieta verde de parcare gratuita valabila pina la data de 05.11.2023.
Observatiile mele sint urmatoarele:
1. Consider ca nu e normal/legal sa schimbati regulile brusc si in timpul derularii unor acorduri intre parti - prin urmare propun ca vunietele de parcare gratuita emise pina la data de 31.12.2022 sa su pastreze valabilitatea pina la termenul de expurare inscris pe fiecare vinieta, urmind ca dupa data de 01.01.2023 sa se emita vinietele conform celir prevazute in aceasta propunere de modificare.

2. Pozitia mea, ca posesor de hibrid 01 cu specificatia full hybrid si nu mild hybrid, este ca ar trebui facuta o departajare clara intre cele doua sisteme ptr ca dpdv tehnic exista diferente majore care se reflecta in consum si emisii in favoarea full hybrid.
De aceea EU NU SINT DE ACORD cu aceasta propunere de modificare - masinile hibrid sint modele noi si reprezinta o modalitate de reducere a emisiilor in oras, alaturi de masinile electrice, lucru care ar trebui incurajat in continuare, mai ales ca ponderea acestor masini este inca redusa in parcul general auto inmatriculat in Bucuresti.

Concluzie: nu sint de acord cu aceasta modificare, consider ca nu e benefica nici locuitorilor (nu se mai stimuleaza folosirea de masini putin poluante) nici Primariei Generale, atit ca imagine cit si ca buget.
Mentionez ca NU utilizez masina in sistem car sharing ci doar in interes personal.
Va multumesc.
FLORIN 2022-10-30 15:01:56
Consider ca excluderea masinilor hibrid (cu motor electric) nu trebuie facuta. In strategia de parcare invocata la inceputul 'revolutie parcarii ' era o alta abordare, respectiv excluderea de la gratuitate ale hibridelor fara motor electric. Politicile publice nu trebuie schimbate de astazi pe maine, trebuie sa existe o anumita predictibilitate, iar o schimbare trebuie sa includa si o perioada tranzitorie, eliminarea gratuitatii la hibride dupa 3 ani sau, acordarea unei reduceri de 50% pentru hibride.
alexchis 2022-10-30 16:54:32
Buna ziua, nu sunt deacord cu abrogarea HCGMB nr. 140, detin masina hibrida si nu inteleg de ce ati renunta la aceasta facilitate
POE 2022-10-31 07:57:14
Buna ziua.Ce facilitati avem noi proprietarii de masini hibride???Pentru ce am mai cumparat o astfel de masina?Sa nu poluam,corect?Si dvs cum ne rasplatiti?Ne bagati in acceasi oala cu toate normele de poluare?Trebuie sa avem si noi o "recompensa" din partea dvs., cei din conducerea primariei capitalei.
Sofer 2022-10-31 08:28:53
Buna ziua!
Avand in vedere gradul de poluare din oras, consider ca ar trebui sa incurajati cat mai mult achizitionarea de autoturisme noi, cu grad de poluare redus, electrice si hibryd. Astfel, parcarea gratuita in continuare pentru ambele categorii de vehicule contribuie in timp la scaderea noxelor generate de nr crescut de masini. Bine, acum depinde si ce va intereseaza, sa luati cat mai multi bani la buget sau sanatatea celor pe care ii reprezentati in functii. Nr de masini vechi si poluante e inca la un nivel covarsitor comparativ cu nr de electrice si hibryd, deci e nevoie de inteligenta in decizii...
E-208 2022-10-31 09:09:02
Sunt posesoare de auto electric, inmatriculat in IF, pentru ca locuiesc in Manolache Glina, fix la granita cu Bucurestiul. Vin zilnic in Bucuresti la serviciu cu masina cu emisii ZERO. Este normal oare sa platesc parcare identic cu cel care strabate Bucurestiul cu o masina fff veche si poluanta???? Nu credeti ca trebuie sa tineti cont de zona metropolitana a Bucurestiului care s-a extins f mult??? Sa le acordati si celor care locuiesc acolo si muncesc in Bucuresti facilitati la parcare?
Victor 2022-10-31 09:38:14
Ar trebui sa se faca diferenta intre full hybrid, plug in hybrid si mild-hybrid, ultimele pot fi si diesel. Tinand cont ca primele 2 categorii pot circula in oras 80-90 la suta electric, consider ca nu este oportuna eliminarea acestora de la gratuitate in acest moment. Fiind un pas important pe calea electrificarii pana la dezvoltarea infrastructurii generale de incarcare, neavand toti posibilitatea de a detine 2 masini (una pentru oras si una pentru sosea).
Gm 2022-10-31 09:38:40
Ar trebui de fapt mentionat faptul ca cele mildhybrid sa nu mai fie exceptate. Marea majoritate a masinilor din 2020 incoace au acest sistem care nu are nicio legatura cu hybrid sau plugin hybrid, sunt doar o pacaleala si nu e niciun motiv ca mildhybrid sa fie scutite. Un motor de 4L benzina pt ca e mild hybrid e scutit si de 90% din impozit si parcheaza si gratis..nicio logica reala. Tehnologia mildhybrid e ca sa dea bine emisiile din pix si atat.
Majoritatea flotelor acum sunt mildhybrid
Șofer de plug in 2022-10-31 09:41:51
O bătaie de joc a PMB la adresa cetățenilor Capitalei care au făcut un efort sa-si cumpere hibrid/plug in. Aveți măcar idee care e principiul de funcționare la genul asta de mașini? Un plug in stochează energie electrica suficienta (pe care o plătești la incarcare ca n-o iei gratis) pt circa 50-60 km...asta înseamnă ca mergi FULL ELECTRIC drumul prin oraș pe care îl faci zilnic acasă- serviciu și retur. Ca doar nu ești țăcănit sa mergi pe benzina, cum probabil considera distinsul viceprimar. Deci CO2 fix zero. Și hibridele merg mai mult electric în oraș ca deh se merge încet bara la bara ca n-ati fost în stare sa reglați nimic cu traficul asta horror decât heirupuri precum propunerea asta. Deci pentru ce am dat o poală de bani ca să avem mașini mai verzi? Care mai sunt facilitățile pt a promova achizitia de mașini mai verzi și de a reduce poluarea? În loc sa faceți cât mai mult pentru a promova reducerea poluării va gândiți numai cum sa trageți bani la primarie. Bani pe care oricum habar nu aveti sa-i utilizati. Guvernul nu face nimic cu energia electrica, dcei preturile nu mai avantajeaza achizitia de electrice, primaria retrage parcarea gratuita, deci nici orasul nu te mai ajuta cu nimic. Foarte smart, d-le viceprimar. Sunteți de vis. O faceți și p-asta fix cum ați făcut cu prețul parcărilor. Când vedem și soluții, nu numai problemele pe care le creați?
Alex 2022-10-31 10:32:51
Prin oferirea de locuri de parcare gratis masinilor electrice sustineti ideea de utilizare a autevehiculelor personale in oras, si nu redati orasul oamenilor.
Inteleg ca masina electrica nu polueaza direct cu gaze cu efect de sera dar si aceasta aduce discomfort suplimentar in zonele urbane prin restrui de anvelope (masinile eletrice sunt mai grele fata de cele cu ardere interna datorita bateriilor) si duce la o uzura suplimentara a acestora.
De asemena numarul masinilor electrice va creste in urmatorii ani. Ce solutii aveti in mentinerea unui trafic redus? Aveti suficiente locuri de parcare pentru toate aceste masini eletrice?
Multumesc pentru intelegere
Bogdan Stroe 2022-10-31 10:42:55
Desi sunt posesor de masina full-hybrid consider ca ar trebui restransa cat mai mult ideea de parcare gratuita pe spatiul public.
Insa pe masura ce se fac statii de incarcare in diverse parcari publice pentru masinile plugin (full electrice sau hibride) ar trebui specificat ca parcarea este gratuita pe acele locuri cu conditia ca masina sa fie pusa la incarcat. Si asta indiferent de numarul de inmatriculare al masinii (adica nu doar pentru cele de Bucuresti).
Cetatean Bucurestean 2022-10-31 10:54:06
Sincer va bateti joc de noi cetatenii Bucurestiului, Daca nici masinile hibride care au asa de joase emisiile de CO2, numai indeplinesc standardele de mediu, intrebarea mea este ce infrastructura pentru incarcarea masinilor electrice a dezvoltat PMB in ultimii sa zicem 5 ani, in plus, ce capacitati de productie noi a energiei electrice aferent orasului Bucuresti s-au construit , dat in folosinta etc? Si in plus exista masini PHEV care corect au zis comentatorii mai sus pot merge pe baterie electrica cu ele ce se va intampla?
Rusu Andrei 2022-10-31 11:12:31
Buna ziua! Rugamintea mea catre dvs. , ar fi sa nu eliminati gratuitatea pentru parcare a autoturismelor plug-in hybrid,avand in vedere ca in limita a 50-60 km,acestea pot circula in modul electric,deci fara emisii de CO2.Multumesc!
Alex 2022-10-31 11:22:35
Nu sunt de acord cu abrogarea HCGMB nr. 140 din data de 26.05.2016, a avut numai efecte benefice și un drept acordat nu ar trebui retras.
Sofer 2022-10-31 11:25:33
De ce ati elimina gratuitea pentru hybrid? era o motivatie pentru innoirea parcului cu masini mai putin poluante, pentru electrice nu exista infrastructura adecvata in acest moment. Si de ce ar fi tarif unitar intre centrul Bucurestiului si periferie?! Cand in centru este cererea mult mai mare, deci, in mod normal, si pretul ar trebui sa fie la fel pentru a decongestiona? Si cum retrageti vinietele acordate pe 5 ani? Si asa platim subventii pentru o multime de lucruri de care nu beneficiem... de exemplu gigacaloria, platim toti, beneficiaza unii. Asteptam si solutii reale, si mai ales, asteptam si alegerile alea dle viceprimar, caci din pacate, si aceasta conducere a capitalei s a nascut speranta si moare talent...
Sofer de hibrid 2022-10-31 11:51:50
Parcarea gratuita era singurul avantaj major intre vehicule euro 6 vs euro 4 sau chiar 3. Cel care polueaza mai mult trebuie sa fie sanctionat mai mult, daca intradevar scopul este reducerea poluarii. Eu propun ca pretul parcarii sa fie direct proportional cu norma de poluare. De exemplu, euro3 sa coste 15 lei ora, euro4 10 lei, euro5 sa coste 5 lei si euro 6 sa coste 1 leu.
Alexandru ionescu 2022-10-31 11:59:25
Scutirea de la plata parcării pentru posesorii de mașini HIBRID reprezintă una dintre foarte puținele măsuri luate de PMB pentru diminuarea poluării în oraș, obligație legală și impusă prin norme europene sub sancțiuni pecuniare uriașe în caz de nerespectare.
Cetățenii care au făcut eforturi financiare pentru achiziționarea unor autoturisme Hibrid au luat în calcul această facilitate, iar acum se văd în situația de a fi fost ,,păcăliți”. Sper că veți respinge această inițiativă sau măcar că veți acorda un termen de grație de 5 ani . Sau măcar vignetele emise să rămână în vigoare până la expirarea termenului lor de valabilitate. În acest sens vă reamintesc că orice prevedere legală trebuie să dispună doar pentru viitor fără să afecteze drepturi câștigate. (vezi Constituția României). Nevoia de bani a PMB nu ar trebui să fie împlinită în dauna cetățenilor corecți și cooperanți. Rolul PMB este acela de a ajuta cetățenii și nu de ai încurca.
Sofer 2022-10-31 12:22:16
Sunt masini care nu sunt PhEv si cu toate astea functioneaza in regim electric si care nu necesita incarcare la priza , cum sunt modelele Toyota ... e greu sa faci diferenta intre ele . Ori va asumati si le scoateti aceasta facilitate pentru toate modele hibride ori le lasati asa in continuare. V.ati dat seama ca au prea multi hibride si pierdeti bani? Uite asa se pierd mandate 😂
Codrin DOminic 2022-10-31 12:28:02
Nu excludeti masinile hibrid. Intr-un oras in care solutiile hibrid si cele electrice nu sunt deloc populare, ar trebui incurajate cu orice pret si aceste masini hibrid. Poate peste 5-10 ani putem reveni asupra masurii insa este prematur acum cand trebuie descurajate masinile pe combustie.
Adrian 2022-10-31 12:32:21
Proiectul de abrogare a HCGMB nr. 140 din data de 26.05.2016 este o mare ticalosie. Hibridele respecta cu prisosinta normele de poluare si ar trebui sa incurajati utilizarea lor, ca pas tranzitoriu catre cele verzi. Este absolut aberant sa fie taxata la fel o hibrida cu un SUV non-euro, diesel... Pur si simplu este o mare ticalosie ceea ce incercati sa faceti! Stimulati innoirea parcului auto, ca oamenii sa renunte la harburile lor si sa isi cumpere autoturisme noi si cat mai putin poluante, asa cum sunt si hibridele, daca vreti sa respiram un aer curat... De fapt, daca acesta ar fi scopul vostru, probabil ca ati arunca o privire si in propria gradina... Vedeti la STB ce de auto ne umplu orasul de noxe... Nu mai vorbim de restul autoutilitarelor... Rezolvati mai intai problemele legate de transportul in comun, asigurati un transport decent, civilizat, pe care sa te poti baza, rezolvati cu pistele de biciclete din oras, astfel incat sa nu iti fie teama sa folosesti bicicleta sau trotineta, stimulati oamenii sa renunte la cazanele diesel, si abia apoi renuntati la facilitatile acordate pentru hibride... Anuntati din timp, sa stie oamenii la ce sa se astepte, nu luati decizii de azi pe maine...
Ovidiu 2022-10-31 12:36:16
Având în vedere emisiile de Co2 scăzute pentru autoturismele Hibrid va rog sa includeți și aceasta categorie de autoturisme pe lista celor ce beneficiază de parcare gratuita.
. 2022-10-31 13:48:34
Bună ziua,
Sunt posesor si utilizator de autoturism hibrid și am vinieta de parcare valabilă până în aprilie 2023.
Nu este legal sa schimbati brusc impunerea parcărilor pentru autoturismele hibrid. Aveți în vedere predibilitatea legii în privința taxelor, cu atât mai mult cu cât sunt multe persoane care au făcut investiții în achiziționarea unei asemenea mașini.
Masinile hibrid sunt o investiție pentru reducerea emisiilor in oras, alaturi de masinile electrice, lucru de care ar trebui să țineți seama.

