Directia Generala Administratie si Relatia cu CGMB - CONSULTAREA CETĂȚENILOR ȘI A ASOCIAȚIILOR LEGAL CONSTITUITE
Proiect de hotărâre privind aprobarea Planului Urbanistic Zonal STRADA OBOLULUI NR. 10, INTRAREA FIENI NR. 5, SECTOR 4, BUCUREȘTI
Comentarii
Mihai Magda 2020-09-01 16:53:26
Nu am stiut despre acest proiect, nefiind amplasate vreodata panouri de informare. Nu sunt de acord cu modificarile propuse. Strada Obolului este in imediata vecinatate a parcului, este o zona cu case de inaltime maxim P + 2, nu mi se pare normal sa existe cladiri mai inalte (tip bloc), acestea ducand la "sufocarea" zonei. De asemenea este o strada ingusta care deja are probleme de preluare a traficului existent, avand o singura intrare, celalalt capat fiind infundat.
Mihai 2020-09-01 17:17:08
In calitate de proprietar al unui imobil pe strada Obolului, eu nu sunt de acord cu modificarea incadrarii zonei. Este si asa o strada infundata, aglomerata, cu trafic intens tocmai din cauza existentei gradinitei, sufocata de o cladire si asa prea mare pentru dimensiunile strazii, si posibilitatea onstructiei unei noi cladiri de dimensiuni mari ar inrautati situatia si mai mult.
Asadar, acest proiect se impune a fi respins
Stefan 2020-09-01 18:11:47
Nu sunt de acord cu acest proiect, care nu serveste cu nimic interesele locuitorilor din zona.
Gradinita existenta este deja supradimensionata si sufoca zona. Reteaua de utilitati deja nu face fata solicitarilor : reteaua de canalizare frecvent infundata, presiune scazuta a apei, intreruperi ale alimentarii cu energie electrica peste nivelul permis de norme, blocaje de trafic si lipsa locurilor de parcare !
andrei constantin 2020-09-01 20:16:39
In calitate de proprietar/locuitor al unei case unifamiliale pe aceasta strada va comunic ca nu sunt de acord cu aceasta propunere de modificare a incadrarii zonei din urmatoarele motive :
- proprietarul terenului ce propune o incadrare in zona M3 modificand inaltimea maxima actuala de la 10 m la 20 m a propus aceast PUZ fara a informa niciun proprietar al strazii solicitand modificarea pe o zona ce nu-i apartine in totalitate .Trebuie tinut cont ca gradinita construita pe proprietate nu respecta acum inaltimea zonei de 10 m dar solicita suplimentar constructia a doua etaje .
- strada Obolului cu o latime de 6 metri nu poate asigura nici acum accesul spre propietati mai ales dimineata si seara cand parintii copiilor vin sa aduca sau sa ia copii de la gradinita . Au fost si cu siguranta vor fi discutii aprinse cu parcarea masinilor parintilor pe zone
unde blocheaza accesul riveranilor si nu cred ca e cazul sa fie escaladate aceste probleme. Era normal ca aceasta gradinita sa amenajeze locuri de parcare pentru parintii copiilor inainte de a obtine autorizatia de functionare .
- faptul ca proprietarul de la Obolului 10 nu respecta legea neafisand propunerea sa de PUZ in zona mentionata in lege cautand pe cai ocolite sa ne puna in fata faptului implinit mai ales pe cei carora le este schimbata incadrarea de inaltime fara a fi solicitata de ei
- zona strazii a fost gandita ca o zona de locuinte cu case cu regim mic de inaltime multi proprietari noi sau vechi ridicand case in ultimii 5 ani ,constructia unor eventuale cladiri cu o inaltime de 20 metri nefiind luata in calcul la investitiile importante facute de acestia .
Sandu 2020-09-01 20:25:15
Eu sunt pentru realizarea proiectului, stau pe strada Obolului de 30 de ani. Pana sa apăra Gradinita nu avem nici măcar canalizare pe strada , strada era prost iluminată și erau tot timpul furturi din locuințe .
Mai ales in situația actuala toate unitățile de învățământ trebuie sa se extindă sa poate asigura condiții bune pentru copii .
andrei dorina 2020-09-01 20:40:03
Locuiesc pe strada Obolului , intr-o locuinta relativ recent construita. Am ales aceasta locatie tocmai din motivul ca este vorba de o strada cu case cu inaltime de maxim 10 m . Modificarea regimului de inaltime - de la 10m la 20 m - solicitata prin PUZ ar schimba radical situatia zonei. O extindere a unitatii scolare private ar insemna aglomerarea traficului pe aceasta straduta ingusta, blocaje in ceea ce priveste accesul datorita lipsei de locuri de parcare. Pe cale de consecinta propun neaprobarea modificarilor solicitate prin PUZ.
