Directia Generala Administratie si Relatia cu CGMB - CONSULTAREA CETĂȚENILOR ȘI A ASOCIAȚIILOR LEGAL CONSTITUITE
Proiect de hotărâre privind diminuarea zgomotului produs de traficul auto din Municipiului București
Comentarii
Asmita Gardens 2022-09-20 16:24:14
Buna ziua. Execelenta initiativa.
1. Fac mentiunea ca pe Splaiul Unirii 168 aproape in fiecare seara/noapte exista motociclisti care fac curse si isi ambaleaza motoarele la maxim.
2. Poate aveti in vedere si un regim pentru salvare si politie care folosesc sirenele in miez de noapte desi traficul este lejer.
AlexMrX 2022-09-20 16:37:26
Buna ziua. Total de acord. Bucurestiul este un oras pentru masini in acest moment; sa speram ca il transformati intr-un oras pentru oameni!
Ionel 2022-09-20 17:13:32
Propun si adaugarea motoretelor / motocicletelor in acest proiect. Pe Soseaua Pantelimon, in zona dintre Cora si Morarilor, e de groaza seara, pana pe la 12.
Iar metoda cu masurarea prin sondaj... iertati-ma, dar e la fel de eficienta ca o frectie la picior de lemn. OK, lasati si sondaj, dar adaugati si posibilitatea sesizarilor. Adica sa se poata sesiza un anumit numar de masina / motoreta / motocicleta.
Ovidiu 2022-09-20 17:24:10
Un proiect de lege foarte bun! Trebuia sa fie legea asta inca de acum 20 ani.
Am 2 randuri de termopane, la balcon si la geamul dormitorului. Cateodata trece zgomotul unei motociclete pe strada, la ora 1 noaptea, ambalata la maxim si prin aceasta bariera fonica. Va dati seama ce zgomot produce acel vehicul si cati oameni scoala din somn un singur individ.
Cred ca ar mai trebui introdus un paragraf in lege:
Peste un anumit prag sonor 120 decibeli sa se confiste vehiculul pe langa amenda. Sunt indivizi care scot intentionat toba de la motocicleta ca sa faca mai mult zgomot. Pentru acestia, doar amenda este insuficienta. Trebuie confiscat vehiculul.
AS 2022-09-20 17:27:41
Aceasta lege trebuie sa se aplice tuturor vehiculelor: motociclete, mopede, trotinete, scutere. Tot ce provoaca zgomot pe timpul noptii.
Maxy 2022-09-20 17:31:55
Intenția este bună însă din păcate ineficiența dat fiind faptul ca angajații de la RAR sunt puțini .

Propunerea ar fi că circulația motocicletelor sa fie interzisa in tot orașul între orele 21 - 07. Sunt multi nesimțiți care turbează motoarele de crezi că o să faci infarct daca ai geamul deschis. Daca ATV- urile sunt interzise atunci macar motocicletele sa nu poată circula între orele 21-07 căci fac un zgomot infernal.
Catalin 2022-09-20 17:46:30
O idee excelenta, in fiecare noapte pe sos. Stefan cel Mare in apropierea spitalului de urgenta se pot auzi motociclete f zgomotoase.
Poate puteti extinde aceast proiect sa includa si aprovizionarea magazinelor de la parterul blocurilor, de ex in zona Stefan Cel Mare cei de la Mega aprovizioneaza magazinul inclusiv pe timpul noptii ( 4-5 dimineata). Este foarte deranjant zgomotul produs de carucioarele metalice
Roberto 2022-09-20 18:06:02
Va rog sa adaugati in aceasta categorie si salvarile(diminuarea sirenei), sunt cele mai zgomotoase noaptea si trec la interval de 5-10min
IONUT 2022-09-20 18:10:51
Cum se pot organiza corturi de nunti in centrul Bucureștiul? Petrecerile trebuie sa fie in afara Bucureștiului.
Cetățenii care locuiesc in zona centrala unde se organizează concerte , trebuie sa accepte doar pentru ca stau in zona centrala??
Problema motocicletelor si a salvărilor noaptea. Salvarea, alte autorități care beneficiază de sincere noapte ar putea sa reducă volumul lor.
Bogdan 2022-09-20 18:14:24
Total de acord. In zona Bucurestii Noi se mai trezeste unu cu toba "speciala" sa turuie noaptea. Nu doar amenda, ci ar trebui lasati fara talon si numere. Acele motorete/masini, NU SUNT CONFORME si nu pot trece un ITP in conditiile respective.
Alex 2022-09-20 18:20:56
O initiativa foarte buna, ca sugestie de amplasare a unui filtru RAR este zona unde locuiesc mai exact capatul caii Victoria, intersectie cu Splaiul Independentei, mai exact Piata Natiunile Unite unde in fiecare noapte fara exceptie sunt trezit de nesimtiti care ambaleaza fie autovehiculele fie mai ales motocicletele provocand un zgomot infernal.
Blidaru Constantin 2022-09-20 18:45:55
Bună ziua.
1.De ce acțiunea este prin sondaj și nu permanenta?
2.Serviciul RAR nu are program și noaptea și dacă ar avea și participa la acțiune de ce nu retine certificatul de înmatriculare al vehiculului la fel ca în cazul altor defecte ale vehiculului?
3.Actiunea sa se desfășoare și în cartierele periferice nu numai prin centru cum se face acum
Mulțumesc!
Antizgomot 2022-09-20 19:07:36
Stam langa Aviatorilor si Prezan. Nu putem sa dormim cu geamurile deschise din cauza zgomotului groaznic noapte de noapte de la cei care fac “liniute”. O astfel de prevedere legislativa ar fi binevenita!
Stefania 2022-09-20 19:16:10
Sustin! Locuitorii de pe Calea Victoriei nu se pot odihni noaptea. Zgomotul este un factor de stres si anxietate.
Teo 2022-09-20 19:42:49
Inițiativa este foarte buna si este de dorit pentru ca mai ales traficul greu pe timpul nopții produce mult zgomot. Ar trebui si reglementată folosirii mijloacelor de avertizare acustica cu care sunt echipate ambulantele si autospecialele politiei care produc un zgomot infernal, fără sa fie justificat de condițiile de trafic. Nu trebuie uitate nici motocicletele, motoretele, scuterele, si ATV-urile, in marea lor majoritate modificate mecanic, ca sa producă cat mai mult zgomot. Poate vom reuși sa ne odihnim in liniște in nopțile Bucureștene....
Cristian Florin 2022-09-20 19:59:14
Unde mai este dreptul la libertate, daca motocicleta mea stock este omologata la 103db? Ele nu sunt dotate cu capota si protectie fonica. Sa nu uitam ca traim intr-o metropola, avem cluburi, tren uri, avioane. Asta e viata la oras.
Acesta initiativa ne intoarce in comunism. O sa stingem si lumina la ora 21:00?
Vlad 2022-09-20 20:04:52
O imbecilitate fara doar si poate. Urmeaza sa se interzica vorbitul pe strada. Nici nu ma mira, toti sensibilii ai ajuns in pozitii in care propun toate trasnaile ce le trec prin cap.
Stefan Luca-Nicolas 2022-09-20 20:39:51
Consider ca aprobarea acestui proiect de lege este o masura excesiva care afecteaza in mod disproportionat oameni cu contributii semnificative la bugetul local.

Am un autoturism cu motorizare mare, de 5700 cm3. Contribui bugetului primariei cu 9000 de lei pe an in impozit pentru "luxul" de a circula cu acest autoturism pe strazile romaniei, adica cat aproximativ 100 de masini cu motor de 1600 cm3 sau mai mic. Masina mea nu face nici de 100 de ori mai mult zgomot, nici nu ocupa 100 de locuri de parcare, nu polueaza cat 100 de masini si nici nu distruge drumurile cat 100 de masini.

