Directia Generala Administratie si Relatia cu CGMB - CONSULTAREA CETĂȚENILOR ȘI A ASOCIAȚIILOR LEGAL CONSTITUITE
Proiect de hotărâre privind ridicarea, transportul, depozitarea si eliberarea vehiculelor stationate neregulamentar pe partea carosabila a drumurilor publice care fac parte din reteaua principala de strazi a municipiului Bucuresti
Comentarii
Popa Daniela 2018-12-19 14:08:15
Buna ziua! Cu siguranta nu spun nici o noutate atunci cand mentionez faptul ca in Bucuresti, in orice sector este un dezastru din punct de vedere al locurilor de parcare. Avand in vedere lipsa totala a acestora in comparatie cu numarul de autovehicule, nu credeti ca inainte de a dispune ridicarea masinilor, ar trebui cel putin sa propuneti o solutie pentru locuri de parcare si sa oferiti o alternativa? in caz contrar, aceasta propunere din punctul meu de vedere este abuziva. In ultimii ani nu am vazut nici macar o initiativa de imbunatarire a locurilor de parcare: cat de complicat este sa faceti o cladire cu parcari etajate care sa fie si platite?
Chesu Catalin Dragos 2018-12-19 14:58:49
sunt de acord cu ridicarea masinilor parcate ilegal ... propun triplarea taxelor si a punctelor de penalizare
PC 2018-12-19 15:34:05
Buna ziua.
Sper inainte de toate ca finalitatea acestui proiect nu este incasarea de amenzi pentru depozitare, ci eliberarea strazilor de autovehicule parcate neregulamentar.
Cred ca prima reactie a oricui s-ar trezi fara masina ar fi sa duca mana la inima si sa se gandeasca ca i-a fost furata. Ce face in acel caz? Suna la 112, blocand astfel numarul de urgenta cu o chestiune oarecum banala.
Daca il duce totusi gandul la actiunile autoritatilor, ce urmeaza sa faca? Sa ia la rand lista Primaria de Sector, Primaria Capitalei si sa incerce sa afle detaliile cu privire la costuri, loc de depoazitare, procedura etc.

Mi s-ar parea insa decent ca, la momentul intocmirii procesului verbal de catre agentul constatator, proprietarul autovehiculului sa fie notificat cumva daca exista datele necesare (SMS daca a lasat vreun numar de contact la vedere, E-mail catre firma care figureaza pe talon..).
Asta nu exclude sanctionarea conducatorului auto pentru parcarea neregulamentare si costul interventiei. Daca nu isi recunoaste vina, se poate continua cu ridicarea, transportul si depozitarea.
Ar avea insa avantajul de a:
- scuti pe toata lumea de costuri si munca suplimentara (transport, depozitare etc.);
- elibera imediat spatiul blocat pe strada.

Nu stiu daca agentul constatator ar avea acces la o baza de date din care sa extraga rapid informatiile privind Numarul de inmatriculare + Proprietar + Telefon/Email contact, insa cred ca ar fi o idee buna si decenta.

Cu stima,.
Anonim 2018-12-19 15:35:07
Toate bune și frumoase ideea ar fi ok dacă mai înainte s-ar rezolva problema parcărilor legale și a transportului public, să nu mai fii nevoit să mergi cu mașina proprie pentru că nu ai cum să ajungi din punctul A în punctul B.
Haideți să nu mai punem carul înaintea boilor.
Sau ideea principală e: „să îi taxăm pe proști pentru incompetența noastră”.
ionescu77 2018-12-19 15:49:32
Bună ziua. Acest regulament este binevenit. Nu înțeleg de ce nu sunt incluse și autoturismele parcate neregulamentar pe trotuar -mai ales în zone unde există interdicția de parcare/staționare. De asemenea autoturisemele care blochează calea e acces la proprietate. Am sesizat de nenumărate ori poliția locală sector 2 în decursul ultimlor 2 ani, referitor blocarea accesului în curtea imobilului subsemnatului. Imobil și curte care sunt proprietăți cu destinație mixtă, generatoare de taxe locale pentru Dvs. Aș dori să extindenți aria de aplicare a acestei hotărâri și asupra acestor locații și să nu restrângeți aplicarea la "partea carosabilă a drumurilor publice principale". Vă mulțumesc și mult success.
RAI
Marinita Bogdan 2018-12-19 15:51:16
O propunere de absoluta necesitate. Implementati-o!
Cristian 2018-12-19 15:56:14
Nu sunt de acord cu proiectul de hotarare al PMG prin care vor putea fi ridicate autovehiculele parcate neregulamentar. Exista amenzi, se pot aplica acestea pentru toti soferii indisciplinati. O masura mai buna de fluidizare a traficului in Bucuresti ar fi in ordine: a) un transport in comun adaptat orasului; b) taxare autoturisme pe clase de poluare pana la interzicerea celor mai poluante; c) mai multe piste pentru biciclisti, care sa uneasca cartierele cu centrul orasului dar si cartierele intre ele; d) ridicarea autovehiculelor abandonate.
Dragos 2018-12-19 16:06:52
Buna ziua !
1. Puteti sa ne spuneti ce intelegeti prin "reteaua principala de strazi ale municipiului Bucuresti" posibil sa ne oferiti o harta ale acestora.
2. Exista o analiza a necesarului de locuri de parcare urmata de masuri de remediere a situatiei (prin construirea de parcari subterane) in zonele "rosii" ale parcarilor neregulantare? As da un exemplu: Pipera.
3. Primaria cauta in paralel solutii pentru crearea unor parcari subterane ? Daca nu, cum putem amenda daca nu oferim o solutie viabila si nu una cu trimitere la 2km distanta de locurile "rosii"
4. Obliga primaria ca pentru noile constructii, dezvoltatorii sa creeze o parcare subterana cu loc pentru fiecare apartament construit? pentru ca daca permitem constructia de blocuri fara a crea parcari si fara a crea o infrastructura adecvata (cai de acces de minim 12m), cum poti apoi sa amendezi ? Ex: Blocurile de locuinte din zona Plaza Romania.
Concluzie: Daca nu se iau masuri drastice pentru a oferi populatiei locuri de parcare fara a distruge putinele locuri verzi ale Bucurestului, nu vad oportuna masura primariei.
cristi 2018-12-19 17:13:24
Argumente contra:
-locuri de parcare insuficiente (aici ma refer la faptul ca am cerere pentru un loc de parcare facuta acum cativa ani, si nu am nici un raspuns pana in acest moment )
---rezolvare : construire parcari pe mai multe niveluri, cele pe sol clar sunt epuizate de mult iar alta solutie neexistand
---loc? pe locul parcarilor ADP existente (unde suprafata permite) , plus ca mai sunt inca suprafete ocupate de garaje , iar prin simpla demolare a acestora s-ar dubla locurile de parcare de pe acea suprafata
---bani? o parte din ei prin marirea taxei pe locurile existente avand in vedere ca ne permitem sa fumam ~18 lei / zi , sa dam 50 lei/luna pe abonament tv ... sau pe alte 'vicii' , 70 lei / an e derizoriu pentru un loc de parcare
-parcarile existente date an de an prin 'mostenire' nu prin licitatie cum ar fi normal, ca in orice stat de drept unde suntem toti 'egali' .
-plecand de la locuri de parcare insuficiente , ce vom face cu masinile? Credeti ca majoritatea parcheaza pe 'interzis' doar de placere ??? Aceasta este o intrebare care ar trebui sa cantareasca mult in luarea deciziei.
-parcarile ADP sunt rezervate 24/24 . Cei care detin o asemenea parcare ,nu merg sa ocupe inca un loc atunci cand nu sunt parcati pe locul de resedinta??? Deci o masina cu loc de parcare ADP ,cand nu se afla pe locul arondat ocupa inca un loc de parcare in Bucuresti, iar locul ramas liber nu poate fi utilizat conform legislatiei in vigoare. Daca vor fi argumente impotriva acestui punct, calculati la 35% din locurile ADP (sa fiu si eu indulgent ....)
Argumente pro (sau tot contra):
-eliberarea cailor de rulare, dar este un tribut prea mare platit de contribuabilul care este legat de maini si de picioare ( nu are alternativa ) .Daca exista aceasta alternativa si nu este mai scumpa decat un loc de parcare ADP va rog sa mi-o comunicati si mie .
-in totalitate de acord cu ridicarea celor care in mod real blocheaza traficul .
Concluzie:
-sa incepem prin construirea parcarilor , ulterior sa luam masuri pentru cei care parcheaza ilegal.
Catalin 2018-12-19 20:05:11
Din nou o decizie abuziva.
Cate zone de parcare ati creat in ultimul timp si nu imi spuneti ca sunt parcari la "n" spe kilometri de nevoile cetateanului. Mai mult, pentru ca o asemenea initiativa sa aiba validitate, ar trebuii sa existe un transport in comun foarte dezvultat, ceea ce nu e cazul.
Aceasta decizie este luata dupa ce s-a renuntat deja o data la ea. Ca si inainte este generata de aviditatea de bani si nu de relizarea fluiditatii traficului.
Banuiesc ca majoritatea celor care sunt pe deplin acord cu aceasta masura sunt pietoni si ca atare nu stiu greutatile soferilor. Asta nu inseamna ca nu sunt si soferi nedisciplinati.
Din cate am vazut in sectorul meu, parcarile sunt vandute particularilor (unde se organizeaza diferite evenimente, altele decat obiectivul initial) si nu ma refer la 1 (un) loc de parcare ci la toata parcarea (a se vedea parcarea de la metrou Crangasi). In aceste conditii cum sa avem parcari?
MD 2018-12-19 20:49:18
Buna ziua, proiectul este absolut necesar, si o spun ca sofer (care respecta legea). Trei observatii insa, de care sper sa tineti cont:

1. Se prevede doar ridicarea masinilor oprite ilegal pe partea carosabila. Va rog sa extindeti perimetrul pentru a include trotuarele, pistele de biciclete, spatiile verzi, spatiile neamenajate. Altfel masinile se vor muta pe trotuar, si efectul obtinut va fi invers celui dorit: incurajarea deplasarilor pietonale / cu mijloacele de transport in comun.

2. Este posibila ridicarea in conditii bune a masinilor si fara ridicarea lor completa. Parisul este un exemplu. Este mai rapid si mai eficient.