Irina Cristea 2020-09-01 21:14:16
Subsemnatii, Cristea Irina si Cristea Bogdan Mihai, proprietari ai terenului si imobilului din str Obolului nr 4, dorim sa ne exprimam revolta si dezacordul fata de proiectul de PUZ care va este supus spre aprobare.
Suntem revoltati, deoarece am aflat de proiect absolut intamplator. Investitorul in cauza, Sc Aviz Sprint Srl, nu a recurs la niciun mijloc de informare a celor interesati, dintre cele pe care legea il obliga sa le foloseasca. In raportul informarii si consultarii publicului se mentioneaza , cu nonsalanta, “nu este cazul”, la mai multe puncte care trebuiau luate in discutie in ce priveste masurile adoptate pt a aduce proiectul la cunostinta celor interesati. Sustine ca a pus panouri de informare. Noi nu le-am vazut, niciun alt locuitor de pe strada Obolului nu le-a vazut, dupa cum se poate constata din memoriul semnat de majoritatea coplesitoare a proprietarilor riverani si inaintat spre a fi supus atentiei Consiliului General al Primariei Mun. Bucuresti.
Nu este deloc intamplator ca investitorul a procedat in acest fel. Nu avea niciun motiv sa creada ca locuitorii de pe strada Obolului vor imbratisa ideea lui. Pretinde ca proiectul de PUZ urmareste dezvoltarea urbanistica a zonei. In beneficiul cui?
Str Obolului este o strada ingusta, care se infunda, pe care se afla locuinte unifamiliale (are numere de la 1 la 25), cele mai multe construite in ultimii zece ani, cu respectarea reglementarile urbanistice zonale. Cladirea in discutie, care face obiectul proiectului de PUZ si pentru care se cere aprobare de supraetajare si modificarea regimului urbanistic al zonei din L1A in M3 are destinatia de gradinita, scoala, after-school, a fost ridicata in ultimii sapte ani si deja a obtinut o derogare de la normativul zonei (are S+P+3E), printr-un PUZ anterior. Subliniez, este o cladire S+P+3E, cu inaltime 15,5 m, intr-o zona cu regim max P+2, inaltime max 10 m.
Nu putem sa nu ne intrebam ce mai urmeaza. P+ cat ???
Strada este deja sufocata de masini ale celor care isi aduc copiii la institutia de invatamant. Aceasta institutie nu asigura niciun loc de parcare pe proprietate, nici macar pentru masinile proprii. Vizitatorii parcheaza pe trotuare si in dreptul portilor de acces ale riveranilor.
Nu dorim schimbarea regimului urbanistic din L1A in M3. Consecinta ar fi sufocarea proprietatilor unifamiliale existente in beneficiul unui investitor privat care doreste sa isi dezvolte afacerea, punand interesul personal mai presus de orice.
Ni se pare incalificabil faptul ca am aflat de aceasta propunere de proiect PUZ din intamplare, cu putin timp inaintea inaintarii spre aprobare Consiliului General al Primariei Mun. Bucuresti. Este intolerabil, cu atat mai mult cu cat terenul pe care il avem in proprietate a fost inclus, repet si subliniez, fara stirea noastra, fara a fi consultati in vreun fel, in zona propusa spre conversie.
Speram ca veti trata cu toata seriozitatea, atentia si responsabilitatea civica aceasta problema.
Andrei constantinescu 2020-09-02 12:23:43
Subsemnatul Andrei Constantinescu, proprietar al terenurilor si imobilului situat la adresa str. Obolului nr. 13 respectiv str. Obolului nr. 15 prezint punctul de vedere cu privire la Planul Urbanistic Zonal pentru str. Obolului nr. 10, respectiv pentru str. Fieni nr. 5.

Sunt impotriva adoptarii acestui PUZ din urmatoarele considerente:

1. Atat subsemnatul cat si toti proprietarii de pe strada NU am fost informati cu privire la demersurile pentru PUZ. In zona afectata NU au fost amplasate panouri de informare, respectiv noi ca proprietari nu am avut stiinta despre elaborarea PUZ pana cand acesta nu a aparut pe site-ul PMB. Acest aspect rezulta si din memoriul depus la Consiliul General al Municipiului Bucuresti semnat de TOTI locuitorii strazii Obolului. Obligatia de informare este una imperativa impusa de lege pentru care nu exista situatii derogatorii.
