Directia Generala Administratie si Relatia cu CGMB - CONSULTAREA CETĂȚENILOR ȘI A ASOCIAȚIILOR LEGAL CONSTITUITE
Proiect de hotărâre privind stabilirea nivelurilor impozitelor si taxelor locale in municipiul Bucuresti, incepand cu anul 2022
Comentarii
pietonulFaraLocDeAccesPeTrotuar 2021-03-11 19:19:19
Bună ziua,

La anexa 2 am următoarele propuneri:

1) Pentru descurajarea comertului stradal, evaziunii fiscale și aglomerarea zonelor pietonale inutil propun majorarea taxelor de utilizare a locurilor publice de cel putin 5 ori fată de valoarea propusă de prezentul proiect astfel pentru punctele:
3.11 - 3.21

1.2) Clarificare - florăriile ambulante (70% din care sunt abandonate 350 zile/an dar ocupă spațiul public) la ce categorie le încadrează autoritățile? la expoziții sau servicii
- propunere - desființarea acestora - întrucât există suficiente florării in spații comerciale civilizate.

2. Pentru crearea infractucturii de parcări taxa pentru utilizarea locurilor publice trebuie majorată cu cel putin 240 lei / vehicul /an:
punctul 3.22
- Motivare - ADP-ul de sector taxeaza oricum cu mult mai mult decat 24 de bani/vehicul si nici nu isi face treaba pentru semnalizarea acestora, întreținerea sau eliberarea de vehicule abandonate.(servicii pe care ar trebui să le ofere municipalitatea - servind interesul comun al urbei).

Vă mulțumesc anticipat în numele urbei.
alexp 2021-03-12 09:16:41
Buna ziua,

Referitor la zonarea taxarii, as vrea sa va aduc in vedere o situatie putin bizara. In cartierul Industriilor din sectorul 3(fost 23 August), intreaga zona este nivel C pt taxe, cu exceptia a doar doua strazi: Confederatiei si Constantin Dragan care sunt in zona B. De ce aceste strazi platesc mai mult decat restul? Este total nejustificat.
Diana 2021-03-12 12:31:58
Va rog sa considerati urmatoarele comentarii la proiectul privind cuantumul taxelor:
1. Diferentierea impozitarii de la al 2-lea autovehicul pentru persoanele fizice, in sensul majorarii taxei cu 50%. Regula sa fie aplicabila astfel: acelasi proprietar cu mai mult de 1 masina; mai mult de 1 masina pe aceeasi adresa (cazul cuplurilor; familiilor). Scop: reducerea numarului de masini din oras
2. In ceea ce priveste taxarea masinilor hibride, impozitul NU se reduce, ci va creste, astazi fiind 0, si va ajunge la nivelul a 5% din valoarea aferenta capacitatii cilindrice
3. Taxele cu autorizatia privind activitati CAEN 561, 563, 932 mi se par disproportinat de mici prin comparatie cu impozitul pe cladire impus unei persoane fizice. Adica pentru <500mp folositi in scopul producerii de venituri taxa este 3.386 ron = aprox. 6,772 ron/mp, adica doar de aprox 6 ori mai mult decat trebuie sa plateasca o persoana fizica (1,129 ron/mp) pentru un apartament care nu produce venituri
4. Taxele pt reclama si publicitate ar trebui sa fie in functie de locatie (vad comercial) si suprafata
5. Taxa pt divort are o valoare mare; concurati cu taxele impuse de biserica, alea neimpozitate. Pana la urma, de banii asta, ce ofera primaria? Calea administrativa a divortului trebuie sa fie si un mecanism la indemana persoanelor care nu au posibilitati financiare pentru a angaja avocati. Propunerea este sa fie cel putin injumatatita.
6. Taxele pentru evenimente. Ma surprinde asocierea curselor auto-moto cu restul manifestarilor sportive si taxarea identica. Polueaza un alergator cat o motocicleta sau alt vehicul? Separati cele 2 tipuri de evenimente si taxati-le corespunzator cu gradul de poluare produs in oras
7. Taxa de eliberare copii documente solicitate in baza legii 544/2001. Cum adica sa taxati accesul la informatii? Unde e principiul transparentei si asigurarea dreptului la informare daca il ingraditi prin taxare?
8. Scoateti posibilitatea de a concesiona orice pe termen nelimitat. Este o forma de transfer de proprietate mascat! Primaria are in administrare toate aceste bunuri (cimitire/terenuri/cladiri/instalatii etc) si nu are dreptul sa le „dea” pe termen nelimitat catre nicio persoana fizica sau juridica
Anonim 2021-03-12 13:02:15
Pentru 3.1:

Cuantumul actual raportat la capacitatea cilindrica este putin sau deloc relevanta in contextul actual. Sustin mentinerea acestora dar adaugarea unei suprataxe anuale (adaugate la impozit), pe diferitele norme de poluare.

Sumele sunt orientative:
Non-Euro - 1000 RON pe an
Euro I - 800 RON pe an
Euro II - 700 RON pe an
Euro III - 500 RON pe an
etc.

Scopul: este de a incuraja vehiculele mai noi, cu norme de poluare reduse si diminuarea parcului auto invechit al Bucurestiului. Din calcul sa fie excluse doar vehiculele "esentiale" precum: masinile de politie, serviciului de ambulanta, MAPN s.a.m.d.

S-ar putea lua in calcul si adaugarea unei taxe pentru lipsa locului de parcare la momentul achizitiei unui autoturism ce se va reflecta in costul impozitului anual. O suma fixa (200 RON pe an) pentru cei ce detin un autovehicul dar nu pot face dovada unui loc de parcare ADP sau Privat.

Scopul: descurajarea mentinerii autovehiculelor pe domeniul public si acoperirea costurilor necesare pentru a amenaja spatii de parcaj si / sau reparatiile daunelor cauzate de vehiculele ce nu pot demonstra existenta unui loc de parcare.

O zi placuta!
- 2021-03-12 18:53:11
Preturile pentru parcari sunt prea mici. In monetul asta in Bucuresti e mult prea ieftin sa ai un loc de parcare. Cerea este mare, oferta mica => PRIMARIA AR TREBUI SA CREASCA PRETUL macar cu 100-200 de lei.
Bogdan Stroe 2021-03-12 20:02:58
Taxa pentru parcarile de resedinta (punctul 3.22 de la pagina 13) este foarte mica (intre 35 si 75 de lei pe an) avand in vedere ca orasul este sufocat de numarul mult prea mare de masini. Ar trebui ca aceasta taxa sa fie crescuta gradual si sa li se ofere bucurestenilor alternative la masina personala pentru transportul in oras.
SpatiiVerziNuParcari 2021-03-12 20:56:01
Parcările ADP ar trebui sa fie, precum parcările administrate de PMB:
- cu abonament lunar loc rezervat, pentru rezidenți cu mașini înmatriculate în București
- cu abonament lunar loc nerezervat, pentru rezidenți
- cu plată orară pentru toți cei care au treaba in zonă

Preturile practicate de ADP-urile de sector ar trebui sa fie similare cu cele practicate de PMB. Toate sunt parcări amenajate pe spațiul public. De beneficiul de a avea loc rezervat trebuie sa aibă parte:
- cei care dețin o proprietate privată (curte sau loc parcare privat în complex rezidențial)
- cei care plătesc un abonament la un preț ridicat, justificat în funcție de cerere si disponibil în parcările administrate de Primării doar daca în zona respectivă sunt mai multe parcări decât solicitări.