3. Pretul parcarilor de resedinta este mult prea mic. Aceste parcari ar trebui sa poata fi folosite de oricine. Rezidentii ar putea plati un abonament lunar la un pret rezonabil (cateva sute de lei), si ar putea parca oriunde in zona pentru care au abonament.
Gheorghe Vasile 2018-12-19 21:43:31
Locuiesc in strada Gherghitei, nr 1, la bloc din anul 1980 .In anul 1981 mi-am luat autoturism si de atunci neintrerupt de 37 ani platesc taxele la Primarie. De cel putin 10 ani , in fiecare an fac cerere la ADP sector 2 pentru un loc de parcare.( Ultimele 5 cereri le-am pastrat .in copie si le pot pune la dispozitie ). Fara niciun rezultat . Unde sa duc masina daca se ridica ??????. Am propus in ultimii 3 ani sa se creeze noi locuri de parcare . In spatele scolii de pe Sos. Colentina este un loc neamenajat unde parcheaza cel putin 30 masini si am propus sa se amenajeze un loc parcare. Fara rezultat . Este un teren viran la intersectia Colentina cu soseaua Fundeni si strada Afumati. Nu s-a facut nimic . Desi este putin mai departe de locuinta am propus sa se faca o parcare subterana in parcul Plumbuita .
As plati oricat sa folosesc o parcare de resedinta daca s-ar creea locuri de parcare.
In zona sunt multe masini abandonate , fara numar inmatriculare , sau foarte vechi de care nu sunt folosite de multi, multi ani
Deasemenea sunt persoane care au doua locuri de parcare ( pe numele titularului si al unui copil care s-a mutat in alta locuita )
Propun :
-sa se ridice masinile fara numar inmatriculare sau cu numere provizorii neinmatriculate
-sa se ridice masinile la care proprietarii nu au platit impozitul in ultimul an
-sa se ridice masinile care sunt abandonate, inclusiv din alte judete
-sa se distribuie locuri parcare vacante in functie de vechimea detinerii proprietatii in imobil ,
-sa se creeze locuri de parcare noi
Personal as dori ca atunci cand folosesc masina , strada , bulevardul sa nu fie blocate de masini , dar inteleg cateodata pe soferi ca nu au solutii
Propun in prima etapa 1-2 ani sa se creeze locuri de parcare si apoi sa luam masuri pentru cei ce parcheaza ilegal.
bogdan 2018-12-19 22:37:31
Mi se pare o idiotenie, ca multe altele facute de cei din primarie.
intai rezolvati problema parcarilor si apoi sa va ganditi sa sanctionati soferii care nu respecta legea si nu parcheaza unde trebuie. nu este suficient ca ati ingustat caile de rulare in zonele unde ati montat prostiile alea de metal pe langa liniile de tramvai? si in loc sa le montati cum trebuie le-ati montat la cel putin jumatate de metru fata de linia care delimita linia de tramvai? acum, toate strazile unde ati pus asta s-au transformat in capcane pentru multi soferi. nu e suficient ca ati blocat o banda pe Calea Victoriei pentru biciclisti iar noi ne inghesuim pe 2 benzi? de ce nu eliberati aceste benzi pt biciclisti iarna, ca doar nu pedaleaza astia si pe zapada? vara sa zici ca merg cativa si au "nevoie" de o banda, dar iarna ar fi ok sa eliberati si sa fie folosite de masini.
si apoi, de ce sa penalizezi un om de mai multe ori? ii dai amenda, dar in acelasi timp il pui sa piarda timp cu ridicatul masinii si ii dai si tot programul peste cap...poate omul ala are o urgenta si nu a avut unde parca. dati amenzi dar lasati masinile. merg ridicate daca ele chiar produc incurcaturi mari, gen tramvai blocat sau ceva similar, dar nu atunci cand nu e ceva foarte grav. se vor face o gramada de abuzuri pentru ca firmele private vor avea interesul sa ridice cat mai multe ca sa scoata bani din amenzi.
scoateti o gramada de bani de pe urma soferilor, impozite, taxe, parcari, accize in combustibil, etc...dar tot pe noi trageti si tot noua ne faceti probleme si incercati sa ne jecmaniti.
nu mai dati autorizatii de constructie fara sa ii obligati pe dezvoltatori sa faca locuri de parcare asa cum trebuie, nu mai lasati sa construiasca aiurea si sa nu respecte nicio lege, asigurati-va ca avem unde sa parcam si apoi veniti cu aberatii din astea.
Bebe - Dan Olteanu 2018-12-19 23:54:50
Numarul de masini >> Nr locuri de parcare

Ori doriti sa faceti rost de bani in mod abuziv, ori nu ganditi propunerile.

Rezolvati locurile de parcare si fluidizarea traficului, apoi puteti sa va ganditi si la a ridica masini!

Eventual prima etapa ar fi cresterea amenzilor de parcare!

Recomand mai multe planuri de urbanism!!! Faceti-va utili!!!

PS: eram destul de fericit si cu vechile borduri - de banii cheltuiti pe borduri puteati construi ceva parcari si rebilitata cateva blocuri
Radu 2018-12-20 00:32:25
Daca atat poate primaria poate ar fi oportun ca primarul si intreg aparatul de conducere sa demisioneze, si sa lase in locul lor oameni capabili sa faca ceva pentru acest oras . Ce va rezolva aceasta masura ? NIMIC !, orasul este inundat de masini din provincie, sunt persoane care s-au mutat in Bucuresti cu catel si purcel, polueaza orasul si platesc taxe acolo unde este inmatriculata masina inainte sa luati aceasta masura discriminatorie ar trebui sa raspundeti la urmatoarele intrebari
1.Unde sunt parcarile promise in campania electorala?
2.De ce nu s-au identificat locurile unde se pot construi parcari subterane de resedinta?
3.De ce ati dat autorizatii de constructie la ansambluri imobiliare fara loc de parcare in subteran? Acest lucru trebuie sa fie o obligativitate pentru orice dezvoltator imobiliar
4.Cine o sa faca distinctia intre o masina parcata neregulamentar CARE NU INCURCA TRAFICUL si una parcata neregulamentar care chiar incurca traficul?,
5.Asemenea masuri o sa dea nastere la abuzuri imense din partea statului si nu ma poate convinge nimeni ca aceasta masura nu este facuta pentru a mai stoarce bani de la populatie\
6.De ce nu faceti taxa de ridicare a masinilor si taxa de depozitare 50 de lei ? Asa ar putea cetatenii sa creada ca masura li se adreseaza, in orice alta forma si cuantum este un atentat la buzunarul cetateanului
7.INAINTE SA LUATI MASURI PUNITIVE CONSTRUITI PARCARI, FACETI CEVA SI PENTRU NOI, NU NUMAI PENTRU VOI
Personal nu sunt de acord cu aceasta masura, iar doamna primar, va cer demisia de onoare in cazul in care veti supune asa ceva la vot, oricum, votul meu si al familiei si cartierului meu nu il veti mai avea
misu 2018-12-20 06:31:11
E un proiect cit de cit ok. Mai ales pe strazile care au doua benzi si circula STB-ul pe ele. Politia comunitara de sector sau cea municipala sa se implice mai activ si nu sa parcheze un pic mai incolo si sa se uite. Sunt artere principale pe care circula STB-ul dar exista si o piata , deja e blocata artera. Nimeni nu lasa masina mai incolo, 50-100 de metrii de piata, magazin sau banca. Parcheaza in spatele altor masini parcate regulamentar si pleaca. Faimoasa replica " stau 5 minute".
Zoe 2018-12-20 12:20:24
Consider ca in articolul 1 sa se precizeze - vehiculele stationate neregulamentar ,,,,,,,,,,care împiedica sau îngreuneaza circulatia sau accesul ....... De asemena trebuie precizat ce inseamna drum public care face parte din reteaua principala de strazi ? Nu este o diarie verbala....?Poate o strada din reteaua principala de strazi sa nu fie drum public ? In lipsa acestor precizari sau nominalizari o sa fie inca un motiv de cearta, conflicte, procese.
ROSU CIPRIAN-CONSTANTIN 2018-12-20 12:29:08
Buna ziua!

Cred ca ridicarea masinilor parcate neregulamentar pe carosabil este o masura care trebuie aplicata cat mai urgent, iar acesata hotarare vine chiar prea tarziu! Dar mai bine mai tarziu decat niciodata!

dar de asemenea cred ca proiectul trebuie completat (sau sa sevina cu un alt proiect) cu ridicarea veviculelor stationate (neregulamentar) pe trotuare pentru ca:
1. deja sunt foarte multe vihicule stationate ilegal pe trotuare care incurca circulatia pietonilor si uratesc teribil orasul;
2. daca nu vor fi ridicate si vehiculele stationate pe trotuare, soferii, de frica ridicarii masinilor de pe partea carosabila (conform prezentului proiect), nu vor face decat sa-si stationeze si mai mult masinile pe trotuare.

Cu respect si speranta va scriu.
Michele 2018-12-20 12:30:44
Buna ziua,
Masura este buna, dar in stil pur romanesc lipsesc detaliile care sa o faca transparenta si operabila oricarui bucurestean care nu doreste sa fie la cheremul militienilor deghizati in politisti (agenti constatatori).
In acest sens voi adauga o intrebare si un amendament:
Intrebare: Sa se precizeze care sunt arterele principale de pe care se vor ridica masinile?.
Propunere:
Sa se instituie si sa fie semnalizate corespunzator "axele rosii" de pe care se ridica masinile oprite sau stationate cu luminile de avarii pornite sau nu. Masura este inspirata din cea folosita in Paris, unde exista asa numitele "ax rouge" semnalizate cu un indicator de circulatie chiar .
Claudiu 2018-12-20 12:51:54
Nu vad ce problema rezolva acest proiect in afara de a stoarce bani abuziv de la cetateni.
Este clar ca in acest moment exista o legislatie care nu se aplica, gen: perimetrul de 25m fata de statia de autobuz in care nu ai voie sa parchezi. De ce nu se creeaza cadrul legislativ pt. aplicarea unei amenzi pt aceasta contraventie? Nu poti sa faci o poza si sa aplici amenda in baza acesteia si sa i-o trimiti prin posta, dar sa iei masina pe platforma, poti?
Este clar ca se doreste sa se stoarca bani de la cetateni sub forma de taxe privind ridicarea si depozitarea autovehiculelor, ca in trecut de altfel.
Multe din locurile de parcare sunt blocate din lipsa asfaltului, a marcajului fiecarui loc de parcare, unde o masina ocupa mai mult spatiu decat este necesar, sau in sectorul 2, unde nu ai cum sa parchezi din cauza microbuzelor parcate in zona de domiciliu.
S-a eliminat taxa de poluare care a dat drumul la importul de masini second-hand ieftine si poluante care a crescut numarul de masini in circulatie,
Rezolvati si problema inspectiilor ITP care se fac pe spagi, echipajele de politie cu siguranta nu opresc vehiculele care emit noxe in mod vizibil.
Parcarile supraetajate, unde sunt?
Masinile abandonate(grav deteriorate, fara elemente de identificare, etc...) am observat ca nu se mai ridica, la mine exista cel putin trei masini de acest gen.
La Mega-Mall taximetristii blocheaza prima banda de circulatie plus statia de autobuz si mereu se intorc. Ce fel de amenzi li se aplica acestor indivizi de nu au nicio teama sa se intoarca?
Rezolvati aceste probleme, caci ridicarea autovehiculelor stim ca s-a facut in trecut de multe ori abuziv, acolo unde nu se bloca traficul sau trecerea pietonilor/statii de autobuz.
De ce nu s-au ridicat masinile care stationau neregulamentar pe trecerile de pietoni, de ce nu v-a interesat pana acum si de ce apar aceste initiative legislative doar atunci cand aveti nevoie de bani, nu atunci cand cetateanul are nevoie de ele?
De ce drumurile sunt intr-o stare f. proasta?, se prabuseste asfaltul, depui o sesizare si nimeni nu ia o masura. De un an tot depun sesizari la sectorul 2 in legatura cu o groapa din carosabil si nimeni nu face nimic, mi s-a raspuns ca s-a trimis mai departe la Administratia strazilor, si asta a fost, nimic mai mult.
Este clar ca nu este vb de un serviciu adus cetatenilor, ci doar un mod de a ma stoarce bani.
Rezolvati problema parcarilor si a inmatricularii pe banda a masinilor poluante si dupa aceea aplicati amenzi sau ridicati masini parcate neregulamentar.
Marius 2018-12-20 13:41:30
Buna ziua,

Nu este o masura justificata, in conditiile in care nu exista locuri de parcare.
Si numarul celor existente a fost diminuat prin amplasarea semnelor de oprire/stationare interzisa si prin realizarea parcarilor de resedinta.
Masura de eliberare a trecerilor de pietoni in situatia actuala poate fi atinsa prin amplasarea de stalpi care sa nu permita fizic parcarea.
Este inadmisibil ca primariile in loc sa identifice si sa realizeze locuri de parcare suplimentare sa stabileasca sanctiuni pentru soferi ca nu au parcat regulamentar.
Unde sa parcheze regulamentar?
O astfel de masura poate fi luata doar dupa ce se asigura un numar corespunzator de locuri de parcare.
De asemenea, pentru a contribui la eliberarea drumului public ar trebui luate masuri in privinta fluidizarii transportului in comun.