2. Lipsa unui temei real pentru supraetajarea scolii/gradinitei respectiv pentru incadrarea zonei cuprinsa intre Strada Obolului/Strada Fieni si Soseaua Oltenitei in zona M3. Cu privire la supraetajarea scolii, nu se justifica intocmirea si aprobarea unui PUZ pentru protejarea unui interes/unei afaceri private. Intrucat constructia situata la adresa str. Obolului nr. 10 deja are 3 etaje (si etajul 4 tehnic) si o inaltime ce excede maximul permis de lege in zona, consideram ca adaugarea unui nou etaj si dublarea inaltimii permise de zona L1a reprezinta o agresiune impotriva PUG si a reglementarilor locale cu consecinte directe asupra proprietatilor invecinate. Astfel pentru a satisface un interes privat ar fi afectat interesul general. Astfel s-ar incalca un principiu Constitutional , deoarece interesul public primeaza interesului privat. Totodata si functionarul public (adica inclusiv acea persoana sau acele persoane care vor vota/aproba/respinge acest PUZ) trebuie sa serveasca interesul public. Aprobarea unui PUZ care serveste interesului privat ar coincide cu o nesocotire a obligatiei functionarului public fata de interesul general, aspect interzis de lege.

Legat de conversia zonei L1a in zona M3 cu delimitarile specificate in solicitarea PUZ, consider ca nu este nici oportuna si nici posibila o astfel de conversie din urmatoarele motive:
a) zona pentru care se doreste conversia in M3 nu este o zona "efervescenta" asa cum a fost descrisa in memoriul investitorului ci este o zona in care locatarii si-au construit case noi, solide, moderne si care nu poate face obiectul unei efervescente. Cel mult poate deschide calea valorificarii la suprapret a unor terenuri achizitionate de persoane interesate ca apartinand zonei L1a si vandute ulterior ca fiind in zona M3. Ori acest argument nu poate fi primit pentru conversia unei zone.
b) lipsa interesului - de ce sa convertesti o zona unde riveranii au constructii aferente zonei L1a, respectiv P+2+M in zona de P+4+5r ? Este o incalcare a principiilor urbanistice fundamentale ale sectorului. Astfel in loc sa existe o zonare clara si coerenta s-ar crea o "enclava" de cladiri mari in antiteza cu cladirile de dimensiuni reduse situate in imediata vecinatate.
c) lipsa infrastructurii - strada Obolului, care are o deschidere de 6 metri, respectiv strada Fieni care are o deschidere de 4 metri nu sunt prevazute pentru a prelua traficul unor cladiri de dimensiuni mari. Prin urmare o ingerinta in fluxul normal al strazii ar crea un disconfort major al proprietarilor riverani.
d) inclusiv proprietarii ale caror imobile sunt afectate de aceasta extindere a zonei (din L1a inM3) nici NU cunosteau aceasta conversie si nici NU sunt de acord cu aceasta. A se vedea memoriul si comentariile de pe site semnate de acestia.

Motivele pe larg si baza legala se regasesc in memoriul semnat de proprietarii imobilelor de pe strada Obolului, care se depune la organismele abilitate.

Cu stima,

Andrei Constantinescu
Cristea Florica 2020-09-02 12:29:52
Stimate d-le Sandu, nu stiu exact cine sunteti, dar nu pot sa nu constat ca aveti serioase probleme de memorie. Familia mea detine terenuri pe aceasta strada din anii 1950 - 1960. In 2007 strada a fost racordata la apa, gaze si canal, iar in primavara lui 2008 era deja asfaltata. Lucrarile la fundatia gradinitei au inceput in 2011. Pentru cine are neclaritati am atasat link-ul de mai jos. https://www.google.ro/maps/@44.398165,26.1119162,3a,75y,78.84h,91.79t/data=!3m6!1e1!3m4!1sO_kA0DFtkdYwctxSfPdbiA!2e0!7i13312!8i6656
Tudor Serban 2020-09-02 13:52:45
