Precup Andrei | 2020-06-07 22:58:32 |
Stimați membrii ai Consiliului General al Municipiului București, Luând în considerare amenințarea afecțiunilor medicale determinate de poluare, importanța conservării mediului înconjurător și conformarea cu standardele europene mă consider obligat să mă implic în acest proiect. Doresc să vă atrag atenția asupra unor îmbunătățiri ce pot fi aduse Regulamentului de organizare și funcționare a serviciului public de salubrizare în Municipiul București ce au ca scop creșterea calității generale a vieții, reducerea poluării și protejarea mediului deja afectat de adoptarea tardivă a măsurilor de prevenție. Propun includerea în regulament a indicatorilor de performanță ai serviciului menționați în Art. 11 și în capitolul VII. Deasemenea solicit urgentarea desemnării serviciilor de salubrizare stradală și recomand stabilirea tipului de operațiune de întreținere de către structurile administrative locale și nu de prestator prevenind astfel executarea de servicii neadecvate arterei de circulație. În legătură cu facilitățile utilizatorilor serviciului de salubrizare consider că este necesară precizarea faptului că ÎNTREAGA cantitate de deșeuri trebuie colectată separat. Promovarea datelor de contact ale dispeceratului pentru sesizări și scurtarea timpului de răspuns la maxim 5 zile sunt esențiale pentru buna desfășurare a activității de salubrizare. Totodată susțin reglementarea colectării deșeurilor produse accidental pe domeniul public, de exemplu elementele de tencuială căzute, ramurile rupte etc. Luând în calcul poluarea produsă de mijloacele de transport și raportat la valoarea contractelor de salubrizare sunt de părere că autobaza operatorilor trebuie înlocuită cu autospeciale Euro 5 iar cuantumul amenzilor poate fi majorat chiar la intervalul cuprins între 6000 și 9000 lei asigurând astfel o mai bună receptivitate în respectarea normelor. Consider că este nevoie și de o eficientizare a organelor de control prin desemnarea de echipe speciale în cadrul Poliției Locale pentru acest domeniu. Recomand ca măsurile propuse de mine să fie luate în considerare, supuse dezbaterii și adoptate. Sper că împărtășim aceeași preocupare pentru bunăstarea locuitorilor Municipiului București. Va mulțumesc anticipat! Cu stimă, Precup Andrei Cetățean al Bucureștiului |
Precup Andrei | 2020-06-09 18:19:21 |
Stimați membri ai Consiliului General al Municipiului București, Luând în considerare amenințarea afecțiunilor medicale determinate de poluare, importanța conservării mediului înconjurător și conformarea cu standardele europene mă consider obligat să mă implic în acest proiect. Doresc să vă atrag atenția asupra unor îmbunătățiri ce pot fi aduse Regulamentului de organizare și funcționare a serviciului public de salubrizare în Municipiul București ce au ca scop creșterea calității generale a vieții, reducerea poluării și protejarea mediului deja afectat de adoptarea tardivă a măsurilor de prevenție. Propun includerea în regulament a indicatorilor de performanță ai serviciului menționați în Art. 11 și în capitolul VII. Deasemenea solicit urgentarea desemnării serviciilor de salubrizare stradală și recomand stabilirea tipului de operațiune de întreținere de către structurile administrative locale ci nu de prestator prevenind astfel executarea de servicii neadecvate arterei de circulație. În legătură cu facilitățile utilizatorilor serviciului de salubrizare consider că este necesară precizarea faptului că ÎNTREAGA cantitate de deșeuri trebuie colectată separat. Promovarea datelor de contact ale