Multumesc.
Bogdan 2018-12-20 15:20:52
O masura fara cap, luata impotriva cetatenilor.
Majoritatea masinilor parcate pe arterele Bucurestiului apartin rezidentilor.
Unde isi vor parca acestia masinile? Probabil direct la operator contra sumei de 150 lei/zi
Mai mult, primariile au dat autorizatii de construire pentru orase supraetajate, nu blocuri. Apoi, se mira ca acestea au fost ocupate, iar proprietarii au masini, spre deosebire de epoca de aur.
Astfel de masuri merg, pentru ca noua ne plac mai mult sanctiunile decat rezolvarea cu cap a unor probleme care sunt de fapt ale noastre.
Concluzie: o masura de tot plansu', dar care va trece cu siguranta.
Stefan Stoian 2018-12-20 15:32:35
Doamna Primar Gabriela Firea ne spunea cu ceva vreme in urma ca nu se va apuca de ridicat masini decat atunci cand va rezolva cel putin partial problema locurilor de parcare si a transportului in comun. Inteleg ca le-a rezolvat pe amandoua? Trecand la partea serioasa:
- trebuie ridicate doar masinile parcate pe trecerile de pietoni, in statiile de RATB, care blocheaza accesul in institutii sau proprietati si cele care impiedica vadit circulatia mijloacelor de transport.
- scopul proiectului trebuie sa fie permiterea circulatiei mijloacelor de transport in comun si educarea nesimtirii si nu decongestionarea traficului si obtinerea de profit asa cum este trecut in textul proiectului. Pentru a decongestiona traficul gasiti solutii de fluidizare, semaforizare, etc ... altfel va trebui sa ridicati zeci de mii de masini pe zi si sa le aruncati pe camp pentru ca ele tot in oras vor exista si nici nu s-au inventat masinile care leviteaza. Pentru profit, daca tot va ganditi sa faceti profit pe spinarea cetatenilor ce nu li se ofera posibilitatea de a parca regulamentar, va recomand sa mariti drastic taxa penibila de 70 de lei/an pentru un loc de parcare de resedinta. Contra unei sume echivalente cu 4 pachete de tigari pe an peste 30.000 de mii de cetateni au acces 24h/24 la un loc de parcare? Macar 70 de lei pe luna ar fi decent, sau licitatie online ca in alte orase.
In forma actuala acest proiect nu face decat sa continue sub o noua forma asa zis legala activitatea interlopilor de la firmele de ridicari din perioada 2009 - 2015, activitate sustinuta frenetic de primariile de sector si de politia locala - institutie nemilitarizata, care nu are nicio legatura cu Politia Romana.
CG 2018-12-20 16:23:11
Constat multe comentarii care sunt impotriva acestei masuri, folosind ca argument faptul ca nu exista locuri de parcare pentru toate masinile.
Intreb:
Cate masini sunt cu adevarat inmatriculate in Bucuresti si taxele corespunzatoare virate la bugetul local?
De ce nu introducem o taxa de acces in Bucuresti?
Ridicarea masinilor trebuie sa fie implementata urgent. Reglementarile in vigoare incurajeaza pe unii soferi sa faca abuzuri: parcare pe trotuare, in intersesctii cu vizibilitate redusa si in statiile de transport in comun.
Sunt de acord cu ridicarea masinilor in situatii in care masinile ii pun in situatii riscante pe ceilalti locuitori ai Bucurestiului.
Monaco 2018-12-20 17:35:57
Decizia ar fi luata in conditiile in care parcarea a devenit un lux, la pret de Monaco, ma refer la tariful orar pentru parcari publice, vezi Universitate, etc. Cat timp proprietarii autoturismelor NU AU suficiente locuri de parcare, indiferent de zona orasului, discutia se limiteaza la o sursa sigura de venituri suplimentare pentru buget si o sursa sigura de nervi pentru proprietarii taxati. Ramane un simplu calcul probabilistic, ce sanse au sa le fie ridicata masina o data pe an sau o data pe luna!
Claudiu 2018-12-20 20:12:00
Vorbim de masini parcate neregulamentar, dar despre solutii pentru crearea de locuri de parcare nu se aude nimic.
De cel putin doi ani, soferii parcheaza pe trecerile de pietoni sau in statiile de autobuz. Si eu detin un autovehicul, dar nu am oarcat niciodata asa. Nimeni in ultimii doi ani nu s a interesat de acest fenomen, de ce tocmai acum?
In sectorul 3 s au creat parcari supraetajate in locul celor platite si astfel s au creat locuri suplimentare de parcare. nicio initiativa de acest gen din partea PMB. doar afaceri dubioase si niciuna in ajuyorul cetateanului. cate semafoare nu au fost optimizate dpdv al sincronizarii? in sectorul 2 la intersectia giratorie de la delfinului de un an avem zilnic blocaje de dimineata pana seara, la fel si la intersectia sos pantelimon cu sos fundeni. intereseaza pe cineva? deloc!!!!
avem asfalt prabusit la Titan, pe sos Pantelimon, s-a facut ceva in urma sesizarilor? Nu!
Sunt marcate corespunzator locurile de parcare? Nu!
S a interzis parcarea pe toata lungimea soselei Pantelimon si ce s a intamplat? s-a creat aglomeratie pe strazile adiacente, a interesat pe cineva de la PMB acest lucru? Nu!
este bine ca dupa ce distrugem infrastructura sau cream conclgestionare sau nu optimizam, incepem sa penalizam si sa luam bunurile cetatenilor, ca deh, ... nu respecta legile.
multe persoane din celelalte localitati ale tarii au migrat in Bucuresti pt salariile mai mari sau din lipsa de locuri de munca, efect: s-a creat aglomeratie prin cresterea numarului de masini, a venit cineva de la PMB cu o solutie? Nu! Sa renuntam la masini? Este o idee buna! Dar cum sa renunti la masina cand toata vara asta am avut sansa sa circul cu autob 335 care sa aiba aer conditionat doar de doua ori, cum sa iei autobuzul cand este atat de aglomerat incat cu greu poti sa cobori la statia dorita, si mai ales sa stai 15 min in frig dupa ce vezi doua autobuzuri(acelasi numar) circula unul in spatele celuilalt.
Toate astea se puteau rezolva cu niste reguli simple si un service de reparatii RATB bine dotat.
Dar hai sa rezolvam problema parcarilor ridicand masinile si aplicand taxe de pastrare, caci nu este suficient sa-i dai amenda celui care a parcat, trebuie sa-i oferi un loc de pastrare si sa-i iei abuziv vreo 150/zi, asta da afacere.
In zona unde locuiesc sunt o sumedenie de indicatoare cu stationarea interzisa in locuri unde s-ar putea parca fara sa blochezi traficul sau pietonii, cum ar fi: in zona statie de tramvai cu refugiu, unde exista 3 benzi pe sens, 2 benzi sunt suficiente, iar prima banda s-ar putea transforma in parcare cu locuri hasurate.
Unde sunt aceste initiative din partea PMB? Este clar ca nu intereseaza pe nimeni imbunatatirea traficului, a spatiilor de locuit.
Avem trotuare late de 5m, de ce nu se micsoreaza trotuarul incat sa se creeze locuri de parcare?
Am fost nevoit sa circul in zona Gara Catelu pe carosabil din cauza celor care au parcat pe un trotuar lat de 1 m si nu au fost amendati, iar pe partea cealalta era teren viran in continuarea unui parc, acolo de ce nu s-au amenjat cu locuri de prcare pe locul viran? sau am circulat pe trotuare in spatele Mega Mall mai mici de 1m, cum pot sa treaca doua persoane simultan pe acolo? de ce nu a interesat in ultimii doi ani pe cineva de la PMB? si nici nu intereseaza in continuare!
Bravo! Sustineti toate proiectele abuzive, nu solutiile reale! Cum va rezolva aceasta solutie problema parcariilor si a numarului de masini in crestere? Nu o va rezolva deloc! Caci masinile nu se vor teleporta in neant.
Rezident Sector 3 2018-12-20 23:34:12
Inainte de toate mentionez ca sunt in primul rand sofer si intr-o masura mai mica si pieton. Consider necesara masura ridicarii autovehiculelor stationate neregulamentar. Mi-as dori sa o vad aplicata cu precadere in zonele arterelor principale si a trecerilor de pietoni. De asemenea, ar fi necesara ridicarea rablelor stationate pe domeniul public, de ex. in zona statiei de metrou Mihai Bravu se afla un adevarat cimitir de masini.

Cu stima,
Anonim 2018-12-21 00:00:47
Neaparat implementarea acesteia!!!
Adrian 2018-12-21 00:05:08
Nu sunt de acord cu măsura în forma actuală.
Sa se ridice masinile care blochează stațiile de autobuz, trecerilor de pietoni, colturile de intersecție.
Făcute cât mai rapid mai multe parcări.
Îmbunătățit transportul in comun, număr de autobuze și linii noi.
Interzicerea circulației camioanelor > 3,5t in centru intre 7:00-19:00.
Somarea și ridicarea autovehiculelor nefuncționale din parcări care ocupă 10-20% din locuri - o parcare păzită și supravegheată video pusă la dispoziția acestora gratis in fiecare sector.
Implementarea plăti prin SMS a parcării.
Transportul cu STB gratis pentru toți.
Florin 2018-12-21 03:59:44
Nu te mai simți în siguranță pe trotuare deoarece acestea au devenit parcări.
Exemplu: parcarea de la Marriott e goală, în timp ce mașinile sunt parcate pe trecerea de pietoni și pe trotuare. Tot pavajul trotuarelor este distrus.
Cristian Iulian 2018-12-21 04:34:00
Bun proiect.Sunt de acord să se ridice mașinile parcate cu nesimțire pe oriunde încălcînd legea și bunul simț.Bun Așa.
Gn 2018-12-21 06:19:43
Foarte buna inițiativa, dar măcar rablele abandonate încercați sa le scoateți din locurile de parcare și de pe trotuare.. Putem recupera câteva sute poate mia de locuri de parcare ce stau ocupate abuziv.
Gabriel 2018-12-21 06:25:53
Este o idee binevenita mai ales ca primaria a avut placerea sa monteze niste garduri foarte frumoase. Parerea mea este ca ar trebui ca toate parcarile stradale sa fie cu plata intre intervalul 8 - 18. Asfel ai gasi si loc de parcare daca ai treba intr-o zona anume. Pana si in Botoșani se plătește parcarea la strada. Tot o masura utila ar fi si ca parcarile de resedinta sa poata fi folosite in acest interval si de catre alti soferi.
Mircea Alexandru 2018-12-21 07:43:54
Da,foarte bine,ajunge cu mitocania,cu nerespectarea legii,cu haosul de pe strazi cand fiecare face ce vrea.Sa speram ca se va face corect nu in spiritul pur romanesc!Se poate incepe cu o perioada de avertismente,apoi gata,direct amenda!Pe str Ghita Serban la magazinul Mega Image masinile care aprovizioneaza blocheaza strada minute in sir,si nimanui nu-i pasa ,e normal???
Mihai 2018-12-21 07:47:48
Total de acord cu ridicarea masinilor parcate neregulamentar.
BT 2018-12-21 08:09:33
Nu sunt de acord.
Inainte de a aplica masuri punitive, trebuie construite parcari.
Andrei Dinca 2018-12-21 08:37:28
Ridicarea masinilor fara suplimentarea masiva a locurilor de parcare nu va favoriza decat mafia ridicarilor de masini, care a inflorit atatia ani in capitala. E aberant sa imi ridici masina de pe strada unde locuiesc, si ma pui sa platesc cateva sute de lei, cand nu am efectiv unde sa o parchez in alta parte. Trebuie elaborat un plan complex de crestere a numarului de locuri de parcare, prin toate mijloacele legale, si abia apoi luate masuri punitive. Ma indoiesc totusi ca doamna Firea va merge pana la capat cu aceasta initiativa, fiindca este o masura care ii va scadea clar cota de popularitate, care si asa e pe un trend descendent...
Pascu 2018-12-21 08:43:36
O masura excelenta, am doi copii, tot timpul sunt fortat de masini sa ies cu copiii in strada. Toti aceia care spun ca nu sunt parcari, va contrazic - la unirii in parcarea subterana (unde este 3 lei/ora) este goala tot timpul. https://www.youtube.com/watch?v=z5L6GC-F_YI . In Japonia, nu iti poti cumpara masina daca nu ai loc de parcare.
Un Bucurestean 2018-12-21 08:52:15
Ma amuz citind parerile unor oameni obisnuiti cu mentalitatea comunista de asistat social. Oameni buni, LOCURILE DE PARCARE NU SUNT UN DREPT!!!!! Este un element de confort asigurat in masura posibilitatilor. Daca nu ai casa si iti cumperi o canapea, pentru confortul propriu, trebuie ca Primaria sa-ti dea casa? Cam asa e mentalitatea si firul logic cu cei care cer locuri de parcare. Este adevarat ca e nevoie de mai multe locuri, dar asta nu inseamna ca un sofer nu poate merge pe jos pentru a-si face treaba. In Londra, se merg si 2 km pe jos de la locul de parcare pana la locul de interes. Romanii vor sa parcheze in usa liftului, da ca ar putea .Bucurestiul e sufocat de asfalt si betoane. Mergeti prin centru si veti vedea locuri de parcare goale, doar pentru ca trebuie sa se plateasca. Asa cum este in orice tara civilizata! Inainte sa vad raspunsuri cu "domne eu nu castig cat ala din Londra sau Paris", va anunt ca pe mine, personal, nu ma intereseaza. In Londra, sau Paris, amenda este aceeasi si pentru o masina de 100 de euro si pentru una de 100.000 Euro. Iar masinile costa la fel. Va pot arata SUTE de poze cu masini de lux parcate pe trotuare, pe treceri de pietoni, la nici 200 m de parcari cu plata. Problema Bucurestiului nu este lipsa locurilor de parcare. Este lipsa simtului civic si a bunului simt. Romanii au uitat mersul pe jos. Sunt 1,9 milioane de locuitori, conform ultimului recensamant, dar si 1,2 milioane de masini!
Etapele sunt simple: ridicat masinile nesimtitilor, aratat cetatenilor ca primaria doreste sa imbunatateasca lucrurile. Coroborat, EVIDENT, cu amenajarea de noi locuri de parcare CONTRA COST! O parcare de 2000 de locuri poate costa si 25 de milioane de euro. Banii aia trebuie sa vina de undeva, iar investitia trebuie recuperata, altfel se lasa cu probleme penale. Daca vreti sa schimbati ceva, lasati masina acasa. Luati un taxi pana in centru. Sau STB.
Eu am un vecin care are 3 (trei!) masini. Si niciun loc de parcare. Ocupa tot trotuarul din fata blocului. Si ca el sunt mii de oameni in Bucuresti. La care se adauga cireasa de pe tort: peste 100.000 de provinciali, veniti la munca, studiu sau doar in vizita, care parcheaza pe unde apuca. Dreptul melteanului sa vina in Bucuresti nu inseamna ca are dreptul sa-mi nege mie accesul pe trotuar sau pista de biciclete.
Iar cu ADP e poveste lunga. Eu as face 100 lei pe luna parcarea ADP. Simplu. Sa lasam psihologia inversa de asistati sociali si sa ne apucam de treaba. Daca ai 5.000-10.000-50.000 Euro sa dai pe o masina, poti da si 22 de Euro lunar sa o parchezi. Nu se moare de la 100 de lei pe luna.
Asadar, felicitari PMB. Prima masura reala in lupta cu traficul care ne sufoca. La propriu si la figurat.
cetatean 2018-12-21 09:20:59
Total de acord cu ridicarea. Ar trebui extinsa masura si pentru trotuare.
Bogdan 2018-12-21 09:23:45
Bună ziua!