Mulțumesc
Andrei 2022-10-31 14:16:52
Eu stau la bloc si nu am ce sa fac cu PHEV sau electrica, de multe ori gasesc loc de parcare doar la 7-800 de metri de casa. Urmeaza sa-mi schimb masina si unul dintre motivele pt. a lua un mild-hybrid era chiar aceasta gratuitate, pe langa poluarea redusa. Daca aceasta facilitate se elimina e clar, o sa iau o masina doar cu motor termic, hibridul nu mai are nicio justificare pentru mine.
Hibridul 2022-10-31 14:43:21
Nu sunt de acord cu acest proiect de lege care urmareste scoaterea masinilor hibrid din sistemul parcarilor gratuite si mai ales invalidarea vignietelor deja existente ce au valabilitate pana in 2026 asa cum am eu si multi alti posesori de masini hibride.
Consider ca o astfel de masura ar afecta in mod negativ incurajarea oamenilor ce cauta sa-si inlocuiasca masina veche cu una noua si mai putin poluanta dar care in acelasi timp neavand posibilitatea financiara pentru a cumpara una full electrica.
Aceste beneficii care sunt oferite masinilor hibrid cum ar fi impozitul redus sau gratuitatea pentru locul de parcare sunt niste factori de influenta asupra potentialului cumparator.
Sofer de hybrid 2022-10-31 14:54:01
Eu nu inteleg de ce sunt schimbate regulile in timpul jocului! Sunt posesor de full hybrid iar in luna iulie acest an am primit vinieta pe o perioada de 5 ani. De ce s-au mai eliberat aceste viniete? Doar sa se cheltuie timpul nostru si banii municipalitatii pentru tiparirea acestora? Normal ar fi sa se lase ca aceasta perioada sa expire, iar dupa ceea sa ne conformam la regulile de la acea data. Dati dovada de responsabilitate, nu de heirupism!
GeChi 2022-10-31 15:23:31
Mi-am cumpărat un full hybrid pe care am dat cu 5000 euro mai mult decât pe varianta ei clasică tocmai în ideea de a nu mai plăti parcarea care m-ar fi constat 1200 de euro anual. Având în vedere că nu am apucat să merg cu ea decât 10 luni Municipalitatea are să-mi returneze suna de 4000 euro. O voi solicita în instanță direct de la cei care și-au pus semnătura pe acest proiect de hotărâre.
Toyo 2022-10-31 15:23:54
Bună ziua !
Aproape toate orașele au vignetă atât pentru hybrid cât și pentru electrice.
Toyota CH-R este o mașină renumită că este full hybrid față de alte mașini. Este o aberație acest proiect având în vedere prețul energiei electrice - o mașină electrică în final poluează mai mult decât un hybrid - având în vedere producția energiei electrice.
Alex 2022-10-31 15:34:55
La fel ca o masina electrica un Plug-in Hybrid poate merge 60 km exclusiv pe motorul electric, exact cat este necesar pentru transportul zilnic din Bucuresti. Faceti diferenta intre Hybrid Plug-in si Mild Hybrid, nu mai abrogati fara sa luati in considerare toate aspectele situatiei. Nu sunt diferente intre electric si PLUG-IN HYBRID in oras, ambele au emisii 0. Faceti un lucru cu cap si consultati experti in acest domeniu nu mai modificati dupa cunostintele dvs. in acest domeniu pentru ca aparent nu sunt suficiente.
Razvan 2022-10-31 15:37:42
Ar fi bine sa fie pastrata gratuitatea hybridelor/plug cu bateria capacitate neta peste 10kw ,in felul acesta stim ca ele merg sigur in modul full electric peste 40kw.Restul sa fie cu plata pentru hybridele de sub 10kw bateria.
MT 2022-10-31 15:45:04
Sunt posesor de hibrid plug-in (PHEV) si folosesc cu succes partea electrica pana la job si inapoi acasa in momentul de fata. Nu vad de ce as mai incarca/folosi masina pe electric daca dau pe parcare cat dau pe incarcare. Ma lipsesc si merg pe motorul termic daca tot nu beneficiez de parcare gratuita de pe urma emisiilor zero de carbon. Mai pe scurt: poluare = parcare. Pacat
GeChi 2022-10-31 15:48:48
Mi-am cumpărat un full hybrid pe care am dat cu 5000 euro mai mult decât pe varianta ei clasică tocmai în ideea de a nu mai plăti parcarea care m-ar fi constat 1200 de euro anual. Având în vedere că nu am apucat să merg cu ea decât 10 luni Municipalitatea are să-mi returneze suna de 4000 euro. O voi solicita în instanță direct de la cei care și-au pus semnătura pe acest proiect de hotărâre.
Cetatean Bucuresti 2022-10-31 16:18:23
V-a luat mult sa ganditi scoaterea hibrid de la gratuitate? Care este logoca acestei miscari cand eu, posesor de hibrid, merg 95% electric in oras?
Ana O 2022-10-31 16:43:51
Nu este o propunere buna, nu mai încurajați oamenii sa achiziționeze mașini nepoluante.
Mașinile electrice sunt folosite in acest moment de persoane cu venituri peste medii, care mai au și o alta mașina “normala” in dotare. Mașinile electrice nu pot fi folosite de oricine, tocmai prin prisma limitărilor legate de alimentare. Nu este o decizie logica, fundamentata corect. Sper sa regândiți acest proiect
Sofer 2022-10-31 17:06:43
Sunt pentru eliminarea gratuitatătilor la toate masinile care circulă în București si parchează pe locuri PMB. Pai ori suntem egali sau nu, nu contează tipul motorului: termic sau electric.
Mihaela Dumitrescu 2022-10-31 17:20:30
Nu sunt de acord cu eliminarea hibridelor. Argumentul pentru care full-electric raman exceptate de la plata este cel de poluare, dar acest lucru se aplica si hibridelor in egala masura pe distantele scurte, adica cele uzuale parcurse in oras.
Cetatenii acestui oras au nevoie de predictibilitate! Nu este in regula sa se intample o astfel de modificare majora de pe o luna pe alta, ci in ani. Vorbim de masini, nu perechi de pantofi, oamenii isi fac niste calcule pe termen lung la achizitionarea lor iar implementarea deciziilor trebuie sa tina cont de acest ritm de innoire a parcului.
N. Dan Danache 2022-10-31 19:05:44
Pe langa stupizenia unei astfel de propuneri care nu are nimic de a face cu incurajarea masinilor nepoluante, intr-un oras care se chinuie de 5 ani sa rezolve problema infringementului pe calitatea aerului, propunerea de HCGMB nu urmareste alteceva decat colectarea unor sume la bugetul PMB. Faptul ca este o propunere facuta la comanda, fara ca cineva sa isi puna problema impactului unei astfel de propuneri, reiese si din modul in care au fost redactate Raportul de specialitate al directiei tehnice (Directia Transporturi) din PMB si Referatul de aprobare al CGMB., semnat de viceprimarul (PNL) Bujduveanu. Ambele texte sunt copy-paste in proportie de75%. Practic 4 din 5 paragrafe sunt identice. Ori viceprimarul din lipsa de idei justificative a scris in raportulde aprobare ce a scris directia tehnica in referatul de specialitate, ori viceversa, directia tehnica a trebuit sa fac pe plac viceprimarului, ceea ce e mai grav pentru ca inseamna ca nu mai exista competenta si asumare de raspundere.
Si acum o a doua observatie de natura juridica, care deriva din lipsa de competenta descrisa mai sus.
Art.5 din proiectul de hotarare a CGMB prevede ca aceasta intra in vigoare la data de 01.01.2023, in timp ce art. 4 prevede ca vignetele isi pastreaza valabilitatea pana la 31.12.2022. Prin urmare HCGMB reglementeaza ceva inaintea intrarii ei in vigoare, ceea ce din punct de vedere juridic este.... dar ii las pe amatorii din Directia Juridica a PMB care au dat avizul de legalitate sa ”se felicite” pentru ca le-a ”scapat” incalcarea principiului neretroactivitatii. Toate efectele juridice ale unui act normativ se produc numai dupa intrarea lui in vigoare.
In concluzie solicit revizuirea proiectului de hotarare si includerea in prevederile art.1 a masinilor plug in hybrid care au un regim de functionare urban identic cu a masinilor electrice, dar si a masinilor hibrid. De asemenea solicit eliminarea art 4.
DC 2022-10-31 19:56:47
- dorim parcari ale companiei municipale deparking numai pentru zonele guvern, parlament, herastrau, cismigiu, centrul vechi...nu asa pe tot teritoriul bucurestiului.
- toate masinile care opresc in aceste parcaje sa plateasca taxa de parcare.
- plata unui impozit de cu 500 lei pe an pentru toate vehiculele pentru a se permite stationarea lor pe strazile bucurestiului, iar pentru toate masinile care nu sunt inmatriculate in bucuresti sa existe o taxa de parcarea/stationare in Bucuresti (oriunde ar opri acestea pe o strada in Bucuresti) care sa fie platita la ora si maxim abonament la zi/saptamana astfel incat toti cei care sunt non bucuresti sa nu mai fie incurajati sa invadeze strazile bucurestiului cu aceste masini
- pentru plata impozitului de parcarea pe strada sa fie scutite masinile hybride si electrice inmatriculate in Bucuresti
- plata parcarii de resedinta de la ADP si plata parcarii la CMde parking in zonele centrale - (numai pentru guvern, parlament, herastrau, cismigiu, centrul vechi.) este altceva...alea se platesc separat de aceast impozit. .... masinile care nu sunt inmatriculate in bucuresti sa nu poata primi loc de parcare de resedinta, deoarece pentru acea masina nu se platesc impozit in bucuresti si nici taxa de stationare in Bucuresti. Parcarea cu plata la compania de parking in zonele centrale sa fie limitata la zonele despre care am vorbit mai sus, iar de aceasta plata sa nu fie scutite nici masinile electrice, nici cele hybride. Pentru masinile inmatriculate in bucuresti sa se poata cumpara abonament anual pentru aceste zone. pentru masinile inmatriculate in alte localitati sa se poate face plata doar la ora/zi sau saptamana.
Pentru guvern, parlament, herastrau, cismigiu, centrul vechi - tariful sa fie 10lei/ora. abonamentul pe zi sa fie 80 lei. abonamentul saptamanal 250 lei. abonament lunar 1000 lei. abonament anual 6000lei. masinime care nu sunt inmatriculate in bucuresti sa poata plati doar tarif la ora, ab pe zi sau saptamanal.
Pentru celelalte zone din bucuresti se plateste acel impozit pentru toate masinile existente inmatriculate in bucuresti. pentru masinile care nu sunt inmatriculate in bucuresti sa se poata plati o taxa de 20 lei pe zi sau 100 lei pe saptamana. pentru fiecare zi petrecuta in bucuresti.
-nici institutie sau companie sa nu poata lasa masinile pe domeniul public/parcarile publice dupa terminarea programului. institutiile (inclusiv PMB) daca doresc sa aiba masini sa demonstreze ca au locuri de parcare ale acestor insitutii unde aceste masini sa fie parcate atat timp cat nu sunt utilizate in interes de serviciu. La incheerea programului de lucru aceste masini (toate) sa fie parcate in aceste parcari (care nu se afla pe strazi/parcari publice...ci in curti sau parcari sub/supra terane)...mersul acasa nu e interes de serviciu...sa nu mai avem strazile si parcarile pline de masini de serviciu cu care se merge acasa/piata etc
Nicky 2022-11-01 00:28:39
Abrogarea HCGMB nr. 140 din data de 26.05.2016 va avea mai mult ca sigur acelasi efect ca si transformarea parcarilor PMB gratuite in parcari cu plata, adica va fi un fiasco !
Nu fac pledoarie hybrid-ului oricare ar fi el, (cu toate ca as fi putut sa-mi cumpar un auto clasic mai ieftin decat un auto hybrid) doar va propun sa monitorizati cateva zile parcarea imensa din fata Casei Poporului, care este goala-goala de cand este cu plata. Daca nu luam in calcul cele 10-15 auto electrice/hybrid pe care le gasim acolo, putem spune ca pe cei 1-2 angajati aflati in parcare, ii platiti inutil, cred ca nici salariile lor nu se incaseaza lunar. Ba cred ca nici trasarea cu vopsea albastra nu s-a amortizat.
Auto hybrid fiind mai ieftine decat cele electrice, dar polueaza totusi mai putin decat cele cu motor termic, e clar ca vanzarea lor va scade, iar aerul curat va fi lipsa ! Cu banii dati pe un hybrid poti importa usor un X6 sau Q7, masini de lux mult mai confortabile.
Asa ca puneti in balanta si cantariti cu responsabilitate efectele abrogarii aceste Hotarari : o suta de lei in plus la buget, sau stimularea vanzarilor de auto cu emisii reduse.
Si daca mai aveti timp, sa va ganditi si daca bucuresteanul merita un aer curat si in loc sa anulati niste facilitati date hybridelor, poate ar fi bine sa luati niste masuri ptr. limitarea inscrierilor masinilor vechi de 15-20 de ani !
Va multumesc !
cetatean 2022-11-01 01:38:02
Exista tupeul de a numi discriminare faptul ca electricele beneficiaza, dar PHEV sau mild hybrid-urile nu. Cata ipocrizie.

