Directia Generala Administratie si Relatia cu CGMB - CONSULTAREA CETĂȚENILOR ȘI A ASOCIAȚIILOR LEGAL CONSTITUITE
Proiect de hotărâre privind aprobarea schemei de ajutor de minimis aferenta programului de interes public local "Bucharest Start Up City" precum si a modelului de acord de finantare incheiat cu beneficiarii finali
Comentarii
Cristian 2019-03-14 11:55:14
Bună ziua,

Am câteva propuneri:

1. Nu mai forțați ca oamenii să cheltuie banii pe echipamente primordial. Spre exemplu pentru un business în IT, cheltuielile mari sunt pe Software mai degrabă decât pe stații de lucru.
2. Cei cu proiecte pe IT(și nu numai) nu au nicio șansă dacă limitați costurile la webdesign și promovare. În special promovarea. Să existe totuși o listă acceptată a surselor de promovare(spre exemplu Googla Ads, Facebook Ads, Linkedin Ads, Twitter Ads, etc) ar face mult mai mult sens decât să limitați costul promovării. Pentru că scopul(bănuiesc) al acestor programe este să îl ajuți pe antreprenor să creeze un business profitabil DINCOLO de termenul pe care îl puneți de urmărire a finanțării.
3. La criteriile de departajare, încercați să introduceți indicatori care să încurajeze DOAR afacerile care au șanse de reușită DINCOLO de termenul finanțării. Dacă vor fi 200 de beneficiari din care 80-90% se vor închide ușile odată cu programul, nu realizăm nimic. Cu alte cuvinte evitați criterii puerile precum "data și ora înscrierii în program, punctaj la impactul asupra comunității, investiția în echipament, număr de angajați" ci introduceți un target de X PROFIT(nu venit) în primele 12 luni și X PROFIT în următoarele 12 luni(în total 24). În felul acesta vă veți asigura că cine întră în schemă va trage cu dinții să facă un business sustenabil + că veți putea relaxa criteriile de eligibilitate și de urmărire a destinației finanțării atâta timp cât afacerea face X profit.

