Directia Generala Administratie si Relatia cu CGMB - CONSULTAREA CETĂȚENILOR ȘI A ASOCIAȚIILOR LEGAL CONSTITUITE
Proiect de hotărâre pentru aprobarea Regulamentului privind condițiile de utilizare a trotinetelor electrice închiriate în regim self-service prin intermediul platformelor online, pe domeniul public al Municipiului București
Comentarii
Duta Gheorghe 2022-09-02 14:19:47
trotinetele si biclitele
- sa fie Inmatriculate
- sa aiba RCA si
conducatorii lor sa fie ATESTATI de Politie ca cunosc Codul Rutier
Sebastian Paraoanu 2022-09-02 15:43:40
Trotinetele ar trebui conduse de cei care cunosc legislatia rutiera (absolvind un curs de legislatie sau avand deja permis A,B etc). Varsta minima ar trebui sa fie 16 ani si casca obligatorie pentru toti.
Legat de parcare, ar trebui demarcate zonele unde se pot parca.
Andrei Gornoviceanu 2022-09-02 16:05:57
Total interzise pe trotuar, sunt inconstienti si merg cu 30-50 km/h si au toate sansele sa iti rupa oasele sau sa te omoare direct.
Erich - Zsolt Opferman 2022-09-02 16:07:45
Trotinele electrice ar trebui conduse exclusiv de catre persoane care au implinit varsta de 18 ani, avand:
- casca de protectie;
- permis de conducere auto;
- viteza maxima a trotinetelor limitata la 45 km/h si fara acces pe trotuar;
- asigurare obligatorie de raspundere civila.
Cateva sugestii!!! 2022-09-02 16:36:55
Atat trotinetele cat si bicicletele care circula pe drum public ar trebuii:

- sa fie Inmatriculate
- sa aiba RCA ( 50 - 100 lei / an care sa despagubeasca o suma intre 5-20.000 euro , in acest fel se elimina nevoia de al actiona in judecata pe cel vinovat si poate il si responsabilizeaza?!?!? )
- sa urmeze un curs de legislatie rutiera care sa ateste faptu' ca sunt apti sa mearga in trafic
Alfa Pi 2022-09-02 16:38:14
Detinatorii platformelor de inchiriat sa detina locuri de parcare pentru trotinete astfel incat trotinele sa nu mai fie abandonate in mijlocul trotuarului.
Pentru respectivele locuri de parcare sa platesca o taxa de parcare. Ca nu este normal ca un privat sa faca ce vrea pe domeniul public.
Ionel 2022-09-02 16:39:23
Art. 5, Litera c: Trotinetele electrice au obligatia de a circula avand un sistem de franare functional si eficient;
- trotinetele nu au obligatii ci utilizatorii lor
Art. 6 Litera e: Este interzis utilizatorului de trotineta electrica sa circule pe aleile din parcuri sau gradini publice;
- pe unele alei din parcuri exista piste pentru biciclete care nu sunt adaugate ca exceptii la acest aliniat
Art. 6 Litera j: Se interzice deplasarea in paralel cu un alt vehicul electric individual sau cu doua roti;
- nu este clar ce este un vehicul electric individual sau cu doua roti
Art.13, Alin 1, litera d: modalitatea si intervalul de timp in care acestea sunt verificate din punct de vedere tehnic;
- modalitatea si intervalul de timp ar trebui impus de legiuitor si doar cerut ca documentatie. Ca exemplu, cineva ar putea trece in documentatie ca trotinetele sunt verificate vizual o data la 10 ani, ceea ce ar corespunde cerintei
Art. 13, Alin 1, litera i: dovada detinerii asigurarii de raspundere civila si pentru accidente, cu efect pentru utilizatorii trotinetelor electrice.
Ar trebui adaugat si o modalitate prin care utilizatorii sa aiba acces la continutul acestei asigurari
Art. 13 Alin 2: Dupa depunerea documentatiei complete previzute la alin. (1), va fi emisa autorizatia/licenta
precum si contractul de delegare pentru numaruI de trotinete solicitat si pentru o perioada de maxim
un an, pe baza referatului aprobat de catre primar, contra unei redevente
- in baza documentatiei in primul rand cineva ar trebui specificat de unde apare acest referat care ar trebui aprobat de primar. Formularea "va fi emisa autorizatia/licenta" exclude respingerea eliberarii autorizatiei.
Art 13. Alin 4: Nota: Pentru primul an de operare a trotinetelor electrice, operatorii economici interesati, vor depune
Cererea pentru eliberarea autorizatiilor, inclusiv documentatia suport, in maxim 60 zile de la
aprobarea prezentului regulament.
-cred ca se refera la primul an de la intrarea in vigoare a acestui act normativ si nu primul an de operare a trotinetelor

Avand in vedere ca prezentul act normativ se refera strict la trotinetele inchiriate mare parte din capitolul 2 este discriminatoriu si ar trebui tratat intr-un alt act normativ aplicabil tuturor trotinetelor electrice. Ex. Conform prezentului act, daca am trotineta electrica trebuie sa merg noaptea cu lumini iar daca este trotineta personala pot merge pe intuneric?
Sebastian Matisan 2022-09-02 16:41:33
Buna Ziua
1 fiecare Trotineta electrica sa aiba inserata o serie alfa numerica prin care Politia si Cetatenii sa o poata identifica
2 accesul pe strada cu Trotinete electrice trebuie sa fie permis persoanelor care poarta casca si genunchere, cotoere, pentru limitarea vatamarii corporale in caz de impact
3 La traversarea pe trecerea de pietoni, Conducatorul Trotinetei va opri, si va traversa pe langa trotineta
4 Conducatorul Trotinetei NU se va deplasa pe Strazi in Contrasens, va respecta Codul Rutier ca orice alt participant la trafic
5 Varsta minima a Conducatorului Trotinetei sa fie 18 ani, legitimat prin act de identitate prezentat la controlul Politiei Locale sau Serviciului Politiei Circulatie
6 Trotineta TREBUIE sa aiba surse de lumina si semnalizare similar cu un vehicul. Se interzice accesul Trotinetelro pe strada la lasarea intunericului ( vara iuncepand cu ora 20, iarna incepand cu ora 16, daca, numai daca carosabilul este USCAT, altfel, trotineta NU are permisiunea de circulatie, de asemenea pe durata ploii si dupa incetarea ploii este interzisa circulatia trotinetelor, accesul este permis NUMAI pe carosabil uscat)
7 se interzice accesul Trotinetelor electrice in parcuri, orice parcuri.