Da, discrimnare e, insa in general: nicio categorie de vehicule nu ar trebui sa aiba regim special. Nicaieri in documentele publicate nu se gaseste vreo justificare in legatura cu gratuitatea acordata electricelor. Atat masinile conventionale, cat si cele electric, hibride samd ocupa acelasi spatiu cand sunt parcate, genereaza aceeasi cantitate de emisii cand sunt parcate, deci de ce sa fie preferate unele?

Primaria scrie negru pe alb ca doreste sa micsoreze nr de deplasari cu auto personal pt a favoriza transportul in comun, reduce congestia etc. Masinile electrice genereaza fix aceeasi congestie ca masinile conventionale.

Plus, exista un scenariu de-a dreptul stupid care se prefigureaza (de fapt, e aplicat deja la greu): mai luam o masina, electrica, cu care sa ne fataim in oras, pt ca nu exista niciun fel de opreliste, plus platim abonamentul anual si plantam masina conventionala acolo, care, deoarece o folosim doar pt deplasarile reale, e ca si cum ar avea locul nominalizat, chiar daca PMB oficial nu va oferi asa ceva. Pe cealalta, electrica de fataiala, o parcam langa, gratis. Deci solutia e ca fiecare sa aibe cate 2 masini de acum incolo, in conditiile in care nu exista spatiu fizic sj nici locuri de parcare nici pt ceea ce exista deja? E aberant, imi cer scuze, dar chiar e.

Nu ca e discrimare, e cea mai mare discriminare. M-am saturat sa citesc comentariile a zeci de “ecologisti” care si-au luat tot felul de vrajeli (mild hybrid, care sunt ce, o masina cu motor mare langa un motor de periuta de dinti electrica ca sa evadam taxele?) ca sa circumventeze rugamintea de a reduce deplasarile auto macar la strictul necesar si ca sa se plimbe in continuare pt orice fas pana la colt tot cu masina.

E de-a dreptul penibil ca au ajuns sa doreasca sa dicteze politica o ceata de farisei eco, care nu refolosesc vreodata o punga de la magazin, habar n-au de ce sunt 3 tomberoane, nu stiu ca CFR atinge si 140km/h prin unele locuri, dar ajung sa ne tina cursuri pe net despre discriminare si ce sacrificiu fac ei ca iau un mild hybrid. Un nene care merge o data pe luna la consult cu Dacia 1300 polueaza infinit mai putin decat orice ipocrit cu electrica/hibrid/mild hybrid etc care merge sa isi puna unghii, sa ia paine, sa faca “shopping” samd zi de zi. De-aia, nu stiu de ce trebuie “recompensat” cu parcare gratuita, daca nu e gratuita pt toti. Nu face niciun sacrificiu.

