Directia Generala Administratie si Relatia cu CGMB - CONSULTAREA CETĂȚENILOR ȘI A ASOCIAȚIILOR LEGAL CONSTITUITE
Proiectul de hotărâre privind modificarea HCGMB nr. 371/2019 privind ridicarea, transportul, depozitarea și eliberarea vehiculelor staționate neregulamentar pe partea carosabilă a drumurilor publice care fac parte din rețeaua principală de străzi a municipiului București
Comentarii
Alin 2021-12-22 11:49:15
O idee foarte buna! Ne-am saturat ca oamenii sa nu poata merge pe trotuar in acest oras.
PKN 2021-12-22 12:15:43
Buna ziua, Aceasta institutie numita "locala" trebuie sa dispara. Banii sa fie redirectionati catre adevarata Politie Romana care aproape ca nu mai exista. Nu mi se pare normal ca cei din adevarata Politie nu aiba personal si bani ca sa isi poata exercita obligatiile de paza si protectie a cetateanului iar localii sa huzureasca nefacand nimic
X13 2021-12-22 12:57:30
1 Sa pui baietii de la politia locala, care sunt angajati stim toti cum, si care au probleme majore in a sti sa scrie si sa citeasca, nu mai vorbim de cunoasterea legilor si a eventualelor implicatii, asta denota totala rupere de realitate a acestui proiect.
2 Se porneste acest proiect cu ridicarea masinilor inainte de orice altceva, inainte de a face macar un pas in rezolvarea problemelor parcarilor de rezidenta in Bucuresti. Nu s-a facut nimic ca sa se repare aceasta problema creata de comunisti si cronicizata dupa 30 de ani de construire haotica si ilegala a noilor blocuri, care nu respecta legile (de a avea un loc de parcare per apartament) si care au agravat aglomerarea acestui oras. Asta denota aceeasi nesimtitire si nepasare fata de oameni si problemele lor din acest oras.
3 Concluzia este ca am revenit iarasi dupa 10 ani de PSD la aceleasi idei de pe vremea PDL, cand s-au facut bani masiv din ridicarea de masini de la fraierii care nu au unde sa le parcheze pentru ca nu exista nici macar loc pentru parcari de resedinta in acest oras.
Cătălin 2021-12-22 13:16:27
Dar cu lipsa locurilor de parcare, cum rămâne! Am depus o cerere pentru un loc de parcare in Ianuarie, nu am primit niciun răspuns! Pe listele cu parcari publicate de primăria sectorului 2, la blocul unde locuiesc nu sunt parcări libere, in schimb la maxim 100 metri de bloc există o parcare unde figurează 12 locuri libere! De ridicat mașini si dat amenzi este ușor dar de amenajat parcări acolo unde există loc e greu! Sunt de acord cu ridicarea mașinilor parcate neregulamentar dar nu in condițiile in care nu există locuri de parcare! Intai amenajați parcări si apoi dați amenzi!!!
Eu 2021-12-22 17:57:01
Aceasta masura denota un singur lucru...o mare foame de bani! Stim f bine cum a rulat acest "program" data trecuta. Pe cind taxa pe respirat?
Cristi 2021-12-22 19:04:32
Perfect de acord să se ridice mașinile care încurcă circulația.
Anonim 2021-12-23 11:55:49
Da! Trebuie doar sa da! Ridicati tot.
Cetatean platitor de taxe. 2021-12-23 12:12:06
Cred ca inainte sa ridicati masinile parcate ,mai mult sau mai putin legal, trebuie sa faceti ceva cu locurile de parcare .Nu sunteti in stare sa faceti nimic decat sa cereti bani. Sa amendati si sa ridicati masini sunt de acord daca banii din aceste amenzi se duc pentru a amenaja alte locuri de parcare sau supraetajarea celor existente.
Sa puneti un serviciu de "pandari" sa dea amenzi sau sa ridice masini este impotriva cetatenilor nu pentru ei. Nu sunt in stare sa faca treaba care o au acum.
Bucurestean indignat 2021-12-23 12:27:58
Nu ati implementat nici macar o linie noua de transport in comun!
Nu ati facut nici macar un loc de parcare in plus!
Sistemul de transport public este o rusine, un dezastru, primaria nu face nimic pentru imbunatatirea transportului in Bucuresti, ci ia doar masuri impotriva bucurestenilor!