8 se interzice accesul trotinetelor cu viteza mai mare de 15 km/h. Cele care sunt depistate cu aparat radar, se confirsca de catre Politie.
9 se interzice transportul de persoane pe trotinete. NUMAI conducatorul este pe trotineta, indiferent de justificare
10 se interzice consumul de substante si alcool inainte de transportul, condicerea trotinetei
propuneri de amenzi - 10.000 lei pana la 50.000 lei privind incalcarea celor mai sus enumerate
confiscarea trotinetei si valorificarea de ANAF ca masura complementara obligatorie
Lucian Rosca 2022-09-02 16:41:36
Ref la interzicere circulatie trotinete in parcuri. Nu e o idee rea, insa la fel trebuie sa se intample si cu bicicletele. Altfel, e discriminatorie si facuta pe genunchi, fara cap. Duceti-va in Herastrau, vedeti ca bicicistii merg muuuult mai repede decat cei cu trotinetele. Pericolul e similar (chiar cunosc persoana careia i-a fost rupt piciorul de un biciclist).
Lucian Toma 2022-09-02 16:45:39
Sa aiba numar inmatriculare
Sa aiba RCA - multe accidente cu trotinete de vina
Casca obligatorie
Fara acces pe trotuare
Amenda mai mare pentru parcarea lor cand blocheaza accesul
david 2022-09-02 16:49:17
Trotinetele electrice ar trebui conduse de cei care cunosc legislatia rutiera , sa exite o varsta minima si casca obligatorie pentru toti. RCA VALABIL.
Legat de parcare, ar trebui demarcate zonele unde se pot parca clar pe asfalt, sa existe si amenzi pentru cei care gresesc.
MD 2022-09-02 16:57:00
Buna ziua, trotuarele si in general spatiile pietonale sunt o resursa extrem de rara si valoroasa in Bucuresti. Va rog sa aveti in vedere amenajarea de locuri de parcare pentru trotinete pe carosabil, nu pe trotuar. Un loc de parcare auto poate gazdui lejer 10-15 trotinete parcate perpendicular, cu fata spre banda de circulatie. Ceea ce ar avea si mai mult sens din moment ce circulatia pe trotuar este interzisa.
Lucian Rosca 2022-09-02 17:00:57
Deci, dupa ce am citit proiectul, constat ca, de fapt, nu se aduce nimic bun cu el. E doar o modalitate de a taxa operatorii economici prin acea autorizatie anuala. Nu poti face reguli de circulatie dedicate trotinetelor, cat timp bicicletele au o viteza similara sau mai mare, riscul de accidente este similar. Daca vin cu trotineta proprie si circul sau o parchez prin centrul vechi, pare ca nu am nicio problema, regulamentul asta nu mi se aplica :) La fel in parcuri (ops, sper ca nu v-am dat idei tampite) :))))
Stefan B 2022-09-02 17:31:35
- trotinetele sa aibă viteza limitată
-trotinetele sa fie înmatriculate, pt identificarea utilizatorului/ proprietarului
- obligativitate RCA
- interzicerea utilizării in zonele pietonale pt a proteja atât pietonii cât și trotinetistii;
- casti de protecție obligatorii pt trotinetisti;
- interzicerea utilizării trotinete pe partea carosabila noaptea sau in condiții de vizibilitate redusă
Sebastian 2022-09-02 17:33:11
In primul rand ar trebui ca platformele de inchirieri sa fie obligate sa detina locuri special amenajate de unde sa se ridice si unde sa se lase aceste trotinete-parcare, semnalizata corespunzator si care sa nu incurce circulatia pe trotuare, iar cele lasate la voia intamplarii pe mijlocul trotuarului, pe strada, in parc etc. sa fie ridicate de autoritati (cum se intampla in alte tari, inclusiv cu bicicletele neparcate in locuri special amenajate). Pentru eliberarea acestora sa se plateasca o taxa de catre firmele de inchirieri;
Apoi interzisa in totalitate circulatia trotinetelor electrice pe trotuare si in parcuri! Acestea ar trebui sa circule exclusiv pe drumul public si pe pistele special amenajate, actualmente sunt pline parcurile si trotuarele de vitezomani care circula cu aceste vehicule (am vazut in Parcul Tineretului inclusiv o motocicleta electrica, care circula prin parc cu scuza ca este electrica).
Amendarea de catre Politia Locala a celor care: circula haotic pe strada sau nu respecta regulile de circulatie; circula mai mult de 1 persoana/trotineta; transporta copii sau lasa trotineta sa fie condusa de copii (sunt cazuri de copii de 7-10 ani care conduc asemenea vehicule prin parcuri sau pe trotuare);
Obligarea platformelor care detin trotinete electrice de inchiriat sa amenajeze pe banii proprii spatiile speciale de parcare a acestora, iar PMB, Primariile de Sector sa inchirieze aceste spatii; Orice trotineta care nu se afla in respectivele spatii, ridicata de autoritati!
Andrei P 2022-09-02 17:46:26
1. Spatii clar definite pentru parcarea bicicletelor / trotinetelor de inchiriat. Spatii dese, pe toata intinderea Bucurestiului, nu doar pt zonele centrale.