În plus, Primăriile trebuie sa se asigure ca HCGMB 66/2006 este respectată în totalitate! Primăriile ar trebui sa se asigure ca dezvoltatorii imobiliari nu vând "locurile pentru vizitatori", ci le cadastreaza ca proprietate comună.
Mihai 2021-03-12 21:00:25
Parcarea nu poate fi gratuita , o masina ocupa 10 -12 mp , un metru p de teren in Bucuresti costa.... constructia de blocuri noi sa fie obligatie 100% pentru fiecare Ap. loc de parcare.
Selary Marian 2021-03-12 21:32:40
Da.Sunt de acord cu indexarea taxelor și impozitelor cu rata inflației.DOAR IN MOMENTUL IN CARE SI SALARIILE SE VOR INDEXA TOT CU RATA INFLATIEI.
Bogdan 2021-03-12 22:04:41
Buna ziua,
Nu vad nici un motiv pentru care sa modificati taxele dupa inflatie. Mai bine rezolvati problema inflatiei si astfel ne mai lasati si pe noi sa traim.
Consider ca taxele trebuie sa fie direct proportionale cu nivelul de calitate pe care il oferiti. Cu ce drept imi tot cereti bani din buzunar in conditiile in care serviciile pe care pe puneti la dispozitie sunt tot mai slabe?
Ce daca cereti bani de la comercianti? Comerciantii ii iau ulterior de la clienti persoane fizice.
Dupa ce ca suntem impozitati pe salariu cu 45%, platim TVA inca 19%, duoa care ne mai achitam si impozitele.
Oare cand va saturati?
vasile 2021-03-13 03:29:14
va rog sa permiteti si parcarea masinilor din alte judete. din cauza complicatiilor birocratice nu imi permit schimbarea adresei din talonul masinii si a buletinului. stau si ma uit pe geam si vad locuri disponibile, vreau sa platesc pentru un loc un tarif corect (nu pretul derizoriu actual), dar nu se poate. sector 3. multumesc
incurajare_trafic_pietonal 2021-03-13 09:34:06
Pentru punctul 3.22 propun ca taxa de parcare rezidentiala pt anul 2022 sa fie
Zona A. 2lei
Zona B 1leu
Zona C 0.3lei
Zona D 0.15lei

Propun ca taxele sa fie ponderate folosind urmatoarea formula:
taxa x (greutatea masinii / 1100) x (greutatea masinii / 1100)

Exemplu pt. o masina de 1300kg din zona A taxa ar fi:
2 * (1300 / 1100) * (1300 / 1100) = 2.79 lei pe zi

daca masina este in zona D atunci:
0,15 * (1300 / 1100) * (1300 / 1100) = 0,20 lei pe zi

Motivare
Incurajarea traficului pietonal incepand din centru prin descurajarea achizitionarii de masini si depozitarea lor aproape gratis in locurile publice.
Pop Claudia 2021-03-13 09:44:08
Vă rog sa nu mariti mai mult decat este prevăzut in aceasta propunere
Alin Ghinoiu 2021-03-13 09:52:15
Consider că taxele propuse pentru parcările rezidențiale sunt extrem de mici având în vedere următoarele:

- principiul cererii și ofertei. Avem 1.5 milioane de mașini și 300.000 locuri de parcare.
- prețul unui teren în centrul orașului este de aprox. 800 eur/mp. Un loc de parcare ocupă 10mp.
- 1.5 milioane mașini ocupă cât 8 parcuri Herăstrău. Acest spațiu le este răpit pietonilor, celor ce folosesc transportul în comun și bicicliștilor.
- cu prețul propus nu se pot strânge suficienți bani pentru parcări noi subterane.
- la prețul propus, mai bine închiriez eu 15 locuri de parcare și fac un teren de joacă pentru copii.
- Uniunea Europeană tinde spre un viitor verde, nu spre orașe sufocate.
- suntem cel mai sufocat oraș din UE iar în unele clasamente, din lume.

Având aceste aspecte în vedere, propun regândirea tarifelor pentru parcări rezidențiale. Cel puțin triplarea lor.
SergiuS 2021-03-13 13:40:12
Privind art. 4 din hotărâre, care reglementează reducerea impozitului cu 95% pentru mijloacele de transport hibride.
Există autovehicule hibride noi (ex. Toyota Highlander 2,5L Hybrid, emisii CO2 149-160g/km în ciclu WLTP) cu emisii mai mari decât autovehicule convenționale (ex. Dacia Logan SCe 65 sau TCe 90, cu emisii de 113 respectiv 111 g/CO2 în ciclu WLTP).
Acestor autovehicule li se adaugă autovehicule hibride second hand de import, cu motoare mari și baterii învechite, care și-au pierdut o parte semnificativă capacitatea originală.

Astfel, consider că această bonificație pentru vehicule hibride ar trebui să fie acordată condiționat sau diferențiat, în funcție de emisiile per km, de cilindreea motorului termic, sau de ambele, spre exemplu:
- reducerea impozitului cu 95% pentru mijloacele de transport hibride, dacă au cilindreea motorului termic de maxim 1599 cmc și emisii CO2 de sub 100 g/km, cumulativ;
- reducerea impozitului cu 50% pentru mijloacele de transport hibride, dacă au cilindreea motorului termic de maxim 1999 cmc și emisii CO2 de sub 120 g/km, cumulativ.
Tibi 2021-03-13 15:32:23
Bună ziua,

Reîncărcați vă rog anunțul, proiectul de hotărâre și orice document suport în format pdf (pentru conformitate), dar "searchable", mult mai important decât prezența semnăturilor olografe și a stampilelor, cel puțin în acest stadiu, astfel încât să permită atât căutarea în conținut, odată deschis de către cetățenii interesați, dar și indexarea de către motoarele de căutare pe baza unor cuvinte cheie. Nu ar strica nici etichete și metadate.
În speranța că transparența decizională și digitalizarea reprezintă necesități și deziderate în sine și nu doar obligații îndeplinite formal, vă mulțumesc anticipat.