Bună ziua! Locuiesc pe strada Obolului de aproximativ 10 ani. Sunt unul dintre "vecinii" gradinitei. In primul rand voi transmite un mesaj proprietarului/chiriasului unitatii de invatamant. Domnilor, dvs. nu aveti nicio consideratie pentru vecinii dvs. Pozati in personaje cu grija pentru comunitate, orientandu-va catre o afacere cu un demeniu de activitate cu impact social, o unitate de invatamant. Domnilor, obiectivul dvs. principal a fost dezvoltarea financiara de pe urma aceastei activitatati, nu grija si empatia pentru dezvoltarea educatiei copiilor. Stiti de unde rezulta? Din lipsa de pasare pentru vecinii dvs. Nu va pasa ca vecinul dvs. nu mai vede soarele in curte decat pana la ora pranzului. Nu va pasa ca vecinul dvs. poate avea o problema medicala, un copil nou nascut, un parinte bolnav si este obligat sa traiasca langa racnetele zilnice ale unor copii, care sunt copii, nu au nicio vina, dar nu va preocupa daca sunt supravegheati de un profesor sau pur si simplu lasati sa se manifeste fiecare pe limba lui. (presupun ca parintii nu stiu ca acesti copii nu sunt suprqavegheati dar va promit ca voi filma aleatoriu orele de sport si le voi posta public). Nu va pasa, domnilor, pentru ca desi era evident si pentru dvs. ca nu veti putea asigura parcarea autoturismelor clientilor dvs. v-ati permis sa mergeti pana la capat cu intentia dvs. si sa lasati vecinii sa se descurce cum pot pentru a parca sau chiar pentru a intra in curtea personala. Nu va pasa domnilor, de vecinii dvs., cata vreme v-a luat 2 ani sa montati o plasa deasupra terenului de sport, timp in care nu v-a pasat daca mingiile si obiectele care erau lansate de copii peste gard loveau sau nu pe cineva, rupeau sau nu florile unui veci sau distrugeau sau nu obiecte ale acestuia. Aceste mingi si obiecte va erau inapoiate seara, peste acelasi gard. Copiii nu au nicio vina ca va lipseste bunul simt. Nu ati intrebat niciun vecin, dintre cei cu vecinatate directa macar, daca sunt de acord cu planurile dvs. de afaceri, va asigur ca nu ar fi fost. Oricum nu v-ar fi interesat, pentru ca domnilor, pe dvs. nu va intereseaza nimeni si nimic in afara de dezvoltarea dvs. financiara. De asta nu v-a interesat sa afisati intentia dvs. domnilor, pentru a fi cunoscuta si de catre vecinii dvs. Sunteti prototipul romanului sarac care si-a promis ca intr-o zi va fi si el cineva. Va inselati, domnilor, nu veti fi niciodata, indiferent ce pozitie financiara veti dobandi.
Nu in ultimul rand, in legatura cu modificarea regimului urbanistic din L1A in M3. Sunt impotriva acestui demers din ratiuni atat logice cat si socio-umane. Modificarea PUZ-ului, fara a fi avuta in vedere o derogare bazata pe un interes comunitar-social ci doar privat, va crea premisele unor derogari ulterioare ce pot avea drept consecinta constructii de imobile mult mai inalte (si nu ma refer la cele de 20m). Riscul imediat este o aglomerare urbana ca nu va putea fi sustinuta de infractructura strazii Obolului, deja sufocata in prezent. Nu este asigurata nici in prezent fluidizarea traficului rutier. Va imaginati ce va fi in cazul in care veti aproba PUZ-ul? Strada este ingusta oricum, inclusiv partea dinspre sos. Oltenitei, ca sa nu mai vorbim de ultimul segment de strada care are 1m latime. Cat pentru un pieton. Adica dvs. doriti sa aprobati un PUZ de extindere a unui regim pe o strada care, pana la jumatatea distantei, are latimea de 1m? Pe o strada care nici pana astazi nu este macar salubrizata in intregime? Care are probleme majore dpdv al canalizarii? Jumatate din strada nu are canalizare, domnilor consilieri. Jumatate din strada traieste inca in evul mediu. Va invit sa observati cu ochii dvs. situatia la fata locului.
Spre deosebire de vecinii care si-au exprimat opinia, eu nu imi fac sperante. Nu speranta este elementul care ar trebui sa guverneze normalitatea. In considerarea deciziei dvs., va invit, doar, la normalitate.