2. Trebuie sa existe o harta centralizata cu toate spatiile de parcare. Cautati pe net: Montreal Bixi bike map
3. Companiile care inchiriaza biciclete / trotinete trebuie sa plateasca o asigurare tip RCA. In cazul in care un client loveste o masina, un pieton, compania trebuie sa il poata despagubii.
4. Obligativitatea companiilor de inchiriere de a acoperii toata suprafata orasului, nu doar a zonelor centrale. Acest mijloc de transport poate fi de folos pentru a acoperii "ultimul km". (Ex: distanta de la metrou la casa / la locul de munca). Multe zone sunt complet neacoperite, si este vorba in general de zonele cu transport public slab, unde ele ar fi cele mai benefice.
5. Introducerea de abonamente. ex: 50% discount daca vei cumpara in avans 100km.
6. pt a reduce numarul lor pe trotuare, unde pot fi periculoase, se pot demarca benzi pe strada unde "bicicletele / trotinetele au prioritate".
Aceasta este o solutie ieftina, necesita doar vopsea. Conceptul exista in Olanda si se numeste "cars are guests"
6.1. Benzile pot avea niste segmente din 10 in 10m. Daca exista o bicicleta pe un segment, masinile nu au voie sa incalce acel segment, segmentul din fata si din spate.
Daca nu exista biciclete / trotinete, masinile pot sa foloseasca acele segmente.
6.2. Benzile trebuiesc colorate vizibil. Ex: In Amsterdam, benzile sunt colorate cu rosu, pt a fi foarte vizile soferilor.
6.3. Trebuie favorizata construirea benzilor pe strazile paralele, secundare, adiacente. Ex: In loc de a face o banda pe Bucurestii Noi, se poate face banda pe strada Ardealului, atata timp cat se da prioritate.
Ca biciclist, prefer strazile secundare, pt ca exista un risc mai mic de accident.
6.4. Pt a fi folosite nu doar pt scopul de recreere, ci efective pt activitaile de zi cu zi, infrastructura trebuie sa fie cat mai extinsa, si trebuie sa acopere punctele principale de interes: Zonele rezidentiale, comerciale, de birouri, gradinite, scoli.
7. Introducerea de camere de viteza / radar pentru strazile cu piste de bicicleta si reducerea vitezei cu 10km/h
7.1 Reducand viteza autoturismelor vor fi mai putine accidente mortale.
7.2 Se pot detecta acele trotinete modificate care ating si 100km/h. In UE viteza maxima este de 25km/h
8. Plantarea de copaci / mobilier stradal pentru a face umbra in zonele de semafor. Este oribil sa stai la semafor pe bicicleta la 40 de grade.
9. Re-introducerea ciusmelelor in zonele de pista de bicicleta.

Spor la treaba!
Nunu 2022-09-02 22:55:00
Cum este Art6c "Este interzis utilizatorului de trotineta electrica sa circule pe trotuare" in conformitate cu "asigurarea masurilor necesare pentru utilizarea Tn siguranta a trotinetelor electrice, pentru reducerea drastica a riscului de accidente". Cum se poate obliga un trotinetist sa mearga pe langa masini si in acelasi timp sa se reduca riscul de accidente?
Bogdan 2022-09-02 23:32:28
Circul aproape zilnic, pe timp de vara, cu trotineta electrica.

Mi-ar placea ca toti cei care cer lucruri precum RCA-ul la trotinete sa renunte si ei macar pentru o luna la masina si sa se deplaseze fie cu o trotineta (electrica sau nu), fie cu bicicleta. Pe timp de vara este o placere sa conduci un astfel de mijloc de transport. Ca si bonus, scapam de poluare. Pe un drum, Piata Victoriei - Berceni, scoti cu 5 minute mai mult decat daca te-ai deplasa cu masina.

Sunt total de acord prin a se reglementa cumva acest mijloc de transport, sa ai macar habar de o legislatie rutiera, sa porti o casca, sa beneficiezi de lumini reflectorizante (cele de pe trotinete sunt in general amplasate pe aripa de jos si foarte slab iluminate), sa existe o varsta minima. Din ce am vazut in trafic, probleme sunt la persoanele care se plimba cu trotinetele inchiriate. Cate 2 persoane pe o trotineta, fara niciun mijloc de siguranta, absolut afoni in ceea ce privesc regulile de circulatie.

Cum am putea sa rezolvam problema? Cont in aplicatie numai daca ai peste 18 ani, eventual si verificarea cunostintelor in materie de circulatie auto. Ok, dar ce facem cu cei mici care au un cont de la un adult? Pai am putea pune un senzor de greutate, samd.

Revenim si la o problema cu pista de biciclete/trotinete de pe Calea Victoriei. De ce ati amplasat asa sus semafoarele pentru biciclete/trotinete? De ce nu toaletati copacii care sunt la 20 de cm de aceste semafoare? In orice alt cartier sunt amplasate la jumatatea stalpilor de sustinere, pe Victoriei s-a ales varianta cea mai putin smart avand in vedere distanta copacilor netoaletati care reduc vizibilitatea acestor semafoare la ZERO!
MB 2022-09-03 09:32:28
NU pe trotuarele unde nu sunt trasate piste. NU in parcuri, poate cu exceptia aleilor mari cu piste speciale. NU folosirii lor in parcuri, pe piste, dupa lasarea serii. NU pe iarba, peluze, alei de pamant. NU echiparii lor cu boxe sau alte semnale luminoase care sunt deranjante pentru ceilalti. Vrem regulament pentru Herastrau, raiul celor care terorizeaza pietonii cu viteza, galagie, raiul biciclistilor care se cred pe munte sau la antrenamente si care distrug cu buna stiinta spatiul verde si pun in pericol prin viteza excesiva sau prin circulatia dupa lasarea serii orbind cu farurile pe cei aflati la plimbare. Acum e un stres sa iesi in parc nu o relaxare.