O zi frumoasă,
Tibi
Un simplu cetatean 2021-03-13 19:55:08
Propuneti majorari ale impozitelor, dar nu faceti nimic de folos cu acesti bani luati din buzunarele contribuabililor! Sunt majorari pentru tichetele de vacanta ale bugetarilor? Sau pentru marirea salariilor bugetarilor? Va ganditi ca nu v-ar strica niste prime pentru bunastarea bugetarilor? Mai bine ati incerca sa chibzuiti banii platiti cu greutate de contribuabili! Un plan public cu ce urmeaza sa faceti cu banii contribuabililor de ce nu publicati? Risipiti banii contribuabililor pe tot felul de "tichii de margaritar": mobilier stradal de zeci de mii de euro contractat cu firmele de familie, panselute, servicii externalizate platite cu bani grei, ca de, contribuabilul este la dispozitia bugetarilor si nu invers! VAI DE NOI CU VOI! RUSINE MAXIMA SA VA FIE!
Adrian Z 2021-03-13 21:45:55
voi glumiti cu 10%?? Aveti nevoie de bani sau va bateti joc? Cine ia mp in Bucuresti asfaltat si cu acces din strada cu 60 lei / 12 luni = 5 lei / luna sau 0,4 lei mp / lună! Faceti licitatie! Sau veniti cu gogomănia aia ca e lumea săracă dar își cumpără mașini de mii de euro! O mașină costă bani nu e ajutor social! Vă spun eu ce este: vă e frică că nu vă mai votează! Cine v-a mai băgat în cap și prostia asta, că ar trebui să fiți votați perpetuu?
George 2021-03-13 23:21:36
Cresc taxele cresc..salariile raman pe loc sau scad. Dar nu ar fi mai ok sa se faca si un proiect de lege pentru infiintarea sau constructia de locuri de parcare, modernizarea transportului in comun si multe alte lucruri necesare? Si nu, nu sunt de vina cei din urma ci toti! Spor la cresteri de taxe si se rezolva tot!
yeu1 2021-03-14 04:13:51
In capitala trebuie ca cel putin o treime din locurile de parcare sa fie libere si nu alocate cu contract. In acest caz sunt multe zone in care aceste locuri incalca dispozitiile codului rutier deoarece parcarea presupune limitarea accesului pietonilor(se parcheaza ilegal in locuri in care parcarea nu e posibila iar aceste locuri sunt “la liber”). Ori in aceste conditii trebuie ca accesul la parcari sa existe pentru TOTI soferii(de exemplu vizitatori) ori in multe locuri pur si simplu NU exista nici macar un loc de parcare neatribuit. Referitor la taxare, locul de parcare este un lux nu un privilegiu ori taxele trebuie sa fie ca in orice alte locuri de parcare din bucuresti(pana la 10 lei pe ora, inmultit cu 24 de ore, inmultit cu 365 de zile).
Nastase Rodica 2021-03-14 09:30:10
Sunt de acord ca taxa care o plăti acum pentru un an să fie plătită pentru o lună !
silemihai 2021-03-14 10:24:13
Taxea de parcare nu este singura majorare-alimentele,combustibilul,facturile toate s-au marit pensiile si salariile stagneaza,cum sa impartim venitul care este deja la limita cu atitea scumpiri?NU SUNT DE ACORD CU MARIREA TAXEI DE PARCARE
Ionut 2021-03-14 10:48:25
Buna ziua. Propun mai intai creearea de noi locuri de parcare, dupa care majorare tarife. Nu majorati, pentru a creea noi locuri de parcare, in 4 ani nu creati nimic, iar noi ramanem nu taxe majorate si fara parcari. Puteti incasa bani la bugetul local, prin aplcarea de amenzi celor care parcheaza neregulamentar. Nu faceti ca Dan Sova care a majorat cu 0.5 euro/litru banzina/motorina pentru autostazi!
Jean 2021-03-14 11:15:40
Ref taxe parcare resedinta
Nu trebuie sa facem revoluție peste noapte..
Propun o majorare rezonabila de cca 10 max 20 la suta și modificarea unor condiții de folosință.. De ex ziua când e libera se poate folosi și de alții care sa o elibereze după un apel tel..
Balasel Gabriel 2021-03-14 11:42:03
Propun 100,00 lei taxa de parcare.
Vasilescu Florin 2021-03-14 13:02:26
Este o idee buna sa fie matite taxele de parcare
Ana 2021-03-14 15:04:46
Din considerentul ca in Bucuresti, nu parcarile ne lipsesc, ci infrastructura pt mijloace de deplasare alternative, altele decat autovehiculele, va propun pentru descurajarea inmultirii galopante a nr de autoturisme second hand, noi, etc, taxarea la nivel international: 1 euro pt cm3! Am ajuns ca nu mai avem loc pe trotuare de masini, s-au desfiintat total trotuare in Sect. 5 de catre Vanghelie, la un apartament de bloc sunt cate 3 masini...Acum, nu avem cum sa nu observam in toate cartierele, deschiderea masiva de noi santiere de blocuri pt locuinte! Ganditi-va, unde se va ajunge cu poluarea, cu "sa crestem nr de parcari"!? Luati va rog exemplul Olandei, care acum 50-60 de ani incepuse constructia de parcari, pana au realizat ca merg in directie gresita! Nu trebuie sa inventati Dvs. roata, aveti exemple in Europa! Puneti taxe mari, foarte mari si opriti distrugerea acestui oras...Opriti instalarea de centrale casnice in blocuri, pt ca vom muri gazati!
Va multumesc, pt rabdarea cu care ati parcurs aceste randuri... si nutresc speranta ca veti face ceva sa puteti reda bucurestenilor, demnitatea de a trai.🤗
Marius 2021-03-14 16:48:40
Taxa de parcare e prea mica si gata. Nici macar 10 lei pe luna. Masina e un lux, nu un drept, nu trebuie sa isi permita toti un loc de parcare platit. Sa ai loc platit e o alegere, nu o obligatie, nu mariti taxele pentru toti bucurestenii, mariti taxa pentru cine vrea loc platit. Ocupati-va de ridicatul masinilor abandonate si veti elibera multe locuri publice gratuite. Si daca taxele de parcare chiar vor fi folosite pentru ridicarea de parcari nou atunci toata lumea va fi multumita.
Dobrescu Robert Sergiu 2021-03-14 18:43:39
referitor la proiectul de crestere a taxei parcarii apreciez ca este absolut obligatoriu ca toti posesorii de masini sa plateasca o taxa egala si toata lumea sa aiba dreptul de a parca oriunde. este cel mai nediscrimatoriu mod de a solutiona problema parcarilor. in plus mi se pare corect ca principalii poluatori (motoarele peste 1600cmc) sa plateasca maimult. asa este peste tot in lume. de asemenea ar trebui sa scoatem din oras masinile cu caracter comercial, platforme, dube, rulote, camioane etc
Anonim 2021-03-14 23:13:54
Va rog sa introduceți obligativitatea de a face dovada detinerii unui loc de parcare privat (la mai puțin de 1-2km de locuință) pentru a putea achiziționa/inmatricula autoturisme in Mun. București de acum încolo. În același timp, va rog sa faceți un registru electronic pentru a tine evidența, sa nu ne trezim cu mai multe mașini declarate pe același loc de parcare. Aceasta verificare trebuie făcută la înmatricularea autovehiculelor dar și la momentul ITP-ului.

În paralel, transformați toate parcările ADP in parcări în baza unui abonament cu loc rezervat, unui abonament fără loc rezervat, plată pe oră.
Anonim 2021-03-15 13:14:14
Taxele pentru parcarea rezidentiala (parcari ADP) in Bucuresti trebuie creasca TREPTAT, pana la nivelul celor deja aprobate pentru parcarile administrate de PMB: https://cmpb.ro/files/19/Site_Tarifele%20de%20parcare%20in%20Capitala.pdf

Cum scapam de haosul masinilor din Bucuresti?
Legea spune ca nu poți parca pe trotuar sau pe stradă. Legea spune ca poți parca doar în locurile special amenajate iar acestea nu sunt suficiente. Asta ar însemna ca "norocoșii" care au prins loc la ADP sa doarma liniștiți pe 60 lei/an și "fraierii" să primească amenzi zilnic. Poți aplica legea în cazul acesta? Poți da amenzi pentru parcare ilegală?

Eu aș rezolva astfel:
1. Aș da o HCGMB ca de acum încolo să iti poți achiziționa/înmatricula mașină în București doar dacă faci dovada că ai loc de parcare privat (cu verificare periodică la fiecare ITP; absolut toate masinile trebuie să fie înscrise într-un registru)
2. Aș transforma toate parcările ADP în parcări cu abonament cu loc parcare rezervat, abonament cu loc parcare nerezervat și plată pe oră
3. Aș aplica amenzi tuturor celor care parchează ilegal și i-as "ierta" pe cei care au un abonament valabil dar nu au avut unde parca in apropierea locuintei
4. Cu banii de pe parcari as amenaja piste de biciclete pe toate bulevardele și as subvenționa masiv transportul in comun. Decat sa subventionam amenajarea de parcari noi, mai bine subventionam carsharing-ul, bicicletele, trotinetele sau poate chiar scootere. As mai amenaja noi locuri de parcare doar pana la momentul in care numarul masinilor din parcul auto ar ajunge la un echilibru cu cel al parcarilor existente. Apoi, as incepe sa desfiintez parcarile publice de resedinta, facand loc pentru spatii verzi.

Astfel, în câțiva ani se curăță tot Bucureștiul de rable și cei care își doresc cu adevărat să dețină un automobil, vor face efortul de a achiziționa/închiria apartamente care vin la pachet cu loc parcare privat. In teorie, toate blocurile construite dupa 2006 au astfel de parcari (HCGMB 66/2006), ba chiar si parcari pentru vizitatori (20% suplimentar).