Acest proiect de lege ar avea ca consecinta directa faptul ca eu nu mai pot sa circul cu autoturismul meu, pentru care contribui cat 100 de alte masini la bugetul primariei, decat 14 ore pe zi. Acest lucru nu mi se pare normal sau acceptabil.

Discutam aici de o masina mai noua de 3 ani, cu norma de poluare Euro 6. Sunt extrem de multe masini de performanta care nu se incadreaza in aceasta limita. Masini care, in general, nu pot fi conduse in timpul zilei din cauza traficului.

Inteleg implementarea mai multor controale RAR pentru a se asigura ca masinile respecta normele legale impuse de RAR, dar mi se pare absurd ca circulatul cu masini perfect legale din punct de vedere tehnic sa fie interzis.
Bogdan Tamas 2022-09-20 21:17:07
Pe bulevardul Unirii in fiecare weekend fac ăștia liniuțe cu motocicletele și mașinile lor. Este imposibil sa stai cu geamul deschis, mai ales în weekend. Trebuie sa se instaleze senzori de zgomot la semafoare și camere de filmat sa fie amendați automat, doar asa ne civilizam și noi.
Denisa 2022-09-20 21:19:46
De acord.
Mhn 2022-09-20 21:26:46
Propunerile acestui proiect de lege ingradesc dreptul la libera circulatie si creeaza discriminare intre categoriile de conducatori de autovehicule. Majoritatea motocicletelor produc din fabrica un zgomot intre 90-100 db in regim de stationare, masurat la cativa centimetri de evacuare. Din punctul meu de vedere, solutia pentru limitarea zgomotului pe timpul noptii este aplicarea legilor deja existente de catre Politia Rutiera si Registrul Auto Roman.
Palcu Sergiu Erich 2022-09-20 21:46:01
Bună seara . Deși locuiesc în orașul Arad, sunt pe deplin de acord cu proiectul privind diminuarea zgomotului produs de traficul auto în Municipiul București și consider că un asemenea proiect trebuie implementat cât mai urgent posibil în toate orașele din România. Nivelul de poluare fonică este extrem de ridicat în România. Susțin în totalitate legiferarea acestui proiect . Cu stimă, Palcu Sergiu
Mihail Dragos 2022-09-20 22:15:35
Oameni buni, sunteti putin rupti de realitate! Nu autovehiculele trebuiesc verificate la zgomote, ci motocicletele... La capitolul alte zgomote, claxoanele celor care cred ca soferii folosesc limbajul "claxon", si nu cel roman. Acolo trebuie umblat.
SanDell 2022-09-20 22:26:53
Stimate Doamne, Stimați Domni,

Pe strada pe care locuiesc eu, tramvaiele fac de departe cea mai mare gălăgie, fie zi, fie noapte. Vă dați seama însă cum se aude noaptea. Vă asigur că deși am două rânduri de geam termopan (la cameră și la balcon), tramvaiul se aude și câteodată se și simte ca și cum ar trece chiar pe lângă patul meu.

Prin urmare, văzând inițiativa PMB de a începe cu amenzile, vă rog să precizați clar și concret cum vor fi amendate STB (care deține și întreține tramvaiele), respectiv PMB (care finanțează STB) și ce termen vor primi pentru remedierea cauzelor (respectiv repararea/înlocuirea șinelor). Pentru că, bănuiesc că dacă acest proiect se va materializa, amenzile vor curge în fiecare seară/noapte, după ora propusă, respectiv ora 22:00.

De asemenea, vă rog să precizați din ce fonduri vor plăti aceste două instituții amenzile pe care le vor primi, pentru că este evident că nu pot fi scutite unele societăți de la aplicarea unei HCL/legi și altele să fie obligate să le respecte.

Deși văd că apare un număr exact de persoane care sunt afectate de poluare fonică, 702.500 de persoane, nu este precizat nicăieri cum s-a ajuns la această cifră, care mie mi se pare foarte mică de altfel. Mai mult, domnul consilier care a propus acest proiect este evident că nu locuiește pe o stradă pe unde circulă tramvaiul (Bd. Ferdinand, Bd. Pache Protopopescu, Bd. Basarabiei, Calea Moșilor, Șos. Ștefan cel Mare, șamd), pentru că altfel ar fi introdus și o propunere legată de zgomotul generat de aceste vehicule, probabil cele mai mari poluatoare fonice din București.

Pe de altă parte, proiectul nu face referire deloc nici la eventualele șantiere pe care se vor efectua lucrări de noapte, unele chiar de către companii ale PMB. O altă scăpare gravă, deoarece acestea nu pot fi ignorate, ele fiind nevoie să fie menționate în proiect cel puțin la categoria excepții.