Va rog, luati in considerare, macar in ultimul ceas, bunul simt intru totul. Va multumesc.
Dan 2022-11-01 07:19:55
Ce-i tâmpenia asta? Individul ăsta care se crede primar general vine cu tot felul de prostii în ultima vreme, doar pentru a ieși cu ceva în fata. Am înțeles că dorește un nou mandat, sigur nu îl va obține cu asemenea propuneri. Mai ascultă și vocea oamenilor obișnuiți d-nule primar, pe lângă faptul că nu dai pe afară de gospodar ce ești, te-ai înconjurat și de nepricepuți care te-au adus pe marginea prăpastiei și acum te împing. Deschide ochii și urechile, altfel vei trece și mătăluță într-o uitare profundă ca și ceilalți așa ziși primari. Bine, nu zic că nu și-au aranjat bugetele pe mulți ani de acum încolo, dar dacă mai vrei 4 ani de mandat, nu cu așa ceva vei câștiga. Și hai să fim serioși, nu din cauza hibridelor nu sunt suficiente locuri de parcare sau s-a descoperit subit că sunt mari poluatori și dorim să mai stea și pe acasă, să îi mai lase si pe alții să circule? Ce vremuri handicapate trăim....
Nicolae 2022-11-01 09:13:17
Parcarea are loc pe domeniul public, iar domeniul public e al tuturor. Deci corect e ori platim toti ori niciunul. Poluarea mai redusa e discutabila pentru ca masinile electrice polueaza indirect. Sa zicem ca umplem Bucurestiul de masini electrice, poluare zero. La un milion de masini cam cat consuma curent de la retea? In ideea unui consum sub 250Kw pe luna (cum zice guvernul) mergem cu trotineta, iarna cu schiurile. Masuri pompieristice in functie de diverse interese.
barbo 2022-11-01 09:51:58
Foarte multi dintre cei care isi cumpara masini noi utilizeaza si criteriul parcarii gratuite pentru masini hibride in Bucuresti. Daca veti scoate aceasta facilitate atunci masinile hibride nu vor mai fi luate in considerare la achizitie si vor fi in continuare cumparate masini cu combustie full, majoritar. Cele electrice sunt in continuare mult prea scumpe pentru marea majoritate a oamenilor. Nu cred ca masura parcarii gratis pentru hibride ar trebui eliminata atat de repede. Poate in 5-10 ani, cand preturile electricelor va fi acelasi cu al unei masini hibride.
Silviu Tiglaru 2022-11-01 09:54:42
Haideti sa fim un pic seriosi domnule primar Nicusor Dan! Majoritatea comentariilor de aici sunt mai mult decat pertinente si corecte! Ca sa fiu scurt, politica romaneasca este o cocina si dumneavoastra va place sa va scaldati in ea! Incurajati, prin acordarea de parcare gratuita, achizitia de autoturisme hibrid, ce sunt dotate si cu motoare de tractiune ELECTRICE, cat si full electrice, dupa care va razganditi! Nu va e rusine?! Suntem prosti toti care va tinem in functiile publice pe care le ocupati prin voturile noastre?! Va chinuiti din rasputeri sa demonstrati ca da! Mai zic o data, de data asta nu intreb, va spun direct: SA VA FIE RUSINE!!! Sunt milioane de masini hibrid in Bucuresti... Cate sunt domnule?! Stiti cate masini scot fum in traficul din BUCURESTI ca locotivele cu aburi de pe timpuri?! Cu alea ce facem?!?! De ce masina hibrid e mult mai scumpa ca una cu motor exclusiv cu ardere interna?! De aia trebuie sa aiba niste beneficii achizitia acestora! Ati acordat beneficiul parcarii gratuite, lasati-l domnule acolo!!! Dumnezeu a dat, Dumnezeu a luat! PAI DOMNULE DAN, NU SUNTETI DUMNEZEU, nu stiu daca stiati asta...
Iulian 2022-11-01 10:16:17
Nu sunt de acord , dețin un PHEV , plug-in cu autonomie de 50 km , iar in București îmi este suficient , deci circul electric , voi fi primul care voi contesta hotărârea de consiliul dacă se aproba , ma refer in instanța . Unul dintre criteriile pentru care am achiziționat PHEV a fost parcare gratuită și impozit aproape de zero ( 15 lei /an)
Iulian 2022-11-01 10:28:22
Nu sunt de acord dar mai bine modificați sa nu ne mai puneți pe drumuri pentru o vinieta dacă pe mașini scrie ELCTRIC , HIBRID SAU PHEV . Apreciez ca trebuie modificata hotărârea și evidenta este de notorietate . Votul meu este NU
Stefan 2022-11-01 10:29:37
Buna ziua, nu e ok sa abrogati HCGMB nr. 140, detin masina hibrida si nu inteleg de ce ati renunta la aceasta facilitate.
Dan 2022-11-01 11:04:40
Bună ziua. Am scris un mesaj poate puțin mai acid prin care îmi exprimam nemulțumirea față de această intenție stupidă a marelui nostru primare și văd că nu a fost aprobat, deși nu a fost nicidecum injurios. Mă mai amuză comentariile de mai sus care se milogesc de Nicușor Dan să îi lase măcar cu jumătate de preț. Doamne, unde am ajuns...
Dandanache 2022-11-01 11:15:47
Acest proiect de HCGMB nu are nimic de a face cu reducerea poluarii sau decongestionarea traficului din Bucuresti. Este doar o masura de a mai incasa bani la bugetul local prin taxarea inclusiv a celor care au facut un efort financiar consistent pentru cumpararea unor masini mai putin poluante cum ar fi cele plug in hibride sau hibride. Faptul ca acest proiect pe care PMB vrea sa il promoveze este facut in bataie de joc reseie si din modul in care au fost redactate Raportul de specialitate al Directiei Transporturi si Referatul de aprobare al CGMB prin intermediul Viceprimarului general. Cele doua documente sunt in prpportie de 80% identice ceea ce inseamna fie ca directia tehnica a scris ce a dictat viceprimarul, fie viceprimarul nu a avut niciun argument propriu si a copiat ce a scris directia tehnica.
Proiectul de HCGMB are doua mari hibe, una de ordin moral si una de ordin legal.
Prima este cea prin care sunt excluse masinile plug in hibrid si hibrid, care in regim de functionare urban sunt similare celor electrice din punct de vedere al emisiilor. In acest fel se face o discriminare fara niciun fel de argument de ordin tehnic.
A doua hiba, de natura legala, este data de faptul ca hotararea nu se poate aplica retroactiv si nici nu poate produce efecte juridice inainte de intrarea ei in vigoare. Prin urmare intre art 5 care spune ca hotararea intra in vigoare la data de 01.01.2023 si art.4 care spune ca vinetele eliberate anterior isi pastreaza valabilitatea pana la 31.12.2022 exista un conflic juridic. Practic se incearca reglementarea valabilitatii vignetelor de catre un act normativ nu este in vigoare.
A treia observatie este ca apare de doua ori art.5
In concluzie solicit adaugarea masinilor hibrid plug in si hibrid la art.1 , eliminarea art 4 si corectarea dublurii art.5.
iancu 2022-11-01 11:39:53
Nu este corect să eliminați gratuitatea pentru parcarea autoturismelor full hybrid. Ar fi interesant ce argumente aveți pentru a elimina această gratuitate. Din câte știu era vorba de încurajarea achiziționării de mașini nepoluante sau cu grad redus de poluare. Cele electrice sunt încă foarte scumpe pentru posibilitățile noastre. Stații de încărcare nu prea există iar costul energiei electrice este din ce în ce mai mare.
Rel 2022-11-01 11:44:06
Susțin menținerea gratuității pentru auto electrice și hibrid de tipul plug- in și full- hybrid (care au capacitatea de a se deplasa și pe motor electric - fără aportul celui termic) și eliminarea celor de tip mild-hybrid (care nu pot funcționa în mod exclusiv electric, fără aportul motorului termic).
Silviu G 2022-11-01 11:56:33
Vignetele trebuie sa ramana valabile pana la DATA EXPIRARII nu doar pana la 31.12.2022 altfel de ce mai au o data de expirare daca oricum pot fi anulate din regulament ?

De asemenea normal ar fi ca trecerea sa se faca etapizat, intai sa fie scoase masinile mild-hybrid, apoi dupa 1 an sa fie cele full hybrid, abia apoi masinile plug-in hybrid nu cum este acum de la 1 ianuarie sa ramana doar cele electrice.
Pipernea Cristian 2022-11-01 12:14:55
Nu este corect să eliminați gratuitatea pentru parcarea autoturismelor full hybrid. la viteza de circulare in București eu merg preponderent electric cu un consum mediu urban de 2.5 % benzina. Mașina este full - hybrid! De ce nu stabiliti un prag al consumului dat de producator pentru mediul urban sau cantitatea de CO2 emisa in ciclu urban de un autovehicul ? Norocul meu ca nu am vandut inca masina diesel pe care acum nu o mai folosesc pentru ca in acest caz voi reveni la ea si voi vinde masina noua ( 3000 km ) chiar cu mai multi bani decat pretul de achizitie initial datorita termenelor de asteptare foarte mari din partea importatorilor !!!
Maria 2022-11-01 12:21:04
unde scria in programul de guvernare din 2020 așa ceva? Unde scria exact că veți mări taxele, veți tripla biltetul de autobuz, veți mări de 8 ori taxa de parcare de reședință? Bine că cei care v-au votat merită tot ceea ce primesc.....
Dambuster 2022-11-01 12:21:12
Problema mare nu este CO2, ci NOXele de diesel și particule degajate de acestea.
Nu eliminați parcarea gratuită pentru cele hibrid-benzină.
NARCIS COSTACHE 2022-11-01 13:19:27
De ce sa fie incurajat (prin gratuitate la parcare) accesul auto (chiar electrice sau hibrid) in centrul Bucurestiului?! Aceste auto nu genereaza ambuteiaje in trafic?! Ocupa acelasi spatiu pe carosabil sau in parcari ca si un auto pe combustie interna.
Fara gratuitati si cu tarife ridicate de parcare, coroborat cu incurajarea utilizarii transportului public rapid (benzi dedicate BUS si garduri la liniile de tramvaie) si a transportului velo/troti (benzi, piste pe strazile principale/bulevarde, solutii de calmare a traficului auto pe strazile secundare) vom avea trafic auto redus in centrul orasului! Centrul orasului trebuie redat oamenilor: strazi pietonale, trotuare largi, parcuri si gradini si nu acaparat de autovehicule.
Razvan 2022-11-01 13:52:31
Nu abrogati HCCMB 140! Mi-am cumparat masina hibrid si pentru ca am parcare gratuita, acum peste noapte veniti si vreti sa abrogati. Ipredictibiliatea vesnica de care au dat dovata toate administatiile PSD de pana acum. Aveti varianta ca de acum incolo sa nu mai acordati vigniete pentrum masinile hibrid. Nu modificati o decizie pe care multi oameni s-au bazat in luarea deciziei de achizitionare a unui autoturism.
Andrei 2022-11-01 17:13:15
Este discriminare, ce legătura au mașinile electrice cu parcarea si ele tot mașini sunt si ocupa loc de parcare. Sa nu confundam parcarea cu poluarea, sa aibă gratuit electricul si Hibridul cand o sa fie proiect despre poluarea. Pana atunci orice masina motorina, benzina, gaz, electric, hybrid etc…. Tot masina este si ocupa un loc de parcare si trebuie sa plateasca pentru folosirea domeniului public. Daca este electrica nu ocupa un loc de parcare la fel ca orice alta masina? Ba da, sa plateasca toata lumea locul de parcare, daca vor sa foloseasca domeniul public
Adrian 2022-11-01 18:36:09
Modificare peste noapte, ca totdeauna.
E clar ca nu exista niciun plan pe termen lung, totul e pe baza de hei-rup.
Oamenii investesc sume serioase din salariile mizere de Romania ca sa fie eco si, in loc sa apara taxe mari pt poluatori, se taie avantul celor care iau masini moderne. De parca avem infrastructura care sa sustina electrice. De parca exista vreun plan cum sa scapam de poluarea milioanelor de rable, in special diesel, care nu au mai fost taxate, pt ca functionarii nu sunt in stare sa produca o lege care sa nu fie anulata de UE.
Rusine !
Florentina 2022-11-01 23:02:12
Domnule primar, de ce sa abrogati HCGMB nr.140? Credeti ca sunt atat de multe masini hibrid incat sa va faceti planul? Veniti sa vedeti Piata Constitutiei intr o zi lucratoare si o sa constatati ca nici jumatate din locuri nu sunt ocupate. Ca sa nu mai spun ca tariful este ametitor. Ar fi interesant sa ne prezentati cam cati bani ati castigat in plus la buget de cand ati introdus noile tarife si chiar o comparatie cu ce ati preconizat ca veti castiga.
Aceasta strategie agresiva de a face bani din nimic nu va aduce nimic bun nici primariei si nici cetatenilor bucuresteni.
Sunt IMPOTRIVA ABROGARII HCGMB 140!!!
Giorgică Ardeleanu 2022-11-01 23:08:28
Buna ziua,
Nu sunt de acord cu eliminarea facilităților pentru posesorii de mașini full hybrid. In afara faptului că aceste mașini merg mai mult timp electric decât cele mild hybrid, schimbarea regulilor de pe o zi pe alta nu este normala și corecta. Lăsate până la expirarea vignetelor ar fi cea mai buna soluție. De asemenea ar fi potrivită și masura aplicării unui tarif înjumătățit, altfel, cei ce își doresc achiziția unei mașini noi, nu mai vad avantajele achiziției unei mașini hibrid.
Mulțumesc pentru înțelegere
Ion Stefan 2022-11-02 01:48:37
In atenția conducerii Primăriei Municipiului Bucu, o scurtă prezentare a vehiculelor PHVE, tip de autovehicul ce reprezintă puntea de trecere de la autovehicule cu combustibili interna la cele electrice:

Plug-in Hybrid Electric Vehicle, prescurtat „PHEV”, este o tehnologie auto foarte apreciată din două motive foarte clare:

mașina este echipată cu două motoare de propulsie, unul termic (benzină, motorină) și unul electric (alimentat de o baterie);
bateria este de capacitate mare (poate chiar peste 10 kWh), dar nu mai mult ca la un vehicul 100% electric, respectiv se încarcă atât în timpul frânării, cât și individual, la o priză casnică sau stație de încărcare.
Prin urmare, rezultă două avantaje importante. În primul rând, ai un consum de combustibil mai mic decât al unei mașini convenționale, cu un motor termic. În al doilea rând, ai parte de o autonomie mai mare decât a unei mașini electrice, bineînțeles, și cu ajutorul motorului cu ardere internă.