dispeceratului pentru sesizări și scurtarea timpului de răspuns la maxim 5 zile sunt esențiale pentru buna desfășurare a activității de salubrizare. Totodată susțin reglementarea colectării deșeurilor produse accidental pe domeniul public, de exemplu elementele de tencuială căzute, ramurile rupte etc. Luând în calcul poluarea produsă de mijloacele de transport și raportat la valoarea contractelor de salubrizare sunt de părere că autobaza operatorilor trebuie înlocuită cu autospeciale Euro 5 iar cuantumul amenzilor poate fi majorat chiar la intervalul cuprins între 6000 și 9000 lei asigurând astfel o mai bună receptivitate în respectarea normelor. Consider că este nevoie și de o eficientizare a organelor de control prin desemnarea de echipe speciale în cadrul Poliției Locale pentru acest domeniu. Recomand ca măsurile propuse de mine să fie luate în considerare, supuse dezbaterii și adoptate. Sper că împărtășim aceeași preocupare pentru bunăstarea locuitorilor Municipiului București. Va mulțumesc anticipat! Cu stimă, Precup Andrei Cetățean al Bucureștiului |
Adyzug | 2020-06-09 21:13:40 |
Trebuie sa faceti o campanie media (cu impact puternic ) pentru locuitorii Capitalei in vederea constientizarii colectarii selective. Altfel nu se veți reusi sa implimentati proiectul. Alta masura ar fi interzicerea circulatiei mijloacelor de transport care au rotile cu noroi sau sunt murdare. Amendarea celor care parcheaza pe alveolele copacilor si care mobilizeaza noroiul/pamantul pe carosabil. |
Cristina T | 2020-06-13 11:31:06 |
Este foarte bine ca mentineti art 17 si art 25.2.b. Mai ales in zona centrala NU exista spatiu suficient ptr a sorta pe 5 fractii. Si mai intervine, pe langa problema igienizarii / sortarii si cea de ordin estetic. Caci nu este cazul sa transformam orasul intr-o ghena imensa. Si aici ma refer la art 34.2. PROBLEME IDENTIFICATE: (1)- Nu sunt suficiente conditiile. Trebuie reglementat fara echivoc. Minimum 15 metri (de ex) nu "sa fie mai mare de "x" metri", ca e foarte interpretabil. Aveti in vedere mirosul si riscul de incendiu. Riscul de incendiu fiind unul major daca astfel de "locatii" se vor amenaja in proximitatea parcarilor de resedinta; (2)- Aveti, va rog, in vedere si partea de ordin estetic. Asa cum am mentionat si la inceput, sa nu transformam orasul intr-o mare ghena de gunoi. Locatiile / platformele acelea, pe langa cele mentionate de dvs (rigola conectata la canalizare, betonate sau asfaltate) ar trebui sa fie incadrate, pe 3 laturi, de panouri care sa "mascheze" cumva tomberoanele din peisaj. VA ROG sa aveti in vedere aceasta cerinta. Multumesc. |
Bogdan | 2020-06-17 21:46:55 |
Buna ziua, Marirea amenzilor pe santiere pentru nerespectarea spalarii rotilor. Amenda este foarte mica pentru dezvoltatorii de imobiliate si prefera sa o plateasca decat sa respecte toate conditiile (au nevoie de cativa oameni care sa se ocupe numai de asta). Suplimentarea controalelor pe santiere. Multumesc, Bogdan |
gabriel minea | 2020-06-29 07:17:30 |
Art. 16. Care este proporționalitatea răspunderii organizării colectării separate sau paritatea obligațiilor delegatar - op. de salubrizare [a se vedea art. 34(1]? Art. 17. De ce nu indicați termene/calendar (a se vedea termenele depășite din legea specifică!) pentru realizarea obligațiilor referitoare la colectare separata? Art. 27. De ce perioada de raportare a studiilor privind compoziția deșeurilor este anotimpuală (a se vedea si Art. 119)? Ce criteriu tehnic s-a avut în vedere? De nu este mai edificatoare perioada de raportare de o lună (a se vedea Art. 