Este o măsură foarte bună și aștept punerea ei în aplicare cât mai urgent posibil. De când nu se mai ridica mașini în București, s-a instalat haosul în oraș!
Florin 2018-12-21 09:33:08
Ca pieton în București faci un slalom constant printre mașinile parcate pe trotuar și pe stradă. Dacă mai ai un copil în cărucior sau mai rău ești tu într-un cărucior, eviți să mai ieși din casă căci trotuarele sunt parcări de fapt. Ridicarea sau minimum amenda sunt strict necesare!
Adrian Bunea 2018-12-21 09:37:40
Atat timp cat este permisa inmatricularea de noi masini in Bucuresti si atat timp cat problema parcarilor nu este rezolvata, aceasta masura nu este nici corecta si nici binevenita. Ar trebui ridicate numai masinile care blocheaza traficul intr-un mod absolut evident si atat. In rest trebuie revazut si modul in care sunt amplasate semnele si indicatoarele rutiere in noua realitate a traficului din anul 2018 si mai ales gandita o solutie pentru parcare.
Ionut 2018-12-21 09:48:49
Buna ziua,
Nu sunt de acord cu ridicarea mașinilor.
In primul rand trebuie să se rezolve problema parcarilor.
Cand va veni o hotărâre referitoare la amenajarea de parcări publice?
Mihai 2018-12-21 09:59:19
Am ramas uimit sa vad atatea comentarii pozitive pentru aceasta initiativa, carora ma voi alatura. Cand se cumpara un apartament, se ia in calcul foarte multe variabile, astfel ca in momentul cand va cumparati o masina, trebuie luat in calcul si variabila: unde o voi parca? Faptul ca aveti un autoturism nu va permite sa stationati regulamentar, doar pentru ca aici e serviciul meu, casa mea, bunica, mama sau mai stiu eu ce motive, invocand ca nu sunt suficiente locuri. Ganditi-va ca in astfel de cartiere rezidentiale ca Drumul taberei, Titan, Vitan, niciodata nu vor fi locuri suficiente pentru toate masinile si nici nu ai unde sa construesti acolo parcari nici supraetajate, nici subterane, caci sunt blocuri vechi si nu rezista la astfel de lucrari, iar costurile lor nu se merita. Cand am nevoie sa ma deplasez in centru, caut o parcare, fie si ea cu plata, si ma pot deplasa si 15-20 de minute pe jos, sau chiar sa iau metroul 1-2 statii, chiar daca sunt cu masina. Locuri de parcare nu ajung nici in Paris, Londra sau Moscova, dar oamenii de acolo nu-si permit sa parcheze pe trotuare, inaintea de treceri de pietoni!!!, sa blocheze efectiv 1-2 benzi dintr-un bulevard aglomerat. Nu mi se pare ok cineva sa dea 5-10 mii de euro pentru un loc de parcare si sa-i fie ingreunat accesul pe trotuare de vehicule scumpe, dar care isi permit sa incalce legea.
Hondarul 2018-12-21 10:01:41
Adaugare Art. 6: Nu se dispune ridicarea vehiculului daca, pentru aceasta, exista riscul unor pagube materiale cauzate de factori externi, precum arbori, stalpi, borduri;

Nu se dispune ridicarea vehicului daca, la interior, sunt identificate animale de companie, obiecte perisabile sau bunuri de valoare (poseta, borseta, geanta, laptop);

Nu se dispune ridicarea vehicului daca, la interior, sunt identificate lichide sau alte substante ce pot dauna interiorului sau habitaclului in momentul ridicarii de catre operator;

Adaugare Art. 7: Pe toata perioada de desfasurare a operatiunii de ridicare, operatorul este obligat sa porneasca semnalele luminoase ale autospecialei si sa asigure un climat de siguranta, pentru evitarea unor incidente ulterioare;

Adaugare Art. 16: Contraventiile pentru stationare sau parcare neregulamentara se vor efectua catre institutia pe care o reprezinta agentul constatator, conform Codului Rutier si legii in vigoare;
Ionascu Bogdan 2018-12-21 10:04:31
Instanța a decis anularea hotărârilor de înființare pentru toate cele 22 de companii municipale deci proiectul de hotarare este o tampenie din start!
Mircea Ionescu 2018-12-21 10:11:55
Consider ca este o idee foarte proasta. Miroase de la o posta a afacere cu clientela politica. Au mai fost astfel de masuri in trecut si n-au dus la nimic bun pentru cetateni, a fost la fel de aglomerat, multi oameni au platit foarte multi bani, timp si nervi ca sa-si recupereze masinile, iar niste parveniti s-au imbogatit. Mult mai inteligent ar fi sa le dati amenzi soferilor care parcheaza ilegal. Omul poate sa-si foloeasca masina in continuare dar data viitoare ia aminte si nu mai parcheaza aiurea. Banii nu se mai sifoneaza catre clietela politica ci se duc direct in buget, sau acolo unde e nevoie de ei. Masinile abandonate (care se vede ca zac de mult pe strada) sau care nu pot fi identificate (fara placute) vor primi somatii pe geam si abia apoi pot fi ridicate. Mai administrati si in interesul cetateanului nu numai gandul la buzunarele voastre! Nu e complicat trebuie doar sa fiti binevoitori.
Alex Haidau 2018-12-21 10:22:13
Buna ziua,

Mai intai trebuie sa creeati parcari si apoi sa va ganditi sa ridicati masini sau sa dati amenzi. Daca luati aceste masuri fara a asigura necesarul de locuri de parcare comiteti un abuz impotriva cetatenilor.
C.S. 2018-12-21 10:31:11
Ziua buna.
Pe scurt, pentru a descongestiona traficul, ar trebui in opinia mea, sa faceti urmatoarele demersuri:
1. construiti parcari etajate dispuse, pe cit posibil omogen ca distanta una de alta, asa incit sa fie accesibile mai multe in aceeasi raza. Statistica spune ca este nevoie de 2 mil. locuri de parcare. Faceti socoteala si construiti-le, nu mai platiti pentru statui prin parcuri sau schimbati de zece ori pe an florile/copacii ca nu ajuta la nimic. Daca vreti parcuri faine (ca si noi vrem, nu zic nu), infiintati culturi stabile, rotite de 3 ori pe an cum e normal, iar daca plantati copaci, pentru numele lui Dumnezeu, nu-i mai scoateti dupa ce s-au prins! Ca mai mult rau faceti!
2. infiintati o taxa de parcare unica, in functie de volumul ocupat
3. incepeti ridicarea masinilor parcate neregulamentar (a tuturor masinilor, nu numai a celor de pe carosabil)
4. redesenati (in mod inteligent de data asta) inelele de trafic si impuneti taxe gradual mai ridicate in functie de distanta fata de centru. Cu cit mai aproape de centru, cu atit mai mare taxa.
5. suplimentati numarul de unitati de transport local
6. interziceti circulatia vehiculelor cu motor (cu exceptia transportului in comun, a celor necesare aprovizionarii magazinelor sau a serviciilor de ambulanta, pompieri, interventii speciale, etc) in interiorul perimetrului inelului zero (centrul orasului).
7. propuneti proiect de lege pentru a interzice achizitionarea unui autoturism daca nu se face in prealabil dovada existentei unui loc de parcare
Daniel Costache 2018-12-21 10:39:10
Traficul in Bucuresti nu se va apropia de normal cata vreme prima banda este ocupata in permanenta de masini parcate, majoritatea ilegal. Impunerea respectarii regulilor de civilizatie rutiea este strict obligatorie. Sunt de parere ca ridicarea tuturor masinilor parcate ilegal si marirea taxelor de eliberare a masinii la peste 500 euro este singura solutie de a disciplina soferii. Sper ca aceasta masura sa se implementeze.
Celor care nu sunt de acord, doresc doar sa le atrag atentia ca locuri de parcare suficiente nu exista in nici o metropola a lumii, si asta totusi nu ii indrituieste pe soferi sa incalce regulile rutiere. Inclusiv romanii nostri, aici atat de galagiosi, nu isi permit sa incalce regulile in alte tari.
Nicolae Razvan 2018-12-21 10:43:40
Sunt cu totul de acord cu aceasta masura. Traficul este de multe ori ingreunat pe marile bulevarde si strazi importante datorita acestor masini care parcheaza sau stationeaza neregulamentar. Asteptam cu nerabdare implementarea masurii!
Multumim.
bogdan 2018-12-21 10:54:44
Sunt de acord cu ridicarea masinilor de pe strazi. As adauga eliminarea rablelor abandonate care sunt si in parcari si pe trotuar si carosabil. Ar trebui incepute parcari supraetajate si amenzi aplicate pentru masini parcate pe trotuar.
Iepuras 2018-12-21 11:06:57
Va rog sa copiati procesele si regulile din Germania si Austria. Nu inventati bicicleta.
Ei au cele mai eficiente sisteme de organizare a traficului, a parcarilor si a planificarii urbane.
cetatean sector 4 2018-12-21 11:20:15
Orice cetatean responsabil ar trebui sa fie de acord cu aceasta decizie.
Nu inteleg de ce NU este inclusa ridicarea de pe trotuar.
Argumentele contra sunt puerile.
"Nu sunt locuri de parcare suficiente" - e normal , niciodata nu vor fi. Nu este fezabil economic si practic. Vrem loc de parcare si acasa permanent liber si in toate locatiile unde avem treaba ? Si sa fie si gratis si fix la botul calului daca se poate.
Se pot face parcari subterane si supraetajate cu 1 leu ora si or sa stea goale atat timp cat se poate parca pe trotuar/prima banda gratis fara amenda/ridicari. ( parcarea supraetajata de la Eroii Revolutiei - goala - trotuarele si prima banda Oltenitei plina).

Ne place cand mergem in concediu in vest si ne plimbam pe trotuarele goale "la promenada" ?
Credeti ca la ei solutia a fost parcari fara numar si gratis ?
Nu... amenzi si ridicarea masiniilor in conditiile in care ei au bugete mult mai mari de investitii.
Si apoi banii se duc in transport in comun atragand si mai multi oamenii sa le foloseasca.
Daca tot suntem atat de in urma oare de ce mai dezbatem solutii la probleme la care altii au gasit solutii de jumatate de secol ?