Ca o mică concluzie, "Lăsați-ne să ne facem afacerile!" folosind banii ORIUNDE avem nevoie pe specificul afacerii noastre(cu justificări cel puțin pertinente evident) și puneți condiții de PROFITABILITATE nu aberații tehnice. Veți face automat o selecție de calitate uriașă.
Jimy 2019-03-14 12:48:19
Doresc sa primesc informatii. Lista Caen?
danette 2019-03-14 13:10:29
va rog lista detaliata si conditii Bucharest Start up City
Florin 2019-03-14 13:19:39
Buna ziua, de unde se pot afla informatii despre acest program ? ghidul sau unde si cum se aplica.. etc?
Ciorcan Corneliu 2019-03-14 14:44:04
1. Avansul ar trebui eliminat sau macar plafonat la 20%
2. Primul criteriu de departajare nu trebuie sa fie valoarea avansului ci data si ora depunerii.
Ciorcan Corneliu 2019-03-14 14:55:44
Despre contributia proprie
1. Contributia financiara proprie trebuie eliminata sau macar plafonata la 20%
2. Primul criteriu de departajare nu trebuie sa fie contributia financiara proprie ci data si ora inscrierii.
Ionut Bunea 2019-03-14 17:24:20
Alocarea in cadrul grilei de punctaj atat pe faza B cat si pe faza C a unor punctaje consistente pe criterii de evaluare subiective incomensurabile din punct de vedere al modului de punctare va da nastere unor dispute si contestatii.
ar trebui detaliat modul in care se acorda punctajele aferente Calitatii planului de afaceri si modului in care se organizeaza si puncteaza interviul.
Totodata criteriul aferent Impactului social nu este definit sau detaliat in modelul de plan de afaceri pentru a sti in ce mod trebuie el detaliat pentru a fi punctat.
Contributia proprie ar trebui plafonata la valoare maxima (sau altfel spus sa nu se puncteze mai mult de 20 sau 25%)pentru a nu ajuge la situatiile de la Start Up Nation cu aberatii legate de numarul mare de angajati si sa se piarda esenta de finantare a unor antreprenori la inceput de drum.
Altfel se va ajunge iarasi sa se finanteze clone de afaceri deja existente ca in cazul Start up Nation 2018.
Totodata data si ora inscrierii ca si criteriu de departajare conduce iar la proiect viteza.
Propunerea mea de prim criteriu de departajare este legata de procentul efectiv de imobilizari achizitionate si nu de atingerea unui prag: astfel sa finantam investitii nu cheltuieli operationale care la finalizarea bugetului tot din activitate trebuie platite.
Totodata costurile de promovare trebuie stabilite clar intrucat ele nu pot fi cuantificate efectiv decat daca sunt realizate direct cu Google, Facebook, etc.
Multumesc.
Edy Valvis 2019-03-14 21:05:50
De acord cu această formă, însă propun următoarele modificări:
1. Ce ne facem cu firmele înființate din 2017, special pentru programul Start-Up Nation? Le închidem și deschidem altele? Aberant. Înțeleg că acest program a fost gândit pentru a stopa puțin din supărarea celor depunctați la Start-Up Nation (București, Ilfov, Cluj). Păi dacă așa stau lucrurile, PROPUN CA FIRMELE ÎNFIINȚATE DIN 2017 să fie eligibile.
2. Înțeleg că banii provin de la Primăria capitalei. Se dorește firma să fie din București, iar punctul de lucru tot în București. PROPUN CA FIRMA SĂ AIBĂ SEDIUL SOCIAL ÎN BUCUREȘTI, IAR PUNCTELE DE LUCRU BUCUREȘTI SAU ILFOV. Astfel, mărim puțin orizontul, iar banii se vor strânge tot în București.
Vă mulțumesc.
Iulian Cazacu 2019-03-15 07:44:06
Avem urmatoarele propuneri:
1. Esenta unei afaceri consta in existenta unei piete pentru nevoia pe care o abordezi prin modelul de afaceri propus. Prin urmare, propunem ca analiza sa fie mai orientata catre analiza calitativa a modelului de afacere si a idei de afacere propusa. Obligatii pe indicatorii financiari ar filtra proiectele de calitate.
2. In al doilea rand, existenta unui punctaj pentru 50% din bani cheltuiti pe echipamente reprezinta niste ramasite de la programele anterioare, total irelevante pentru succesul unei afaceri. In momentul de fata sunt sute de companii care au accesat proiecte finantate prin POR, Start sau Startup Nation care au achizitionat echipamente, din acelasi motiv, si le tin prafuite in vreun depozit (cei care inca nu au voie sa le vanda sau sa le caseze).
3. Avand in vedere ca promovarea este foarte importanta in ritmul de crestere al afacerii, aceasta cheltuiala nu ar trebui sa fie plafonata. Controlata mai riguros, da, dar nu plafonata. Se pot intradevar plafona cheltuielile operationale cu aceasta (grafica, strategie etc) si se poate renunta la plafoane in ce priveste sumele platite la furnizorii consacrati (Google, Facebook, Youtube, Linkedin).
4. Criteriile de evaluare interviu sunt foarte subiective si largi. Propun detalierea unor lucruri care ar trebui atinse si punctare detaliata si/sau o forma de prezentare standardizata, cum ar fi Business Canvas Model.

Multumesc!
John 2019-03-15 08:41:58
1. Firme eligible din 2017.
2. Sediul social in Bucuresti, iar punct de lucru in Bucuresti + Ilfov.
Felicitari Edy pentru rationament. Sunt de acord cu tine.
Cristian Dorobantu 2019-03-15 09:31:30
Recomandare de imbunatatire,

Obligativitatea ca firma sa fie infiintata dupa 01.01.2019 este una neproductiva si nu se leaga de termenul de Start-Up. Un Start-Up nu inseamna doar o firma nou infiintata, ci si una de 1 an sau 2, poate chiar si mai mult.
Recomand ca termenul de infiintare sa fie modificat la 01.01.2017 sau macar 01.01.2018.

Ma gandesc ca scopul este sa incurajam antreprenoriatul si dorim sa obtinem la final companii care sa reziste pe piata, iar faptul ca acea companie are deja 1-2 ani vechime este un criteriu de selectie foarte bun in acest sens.

Punctajul pentru contributia din valoarea investitiei este unu foarte bun si va felicit pentru el.