Cu deosebit respect,

Alexandru A.
Drăguț Alexandru 2022-09-20 23:31:23
Aceasta masura ar trebui extinsă și la tramvaie. Poate vine primăria sa masoara nivelul de Zgomot pe care il produce tramvaiul 16 pe bd. Lacul Tei. Eate ceva infernal. Dacă s-ar extinde si la tramvaie, în felul acesta ar obliga STB repare liniile.
D.c. 2022-09-20 23:49:38
1. Interzicerea stationarii cu motorul pornit
2. Interzicerea circulatiei motocicletelor si scuterelor (mai putin a celor electrice) intre orele 22 si 7 deoarece acestea produc cel mai mare zgomot.
3. Introducerea unor amenzi f mari pentru toti cei care isi tureaza motoarele pentru a scoate zgomot.
4. Introducerea unor amenzi f mari pentru cei care au modificate evacuarile (si auto si moto) pebtru a amplifica zgomotul si ridicarea talonului pana la remedierea priblemei
5. Realizarea zonelor cu viteza maxima de 30km/h si pastrarea vitezei de 50km/h doar pe strazile importante (I si II) ... astfel incat conducatorii auto sa utilizeze preponderent bulevardele...soselele...sa nu se mai bage pe stradutele din cartiere daca sunt doar in tranzit
6. Bonificarea cetatenilor cu masinile inmatriculate in bucuresti prin taxe de parcare reduse si totodata preturi mult mai mari pentru masinile inmatriculate in alte localitati decat bucuresti a.i. cei care nu au masini inmatriculate in bucuresti sa fie incurajati/fortati sa isi lase masinile in parcari la marginea bucurestiului sau sa utilizeze transportul metropolitan.
7. Realizarea de semnalizare rutiera care sa te indrume catre cea mai apropiata iesire spre soseaua de centura pentru a ajunge spre alte localitati...nu ca acum cand la intrarea dinspre patelimon te indruma sa o iei prin centrul bucurestiului pentru a merge spre pitesti, astfel punand lumea sa tranziteze bucurestiul (de exemplu).
8. Autostrazile si dn-urile sa nu te conduca direct in centru bucurestiului, ci sa se opreasca in A0 si centura si de acolo sa existe f multe intrari in bucuresti astfel ca traficul sa fie cat mai disipat si tintit direct catre locul unde doresti sa ajungi in oras, fara a-l traversa...totodata pentru a descuraja traversarea orasului....iesirile din bucuresti sa se realizeze cat mai repede pentru a degaja traficul din bucuresti.
9. Interzicerea camioanelor mari in zonele rezidentiala...transportul sa se realizeze cu masini de tonaj mai mic.
10. Masinile de companii si institutii sa ramana la sediile acestora, pe spatii de parcare proprietatea acestora...nu pe domeniul public... astfel incat sa nu se mai umple strazile de masini de firma (pentru a reduce poluarea, traficul, masinile parcate in cartiere)...pentru care se deconteaza cheltuielile, dar acestea sunt utilizate in scop personal (inclusiv mersul acasa).
11. Realizarea unui sistem de transport public care sa fie accesibil, predictibil, curat si in care sa te poti urca dinspre cartiere de resedinta spre zonele unde lumea lucreaza (nu sa astept 2..3 masini/tramvaie sa te poti urca...si sa te transporte pachet ca pe cartofi).
12. Viteza maxima in localitate maximum 50km/h
Andra 2022-09-21 00:39:19
Se impune aceasta masura! Nu stiu de ce a durat atat!! Poluarea sonora si cu noxe , in afara orasului, pe maidane , nu in cartiere
Robin Simion 2022-09-21 03:00:03
Stau în apropierea bulevardului Magheru și în fiecare noapte se aud tobe isterice de eșapament care ne trezesc.
Susțin proiectul ăsta.
Am văzut de curând că la Paris și în alte orașe au fost instalate "radare" de zgomot. Sunt niște microfoane conectate cu camere. Când microfonul prinde zgomot peste limita legală, camera face poză, iar mașina sau motocicleta primește amendă
https://www.theguardian.com/world/2022/feb/15/noise-radar-in-paris-will-catch-raucous-cars-and-motorbikes
Mihai 2022-09-21 07:41:53
Pe Soseaua Pantelimon tureaza la maxim motoarele atat la motociclete cat si la masini cu toate ca trec prin fata Sectiei 9 de politie. De ani de zile nu se poate odihni lumea ! Sper sa se rezolve odata aceasta problema
Ero 2022-09-21 07:55:45
Perfect de acord.
Ar fi bine dacă aceasta hotărâre ar fi aplicata în toată țara.
Am fost in țara vara, luna August,iar noaptea zgomotul mașinilor, boxelor/manelelelor a năucitor.
Oamenii nu respecta nici o lege.
Păcat...
Adya 2022-09-21 08:17:16
buna dimineata .pe strada unde locuiesc eu , Laptari Tei nr 14 , sector 2 Bucuresti , nu exista seara in care sa nu fie zgomot extrem de la masini claxoane si urlete /tipete de la oameni .de cand s.a facut minisezatoare de trei metri patrati /mini.imprejmuirea unei foste gradinite cu balarii verzi. nimeni de la primarie ( sector 2 evenual reprezentanti ) NU a facut vre un sondaj daca sunt de accord locatarii , absolut nimic .anul 2020 .ei bine , si de atunci cei care locuiesc la doi metri efectiv de minisezatoare nu au liniste zi sau noapte .geamurile termopan inchise Nu fac fata zgomotului produs : este loc de intalnire pentru cei care fac liniute pe soseaua Petricani , este loc de intalnire al livratorilor de narcotice etc ( dimineata devreme in jurul orei 03 - 04 se simte un miros greu de benzina , frunze arse cafea arsa un miros amar parfumat sau un miros intepator ca un fel de otet diluat stricat ceva asemanator ) .politia a fost solicitata de nenumarate ori , dar nici macar nu au avut bunul simt sa se prezinte .daca tot cereti opiniile locatarilor , poate cineva ,din primaria mare , va si face ceva ? nici speranta nu mai moare ultima .multumesc
Bogdan 2022-09-21 08:26:35
Exista deja legi ce implica controlarea vehiculelor ce fac prea mult zgomot, doar trebuie aplicate. Proiectul nu face decat sa fie un abuz in ce priveste libertatea de miscare.
Exista vehicule care din fabrica nu pot indeplini regula din proiect insa sunt omologate si circula legal.
Discomfortul prin zgomot vine de la teribilismul soferului, nu de la vehicul, de aceea ar trebui sanctionat comportamentul agresiv si nesimtit.
DANIEL 2022-09-21 08:30:59
BUNA ZIUA!
DACA TOT VRETI SA REDUCETI ZGOMOTUL IN CAPITALA, CEL MAI INDICAT AR FI SA INTERZICETI NOAPTEA MOTOCICLETELE CARE FAC ZGOMOT DE 5 ORI MAI MARE DECAT MASINILE. S-AR PUTEA INTRODUCE SI AMENDA PENTRU CEI CARE TUREAZA CU NESIIMTIRE SI MERG CU VITEZA SI ZIUA NU DOAR NOAPTEA.
MULTUMESC!
Adrian 2022-09-21 08:35:11
Locuiesc pe bd. Tineretului și mă confrunt zilnic cu următoarele probleme cauzatoare de zgomot: 1. Mijloacele de transport în comun. Începând cu ora 04:10 încep să circule trolebuzele și autobuzele, principalele surse de zgomot sunt: motoarele, compresoarele de aer și mecanismele de închidere a ușilor. Programul de circulație este până la miezul nopții; 2. Autovehiculele care asigură ridicarea gunoiului, de trei ori pe săptămînă începînd cu ora 06:30, principalele surse de zgomot: motorul, mecanismul de ridicare a tomberoanelor, vocile operatorilor care trebuie să acopere primele două; 3. Autoturisme și motociclete principale surse: motoarele accelerate, sistemul de evacuare, derapaje/frânare, claxoane. 4. Sirenele autovehiculelor de intervenție. Ex.: ora 03:00 ambulanță însoțită de un echpaj de poliție, ambele cu sirenele pornite, iar bulevardul liber!
Drept urmare propun să modificați art. 2 punct a ”amenda contravențională între 4000 și 5000 ron”, iar la punct b ”amenda contravențională între 9000 și 10000 ron, reținerea plăcilor și certificatului de înmatriculare”
ROSI S 2022-09-21 08:41:54
Ar fi bine să fie avute în vedere (în acest proiect sau poate prin alte mijloace/alt act al PMB) și vehiculele tip ambulanță, care sunt principalele surse de poluare fonică pe timpul nopții (alături de motociclete și mai rar autoturisme). Înțeleg necesitatea ambulanței de a-și face cunoscută apropierea de intersecții, însă se exagerează prea mult pe timpul nopții, când realmente nu este trafic. Din câte știu, ambulanțele mai noi din parcul auto al "Salvării" sunt dotate cu sirene care pot fi reglate. Nu se utilizează acest sistem și efectul este unul de perturbare substanțială a odihnei bucureștenilor. Mulțumesc pentru inițiativă și pentru oportunitatea de a vă face cunoscută opinia mea. Succes!
Adrian 2022-09-21 08:53:01
Initiativa este buna, dar aplicarea e insuficient gandita. Problema nu e zgomotul motorului in conditii normale, ci zgomotul motorului turat excesiv. O motocicleta care nu depaseste 92db, dar turata excesiv pana la 12000rpm va polua fonic substantial. HCL, in aceasta forma, scapa din vedere acest aspect si nu va rezolva mare lucru. Trebuie gandita o solutie prin care sa fie identificati si amendati cei care tureaza motoarele excesiv si provoaca disconfort.
doru 2022-09-21 09:05:59
Indivizii cu motore fac liniute pe stradute accelerand puternic pana pornesc toata alatmele de la aoto ,produc un zgomot infernal si de durata pentru ca unele alarme se opresc foarte greu
-Ar trebui in afara de amenda retinute si permisul si talonul/numerele de inmatriculare
-Sa avem posibilitatea sa se ia in calcul sesizarile cetatenilor cu asumarea celor care reclamadeorece la filtre dupa ce au fost prinsi doi -trei contravenienti se anunta se acctiunea se fasaie
D.c. 2022-09-21 09:08:38
1. Repararea intregii infrastructuri pentru tramvaie.
2. Repararea strazilor....zgomotul produs cand treci peste gropi sau peste capace de canal care se misca este foarte mare
Mihai 2022-09-21 09:20:16
Buna ziua!
Sustin in totalitate acest proiect intrucat Bucurestiul este un oras poluat fonic. Trebuiesc luate masuri atat pentru automobile cat si pentru motociclete. Din pacate motocicletele cred ca incalca aceste reguli frecvent si sunt "vizibile" din acest punct de vedere.