43!!!), atunci când se face decontarea serviciilor? Art. 32 (5) De ce doar operatorul şi nu DELEGATORUL, trebuie sa aibă sistemul de evidenta a deșeurilor? Art. 68 (3) De ce formulați recomandări irealiste? De ce recomandați stropitul stradal sa se facă 22:00-06:00? Pentru ce şi cine îl faceți noaptea? Care este rolul stropitului stradal noaptea? Ce argument ați avut in vedere? ART 73 (1). De ce pentru stropitul căilor publice, nu este indicat debitul minim necesar de apă (de ex. 2l/mp/s) obligatoriu acestei operațiuni? ART 73 (2). De ce nu se menționează DELEGATARUL (deoarece el plătește), ca responsabil pentru modificarea programului de stropit „in funcție de condițiile meteorologice”? Care sunt „condițiile meteorologice”? De ce nu precizați valori/cantități ale precipitațiilor, după care se pot efectua şi/sau relua operațiunile de stropit al căilor publice? ART 74 (1). De ce pentru jetul sub presiune (a se vedea/corela cu art. 3 pct. 64), nu este indicat debitul minim necesar de apă (de ex. 5l/mp/s) pentru spălatul mecanizat al cailor publice? Cine verifică şi răspunde efectiv, din partea DELEGATARULUI dacă în teren operatorii de salubrizate, utilizează continu jetului de apă, adică debitul de apă? ART 74 (2). Ce înseamnă condiții meteorologe concrete? De nu precizați/stabiliți valori? ART 75 (2). De ce acest articol este literar şi nu prevede cantitativ (măsurabil) condiții în care se pot realiza operațiunile de spălat stradal? De ce nu indicați valori/cantități ale precipitațiilor- temperatură, după care se pot efectua şi/sau relua operațiunile de spălat stradal? De asemenea, pot fi situații când plouă zilnic. Ploaie din punct de vedere meteorologic, înseamnă 0,2 l/mp. De ce nu precizați praguri cantitative şi zilnice (antecedente) în funcție de care se realizează operațiunile de spălat stradal? Indicele de confort termic, nu poate afecta procesul de spălare, influențează evaporația apei! Pentru evitarea încărcării sistemului colectare a apelor pluviale, cu apa utilizată la spălat, nu este mai corect să se acționeze şi in intervalul 13-17? (3) Pentru evitarea „subiectivismului” operatorilor de salubrizate, de ce indicarea condițiilor optime (adică precipitații antecedente şi prognozate – furnizate de ANM) necesare realizării operațiilor de operatorilor de stropire şi spălare, nu este efectuata, printr-un aviz zilnic de condiții optime, la nivelul Bucureștiului, numai de către PMB? (4) şi (6) Cine verifică şi răspunde efectiv, din partea DELEGATARULUI in teren de corectitudinea volumelor prelevate de operatorii de salubrizate? Art. 118 De ce modificările programelor de salubrizare, nu pot fi suspuse dezbaterii publice? Art. 144 De ce sunt menționați „cetățenii … vor anunța de îndată…. orice neregularitate”. Organele de control şi inspecție din cadrul primăriei/CL, ce atribuții au? Le delegați/pasați atribuțiile? |
Gabriela Iordan | 2020-06-29 19:42:22 |
IN SPIRITUL ECONOMIEI CIRCULARE si in conditiile URGENTEI CLIMATICE - gropile de gunoi definite ca "depozite ecologice" si incinerarea deseurilor trebuie descurajate prin toate parghiile statului - finantari, legi, politici, planuri, masuri, taxe, amenzi! IN SCHIMB propun masuri minime, de bun simt, de gestionarea cu adevarat integrata a fluxului de deseuri (!!!pentru a da o valoare si o importanta cuvenita acestora, in cel mai scurt timp, in paralel cu trecerea la o economie circulara adevarata, ar trebui sa folosim termenul de "material sau produs refolosit/reciclat/reparat", in schimul "deseurilor"): 1. desfiintarea ghenelor de pe etaje / a toboganelor, care