Celor care au deja autoturism, la schimbarea locuintei (fie achizitie, fie chirie) trebuie sa li se impuna ca noua locuinta (daca se afla in Mun. Bucuresti) sa aibe spatiu privat pentru autoturismele detinute sau sa le reinmatriculeze in alt judet ori sa le vanda.
https://blog.imoradar24.ro/locuri-de-parcare-in-bucuresti-diferenta-dintre-noi-si-japonezi/?fbclid=IwAR3az8wOHOgq8_MJoMNFhW4LOJ05slRosMnlbHeQFNg-qD7bkIub21aJLw4


Avantaje:
- actualii posesori de automobile nu vor fi afectati (ei doar vor declara la fiecare ITP locul unde isi parcheaza masina, fara sanctiuni)
- se va scapa de situatia absurda in care sa avem mai multe masini decat parcari (blocand astfel spatiul public)
- se va putea subventiona crearea de piste pentru biciclete, transport in comun si eventual carsharing sau inchirierea de scutere / biciclete / trotinete
- locurile de parcare ADP existente, vor putea fi treptat transformate inapoi in spatiu verde
- se va stimula astfel achizitia de locuinte in blocurile noi (si implicit se va pune presiune pe dezvoltatori sa respecte legislatia: HCGMB 66/2006 si sa faca atat locuri pentru apartamente, cat si locuri pentru vizitatori aflate in proprietatea comuna a tuturor proprietarilor)
- efectele se vor vedea incepand din primul an de la aplicare (se va stopa cresterea excesiva a parcului auto al Mun. Bucuresti)
AbC 2021-03-15 22:48:41
Se vede ca frustrarea le umple mințile multora . Intr-adevar, taxele de parcare sunt mici, dar pana la solutii extreme și stupide este cale lunga. Nu vreți sa le confiscați mașinile tuturor, poate asa este mai bine . @Anonim Ai cumva niște terenuri de închiriat și crezi ca îl poți apuca pe Dumnezeu de picior? @Vasile Iti este lene sa iti înmatriculeze autoturismul in Bucuresti, dar vrei loc de parcare desi platesti impozitul in alta localitate?
Poate s-ar putea începe cu ridicarea mașinilor abandonate pe spațiul public, interzicerea parcării dublon, platformelor etc pe lângă blocuri, sancționarea tuturor celor care cred ca trotuarul și strada din fata imobilelor lor le aparține. Am auzit de firme de apartament care se ocupa cu închirierea auto și își tin toată flota pe lângă bloc.
Adrian T 2021-03-16 10:53:09
In ceea ce priveste numarul de masini precum si parcarea acestora pe trotuare, Bucurestiul este in postura unui bolnav de cancer in faza terminala iar Primaria pare sa l trateze cu vitamina C. A avea masina ar trebui sa vina cu mult mai multe obligatii in contextul in care numarul foarte mare al acestora afecteaza viata tuturor locuitorilor si sufoca la propriu acest oras.

Am fost posesorul unei masini pentru care am achizitionat un loc de parcare pe care am platit 8000EUR. Am renuntat la masina si acum inchiriez locul de parcare cu 300RON/luna. Pana si acest fapt demonstreaza ca tarifele actuale sunt o gluma precum si politica de administrare a locurilor de parcare. nu inteleg cum poate exista o inventariere exacta atata timp cat locurile de parcare nu sunt individualizate cu marcaj. Intre primaria generala si cele de sector pare ca a inceput un fel de pimpong avand ca fileu Administratia strazilor de la care se asteapta detalii pentru a putea fi sistematizate si introduse sensuri unice. strazile secundare din bucuresti pe langa faptul ca sunt supraaglomerate nici macar nu prevad taxarea parcarii si vorbim de strazi din buricul bucurestiului. Este un comportament incurajat de catre autoritati in ultimii 30 de ani si speranta ca lumea de buna voie va folosi mijloacele de transport mai curate si mai previzibile ca si program este in mare parte o iluzie. Drept dovada stau parcarile amenajate in zone foarte aglomerate (piata Universitatii, piata Victoriei, piata Floreasca) in care se gasesc foarte multe locuri in timp ce pe spatiile publice se parcheaza pe doua randuri. Alternativa civilizata si contra cost nu determina tranzitia benevola de la haos si gratuitate.