Practic, o mașină plug-in Hybrid, sau un vehicul hibrid reîncărcabil, poate fi considerată o punte de trecere, care combină două tehnologii diferite de propulsie, spre una dintre cele mai importante misiuni ale omenirii: un viitor electrificat.

Plug-in Hybrid se aseamănă, așadar, cu tehnologia de deplasare Full Hybrid, doar că se poate încărca și la priză sau în stațiile electrice de încărcare (de aici și denumirea de „Plug-in”, adică „Conectare”). În plus, capacitatea bateriei este mai mare, la fel și distanța de parcurgere, care poate depăși o medie de 50 de km, în funcție de producător. Mai mult, recuperarea energiei la frânare este mai performantă.

Poți rula pur electric în mediul urban, consumând mai puțin carburant, respectiv cu emisii 0, iar pentru drumuri mai lungi, în afara orașului, așa cum sunt călătoriile, te poți baza pe motorul termic. Mai mult, autonomia electrică este decentă, cu o medie ce poate ajunge la cca. 50 de km.

Nu ai nevoie mereu de o stație rapidă sau să calculezi distanța până la ea. Practic, în cazul PHEV-urilor, o priză casnică de încărcare poate fi suficientă. Timpul de încărcare la priză sau stații este mai mic decât în cazul electricelor 100%.

Așadar, chiar dacă acest tip de autovehicul nu are emisii 0 de CO2 raportat la 100 de km, nu înseamnă ca nu poate parcurge distante mai scurte (domiciliu- birou - supermarket - domiciliu) cu emisii 0.

Iar încă un aspect pe care ar trebui sa îl luați in seama este că nu diminuarea beneficiilor pentru autovehiculele HEV va sustine creșterea parcului auto cu emisii 0 de CO2 raportat la 100 de km ci dezvoltarea infrastructurii de stații de încărcare a autovehiculelor 100% electrice.

Concluzionând cele de mai sus, este nejustificată aceasta hotărâre de consiliu si judecând pur subiectiv, s-a decis aceasta hotărâre pe baza numărului foarte de mare de cereri pentru vinieta de parcare pentru autovehicule hibrid si, astfel, nu se mai pot genera cifrele estimate din parcări înainte de 15.08.2022.