Implementati de urgenta VA IMPLORAM altfel se apropie momentul in care problemele de trafic vor face IMPLOZIE si toate oalele se vor sparge ghici unde ?
Mircea 2018-12-21 11:26:47
O intrebare, din punctul meu de vedere impertinenta, care, in contextul situatiei actuale al parcarilor din Bucuresti este irelevanta.
Va rog frumos sa rezolvati problema parcarilor in toate zonele Bucurestiului, ulterior, aceasta propunere isi are rostul, insa pana atunci, daca eu nu a unde sa aprchez masina, normal ca o voi lasa in locuri nepermise.
Nicoleta 2018-12-21 11:27:03
Buna ziua,
In primul rand cred ca Primaria ar trebui sa solutioneze multiplele solicitari adresate de cetateni catre ADP pentru locuri de parcare, ramase nesolutionate datorita neimplicarii acestora .
ADP admite ocuparea locurilor de parcare de resedinta de catre masini scoase din uz si infoliate si nu intervine pentru eliberarea locului de parcare si atribuirea catre un utilizator care detine o masina in uz.
Practic atat timp cat ADP incaseaza chiria pentru locurile de parcare, nu se mai implica nimeni din partea acestora privind gestionarea si urmarirea contractelor fizic . Avem cereri ramase nesolutionate cu anii, cu raspunsul ADP-ului citez << nu avem locuri disponibile >> dar in realitate locurile sunt ocupate cu masini depozitate, locurile se utilizeaza de catre alte persoane / alte masini decat cele ce fac obiectul contractului cu ADP .

De ce sa mi se ridice masina si sa platesc amenda cand vin acasa si nu am unde sa parchez ?

1. am cerere la ADP de ani depusa nesolutionata cu locuri de parcare in spatele blocului in parcarea amenajata unde zac depozitate rable si locuri de parcare inchiriate de catre proprietari care nu mai locuiesc in bloc , care fie au inchiriat, fie au vandut s.a. Dar atat timp cat ADP incaseaza nu conteaza pentru ei.....Citez << stai la rand, mai avem multe cereri inainte, nu avem locuri dispobile; si daca imi spui care sunt locurile aparent libere , daca au platit la zi nu am ce face si oricum nu vei primi tu locul , sunt altii inaintea ta...>>
2. intrucat s-au autorizat gradinite particulare casa langa casa, fara locuri de parcare proprii,
si intre orele 17:00 – 20:00 inclusiv weekend nu avem unde parca datorita parintilor
3. intrucat s-au autorizat restaurante fara locuri de parcare proprii si nu avem unde parca datorita clientilor
4. Nu mai reusim nici pe Maior Coravu sa parcam pentru ca acolo s-a autorizat salon nunti , fara locuri de parcare proprii, si tot sezonul de nunti locurile sunt ocupate in totalitate. La fel se intampla si cand este vreun eveniment pe Arena Nationala.
5. Pe Str Folescu daca lasi masina o gasesti fie cu saci de gunoi pe ea dimineata, fie oua sparte, cauciucuri sparte,stergatoare rupte. Aici si pe strazile adiacente proprietarii de la case sunt proprietari si pe parcare. Nu si-au facut garaj in curte si pun sticle pe toata zona din fata curtilor. Plus iluminatul lipsa .