Coercitia a stat si sta la baza disciplinei peste tot in lume in schimb ce la noi legislatia nu permite amendarea soferului pentru parcare ilegala decat insituatia in care este prins in fapt. (cel putin asta invoca primarul S2). Anul trecut in Lisabona am fost amendat 50EUR pentru ca am lasat dintr o eroare masina (inchiriata) pe un loc cu stationare limitata. Daca doar legislatia este cea care impiedica aplicarea rapida a unei amenzi atunci avem o veste buna, coalitia de guvernare, aceeasi care il sustine pe actualul primar general are majoritate parlamentara si poate avea un demers legislativ in acest sens. Daca nu este o problema de legislatie ci doar una de vointa politica atunci avem o veste proasta, asteptarile noastre a celor care v am votat sunt mai mari ca niciodata iar rabdarea limitata.
Daniela 2021-03-16 10:59:06
Va rog sa luati in considerare reducerea impozitelor cu 50% pentru locuintele aflate in cladirile incadrate in risc seismic I. Va rog sa aveti in vedere ca o lege stramba interzice asigurarea obligatorie a acestor locuinte.
Ioana Cristina 2021-03-16 13:34:20
Buna ziua. Sunt de acord cu marirea taxelor pentru parcari, detinatorii de masini trebuie sa isi asume responsabilitatile ce vin cu achizitionarea unei masini.
Catalin 2021-03-16 17:31:21
Buna ziua! Va rog sa mariti taxa de parcare. Aceasta trebuie sa fie minim 700 RON/an. Taxele de acum sunt o gluma (aproximativ 0.2 RON/zi). O zi buna!
Ciornei Lucian 2021-03-16 23:38:36
Nu mariti taxele mai mult decat inflatia! Salariile sunt inghetate, pensiile la fel, indemnizatii de handicap. Nu ati spus in campania electorala ca veti majora taxele fara numar. Nu v-au votat numai ecologisti si oameni cu venituri ridicate ci si pensionari, oamnei cu salariul minim si persoane cu handicap. Nu sunt de vina locuitorii pentru ca s-au dat autorizatii fara locuri de parcare.
Marian 2021-03-17 09:56:33
Observ ca taxa de parcare la Palatele Brancovenesti este de 3 lei/zi/vehicul, pret nejustificat de mic.
In continuare, observ ca taxa pentru garaje este mult mai mica decat taxa pentru parcarea de resedinta, care la randul ei este mult mai mica decat utilizarea spatiului public pentru alte activitati.
Spatiul public este un bun care nu trebuie subevaluat atunci cand acesta este utilizat in scop privat. Parcarea, fie in garaj, fie in parcare de resedinta, este o utilizare privata a unui spatiu public. Asadar, el trebuie platit la valoarea reala, indiferent cine-l foloseste.
De exemplu, firmele care doresc sa amenajeze o parcare pentru 10 biciclete (10 mp) ar plati intre 2.2 si 5.2 lei pe zi pentru acest spatiu.
In acelasi timp, posesorii unor autovehicule ar plati pentru aceeasi suprafata intre 0.2 si 0.5 lei/zi pentru un garaj (presupunem ca are 10 mp) si intre 1 si 2.4 lei pe zi pentru o parcare de resedinta.
Actualul nivel de taxare incurajeaza posesia de autovehicule promovandu-se astfel deplasarile motorizate individuale. Taxarea sub nivelul valorii reale a spatiului public face imposibila dezvoltarea de parcaje auto ceea ce a dus la degradarea continua a spatiului public prin cresterea numarului de autovehicule.
Solicitam ca taxele de ocupare a spatiului public sa fie echilibrate iar, in ceea ce priveste taxa de ocupare a spatiului public de catre autoturisme, aceasta sa fie la un nivel care sa permita dezvoltarea de parcari etajate astfel incat companiile private sa fie interesate sa investeasca in astfel de facilitati.
un nemultimit de minciuna 2021-03-17 19:49:20
ptr toti primarii ,cei care a-ti fost alesi ,a-ti promis, ca nu cresteti taxele, acum vad ca v-ti sucit,voi chiar nu aveti cuvant. mincinosilor, pai voi credeti ca numai la voi este criza?la noi nu?NISTE MINCINOSI ORDINARI ,asta sunteti.
Danezul 2021-03-17 20:36:13
Buna ziua,consider ca parcarea in Bucuresti ar trebui sa fie mult mai scumpa 1500lei an zona centrala si 1000 celelalte zone, iar parcarea sa fie libera intre orele 9- 17,20 seara fiind parcare de resedinta si locurile sa nu fie nominale ci locuri intr-o zona desemnata cu niste autocolante colorate lipite pe parbrizul masinilor si nu locuri fixe.Parcarea cu abonament privata e cam 300 -200 lei pe luna,in functie de zona.Sau sa se faca licitatie pentru locurile de parcare sa intre bani mai multi la buget ,dar sa se pastreze programul in care parcarea e inchiriata cu exceptia orarului 9 -17,30 in care este libera pentru toti cetatenii.
Florin Dumitrescu 2021-03-17 22:12:16
In programul electoral la pagina 11 scrie ”Cele 15 mari parcări vor fi finanțate din fonduri europene și vor avea în medie câte 1.000 de locuri de parcare fiecare. Într-o primă fază, foarte rapid, ele vor fi amenajate ca parcări la sol, iar imediat ce proiectele vor fi gata, vor fi ridicate construcții moderne, supraetajate.
l Utilizatorii sistemului „park & ride” vor fi stimulați să folosească marile parcări printr-un sistem de abonamente avantajoase, care va include accesul gratuit la transportul public de suprafață și subteran”
Nu ati scris nimic de marirea de ori a taxelor. Vreti sa mariti taxele pe parcarile dinainte de Revolutie, ati venit cu acestea de acasă? Ce vină au locuitorii din blocurile vechi ca ati dat autorizatii de constructie aiurea fără locuri de parcare? Nu mariti taxele!
NIv 2021-03-18 08:10:39
Referitor la taxarea parcarii:
1. Trebuie prezentat cadrul legal superior: Constitutie, legi, hotarari sau ordonante ale guvernului care permit sa se inchirieze portiuni din DOMENIUL PUBLIC catre persoane fizice sau juridice.
2. In situatia existentei coerente a acestui context normativ superior pe baza caruia se emit HCGMB, atunci trebuie respectat art. 16 al. (1) din Constitutie privind egalitatea in drepturi adica nediscriminarea, in sensul ca nu se percep taxe diferite ca valoare pe zone cetatenilor aceluiasi oras, de primaria generala sau primariile de sector.
3. Numai daca exista cadrul legal superior pentru introducerea de taxe de parcare pentru parcari amenajate si de resedinta, atunci trebuie sa se renunte la acest sistem care nu asigura suficiente locuri de parcare si sa se introduca o taxa de 1 leu/zi pentru fiecare prim autovehicul inmatriculat in Bucuresti sau folosit de un cetatean care isi desfasoara activitatea legal in Bucuresti, la aceeasi adresa sau acelasi detinator si apoi taxa sa se mareasca pentru al doilea si urmatoarele autovehicule ale aceluiasi/aceleiasi proprietar/adrese. Pentru societatile comerciale taxa sa fie mai mare. ASTFEL, SA NU MAI EXISTE TAXA DE PARCARE DECAT IN PARCARILE SUBTERANE SAU SUPRATERANE CONSTRUITE! Fecare sa parcheze unde oprirea si stationarea sunt permise legal si unde gaseste loc de parcare. Autovehiculele inmatriculate in afara Bucurestiului sa plateasca o taxa zilnica de trecere prin oras si numai atunci sa poate parca liber in oras oriunde este legal, exista loc si alte criterii. Plata sa se faca prin SMS sau sa se monteze camere video care sa inregistreze intrarea sau trecerea prin oras si sa se trimita ulterior documentul de achitare a taxei (asemanator cu sistemul de taxare a unor drumuri/portiuni de drum din Norvegia).
4. Se impune imperativ definirea PARCARII AMENAJATE care trebuie semnalizata prin indicator si linii trasate pe sol si dotata cu cosuri pentru gunoi, supraveghere video sau paza umana si mai ales toaleta!
5. Daca se va mentine in conditii de legalitate superioara taxarea parcarii atunci se impune alinierea Bucurestiului la orasele din Europa unde parcarea nu se plateste in zilelele libere sau sarbatori legale, in zona muzeelor, parcurilor si mai ales a spitalelor/centrelor medicale.
6. Blocarea rotilor sau a parbrizului unui autovehicul constitue un act de vandalism, adica de aducerea în stare de neîntrebuințare a unui bun aparținând altuia sanctionat de art. 253 Cod Penal.
hooks 2021-03-18 09:18:38
Deci daca d-na Clothilde nu a reusit, vreti dumneavoastra. Nu si inca o data NU sunt de acrod sa mariti taxa de parcare rezidentiala. Nu mai aveti banii si trageti de la noi. Nu tineti cont ca s-au marit preturile la absolut tot. Este o rusine.
Visatorul anonim 2021-03-18 09:54:57
Cresterea preturilor parcarilor ADP din Bucuresti este necesara dar nu si suficienta!

Motive:
- numarul masinilor inmatriculate in Mun. Bucuresti este mult mai mare decat numarul parcarilor existente (locuri private + parcari ADP)
- crearea de noi locuri de parcare publice presupune microsarea spatiului alocat pentru trotuare/strazi sau mutilarea spatiilor verzi
- cei care nu prind loc de la ADP parcheaza in continuare gratis pe domeniul public (pe trotuar/carosabil/alte spatii neamenajate pentru parcare); aplicarea de amenzi nu este o solutie cinstita in conditiile acestea

Propuneri concrete:
1. Introducerea unui registru al locurilor unde isi parcheaza bucurestenii masinile
2. Introducerea obligativitatii de a face dovada unui loc de parcare pentru inmatricularea de noi vehicule in Mun. Bucuresti
3. Inlocuirea "taxei anuale" cu un abonament lunar/anual, atat cu loc rezervat cat si cu loc nerezervat. disponibil doar pentru masinile inmatriculate in Mun. Bucuresti
4. Alocarea locurilor de parcare ADP rezervate, doar in zonele unde cererea este mai mica decat numarul locurilor (se pot hasura distinctiv cele rezervate)
5. Marcarea a 20% din locurile ADP ca "locuri pentru vizitatori", cu plata pe ora, utilizabile si de cei care au abonament fara loc rezervat (se pot hasura distinctiv)
6. Sanctionarea parcarii ilegale in lipsa unei justificari clare (ex: exista un abonament cu loc nerezervat dar parcarea era plina)
7. Verificarea detinerii unui loc de parcare trebuie facuta atat la momentul inmatricularii cat si periodic, la momentul ITP-ului (se pot aplica sanctiuni pentru nereguli).
8. Verificari solide pe HCGMB 66/2006
A se observa aici si escrocheriile dezvoltatorilor imobiliari care cadastreaza pe numele lor inclusiv "locurile pentru vizitatori", in loc sa le cadastreze ca proprietate comuna. Similar, daca intr-un ansamblu de locuinte exista si spatii comerciale, acolo apare obligativitatea dezvoltatorilor de a asigura parcari pentru acestea. Acele parcari au un scop anume si trebuie sa se afle in coproprietatea fortata a celor care detin acele spatii comerciale, nu sa fie cadastrate nominal, pentru a putea fi vandute oricui, obligand astfel clientii sa parcheze pe domeniul public.