Multumesc.
Eagle 2019-03-15 11:31:45
1. Trebuie acceptate firme infiintate incepand cu 2018, cand Bucurestiul a fost depunctat la Start-up Nation
2. Eliminarea subiectivismului in ceea ce priveste interviul (etapa C)
Oleg 2019-03-15 13:47:11
1. Firme eligible din 2017.
2. Sediul social in Bucuresti, iar punct de lucru in Bucuresti + Ilfov.
3. Contributia financiara proprie trebuie eliminata sau macar plafonata la 20%
Iulian Cazacu 2019-03-15 23:05:46
Un startup poate fi considerat infiintat de 2 ani, in lipsa altor criterii mai elaborate.
Ar trebui acceptate cel putin companiile infintate dupa 1 Ianuarie 2018.
Bogdan 2019-03-16 03:39:11
Obiectii Punctaj Faza B:
--------------------------
1.1 Descrierea Produselor/Serviciilor/Lucrarilor - 5 puncte.
* Mult prea putin, adica lasati sa se inteleaga ca nu va intereseaza idea/conceptul si ce se vinde concret, ar putea fi o gogoserie. Aici trebuie cel putin 10 chiar 15 puncte acordate ideii si detalierii realiste a conceptului.

1.4 Planul de finantare (cashflow/buget) - 5 puncte.
* Iarasi, mult prea putin, adica nu conteaza cum sparg banii si pe ce anume, si nici nu conteaza cum vor face bani noile afaceri. Aici minim 10 puncte chiar 15.

2. Cofinantare suplimentara - 20 puncte
* Mizati mult prea tare pe contributia proprie. Dumneavoastra vizati afaceri nou infiintate, deci fara aport deja efectuat sau planificat. In plus, industriile creative si mai ales tehnologia vizeaza preponderent tinerii, in special generatia Millenial. Aceasta generatie, chiar daca marcata de corporatisti tineri cu salarii medii sau peste medie, sunt de cele mai multe ori indatorati peste cap cu credite gen "Prima Casa" si/sau "Masina", descoperiri de card pentru laptop/telefon si utilitati in casa. Cu alte cuvinte, nu au de unde bani seriosi de aruncat, in conditiile in care 20% din 50.000 Euro inseamna 10.000, imens. Aici dumneavoastra fie trebuie sa scadeti punctajul la maxim 10 puncte pe 2 niveluri (1. Contributie proprie minim 20% - 10 puncte | 2. Sub 20% - 0 puncte) sau/si mai bine sa incheiati acorduri cu bancile locale, ca la Start-Up Nation, sa ofere mai lesne credite punte si credite Start-Up pentru Co-Finantare de pana la 10.000 Euro cu garantii mobiliare/imobiliare pe firma plus garantii din partea Primariei (prin fonduri Jeremy), gen nu realizezi minim 20% profit in primul an raportat la investitie, banca vine si lichideaza firma proportional cu profitul realizat.

3. Domeniul de Activitate - 20 Puncte
* Aici as acorda 30 puncte Industrii Creative, 20 puncte Productie/Servicii, 10 puncte Comert. Trebuie sa fim realisti si sa ne raportam la specificul economiei locale, la ce stiu si pot presta/oferi Bucurestenii antreprenori, NU la ce ne-am dori dar nu stim.

4. Investitia in Echipamente - 20 Puncte
* Cred ca au mai spus destui inaintea mea ca e o aberatie. Echipamentele tehnologice intr-o firma noua, infiintata de tineri, de obicei tind catre zero. Singurele echipamente de care au nevoie tinerii Milleniali si chiar si cei peste 30 ani ca sa ofere creatie/servicii, sunt laptopurile si telefoanele mobile. Sa fim realisti si sa ne raportam la specificul pietei locale si ce stiu oamenii sa faca, in Bucuresti vasta majoritate lucreaza in multi-nationale pe Suport Tehnic, Logistica, Financiar, Outsourcing. Deci, nimic de productie tehnologica hardware, ci software. Doar la brutarii, imprimerii si cel mult firme de hosting mai vezi echipamente. Nimeni nu o sa bata insasi pe nici una dintre aceste nise deja suprasaturate. Deci, va rog nu imitati balivernele de la Start-Up Nation cu 50% echipamente ca nu suntem in industria de prelucrarea lemnului, aici oamenii lucreaza cu software si au nevoie de bugete sa cumpere software la comanda. Nu as acorda nici un punct pe echipamente, sau daca vreti, reformulam in "Echipamente/Software Inovator".

