Directia Generala Administratie si Relatia cu CGMB - CONSULTAREA CETĂȚENILOR ȘI A ASOCIAȚIILOR LEGAL CONSTITUITE
Proiect de hotărâre privind demararea acțiunii de accesibilizare a trotuarelor din municipiul București pentru persoanele cu handicap
Comentarii
Alin 2022-02-10 16:28:52
Sunt de acord cu proiectul și cu argumentele prezentate in proiect. Proiectul "10.000 pasi" al Asociației Optar de documentare a spatiilor pietonale din București a descoperit carențe grave în mobilitatea pietonilor de orice fel și mai ales a persoanelor cu handicap.
Valentin 2022-02-10 17:32:33
Vă rugăm, scăpați-ne de mașinile parcate pe trotuare.
Stefan 2022-02-10 19:27:28
Cel mai important pas in accesibilizarea trotuarelor si a circulatiei tuturor persoanelor si mai ales a celor cu handicap il reprezinta eliminarea masinilor de pe trotuar, atat cat se poate la momentul actual, mai ales a parcarilor nesimtite! Stim ca se poate cu o administratie corecta de care am inceput sa avem parte!
Daniel Matei 2022-02-10 19:27:42
Proiectul ar trebui sa includa si restul trotuarelor, nu doar 100 m in jurul unor institutii intrucat o viata activa presupune ca te deplasezi catre acea institutie. Lipsa de fonduri pentru a fi incluse in prima etapa poate fi o justificare, insa ignorarea lor completa nu este o solutie, ci o etapizare inclusa inca din start in Hotarare.
De asemena, ar trebui inclusa o conditie la receptia oricarei lucrari care presupune interventii asupra bordurilor (altele decat cele incluse in proiect deja), receptia sa nu fie facuta daca imbinarea dintre carosabil si trotuar nu este conforma.
NICULESCU COSMIN 2022-02-11 09:13:30
Sunt de acord cu proiectul, cu amendamentul sa nu fie realizat "asa de bine" cum a fost realizat blv Decebal, pe care nu se poate merge civilizat pentru dalele sunt ridicate. Cine face recepția acestor lucrări ar trebuie sa stea 20 ani în pușcărie.
Daniela 2022-02-11 10:32:16
Initiativa este foarte buna si sper ca dupa aprobare sa se gaseasca mecanismele de implementare ale proiectului. Cum competentele primariilor sunt extinse si in zona trotuarelor va fi dificil sa avem o aplicare unitara a proiectelor. Acum, trebuie sa intelegem care este destinatia unui trotuar, pentru pietoni si/sau pentru biciclete, trotinete etc. Au fost si sunt plangeri despre accidente nefericite intre destinatarii trotuarelor: pietoni, biciclete, trotinete. Succes.
BOGO 2022-02-15 12:03:55
Eliminarea masinilor de pe trotuare nu trebuie facuta tam-nesam ca da frumos si ca asa trebuie, ci trebuie odata cu rezolvarea parcarii pentru acele masini parcate . Una este ca masinile parcate pe trotuare sa fie temporal in preajma unor institutii , centre comerciale etc si una este cand masinile sunt parcate pe trotuarele dintre blocurile de locuinte, unde strazile sunt atat de inguste incat nu permite parcarea stradala si unde oamenii isi parcheaza masinile la domiciliu, deci nu au altundeva unde neexistand parcari .
Este nevoie de discernamnt si rezonabil in orice , nu aplicat dispozitii si implementat hotarari ale PMB otova, la gramada .
Problemele se analizeaza si in raport de impactul social si anvergura acestui impact asupra populatiei din zona ,astfel trebuie analizat care este nr de handicapati din zona, sau care circula in zona (una e sa fie vb de un spital etc si alta e sa fie vorba de un simplu cartier de locuinte ) . Sigur ca ar fi frumos sa avem trotuare libere cum erau acum 40-60 ani, dar atunci erau cateva mii de masini in oras iar acum sunt peste 1 milion , iar edilii in afara sa dea hotarari de genul acesteia nu au adus modificari capitalei semnificative constructiv incat sa rezolve problema celor 1 milion . Deci trebuie rezonabilitate si trebuie sa va ganditi ca orasul asta are cifra uriasa de proprietari de masini si nu de handicapati (din fericire)
TOMA ION 2022-02-16 08:26:29
Exceptional sa fie borduri pentru handicapati . Chestia cu parcarea masinilor pe trotuar insa nu este normal sa o interziceti peste noapte atata timp cat nu ati creeat alternative de parcare, adica parcari . Unde sa-si parcheze oamenii masinile , credeti ca e cineva nebun sa se chinuie sa -si urce masina pe trotuar , sa-si loveasca scutul, daca ar avea posibilitatea sa parcheze civilizat ? Toti vrem trotuare libere dar trebuie sa tinem cont de realitatea situatiei .Decizii de dragul deciziilor puteti da oricate, de exemplu dati o decizie sa nu mai moara oamenii de infectii luate din spitale dar ce faceti pentru asta? Ati dat decizia ca posesorii de animale sa fie amendate pentru excrementele animalelor pe strada dar cate amenzi s-au dat pentru asta , care e de fapt eficienta deciziei primariei ?