Referitor la punctul 2: exista multi bucuresteni care nu isi cumpara biciclete ca nu au loc in casa pentru a le depozita. Automobil de ce isi cumpara fara sa isi puna problema unde il parcheaza?
Ionut 2021-03-18 10:12:00
Consider ca marirea taxelor si impozitelor va trebui fundamentata corespunzator, pe baza de calcule, tinand cont de mai multi factori, cum ar fi: indicii de inflatie actuali, raportarea la salariul mediu din Romania, de masurile fiscale pentru protejarea cetatenilor in contextul actual.
sebb 2021-03-18 16:14:55
Toata lumea vrea cresteri de taxe si impozite.Cu banii astfel obtinuti sa se faca (candva, nu se stie cand) fel de fel de lucuri bune, gen locuri de parcare, etc
Nu mai bine ati face si pe urma ati cere bani in plus?
De unde bani? Din fonduri europene, evident. pt smart parkinguri etc. V-ati obisnuit sa dati cu vopsea pe asfalt si sa ziceti ca ati facut locuri de parcare, SERIOS chiar ati facut locuri de parcare asa si mai vreti sa le scumpiti pana de 10 ori?
Delia Mihalache 2021-03-19 17:54:09
Va rog sa mariti taxele de ocupare a spatiului public cu parcari astfel incat sa ajunga la nivelul de 300 - 600 de lei/ an/ masina, asa cum v-au propus si primarii de sector. Si va rog sa interziceti parcarea gratuita pe spatiul public in alte locuri decat in cele special amenajate ca parcari. Este prea ieftin azi sa detii o masina in Bucuresti iar spatiul public trebuie sa revina si pietonilor si biciclistilor si transportului public, nu doar soferilor.
De asemenea, va rog sa mariti taxa de ocupare a spatiului public cu panouri publicitare cel putin de 10 ori. Poate asa scapam de nenumaratele panouri uriase amplasate pe spatiul verde din mijlocul strazilor din oras.
Va multumesc.
George 2021-03-22 15:42:25
Sunt de acord ca taxa de parcare rezidentiala este mica, insa scumpirea ii va afecta tot pe cei care cu buna credinta au un contract de parcare de multi ani si care nu parcheaza pe trotuare sau pe strada ocupand cate o banda intreaga, sau mai multe (de exemplu Str. Ceahlau din sect. 6).
Am loc de parcare de resedinta de peste 15 ani in timp ce altii parcheaza pe trotuar, pe trecerile de pietoni, in intersectii sau pe stradutele dintre blocuri in timp ce exista locuri de parcare libere.
Trebuiesc create locuri noi cu tarife noi (pentru a incuraja si stimula). La momentul actual sunt putine locuri de parcare rezidentiale iar cele existente sunt taxate insuficient.
Ar trebui sa nu creem o situatie de genul: cei care parcheaza in loc inchiriat sa plateasca 800 de lei pe an in timp ce altii parcheaza in continuare pe trotuar in dreptul intrarii in bloc sau pe mijlocul strazii nederanjati de politie.
Florin 2021-03-22 18:32:50
Intrucat in ultimii ani nu s-a facut nici un progres in privinta cresterii locurilor de parcare, sunt deacord cu cresterea tarifelor dar, nu asa de mari(adica sa fie undeva la maxim 400 lei, zona A). Dupa ce veti colecta aceste noi tarife si veti face ceva vizibil cu banii respectivi, se poate creste din nou taxa, oferind oamenilor explicatii practice/vizibile (nu teoretic, ca o sa se faca...) cum au fost folositi banii. Concluzia este ca nu sunt deacord cu cresterea taxei, asa mult.
vlad 2021-03-22 19:07:18
trebuie descurajata detinerea autoturismelor, pentru a putea avea si loc pe trotuare si un aer mai curat. pentru asta trebuie si impozite mai mari, si taxe de parcare mult mai mari (cel putin 500 lei/an). trebuie ridicate si toate masinile abandonate si trebuie date legi pentru a putea sanctiona pe cei care parcheaza pe trotuare sau in alte locuri interzise. daca nu sunt locuri de parcare in centru inseamna ca ar trebui sa sa lasi masina mai spre periferie si sa folosesti un taxi/un mijloc de transport in comun.
acum oricine isi permite un autoturism si are pretentia sa primeasca si loc de parcare gratuit, ceea ce nu e posibil. cine isi permite o masina ar trebui sa aiba si 500-1000 lei/an pentru parcare. altfel, ar trebui sa foloseasca transportul in comun, spre binele lui.
trebuie marite si preturile pentru biletele de transport in comun, pentru a putea oferi conditii de calatorie mai bune: autovehicule mai curate, program de circulatie mai precis, curse mai dese.
trebuie taiate si subventiile la caldura, sa beneficieze doar aceia cu venituri reduse de subventii, nu tot Bucurestiul, caci multi isi permit sa plateasca un pret intreg si corect pentru caldura.
anonim 2021-03-24 12:09:20
Pentru a crea locuri de parcare de resedinta ar trebui sa fie folosite si trotuarele care au o latime de 10 m plus spatiu verde (vezi Calea Grivitei ) iar taxa pentru un loc de parcare sa fie 500 lei/an. iar aceste trotuare sa fie in administrarea ADP de sector si nicidecum in administratia straziloe , care nu a facut nimic. Pentru restul taxelor ar trebui sa se ofere mai intai serviciile si apoi taxele. sau se intampla ca la roviniete care se platesc de ani buni , iar autostrazile nu mai apar.
Eugen 2021-03-25 09:04:30
Interesat de proiect, asa ca am si eu urmatoarele comentarii:
- se pot mari taxele pt. parcarea de resedinta dar nu exagerat. Nu am avantaje mari , decit ca e apropape de intrarea in bloc, la o taxa prea mare poate sa stea si pe strada sau trotuar , ca multe alte masini;
- daca vreti bani mai multi atunci cred ca se poate umbla la impozitul auto,, mai multe masini, mai multi bani, dar cu o conditie, sa nu duceti banii in salarii ,panselute sau nu stiu ce programe sociale;
- reducerea impozitului pe auto hibride e o porcarie, nu stiu cui i-a venit, ce ,,profesionist,,. Marea Britanie vrea sa le interzica, la un drum nu cred ca merge mai mult de 25% in regim electric, asa ca tot polueaza.
Grupul de Initiativa Civica "Mobilitate - Parcari Bucurestii Noi" 2021-03-25 17:11:09
“Recomandare la proiect de act normativ” – viceprimar S. Bujduveanu

Taxa pentru utilizarea locurilor publice pentru garaje București, 2022 [3.19]

Fundamentare:
- întrucât durata de amortizare a unui teren proprietate privată, care este închiriat, se calculează prin raportarea costului de investiție, preț mp teren la data cumpărării, la valoarea anuală a chiriei percepute, rezultând astfel numărul de ani în care investiția în teren se amortizează prin închiriere;
- întrucât pentru un teren domeniu public care este închiriat nu există o valoare de cumpărare, aceasta se va echivala cu valoarea existentă în Grila Notarilor Publici la data închirierii și, astfel se va putea calcula o “durată echivalentă de amortizare” și pentru un teren aparținând domeniului public și supus închirierii; - întrucât în propunerea supusă dezbaterii publice de PMB pentru anul 2022, din datele disponibile, rezultă o “durată echivalentă de amortizare” de 83 de ani;
- întrucât considerăm că “durata echivalentă de amortizare” optimă este de 25 de ani, adică pe durata de activitate maximă a unei generații de oameni;
- întrucât considerăm că în anul 2024 acest cuantum al taxei pentru utilizarea locurilor publice pentru garaje în București trebuie să asigure o "durată echivalentă de amortizare" de 25 de ani;

Propunere
pentru anul 2022, în București, ca pas intermediar spre 2024,

Taxa pentru utilizarea locurilor publice pentru garaje [3.19]
să fie în cuantum de:
zona fiscală A: 0,13 lei / mp / zi,
zona fiscală B: 0,08 lei / mp / zi,
zona fiscală C: 0,06 lei / mp / zi,
zona fiscală D: 0,03 lei / mp / zi,
având drept urmare atingerea unei "durate echivalente de amortizare", calculate la nivelul anului 2021, de 42* de ani *