Cu stima!
IonutT 2022-09-21 09:43:41
O initiativa mult asteptata de foarte multi oameni nu doar din Bucuresti dar din toata tara. Am vazut aici tot felul de persoane nemultumite care probabil circula "grijuliu" in miez de noapte.

Eu inteleg pasiunea pentru motoare si zgomot, dar de aici pana sa spui ca e o ingridire de libertate e cale lunga. Cu ce e mai presus libertatea unor tineri care n-au ce face in miez de noapte si isi tureaza vehiculele, cu libertatea tuturor celor care incearca sa se odihneasca?

Sunt studii care arata ca zgomotul puternic face la fel de mult rau ca poluarea cu CO2.

Speram ca prin aceasta initiativa sa protejam somnul bucurestenilor si sa le aducem o stare de spirit mai relaxata.
Dan Cristian 2022-09-21 10:00:04
Total de acord cu aceasta lege mai ales că sunt foarte multi care ies sa se plimbe noaptea având modificări neomologate care deranjează fonic. Dar trebuie luat in calcul faptul că sunt și persoane care muncesc în tura de noapte și nu ies cu mașina că să facă curse pe strada ci au nevoie de ea sa ajungă acasă. Eu de exemplu lucrez până la 2 dimineață, daca nu am voie sa mai circul cu mașina cum ajung acasă? Sau persoanele care lucrează de noapte au mai puține drepturi decât cei care lucrează ziua ?
Cantemir 2022-09-21 10:01:07
O initiativa foarte buna.Ramane de vazut daca se si va aplica.Am abordat saptamana trecuta doi agenti de circulatie care dirijau circulatia intr_o intersectie din Bucuresti pe aceasta tema.Nu prea au fost interesati,ba chiar au si ras cand le_am spus ca in special dupa orele 23 chiar se fac intreceri,in special motociclisti spunand ca in multe zone din oras se intampla acest lucru.In final mi_au dat un sfat:"depune si mata o sesizare la politia rutiera".Motociclistii sunt adevarati teroristi in ceea ce priveste zgomotul.Motivatia ca asa vin din fabricatie este o gluma.Legea trebuie aplicata fara exceptii.Au ajuns la un grad de nesimtire ca tureaza motoarele pana si cand asteapta la semafor.
AMB 2022-09-21 10:09:23
Cateva sugestii:
1. Introducerea unor amenzi mari pentru cei care isi tureaza motoarele intentionat pentru a face zgomot;
2. Introducerea unor amenzi pentru cei care au modificate evacuarile (auto si moto) pentru a amplifica zgomotul si ridicarea talonului pana la remedierea problemei;
3. Interzicerea camioanelor mari in zonele rezidentiala, transportul sa se realizeze cu masini de tonaj mai mic.
Cat de sustenabila este aceasta hotarare? Serviciul RAR are program si de noapte?
Daniel m 2022-09-21 10:15:06
Romania e o tara bananiera condusa de primate .
Masura este introdusa de zeci de ani in tarile din vest .
Nu am inteles nici pana acum de ce in orase nu sunt montate radare fixe cu camera foto ca in Germania , ai depasit viteza legala , in cateva zile primesti acasa fotografia si chitanta cu cat ai de plata .
Limitati circulatia la 30 khm pe strazile adiacente fara trafic intens !
Motocicletele cu esapament modificat confiscate !
Turarea motorului in gol la semafor in Germania arata ca esti debil mintal, cel putin asa esti conceput aici !
Dan 2022-09-21 10:35:50
Daca trebuie să mă duc cu copilul la doctor noaptea cum am avut în trecut situații din acestea cum procedam ? Sau stau sa chem ambulanta neapărat deși poate nu este cazul de ambulanță. Este o lege buna dar trebuie sa va mai gândiți un pic la detalii
Calin Ruxandra 2022-09-21 10:41:23
Excelenta, excelenta propunere! Ma simt mandra ca fac parte dintre acele 41 de persoane care au facut plangere la Brigada Rutiera( pe langa multe alte institutii)!
Andrei R. 2022-09-21 12:28:44
Sunt total de acord cu faptul ca sunt multi care fac zgomot excesiv pe strazile din Bucuresti dar sa nu ne ducem in situatia in care nu mai ai dreptul sa mergi cu o masina care DPDV legal este omologata sa scoata pana la 100+db. Problema este la sofer, nu la vehicul. Asa cum si masinile pot ajunge la 300+km/h, asta nu inseamna ca trebuie sa si mergi cu acea viteza. Sa fie amendati cei care fac zgomot excesiv (curse, turatie mare a motorului fara un motiv intemeiat), nu cei care desi au o masina(sau alt vehicul) care pot scoate valori mari de sunet si merg cu ele civilizat. Sa nu uitam ca sunt zone in care sunt cai ferate prin oras, care pot scoate valori mult mai mari. Sunt zone in care tramvaiul tremura tot blocul. Masurile in vigoare de pana acum sunt absolut suficiente daca sunt si puse in practica. Nu exista nicaieri in Europa o asemenea lege desi acele tari nu se confrunta cu aceeasi problema(vom vedea si acolo astfel de persoane care vor tura motoarele excesiv dar daca sunt prinsi, platesc).
theLittleBrother 2022-09-21 14:23:31
Propunere lege:
"Pe raza Municipiului Bucuresti este permisa clrculatia vehiculelor care produc zgomot peste 95 dB(A) doar Tn intervalul orar 08.00 am – 21.59 pm"

Sa comparam cu Environmental noise guidelines for the European Region https://www.who.int/europe/publications/i/item/9789289053563
"For average noise exposure, the GDG strongly recommends reducing noise levels produced by road traffic below 53 decibels (dB) during the day, as road traffic noise above this level is associated with adverse health effects.

For night noise exposure, the GDG strongly recommends reducing noise levels produced by road traffic during night time below 45 dB, as night-time road traffic noise above this level is associated with adverse effects on sleep.
To reduce health effects, the GDG strongly recommends that policymakers implement suitable measures to reduce noise exposure from road
traffic in the population exposed to levels above the guideline values for average and night noise exposure. For specific interventions, the GDG recommends reducing noise both at the source and on the route between the source and the affected population by changes in infrastructure."

La nivelul de 95 dB deja apar leziuni pe timpan daca zgomotul persista. Dar la noi cica e ok un asemenea zgomot toata ziua. Noaptea se pedepseste doar daca cineva il prinde pe faptuitor prin sondaj (adica n-o sa fie nimeni prins niciodata, sau se face un hei-rup de 3 zile cum a fost cu parcarile si apoi e din nou liber la fiecare face ce vrea)

In afara de cazul ca vreti doar sa faceti o lege ca sa bifati ca ati facut ceva, iata niste propuneri:
Propunere1:
Noaptea limita maxima este de 45 db, ziua 53, cu exceptia orelor de varf de trafic (nu ca atunci ar fi ok sa avem zgomot dar nu vad masuri care se pot lua sa se evite asta)
Propunere2:
Supravegherea nivelului de zgomot se va face pe toate strazile, non-stop - gasiti un sistem sa aveti instrumente de masura cum aveti si pentru depasirea vitezei si instrumente sa identificati cui trimiteti amenda.
Propunere3:
Nivelurile de amenzi sa fie nu 95-100 si 100+ ci minim-70, 70-90, 90-100 si 100+, eventual pentru intervalul minim-70 sa fie cu vreo 3 avertismente inainte de amenda