Nu e normal sa nu ai linii de transport care sa uneasca periferia de centru! Nu e normal sa nu ai o linie directa intre aeroport si Piata Constitutiei, de ex., care este locul cel mai vizitat din oras de catre straini!

Tot ce faceti este sa suprataxati orice bucatica de asfalt folosita drept loc de parcare, sa puneti niste preturi nesimtit de mari, raportat la veniturile cetatenilor, preturi pe care va permiteti sa le platiti doar voi, cei numiti in functii inalte!
S-au mutat toate masinile (si cele parcate regulamentar, pe locurile libere de pe marginea bulevardelor), pe stradutele din interiorul cartierelor, pe trotuare! Asta ati realizat!
Masura anterioara, care viza doar ridicarea masinilor care incomodau traficul, era una de bun-simt! Acum e liber la abuzuri!
Unde vreti sa mai lase oamenii masinile, unde sa le duca?!?… oamenii de rand au nevoie de o varianta decenta de transport (din punct de vedere al timpului, in primul rand), pe care voi nu o oferiti!!
Bucurestenii nu au cu ce se deplasa la locul de munca!...nu e normal ca pentru un drum in oras, de max. 10 km (din nord pana in centru), pe care il faci in 30-40 min cu masina, sa trebuiasca sa schimbi 3 mijloace de transport in comun si sa mai mergi inca 1-2 km pe jos...sa faci 2 ore dus si 2 ore intors, in fiecare zi!
Nu mai vorbesc ca sunt oameni care vin de la periferiile Bucurestiului si care nu au cu ce se deplasa pana la locul de munca!
Ati innebunit cu bicicletele si trotinetele, dar ce faceti cu femeile gravide, cu cei cu probleme locomotorii, cu oamenii bolnavi sau operati?? Astia cum se deplaseaza??
De ce se ridica in continuare blocuri intre blocuri, desi infrastructura este aceeasi si nu au prevazute locuri de parcare?? De ce acordati autorizatii pentru asa ceva??
M-am nascut, am crescut si locuiesc de 41 de ani in acest oras, cu bune si cu multe rele, cu primari care au facut mult rau, insa niciodata nu am simtit ca primaria este impotriva cetatenilor, ca acum!… Ne ramane doar sa ne mutam toti, din pacate insa trebuie sa venim in continuare la munca in acest oras, sa contribuim la PIB!
CaT 2021-12-23 13:17:41
De acord cu acest proiect. Masinile parcate pe trecerile de pietoni si in statiile mijloacelor de transport in comun sa fie ridicate cu maxima prioritate si proprietarii amendati cu maximul legsl
PKN 2021-12-23 14:05:58
de ce sa se investeasca in autoutilitare si oameni cand Politia Romana, conform codului rutier poate da amenzi chiar mai mari decat taxa de restituire masina ? de ce acum nu se dau amenzi MACAR celor care parcheaza pe trecerile de pietoni, in dreptul semafoarelor, pe statiile verzi , in statiile de autobuz, etc ? Nu trebuie schimbata nici o lege trebuie doar aplicata. Cititi aici https://www.drpciv-romania.ro/Resources/Images/codul-rutier-2020.pdf
Claudiu Mujdei 2021-12-23 15:41:23
O initiativa foarte buna. E momentul ca bulevardele sa arate civilizat, fara masini parcate ilegal.


Problema parcarilor pentru masini private e o problema privata, nu publica.
Bucurestean indignat 2021-12-23 16:07:32
Atata timp cat oamenii platesc taxe si impozite (inclusiv impozit pe masina!) la bugetul local, problema parcarilor nu e o problema privata, ci una publica!
Daniel 2021-12-28 09:35:03
In sectorul 4, sunt marcate locuri pentru parcarea auto pana in trecerea pentru pietoni, marcate locuri pentru parcarea auto pe zonele de trotuar, locuri de parcare care chipurile sunt "legale", si care vor fi taxate cu 600 lei/ loc parcare (str. C-tin Radulescu Motru colt cu str. Tohani, trotuar vopsit pe str. Trestiana - langa piata Norilor). Daca autoturismul este parcat langa zebra, dar zona carosabila e marcata cu bidineaua, nu se ridica autoturismul. Cum ramane cu cei 25 metri de vizibilitate pana in zona de zebra ?. Nu se construieste nimic dar vrem taxe peste taxe. Stradute cu sens unic, dam cu bidineaua pe zona carosabila si chipurile amenajam 10 000 locuri de parcare. Preturi ca la Viena sau Milano si salariile ca pe la noi.