Este vorba de Soseaua Iancului unde nu avem locuri de parcare.
Blocurile de pe Soseaua Iancului au gradini neingrijite care iau tot oxigenul in special vara prin buruienile crescute ; o solutie de locuri de parcare ar fi sa se ia din trotoarele late si din aceste gradini neingrijite si sa se amenajeze atat locuri de parcare cat si mici spatii verzi ingrijite si dese. Rablele trebuie casate nu sa ocupe locuri de resedinta, masinile avariate abandonate ridicate . Somati proprietarii de pe Str Folescu si adiacente privind cele de mai sus si gasit o solutie cu gradinitele, restaurantele, salonul de nunti si participantii la evenimentele de pe Arena Nationala .
Acum parcam paralel cu trecerea de pietoni dar nu blocam pe nimeni , de ce sa ne sanctionati ? Nu avem unde parca !
Cand vor fi locuri de parcare si atunci parcam si blocam circulatia sau / si pietonii atunci puteti sa ne sanctionati
Octav 2018-12-21 11:28:57
Daca este vorba NUMAI despre asta "vehiculelor stationate neregulamentar pe partea carosabila a drumurilor publice care fac parte din reteaua principala de strazi a municipiului Bucuresti", sunt perfect de acord, cu conditia sa fie semnalizate corepunzator regulile de parcare in zonele permise (sa se scrie clar daca este in spic, in serie sau cum este)
Ps: Pascule, pleaca cu frustrarile de aici, ca presimt ca esti unul d-ala care cu copii de fata, da cu cheia pe masini parcate sau le rupe oglinzi si stergatoare.. ca sa-i invete ce inseamna "sa fii barbat puternic". Nu uita sa le spui cum e si cand te toarna vreunul ca-i vandalizezi masina si te bate pana te caci pe tine, in loc sa piarda vremea cu plangere la politie.
Inainte sa acuzi parcarea pe trotuar, citeste legislatia si afla ca daca exista 1m liber, se presupune ca nu esti atat de obez incat sa nu incapi prin spatiul ala, iar copii pot trece si in sir cu tine, nu doar in paralel la distanta de 40cm fiecare!
Mircea Kivu 2018-12-21 11:47:25
1. Ridicarea masinilor trebuie facuta EXCLUSIV in situatiile in care in care impiedica in mod evident desfasurarea traficului: blocheaza drumul mijloacelor de transport in comun, blocheaza iesirea din parcare a altor masini, blocheaza intrari in garaje etc. Pentru restul situatiilor de parcare neregulamentara exista amenda contraventionala.
2. Tarifele pentru ridicare/depozitare ar trebui mentinute la nivel minim - nu trebuie sa se transforme intr-o pedeapsa suplimentara (non bis in idem). Atribuirea activitatii catre un operator economic trebuie facuta prin licitatie. Un criteriu de licitatie sa fie cel mai mic tarif pentru ridicare/depozitare.
Cetatean 2018-12-21 12:26:44
Nu mi se pare un lucru bun să pedepsești oamenii inainte de a le crea condițiile potrivite pentru a putea respecta legile. Întâi parcările, apoi pedepsele!
crisgreat 2018-12-21 12:27:00
Clar ca asta este un proiect relativ idiot și aproape toți Bucureșteni se vor revolta . Înainte de a începe sa dai cu biciu găsește și oferă soluția . De exemplu ; ați inventat treaba cu supra taxarea parcărilor supraterane, ați inventat treaba cu ''linia exclusiva'' (asta nu a mers ) , țineți morțiș sa o băgați și pe aia cu transportul public gratuit când ar trebui sa goliți mijloacele de transport în comun de plimbăreți care considera ca acestea sunt autocare pentru turul Bucureștiului , aveți un bazin electoral clar la persoanele de vârsta a treia si va este frica ca-i pierdeți , dar este timpul sa lăsați vrajeala electorala și sa investiți în oraș . Trebuie sa faceți un plan de situație a terenurilor viabile legal , la nivelul fiecărui sector cu obligația îndepliniri a pre-proiectului în maxim un an de zile , pe care fiecare primărie + PMB sa construiască locuri de parcare , astfel ca în următorul mandat sa asigurați cel putin 1/3 din necesarul locurilor de parcare . Eu as fi dispus sa plătesc în avans un contract pe 3 ani pentru un loc de parcare civilizat , astfel ar fi : surse atrase + buget local + finanțare , dacă terenurile sunt private ar trebui cumpărate de primărie ca sa se excludă orice vulnerabilitate într-un eventual posibil conflict . Compania Municipala de Dezvoltare Durabila sa facă proiectele , PMB sa lanseze o campanie gen ''cofinanțează-ți locul de parcare'' , se poate încheia un contract dedicat cu o instituie bancara , idei se găsesc și cred ca se pot pune și în opera .
Virlan Cristian 2018-12-21 12:27:11
În condițiile actuale nu sunt de acord cu ridicarea mașinilor. Ati promis acum 2 ani că faceți parcări. După ce faceți Park and ride la toate întrările în București și în apropierea unor stații de metrou, atunci puteți să și confiscați mașinile.
Alexandru 2018-12-21 12:45:48
Nu sunt de acord cu propunerea si este din nou o decizie abuziva. Aceasta decizie este luata dupa ce a fost anulata in justitie. Ca si inainte este generata de aviditatea de bani si nu de relizarea fluiditatii traficului. Eu inteleg ca este nevoie de bani la buget dar nu prin astfel de masuri.
Cate zone de parcare ati creat in ultimul timp ? De exemplu in cartierele Drumul Taberei si Militari sa fim seriosi...nu avem unde parca. Ce vreti sa facem sa bagam masina in sufragerie? Creati mai intai locuri de parcare. De exemplu acolo unde terenul permite creati locuri de parcare supraetajate. Sunt mai practice si se pot crea mai multe locuri de parcare.
EvLSant0s 2018-12-21 13:02:06
Atat stiti, :) sa taxati.
Nu conteaza ca NU EXISTA locuri de parcare, voi vreti doar sa INCASATI, ca atat stiti sa faceti, circ ieftin si sa taxati.
De milioanele alea bagate in statui infecte si-n mizeria aia de catedrala puteati sa faceti parcari etajate, sub-terane, la cati bani ati cheltuit in gol puteati sa faceti parcari plutitoare in aer. ;)
Unde vreti sa-si bage oamenii masinile ? Daca nu sunt locuri ?
Degeaba primiti salariu, solutii zero, nimic bun n-aduceti.
Sorin Mihai 2018-12-21 13:03:40
Buna ziua. Avand in vedere ca HCGMB 254/2008 a fost modificata de multe ori este dificil de urmarit forma actuala a hotararii. Astfel, propun initiatorilor republicarea acesteia intr-o forma consolidata, urmand ca in anexa prectului sa fie mentionata forma consolidata. Apreciez ca acest demers aduce claritate cu privire la reteaua stradala subiect al proiectului, lucru benefic pentru toata lumea.
Daca aceasta propunere nu va fi insusita de catre initiatori, in temeiul art.12. (3) din legea 52/2003 va solicit raspuns in scris (la adresa de e-mail oferita) cu punctul de vedere al initiatorilor.
Cetatean al Bucurestiului 2018-12-21 14:38:33
Mai intai, as recomanda PMB sa rezolve problema locurilor de parcare si a transportului in comun si apoi sa faca propuneri de tipul celei aflate in discutie. Avand in vedere haosul din traficul bucurestean si dorinta teribila a primariei de a mai colecta „taxe”, pot sa afirm ca acesta este un proiect gandit impotriva cetatenilor!
Este de neconceput sa astept in statie 20-30 de minute, la -0 grade sau la +40, sa vina un autobuz cu care sa pacurg o distanta de 10 km intr-o ora si jumatate. Va spun asta in cunostinta de cauza! Pentru traseul Pta. Universitatii – str. Moroieni (bdul. Timisoara) am nevoie de 2 ore! Este inadmisibil, dupa ce astept atata vreme in statie, pe frig, ploaie etc. sa mai stau in trafic 1 ora si jumatate, intr-un autobuz plin pana la refuz, unde aerul este irespirabil, unde nu functioneaza aerul conditionat, dar unde mi se „recomanda” la fiecare statie sa nu uit sa achit calatoria. Si va asigur ca de vreo 30 de ani nu uit... Normal ca, in aceste conditii, prefer sa merg cu autorismul! Evident, daca autoritatile ar asigura un transport in comun eficient, majoritatea bucurestenilor si-ar lasa masinile personale acasa!
Revenind la problema ridicarilor autoturismelor, sunt de acord cu :
- ridicarea masinilor parcate pe trecerile de pietoni, pe trotoarele care nu dispun de suficient spatiu pentru a asigura circulatia pietonala, a celor parcate in statiile de RATB sau in spatiile care blocheaza accesul in institutii sau proprietati, precum si cele care impiedica circulatia mijloacelor de transport.
- scopul proiectului ar trebui sa fie fluidizarea circulatiei mijloacelor de transport in comun, decongestionarea traficului si nu obtinerea de profit rapid, asa cum reiese din textul proiectului.
Autoritatile ar trebui sa gasesca solutii de fluidizare a traficului prin semaforizare, benzi special destinate transportului in comun si nicidecum prin suprataxarea conducatorilor auto, care ajung sa caute si jumatate de ora un loc de parcare care sa nu stanjeneasca pe nimeni.
Adigrasu1313 2018-12-21 15:09:01
Nu sunt de acord cu această măsură ! Avem politie rutieră și poliție locală, de ce nu își fac datoria!? Să patruleze și unde văd mașini parcate neregulamentar să le sancționeze conform legii ! Iar în privința locurilor de parcare, când aveți de gând să mai faceți locuri de parcare sau parcări că să nu mai fiți nevoiți să faceți proiecte din astea idioate și fără rost !?
Dumul Taberei- Bucla 2018-12-21 16:03:40
Inainte de inceperea lucrarilor (sau mai bine zis dezastrului) la metroul Drumul Taberei, pe tot bulevardul erau amenajate parcari in spic.
Dupa terminarea (partiala) a lucrarilor, pe portiunea cuprinsa intre numerele 71 si 91 s-a revenit la forma veche, fara parcari in spic. Mai mult decat atat, s-au montat stalpi care sa interzica accesul autovehiculelor pe trotuar, desi pe acel trotuar existau locuri de parcare ADP inca de la inceputuri, de prin anii 1975.
Practic blocurile de la strada (cel putin TS7, TS8, TS9, TS10) nu au nici macar un loc de parcare legal, iar cele de prin spate au un numar neindestulator de locuri de parcare.
In plus, prima banda este marcata cu semn de oprirea interzisa, desi nu ar ajuta cu nimic traficul daca ea s-ar elibera deoarece exista alte gatuiri datorate lucrarilor la metrou.
Eu consider ca in primul rand trebuie analizate necesitatile si posibilitatile de parcare ale fiecarei zone, revizuite indicatoarele rutiere care interzic parcarea, amenajarea de locuri de parcare in numar suficient (exista suficiente terenuri apartinand primariei pe care s-ar putea amenaja parcari), si abia dupa aceea se poate trece si la ridicarea masinilor care nu respecta semnele de circulatie.
In acest moment masura nu este oportuna, va crea multa frustrare, dispute suplimentare intre soferi pentru un loc de parcare, precum si dispute intre proprietarii de autovehicule si primarie.
Practic ridicarea masinilor in contextul curent nu este o solutie, ea nu va rezolva o problema cronica a bucurestenilor ci va muta problema in alta parte. In mod similar s-a procedat cand pe noul bulevard Buzesti spatiul destinat locurilor de parcare a fost transformat in pista de biciclete sau cand pe trotuare au aparut piste de biciclete. In mod similar, exista foarte multe exemple de trotuare inguste pe care primaria le-a inchiriat si ca locuri de parcare. Aceasta nu rezolva problema principala, doar o muta in alta parte...
In concluzie, un NU hotarat.
rorin 2018-12-21 16:09:14
Buna ziua!
Masura ridicarii nu va rezolva si problema fluentei în Bucuresti!
Primaria Municipiului Bucuresti poate si are atributul de a gestiona aceasta problema fara a cheltuii inutil banul public utilizand eficient armata de politisti locali de care beneficiaza. Solicitati Brigazii Rutiere sa va comunice arterele unde datorita opririlor neregulamentare , traficul se desfasoara anevoios si actionati in consecinta. Formati grupe de cate 4/5 politisti locali si actionati in diferite puncte pe un segment de drum. Combateti fenomenul opririlor neregulamentare prin actiuni repetate in zonele predispuse, aplicati sanctiuni , opriti prostia ridicarii masinilor. Au existat o sumedenie de situatii in care autovehiculul ridicat a suferit avarii, cand in masina respectiva se aflau copii sau animale.....ati pierdut procese in instanta iar despagubirile tot din banul public se fac.Politistul Local beneficiaza de drepturi, au un statut reglementat prin lege, salariile sunt pe masura fapt pentru care pot desfasura activitati specifice prevenirii si sanctionarii conducatorilor auto care opresc neregulamentar. Este adevarat ca trebuiesc folositi corespunzator, dupa ora 8:30-9:00 cand pleaca de la dirijarea traficului(unii) nu-i mai vezi, poate sunt trimisi pe la comercianti sa adune actele firmelor pentru,,control”(de aici sa le vina porecla cateii primarilor?”), gestionati corespunzator banul public si forta de munca si veti avea rezultate....dar daca îi trimiteti aiurea sa nu va deranjeze sponsorii si prietenii normal ca nu vor da randament si implicit lucrurile nu se vor rezolva. Politia Locala are masini noi, salarii bune, aveti o multime de servicii de monitorizare video(mentenanta scumpa, locuri calde pt unii locali), la munca cu ei.....
Mircea Fulga 2018-12-21 16:50:21
Măsura ridicării auto este abuzivă câtă vreme autoritățile locale nu au asigurat în prealabil un număr suficient de locuri de parcare legale.
Practic cetățenii sunt sancționați pentru incapacitatea primăriei de a asigura parcări suficiente.
Este datoria autorităților să creeze întâi premisele necesare pentru respectarea legii, și abia apoi să sancționeze pe cei care parchează neregulamentar deși aveau locuri de parcare suficiente.
ion dumitrache 2018-12-21 16:51:50
De acord cu ridicarea masinilor parcate ilegal
Victor 2018-12-21 17:12:28
Va rog lărgiți la loc străzile așa cum erau dintotdeauna. Pe magheru (și nu numai), la colțul fiecărei străduțe s-au mărit nejustificat trotuarele. La Patria în față era o degajare unde puteau parca 3-4 mașini.. La fel și colțul cu Dem I. Dobrescu, la fel cu str. Câmpineanu.. La fel străduțele din spatele ateneului.. Revoltător e și în piața Lahovary cât loc era pânăîn 2014.. nu mai zic calea victoriei care mai are doar două benzi.. dintotdeauna a avut 4. Pista de biciclete e total nepopulată față de cât de aglomerată e strada...
După ce lărgiți tot și faceți la loc cum erau locurile de parcare .. abia atunci să ridicați mașini !!!
Costin Radu 2018-12-21 17:31:02
Masura implica manipularea unui obiect aflat IN PROPRIETATE PRIVATA fara ACORDUL PROPRIETARULUI. mi se pare deci nu doar abuziva ci si ilegala/ neconstitutionala.
De ce organele abilitate nu isi fac pur si simplu datoria aplicand amenzi.
Ridicarea unui autovehicul ar trebio sa se faca doar in cazuri de mare necesitate, cu despagubirea proprietarului.
Soanca Daniel 2018-12-21 17:45:43
Deblocati marile bulevarde pentru fluidizarea circulatiei.
Stelian Badescu 2018-12-21 18:20:15
Ce inseamna "reteaua principala de strazi ale municipiului Bucuresti"?
Mie mi s-a ridicat masina in sectorul 6, in 2012, pentru ca era parcata pe prima banda, in rand cu restul masinilor, in fata blocului de domiciliu, dar la doar 20 de metri distanta de intersectie (adica mai putin de 25 de metri, cat prevedea respectiva horarare de consiliu local). Nu incurca nimic, nu bloca nimic, era doar ultima masina parcata, trecerea de pietoni era la 20 de metri... Pur si simplu un abuz generat de dorinta firmei de ridicari de a face bani pe seama cetatenilor, in cardasie cu Politia locala de sector.
In opinia mea, ideea sanctionarii cetatenilor fara a lua mai intai masuri decente de fluidizare a traficului (precum culegerea rablelelor de pe strazile Bucurestiului si infiintarea de parcari in diverse zone ale orasului, mai ales pe unde sunt terenuri virane...) este o solutie sigura pentru pierderea viitoarelor alegeri de catre d-na primar Firea. Cel putin, votul meu va fi pierdut cu siguranta!
Xyz 2018-12-21 18:46:01
Evident, toți urlă după locuri de parcare, dar dacă ar exista parcări supraetajate, la 10 minute de casă, nu s-ar duce nimeni să parcheze acolo. Toți s-au născut în mașini, nu mai pot fără ele, îi doare undeva de calitatea aerului, de poluare fonică, de copaci tăiați pentru parcările lor. E ușor să gândești pe termen scurt și să te gândești doar la tine, poate o să fie copiii lor mai responsabili, deși mă îndoiesc.
stan sorin 2018-12-21 18:52:21
Hotararea Consiliului General spune la Art.2 ca lista drumurilor publice care fac parte din reteuaua principala de strazi se gaseste in Anexa care face p[arte din prezenta Hotarare
Aceasta lista NU EXISTA !!!!!
Pe timpul noptii intre orfele 23-6 dimineata nu este normal sa se ridice masini,in acest interval nu exista transport in comun si nici trafic deci nu incomodeaza pe nimeni
Este absurd sa existe un tarif de ridicare si unul de transport,nu o poti trasporta daca nu o ridici,iar pretul pietii in Bucuresti pentru trasport autovehicul pe platforma este de 150-200 lei FARA tarif special de ridicare.
Pentru ce platesti 150 lei/zi depozitarea ?daca ti masina 10 zile platesti depozitarea 1500 lei,pentru ce ?pentru un spatiu ingradit cu un gard si pentru 2 paznici de noapte care sunt paltiti poate cu salariul minim?
Cum se face selectia agentului comercial care va opera????nu spune nimic acesta Hotarare.
Nu mai vad un alt mandat de primar pentru D-na Firea!!!!
Li 2018-12-21 19:46:03
Cand pui la dispozitie infrastructura e normal sa pedepsesti incalcarile normelor legale. Cand inmatriculezi 1.400.000 de autovehicule intr-o infrastructura nedezvoltata iar apoi aplici sanctiuni esti pur si simplu un dement. Iar celor 1.400.000 de unitati care platesc taxe se adauga cel putin 1-2 mil de autoturisme ale ţărăneţilor care lucreaza in Bucuresti si pt care utilizarea auto e un mod de viata..ce daca isi pierd 10% din ea asteptand in blocaje in trafic.
Dorin 2018-12-21 22:13:53
De ce nu introduceti si blocarea rotilor? Se practica peste tot in lume si la cate masini sunt parcate ilegal nu o sa rezolvati daca doar le ridicati.
Liliana 2018-12-21 23:41:17
Inca o masura impotriva cetateanului. Sos Pantelimon facuta praf pe vremea lui Ontanu. Locuri de parcare v-ati gandit sa amenajati? Unde ne indicati sa parcam? Noi nu "vedem" decat trotuare, carosabil, damburi, locuri acoperite de gunoaie, de noroi, etc. Afisati pe site locurile de parcare pt ca noi nu le gasim. Primim doar instiintari de plata ale impozitelor, ale taxelor, ale accizelor si ale altor idei nastrusnice. Sunteti experti in chinuirea omului!
Automobilist 2018-12-22 02:33:54
Cu fiecare cotet (epava) ridicat se reduce timpul de trafic al unei masini cu 10 minute. La sase masini parasite eliminate avem un castig de 60 de minute in trafic.
Daca eliminam toate cazanele parasite vom avea mai multa mobilitate deoarece mii de masini vor opri la timp in locurile ramase libere.
Deci am putea salva 200.000 de minute de trafic, adica am putea opri, parca la timp, in cele 20.000 de spatii.
Cele 10 minute de trafic, timp pe care il petrece in plus un sofer cautand un loc unde sa opreasca la nevoie, se confirma.
Ganditi-va ce inseamna sa scoti (opresti/parchezi) in timp util o masina din trafic, cu 10 minute mai devreme. Se goleste banda instant.
Si totusi, cum se pot scoate (ridica, arunca) aceste epave? Ce demersuri putem face?
George 2018-12-22 09:54:02
Consider propunerea foarte utila. In București parcările din centru Unirea, Cocor, Universitate, intercontinental, și cele cu plată zac nefolosite. Toate autovehiculele care parchează neregulamentar în zona centrala să fie ridicate! De asemenea cele parcate neregulamentar în zonele de birouri sa fie ridicate.
Amarazeanu Marius 2018-12-23 11:08:53
Gata nu mai aveti bani?
Terminati odata cu firmele capuse!
Exista in codul rutier amenda ptr.parcare !
Chiar trebuie sa va imbogatim pe voi toti?
De transport civilizat si de locuri de parcare de ce nu vb?
De ce nu scoateti transportul ulegal din capitala ca sa usurati traficul?
De ce nu puneti ordine i taximetrie comform legii?
Da ce lasati Ilfovul in Bucuresti?
Va spun eu.....
Ptr.bani!
Iar cine va admira sa se plimbe cu Otokar ca Mercedes nu vrem....
Ionut 2018-12-23 18:29:08
Sunt deacord cu ridicarea masinilor parcate ilegal si cele care au depasit limita pt cat au platit. Optez si pt majorarea taxei de parcare de la 10 lei la 70-80 lei/h
Je 2018-12-24 16:05:54
Ideea de baza ar fi organizarea de locuri de parcare in spic pe bulevardele care permit acest tip de parcare, Ion Mihalache, Bucureștii Noi, calea Griviței, renunțarea la cele două rânduri de borduri si dupa aceea aplicarea de sancțiuni pentru șoferii care parchează ilegal.
Claudiu 2018-12-24 18:58:21
Buna ziua,

În cartierele „dormitor” sunt insuficiente locuri de parcare.
Nu spun că pentru fiecare mașină ar trebui să existe un loc de parcare, dar pur și simplu printr-o simplă contorizare a numărului de vehicule înregistrate în București versus a numărului de locuri de parcare disponibile, prin ridicarea mașinilor parcate neregulamentar (exemplu: pe trotuar, fără a obtura circulația lejeră a persoanelor) ne putem da seama că nu există o soluție pentru deținătorul de autovehicul.
Soluția nu cred că stă prin ridicarea mașinilor parcate neregulamentar ci prin limitarea accesului în anumite zone, realizarea de garduri de protecție pentru trotuare.
Desigur, sunt de acord cu ridicarea mașinilor care parchează pe treceri de pieton, care obturează accesul mașinilor publice (pompieri, salvare), dar istoria ne-a învățat că ridicările de mașini sunt mai degrabă facultative decât în relație cu gradul de obturare a circulației pietonilor sau a mașinilor.