reprezinta o sursa de infectie (gandaci, sobolani, mirosuri, etc.), reprezinta un spatiu de depozitare neautorizat si o tentatie la indemana de a arunca orice (deseuri amestecate, toxice, periculoase, etc.); igenizarea, renovarea acestor spatii prin scoaterea toboganelor sau darea in folosinta comuna, sub cheie locatari si administrator, pentru depozitarea obiectelor voluminoase (sanii, carucioare, biciclete, echipamente sportive, etc.) 2. COLECTARE SEPARATA pe cel putin 6 fractii, la sursa/generator persoana fizica sau juridica! NU sustin ineficienta metoda si varianta colectarea pe 2 fractii UMEDA si USCATA care duce la contaminarea biodegradabilului pentru compost si la contaminarea materialelor reciclabile!!! Infiintarea spatiilor comune, destinate colectarii separate a materialelor reciclabile, pe fractii: hartie, carton, plastic, metal, aluminiu, sticle, biodegradabil resturi vegetale pentru compost, deseuri toxice de mici dimnesiuni (baterii, corpuri de iluminat, electronice), DESEURI MEDICALE/SANITARE PERICULOASE de la populatie (masti faciale, manusi protectie, fase sterile, plasturi, servetele umede, hartie igienica, prosop hartie; scutece, tampoane, prezervative; ); langa aceste recipiente sa fie si cel destinat gunoiului nereciclabil / rezidual, cu lista detaliata si clara cu ce anume trebuie pus in acesta; aceste spatii si recipiente trebuie bine marcate cu etichete si reguli de separare si depozitare! In plus este necesara implementarea unui sistem clar si functional pentru depozitarea, in zile stabilite, a deseurilor de mari dimensiuni (DEEE, mobilier, etc), cu loc amenajat special pentru acestea, cu anuntul in prealabil a celui care depoziteaza, a firmei specializate care le va prelua de preferat pentru reparare si reconditionare in vederea refolosirii! 3. campanie de informare la asociatiile de proprietari, la proprietari individuali case si firme, pentru diseminare: a regulilor clare de separare a materialelor reciclabile si a sanctiunilor, in cazul incalcarii acestor reguli! Campanie intensiva in Bucuresti pe toate cananele media offline si online (2 ani de zile cel putin!); 4. controale si amenzi pentru nerespectare colectare separata; implementarea in toate unitatiile de invatamant a orei obligatorii de Educatie pentru Mediu, de la gradinita pana la liceu! 5. TOBOGAN – desfiintare urgenta de pe etajele scarilor de bloc/ asociatii de cartier!!! 6. BIODEGRADABIL PENTRU COMPOST (destinatie - agricultura) sau MULCI (destinatie - agricultura si spatii verzi) – trebuie sa fie de calitate, nevoie pentru definirea lui exacta, reteta strict vegetala - fara plastice, fara substante toxice, fara materii ogranice de origine animala, etc! 7. DEFINIREA STRICTA A DESEURILOR MEDICALE PERICULOASE SI RECOMANDARE PENTRU INLOCUIREA INCINERARII CU NOI METODE DE TRATARE, PENTRU A OBTINE SUBPRODUSE INTEGRATE IN MATERIALE CONSTRUCTII, INFRASTRUCTURA MARE PENTRU!!! 8. COLECTARE SEPARATA FRACTII – minimum 8 fractii direct de la generator persoana fizica sau juridica + RECOMAND ELIMINAREA VARIANTEI DE COLECTARE PE 2 CELE 2 FRACTII – USCATA SI UMEDA!!!! INDUCE NESIGURANTA, NEINCREDERE, CONFUZIE SI CONDUCE LA O CONTAMINAREA ATAT A BIODEGRADABILULUI CAT SI A RECICLABILULUI! FEEDBACK la Proiectul de hotărâre privind privind aprobarea Regulamentului de organizare si functionare a serviciului public de salubrizare in Municipiul Bucuresti: Art 8 – Acces la informatie in timp real, pe site-urile de primarii si firme de salubitate, informatii cu cantitati reciclate/ fractie / luna si includerea in contractele acordate firmelor