Multumesc
Becky 2019-03-16 08:06:05
1. Firme infiintate din 2017 sa fie eligibile.
2. Sediu social in Bucuresti, iar punct lucru Bucuresti + Ilfov.
3. Aportul propriu financiar foarte important - criteriu de departajare.
Nely 2019-03-16 08:11:14
1. Firme din 2017, fara activitate, sa fie eligibile.
2. Sediu social Bucuresti, punct lucru Bucuresti + Ilfov.
3. Aport financiar propriu (peste 20% puncte suplimentare).
Dan 2019-03-16 17:46:15
Sa fie eligibile firme infiintate in 2017, este ilogic sa aplicati acest program doar firmelor nou infiintate , dupa 1.01.2019 .
Cred ca este o eroare de redactare, cred ca s-a vrut a se scrie INFIINȚATE PÂNĂ LA 1.01 .2019 caci apoi se vorbeste in proiect de exercitii financiare..etc. Deci propun eligibilitate pentru firmele infiintate din 2017
Gabriela 2019-03-17 11:43:24
Recomandare :

1. Firme eligibile de la 01.01.2018.
2. Contributia financiara proprie sa nu depaseasca 20% din valoarea proiectului.
Tudor Adrian 2019-03-17 11:51:06
Ar fi mai corecta eligibilitatea firmelor înființate începând cu anul 2018. S ar corela astfel cu start up nation. Eligibilitatea începând cu 2019 ar restrânge destul de mult grupul țintă.
Tania 2019-03-17 13:09:50
Recomandarile mele sunt:
1. Includeti si firmele create in 2018 sau 2017. Pot fi firme care au inceput dar nu au avut banii necesari pentru a creste.
2. 50 % din bani pe echipamente nu ajuta absolut deloc firmele din IT, nu avem nevoie de 50 de laptopuri ci mai mult de Software, cum a mai zis cineva
3. Acordati mai mult libertate in ceea ce privesc cheltuielile pentru promovare. Degeaba am firma de IT cu 50 de calculatoare daca nu stie nimeni de ea. Un lucru foarte important in succesul unei afaceri este promovarea. Multe afaceri sunt in mediul online si nu avem vad ca un magazin de la unirii :)
4. Avansul sau ora depunerii nu ar trebui sa reprezinte un criteriu de departajare. Cel mai important este potentialul pe care il are o afacere.

Multumesc.
Doina 2019-03-17 13:09:58
Deci faza cu 20% aport propriu si cea cu 50% investitii in echipamente sunt o bataie de joc, aiurea rau!
Serios, mai oameni buni, repetati aceleasi baliverne de la Start-Up Nation??

Doamna Firea, aveam mai mari pretentii de la dumneavoastra, ca femeie!
Anton Costache 2019-03-17 14:00:20
Domnilor, doamna Firea, va rog mult renuntati la piedici de tipul 50% echipamente...pai ce ne deschidem noi tinerii, fabrici de mobila? Fornetti? Ne facem franciza McDonald's cu 50.000 Euro?? Nu cred.

Va rog fiti realisti si apropiati de oameni, ca ei v-au ales.
Doru M 2019-03-17 14:30:34
1. Firme dupa 1 Ian 2019, deschidem firme ca sa le inchidem. Mai am una de la Start-Up Nation.

2. 20% aport, pare ok, eu pot. Dar la 50.000 asta inseamna 10.000, nu stiu tinerii din industriile creative de unde scot banii astia, plus ca mai tre sa faci credit punte si pentru derularea proiectului pana decontati voi banii, deci jale rau pt tineri.

3. 50% echipamente, se pare ca industrializarea n-a murit. Pai ce facem domne, ne umplem beciurile de masinarii de la Chinezi, ca alea EU rup la costuri si stam si ne uitam la ele, ca doar n-am eu forta sa concurez cu producatorii mari care au si piata.