* În ipoteza că 1 mp de teren va valora în Grila Notarilor, în zona B, în jur de 250 euro și cursul de schimb va rămâne la 5 lei / euro.
Ady 2021-03-28 13:49:26
Lasati taxele de parcare asa cum sunt. Nu mai puneti semne de parcare cu plata pe ora in apropierea blocurilor. ati fost votati sa cresteti calitatea vietii si nivelul de trai, nu taxele. Platim impozit stabilit abuziv pe terenul de sub bloc pe care nu il putem folosi, asigurati un loc de parcare pt acest teren impozitat. Faceti locuri de parcare noi, nu suprataxati locurile facute acum 30-40 de ani. Rusineee!
KOZAK PETRE 2021-03-28 15:50:05
Nu sunt de accord ca ati acaparat, dispus fara nici o aprobare, referendum, permisiune din partea societatii civile a unor zone noi de parcare cu plata!
Daca veti proceda astfel, veti fi dat in judecata Dvs. in mod personal si cei ce au propus din partea consiliului general, precum si cei ce au votat in cazul in care se pot identifica.
Dvs. si Consiliul Local sunteti votati pe postrurile Dvs pentru a respecta si reprezenta intresele cetatenilor si a le administra cu buna credinta, nu pentru a inghinontii, batjocorii, leza in vrun fel cetatenii prin masurile noi adoptate ca Primar.
Astfel nu se poate intelege sau crede ca vrun cetatean de buna credinta, ar fi de accord sa plateasca pentru a parca in fata domiciuliului propriu.
Va rog sa renuntati la aceste forme de abuz catre locuitorii, cetatenii orasului Bucuresti.
Cu stima,
Kozak Petre
Coste!inio 2021-03-28 19:10:20
Puteti sa mariti si mama impozitelor, ne intoarcem de unde am pleca, ne faceti nevoiti sa inmatricu!am masinile in Bulgaria, o sa vedeti teapa ce va luati, dec cat sa va platesc 500 lei mai bine o inmatriculez in bulgaria, jecamaniti oameni in plina pandemie sa va fie rusine, va faceti stapani pe domeniile noastre o sa mergem la cedo!! Bunici nostri si au varsat sangele ca noi sa o ducem mai bine si oi va bateti joc de noi. Peste 4 ani o sa plecati pe usa din dos demisia PNL si USR nu faceti cinste poporului
Ciocodeica Serban 2021-03-28 20:29:22
Avand in vedere ca situatia economica este mai proasta de la o zi la alta, propunerea mea este ca suma reprezentand taxa pentru locul de parcare sa poata fi platita si in munca in folosul comunitatii, mai ales ca orasul este mizerabil, plin de gunoaie, exista o multime de spatii verzi neintretinute. Deasemeni sa se poata plati si prin colectarea de deseuri reciclabile, sortate de cetateni . Cred ca multi cetateni care au venituri mici si medii ar fi foarte incantati sa poata presta servicii pt comunitate si in felul asta sa-si poata pastra autoturismul.
Byby 2021-03-30 15:16:14
Taxele de parcare!
Stimati consileri generali, parcarile de resedinta, si foarte multe imobile din Bucuresti, sunt construite pe terenuri expropiate abuziv de regimul comunist. Sunt zeci de mii de proprietari care astepata sa fie despagubiti si in acest moment.
In PMB sunt zeci de mii de dosare care asteapta de mai bine de 20 de ani sa fie solutionate de catre administratia locala si centrala (PMB si ANRP)
Dvs., consilierii generali din cadrul CGMB, puteti vota sa majorati taxele cu cat doriti DAR NUMAI DUPA DESPAGUBIREA INTEGRALA A TUTUROR CELOR CARE AU FOST EXPROPIATI ABUZIV de comunisti.
Multi dintre consilerii acutuali au "aterizat" in Bucuresti si nu stiu ca terenurile pe care sunt construite blocuri, locuri de parcare apartin obuziv PMB.
DESPAGUBITI FOSTII PROPRIETARI FIRST !!!
Bucuresti 2021-03-30 15:28:14
Taxele de parcare!
Stimati consileri generali, parcarile de resedinta, si foarte multe imobile din Bucuresti, sunt construite pe terenuri expropiate abuziv de regimul comunist. Sunt zeci de mii de proprietari care astepata sa fie despagubiti si in acest moment.
In PMB sunt zeci de mii de dosare care asteapta de mai bine de 20 de ani sa fie solutionate de catre administratia locala si centrala (PMB si ANRP)
Dvs., consilierii generali din cadrul CGMB, puteti vota sa majorati taxele cu cat doriti DAR NUMAI DUPA DESPAGUBIREA INTEGRALA A TUTUROR CELOR CARE AU FOST EXPROPIATI ABUZIV de comunisti.
Multi dintre consilerii acutuali au "aterizat" in Bucuresti si nu stiu ca terenurile pe care sunt construite blocuri, locuri de parcare apartin obuziv PMB.
DESPAGUBITI FOSTII PROPRIETARI FIRST !!!
Cozma Adrian 2021-03-30 15:48:04
» Anexa 1, Nr. crt. 7 — Taxa pentru îndeplinirea procedurii de divorț redusă la 300 lei, pentru a încuraja calea amiabilă și pentru a reduce numărul de divorțuri ajunse la tribunal.
» Anexa 2, Nr. crt. 3.1, lilt. e) — Taxă filmare/fotografiere de către turiști... redusă la 0 lei. Filmarea sau fotografierea cu telefonul a devenit o normalitate și ajută la promovarea muzeului/casei memoriale/sitului arheologic. Aplicând o taxă pentru acest lucru, limitați promovarea aproape inexistentă a acestor spații culturale.
» Anexa 2, Nr. crt. 3.3 — Taxele lunare sunt mult prea scăzute. Ar trebui să reprezinte echivalentul cuantumului valorilor zilnice, cu o reducere aplicată de maximum 30%, pentru a reduce traficul, pentru a spori siguranța traficului rutier, pentru a proteja mediul înconjurător și pentru a stimula o organizare mai bună a acestor transporturi. Recomand aplicarea unor taxe de urgență, mai mari cu cel puțin 35%, pentru zilele de sâmbătă și duminică.
» Anexa 2, Nr. crt. 3.22
— Taxa pentru utilizarea locurilor publice cu parcări de reședință să fie majorată la cel puțin 1 leu/zi/vehicul pentru zona D, cu valori crescătoare pentru celelalte zone. Taxele să fie aplicabile doar riveranilor, cu posibilitatea de a emite abonamente zilnice/lunare pentru restul.
— Lista plătitorilor acestor taxe, persoane fizice sau juridice, să fie accesibilă public, pentru a facilita soluționarea neînțelegerilor dintre posesorii de autovehicule și autorități.
Dudu 2021-04-01 01:31:55
Bună ziua. După ce ca suntem vlăguiti de atâtea taxe și impozite, după ce ca lumea a sărăcit foarte foarte tare în ultimul an, taxe mai mari ne trebuie!!! Parca nu vroiați sa măriți taxele!!! Taxele la mașinile peste 2000 cmc sunt foarte mari...mai ales la cele peste 3000 cmc3. Ar trebui sa se plătească impozit pe masina în funcție de valoarea medie a mașinii pe piața!!! (ca la casco). Măriți la circa 100 ron taxele la mașinile pana în 2000 cmc3 și mai micsoratile pe peste 2000 cmc!!!
cnae 2021-04-04 00:23:44
Procedura de alocare a locurile de parcare de reședință pt persoanele cu handicap ar trebui acordate unitar în toate sectoarele. Mai mult, ar trebui sa existe un număr de locuri de parcare de reședință rezervate pt persoanele cu handicap astfel încât dacă în august o persoana cu handicap face o cerere sa i se acorde loc de parcare.
Cozmin 2021-04-04 11:17:03
Strazile din Bucuresti s-au umplut de panouri cu “Am parcat”.
Practic, nu mai ai unde sa parchezi in centru, fara sa platesti o taxa de parcare.
De ce trebuie sa plateasca un bucurestean (acelasi lucru pentru toate orasele)
pentru a-si parca masina in fata casei ? Bucuresteanul (la fel ca si locuitorii
altor orase) plateste impozit pentru autoturism, plateste rovinieta, pateste acciza din benzina.
Primaria sa cumpere terenuri, sa amenajeze locuri de parcare, iar pentru
aceste locuri, nu are decat sa ceara plata unei taxe.
Primarii nu au promis inainte de alegeri ca vor introduce taxe.
Putem intelege ca, pentru un autoturism din alta localitate, proprietarul
sa fie obligat sa plateasca taxa de parcare. El plateste impozitul in alta localitate.
Putem intelege chiar ca un locuitor dintr-o zona a orasului sa plateasca
o taxa de parcare, daca parcheaza in alta zona, de exemplu in centru,
pentru a descuraja aglomerarea si poluarea unor zone ale orasului.
Cozmin 2021-04-04 11:21:17
Strazile din Bucuresti s-au umplut de panouri cu “Am parcat”.
Practic, nu mai ai unde sa parchezi in centru, fara sa platesti o taxa de parcare.
De ce trebuie sa plateasca un bucurestean (acelasi lucru pentru toate orasele)
pentru a-si parca masina in fata casei ? Bucuresteanul (la fel ca si locuitorii
altor orase) plateste impozit pentru autoturism, plateste rovinieta, pateste acciza din benzina.
Primaria sa cumpere terenuri, sa amenajeze locuri de parcare, iar pentru
aceste locuri, nu are decat sa ceara plata unei taxe.
Primarii nu au promis inainte de alegeri ca vor introduce taxe.
Putem intelege ca, pentru un autoturism din alta localitate, proprietarul
sa fie obligat sa plateasca taxa de parcare. El plateste impozitul in alta localitate.
Putem intelege chiar ca un locuitor dintr-o zona a orasului sa plateasca
o taxa de parcare, daca parcheaza in alta zona, de exemplu in centru,
pentru a descuraja aglomerarea si poluarea unor zone ale orasului.
A.V. 2021-04-04 11:28:59
  Buna ziua!
   O prima remarca despre cei care doresc cresterea taxelor si impozitelor: numai contribuabilii care nu muncesc cu adevarat pentru banii pe care ii castiga pot fi de acord cu marirea taxelor. Daca nu au ce face cu banii nemunciti mai bine ar cere micsorarea salariilor lor, la magazin ar putea plati mai mult decat ceilalti pe un produs sau pur si simplu pot face donatii primariei.
   Privitor la problema parcarilor de resedinta:
- nu este normal ca aceste locuri sa poata fi inchiriate de soferii masinilor firmelor (autoturisme, dube, camioane, alte autoutilitare) care pur si simplu si-au mutat autobazele (ele ar trebui sa fie amplasate in zone industriale) in jurul locuintelor,
-multi oameni din provincie care au bani vin in Bucuresti, cumpara/inchiriaza locuinte si dupa aceea incep sa faca scandal ca nu au unde sa-si parcheze masinile (inmatriculate in alte judete).
   In loc de marirea taxelor pe spinarea cetatenilor, ar fi bine ca autoritatile locale ia masuri care depind de ele:
-antamarea unor lucrari pentru terti pentru rotunjirea veniturilor,
-micsorarea salariilor si a sporurilor asa cum este trendul in coalitia de guvernare,
-munca mai multa a edililor si a angajatilor (mai putin fumat pe langa sedii, prezenta mai mica pe retelele de socializare in timpul programului de lucru, rezolvarea treburilor personale in afara serviciului),
-beneficii mai normale (adica masini de serviciu mai putine si mai modeste, telefoane de serviciu mai ieftine, sedii mai putin luxoase etc.),
-totul sa se bazeze pe eficienta si sa nu se mai faca lucrari redundante (amenajare, reamenajare, inca o amenajare ...) care consuma bani inutil,
-parcelarea si inchirierea, in principal, a spatiilor din fatza locuintelor primarilor, a consilierilor, a directorilor,
-NU IN ULTIMUL RAND, II ROG FRUMOS PE CEI CARE VOR MARIREA TAXEI DE UTILIZARE A LOCURILOR DE PARCARE SA FACA DONATII PRIMARIEI!
Iar mariti taxele?!? 2021-04-04 19:13:46
1.Nu sunt de acord cu majorarea (DIN NOU) a impozitelor si taxelor. In fiecare an cresteti fara nicio argumentare cuantumul lor.
2.Taxa pentru parcarea de resedinta nu este prea mica, asa cum sustin unii. Ea este proportionala cu calitatea slaba a serviciilor oferite (locuri inghesuite, nesigure, fara supraveghere video).
3.Referitor la taxa pentru accesul autovehiculelor de marfa, observ ca nu luati nicio masura impotriva soferilor de tir care nu respecta restrictiile de acces la zona A si zona B, circuland pe alte artere decat cele mentionate. Nu au ce sa caute in oras aceste vehicule.
Vladimir 2021-04-05 11:29:42
Buna ziua,