specializate publice sau private, cotelor de colectare separata a unor praguri minime ca si Indicatori de performanta Art 17 – colectare separata direct de la generator, de la persoana fizica sau juridica, in spatiu securizat pentru cel putin cele 5 fractii; la care as mai adauga: 6) deseuri periculoase (baterii, corpuri de iluminat, electrocasnice si electronice mici), 7) ulei, 8) deseuri periculoase toxice sanitare/medicale (masti faciale, manusi, fase, scutece, tampoane, etc); Art 19 a– deseuri reziduale – explicatie mai detaliata, definitie, exemple de materiale! a-e definitii detaliate, lista materiale, produse Art 25 (1) – a) PREVENTIE - va rugam sa detaliati si sa oferiti exemple de prevenire (de ex. obligatia de infiintare cismele de apa potabila in toate spatiile publice inchise si deschise, pentru a combate achizitia apei la PET si pentru a reduce generarea de deseuri de plastic!) b) REUTILIZARE – obligativitatea preluarii si refolosirii sticlelor si borcanelor, refolosirea veselei si ambalajelor in HORECA si interzicerea produselor de unica folosinta reciclabil sau nereciclabil (tacamuri, paie, caseerole, pungi) (2) – (a) – de adaugat – carton si deseu biodegradabil / vegetal (d) – elimint acest punct; se poate colecta direct de la sursa / de la generator (persoana fizica sau juridica) pe minim 5 fractii – hartie, carton, biodegradabil, plastic, metal/aluminiu, sticla, nereciclabil/rezidual/menajer, toxice (baterii, corpuri de iluminat si electronice mici), prin infiintarea la parterul blocurilor a unor spatii securizate si cu recipiente marcate pentru fiecare fractie in parte; in paralel este necesara desfiintarea toboganelor de gunoi prezente la etajelor cladirilor pentru a preveni aruncarea amestecata a deseurilor; Recomandam puternic aceasta masura de colectare pe fractii la sursa, pentru a preintampina contaminarea materialelor reciclabile cu materii organice sau toxice, precum si contaminarea deseurilor biodegradabile cu plastice, alte materiale periculoase sau nepericuloase! Biodegradabilul reprezinta un material extrem de valoros pentru producerea compostului (materie organica pretioasa si EXTREM DE necesara in intretinerea spatiilor verzi si PENTRU AGRICULTURA) si pentru a reduce cu 50% deseurile menajere care ajung la groapa sau la incinerat, implicit pentru a creste cantitatea valorificata a deseurilor minicipale, tinta UE important de atins anul acesta! (g) fractie reziduale – definitie, exemple, tipuri de materiale cu coduri care nu se pot valorifica prin reciclare sau compostare! Recomandam redenumirea “depozitelor ecologice” prin scoaterea din denumire a cuvantului “ecologic” si inlocuirea acestuia cu “depozit de deseuri reziduale/nereciclabile” (h) a se adauga si ca este interzis depozitarea deseurilor toxice si periculoase! Art. 26 – a) - 7, 9, 12 – redirectionare la materiale deseuri constructii pentru refolosire in industria de infrastructura si constructii DEFINIREA UNUI TIP NOU DE DESEU de la populatie! – DESEU PERICULOS MEDICAL SANITAR, de la populatie: - Masti faciale, Manusi protectie - Fese sterile, plasturi, servetele umede, hartie igienica, prosop hartie - Scutece, tampoane, prezervative - ETC. Acest deseu sa fie colectat pe fractie separata intr-o pubela speciala, bine marcata cu o culoare distincta (de exemplu violet!) cu reguli, lista descriere produse! Deseurile medicale farmaceutice (medicamente, seringi, ace seringa, blistere, etc) – sa fie primite si sa se colecteze, fara restrictii si bariere, la toate farmaciile, spitalele, centrele medicale de proximitate! |