Rasu plansu
Veg 2019-03-17 16:52:31
1. Firmele înființate din 2017 să fie eligibile.
2. Sediul social în București, iar punctul de lucru București + Ilfov.
3. Producție/servicii - 20 puncte
Emi 2019-03-17 17:49:37
Buna ziua
Propunerile ar fi:
1. Bucharest Start up se doreste a fi o alternativa la Start up Nation in care Bucurestiul a fost depunctat, prin urmare firmele acceptate trebuie sa fie incepand cu minim 2018, altfel toti cei care au infiintat firme pentru start up nation nu vor putea participa.
2. Criteriul contributia financiara proprie scos sau maxim un prag de 5% drept garantie (aprox 2500euro) altfel ajungem in situatia in care tot cei cu bani vor beneficia de ajutorul financiar, exact cum s-a intamplat cu patronii cu multi angajati care i-au mutat pe firmele start up nation si s-au bucurat de ajutorul financiar destinat antreprenorilor la inceput de drum.
3.Sa se tina cont mai mult de criterii cum ar fi fezabilitate, riscuri, nu mai vrem afaceri cu zeci de angajati, nesustenabile, care apar la vanzare pe olx si iau locul altora care chiar se chinuie sa faca ceva corect si sustenabil.
4.Antreprenorul sa aiba studii superioare pe economie si sa prezinte cum s-a si propus in ghid, planul de afaceri in fata comisiei. Astfel se va ajunge mai greu in situatia in care se infiinteaza rapid firme de dragul de a castiga proiectul fara a avea o idee de ansamblu sau de viitor asupra dezvoltarii afacerii.
Ionuț Teodorescu 2019-03-18 09:45:03
Propun sa fie acceptate societăți înființate din anul 2017.
Adi 2019-03-18 11:00:30
1. Servicii - 20 puncte. Avem nevoie de servicii in Bucuresti.
2. Firme infiintate din 2017 acceptate. E o prostie sa inchid Firma si sa deschid Alta.
3. Punct de lucru in Bucuresti si Ilfov. E o Idee super. Ilfov a fost exclus de la Startup Nation.
Cristian 2019-03-18 15:09:20
Foarte bun programul, salut mai ales co-participarea antreprenorului cu pana la 20% din valoarea investitiilor. Doar doua modificari esentiale, au fost deja mentionate de majoritatea celor de mai sus:

1. Firme infiintate dupa 1 ianuarie 2017, din momentul in care Startup Nation NU a functionat ok pentru bucuresteni (si in 2017 au fost extrem de multe contestatiile bucurestenilor la adresa Oficiului din Ploiesti care a exclus aiurea proiecte din domenii diferite). Nu are sens sa ne inchidem firmele, pe care unii dintre noi am si apucat sa avem activitate, ca sa deschidem altele... De asemenea, pentru firmele care au avut deja activitate ar fi ideal sa se verifice (sau macar declaratie pe proprie raspundere) plata taxelor la stat, poate fi un bun indicator al respectarii regulilor jocului de catre solicitant.

2. ''Investitia in echipamente'' - investitia eligibila (punctata suplimentar) sa includa si software-ul necesar afacerii, practic pentru industriile creative software-ul este esential, de la un soft facut bine de o companie terta de specialitate poate pleca o idee de afacere buna si deci o viitor business de succes.

Multumesc.
mihai 2019-03-18 16:41:03
Da , trebuie neaparat sa fie incluse cel putin firmele infiintate dupa 01.01.2018 , altfel sute de firme care au fost infiintate special pentru START UP nu au acces la o noua sansa de reusita
Desigur programul are si alte hibe, se da frau liber coruptiei, deoarece la calitatea planului de afaceri este in functie de starea sufleteasca a evaluatorului sau eventual de anumite pile
Este bine ca va fi sustinut in fata unei comisii , pentru ca in START UP 2018 s-au infiintat firme pe parinti, prieteni, muncitori din firma , firme pentru vanzare care nu au nimic in comun cu tintele programului . Deasemenea este bine ca cel ce face aceasta firma sa fi lucrat in domeniu, sa cunoasca domeniul de actiuvitate , sa aiba o calificare in domeniu si poate si o pregatire tehnica
Daca se va coopera cu Agentia IMM si cu AIMMAIPE Bucuresti, atunci vom fi siguri ca se vor evalua corect dosarele depuse , dat fiind ca in perioada 2002-2018 de cand exista aceste fonduri guvernamentale sau alte surse , aceasta agentie este singura din Romania in care coruptia este zero
mihai 2019-03-18 17:44:04
Problemele ca sunt punctaje care avantajeaza cum ar fi tipul de activitate sau investitia in echipamente cred ca nu sunt reale, din moment ce Calitatea planului de afaceri are 40 de puncte iar interviul 30 de puncte , poti sa iei la maxim puncte la cofinantare, la domeniul de activitate si la investitia in echipamente toate la un loc fac 60 de puncte . Deci nu conmteaza cat pui cofinantare, care este domeniul tat ,daca la interviu pierzi 30 de puncte sau la calitatea planului pierzi 20-30 de puncte
Dorin Craciun 2019-03-18 17:44:37
Buna ziua,

1. Aportul propriu 20% primeste o gramada de puncte, ma fortati sa ma indatorez 10.000 Euro ca mai apoi sa risc sa ma curete vreo multinationala si sa raman dator la banci. Daca ma angajati la primarie in paralel, sa am de unde, ok.

2. Echipamente 50% - doar daca ma apuc de strung sau de turnat filme porno, sa-mi iau niste camere Sony ca la Hollywood d'alea de 20'j de mii de coco.