Razvan Ticu 2022-09-03 12:54:03
Regulile trebuie sa se aplice pentru toti detinatorii de trotinete electrice!!!
Trotineta electrica trebuie sa fie inmatriculata.
Conducatorul trotinetei electrice trebuie sa detina un RCA
Conducatorul trotinetei electrice trebuie sa aiba varsta minima 18 ani.
Conducatorul trotinetei electrice trebuie sa cunoasca legislatia rutiera.
Conducatorul trotinetei electrice obligatoriu va purta casca de protectie
Viteza maxima de deplasare sa fie de 25km/h si sa fie limitata electronic.
Sorin 2022-09-03 13:35:29
Este necesara mai intai trasarea pe asfalt a unei benzi speciale pentru biciclete/ trotinete pe majoritatea strazilor iar ulterior puse in vigoare regulile ce trebuie urmate. Daca facem asta, lumea se va respecta, nu vor mai exista certuri, clanxoane si asa mai departe. Fiecare merge pe banda lui. este cel mai civilizat posibil.
Stefan 2022-09-03 14:41:24
Trebuie sustinut transportul pe trotineta si bicicleta, tot ce propune aceasta lege este sa taxeze operatorul flotei de trotinete, alta chestie observata in acest proiect de lege este faptul ca este si discriminatoriu...este scris si facut pe genunchi, plus de asta exista deja o lege a trotinetelor electrice
Maria Duda 2022-09-03 20:28:20
Regulamentele similare din țările EU și Elveția (https://community.niu.com/blog/european-kick-scooter-laws-guide-2022) propun:
1. pentru închiriere vârsta minimă 18 ani,
2. un singur utilizator pe o trotinetă, un singur utilizator cu o singură trotinetă (la noi sunt multiple cazuri de câte doi utilizatori pe câte o trotinetă, sau câte un utilizator care cară mai multe trotinete odată), nicio încărcare suplimentară a trotinetei pentru transport mărfuri/ bunuri
3. obligativitatea respectării regulilor de trafic (include reducerea vitezei cf. regulamentului în zone cu limitare de viteză/ trafic limitat/ pietonale - se permite traversarea zonelor pietonale dacă se respectă viteza maximă de 6km/h),
4. interzicerea utilizării trotuarelor pentru rulare,
5. parcarea doar în locuri amenajate/ marcate, și fără rezemare/ răsturnare, pe carosabil (în proximitatea stațiilor de transport public, parcuri, terenuri de sport, universități, poli culturali, clădiri publice și birouri, fără obstrucționarea accesului și bunei funcționări a acestora). Pe trotuare este permisă parcarea doar pentru lățimi mai mari de 3.30m (mai mari de 4.5m pentru zone cu comerț și vitrine active), din care 2.10m (respectiv 3.30m pentru zone cu vitrine active) trebuie să rămână liberi pentru zonă branșamente 0.3m, flux pietonal 1.2m (minim 2.4m pentru vitrine active), zonă mobilier urban/ semnalizare/ bolarzi 0.6m, spațiul de parcare trotinete având lățimea de 1.2m.
6. obligativitatea purtării unei căști de protecție
7. număr de flotă vizibil
8. lumini/ semnalizare funcționale (indiferent de vreme, zi/ noapte) și obligativitatea întreținerii periodice, cu certificare
9. purtarea unei veste/ materiale reflectorizante pe timp de noapte
Lucia 2022-09-04 13:53:19
Nu pe trotuar daca nu exista pista marcata! Obisnuiam sa merg pe jos la birou/spre casa. A trebuit sa renunt de cand nu mai am voie pe trotuar ca trece o trotineta (idem bicicleta). Toti sunt nesimtiti si te trateaza de parca obligatia ta de pieton este să le dai prioritate la a circula. pe trotuar. Și nu contează vârsta!
Silvia 2022-09-04 14:00:50
Trotinetele electrice, precum si cele ne-electrice, bicicletele (electrice sau nu) sau alte mijloace de transport care ocupa putin spatiu si nu emit noxe ar merita incurajate printr-o legislatie speciala. Folosirea lor frecventa ar duce la un oras mai curat cu oameni mai sanatosi, ocuparea a mai putin spatiu, trafic mai fluent, etc.
Aceste vehicule insa nu au ce cauta
- nici pe spatiul rezervat pietonilor (parcuri, trotuare) decat in conditiile in care isi limiteaza drastic viteza (10 km/h)
- nici in cel rezervat masinilor (incurca traficul, nu au protectie in caz de accidente, nu au filtre de respiratie pentru a se proteja de noxe. O persoana care petrece timp in traficul de masini de zeci de minute pe zi este in mai mare pericol de imbolnavire decat un fumator). In caz de nevoie, accesul lor pe sosele ar putea fi permis pe portiuni scurte de drum.
Primaria ar trebui in primul rand sa rezerve spatiu pentru deplasarea acestor trotinete/biciclete. De exemplu un drum din 5 in Bucuresti ar putea fi rezervate pentru acest scop. Pietonii ar putea avea propriile trotuare pe aceste drumuri-piste iar masinile ar putea circula doar cu viteza redusa (20 km/h) pentru cazurile in care e nevoie sa acceseze acele strazi (sunt riverani, exista magazine pe acele strazi, etc). Este important ca intre orice doua puncte din oras sa se poata ajunge atat cu masini cat si cu biciclete/trotinete.
Practic nu ar fi nimic scump de facut decat semnalizarea corespunzatoare a destinatiilor acelor drumuri, eventual pus un limitator de viteza la intrare pentru soferii de masini care vad mai greu
Dupa ce ati creat aceste conditii puteti incepe sa legiferati folosirea acestor trotinete/biciclete.
Inainte sa replicati ca aceasta masura ar limita spatiul pentru masini, va rog sa luati in considerare ca acum sunt multi conducatori auto care prefera masina pentru ca bicicleta/trotineta inseamna prea multe riscuri. Acei conducatori auto vor elibera foarte mult spatiu de pe soselele acum supraaglomerate daca se vor muta pe drmurile-piste.