Majoritatea vehiculelor produc zgomot din mai multe surse
Sursa1: Zgomot legat de propulsie (motor) - soferul nu poate face nimic in acest caz pentru a reduce poluarea fonica, dar tot el e cel care isi alege cu buna stiinta vehicule zgomotoase (masini sport, motociclete) pentru a impresiona.
Propunere3:
Asemenea vehicule nu trebuie admise in oras. Cine si le cumpara le poate folosi pe autostrada si sa le lase in parcare la marginea orasului. In cazul in care sunt surprinse in oras depasind nivelul de zgomot sa primeasca amenda suplimentara

Sursa2: Zgomot legat de comportamentul nervos al soferului - accelerari urmate de frane, claxoane inutile, etc - aici vina este impartita intre sofer care nu isi stapaneste stresul si primaria care nu ia masuri de calmare a traficului. Exista masuri care se pot implementa in asa fel incat soferul sa fie educat/constrans de infrastructura sa mearga cu viteza constanta si redusa. Cei care au implementat asemenea masuri au descoperit ca desi reduc viteza maxima a vehiculelor, viteza medie de deplasare a acestora creste pentru ca se reduc timpii de asteptare in traficul blocat sau la stopuri. De asemenea se pot lua masuri de descurajare a mersului cu masina si de incurajare a transportului alternativ: mers pe jos, cu transportul in comun, cu bicicleta. Mai putine masini in trafic inseamna aglomeratie mai putina si manifestari nervoase mai putine
Propunere4: In asemenea cazuri trebuie amendati si soferul si primaria

Sursa3: Zgomot legat de frecarea anvelopelor cu asfaltul - aici zgomotul depinde direct proportional de viteza vehiculului (la 55km/h zgomotul emis il depaseste pe cel al motorului), masa vehiculului, latimea anvelopelor, calitatea asfaltului.
Propunere5: Si aici vina e impartita dar consider ca daca nivelul de zgomot depaseste nivelul legal si soferul are peste 55 km/h ar trebui amendat soferul, in caz contrar primaria. Ce ar putea face primaria sa evite amenda: sa foloseasca tipuri de asfalt care atenueaza zgomotul, sa incurajeze soferii sa-si cumpere anvelope care reduc zgomotul (poate printr-o reducere de impozit pentru cei care aleg sa investeasca in asemenea anvelope) si de asemenea exista masuri de calmare si/sau reducere a traficului pe care le pot lua.


De asemenea exista cazuri in care toti soferii sunt civilizati dar - din cauza ca sunt multi - nivelul de poluare fonica este depasit.
Propunere6:
Daca intr-un grup de vehicule nu se poate identifica o sursa evidenta (toate contribuie cate putin la poluarea fonica) va fi amendata primaria

Ca sa nu saracim complet primaria pana decide sa faca ceva, putem pune un maxim de o amenda pe zi ori pe saptamana.

Alte observatii:
Zgomotul produs de tramvaie se reduce mult daca sinele sunt in iarba - exista acest sistem in Bucuresti dar din pacate doar prin apropierea parcurilor

Alarmele masinilor - sunt declansate de orice si nu stiu cate furturi au prevenit. Cred ca am putea gasi un alt sistem mai uman de preventie a furturilor
Sorin Petrache 2022-09-21 14:50:38
Incurajez din toata inima acest demers legislativ . Locuiesc in sectorul 1 pe Soseaua Straulesti. Drifturile, linutele si rateurile controlate din soft ale masinilor ce se sting seara de seara in parcarea ALKA - PETROM CYTI mi-au facut sute de nopti nedormite si pline de nervi in cei 17 ani de cand locuiesc aici . sper sa gasiti si metode de aplicare a legii pentru ca aceasta sa produca efecte . Ma ofer voluntar pentru ajutor .
Andreil 2022-09-21 15:48:42
Când faceți Recepția la Pasajul Basarab? Când montati panouri fonoabsorbante și/sau fonoizolante?
Masinile care trec pe pasaj deranjează in fiecare noapte locuitorii blocurilor învecinate.
Cristian 2022-09-21 15:51:59
As propune spre analiza si posibilitatea ca masinile de interventii sa nu mai foloseasca semnalele acustice pe timpul noptii, dat fiind traficul mult mai redus. Acum cativa ani am stat cazat in Volos, Grecia, chiar langa spitalul orasului, nu am auzit sirena de ambulanta. De ce? Pentru ca la ei este interzis acest lucru noaptea, din respect pentru linistea riveranilor.
Matei 2022-09-21 16:45:43
O initiativa foarte buna. Pe Bvd. Metalurgiei se fac frecvent curse de masini.
AncaD 2022-09-21 16:54:26
Un lucru care trebuia facut de foarte mult timp. In toate capitalele civilizate sunt interzise masinile/motocicletele care depasesc un anumit numar de db.
Din punctul meu de vedere aceasta masura ar trebui extinsa si pe parcursul zilei.
Alex 2022-09-21 21:17:58
Felicitari pentru initiativa! Foarte buna, sper sa se aprobe si sa fie pusa in aplicare
Mihai 2022-09-21 21:46:52
Natie mai sensibila decat Bucurestenii nu am mai vazut. Auzi la ei, ii supara 'sirenele' si niste tobe de la masini. De termopane ati auzit?
NS 2022-09-21 22:23:08
De bun simt si cat se poate de normala hotararea dar probabil ca este greu de aplicat fara ajutorul celor de la RAR.
Pseudonim 2022-09-21 23:02:10
Initiativa este buna, dar punerea in practica sugerata mi se pare nelegitima. Exista masini de serie, care cu dotarile din fabrica pot depasi acele valori de zgomot cand sunt turate excesiv, dar nu si cand se merge normal cu ele.
Va conta foarte mult cum se vor face verificarile de zgomot. Mi se pare anormal sa fie amendata o persoana care merge normal, fara sa produca zgomot excesiv, dar a carei masina poate depasi acea limita de zgomot cand este turata la maximum.
Problema nu sunt masinile, ci oamenii care le tureaza.
Solutia de bun simt ar fi cu microfoane si camere instalate in intersectii, care pot imortaliza si amenda la momentul respectiv soferul care a produs zgomotul.
Marian 2022-09-22 00:50:46
De ce nu se implementează un sistem integrat, montat alături de semafoare, care să capteze atât video cât și audio traficul, urmând să fie trași la răspundere atât cei care trec pe culoarea roșie a semaforului, cât și cei care își turează motoarele excesiv?
Marian Daniel S 2022-09-22 09:49:13
Desi sunt motociclist, sunt total de acord cu aceasta lege. Din pacate unii nu au pic de bun simt si dupa intalnirile regulate de la Victoriei, Constitutiei, rond Alba Iulia sau rondul de la Arena National, pleaca la "plimbarea" de seara cu motoarele turate, cu burlanele alea chinezesti in loc de toba de esapament. Acelasi lucru fiind valabil si pentru cei cu masinile "tunate". Se stie foarte bine de catre Politia Rutiera unde sunt aceste locuri de intalnire si totusi acolo nu exista filtre seara de seara. Se face cate o razie la luna si atat, iar de cele mai multe ori, nici macar nu sunt insositit de cei de la RAR.
O modificare la orar in schimb, as considera necesara. Desi acesti "pasionati" umbla pe strazile orasului, probabil pentru multi dintre ei este si unicul mijloc de transport. Asta insemnand ca probabil se si duc la munca cu aceste "utilaje".
Deaceea cred ca orarul mai corect pentru implementarea acestei legi ar fi: Interzicerea/amendarea acestor "utilaje" intre orele 23 si 7. (Pentru a avea totusi timp fiecare sa ajunga la munca sau acasa)
Catalin N 2022-09-22 11:33:18
Asa cum se recomandau dopurile de urechi acum ceva timp pentru latratul cainilor, asa puteti folosi si voi, cei care pareti atat de deranjati de zgomotul masililor (nu al motocicletelor). Deveniti din ce in ce mai frustrati, aparent unii dintre noi nu ne putem urma unele pasiuni din cauza celor ca voi, pentru ca investim in niste masini care ne bucura si pentru care platim taxe de mii de lei in fiecare an. Daca tot sunteti deranjati de zgomot, de ce nu incercati o mutare catre marginea orasului, intr-o zona mai linistita sau intr-o zona rurala in care nu va deranjeaza nimeni. Daca am fi avut posibilitatea, in mod legal, sa putem instala intr-un service autorizat, o valva pentru evacuare pe care am fi putut sa o folosim in timpul noptii, am fi facut-o, insa acest lucru este ilegal si tot noi ne putem lua amenzi. Asa ca nu mi se pare corect ca noi sa renuntam, nici macar pe timp de noapte, la ce avem, lucru in care am investit timp si bani. La RAR avem aceleasi legi si regularizari din anii 2000-2002, doar amenzile si/sau taxele cresc sau se adauga.
Radu 2022-09-22 11:54:12
Complet idioata propunere. Mutati-va la tara.
Mergem cu botosi sa nu deranjam, invatam limbajul mut, purtam aceeasi uniforma, QR ne-ti pus, tatuaj cu cod de bare, camere peste tot. Lagarul Bucuresti si spuneati ca era rau inainte de 1989.
Cristian 2022-09-22 12:08:38
Cu siguranta ca acest proiect trebuie modificat, astfel incat sa fie luata in considerare si poluarea fonica produsa de tramvaiele din capitala in intervalul mentionat in proiect. Zgomotul produs de acestea este infernal, in unele zone (ex sos Pantelimon, de la intersectia cu strada Fantanica pana la intersectia cu strada Ritmului). Sunt sigur ca se depaseste orice limita prevazuta in normele specifice dar nimeni din partea primariei nu face nimic in acest sens. Solicit sa fie stabilita si lista cu cladiri localizate in areale care depasesc valori ale zgomotului produs de tramvaiele din Bucuresti si regulementul sa fie modificat, astfel incat inclusiv tramvaiele sa fie mentionate ca poluatori fonici.
Costin 2022-09-22 12:40:19
Un proiect foarte bun, sper ca aceasta hotarare sa fie adoptata si apoi aplicata.