De asemenea, trebuie să spun că este de neînțeles lipsa de proiecte de realizare de parcări rezidențiale din ultimii ani, iar o astfel de măsură este pur și simplu imposibilă pentru cetățeanul bucureștean.

De aceea, cred că primăria ar trebui să își îndrepte atenția spre a realiza proiecte destinate creșterii confortului cetățenilor (realizarea de parcări ar intra acolo) și nu pentru a crea un alt disconfort.
Sunt împotriva validării acestei măsuri, chiar dacă sunt cazuri în care acesta crează un alt disconfort. Dar repet, nu am încredere în aplicarea măsurii conform realităților de necontestat din oraș.

Vă mulțumesc.
Raluca P 2018-12-25 08:44:49
Lipsa locurilor de parcare nu scuza nesimtirea nepasarea cu care tot mai multi isi lasa masiniile pe avarii sau pur si simplu parcate in locuri care incurca circulatia sau mai grav, blocheaza vizibilitatea. Si acest lucru se intampla pentru ca stiu ca nu patesc nimic!! Parcarea de la Straulesti este goala dar peste tot in jurul ei sunt masini parcate neregulamentar!! Aici nu se mai poate vorbi despre lipsa locurilor de parcare!! Tariful de 1leu/h este intr-adevar prea mare pentru o parcare conceputa sa iti lasi masina 10-12h / zi, 5 zile pe saptamana, dar acest lucru se poate rezolva facand petitii catre Metrorex si autoritatile responsabile pentru crearea unui abonament lunar pentru parcare, in niciun caz prin parcarea masinilor pe unde se apuca! Dar varianta a doua nu necesita bineinteles niciun efort si asta e varianta preferata de romani!! Sa se rezolve toate problemele lor dar fara ca ei sa ridice un pix, sa faca o sesizare, o cerere, sa iasa in strada sa isi ceara drepturile, etc. Da! Masinile parcate sau stationate neregulamentar, care reduc sau limiteaza vizibilitatea si care incurca traficul, trebuie ridicate!!
Adrian P. 2018-12-25 10:58:39
Total de acord cu măsura ridicării mașinilor parcate neregulamentar atât pe bulevardele principale dar și pe străzile secundare. Exemplu- strada Aeromodelului (și de altfel cam toate din zona și din Damaroaia) unde din cauza mașinilor parcate pe ambele sensuri, este foarte greu de înaintat și imposibil când se întâlnesc 2 mașini. Exista parcarea Străulești care sta goala iar toate străzile adiacente sunt sufocate de mașini parcate.
Roxana 2018-12-25 17:52:49
In drepul statiilor de metrou trebuie sa existe parcari cu timp limitat. Pentru fluidizarea traficului, intre benzile de circulatie ar tb limitarea accesului printr-un gard si sesuri giratorii in capat. In Brasov au rezolvat excelent problena traficului prin sensuri unice de 6 benzi pe bulevarde si f multe sensuri giratorii.
Plus ideea de parcari marcate: albe (timp limiat 24 ore); albastre (timp limitat la o ora) ca in strainatate.
George 2018-12-26 19:58:25
Buna ziua
Sunt de acord cu ridicarea masinilor parcate ilegal..... sunt constient ca locuri de parcare nu se pot face pentru absolut toate masini ( adica locul si masina).
DAR... Acolo unde se poate, sa se poata parca peste noapte gen parcare de resedinta intre orele 19-07 dar la 7:01 daca se mai gaseste masina sa se ridice.... noapte traficul este foarte mic sau mai spre deloc pe anumite strazi,bulevarde, sosele.
Nu sunt deacord cu masura de a patrula politia locala ca sa se dea amenzi sau avertismente noaptea atunci cand soseaua are 3 benzi pe sens( sos. pantelimon, sos. stefan cel mare) si cetateni din zona se bat pe un loc de parcare peste noapte. Repet traficul este foarte redus.
Alexa 2018-12-27 13:34:36
Total deacord, dar va rog sa includeti si masinile parcate pe trotuar care nu lasa pietonilor minim 1 metru pentru circulatie, asa cum este legea. Pentru ca altfel le vom vedea urcate pe trotuar in numar dublu.

Eu folosesc foarte des RATB/metrou, chiar daca dispun de masina. Imi place sa merg pe jos pana la metrou, cam 800m, dar in Bucuresti e periculos. De multe ori trebuie sa cobor in sosea ca sa ocolesc masinile parcate pe trotuar.

Prioritate ar trebui sa aiba pietonii, autoturismul personal nu este un drept.
Si transportul in comun/ RATB-ul ar merge de multe ori mai repede daca nu ar trebui sa evite masinile parcate aiurea.

Nu merit eu pedepsita pentru cumparaturile compulsive ale altora. Adica au masina dar nu isi permit taxele de parcare, sau ca au cumparat locuinta noua dar nu au avut bani si de locul/locurile de parcare. Sau ca au ales zona de blocuri vechi, deci bine pozitionata, dar ca isi doresc si masina la usa blocului.

In nici o tara civilizata nu este harababura din Bucuresti, unde fiecare considera ca merita o masina si ca are dreptul sa parcheze gratis unde doreste.

Nu zic sa avem taxele din Parisului pentru parcare dar nici jungla deacum.

Si cu taxe de 1ron pe ora la parcare dezastrul e tot in desfasurare, pentru ca unii deja gandesc ca a parca masina oriunde este PRIORITAR, si cei care circula fara masina personala in Bucuresti nu merita respectul lor.


Exemplu parcarea Straulesti, 1 ron pe ora, in interior 10masini, pe marginea soselei sute, ca acolo este gratis. Parcare exista, transport RATB/metrou e foarte decent.