Gabriel Ionescu 2022-09-04 23:08:35
1. Consiliul local sau general nu se poate sustitui si nici nu poate inlocui o lege. Singurii in masura sa reglementeze circulatia pe drumurile publice sunt Guvernul si Parlamentul, sub nicio forma consiliul local sau general. Asa incat, la prima amenda data unui trotinetist ca nu are sapca sau casca, orice contestare in justitie va duce automat la anularea amenzii. Tocmai datorita faptului ca in fata legii toti sunt egali, firme sau persoane fizice. Iar in cazul de fata se incearca crearea unui cadru numai pentru inchiriat trotinete. Cine are propria trotineta, in consecinta, nu va trebuie sa respecte acest presupus regulament.
2. Regulamentul de utilizare al trotinetei il face cel care inchiriaza trotinetele, nu consiliul local, nu politia, nu guvernul.
3. Codul de conduita al trotinetistului - aici am ras cu spasme – nu se stabileste de niciun organ al statului, ci de organizatiile de profil. De exemplu un cod de conduita in jurnalism nu este facut de politie si nici de consiliul local, ci de asociatii ale jurnalistilor, la fel la medici, contabili s.a.m.d.
4. In Raportul de specialitate al Directiei de Transporturi se specifica viteza maxima de 25 km/h si varsta de 14 ani. As dori sa stiu cum anume s-a ajuns la aceste cifre? S-a citit in cafea, Urania a sugerat cifrele? Care studiu a stat la baza acestor cifre?
5. Deci consilierii generali nu au nimic impotriva faptului ca arunca un copil de 14 ani si o zi, trotinetist, pe partea carosabila, unde sa fie expus traficului.
6. O usoara jena, este necesara!, atunci cand se repeta pe fiecare document ca trotinetele merg numai pe pistele de biciclete iar in lipsa lor pe partea carosabila. Cate piste de biciclete sunt?
7. Biciclistii si trotinetistii – copiii nimanui. Soferii nu-i vor pe sosea, pietonii nu-i vor pe trotuar, pensionarii si mamicile grijulii nu-i vor in parcuri. In Bucuresti sunt 1,4 milioane de masini, iar Consiliul general isi face griji pentru 1-2-3000 de trotinete. Adica, nu va suparati, pare ca se abate atentia de la altceva. Poate ca aveti ceva mai important de facut, care sa conteze.
8. Presupunand ca cineva chiar va vota, iar acest regulament va fi in vigoare, apar urmatoarele intrebari: - unde se duc banii incasati? – cine constata abaterile? – care este relatia intre cine constata abaterea si consiliul general, ii da o parte din amenda sau cum? – cine aplica sanctiunea? – cum se recupereaza banii? – stiti ca nu puteti implica politia rutiera intr-o chestie administrativa, ci numai politiile locale, care nu va sunt subordonate?
9. In codul rutier, pentru fiecare articol de obligatie sau de interzicere a unei manevre (sau orice altceva) este cel putin un articol in care este penalizat respectivul contravenient. Ori aici e plin de articole si litere la obligatii, dar numai doua articole de contraventii, cum ar fi: trotinetistul e obligat sa aiba casca, dar nu il amendeaza nimeni daca n-are. Deci, daca nu e amendat pentru ca nu are casca, pentru ce mai e obligat sa aiba casca?
10. Si nu in ultimul rand, ar fi fost necesar o opinie din partea Politiei rutiere, despe posibilitatea actualizarii codului rutier.
Va multumesc
Lupascu 2022-09-05 22:34:44
1.Regulamentul trebuie sa fie aplicabil si pentru posesorii de trotinete si pentru toti utilizatorii de trotinete electrice, nu numai pentru operatorii de trotinete si clientii lor.
2.Regulamentul se poate aplica si in restul oraselor din tara.
3.Redeventa pentru o trotineta electrica a unui operator sa fie de 5 lei/zi. Parcarea unei masini esre de 5 lei/ora.
4.Majoritatea trotinetistilor dar si biciclistilor circula intens pe trotuare desi le este interzis acest lucru, din cauza traficului periculos de pe carosabil, in care nu se respecta viteza legala sau reguli elementare de circulatie. Doar cei mai curajosi circula pe carosabil. Politia locala si rutiera este inexistenta pentru reglementarea acestei situatii. Politistii ar trebui penalizati cu taierea salariilor sau destituirea responsabililor ori darea afara din serviciu pentru neindeplinirea atributiilor ce le au in acest sens.
5.La o viteza de 50 km/h, un camion produce un curent puternic de aer care poate dezechilibra usor un trotinetist si poate ajunge sub roti. Un copil de 14 ani, speriat intr-o asemenea situatie este victima sigura. De aceea pentru cresterea sigurantei circulatiei trotinetelor si bicicletelor in Bucuresti, propun reducerea vitezei maxime legale la 30 km/h acolo unde circula trotinete si biciclete pe carosabil. Oare in Paris de ce s-a redus viteza legala la 30 km/h. Nu cred ca aceasta viteza ar creste aglomerarea circulatiei. Parizienii nu au avut o atitudine ostila la aceasta masura. Chiar Organizatia Mondiala a Sanatatii (OMS) recomanda acesta viteza de 30 km/h. Această inițiativă a OMS vine ca urmare a Declarației de la Stockholm privind Drumurile Sigure, din februarie 2020, care mobilizează statele membre ONU să gestioneze viteza ca o intervenție-cheie în materie de siguranță rutieră. Printre orașele care au implementat viteza de 30 de km/h în anumite zone urbane se numără Graz (Austria), Londra (Marea Britanie), New York (Statele Unite) și Toronto (Canada).
Cu respect.