Poliția Locala nu este capabila să genereze venituri aplicând amenzi autovehiculelor parcate pe locuri marcate fără taxă plătită sau autovehiculelor parcate neregulamentar. Locuiesc in zona Sala Palatului si de fiecare dată când este un eveniment la aceasta locație, Politia Locală nu sancționează toate autovehiculele parcate neregulamentar.
Bulgariu Catalin 2022-11-02 02:28:42
Scopul principal al unei astfel de reglementari este acela de a reduce noxele la nivelul intregului parc auto, proprietarii de autoturisme fiind astfel încurajați sa renunțe la "cazane". Pana în momentul în care autoturismele hibrid vor fi majoritare în parcul auto, eliminarea acestei facilități este prematura, scopul reglementarii nefiind atins. Avand în vedere numărul mic al stațiilor de încărcare și prețul auto electrice, pentru mulți achizitia unui astfel de autoturism nu reprezinta o opțiune.si vor renunța sa își înlocuiască "cazanele" cu auto care emit mai puține noxe. In plus, cei care considera ca auto electrice au 0 emisii de CO2 s-au întrebat vreodată cum este produsa energia electrica ? Producerea de energie electrica înseamnă si emisii de CO2. De asemenea, cei care susțin mentinerea facilitatii pentru auto PHEV cum vor demonstra ca in oraș vor utiliza autoturismul exclusiv în modul EV? În fapt, eliminarea facilitatii pentru auto hibrid demonstrează ca interesul este numai de a obține venituri suplimentare și nu reducerea noxelor. Daca nu se mai urmărește scopul pentru care a fost adoptata HCGMB 140, respectiv reducerea noxelor la nivelul parcului auto, scopul actual fiind obținerea unor venituri suplimentare, aceasta facilitate ar trebui eliminata pentru orice tip de autoturism. În concluzie, fie se mentine integral facilitatea pentru toate auto care emit mai putine noxe (electrice, PHEV, hibrid clasic) cu scopul de reducere a noxelor emise de întregul parc auto, fie se elimina aceasta facilitate pentru a se obține venituri suplimentare.
Marilena Lefter 2022-11-02 09:47:04
Puneti egal intre hibride si benzina/motorina prin hotararea dumneavoastra. Ori omul care si-a luat o hibrida a investit mai mult in ea. Nu este ok. Macar la jumatate de pret, altfel descurajati achizitionarea hibridelor si innoirea parcului auto. Nu toti au bani de electrice (de cele care sa aiba ceva autonomie) si sa recunoastem ca in Bucuresti nu sunt destule statii de incarcare. In tara nuci nu mai vorbesc, ori omul nu isi cumpara masina de oras si masina de extraoras.
Aveti nevoie de bani. Pai orientati-va in alta parte.
Stephanos 2022-11-02 11:37:33
Ar trebui făcută o diferență între mașinile hybrid plug-in care în oraș funcționează doar electric și cele mild hybrid, care într-adevăr ar trebui să fie excluse pentru că poluează. Mașina mea plug-in hybrid merge până la 54 km 100% electric, fără să pornească motorul termic, iar pentru că nu am ieșit din București cu ea din februarie de atunci nici nu am alimentat cu benzină. În consecință, nu am poluat absolut deloc și indiferent de costul energiei electrice voi continua să merg doar electric în oraș pentru că am panouri solare. Mi se pare nedrept să nu beneficiez de avantajele acordate unui vehicul full electric atâta timp cât impactul asupra mediului este identic, acesta fiind criteriul avut în vedere de propunerea pentru modificarea actului normativ.
Florin 2022-11-02 14:03:14
Prin HCGMB 140 ati emis viniete de parcare valabile juridic masinilor electrice dar si hybride pe care acum vreti sa le anulati printr-un alt HCGMB; o astfel de aprobare sunt convins ca va atrage dupa sine un lung sir de procese juridice individuale ale posesorilor de masini hibride care-si vad dreptul legal anulat, procese ce vor fi intentate Primarului General al Capitalei, semnatarul hotararii.
Prin aceasta noua hotarare pe care doriti sa o luati nu faceti decat sa va deziceti de dorinta de a oferi locuitorilor capitalei un mediu curat si nepoluat in care sa traiasca. Doriti acest lucru?
Trecerea de la masinile poluante la masinile " verzi" se face in etape bine gandite, cu termene in care sa oferiti toate facilitatile tehnice necesare trecerii la aceste masini; ati facut deja acest lucru in Capitala si nu stim noi ?
Sper sa analizati cu raspundere toate parerile primite de la locuitoriii capitalei posesori de masini hibride si sa intelegeti ca noua hotarare asa cum ati prezentat-o este o mare greseala ce va fi taxata atat juridic, prin procesele care vor veni urmarea unui drept acordat printr-o hotarare si anulat ulterior cu o alta hotarare, cat si prin vot. Sper din tot sufletul ca Adunarea Generala a consilierilor care va vota Noua hotarare sa gaseasca solutia legala optima asa cum a fost ea formulata prin HCGMB 140.
Kona 2022-11-02 14:42:47
Nu sunt de acord cu acest proiect! Am cumparat masina hibrida avand in vedere ca parcarea era gratuita, iar acum ma faceti sa regret. Am mai pierdut timpul si pentru obtinerea acelei vignete anul asta...Rusine Nicusor Dan!
M.A. 2022-11-02 15:09:25
De ce sa abrogati acest HG HCGMB nr.140, daca datorita lui, poate.. s-au inmultit numarul acestor masini hibride. Se vede treaba ca nu ati avut macar curiozitatea sa cereti informatii de la DRPCIV despre cate masini hibrid au fost inmatriculate 2021-2022... deci este un lucru bun ca oamenii nu mai cumpara masini poluante... dar se vede treaba ca dvs nu doriti acest lucru ..
aveti aceste parcari mai mult goale in unele zone sau mai frumos sunt "administrate" de samsarii de parcari .. a se vedea zona Curtea de Apel, sau parcarea din fata blocului Eva....dar nici acest aspect nu va intereseaza...
Cristina 2022-11-02 15:14:10
Multe persoane au optat pt achiziția unei mașini hibrid datorita faptului ca era parcarea gratuita!ce se întâmplă cu Vignetele emise? Cum motivati cetățenii sa opteze pt achiziția unei mașini hibrid? O alta aberație marcA... NaDa
Andrei 2022-11-02 16:56:57
O decizie FOARTE BUNA de eliminare a gratuitatii pentru hibride. Deja 90% din masinile noi sunt mild-hybrid dar realitatea este ca ele polueaza aproape la fel ca orice alta masina E6d.
Eventual s-ar putea include ceva reduceri pentru Plug-in Hybrid pentru ca acelea ar putea functiona pe curent electric dar nici acolo nu exista o garantie.
Altfel, e mult prea ieftin pentru riverani. Doar curatenia + curentul pentru un loc privat de parcare costa 500 de lei pe an. Ar cam trebui sa incetam cu pomenilie, macar in centru.
Ioana 2022-11-03 09:51:12
Nu sunt de acord cu abrogarea HCGMB nr.140/2016
Kona 2022-11-03 11:46:28
Nu sunt de acord cu eliminarea gratuitatii pentru hybride. Am mai pierdut si timpul sa iau rovigneta ca acum se se elimine gratuitatea. Nu este corect!
Robert 2022-11-03 11:47:04
Nu este o măsură ok nici pentru mediu nici pentru oraș.
Jean 2022-11-03 12:51:11
Sunt un posesor de masina full hybrid si am vinieta valabila pana in 2027. Conform computerului de bord o astfel de masina functioneaza in oras 80% in modul EV ceea ce inseamna ca nu se poate pune egal intre o astfel de masina (care are si poluare fonica redusa) si masinile cu motoare clasice vechi. La 1mil de masini inmatriculate in Bucuresti, cate sunt full electric si full-hybrid ca sa vorbim de o "paguba" la finantele primariei? Sunt de acord cu eliminarea gratuitatii la parcari pentru orice fel de masina daca aplicati proiectul de lege din 2019 al doamnei Firea in care vroia interzicerea tuturor masinilor poluante in centrul Capitalei.
Plug in 2022-11-03 14:05:17
Luați în considerare și includerea cel puțin a masinilor plug-in care in oras merg cu motorul electric, la o autonomie de 50 de km. Menținerea măsurii contribuie la scăderea emisiilor poluante în oraș.
Raluca 2022-11-03 15:17:31
Din pacate sunteti o dezamagire si confirmati ca scopul introducerii unor masuri este limitat in functie de interese. in oras vor fi aceleasi masini indiferent de gratuitatea parcarii sau nu. poluarea este la fel si va fi la fel. pe de o parte sunt incurajati locuitorii sa si achizitioneze masini eco si apoi se introduc treptat taxe si se retrage tot ce s-a avut ca scop initial in vedere, respectiv avantaje pentru investirea unor bani in schimabrea masinilor.
Oana 2022-11-03 15:20:10
Nu sunt de acord cu abrogarea HCGMB nr.140/2016 . Nu este normal ca un cumparator de masina hibrid care a luat in calcul gratuitatea parcarii sa se trezeasca acum ca v-ati batut joc de el .Sa va fie rusine!
C hr 2022-11-03 18:19:47
In loc sa se interzica in capitala accesul cu masini sub euro 6, primaria vrea sa taxeze si hibridele cu noxe reduse fata de masinile euro 5, 4 sau mai jos. In ce fel este protejat mediul? Daca vreti doar masini electrice faceti statii de incarcare suficiente!
Hybrid 2022-11-03 18:28:02
Parcarea gratuita este unul din avantajele posesorului unei masini hybrid, care este considerabil mai scumpa decat varianta normala pe benzina. Daca se scoate acest avantaj lumea va cumpara doar masini normale, care polueaza mult mai mult, dar sunt mai ieftine. Cat despre electrice 100%, mult prea scumpe, fara posibilitatea de a le incarca pentru cei care stau la bloc si mult prea putine statii de incarcare. Am impresia ca in Bucuresti nu se mai doreste vanzarea masinilor hybride...
Andrei 2022-11-03 18:44:02
După aproape 8 ani in care am condus o autoturism vechi care pur si simplu lasă fum in spate , am trecut la o mașina full Hybrid încurajat si de faptul ca voi avea parcare gratuită . Din experiența cam 80% din timpul de condus prin oraș , mașina merge pe motorul electric. Sper ca cei care vor vota pentru aceasta modificare sa țină cont de tot ceea ce s-a scris pe aceasta pagina si mai exact sa țină cu adevărat cont de părerea oamenilor . Părerea mea este ca oamenii ar trebui mai mult încurajați sa achiziționeze mașini full Hybrid nu descurajati prin modificarea unor facilitați de care au ținut cont atunci cand au luat in considerare achiziționarea unui autoturism.
Marian 2022-11-03 19:34:48
Nu sunt de acord cu abrogarea HCGMB nr.140/2016. Trebuie lasate macar masinile care au deja vigneta verde emisa pana la expirarea acesteia. Personal am platit mai mult pentru o masina full hybrid tocmai pt aceste avantaje. Daca vreti sa scoateti ceva, scoateti masinile mild-hybrid, alea sunt adevaratele pacaleli.
Alex 2022-11-03 20:19:46
Eliminarea gratuității pentru hibride este greșită din mai multe motive:
1. Poluarea produsă de trafic va rămâne în aceeași parametri, întrucât va fi descurajată achiziția de astfel de autoturisme (o cheltuială de 30-40% în plus față de un motor termic se va amortiza mult mai greu sau deloc, deci nu mai e rentabilă);
2. Bucureștiul nu are o infrastructură suficient dezvoltată pentru încărcarea mașinilor electrice, astfel încât cei care nu le pot încărca acasă să fie tentați de o astfel de achiziție. Chiar aș fi curios să stiu cât a investit PMB în statii de încărcare până în prezent;
3. Este ignorat complet faptul că o mașină plug-in hibrid poate merge în oraș doar electric, fiind imposibil de înțeles de ce a fost asimilată celor cu motor termic, în acest proiect;
4. În august, când s-a discutat mult pe tema parcării in București, țin minte că s-a precizat în mod explicit faptul că va rămâne în vigoare gratuitatea pentru hibride. Un pic de consecvență cred că ar ajuta să nu mai fim printre statele cu cea mai mică încredere în autorități din UE.
În concluzie, consider necesară o diferențiere a tarifelor de parcare în funcție de tipul de motorizare. Mi s-ar părea de bun simț scutirea de la plata parcării a celor plug-in hibrid și o reducere de 50% la tarif pentru cele cu motorizări full hibrid.
Traian 2022-11-03 20:37:35
Incurajati oamenii sa-si cumpere masini mai putin poluante amagindu-i cu diverse facilitati,dupa care veniti si le spuneti ca a fost doar asa o joaca si ii taxati ca si pe ceilalti.sper sa ramaneti la gratuitate inca 4-5 ani inainte
Vlad 2022-11-03 21:04:32
Voi fi scurt si la obiect. Consider ca masinile mild hybride nu trebuie sa beneficieze de gratuitate intrucat nu aduc nicio economisire de noxe, fiind doar marketing. In schimb, masinile hybride clasice chiar reduc consumul de noxe la jumatate in comparatie cu o masina similara fara motor electric, iar cele Phev reduc consumul de noxe cu si mai mult. Separarea intre cele hybride si phev u o consider oportuna intrucat nu exista un control asupra incarcarii constante la priza a masinilor phev si pentru mers in acest oras inevitabil functioneaza si motorul termic. Ca o ultimo ratio, consider ca aceste 2 categorii ar trebui sa aiba cel putin o deducere din pretul parcarii si nu sa fie tratate ca masinile diesel. Va rog sa aveti in vedere ca orice posesor al masinii hibride, clasice sau phev, a luat in considerare aceasta achizitie la momentul procurarii acesteia.
Bogdan 2022-11-03 21:08:52
Ca recent posesor de mașină hibrid, la achiziționarea căreia am luat în calcul gratuitatea parcării lângă locul de muncă, nu sunt de acord cu această inițiativă.
Bocu 2022-11-03 23:16:17
Sa va fie rusine !!!
Sorin 2022-11-04 08:07:51
In anul 2021 au fost transmise 10.964 de solicitari pentru emiterea vinietelor pentru parcarea gratuita,, din acestea 1.786 pentru masini electrice. La un numar de 1.4 milioane de masini inmatriculate in Bucuresti consider ca impactul este nesemnificativ. Nu abrogati HCGMB nr. 140/2016.
Mario 2022-11-04 08:33:05
NU SUNT DE ACORD!Daca anulati,o sa vand Hybridul si o sa iau DIESEL,o sa ii anulez DPF sa va poluez!Faceti marcaje RUTIERE,trasati trecerile pietonale,rezolvati TRAFICUL INFECT DIN BUCURESTI!FAC 11 KM INTR O 1 ORA JUMATE!!!!!
Catalin D 2022-11-04 08:52:34
Mașinile Hybrid beneficiază de mers electric urban in proporție de peste 50%. Asta înseamnă noxe mult reduse fata de restul mașinilor. Mașinile încadrate la MildHibrid sunt o găselnița pentru eliminarea anumitor taxe! Acestea nu funcționează niciodată in mod electric și ar trebui eliminate de la scutire . Încurajarea mașinilor full hybrid și plug in hibrid ajuta enorm la reducerea poluării și ar trebui încurajată. Așa oamenii vor renunța la ele și vor reveni la Dieselul Euro4 care ne da numai cancer și probleme repiratorii !
Vrem o tara ca afara 2022-11-04 09:32:51
1. S a dat aceasta lege pentru ca oamenii sa cumpere hibride si electrice. Cand oamenii au cumparat hibride deoarece nu exista decat 350 statii de incarcare, iar cu pret corect...0, scoatem hibridele.
2. Vrem parc auto nou, vrem emisii mici, dar programul rabla s a terminat in 15 minute+30 minute in care a fost blocata aplicatia, dar cumva Dacia a reusit sa ia majoritatea tichetelor, acum si cu aceste decizii de a scoate parcarea gratuita pentru hibride, cineva ar trebuii sa invetigheze de ce se monopolizeaza electricele ajutand cel mai mare producator local. Criza cipurilor a favut practic imposibila concurenta.
3. Am auzit aberatia ca o masina electrica e mai ieftina decat un hibrid, doar prin programul rabla si doar daca iei Dacia "matiz" Spring. Ceilalti dealeri au fost blocati in asa zisul "program rabla", aproape in totalitate.
4.MASINILE PLUGIN (PHEV), sunt masini electrice pe durata deplasarii in oras. Am auzit o alta aberatie spusa de un oficial, orice producator introduce un motor mic pentru a o face hibrid, si cu cele care au motor de 90 cai electri si cuplu mare pe electric, dar sunt PHEV, ce facem?. Le introducem in aceeasi oala, Dacia trebuie sa vanda "matiz" Springuri, jumatatea aia de masina cu autonomie de nu poti face inconjurul centurii. Exista biciclete electrice cu autonomie la fel.
NU sunt de acord cu aceasta decizie de a scoate hibridele de la gratuitatea parcarii.
Nu s a favut un loc de parcare in Bucuresti, dar Nicusor "nu am bani" Dan le taxeaza pe cele facute de altii si asa rezolvam poluarea. Cata incompetenta sa mai acceptam?
Garone 2022-11-04 10:35:36
NU SUNT DE ACORD cu abrogarea HCGMB nr. 140 din data de 26.05.2016! In contextul in care trendul mondial este spre emisii 0, este trist ca NU se incurajeaza achizitionarea de autoturisme hibrid si electrice. Ne este gandul numai la bani si nu la viitorul planetei sau, in acest caz, la poluarea din orasul in care locuim. Este adevarat ca au aparut in ultimul timp autoturismele de genul mild hibrid care functioneaza numai pe motorul termic in marea majoritate a timpului, deci este o pacaleala ieftina dar consider ca fata de celelalte autoturisme clasice(cu motor termic!) este un pas in plus catre reducerea poluarii.
Radu 2022-11-04 10:53:43
Nu sunt de acord cu eliminarea gratuitatii pentru masinile hibrid.