La fel de buna este si amenda contraventionala pentru nerespectarea semnificației culorii roșii a semaforului si pentru neacordarea priorității de trecere pietonilor angajați în traversarea regulamentară a drumului public.

De exemplu, la unele treceri de pietoni semaforizate, inainte sa traversez pe culoarea verde pentru pietoni, trebuie sa fiu atent la cele 1-2 masini care mai trec pe rosu, si abia apoi sa traversez strada. De ce a devenit asta o obisnuinta pentru unii soferi? Pentru ca Politia Rutiera are cate-o activitate de control in trafic, cred ca maximum o actiune/luna.

Inca un exemplu - viteza maxima admisa in oras este de 50km/h. Noaptea, dupa ora 22, se iese la plimbarea de noapte (din ce am vazut eu, se incepe pe la ora 22-23 si tine pana pe la 4 dimineata) cu masina/motocicleta care (obligatoriu) produce un zgomot foarte puternic. Ca sa produca acel zgomot de avion, credeti ca au o viteza de max 50km/h? Deci si fara ajutorul celor de la RAR (adica fara verificari decibeli), Politia Rutiera ar putea amenda si acum acesti soferi.

Ce vreau sa spun este ca adoptarea unei hotarari/legi nu este suficienta, daca nu este si aplicata in mod activ.
Daca aceste verificari s-ar face in mod activ si eficient, nu ar exista zone din Bucuresti unde mereu sunt aceleasi probleme cu zgomotul produs de masini/motociclete pe timpul noptii.
M.Tanasescu 2022-09-22 13:09:40
Buna ziua,

In Romania, si in special in București, cea mai nociva sursa de zgomot o reprezintă semnalele sonore apocaliptice ale așa-ziselor vehicule prioritare, in primul rând ambulantele, inclusiv SMURD.
Întrucât aceste semnalizări sonore au fost alese de un specialist M.A.I. si pentru prevenirea conflictului de interese, propun exercitarea unui supracontrol al autorității locale competente asupra entităților însărcinate cu aplicarea acestui regulament.

Mulțumesc,
M.Tanasescu
Procurorus 2022-09-22 15:57:57
O initiativă foarte bună și sperăm să fie aprobată, pentru a opri cumva pe cei care sfidează sute sau mii de cetățeni, turând mașinile/motocicletele pentru distracție! Cei cu mașini puternice, nu sunt discriminați, pentru că pot merge cu mașina și după ora 22, dar fără să tureze peste limită motorul! Am văzut că se poate și fără zgomot, atunci când sunt filtre ale poliției!
Așa cum s-a mai propus deja, vă rog includeți în proiect și prevederi pentru circulația autovehiculelor poliției/pompieri/ambulanță, care noaptea, pe străzi libere, merg cu sirenele pornite.
Procurorus 2022-09-22 16:10:21
O initiativă foarte bună și sperăm să fie aprobată, pentru a opri cumva pe cei care sfidează sute sau mii de cetățeni, turând mașinile/motocicletele pentru distracție! Cei cu mașini puternice, nu sunt discriminați, pentru că pot merge cu mașina și după ora 22, dar fără să tureze peste limită motorul! Am văzut că se poate și fără zgomot, atunci când sunt filtre ale poliției!
Așa cum s-a mai propus deja, vă rog includeți în proiect și prevederi pentru circulația autovehiculelor poliției/pompieri/ambulanță, care noaptea, pe străzi libere, merg cu sirenele pornite.
Vasilachi Sergiu 2022-09-22 16:36:11
NU SUNT de-acord cu acest proiect datorită faptului ca sunt atât mașini, cât și motociclete care din fabricație au nivelul de zgomot omologat ce depășește limita stabilită in proiectul respectiv.
Andrei 2022-09-22 18:11:28
Pentru cei care sunt impotriva acestui proiect!
Oameni buni...Cu toti avem pasiuni si lucruri care ne plac...Insa pasiunile mele nu trebuie sa ii trezeasca din somn pe cei care in dimineata urmatoare merg catre o noua zi de munca destul de chinuitoare, stresanta si de multe ori insuficient platita. Macar noaptea ar fi bine sa ne putem odihni vreo 6 ore. Chiar daca ma uit cu o "deosebita admiratie" la cei care isi fac auzite pasiunile noaptea ... cea mai mare parte a locuitorilor muncesc ziua si acestora din urma le port RESPECTUL.
Mihai 2022-09-22 19:34:37
Este o idee foarte buna, ea trebuie aplicata si in timpul zilei, pentru ca si atunci sunt la fel de zgomotoase, asa incat nici nu te poti intelege cu cineva pe strada. Si metoda de a tura motorul in trafic pentru a atentiona pe ceilalti membri la trafic este o imbecilitate si poate fi problematica pentru tine, daca esti cu copilul mic in masina si ti-l sperie o astfel de maimuta cu motorul lui si apoi trebuie sa fi atent sa-ti linistesti si copilul in timp ce conduci. Si acest aspect trebuie luat in vedere si sanctionat.
MBA 2022-09-22 23:10:56
Inteleg obiectivul pe care il urmariti si simt si eu la randul meu nevoia pentru liniste, dar legea in forma actuala este absurda si defectuoasa si voi argumenta mai jos de ce.