Sa fim seriosi, in Bucuresti primeaza serviciile, chiar daca se intersecteaza cu industriile creative, avem nevoie de software la comanda si bugete de promovare, nu masinarii.
Cristian P 2019-03-18 23:58:13
Buna ziua

Propun spre considerare urmatoarele idei:
1) sa se ia in considerare si experienta participantului in domeniul pentru care aplica (fie ca sunt studii sau experienta in campul muncii). Astfel, cu ajutorului unui CV se poate testa mai usor capacitatea participantului de a avea succes in domeniul pentru care doreste finantare. De asemenea, si capacitatea manageriala sa fie luata in considerare 9fie ca sunt cursuri de antrprenor, manager proiect sau experienta in management)
2) sa fie incurajati si romanii din diaspora care sunt cetateni Bucuresteni si care doresc sa se intoarca in capitala cu un bagaj de cunostiinte si idei care functioneaza in occident si pot fi aplicate cu succes in tara. Acestia sa poata primi punctaj suplimentar sau o alta forma de incurajare.
3) La crieteriul de departajere in caz de egalitate: Ponderea echipamentelor tehnologice. Sa conteze procentul (ex: 63%>62%) si nu doar punctajul de 20 pct (ex: 63%=62%). Astefel, sunt sanse mai mari sa se faca o departajare corecta si sa nu se ajunga la criteriul orei si datei de inscriere in program.
Mihai 2019-03-19 11:48:50
1. Luați in considerare includerea în program a firmelor înființate din 2017.
2. Nu plafonați valorile eligibile in cadrul programului.
Maria 2019-03-19 13:14:19
Fata de un comentariu anterior: nu sunt de acord ca antreprenorii sa fie limitati la domenii in care au diploma sau curs de manager. Desigur, experienta anterioara si diplomele pot constitui un posibil (nu cert) avantaj dar in cele din urma ideea de startup vizeaza tocmai initiativele noi, poate chiar atipice. O idee buna de afaceri, un plan bun, disponibilitatea si pasiunea mi se par la fel de importante.
In al doilea rand, nu este foarte clar daca amenajarea spatiului va intra printre cheltuielile eligibile. Cred ca putem fi de acord cu importanta amenajarii interioare pentru anumite categorii de business-uri si costurile ridicate pe care le implica.
Maria_E_N 2019-03-19 15:56:43
In Planul de afaceri la 2.6 se solicită explicații cu privire la îmbunătățirea standardului de viață al comunității.
Mi se pare subiectiv acest criteru, deoarece este punctat cu 10 puncte.
Cristina 2019-03-19 15:59:35
Felicitari pentru initiativa proiectului Start Up City!

Propun ca investitia in echipamente punctata suplimentar sa includa si software-ul, acesta fiind esential pentru industriile creative.
De asemenea, ar trebui detaliate mai mult capitolele unde poate aparea subiectivismul, cum ar fi capitolul de prezentare a afacerii sau faza 3 de interviu.
Irina 2019-03-19 20:59:31
Solicit acceptarea inclusiv a firmelor infiintate in anul 2017 sau eliminarea punctului "n" de la Cap. 3 art. 4(1).
Andrei 2019-03-19 21:27:41
Procentajul de investitii in echipamente tehnologice nu incurajeaza industriile creative si serviciile, pe care, cel putin la nivel declarativ, vreti sa le sustineti. Dupa cum au spus cam toti cei dinaintea mea, in aceste industrii marea parte a costurilor sunt operationale (salarii, chirii, software as a service - SaaS, hosting, promovare online etc).

Alta problema ar fi si restrictionarea eligibilitatii aplicantilor la firmele infiintate in 2019. Ar trebui extins pana la firmele din 2017 pentru a fi cu adevarat o alternativa la SUN 2017-2018/2019. Altfel, vom fi nevoiti sa infiintam firme noi doar pentru a putea aplica la program.