Multumesc
Florian 2020-09-02 14:19:01
Cum este posibil, d-na Primar, sa semnati referatul de aprobare fara sa luati in calcul conditiile din zona respectiva? Interesele unui proprietar primeaza in defavoarea celorlalti 26. Aveti idee ce inseamna construirea unei scoli la care accesul se face pe o strada de 6 metri, pe care sunt parcate masini stanga/ dreapta si trebuie sa intervina autospecialele de la ISU? Eu cred ca nu!! Domnul arhitect ar fi trebuit, din bun simt, sa verifice, macar pe Google, locatia unde se doreste extinderea scolii. Cum ni se imbunatatesc conditiile de locuit daca se schimba destinatia imobilului in restaurant, conform noii incadrari, in situatia in care nu mai merge scoala? Unde a vazut dl. arhitect ca se pot creea locuri de parcare suplimentare in incinta proprietatii, in conditiile in care ei nu au niciun loc de parcare in prezent? In aceste conditii o sa sesizam institutiile statului care, cu siguranta, isi vor face datoria. As vrea sa inchei prin a-i multumi d-nei primar pt cele doua ore si jumatate de soare pe care mi le aproba, conform raportului de insorire🤦🏻‍♂️ si sa-i spun ca nu sunt de acord cu proiectul propus!
Florian 2020-09-02 14:33:53
Mai, nea Sandule!! La ce numar stai tu, ca nu te stie nimeni de pe strada Obolului?
stanciu corina 2020-09-02 14:56:07
Buna ziua,locuiesc pe strada obolului din 1989....nu am timp sa scriu pagini intregi de memoriu cum au procedat ceilalti vecini si nu pot decat sa le spun bravo lor,ca au timp. Eu nu pot sa spun decat ca nu sunt de acord cu conversia strazii si anume cu construirea unor cladiri cu mai mult de 3 nivele cum sunt in prezent pe strada noastra.
Strada este deja sufocata de masinile parintilor care isi aduc copiii la gradinita iar noi proprietarii cautam disperati loc de parcare, sau asteptam 20-30 de min sa iesim dupa strada dimineata.
sper ca am fost bine inteleasa cu acest mesaj pe care mi-l asum.
Lungu Corina 2020-09-03 11:58:35
Numele meu este Alexandra Corina Lungu, sunt arhitect și locuiesc pe strada Obolului de 4 ani. Cunosc situația actuala a străzii, fluxul de mașini e mult prea mare pentru capacitatea ei. Grădinița la început, care apoi s-a extins și cu școala, nu posedă un minim de locuri de parcare, nici macăr pentru mașinile institutiei și ale celor care lucrează acolo. În plus, copii fiind mici trebuie aduși de părinți cu masina până la intrare. Capacitatea sistemelor de instalații este suprasolicitată, fiind proiectată pentru o străduță cu case modeste. Construcția actuală și așa iese mult din scara străzii și îi strică imaginea. Dacă s-ar mai înălța și s-ar face alături încă o constructie similara practic ar anihila toate celelalte case, ar fi ca și cum noi ceilalti nu am mai conta. Aceste construcții ar sugruma întreaga stradă din mai multe puncte de vedere și în consecință nu sunt de acord cu aceste schimbări
Stefan Viorica 2020-09-03 19:59:37
In calitate de proprietar si locuitor intr-un imobil pozitionat pe strada Obolului, de peste 50 de ani, doresc sa va comunic dezacordul meu cu privire la acest proiect de PUZ ce vizeaza transformarea strazii din zona L1 in zona M3. Toate etapele acestui proiect s-au desfasurat fara consultarea cetatenilor, fara a ne informa in vre-un mod prevazut de lege.
Linistea proprietarilor a disparut in urma construirii acestei gradinite supradimensionate, care pe langa autorizatia de constructie a primit cadou toata strada Obolului pe care o folosesc parintii care isi aduc si iau copii de la grădiniță pe post de parcare, blocand astfel zona de acces a curtilor si interferind cu plecarea sau venirea riveranilor de la locul de munca.
Din punct de vedere al securitatii la incendiu, apar probleme majore din cauza masinilor parcate in mod abuziv, astfel o autospeciala de pompieri sau actiunea unui echipaj al salvarii nu ar avea garantat accesul pe strada.
Strada are o deschidere foarte mica, insa cladirile existente pastreaza unitatea scarii umane. Prin reconfigurarea zonala din L1 in M3, noile cladiri vor deveni dominante de masa in aceasta insula urbana, strada devenind astfel apasatoare iar impactul vizual si al calitatii vietii scazand drastic.
Prin aceste edificii puse sub semnul aprobarii, diferentierea dintre spatiul public/privat devine nula. Intimitatea curtii si a perceptiei de siguranta sunt violate si negate in totalitate. Privirea etajelor superioare isi concentreaza atentia asupra vietii private din curti, noile cladiri reprezentand un dezacord total al integritatii arhitecturale locale.
Aprobarea acestui proiect coroboreaza toti factorii negativi mai sus mentionati.
Adauga un comentariu
Daca nu doriti sa apara numele Dvs. completati acest câmp. (dacă nu îl completați va fi folosit câmpul "Nume Prenume").