Trebuie facuta o departajare intre masinile mild hybrid si cele plugin hybrid. Masinile mild hybrid intr-adevar nu dispun de un motor electric, ci doar de un sistem starter – generator integrat, pe cand masinile plugin hybrid au fost concepute special pentru mersul in oras, avand exact ca masinile 100% electrice un motor electric ce ofera o autonomie intre 30-60 km si care se incarca la priza similar cu masinile electrice, astfel rularea in oras se face in mod 100% electric exact ca in cazul unei masini electrice
Alin B 2022-11-04 13:45:37
Intelegem faptul ca la buget trebuie sa ajunga bani, insa de ce nu marcati, taxati, locurile de parcare de pe marile bulevarde astfel incat sa nu mai existe zeci de masini abandonate, neutilizate si voi vreti sa-i taxati pe cei cu hybride? Cati sunt cu hybride vs masini abandonate? Hai sa rezolvam lucruri cu impact si dupa sa schimbam si asta cu parcarea gratuita pentru masini hybrid! Multumesc!
Mihai 2022-11-04 14:15:42
Nu mi se pare normal sa inceapa sa se scoata beneficiile oamenilor care aleg sa polueze mai putin atat timp cat cei cu diesel EURO 0-3 sunt lasati liberi sa se plimbe prin centrul Bucurestiului fara niciun fel de impozitare extra.
Parerea mea este ca mai bine se pastreaza gratuitatea doar pentru acele full Hybride (cum sunt cele de la Toyota) pentru a incuraja din ce in ce mai multi oameni sa renunte la vechile masini si sa cumpere unele mai putin poluante.
Mi se pare o masura cumva normala eliminarea gratuitatii atunci cand toate parcarile din centru vor fi pline doar cu masini hybride si electrice iar primaria nu va mai incasa bani din parcari deloc. Parchez destul de frecvent in parcarile din centru si foarte putine masini care parcheza acolo sunt hybride.
De asemenea sunt cu totul de acord pentru masura ca masinile teoretic eligibile pentru gratuitate dar care afiseaza mesaje promotionale( cum ar fi VW e-up de la Charm Studios) sa fie nevoite sa plateasca taxa pentru parcare pentru ca aici deja vorbim de marketing stradal care ocupa permanent un loc de parcare.
Gabriel 2022-11-04 14:18:27
Aberatia asta oricum trebuia sa inceteze de mult timp, masinile hibride sunt toate poluante, eticheta de masina verde nu are ce cauta pentru masinile cu emisii. Multe dintre hibride sunt pe taximetre si au cel putin 10 ani vehime, iar ca emisii sunt pe la nivelul unui benzinar Euro 6 sunt de pana intr-un litru.
Singurele masini care mai pot fi considerate cu 0 emisii sunt doar cele electrice. Ca ultima alternativa, ar trebui sa se mai lase o perioada de gratie de 1 an masinilor full hibrid sau plug in hibrid Euro 6, dar si acestea sunt poluante prin constructie.
Ioana 2022-11-04 14:28:20
Nu mi se pare eficienta aceasta masura pentru reducerea poluarii din centru. Nu mi se pare ca actualul primar face ceva concret pentru reducerea poluarii ci mai mult pentru incasarea mai multor bani la buget. Acesti bani ar putea veni din alte surse. Cum ar fi impozitarea motoarelor poluante.
posesor de hybrid 2022-11-04 14:29:01
Sustin eliminarea masinilor mild hybrid de pe lista masinilor ce au gratuitate, dar consider ca ar trebui sa ramana gratuita parcarea pentru masinile full hybrid, acestea fiind echipate si cu motoare electrice. Practic, o masina plug-in hybrid, de exemplu, poate sa circule in oras numai cu motorul electric.
Andrei B 2022-11-04 14:40:16
Eu zic ca se reanalizeze tot ce s-a emis pana acum si sa fie eliminate masinile "mild hybrid" vandute ca si "hybrid", modele precum Ford Puma, Suzuki Vitara, Suzuki SX4 SCross si multe alte modele care nu au mentiunea Hibrid-01 pe talon. Toate modelele Toyota sunt hibrid complet functional, cu emisii reduse si autonomie electrica. La fel si masinile Plug-in care sunt foarte scumpe si trebuie scutite. Nu mai zic ca sunt capitale precum Vilnius unde pe banda de autobuz ai voie cu motociclete si masini cu incarcare la priza (hibrid si electric). Acolo ai mai toate taxiurile hibrizi Toyota. Dar noi preferam sa taxam la sange, in loc sa facem viata mai buna.
Tudor 2022-11-04 14:54:25
Buna ziua,
Va rog sa luati in considerare masinile PLUG-IN-HYBRID, care au o autonomie de peste 40-75 km exclusiv in mod electric (in functie de model), fara emisii. Acestea ar trebui sa beneficieze de toate avantajele unei masini electrice, precum parcare gratuita, acces la incarcatoare, taxe reduse, deoarece nu au emisii. Personal, detin o astfel de masina, si sunt saptamani intregi in care nu pornesc motorul pe benzina.
Vici 2022-11-04 15:23:58
Doresc sa sustin gratuitatea inclusiv pentru masinile full hybrid,acestea merg in mod electric jumatate din distanta parcursa,deci poluarea este redusa cel putin la jumatate, luati in calcul ca si productia curentului electric produce dioxid de carbon,producerea,reciclarea bateriilor deasemenea,tocmai acum cand vanzarea masinilor mai putin poluante a luat avant nu este corect sa eliminati acest avantaj.
CRS 2022-11-04 16:28:19
Nu e corect ce faceți dar in țara asta nimic nu merge bine, nu înțeleg pe cine deranja ca parchează hibrdiele gratuit in aceste parcări , alte treburi chiar nu aveți ?
Petre 2022-11-04 16:52:52
Nu este corect ce vreți să faceți cu mașinile hybrid. Mulți oameni când au cumpărat mașini hybrid, care sunt mai scumpe decât cele diesel sau benzină, au luat în calcul impozitul mic și parcarea gratuită. Eu dețin 2 hybrid. Posibil să le vând și să cumpăr 6 diesel ca să ajut mediul, e ok ??
Manea Gabriel 2022-11-04 21:08:56
Nu sunt de acord cu abrogarea sau modificarea HCGMB nr. 140 din data de 26.05.2016, a avut numai efecte benefice și un drept acordat nu ar trebui retrasa sau modificata.
Hibrid-ele 01 trebuie sa aiba in continuare gratuitate la parcare pe aceste locuri.
Gabriel B. 2022-11-04 21:49:28
Buna ziua,
Cu privire la decizia initiata:
1. Eu daca detin un motor diesel si fac naveta zilnic in bucuresti, de ce as mai fi motivat sa imi mai cumpar un hybrid pentru a nu mai polua in traficul 'bara la bara', stiind ca 70-80% din timp acest motor nu emite noxe?

2. Motoarele plug-in hybrid ruleaza 100% electric daca sunt incarcate (autonomie 30-80km), de ce nu sunt luate in calcul?

3. Daca doriti mai multi bani la buget, taxati toate motoarele termice din bucuresti in functie de emisii si taxati parcarea pentru toate masinile. Daca doriti mai putina poluare, tot ce contine hybrid si electric, exceptand cele mild hybrid, sa aiba cat mai multe facilitati si stimulente.

4. Daca eu sunt din ilfov,am masina electrica si lucrez in bucuresti, de ce nu am parcare gratuita? (Eu nu poluez)

5. Cum sunt eu stimulat sa imi las masina mai la periferie si sa folosesc transportul public, daca platesc acelasi pret si daca o pun in miezul centrului?

6. Unde este predictibilitatea? Am o vinieta valabila pana in 2027, respectati-va initiativa daca doriti sa nu imi vand electrica si sa-mi cumpar euro 4, ca ies mai ieftin. Asta desigur ca depinde de ce scopuri aveti pentru acest oras.

