Directia Generala Administratie si Relatia cu CGMB - CONSULTAREA CETĂȚENILOR ȘI A ASOCIAȚIILOR LEGAL CONSTITUITE
Proiect de hotărâre privind aprobarea Planului Urbanistic Zonal (PUZ) PUZ- STR. HELIADE ÎNTRE VII NR. 72-SECTOR 2
Comentarii
Verde Vechi 2019-07-09 23:54:13
Planul Urbanistic Zonal (PUZ) PUZ- STR. HELIADE ÎNTRE VII NR. 72-SECTOR 2 are urmatoarele probleme:
1. Problema 1
Planul prevede 22 blocuri de 11 etaje, cu posibilitatea de 14 etaje, si blocuri de 2 si 4-6 etaje. Planul ar trebui refacut si sa mentioneze exact cate etaje vor fi: 11, 12, 13, sau 14 etaje, 4, 5 sau 6 etaje.
11 etaje, sau 14 etaje, sunt oricum prea multe, din 2 motive:
2. Problema 2
Zona este una importanta pentru pasari, deoarece acolo s-a format o vegetatie care inconjoara lacul si insula din acest lac.
Mortalitatea pasarilor in ciocnirile cu blocurile de 10 etaje, mai ales in ciocnirile cu ferestrele luminate noaptea, este mare, oriunde in lume, iar blocuri de 11-14 etaje nu ar trebui construite langa lacurile cu vegetatia preferata de pasari (vegetatie in care isi fac cuiburi).
Agentiile de mediu se ocupa si de protejarea pasarilor, iar in cazul acestui plan, ar fi trebuit sa dea aviz nefavorabil la blocuri de 11-14 etaje langa locurile de cuibarit si zbor ale pasarilor.
Pasarea, cand vede de sus, din zbor, lacul, cade in picaj spre acesta, ca sa amerizeze pe lac, dar daca este noapte, daca bate vantul sau nu isi calculeaza corect traiectoria se va ciocni cu viteza de blocurile de 11-14 etaje din acest plan si va muri.
Iar cele 22 blocuri de 11-14 etaje sunt situate tocmai langa lac, in timp ce blocurile de 2 si 4-6 etaje sunt situate in centrul peninsulei, mai departe de lac.
3. Problema 3
In cele 22 blocuri de 11-14 etaje, si in blocurile de 2 si 4-6 etaje, ar locui un numar mare de noi locatari. Ceea ce ar fi bine, intr-o zona fara lac, fara ulite inguste in apropiere in care locatarii existenti isi duc viata ca la sate.
Peninsula este inconjurata de ulite inguste, in care de abia trec 2 masini in sens invers, ulite pe care locatarii ori isi parcheaza masinile pe carosabil (si atunci nu vad cum vor mai circula noii locatari din noile blocuri), ori isi parcheaza masinile pe trotuar (si atunci pietonii vor fi nevoiti sa mearga pe carosabil riscand sa fie loviti de masinile noilor locatari din noile blocuri).
Infrastructura carosabilului existent, in imediata vecinatate a terenului, nu permite decat un trafic scazut, limitat, al masinilor de ambele parti ale lacului, ma refer la (strazile pe unde vor circula noii locatari):
la sud de ansamblul rezidential si de lac:
- Strada Sighet, are in plan: trotuare de 2,0m si 2,3m, si doua benzi auto de 3,7m+3,7 m adica 7,4m = locatarii de pe Strada Sighet nu vor mai avea unde sa isi parcheze masinile.
- Intrarea Pancota, are in plan: trotuare de 1,5m si 1,7m si o banda auto de 4,7 metri (de accesul masinilor pompierilor nici nu va mai putea fi vorba) = locatarii de pe Intrarea Pancota nu vor mai avea unde sa isi parcheze masinile.
- Strada Heliade Între Vii (zona ingusta situata la nord de Strada Doamna Ghica, la sud Strada Heliade Între Vii fiind mai lata), in plan figureaza ca Strada Heliade, avand trotuare de 2,8m si 2,9 m, si doua benzi auto de 3,6m+3,6m adica 7,2m = locatarii de pe zona de nord a Strazii Heliade Între Vii nu vor mai avea unde sa isi parcheze masinile.
- Strada Zalelor, are in plan: trotuare de 1,1m si 1,7m si doua bezi auto in total de 5,2m = nu stiu cum vor incapea masini pe 2 benzi auto, in sens invers, pe numai 5,2 metri (iar de accesul masinilor pompierilor nici nu va mai putea fi vorba) = locatarii de pe Strada Sighet nu vor mai avea unde sa isi parcheze masinile.