Sunt bucurestean si am un singur autoturism. Acest autoturism nu are niciun fel de modificare, are ITP valabil si are urmatoarele caracteristici: motor de 4 litri, norma de poluare Euro 6 si nivel sonor in stationare de 100dB(A) inscris in cartea de identitate. Pentru ca detin acest autoturism, platesc anual un impozit de aproximativ 6.600 lei. As vrea sa inteleg de ce in 2022 inca mai folosim capacitatea cilindrica pe post de baza de calcul pentru impozite, cand toata planeta se concentreaza pe poluare, iar un motor mai mare nu inseamna neaparat si mai multa poluare, mai ales cand discutam de norma Euro 6.

Autoturismul meu are un sistem de evacuare activ, care imi permite sa folosesc masina cu evacuarea intr-un mod silentios cu respect si bun simt fata de oamenii din jur. Daca legea dezbatuta intra in vigoare in forma actuala, eu nu voi mai avea dreptul sa circul dupa ora 22:00, desi o pot face in liniste. Pentru ca masina mea POATE ajunge la 100dB(A), nu inseamna ca o folosesc intr-un mod ostentativ, iar daca as face asta exista deja o lege in vigoare care sanctioneaza condusul agresiv, iar in baza acestei legi, cei care tureaza excesiv motoarele sunt sanctionati cu retinerea permisului de conducere pentru 30 de zile. De ce nu intensificati actiunile pentru a aplica aceasta lege pe toti cei care au un comportament neadecvat in traficul din oras?

Doar pentru ca niste indivizi de rea credinta, care de cele mai multe ori au masini modificate ilegal, deranjeaza locuitorii orasului, cei ca mine, de buna credinta, nu vor mai avea dreptul de a circula cu masina? Cum vine asta? Cum poate fi corect asa ceva?

Simpla setare a unui astfel de prag este discriminatorie si va afecta o intreaga categorie de cetateni in incearcarea voastra de a-i vana pe cei de rea credinta.

Orice vehicul inmatriculat in Romania are nivelul sonor in stationare inscris in cartea de identitate. Acel nivel de zgomot este setat de fabricantul vehiculului si este certificat pentru a respecta legislatia in domeniu la nivel european. Cum poate PMB sa decida faptul ca niste valori certificate si permise la nivel european, devin ilegale? Problema voastra este de fapt cu cei care se abat de la valorile setate de fabricant.

Daca s-ar intensifica controalele pentru a intelege de ce inca avem in oras un numar covarsitor de masini cu sistem de evacuare modificat ilegal si de ce aceste autoturisme continua sa primeasca ITP, numarul masinilor zgomotoase ramase ar fi atat de mic incat nu ar mai fi o problema critica pentru oras. De ce trebuie sa sufar eu si cei ca mine pentru incapacitatea organelor de a controla fenomenul tuningului ilegal? De ce pe aceste bulevarde critice (Aviatorilor, Splaiul Unirii, Calea Victoriei, etc.) nu se instateaza radare fixe care ar impune instant o conduita decenta pentru cei care azi alearga nestingheriti? Credeti ca zgomotul infernal de care se plang pe buna dreptate locuitorii orasului, este produs pe loc sau la viteza legala? Va asigur ca nu este asa.

Obiectivul dumneavoastra ar trebui sa fie in prima faza sa va asigurati prin controalele cu Politia Rutiera si RAR de faptul ca valoarea de fabrica a nivelului de zgomot, inscrisa in acte, coincide cu realitatea. Abia cand veti rezolva aceste probleme aparute in general prin tuning ilegal, si vor mai ramane o mana de masini zgomotoase legale, care oricum pot fi tinute sub control prin legea pentru condusul agresiv, ar trebui sa evaluati daca sunt necesari pasi sumplimentari.

Monaco este plin de supercar-uri cu un nivel de zgomot mult peste cel sugerat de aceasta lege. Este plin si de milionari sensibili care au proprietati de milioane de euro la sosea. Acolo cum de este liniste noaptea cu asemenea masini pe strazi? Pentru ca stie toata lumea ca daca ai exagerat, te costa. Daca vreti liniste, nu cred ca e normal sa ii faceti sa sufere pe cei de buna credinta doar pentru ca nu aveti capacitatea sa-i tineti sub control pe cei de rea credinta.

Va rog sa aveti o abordare constructiva care sa-i vizeze pe cei de rea credinta, care sunt adevarata sursa a problemelor, nu una distructiva si lenesa prin care bagati un intreg segment de cetateni in aceeasi oala cu cei care genereaza un zgomot ingrozitor in timp ce nu respecta codul rutier si reguli elementare de bun simt. Gandti-va ca o masina de +100 dB(A) e precum o arma de foc. Daca unii indivizi aleg sa foloseasca armele de foc in mod abuziv si ilegal, interziceti toate armele de foc detinute legal?