Pentru cine ganditi aceste decizii, pentru ca nici plamanii si nici buzunarul nostru nu beneficiaza de astfel de schimbari?
Orice decizie ati lua, tot pierdeti voturi. Asadar, alegeti ce vreti sa lasati in urma.
piciul 2022-11-05 13:49:08
Eu zic ca daca eliminati subventia pe gigacaloria la caldura strangeti mai multi bani decat din taxa de parcare
Cristina 2022-11-06 09:27:38
Înșelătorie de asta ar trebuii sa fiți acuzați! Ați făcut cetățenii sa cumpere mașini hybrid ca să aibă reduceri, parcări gratuite, sa reducem poluarea și acum ce faceți?
Fix asta era problema acum, în rest le-ați rezolvat pe toate!!
Când o sa faceți suficiente stații de încărcare atunci sa vorbiți de full electric!
Cristina Daniela 2022-11-06 09:39:02
Susțin gratuitatea mașinilor hybrid. Ați promis ca avem parcări gratuite, avantaje, totul pentru a încuraja înnoirea parcului auto și acum ce faceți?
AdrianM 2022-11-06 10:12:38
Procentul mașinilor hibride și electrice în București este încă unul foarte mic în comparație cu restul mașinilor clasice.
Scopul gratuităților este de a reduce poluarea și ar trebui menținute aceste conditii pana când numarul mașinilor hibride sau electrice ajunge la o masa critica de cel puțin 50% din total masini înmatriculate.
Iarăși când vorbim despre hibride acestea sunt împărțite în mild hybrid, full hybrid și plug-in hybrid. Scopul reducerii poluării este servit în proporție mica de cele mild hybrid, urmând apoi cele full hybrid și servit aproape în totalitate de cele plug-in hybrid. Eliminarea gratuitatilor ar trebui făcută treptat începând acum cu cele mild hybrid, peste câțiva ani cu cele full hybrid și abia mult mai târziu cu cele plug-in hybrid care au practic posibilitatea de a circula 100% electric în București pe o distanta minima de 23km (deja cele mai noi au autonomie electrica de peste 50km)
În concluzie nu sunt de acord cu eliminarea la acest moment a gratuitatii parcării pentru mașinile full și plug-in hybrid.
theLittleBrother 2022-11-06 17:18:33
Cred ca legea trebuie modificata in asa fel incat nici masinile hibrid nici cele electrice sa nu beneficieze de gratuitatea parcarii.
Parcarea nu este despre emisiile de CO2 - este despre spatiul ocupat in parcare. Adica e chiar mai mare pentru electrice.
Pentru emisiile de CO2 electricele deja beneficiaza de multe alte gratuitati de taxe
Ca si nocivitate, electricele vin cu aceleasi probleme ca si restul masinilor:
-ocuparea disproportionata a spatiului vital care e al tuturor (mai rau in cazul electricelor pt ca cunt mai mari)
-congestionarea traficului
-poluarea (fonica, poluarea cu praf, poluarea cu particule din cauciucuri) - efecte mai mari in cazul electricelor pentru ca sunt mai mari, au cauciucuri mai late, etc
-accidente - efecte mai grave in cazul electricelor pentru ca o masina cu masa mai mare franeaza mai greu
In plus fata de alte masini, electricele
-prezinta un pericol in plus din cauza posibilitatii de explozie a bateriilor
-sunt un hazard pentru mediu in momentul in care bateria va trebui aruncata
-sunt un hazard pentru mediu din cauza modului cum se fabrica bateriile
-energia electrica nu este de multe ori (50%) energie verde, ci se obtine tot cu emisii de CO2
-modul de consumare a energiei electrice: producere energie->incarcare baterie->consum din baterie duce la pierderi de randamente si consum mare a unei resurse care este deja scumpa si greu de gasit.
Asa zisul beneficiu - fara emisii de CO2 este mult prea mic pentru a justifica inca o gratuitate in plus
Calin G 2022-11-06 21:58:39
Nu sunt de acord cu acest proiect.
Pana nu avem o infrastructura capabila sa sustina trecerea la masini electrice consider ca masinile hibrid sunt singura solutie pt reducrea poluarii in oras.
Nu ar trebui descurajata cumpararea lor prin astfel de initiative (tinand cont de pretul substantial mai mare)
Detin o astfel de masina (Toyota Yaris) si pot sa zic ca in oras acest sistem functioneaza f. bine (consum redus, 70-80% regim full electric deci si poluare redusa)
Ralu MP 2022-11-07 00:05:34
Discriminati fara baza din 2016. Poluarea era la cote mari si cand erau strazile goale. Utilizarea domeniului public trebuie sa fie pe bani. Daca vreti sa fiti corecti, introduceti taxa de parcare pentru toate vehiculele care tranziteaza si parcheaza in Bucuresti. Bineinteles cu transparenta si previzibilitate, oamenii sa aiba timp sa se pregateasca. Masinile polueaza, chiar daca aparent cele electrice nu au emisii in fapt ele sunt la fel de poluante ca energia pe care o folosesc; momentan inca avem centrale pe combustibil fosil, iar modul in care se recicleaza bateriile acestor vehicule inca ramane de vazut . Daca vreti sa faceti ceva util, taxati toate vehiculele descurajand utilizarea lor si banii sa fie utilizati pentru dezvoltarea unui transport in comun decent care sa devina o alternativa viabila la utilizarea masinii.
Bogdan 2022-11-07 11:01:01
Masinile Hibride au motoare electrice, iar prin traficul din Bucuresti se circula pe modul electric. Multi bucuresteni au facut investii in aceste masini fiind stimulati de beneficiile pe care le au in acest oras, altfel oricine ar fi putut cumpara masini diesel si rezolvam problema, dar multi au ales sa isi achizioneze masini hibride.
Dezvoltati infrastructura de statii de incarcare pt masini electrice in fiecare parcare din Bucuresti si atunci putem spune ca avem posibiliatea de a ne achizitiona masini full electric.
In concluzie acest proiect este intocmit de un cosilier frustrat care in loc sa gaseasca alte proiecte care sa aduca un beneficiu traficului din Bucuresti, vrea sa elimine aceste parcari. Este un proiect foarte prost si trebuie respins de catre consilieri locali.
Multumesc,
Alina Ciobanu 2022-11-07 11:12:05
Nu inteleg atunci de ce am platit extra mii de euro pe o masina noua hibrid (orice fel de model de hibrid este mult mai scump decat un model similar pe benzina sau motorina), daca autoritatile practic ne baga in acelasi butoi cu masinile pe benzina si motorina. Este insultator acest proiect, mai ales in contextul in care in paralel ati marit si exponential parcarile. Nu inteleg sincer ce incercati sa faceti cu aceasta hotarare? sa incurajati iar achizitia rablelor?
Florentina Frezza 2022-11-07 12:52:00
Nu sunt de acord cu acest proiect. In situatia actuala, cand costul energiei electrice creste peste noapte, iar proprietarii de masini electrice incep sa se indrepte catre masini ‘clasice’, masinile hybrid ar putea constitui o solutie viabila pt reducerea poluarii in Bucurestiul deja sufocat de noxe. Eliminarea acestei facilitati ar putea sa descurajeze persoanele in a mai achizitiona masini mai putin poluante.
VELICU ELENA 2022-11-07 13:40:45
Buna ziua,

Am achizitionat un autoturism full hybrid in iulie 2022 tocmai din acest considerent, deoarece lucrez in zona 0, limita zona 1, iar taxa de parcare o cunoasteti.La un calcul simplu pentru 8,5 ore tariful total este ametitor.Daca nu va ganditi si la facilitatile pe care sa le acordati cetatenilor, ci doar a pune biruri pe noi, fara a simti nicio imbunatatiere a nivelului de tari, nu stiu cum va puteti imagina ca o sa va mai voteze cineva.Luati niste masuri radicale, fara a da contribuabilului un timp de adaptare.Ne spuneti azi, ca de ieri nu aveam voie sa bem apa rece!Exact asa functionati!Dezbateare publica este doar asa un misto crancen la adresa cetatenilor, caci oricum nu veti tine seama de nevoile cetatenilor.Locuiesc in Pantelimon si pp ca stiti cum traim in acest cartier.Fara apa calda si caldura.(Scuzati, caci acestea sunt ale subiecte, nu au legatura cu prezenta dezbatere, dar nu mai rezistam!)Opinie personala este ca atunci cand modificati ceva, sa devansati termenul, nu aplicati imediat!La ce taxe ne-ati perceput de cand ati venit la carma primariei trebuia sa fie tipla orasul, dar este o cocina.Unde se duc banii pentru tot ce am platit dublu?Inteleg ca aveti drepturi, dar obilgatiile unde sunt?
Dumitru Velicu 2022-11-07 14:40:42
Mare minune sa tineti cont de parereile celor care isi spun aici punctul de vedere.
Dupa cum se vede, nu prea reusiti sa dezvoltati/construiti nimic pentru cetateni.
Decizia voastra de a anula dreptul de a parca gratuit, acordat proprietarilor de masini electrice si hibrid, este o alta demonstratie a faptului ca nu va pasa de cetatenii urbei pe care o pastoriti. Inainte de a lua o astfel de hotarare aberanta, ar trebui sa vedeti cum se parcheaza si in alte zone decat in zona cetrala. Sper ca o sa intelegeti rostul hotararii initiale si temeiul pe care s-a bazat luarea unei astfel de decizii! Daca aveti inteligenta necesara, sigur o sa intelegeti. Demonstrati-ne!
Iliescu Andrei Florin 2022-11-07 18:56:57
Un un astfel de act normativ nu trebuie sa aducă prejudicii cetățenilor cu mașini hybrid achiziționate pana la data intrarii în vigoare a acestuia. Consider ca trebuie menționată in noul act normativ o perioada de pana la 5 ani de tranzitie de gratuitate și pentru aceste tipuri de mașini în mod similar cu cele electrice. (perioada de valabilitate a vinietelor emise deja). In acest fel se creează o predictibilitate în decizia responsabila a celor aleși de cetățeni.
Mulțumesc
Ovidiu 2022-11-07 20:01:59
Nu sunt de acord cu aceasta propunere, Bucureștiul este in continuare un oraș plin de mașini vechi < 10 ani. Prin aceasta lege nu faceți decât sa descurajați achiziționarea unei mașini noi electrica/hibrid. Pe propria experienta, nu exista o singura zi în care sa nu vad pe strada o mașină care scoate fum pe țeava de eșapament de parca trece locomotiva, am început sa conduc în oraș cu clima doar pe recirculare
Tavi 1988 2022-11-07 20:38:23
Autoturismele hybrid plug-in trebuie sa ramana pe lista celor care au parcare gratuita, deoarece majoritatea circula in mod electric prin oras. Autoturismele hybrid clasic si hybrid mild sunt doar o pacaleala ca nivelul de noxe. Detin auto hybrid plug-in marca Seat si de aprox. 2 ani circul numai in mod electric prin oras (autonomie 50 km). Lasati va rog gratuitatea pana la expirarea vignietelor de parcare...nu e corect sa opriti gratuitatea brusc.
Ivan Mihaela 2022-11-08 10:01:52
Buna ziua,
In primul rand, documentele atasate propunerii de act normativ nu cuprind rezultatul unei analize serioase a impactului nici din punct de vedere al traficului, nici din punct de vedere al poluarii. Documentul nu face decat sa descurajeze achizitionarea masinilor hybrid, care au un grad redus de poluare, in conditiile in care parcul auto din Bucuresti este imbatranit. Pe langa alte facilitati, parcarea gratuita, mai ales in contextul scumpirirlor din ultima vreme, a fost unul dintre argumentele pentru care bucurestenii au luat mai mult in calcul achizitionarea unei masini hybrid in detrimentul celor pe benzina sau pe motorina, chiar cand a fost vorba de autoturisme second hand. In plina criza energetica si economica, intr-un moment in care toate statele europene au cerut derogari, inclusiv Romania, pentru folosirea gazului, pentru amanarea unor masuri pentru tranzitia verde, este cel putin ciudat ca administratia Capitalei vrea sa ia o astfel de masura. Nu mai vorbesc de predictibilitate si de modul in care se face politica si administratie. Este inadmisibil ca o astfel de initiativa sa nu fie destul de popularizata, iar regulile jocului sa se schimbe peste noapte.
AlexV 2022-11-08 20:02:15
Nu sunt de acord nu initiativa, din doua motive foarte simple:
1) Nu s-a atins inca un procent suficient de mare de masini hibride / electrice, raportat la cele exclusiv termice (acesta fiind, de altfel, scopul principal al introducerii masinilor hibride - TRANZITIE)
2) Nu detinem nici pe departe o infrastructura de incarcare pusa la punct, care sa permita o trecere masiva catre asa ceva. Suntem posesori si de masina electrica (sotia), si de hibrida, si deja a devenit o problema incarcarea celei electrice (cel putin, la statiile rapide, deja se asteapta uneori si mai mult de o ora pentru a prinde loc).

Daca totusi procentul masinilor hibride a devenit unul chiar atat de covarsitor pentru parcarile publice ale orasului, ar trebui macar ca aceastea sa aiba un tarif preferential pentru acele abonamente anuale. Altfel, asa cum foarte bine spunea si un alt domn mai sus, ignorati complet banii platiti in plus pe aceste tipuri de masini de catre cei care le-au achizitionat, precum si faptul ca acestea emit mult mai putine noxe decat cele conventionale. Trebuie sa pastrati consecventa prezenta acum in cadrul impozitarii, unde electricele au reducere 100% iar hibridele 90 sau 95%, daca nu ma insel,
IM 2022-11-08 22:25:30
Sustin eliminarea gratuitatilor pentru toate tipurile de masini. Aici vorbim de parcare, un spatiu de 10mp...care este la fel ocupat de o mașină electrica ca si una pe benzina.