- Strada Ciorchinilor, are in plan: trotuare de 1,4m si 1,6m si doua benzi auto in total de 5,0m = nu stiu cum vor incapea masini pe 2 benzi auto, in sens invers, pe numai 5,0 metri (iar de accesul masinilor pompierilor nici nu va mai putea fi vorba) = locatarii de pe Strada Sighet nu vor mai avea unde sa isi parcheze masinile.
- Strada Coifului si Strada Drăgușin Deleanu, au fost omise, uitate, in plan, o greseala ce necesita refacerea planului si includerea acestor stradute in plan, sunt stradute la fel de inguste ca cele de mai sus, iar Strada Drăgușin Deleanu are trotuar doar pe o parte = locatarii de pe Strada Coifului si Strada Drăgușin Deleanu nu vor mai avea unde sa isi parcheze masinile.
- Strada Heliade Între Vii (zona lata situata la sud de Strada Doamna Ghica, la nord Strada Heliade Între Vii fiind mai ingusta), avand trotuare de 2,1m si 2,5 m, si doua benzi auto de 6,5m+6,5m adica 13m = aici nu vor fi probleme create de acest plan
la nord de ansamblul rezidential si de lac (peste lac planul mentioneaza un pod in dreptul la Strada Valea Măgurei):
- Strada Valea Măgurei a fost omisa, uitata, in plan, o greseala ce necesita refacerea planului si includerea acestei stradute in plan, aceasta ar deveni cea mai afectata dintre toate strazile adiacente terenului si dintre toate strazile mentionate in acest plan (este o straduta ingusta, printre case, prin care se poate circula pe 2 benzi, in sens invers, doar daca masinile sunt parcate pe trotuare) = locatarii de pe Strada Valea Măgurei nu vor mai avea unde sa isi parcheze masinile.
Deoarece toate strazile mentionate anterior se afla printre case, nu este posibila largirea carosabilului auto, al trotuarelor si crearea spatiilor de parcare pentru locatarii acestor strazi, in prezent aceste strazi fiind prea inguste pentru a suporta traficul auto si pietonal generat de noile blocuri din plan.
Zona de la sud si zona de la nord de acest ansamblu din plan, este una cu case, unde locatarii isi duc viata ca la tara (stau pe scaun la portita curtii, copii se joaca pe stradutele pe care oricum nu prea circula masini), dar acest plan, cu atat de multi noi locatari, le va da peste cap viata, iar riscul de accidente pentru copii care ies din casa pe strada sa se joace, sa fie loviti de circulatia mare care o vor crea noii locatari, va creste.
4. Problema 4
Ca si in cazul carosabilului auto ingust existent, care inconjoara la sud si nord ansamblul rezidential din plan, la fel de inguste sunt si trotuarele (facute pentru a trece cate o persoana), iar noul trafic auto care va creste va obliga locatarii existenti sa isi parcheze masinile pe trotuare, ceea ce va complica si mai mult circulatia pietonilor pe trotuare ocupate de masini, si va creste riscul ca pietonii sa fie loviti de masini, ocolind pe carosabilul auto, masinile parcate pe trotuare.
5. Problema 5
"Localizarea rezidentilor, proprietarilor si partilor interesate care au primit notificari, buletine informative sau alte materiale scrise: Nu este cazul". Cum este posibil ca, locatarii caselor de pe stradutele mai sus mentionate, locatari care vor fi afectati de cresterea traficului auto, sa nu primeasca materiale informative scrise ?
6. Problema 6
Agentia pentru Protectia Mediului Bucuresti a decis ca planul "nu necesita evaluare de mediu si nu necesita evaluare adecvata si se va supune adoptarii fara aviz de mediu".
Acesta in conditiile in care peninsula aceasta este inconjurata de Raul Colentina (la vest si nord) si Lacul Fundeni (la est), pe malurile carora exista o vegetatie folosita pentru cuibarit de specii de pasari de apa.
Iar agentiile de mediu, se ocupa si de protejarea pasarilor.
Agentia pentru Protectia Mediului Bucuresti ar trebui sa dea aviz de mediu daca inaltimile blocurilor de langa lac, de 11-14 etaje va afecta sau nu pasarile care zboara inspre si dinspre lac pe deasupra terenului din acest plan.