Cu procentajul de cofinantare sunt total de acord.
Octavian 2019-03-19 22:20:22
Buna ziua,

Asa cum citesc propunerile anterioare, doresc a-mi expune opinia directa fata de acest program.
1. Cum numele o spune "Start Up" ar trebui sa conteze planul de afaceri si cel mai important fiabilitate proiectului. (Invetsitie, concurenta, piata si impact asupra socuetatii, riscuri). Doresc sa se invete din greselile trecutului/altor proiecte si daca industrica creativa inseamna creativitate, inovatie, haideti sa punem accent pe acest detaliu.
2. Foarte important caci vorbim de un Start Up sa evitam baremele de investitie privata. De ce? Pentru ca atunci proiectul se va adresa tot oamenilor cu bani, indiferent de planul de afaceri, indiferent de fiabilitate si inovatie, tot cei care au bani vor fi in fata celui care se dedica afacerii lui, o viseaza si inseamna viata acestuia.
Proiectul este pentru a ajuta tinerii anteprenori care au viziune si nu au posibilitate materiala? sau celor care au bani si poate nu stiu ce inseamna o afacere si trec 5-10 angajati doar asa ca sa castige banii statului?
SUSTIN interviul in fata comisiei pentru sustinerea proiectului. Un anteprenor care tarieste pentru ideea lui va face diferenta fata de unul care are doar nevoie de 50.000E pentru alte afaceri, poate negandite de el.
Va rog deschideti ochii la greselile altora si la nevoia tinerilor. Speram ca nu este un proiect doar pentru campania electorala !
Florin 2019-03-20 13:02:55
Avem cateva sugestii/propuneri:
1. Sa se mentina cofinantarea la proiect, astfel proiectele vor fi depuse doar de catre persoane care doresc sa faca acest lucru si isi vor da interesul ca afacere lor sa mearga.
2. Avand in vedere numarul mare de societati infiintate in Bucuresti pentru programul Start-Up Nation 2018 si care nu au avut nici o sansa la finantare, ar trebuie modificat la criteriul de eligibilitate astfel incat si societatile infiintate in anul 2018 sa fie eligibile la acest program.
3. Privind criteriul de departajare 2 – “ponderea investitiei in echipamente” sa fie calculat ca si pondere nu ca si conditie indeplinita sau nu (cum este in prezent la start-up nation). De exemplu daca un proiect are 80% pondere din valoarea planului de afaceri in echipamente sa fie in fata celui care are 53% pondere in echipamente si nu sa se considere ”PONDERE 50% - DA” pentru ambele proiecte si sa se treaca la urmatorul criteriu de departajare.
Alex 2019-03-20 14:02:05
1. Firme infiintate din 2017 eligibile. Pot aplica cu o firma noua, dar de ce?
2. Sediu social in Bucuresti, punct lucru Bucuresti sau Ilfov. Ilfov este deja zona Metropolitana a Bucurestiului. Super Idee.
3. Nu depunctati serviciile si productia. Avem cele mai proaste servicii din UE. Avem nevoie de servicii.
Cosmin 2019-03-20 18:52:38
Bună ziua,

Felicitări pentru inițiativă, eu unul am următoarele propuneri cu privire la programul "Bucharest Start Up City":

1. Accesul firmelor înființate după 1.01.2018 la programul de finanțare, în fond acești antreprenori au fost văduviți de la finanțare prin Programul Start-Up Nation 2018-2019;
2. Dacă vorbim de un program ce își propune să ajute afacerile cu caracter inovativ nu mai forțați ca oamenii să cheltuie banii pe Echipamente. Spre exemplu pentru industrii creative cum sunt ITul, un astfel de business are nevoie de cheltuielile mari pentru Software mai degrabă decât pe echipamente de lucru. Această generație de millenials are nevoie doar de laptori și niște telefoane pentru a-și verifica calitatea aplicațiilor ce ar dori să le dezvolte.
3. Introduceți un punctaj de minim 5-10 puncte pentru afacerile ce vizează dezvoltarea soluțiilor ce țin de Inteligență Artificială. Într-un oraș universitar precum Bucureștiul studenții Universității București, Politehnica sau Academia de Studii Economice ar putea să-și unească forțele pentru a dezvolta proiectele din cercetare în soluții de business ce țin de Inteligență Artificială și care ar putea transforma Bucureștiul, pe termen lung, într-un Hub al Inteligenței Artificiale pentru Europa Centrală și de Est.
4. De asemenea antreprenorii ce doresc să aplice pe programul "Bucharest Start Up City" au nevoie de un plafon nelimitat de cheltuieli privind serviciile de webdesign și promovare. Vorbim totuși de o generație nouă de bucureșteni/potențiali clienți în viața cărora sursele de promovare/informare sunt reprezentate de rețele sociale și serviciile dezvoltate de acestea pentru promovare (spre exemplu campaniile de Googla Ads, Facebook Ads, Linkedin Ads, Twitter Ads, etc).
5. Scăderea impactului în criteriile de evaluare privind Cofinanțarea – reducerea punctajul la maxim 10 puncte pe 3 niveluri (1. Contribuție proprie minim 20% - 10 puncte | 2. Contribuție cu un procent situat între 10% şi 20% - Direct proporțional | 3. Sub 10% - 0 puncte) sau facilitarea accesului la credite punte și credite Start-Up prin încheierea unor acorduri cu băncile, ca la Start-Up Nation, să ofere mai lesne credite punte și credite Start-Up pentru Co-Finanțare cu garanții mobiliare/imobiliare pe firma plus garanții din partea Primăriei.
6. Introducerea unui model standardizat de prezentare precum Business Canvas Model la punctul C - Criteriile de evaluare interviu deoarece sunt foarte subiective și largi.
7. Dispariția obligațiilor pe indicatorii financiari deoarece duce la filtrarea proiectele de calitate și cu un potențial inovativ.