RedRiver 2022-09-06 07:14:02
Firmele care închiriază trotinete sa fie obligate la asigurări RCA Dacă cel care conduce o trotineta produce un accident, reparațiile în service sa se facă pe RCA ul firmei de închiriat trotinete
Ștefan Paraschiv 2022-09-06 07:22:02
Circulația trotinetelor electrice trebuie interzisa pe trotuar. Acestea ar trebui folosite doar in parc,pe peste speciale și limitate la viteza de 5 km/oră . Va rugăm să verificați cum se circulă la momentul actual cu aceste trotinete pe trotuar înainte de a lua o decizie.
Cristi P 2022-09-06 11:19:45
art.5:
lit.a: trebuie modificata varsta la 16 ani minim, utilizatorii sub aceasta varsta sa fie asistati de personae cu varsta de peste 16 ani
lit.b alin.2: In lipsa acestei piste, circulatia trotinetelor este interzisa cu desavarsire.Vezi Polonia, Olanda, Belgia
lit.c: Utilizatorii si operatorii au obligatia de a verifica daca trotineta are un sistem de franere functional si eficient, in caz contrar echipamentul/trotineta va fi retrasa din circulatie pana la remedierea problemelor constatate.

art.6:
lit.c: Este interzis utilizatorului de trotineta electrica sa circule pe trotuare, cu exceptia cazului in care pe trotuare sunt amenajate piste speciale destinate bicicletelor si trotinetelor electrice, caz in care utilizatorii au obligatia de a circula cu maxim 5km/h, sau trotineta electrica este transportata fara actionare electrica pentru a fi parcata.
Se introduce lit.c1 cu urmatorul continut:
Utilizatorii de trotinete electrice trebuie sa incheie asigurare de accidente si vatamari corporale in nume propriu, valabila pe toata perioada unui an calendaristic, indiferent de durata de utilizare a trotinetei electrice personale sau inchiriate;(Vezi Danemarca, Germania, Olanda)
Se introduce lit.c2 cu urmatorul continut:
Utilizatorii de trotinete electrice sunt obligati ca, la fiecare 6 luni, sa urmeze un curs de legislatie rutiera, finalizat cu un examen pentru eliberarea unui atestat recunoscut prin lege, lipsa acestui atestat retragand dreptul utilizatorului de a mai putea inchiria si utiliza trotineta electrica.(Vezi Malta
lit.g: Este interzisa circulatia trotinetelor electrice cu putere de peste 500W si cu viteze maxime de peste 20km/h.
lit.j: Se interzice utilizatorilor deplasarea, in paralel, a doua sau mai multor trotinete electrice.
lit.o: se interzice parcare/abandonarea trotinetelor electrice pe carosabilul auto, pe pistele de biciclete, pe trotuare, pe spatiul verde sau in orice alte locuri neamenajate pentru parcarea lor.
Art.7 :la alin.1 se elimina :"iar in lipsa acestora pe sectoarele de drum unde viteza maxima admisa pentru circulatia vehiculelor este de 50km/h".Vezi Polonia, Olanda, Belgia
diconu tony 2022-09-06 12:25:07
Foarte buna legea in parcuri sant pline si de scuterele acelea electrice e bine sa le interzica in parcuri si sa aiba 14 ani sa se urce sa coduca sau limitate la 10 km la ora
VladC 2022-09-06 12:27:54
Casca sa fie obligatorie pentru oricine foloseste trotineta electrica, indiferent de varsta.

Trotinetele / bicicletele electrice care se afla in flota unor operatori sa aiba RCA.
Craciun florin 2022-09-06 12:28:19
Mi se pare corect bravo nu cunosc legislatie nimic si sa nu le mai arunce pe ori unde si prin parcuri trebuesc interzise merg cu prea mare viteza
Drecea Alexandru Emanuel 2022-09-06 12:43:00
Circulatia trotinetelor pe trotuar ar trebui interzisa iar Politia ar trebui sa poata aplica amenzi (inclusiv Politia Locala) si chiar sa o faca. Merg cu viteza mare printre pietoni; nu sunt atenti; de multe ori sunt cate doi pe o trotineta, desi acestea ar trebui folosite de catre o singura persoana; reprezinta un real pericol. Si asa, nu sunt piste pentru biciclete si trebuie sa ne ferim de ele pe trotuar, acum au aparut si aceste trotinete electrice. Este evident ca indiferent de hotararea pe care o veti lua, regulile nu vor fi respectate si doar implicarea activa a Politiei pe o anumita perioada de timp va face ca regulamentul sa fie aplicat.
DragosV 2022-09-06 17:24:43
trotinetele electrice :
- interzise copiilor sub 14 ani.
- interzise in parcuri si pe trotuare.
- sa fie inmatriculate sa poata fi identificate cumva in caz de accident. atat trotineta cat si conducatorul din acel moment.
- sa aiba RCA legat de proprietar si trotineta.
- conducatorii lor sa cunoasca codul rutier.
- pedepse clare pt cei care incalca legea.
Carmen G. 2022-09-09 08:21:39
-trotinetele daca circula pe carosabil sa stea doar la MARGINEA carosabilului, pe prima banda, NU in mijlocul ei, nu in mijlocul bulevardului
-sa fie indentificati mai usor, unii circula si cu 80 la ora.......
Bibi 2022-09-11 17:35:40
Foarte multe persoane care folosesc trotinete inchiriate le abandoneaza pe pistele de biciclete sau pe trotuare (transversal, in dreptul stalpilor sau masinilor parcate, in locuri inguste) , in asa fel incat sa faca imposibila trecerea bicicletelor sau a pietonilor. Probabil considera ca sunt inteligenti si ca au facut o gluma foarte buna.