In plus, daca aceasta lege ar intra in vigoare in forma actuala, cum planuiti sa restituiti impozitul echivalent pentru perioada din an in care eu si cei ca mine nu ne vom mai putea folosi autoturismele? Noi platim ca sa ne folosim masinile un an, nu 60% din el. Nu vad nicio referire la acest aspect.
M.Voicu 2022-09-23 09:24:16
Mai ales pe strazile principale: blv dimitrie cantemir la orice ora e club, discoteca sau concert. Lumea e nesimtita si exagereaza mai ales la ore tarzii dupa 23 pm. Nu prea dormi bine daca nu ai doape in urechi si perna in cap. E frustrant si nimeni nu face nimic.
Robert 2022-09-23 10:54:28
Usor usor revenim la comunism. Nu mai avem voie cu masinile de depasesc limitele acelea? Pai si atunci cum facem domnilor cu masinile care vin din fabrica M,AMG etc nu mai avem voie sa cumparam masini nu? Exista deja rar ul care ridica talonurile pentru sisteme de evacuate NEOMOLOGATE nu pentru orice masina sau pentru evacuarile care vin cu omoloare ECE(EUROPEANA)care sunt legale peste tot in Europa de exemplu branduri mari Akrapovic Miltek si multe altele.Pune ti mai multe filtre RAR sa rezolve problemele pentru cei fara omologare dar altfel deja e private de libertate. Daca cineva are bani acum nu poate sa si cumpere masina dorita pentru ce? Care oricum masinile cu motor mare contribuie la stat cu foarte multi bani probabil 20 de masini normale.
George 2022-09-23 11:28:56
Nota 10. In sfarsit incepem sa ne civilizam si noi. O initiativa foarte buna.
Lupascu 2022-09-23 20:42:08
Hotararea este binevenita, desi cu mare intarziere.
In hotarare trebuie precizat la ce distanta fata de masina trebuie ca zgomotul sa aiba intensitatea de 95 db. Aceasta intensitate este periculoasa pentru auz ducand in scurt timp la surzenie.
Similar navelor si ambarcatiunilor de navigatie interioara aflate in cursa li se impune ca la o distanta de 25 m, zgomotul produs de acestea sa nu depaseasca 75 db, iar celor care sunt in stationare li se impune limita de 65 db.
De acord cu limitele recomandate de Environmental noise guidelines for the European Region, adica 53 db ziua si 45 db noaptea, dar de precizat in ce puncte sa se masoare.
La bordul navelor, in salile de stationare a pasagerilor, nivelul zgomotului este limitat la 70 db, iar in cabinele de dormit, zgomotul este limitat la 60 db.
Ca prima masura, pentru reducerea zgomotului, ar fi limitarea vitezei de la 50 km/h la 30 km/h. Oare in Paris de ce s-a redus viteza legala la 30 km/h? Nu cred ca aceasta viteza ar creste aglomerarea circulatiei. Parizienii nu au avut o atitudine ostila la aceasta masura. Chiar Organizatia Mondiala a Sanatatii (OMS) recomanda acesta viteza de 30 km/h. Această inițiativă a OMS vine ca urmare a Declarației de la Stockholm privind Drumurile Sigure, din februarie 2020, care mobilizează statele membre ONU să gestioneze viteza ca o intervenție-cheie în materie de siguranță rutieră. Printre orașele care au implementat viteza de 30 de km/h în anumite zone urbane se numără Graz (Austria), Londra (Marea Britanie), New York (Statele Unite) și Toronto (Canada).
Lucian 2022-09-23 21:36:50
Doamne, cat amatorism in primaria capitalei!!!
1. In nicio tara europeana nu este interzisa deplasarea vehiculelor pe timp de noapte care sunt in standardele autoritatilor de tip RAR!!
2. Numarul de decibeli din acest proiect de lege este rodul unei idei venite de la vreun consilier “pregatit” al primariei, care sunt sigur ca nu are nici cea mai mica ideie de regulile in vigoare ale Registrului Roman Auto!
3. Daca trece o astfel de ineptie, primaria capitalei va fi tarata in procese pe care sigur le va pierde si vor fi platite din banii nostrii!
4. Vehiculele inmatriculate si care au trecut de RAR pentru ca au un nivel de zgomot acceptat de catre registru, care nu au modificari la evacuari, dar care depasesc decibelii visati de catre initiatorii acestei legi stupide, sunt in deplina legalitate. Aceasta lege va putea fi considerata un abuz din partea primariei si va fi catalogata asa in orice instanta! Ambalarea excesiva a motoarelor pe timp de noapte, modificarile la sistemele de evacuare care aduc un surplus de zgomot sau liniutele facute pe timp de noapte de catre soferi si motociclisti sunt strict treaba politiei, nu a primariei!! Deci? Domnilor consilieri din primaria capitalei, veniti cu proiecte de dezvoltare a Bucurestiului, ocupati-va de ce trebuie, nu mai veniti cu proiecte de lege care suna frumos dar care sunt stupide si nesustenabile, pe banii contribuabilor!!
D.c. 2022-09-24 10:09:45
Din cate am vazut oe internet au aparut sisteme gpl pentru motoare diesel. Acestea au foarte multe beneficii...printre altele scadere de consum de motorina, reducerea poluarii prin arderea mult mai buna, reducerea zgomotului emis de motoare. 3 lucruri pentru care cica ne luptam sa le combatem...risipa de consum de motorina...poluarea cu emisii si poluarea fonica. Poate ca ar trebui omologate si la noi aceste sisteme
Andra 2022-09-24 13:40:29
Buna ziua!
Intentia e buna, modul de aplicare lasa de dorit. Daca intr-adevar se doreste limitarea zgomotului, ar trebui inceput cu tramvaiele antice care sunt de-a dreptul asurzitoare si cu interzicerea claxonatului nejustificat, in niciun oras nu se aud atatea claxoane ca la Bucuresti. Legat de claxonatul excesiv, nici macar nu trebuie reinventata roata, ci doar mai putin inchis ochii si aplicata in schimb legislatia deja existenta.
Cat despre moto/masini, se deschide o portita catre foarte multe abuzuri, deja cunosc cazuri cu talon suspendat "dupa ureche", fara masuratoare. Cum ne asiguram ca putem face o masuratoare cu adevarat precisa? Ce facem cu vehiculele care din fabrica depasesc pragul de 95db? De asemenea, RAR-ul ce pazeste? De ce nu isi fac treaba si ies noaptea la controale dupa tobe neomologate, respectiv politia sa opreasca teribilistii? Din nou, cadrul legislativ este deja acolo, ce avem nevoie este ca cei platiti din bani publici sa isi faca treaba! Nu este cinstit ca cineva cu toba stock de 98db sa nu poata circula, desi merge potolit, doar din cauza unor tembeli care isi modifica evacuarile si la care RAR-ul/Politia inchide ochii.
Cetateanul 2022-09-25 06:14:35
Total de acord cu aceasta propunere! Este nevoie de o astfel de initiativa legislativa ptr a diminua factorii de stres din Bucuresti. Este aberant ca ptr cateva sute de nesimtiti cu masini/moto zgomotoase sa sufere 2 milioane de locuitori ai Bucurestiului. Desi sunt motociclist sunt adesea deranjat de zgomotul produs de tobele modificate ale participantilor la trafic. Mai ramane sa interzicem si zgomotul ambulantelor pe timp de noapte( sirene care sunt folosite exagerat)
Adrian Craciunescu 2022-09-25 16:52:02
O initiativa foarte buna, care ar trebui sa nu fie directionata doar catre controlul surselor din trafic. De exemplu, poate nu o sa va vina a crede, dar in apartament din Calea Giulesti - Calea Crangasi, frecventele joase ale basilor din boxele cluburilor de noapte din zona pavilionului H din Herastrau sunt de neignorat chiar si cu ferestrele cu geam termopan inchise, culoarul strazii Turda fiind foarte eficient in canalizarea sunetului. Toti betivii sau petrecaretii care se aduna de primavara pana toamna in parcul din fata blocului meu fac frecvent imposibil somnul. De ce sa fiu eu nevoit sa sun seara de seara la politie cand ar putea sa existe montati senzori de zgomot in perimetrele unde sunt frecvente plangerile pe acest subiect? De ce sa nu existe autosesizarea politiei cand decibelii depasesc limita rezonabila in punctele monitorizate? Pentru ca altfel vor exista intotdeauna cetateni nesimtiti care considera ca daca autovehiculelele lor au o omologare de peste 100 db e si de bun simt sa alerge cu ele turate la maximum la 2 noaptea ... Nu mizati pe "sondaje" ci amplasati camere si detectoare de zgomot acolo unde isi bat aia joc de ceilalti! Pe Calea Crangasi-podul Grant ar fi cu siguranta nevoie de asa ceva. Era in zona in timpul verii un mitocan cu SUV cu numere de Germania care avea o rutina sa urce pe pod din calea Giulesti accelerand pe la miezul noptii sau ora 1, esapamentul fiind modificat astfel incat la turatii mari sa declaseze un fel de rafala de focuri de arma ... Ce satisfactie cretina putea sa aiba ca trezea tot cartierul sa stie cand pleca el la cluburi !? Si, la fel cum au mai spus si altii, nu e nevoie sa urle sirenele de ambulante, politie sau pompieri in toiul noptii, cand semnalele luminoase sunt suficient de eficiente pentru un trafic de noapte.
lupu cristian 2022-10-06 09:22:17
Lasand la o parte oportunitatea, sunt multe probleme de ordin tehnic, juridic si administrativ; cate una din fiecare:
1. sunteti convinsi ca e oportun si posibil sa se faca teste de zgomot pe drumul public ?
2. aveti idee ca Politia Rutiera si RAR nu isi desfasoara activitatea in baza unei hotarari de CL, ci in baza legislatiei emise de ministerele care le coordoneaza ? (MAI si MTI)
3. cunoasteti faptul ca RAR se autofinanteaza ? poate PMB sa asigure fonduri pentru aceste activitati ?(pentru personal si aparatura necesara)
De fapt, studiile arata in cazul motociclurilor ca exista 2 mari cauze ale zgomotului excesiv (peste valorile de omologare) - modificarile neautorizate si utilizarea ncorespunzatoare (turare la gol sau accelerare excesiva) - pentru aceste cauze exista deja legislatia necesara, poate ar trebui intarita si pusa mai bine in aplicare, inainte sa se ia alte masuri care nu vor putea fi puse in aplicare..
Mihai 2022-10-11 23:58:31
1.Limita de 95 db este prea ridicata. Nivelul de zgomot produs de un autoturism obisnuit este mult mai scazut.
2.Cuantumul amenzilor este prea mic.