Cu respect,
Aplicant Start-up City 2019-03-20 19:26:13
Prima observatie este legata de anul infintarii, sugerez sa il lasati la 2017. De ce? Noi, astia, care vrem cu adevarat sa facem un business avem deja deschisa o societate pe care ne-am apucat sa o inscriem si la Start-up Nation. Hai sa nu fim aberanti si sa desfiintam si infiintam societati, nu asta este scopul. In plus, nu avem o idee acum abia, avem planuri de mult timp care au necesitat sa fie puse la punct. Stiu ca se vrea incurajata productia dar sunt si servicii in Romania care ne lipsesc cu desavarsire sau sunt proaste. De ce le depunctam?
Beni 2019-03-20 22:33:57
1. Aport propriu 20% pentru un student din Romania este prea mult. Ma gandesc ca Primaria vrea sa promoveze antreprenoriatul in randul tinerilor. Propun 10% cu acelasi punctaj.
2. Propun si varianta achizitiilor second-hand daca se face dovada platii cu factura/chitanta. (utilaje, autoutilitare, etc.)
Cristian Costache 2019-03-21 16:07:01
Buna ziua,
Propunerea mea referitore la acest program este sa poata aplica si srl-urile infiintate in anul 2018, sau macar sa acceptati si aplicantii care isi vor face un srl nou in 2019 dar mai au si un srl infiintat in 2018 cu acelasi cod caen.
Ca un exemplu concret eu am infiintat un srl in 2018 cu scopul de aplica ls start-up nation 2018, lucru care a fost imposibil, iar din aceasta cauza nu voi putea aplica nici la Bucharest start up city!
Cu respect, Cristian Costache
Ionut 2019-03-21 17:48:20
Salutare


Felicitari penru program. Am cateva mentiuni:

1) Sa se permita participarea doar firmelor ale caror administratori au buletinul pe Bucuresti. Astfel, ne putem asigura ca nu vor participa persoane din afara Bucurestiului care isi inscriu o firma in Bucuresti doar pentru a primi finantare urmand sa isi desfasoare activitatea la alta locatie dupa ce primesc banii.
2) Sa conteze CV -ul si pregatirea administratorului firmei in domeniul pentru care doreste finantare.
Gabriel 2019-03-21 18:50:33
Art.7 Obiectul finantarii (cheltuieli eligibile), lit. j) Activitate (cheltuiala) obligatorie: Cursuri de dezvoltare a abilitatilor antreprenoriale desfasurate in Romania sau in alta tara membra a UE pentru asociatul/actionarul/admininstratorul/angajatii societatii aplicante, in valoare eligibila de maxim 1000 lei”
Propuneri:
- Faceti mentiunea “cel putin unul din asociatii/actionarii/angajatii societatii aplicante”. Daca sunt mai multi asociati de exemplu, nu este necesar ca toti sa urmeze un astfel curs;
- In cazul angajatului, faceti precizarea ca acesta trebuie sa detina o “functie de conducere in cadrul societatii”. Absolvirea unui astfel de curs la nivelul personalului de executie nu are relevanta atat timp cand acesta participa la nivel de management.
- Faceti mentiunea privind exceptia la caracterul de obligativitate: cazul in care cel putin unul din asociatii/actionarii/angajatii cu o functie de conducere ai societatii aplicante pot face dovada absolvirii unui astfel de curs sau studii superioare de profil (ex. managamentul afacerilor, Master in Admininstrarea Afacerilor (MBA) etc.). Abilitatile antreprenoriale la nivel teoretic pot fi deja dobandite de catre persoana relevanta.
Adauga un comentariu
Daca nu doriti sa apara numele Dvs. completati acest câmp. (dacă nu îl completați va fi folosit câmpul "Nume Prenume").