Propun sanctionarea companiilor care detin/administreaza aceste tortinete. Este treaba lor apoi sa-si recupereze amenzile de la clienti prin metode legale.
draand28 2022-09-20 14:22:56
Propun urmatoarele:
- obligativitatea detinerii unei polite de raspundere civila pentru bicilete si trotinete (de stabilit un tarif de referinta de ~50 lei/an)
- obligativitatea inmatricularii bicictelor si trotinetelor la Primaria Bucuresti (nu la DRPCIV pentru ca ar complica mult prea mult procesul), contra unei taxe de ~20 lei
- obligativitatea montarii numarului de inmatriculare in spatele vehiculului (nu este necesar si in fata, in spate este suficient pentru identificare in caz de accident sau in caz ca posesorul vehicului incearca sa fuga)
- crearea de benzi dedicate bicicletelor, trotinetelor si autobuzelor, pe prima banda de carosabil, pe strazile cu 3 sau mai multe benzi de circulatie pe sens
- acordarea RCA-ului de bicicleta/trotineta doar in urma unui test de cunostinte elementare de circulatie in trafic, similar cu cel al DRPCIV, dar initiat de catre PMB
D.c. 2022-09-20 23:21:41
a. Trotinetele electrice sunt cel mai periculos mijloc de trasport. O simpla cadere generata de lipsa atentie...sau de o mica piatra/denivelare poate conduce la deces. In plus, pe trotinete veti gasi mergand minori, oameni care au consumat diverse etc...oameni care in general nu respecta nicio regula de circulatie si pun in pericol pe toata lumea...ele ar trebui interzise. Daca ati mers prin tarile din vest ( asa zis civilizate), o sa descoperiti ca nu prea exista trotinete. Daca totusi politicienii nu au curajul sa faca ceea ce trebuie, atunci macar sa ia masuri pentru reducerea consecintelor utilizarii trotinetelor

b.1. Trotinetele electrice/bicicletele sa fie inmatriculate astfel incat Politia si martorii sa o poata identifica trotinetele/bicicletele si utilizatorii acestor in cazul incalcarii legii pentru ca utilizatorii acestora sa fie responsabilizati si sa poata fi trasi la raspundere.
b.2 trotinetele/bicicletele sa se poata utiliza doar pe piste special amenajate. ( in niciun caz la comun cu pietonii pe trotuare sau pe strazi unde viteza este mai mare de 30km/h)(bicicletele se pot utiliza pe strazi cu viteze pana la 50km/h dar sa respecte toate regulile de circulatie...inclusiv sa nu se mai strecoare printre masini sau masina si trotuar)
b.3 persoanelor care le utilizeaza sa poarte echipament de protectie...
b.4 trotinetelor electrice/bicicletelor sa se poata utiliza ca mijloace de transport pe drumurile publice doar de persoane care sa urmat cursuri de legislatie si au trecut un examen ...sa obtina un carnet de circulatie. Acestia sa fie amendati si sa acumuleze puncte ca orice conducator de vehicul...si sa i se poata interzice conducerea/utilizarea oricarui vehicul/trotineta la acumularea numarului de puncte cf legii.
b.5 la traversarea pe trecerea de pietoni, Conducatorul Trotinetei va opri, si va traversa pe langa trotineta
4 Conducatorul Trotinetei NU se va deplasa pe Strazi in Contrasens, va respecta Codul Rutier ca orice alt participant la trafic...identic sa faca si biciclistii
b.6 Varsta minima a Conducatorului Trotinetei/bicicleta pe drumurile publice sa fie 18 ani, legitimat prin act de identitate/permis conducere (pentru atestarea cunostintelor codului rutier)
b.7 Trotineta/bicicleta sa aiba surse de lumina si semnalizare similar cu un vehicul si acestea sa fie utilizate inclusiv te timp de zi. Se interzice accesul Trotinetelor pe strada la lasarea intunericului. Trotinetele sa fie utilizate numai pe timp de zi si in conditii de vizibilitate optima...si carosabil uscat.
b.8. se interzice accesul Trotinetelor electrice in parcuri si in toate zonele unde exista circulatie pietonala
b.9 se interzice utilizarea trotinetelor cu viteza mai mare de 10 km/h. Toate trotinetele depistate ca circula cu viteza mai mare...toate trotinetele sa fie limitate prin soft la aceasta viteza. Orice trotineta care nu indeplineste aceasta conditie sa fie interzisa la utilizare si confiscata.
b.10 se interzice transportul altor persoane decat a conducatorului trotinetei
b.11 trotinetele electrice si bicicletele sa fie anual supuse unor inspectii tehnice si sa poata circula pe drumurile publice numai daca indeplinesc conditiile necesare de siguranta.
b.12 trotinetele si bicicletele sa poate fi parcate doar in spatii special amenajate, in locuri care sa nu deranjeze circulatie pietonilor sau a celorlalte vehicule.
b.13 politia sa isi faca datoria si in cazul trotinetistilor/biciclistilor...foarte multi dintre acestia incalca aproape orice regila si ii pun in pericol pe toti in jurul lor bazandu-se pe faptul ca nu sunt santionati...ca sunt anonimi, ne putand fi recunoscuti.


Este diferenta intre a incuraja un mijloc de transport si a permite crearea unui haos pe drumuri, a inchide ochii la orice incalcare a legii comisa de utilizatorii acestora, a pune in pericol pe toti cei din jur etc.. acestea sunt mijloace de transport si trebuie tratate ca atare...conducatori cu pregatire in ceea ce priveste codul rutier...taxate, impozitate ( deoarece se doreste construirea si intretinerea unei infrastructuri pentru ele),...posibilitatea de a putea trage la raspundere conducatorii (18ani+) si penalizati conducatorii lor care incalca regulile. Totodata trebuie gasita o metoda prin orice paguba produsa de acestia sa se poata recupera direct (nu prin procese) de la biciclisti/trotinetisti ( o minima asigurare...si pentru daune materiale si pentru vatamarea altor persoane)
Cătălin Stavarache 2022-09-21 04:22:32
Bună dimineața!