7. Problema 7
"Cladirile vor avea unul sau mai multe subsoluri tehnice". Aceasta exprimare neclara, lasa liber imaginatie ca se vor putea construi oricate subsoluri se doresc, iar subsolurile pe mai multe nivele pot afecta panza freatica si necesita aviz de mediu.
Planul ar trebui refacut si specificat exact pe cate niveluri va fi subsolul de la fiecare cladire. Iar daca numarul nivelurile de la subsoluri va fi mare, ar trebui ca Agentia pentru Protectia Mediului Bucuresti sa dea aviz de mediu.
8. Problema 8
Planul nu mentioneaza exact cate locuri de parcare vor fi pentru noii locatari si pentru cei care le vor veni in vizita, "parcaje la sol, multietajate si in subsolurile cladirilor" si "se recomanda realizarea de subsoluri pentru parcare, in functie de necesitati si tema beneficiarului" si "parcarea si gararea autovehiculelor vor asigura normele privind asigurarea numarului minim de locuri de parcare" sunt exprimari care nu spun nimic daca se va asigura necesarul locurilor de parcare, pentru ca noii locatari si vizitatorii acestora sa nu ajunga sa isi lase masinile pe stradutele invecinate.
Planul ar trebui refacut si specificat excat numarul locurile de parcare pentru locatari si vizitatorii acestora.
Concluzia problemelor anterioare pentru care planul ar trebui refacut:
- sa mentioneze exact numarul de etaje (nu: 11 etaje cu posibilitate maxima de 14, ori 4 etaje cu posibilitate maxima de 6)
- sa reduca numarul etajelor de la 11-14 etaje la 4-6 etaje
- sa mentioneze unde isi vor mai parca masinile locatarii caselor de pe strazile mai sus mentionate
- sa includa in plan, strazile care au fost omise, uitate: Strada Coifului, Strada Drăgușin Deleanu, Strada Valea Măgurei, care sunt in aceeasi situatie cu celelalte strazi mentionate in plan
- sa mentioneze cum vor mai circula pietonii pe trotuarele inguste, daca pe acestea sunt parcate masinile locatarilor de pe aceste strazi invecinate ansamblului rezidential
- sa fie informati prin trimiterea de materiale scrise locatarii de pe strazile mai sus amintite
- sa se acorde aviz de mediu, dat fiind faptul ca este vorba de un lac cu vegetatie pe maluri, vegetatie care atrage specii de pasari de apa, daca inaltimile blocurilor de langa lac va afecta zborul acestor pasari inspre si dinspre lac.
- sa mentioneze exact numarul de subsoluri de la fiecare cladire
- sa mentioneze exact numarul locurilor de parcare pentru locatari si pentru vizitatorii acestora
Solutia pentru un plan bun este:
- numai blocuri de maxim 4-6 etaje in locul celor de 11-14 etaje, aceasta ar reduce si mortalitatea pasarilor care cuibaresc pe acest lac si care se vor lovi de blocurile de 11-14 etaje, si ar reduce si numarul noilor locatari, deci si traficul auto, intr-o zona (in trecut pe terenul din acest plan urbanistic au existat ateliere si depozite) care nu a fost conceputa pentru traficul auto ridicat generat de acest plan.
sau
- crearea unei infrastructuri noi de sosele, late, intre Strada Doamna Ghica si Soseaua Fundeni, la nord si la sud de Raul Colentina si Lacul Fundeni, infrastructura noua capabila sa suporte un trafic mare auto si pietonal inspre si dinspre ansamblul rezidential din plan.
Se promite o fluidizare a traficului auto prin constructia pasarelei suspendate peste intersectia dintre Strada Doamna Ghica si Soseaua Colentina, dar prin numeroasele PUZ aflate in zona Strazii Doamna Ghica si prin aprobarea constructiei multor blocuri inalte (cum sunt cele 22 de blocuri de 11-14 etaje din acest PUZ), este posibil ca fluidizarea auto cu ajutorul acestei pasarele suspendate, sa ramana doar o promisiune, de vreme ce numarul noilor locatarilor din zona va creste semnificativ.
O parte buna a planului este "Zona de protectie a lacului, amenajata peisager: UTR4, UTR10", o astfel de zona are nevoie orice lac din Bucuresti. Insa, deja s-a construit masiv, timp de multi ani, chiar pana la marginile lacurilor. Retroactiv, ar trebui create aceste "Zone de protectie a laculurilor, amenajate peisager" pe toate malurile lacurilor din Bucuresti.