Bogdan Giușcă 2022-02-16 19:45:44
Ca părinte, uneori este dificil să te deplasezi prin oraș din cauza trotuarelor blocate. Trebuie să mergi pe stradă, între mașini cu căruciorul sau cu copilul de mână.

Ar trebui să existe zero toleranță la parcatul pe trotuar.
Bianca 2022-02-17 15:19:06
Sunt total de acord cu acest proiect. Este un "must" !!
Raluca 2022-02-17 16:18:48
Este o idee foarte buna, doar ca Proiectul ar trebui sa includa si restul trotuarelor, nu doar zonele din jurul unor institutii.
Dragoi Iuliana 2022-02-17 16:19:39
Toleranta zero pentru cei ce nu respectă cei 15 metri spațiu liber pana / și după trecerea de pietoni.
Nedumeritu' 2022-02-20 16:14:22
Toate aceste propuneri SUNT DEJA reglementate IN legislatia referitoare la circulatia vehixulelir! Trebuie doar puse in aplicare! Nu vad sensul acestui demers! Poate doar atribuit responsabilitati in acest sens Politiei Locale.
Elfu 2022-02-21 16:55:37
Atat timp cat partea tehnica a proiectelor este realizata pur din birou (sau cu copy/paste + adaptare) nu vom avea nimic corect realizat. De exemplu peroanele tramvaiului 41. Cele 'modernizate' de curand au cateva probleme EVIDENTE ... din pacate nimeni din conducerea Bucurestiului nu e interesat de acest lucru... important e sa se se faca ceva ... nu conteaza cum . De aceea sunt sceptic vizavi de orice proiect al PMB.
Carmen 2022-02-22 20:21:29
1. E f bine ca se fac borduri pentru handicapati
2. Nu trebuie tratata problema masinilor parcate pe trotuar radical atata timp.cat PMB nu ofera alternative de parcare. Radicalii care scriu aici e clar ca nu sunt posesori auti. Sigur insa ca sunt trotuare in preajma spitale , institutii, scoli,piete etc care trebuiesc eliberate de masini . Nu poti generaliza ca Pacala o asemenea decizie cand realitatea obiectiva nu se rezolva prin enuntarea unei decizii sau hotarari PMB. Sa faci o schimbare de asa natura e fezabila doar daca exista si o marire concreta a posibilitatilor de parcare.
3. Ii dau dreptate domnului ref la faptul.ca hotararile se iau doar din birou in PMB, trebuie sa iesiti in teren sa analizati sa observati sa ganditi solutii , nu 2-3 zile in 2-3 locuri .
Este simplu sa emiti decizii : de maine masinile nu mai parcheaza pe trotuare ! Ok, dar unde parcheaza oamenii a doua zi ? In casa ? Blocheaza strazile ? Le urca pe blocuri ? Le duc in comunele limitrofe ?
Cred " specialistii" PMB ca oamenii din rautate parcheaza pe trotuare ca sa nu aiba pietonii spatiu, sau handicapatii ? Au.unde si ei de rai ce sunt urca masinile pe trotuar ? Hai sa fim si mai ales sa fiti rezonabili voi cei din PMB. Cumva
Bogo 2022-02-22 20:37:44
Citesc aici ca unul zice : " este o idee buna" .
Da, asa e, sunt multe idei bune dar ca sa pui in aplicare o idee trebuie sa construiesti infrastructura nu doar sa o pui pe hartie sa o stampilezi si gata ai rezolvat problema trotuarelor cu masini parcate !
Citesc la altul : " toleranta zero "
Pai asta inseamna de fapt creier zero, caci daca impui en gros o decizie fara sa analizezi consecintele pe ansamblu nu unilateral , e o prostie !
Hai sa ne pese doar de pietoni, de problema lor ca vor trotuare libere ! De posesorii auto, peste 1 milion , platitori a 2 randuri de impozite ( locuinta + auto ) care nu au unde parca sa nu ne pese ! Da i incolo pe astia sa se descurce, ce i am pus noi pietonii sa si ia masini? Asa se vrea sa fie pusa problema de catre unii se pare si grav e ca si PMB tot cam asa gandeste .