Etmond Pasca 2022-01-02 16:50:02
Dacă ați gândi legea corect ar fi foarte necesară, dar voi o să faceți numai abuzuri, o să ridicați și masinile care nu fac obiectul legii, doar așa să luați bani.
Mircea 2022-01-03 17:13:42
Mi se pare normal ca o masina parcata neregulamentar sa fie ridicata. Nu conteaza cine le ridica si cum se numeste autoritatea. Cand va aud ca aveti ceva cu Politia Locala nu va inteleg. Ce treaba au banii pe care ii incaseaza si de ce ar trebui sa ajunga la Politia Romana? Politia Locala incaseaza bani pentru bugetul local. Politia Romana are posibilitatea sa amendeze pe cei care incalca alte legi iar Rutiera de asemenea. Hai sa nu mai amestecam lucrurile intre ele.
Mircea 2022-01-03 17:19:16
Referitor la modicarea orei in care nu iei amenda daca ocupi un loc al cuiva care l-a inchiriat: este gresit sa fie modificata ora astfel incat sa nu existe amenda sau orice altceva pentru cineva care parcheaza in afara orelor 20-8 pentru ca ora este anapoda. O ora normala 18-8 este in regula pentru ca atunci se intorc oamenii de la munca insa nu o sa statu pana la ora 20 sa imi parchez masina pe locul platit iar taxa in acest moment nu mai este deloc modica. Macar daca tot punem 20-8 i se ridica masina dupa ora 20 sau eu tot cu banii dati raman si el pe locul meu cu amenda si tot statul incaseaza? Mi se pare absurd.
LL 2022-01-04 14:48:23
Sunt de acord cu inasprirea oricarei legi care duce la reducerea parcarilor ilegale. Eficienta unei legi menite sa descurajeze purtari antisociale depinde nu numai de asprimea pedepsei, ci si de aplicarea ferma a prevederilor. Ar ajuta si popularizarea aplicarii ei. Invitati cat mai multe televiziuni atunci cand sunt ridicate masini parcate ilegal sau publicati lista cu amenzi. Succes!
Radu 2022-01-05 23:14:43
Nu se intreaba nimeni de ce Politia Locala nu mai are voie sa dirijeze circulatia si sa dea amenzi pentru circulatie ? Distanta minima de oprire pana la zebra este de 10 m, nu de 25 m. Carosabilul, indiferent de administrator, in materie de circulatie este de competenta Politiei Rutiere. Se observa ca din rautare banuiesc, se reduc posibilitatile de parcare. De ex. pe fostul Bd. 1 mai se putea parca dupa ora 19 si sambata si duminica - a disparut panoul cu orele de permisie.
Nu se discuta despre parcarile se resedinta. Cum ar fi sa platesc 600 de lei locul si sa il am rezervat doar noaptea. Las cumparaturile sau bagajele in masina, o mut la 8 seara si apoi o descarc. (nu am voie sa ridic mai mult de 5 kg si nu se da certificat de handicap pentru asta). Pe site-ul ADP 1 nu e accesibil modelul de contract, asa ca platesti in orb si apoi se schimba ceva si nu in bine.
In alta ordine de idei, ii recomand initiatorului, Dl Consilier General Nicorel Nicorescu sa mai consulte DEX-ul, pt. ca in Expunerea de motive foloseste termenul "in viguare" in loc de in vigoare, ceea ce poate explica afinitatea cu unii politisti locali.
Tudor Niculescu 2022-01-06 13:25:23
Cred ca intai trebuiesc create locuri de parcare suficiente si dupa aceea ridicarea autovehiculelor. Bagati ura intre frate cu frate,mama cu tata, vecin cu vecin etc
Pentru ce?Pentru niste locuri de parcare. Ati aglomerat spatiile libere din Bucuresti dand autorizatii de constructie blocuri(nu ma intereseaza ca nu ati dat voi, ci cei dinainte), acei aomeni ce sa faca cu masinile? Gasiti solutii ca de aceea ati fost votati.
Cosma Alexandru 2022-01-10 19:53:12
Parcarea neregulamentara se poate rezolva prin punerea la dispozitie de locuri suficiente de parcare.