Prin natura meseriei petrec undeva în jur de douăsprezece ore în trafic, zi sau noapte. Șofer fiind, e limpede că nu pot vedea fix din perspectiva unui om care trăiește cu impresia că întreaga umanitate va evolua spontan de cum apasă dumnealui un buton și că planeta va respira ușurată că n-are dumnealui o mașină, Nici ca om ajuns la patruzeci și patru de ani, tată, nu mă pot vedea călare pe o trotinetă, ar râde copii de mine. Lăsând astea pe seama tentației de a relaxa atmosfera, dacă nu în mintea celui ce citește măcar în capul meu după ce am citit toate comentariile, cred următoarele:
- dacă umblu brambura pe unde mă taie capul pe partea carosabilă ca pieton, nu e permis, amendă! dar dacă sunt electrificat pe două roți am drepturi.
- dacă am căpătat dreptul de a mă afla pe partea carosabilă, ceea ce interesează pe toată lumea care adună bani la buget, am plătit școală de șoferi, cabinete medicale, taxe. Cât mă aflu pe partea carosabilă: centură de siguranță impozit, ITP, asigurare accize la carburanți ș.a.m.d. Nu arde becul... tot la buget se duce orice neconformitate. Pot continua, șoferii știu.
Șoferii își respectă obligațiile ce le revin.
Trotinetiștii respectă ce?
Din centrul vechi nu puțini pleacă praștie pe toate benzile, băuți sau drogați. Toți odată pe una singură dacă ar putea că e mai ieftin.
Pe trotuare umblă de capul lor și n-ar fi asta, dar dacă pare mai liber pe partea carosabilă se aruncă instantaneu, că n-au oglinzi retrovizoare.
Printre mașinile staționate în coloană la semafor sunt deja spaima motocicliștilor.
Din auzite, și am auzul fin, își rup oasele și rămân fără dantură mulți concitadini evoluați, mă aștept să văd că măcar unul dă în judecată primăria pentru o groapă în asfalt precum a făcut și am înțeles că a și câștigat biciclistul. Tare omul, când ești prost de dai în gropi e de vină primăria! Asta da evoluție!
Altfel, dacă vreun bezmetic îmi îndoaie o aripă a mașinii, zgârie portiera, mărunțișuri cu dureri de cap și vărsături, și apoi fuge, ce mă sfătuiți să fac?
Să nu-mi ziceți să cer imaginile înregistrate de camerele poliției locale... că le aveți.
Cristian 2022-09-21 08:08:44
Urmarind cu interes ceea ce se discuta aici observ ca sunt emise tot felul de solutii si idei pentru cei ce folosesc acest mijloc de transport; de la polite RCA la interzicerea totala a acestora. Nu sunt in masura sa propun o solutie ideala, care sa impace atat utilizatorii cat si pietonii, insa va rog sa gasiti o modalitate de a impune o anumita disciplina in utilizarea trotinetelor intrucat, cel putin de doua ori copiliul meu (minor) a fost in pericol de a fi accidentat (cel mai probabil foarte grav, avand in vedere inertia ansamblului+utilizator), in conditiile in care mergeam pe trotuar, tinandu-l de mana. Ma gandesc cu groaza la eventualitatea unui astfel de accident si sunt convins ca niciun RCA, ITP ori alte reglementari de genul, nu m-ar mai ajuta, in cazul unor consecinte grave. Ma gandesc ca este valabil pentru toti...
D.c. 2022-09-21 09:20:11
Interzicerea utilizarii telefoanelor...si interzicerea ascultarii de muzica la casti pentru utilizatorii de trotinete/biciclete
nu trotinetelor electrice! 2022-09-22 22:44:51
1. Dupa parerea mea, trebuie interzise aceste asa-zise trotinete electrice.
2. Ce sa facem cu regulamentul dvs., daca nu sunteti in stare sa aplicati reglementarile in vigoare (O.U.G. nr. 195/02 si regulamentul de aplicare a acesteia)? Tipic romanesc: abundenta reglementarilor, dar aplicare zero.
3. Circulatie pe trotuar? AVEM DEJA, vorba reclamei...art. 161, alin. 1), lit. c) din Regulamentul de aplicare a OUG nr. 195/2002 interzice circulatia pe trotuar. Cu toate acestea, trotinetele sunt conduse pe trotuar cu viteza maxima.
4. Porniti de la o premisa gresita: trotineta electrica nu este o alternativa nepoluanta si eficienta. Singurele mijloace mai putin poluante (fiindca nu exista transport nepoluant) sunt bicicletele si trotinetele adevarate, impinse cu piciorul-acestea trebuie incurajate.
5. Fie ignorati, fie nu cunoasteti realitatea-aceste asa-zise trotinete nu sunt folosite pentru deplasare spre locul de munca, caz in care am putea presupune ca utilizatorul respectiv lasa masina acasa. Clientul tipic este adolescentul de 15-18 ani, care nu are habar de regulile de circulatie (si nici de reguli, in general) si care nu face altceva decat sa se plimbe prin oras, cu viteza cat mai mare...si de cele mai multe ori circula cate doi pe trotineta.
6. Acest regulament e o gluma, conditiile de inchiriere trebuie sa fie mult mai stricte:
- in niciun caz minorii nu trebuie sa aiba acces (e iresponsabil sa le permiteti inchirierea trotinetelor electrice, intr-un oras ca Bucurestiul);
-sa poata inchiria doar persoanele care detin permis de conducere corespunzator categoriei A sau similare.
-regulile trebuie sa garanteze identificarea imediata a persoanei care a condus trotineta si a firmei de inchirieri, in cazul accidentelor; dvs. pareti preocupati mai degraba de regulile privind protectia datelor personale...
-cele mai multe trotinete arata deplorabil-sunt zgariate, murdare, nu au ce cauta in oras.
Se vede, inca o data, ca nu va justificati salariile-P.M.B., politii locale...etc.
Admiteti ca exista "disensiuni", dar ati asteptat pana la sfarsitul lui 2022 ca sa adoptati un regulament...