Si nu sustin ridicatul, dar atata timp cat in RO amenda poate fi ignorata solutia mai eficienta este ridicatul. Cand vom ajunge si noi in situatia in care doar turistii care nu se informeaza parcheaza gresit, adica parcarea gresita este exceptia si nu regula, atunci putem sa ne gandim doar la amenzi.
Vlad 2018-12-27 14:11:14
Total de acord cu Proiect de hotărâre privind ridicarea, transportul, depozitarea si eliberarea vehiculelor stationate neregulamentar pe partea carosabila a drumurilor publice care fac parte din reteaua principala de strazi a municipiului Bucuresti.
Alex 2018-12-27 20:15:29
Buna ziua.
Având în vedere că:
a) Cf. art. 64, alin. (1) din OUG 195/2002 numai "Poliția rutieră poate dispune ridicarea vehiculelor staționate neregulamentar pe partea carosabilă".
b) Cf. art. 79 si art. 80 din OUG 195/2002 întocmirea documentelor de constatare a "avariile vehiculelor" (din accidente sau din alte împrejurări) se face la " unitatea de poliție pe raza căreia s-a produs evenimentul"
Vă rog să-mi răspundeți la următoarele întrebari.
1. Care este articolul și legea prin care politia locala este abilitată, prin agentul constatator (de specialitate tehnică), să constate și să menționeze "avariile vizibile pe vehicul" și să stabilească natura acestor avarii, respectiv accident rutier sau vandalism , asa cum prevede art. 5, alin. (2) litera e) din regulament ? Ce se va întâmpla cu avariile vizibile neconsemnate în dispoziția de ridicare ?
2. Cum se poate proba că este vorba despre "staționare" și nu despre "oprire", deoarece prin dispoziția de ridicare nu se menționează durata stationarii, respectiv ora si minutul la începutul constatarii și la sfarsitul constatarii, astfel încât staționarea să depăsească cele 5 minute prevăzute de lege.
3. Dispoziția de ridicare și fișa vehiculului ridicat în care sunt mentionate "avariile vizibile pe vehicul la momentul ridicării" cf. regulamentului, pot fi utilizate pentru efectuarea reparatiei avariilor si stabilirea despagubirilor cuvenite in baza unei asigurării CASCO sau este necesară constatarea poliției rutiere ?
4. La predarea-primirea vehicului, persoana (din partea operatorului) care întocmește procesul verbal de predare-primire este abilitată (care este baza legală a abilitării și ce specialitate este necesară) să constate "avariile vizibile pe vehicul la momentul predării-primirii" ?
5. Procesul verbal de predare-primire în care s-au menționat "avariile vizibile pe vehicul la momentul predării-primirii" poate fi utilizat legal pentru stabilirea depagubirilor rezultate din asigurarea de răspundere civilă sau CASCO, sau este necesară constatarea poliției rutiere ?
6. Cine constată diferența dintre "avariile vizibile" existente la momentul ridicării autovehiculului față de cele existente la momentul predării-primirii ?
Adina 2018-12-28 14:20:48
Prezentul proiect de hotarare nu va rezolva problema masinilor parcate neregulamentar. Este putin probabil ca acesta sa fie scopul acestei hotarari dat fiind fapul ca sunt mai multe masini inmatriculate in Bucuresti decat locuri de parcare cu aproximativ 1 milion de masini. In aceasta situatie vin cu intrebarea fireasca: unde se pot parca aceste masini daca nu sunt locuri de parcare disponibile?
Apoi vin si va intreb de ce nu sunt ridicate acele masini care se observa clar ca sunt abandonate?
De ce nu se dau amenzi pentru masinile parcate neregulamentar si va dau aici exemplul primei benzi de circulatie a bulevardului Timisoara, in fata Afi Cotroceni, unde zilnic, la orice ora sunt parcate mai bine de 30 de autovehicule si cu toate acestea, potrivit unei adrese primite din partea politiei locale a sectorului 6, in primle 9 luni ale anului au fost aplicate doar 400 de amenzi (un simplu calcul arata ca asta inseamna aproximativ 2 amenzi pe zi).
Solutia unui trafic mai lejer in capitala nu este ridicarea masinilor parcate neregulamentar. Solutia o reprezinta creearea de locuri de parcare, macar egal cu cel al masinilor care sunt inmatriculate la nivelul municipiului Bucuresti.
Se pot lua masuri privind:
- inasprirea controalelor privind masinile inmatriculate pe alte judete sau care nu mai corespund din punct de vedere tehnic dar care ocupa locuri de parcare in Bucuresti (desi regulamentele privind acordarea locurilor de parcare prevad ca nu se poate acest lucru)
- sa fie inasprite controalele si amenzile aplicate posesorilor autovehiculelor care sunt inmatriculate pe alte judete dar al caror proprietar are domiciliul stabil in Bucuresti (potrivit legii exista un termen de maxim 30 de zile de la data schimbarii domiciliului in care posesorii de autovehicule sunt obligati sa solicite preschimbarea certificatului de inmatriculare si implicit a placutelor de inamtriculare - acest lucru ar conduce inclusiv la cresterea veniturilor la nivelul consiliilor locale prin plata de impozite aferente acestor vehicule inmatriculate pe noul domiciliu din Bucuresti)
- sa fie stabilite taxe pentru masinile care nu sunt inmatriculate in Bucuresti dar care sunt utilizate exclusiv in Bucuresti si care implicit ocupa locuri de parcare (spre exemplu sunt societati comerciale care utilizeaza masini inmatriculate pe Gurgiu sau Ilfov pentru livrarea mancarii)
De asemenea este necesar implementarea unui sistem civilizat de transport in comun care sa fie bine pus la punct astfel incat cetatenii sa fie incurajati sa lase masina proprietate persoanala la domiciliu si deci sa nu mai parcheze neregulamentar, in special in zona centrala a capitalei.
Sunt de acord cu un astfel de regulament in cazul autovheculelor parcate neregulamentar si care incurca circulatia mijloacelor de transport in comun, care blocheaza trecerile de pietoni, care blocheaza accesul pe strazi, in institutii precum spitalele, sectiile de pompieri etc. insa pentru restul categoriilor de masini parcate consider ca intai trebuie rezolvata problema deficitului major de locuri de parcare la nivelul capitalei (nu numai in zonele centrale). Totodata poate ca o sugestie pentru primaria capitalei ar fi sa ia exemplu altor orase precum Brasov sau Sibiu unde nu exista oameni platiti sa incaseze tariful aferent stationarii in parcarile primariei ci sisteme automate de plata (automate sau sms).
Liviu 2018-12-28 14:29:05
Buna ziua. Foarte "strategic" gandit domnilor de la Primarie, ca sa umpleti parcarea din Straulesti folositi tertipul asta. Cei ce locuiesc la blocurile din zona Bazilescu si au masina ce fac? Se duc si ei in Straulesti cu 10 lei/zi ? Este adevarat ca daca desfiintati spatiile libere din apropierea bulevardului si creati niste locuri de parcare le vor folosi si cei ce vin doar pentru metrou pentru a nu plati parcarea din Straulesti! Dar numarul acestor masini va scadea atata timp cat parcarea "MultiFenomenala" le asigura un confort atat in ceea ce priveste siguranta cat si financiar. Eu nu o sa mai am unde parca in urma acestei decizii, locurile improvizate dintre blocuri fiind foarte putine si ocupate de "dinozaurii" locali. As vrea sa stiu care sunt optiunile mele in aceste conditii...
Dragos 2018-12-28 16:27:28
Trebuie actionat in doua directii - reducerea numarului de autoturisme care tranziteaza/stationeaza prin Bucuresti si cobstruirea/alocarea unui numar decent de locuri de parcare. Aceste directii trebuie dezvoltate in paralel.
1. Introducerea unor taxe pt autoturismele din afara localitatii care tranziteaza orasul impreuna cu oferirea de solutii alternative parcari la margine si o sosea de centura utilizabila.
2. In zonele unde nu se incurca traficul - parcarea pe trotuarele late impreuna cu o taxa de abonament parcare.
3. Un transport public civilizat, utilizabil in conditii decente - crestera nr de autobuze si trenuri/statii metrou..
4. Protejarea si creearea de spatii verzi in zonele unde se construiesc parcari supraetajate.
5. Incurajarea cetatenilor de a folosi si alte mijloace de deplasare, prin creearea conditiilor favorabile de drumuri si legislatie.
6. Programe de educatie civica si incurajarea comunitatilor (vecini/cetatenii mai multor scari de blocuri, strazi) sa se gospodareasca singure impreuna cu autoritatile locale care sa vina in sprijinul cetatenilor si nu impotriva lor...
7. Eliminarea spagii si a coruptiei din institutiile statului care deservesc anumite interese.
Alex 2018-12-29 10:43:46
De acord cu proiectul. Un numar insuficient de locuri de parcare nu justifica o parcare necurespunzatoare sau intr-un loc nepermis.
Adrian 2018-12-29 11:14:42
Buna Ziua ,sunt conducator auto de peste 20 de ani in acest oras si cred ca este o initiativa Buna , dar ar trebui aplicate si niste amenzi mari ca sa sperie pe cei care au de gand sa parcheze ilegal pe viitor , daca se poate ar trebui sa fie eliberate si primele benzi de circulatie pe multe drumuri unde sunt folosite pe post de parcare Cu toate ca sunt indicatoare care specifica ca oprirea si stationarea sunt interzise. Ar ajuta ca prima banda si fie utilizata mai usor de mijloacele de transport in comun.
Evident si realizarea de noi parcari ar ajuta in toate zonele capitalei.
Pseudonim 2018-12-29 20:54:28
Citesc si ma minunez cum cei mai multi se plang ca nu au locuri de parcare amenajate. Vin acasa, parcheaza masina pe trotuar si daca le zice cineva ceva, tot ei sunt cei nemultumiti. Dar cand si-au luat masina si stiau ca nu loc de parcare nu v-ati gandit ca vor curge amenzile???
In concluzie: o masura buna, pacat ca va fi atacata si suspendata pentru nelegalitate (nu respecta vreo 3 legi).
Mirabela 2019-01-01 14:20:57
Inteleg temeiul unor astfel de masuri, dar nu inteleg de ce nu se incearca rezolvarea PROBLEMEI.
PROBLEMA ramane lipsa locurilor de parcare, a parcarilor pe care doamna primar general si gasca sa au tot promis ca rezolva.
Tot cetatenii platitori de taxe trebuie jumuliti? Se propun aceleasi masuri triste care nu rezolva nimic, doar umfla bugetele companiilor primariei generale pentru ca, mai tarziu, doamna primar sa aiba fonduri pentru tichete/vouchere si alte fantezii.....
CATEGORIC NU! NU SUSTIN O ASEMENEA MASURA! CAND VOM AVEA PARCARI IN BUCURESTI, VETI FI INDREPTATITI SA RIDICATI ORICE AUTO PARCAT AIUREA!
CIVICUS ROMANIA 2019-01-02 12:11:02
Masurile de ridicare propuse pot fi justificate numai in cazul in care autovehiculele stationate ilegal impiedica circulatia mijloacelor de transport in comun sau a celor de interventie.
In cazul celorlalte autovehicule stationate ilegal, este suficienta aplicarea de „caracatite” pentru imobilizarea acestora.
Privitor la Expunerea de motive - paragraful 1 –, ca si la Raportul de specialitate care copiaza paragraful 1 - nimeni nu a impiedicat Primarul General sa propuna modificarea legislatiei in sensul eliminarii greutatilor mentionate.
Dealtfel, Expunerea de motive este identica cu Raportul de specialitate. Care este rostul a doua hartii identice – Expunerea de motive si Raportul de specialitate - ? Consumarea de hartie inutila?! Probabil ca a fost mai usor pentru consilierul Cristian Gadea sa copieze integral Raportul si sa schimbe titlul in „Expunere de motive”. Parerea noastra este ca daca il concediati nu pierdeti nimic.
Primarul General nu a prezentat nicio masura luata in sensul rezolvarii problemei legislative mentionate, nici macar o intentie de a schimba ceva.
Daca in cazul autovehiculelor care stanjenesc circulatia mijloacelor de transport in comun sau accesul poate fi justificata masura ridicarii imediate, in cazul celorlalte autovehicule nu exista nicio justificare rezonabila de aplicare a masurii ridicarii. Pentru acestea exista o prevedere legala clara care poate fi aplicata. Mai mult, poate fi aplicata masura imobilizarii autovehiculului cu dispozitive tip caracatita.
Ca urmare, consideram ca masura ridicarii in toate cazurile este o masura abuziva si indreptata impotriva cetatenilor.
La art. 6 aliniatul 1 din Regulament, intentia de a face raspunzator „conducatorul vehiculului” de faptul ca in vehicul ar exista persoane care nu sunt vizibile este o aberatie totala: cum vehiculul este ridicat tocmai pentru ca stationeaza, neavand conducator, cum puteti inventa un conducator?! Mai mult, se incearca a face raspunzatoare aceasta persoana inexistenta de incapacitatea angajatilor de a vedea cine este in vehicul? Consideram ca in situatia data, raspunderea privind eventualele probleme (atacuri de panica, infarcturi) ale eventualului calator, precum si ale proprietarului, nu poate fi decat a Primariei Generale si a operatorului care a ridicat masina.
Primaria ar trebui sa se concentreze asupra unor masuri de fluidizare a traficului mai eficiente precum:
• Impunerea unor taxe diferentiate pentru accesul in centru, functie de capacitatea cilindrica si dimensiunea autovehiculelor. Este normal ca cei care utilizeaza pentru deplasarea in oras masini de teren de dimensiuni mari, ocupa mai mult loc, impiedica mai mult traficul si polueaza mai mult, sa plateasca taxe semnificativ mai mari, dupa portofel. In acest fel, se va elibera in mod natural centrul. Mariti aceste taxe pana cand traficul va deveni fluent. E simplu.
• Masura de mai sus trebuie implementata concomitent cu marirea numarului si a calitatii mijloacelor de transport in comun si cu implementarea transportului gratuit al calatorilor, asa cum primarul general a promis in campanie. Nu este normal ca pensionarii sa circule gratis cu transportul in comun, in timp ce elevii (sau mai bine zis parintii acestora) sunt vanati ca nu au bilet. Daca exista fonduri pentru gratuitatile oferite catre pensionari, este evident ca transportul poate deveni gratuit pentru toata lumea, indiferent de opiniile asa-zisilor „specialisti” care sustin contrariul. Pe acestia concediati-i. Un management mai eficient al operatorului va acoperi toate costurile.
• Creati culoare separate fizic pentru mijloacele de transport in comun. Timpul de transport in comun se va reduce si aglomerarea in mijlocele de transport va fi diminuata. In acest fel, cu parcul existent se vor putea efectua mai multe curse. Daca este nevoie, dedicati un sens integral mijloacelor de transport in comun, cum este cel de la Opera spre Universitate.
Radu C 2019-01-03 00:17:42
In primul rand sa se precizeze clar care sunt strazile principale de la nr. ... pana la nr. .., altfel vorbim degeaba.
Daca se vrea marirea nr. de locuri de parcare, sa se demonteze semnele de oprire interzisa puse acolo unde parcarea nu deranjeaza traficul. De ce nu se mai poate parca noaptea sau sambata-duminica pe Bd. Ion Mihalache ?
De ce nu sunt amendati, legal, cei care blocheaza carosabilul cu sticle, boxpalete etc. sau pun afise cu parcarea interzisa pe garduri, peretii caselor ? In Italia si Spania se plateste pentru a avea acces liber permanent in curte sau garaj.
De ce se vor cere 150 lei/zi pentru stocarea masinilor ridicate ? Le spala, vopsesc, le fac plinul ?
Ar fi momentul sa fie decurajati cei cu masini inmatriculate in provincie, unde isi platesc taxele. Se poate pune o taxa pt. acces in Bucuresti. Jumatate din masinile parcate aiurea sunt din provincie.
Firmele cu flote ca VMS, BCR sa fie obligate sa aiba parcari proprii, nu sa inunde cartierul Aviatiei cu masini.
Radu C 2019-01-03 23:44:30
Revin. Motivarea ca politistul trebuie sa stea cu fundul pe masina pana vine proprietarul este o aiureala pt. fraieri. Pentru parcare ilegala se face poza si se trimite amenda acasa - simplu.
Cei care sunt de acord neconditionat fara nici o explicatie sunt cam dubiosi, posibil sa aiba legaturi in PMB. La Roma sunt parcari mari gratuite la terminalele de metrou.
Anonim 2019-01-29 23:53:19
Ar trebui sa se ridice autovehiculele parcate neregulamentar. Cine nu are bani de parcare sa mearga cu transportul in comun.
Locuri gasesti daca iti cauti, numai ca nu in dreptul usii de la intrare cum vor toti. Si nu stoi cum se face, dar cine se stie pasibil de asa ceva e tare deranjat. Interesant e ca exista doua tabere. Cei care cauta loc de parcare si inca stiu ca mearga pe jos si... sa spunem... restul.
Partea buna e ca prin asta se va educa fortat si Bucuresteanul. In plus apar locuri noi de munca. Vin bani la bugetul statului...
NITU 2019-01-31 17:54:29
Nu am mașină în proprietate.
Doresc să se aplice legea.
Proiectul este binevenit.
Nu sunt de acord ca din banii mei primăria să construiască locuri de parcare.
Satisfacerea necesității unui loc de parcare este o problemă individuală a proprietarului unui autoturism. Această necesitate să și-o rezolve fără banii mei.
În plus, libertatea lui de a avea autoturism și de a-l folosi nu trebuie să îmi afecteze libertatea mea de a circula pe trotuar.
Eu, ca pieton, ocup cam un metru pătrat când folosesc suprafețele orașului meu.
Fiecare proprietar de mașină folosește cam opt metri pătrați.
Deci, folosești mai mult, trebuie să plătești taxă. Din acea taxă trebuie să fiu despăgubit, eu, pietonul, deoarece sunt "înghesuit" de către cei cu mașini.
Acest proiect reprezintă un pas bun, deși foarte mic, în rezolvarea situației haotice din București.