Nu sunt de acord cu cresterea taxei pentru parcarea de resedinta atat timp cat ADP-urile de sector nu se ocupa corespunzător de marcarea acestor locuri si mai mult in cazul ocuparii abuzive a locurilor platite, politia nu poate nici amenda pe cel care a savarsit contraventia (daca spre exemplu masina nu este inmatriculata in Romania) si nici nu poate ridica vehicolul.
Care este motivul cresterii acestor taxe atat timp cat calitatea serviciilor nu este imbunatatita?
Practic platim mai mult pentru aceleasi locuri, fara a beneficia de ceva in plus.
Sunt de acord cu cresterea acestei taxe doar in masura in care ocuparea abuziva a locurilor platite este sancționată fie prin amenda fie prin ridicarea masinii care ocupa abuziv locul.

Cu stima,
Vladimir Stancu
Stelian Petre 2021-04-05 12:03:37
Sunt de acord cu marirea taxei de parcare, cel putin de 5 ori cat este actuala taxa de parcare pentru fiecare zona. Sunt de acord cu tarifele propuse la 3.22.
Paul Chris 2021-04-05 15:39:28
Hai sa vedem ce motive avem pentru marirea taxelor. Apa calda NU, Caldura Nu, Curatenie NU, transport in comun JALE, peste tot gropi in asfalt, au reaparut haitele de caini fara stapan. Asa cum zicea si cineva mai sus platim impozit pe salariu 45%, TVA 19%, taxe, accize, impozit la casa, masina si tot nu este de ajuns. Nicusor toata stima, v-am votat dar lucrurile nu merg in directia care trebuie deloc.
Cornel Eftimie 2021-04-05 17:33:25
Vă rog să luați în considerare următoarele:
1. Taxa de parcare să fie mărită de cel puțin 5 ori, pentru toate zonele
2. Impozitul auto să crească în funcție de norma de poluare, ceva de genul:
Pentru Euro 4: +10%
Pentru Euro 3: +25%
Pentru Euro 2: +50%
Pentru Euro 1/non-Euro: + 100%
3. Pentru sprijinirea sectorului Horeca și având în vedere că localurile din domeniu aduc mulți bani la bugetul local prin celelalte taxe și impozite plătite, propun să luați în calcul eliminarea taxei de autorizare pentru localurile nou deschise. Adică eliminarea taxei pentru autorizația de funcționare pentru autorizațiile noi, taxă care se plătește integral indiferent când se solicită, adică indiferent dacă mai sunt 12 luni sau 2 luni până la sfârșitul anului, când aceasta expiră.