Directia Generala Administratie si Relatia cu CGMB - CONSULTAREA CETĂȚENILOR ȘI A ASOCIAȚIILOR LEGAL CONSTITUITE
Proiect de hotărâre privind aprobarea documentatiei de urbanism Plan Urbanistic Zonal (PUZ) - PUZ- PlATA CONSTITUTIEI -ANTIM - B-DUL UNIRII PLAN INTEGRAT DE DEZVOLTARE URBANA "ZONA CENTRțA"
Comentarii
Alexandru-Ion TUFAN 2015-11-11 11:05:57
Dorim sa ne asigurati ca pentru mutarea benzilor de circulatie nu va fi necesara defrizarea copacilor. Dorim marirea spatiului verde din zona de proiect. Foarte important, avand in vedere latimea bulevardului va rog sa faceti si o pista de biciclete deoarece pe directia E-V nu exista nicio pista de biciclete operationala din punct de vedere legal. De asemenea, va rog sa utilizati materiale de calitate si finisaje de calitate. Pavelele trebuie sa fie mai groase decat maximul de 3 cm utilizate pana in prezent in toate proiectele de lucrari pietonale din Bucuresti. Cele subtiri se crapa si avand in vedere ca multi soferi intra pe zonele pietonale, acestea nu vor rezista. Va rog ca atat in timpul lucrarii cat si la receptia acesteia sa fie prezenti specialisti din partea Primariei in teren care sa ateste calitatea lucrarii si respectarea proiectului de catre constructor; de foarte multe ori se semneaza receptia fara ca cineva sa ia la pas lucrarile si sa oblige la rectificarea defectelor - speram sa nu fie cazul! Va multumesc!
Ionita Dan 2015-11-11 12:15:08
In principiu ideea este foarta buna dar pot aparea probleme in fazele finale cand se elimina traficul auto. O varianta mai echilibrata ar fi ca 1/2 din bulevard sa fie complet pietonal iar pe cealalta jumatate sa fie amenajate cate 2 benzi pe sens. Pe partea cu benzile ar ramane suficient loc pentru trotuar dar ar permite un si nivel acceptabil de trafic auto. Acest lucru este necesar deoarece alternativele de ocolire ale zonei pe directia est-vest sunt deja sugrumate de trafic si nu vor putea prelua acest trafic suplimentar mai ales la orele de varf. Pe jumatatea de bulevard exclusiv pietonala (demarcatie fiind facuta de fantani) este spatiu mai mult decat suficient de promenada, amenajare cu banci, piste de role/biciclete, terase, magazine, mobilier urban eventual se poate lua ca exemplu zona Las Ramblas din Barcelona cu efecte evidente in atractivitate atat pentru locuitori cat si pentru turisti. Daca tot visam, in timp (chiar si indepartat) pe la jumatatea acestei zone s-ar putea instala o fantana mare exact precum cea din Barcelona.
George Daniel 2015-11-11 15:21:37
Sunt curios de ce nu a fost propusa zona Sfantul Gheorghe spre a deveni pietonala. Exista legatura cu zona Lipscani prin Pasajul Latin si sunt multe cladiri istorice. Mai precis, zona marginita de Strada Coltei la nord, Calea Mosilor (si o parte din Hristo Botev) la est, inceputul Caii Mosilor si Baratiei la sud, Bulevardul Nicolae Balcescu la vest.

As sugera un sondaj (poll) online. In opinia mea, Piata Constitutiei - Bulevardul Unirii reprezinta zone importante pentru traficul rutier, cu trotuare late si spatii verzi. In schimb, zona Sfantul Gheorghe este o continuare evidenta a zonei pietonale Lipscani si ar respecta modelul zonelor pietonale europene care promoveaza arhitectura de valoare in aceste zone de promenada si localuri.

Sper sa luati in considerare aceasta propunere ! Va multumesc !
George Daniel 2015-11-11 15:34:09
Sunt curios de ce nu a fost propusa zona Sfantul Gheorghe spre a deveni pietonala. Exista legatura cu zona Lipscani prin Pasajul Latin si sunt multe cladiri istorice. Mai precis, zona marginita de Strada Coltei la nord, Calea Mosilor (si o parte din Hristo Botev) la est, inceputul Caii Mosilor si Baratiei la sud, Bulevardul Nicolae Balcescu la vest.

As sugera un sondaj (poll) online. In opinia mea, Piata Constitutiei - Bulevardul Unirii reprezinta zone importante pentru traficul rutier, cu trotuare late si spatii verzi. In schimb, zona Sfantul Gheorghe este o continuare evidenta a zonei pietonale Lipscani si ar respecta modelul zonelor pietonale europene care promoveaza arhitectura de valoare in aceste zone de promenada si localuri.

Sper sa luati in considerare aceasta propunere ! Va multumesc !
George Daniel 2015-11-11 15:36:34
Sunt curios de ce nu a fost propusa zona Sfantul Gheorghe spre a deveni pietonala. Exista legatura cu zona Lipscani prin Pasajul Latin si sunt multe cladiri istorice. Mai precis, zona marginita de Strada Coltei la nord, Calea Mosilor (si o parte din Hristo Botev) la est, inceputul Caii Mosilor si Baratiei la sud, Bulevardul Nicolae Balcescu la vest.

As sugera un sondaj (poll) online. In opinia mea, Piata Constitutiei - Bulevardul Unirii reprezinta zone importante pentru traficul rutier, cu trotuare late si spatii verzi. In schimb, zona Sfantul Gheorghe este o continuare evidenta a zonei pietonale Lipscani si ar respecta modelul zonelor pietonale europene care promoveaza arhitectura de valoare in aceste zone de promenada si localuri.

Sper sa luati in considerare aceasta propunere ! Va multumesc !
Mihaela 2015-11-11 15:45:44
Transformarea Bulevardului Unirii in pietonal este o operatiune nepertinenta in acest moment. Acesta, pana la Piata Alba-Iulia, este singura relatie rutiera majora, care poate prelua traficul pe directia Est-Vest, in beneficiul zonelor istorice invecinate: Zona istoica a Parcului Carol (cu un cumul de valori de patrimoniu) si malului raului Dambovita. (Re)canalizand traficul (chiar si diminuat in timp) pe acest bulevard, se pot pietoniza sau amenaja in favoarea pietonilor atat o parte din cheiurile Dâmboviţei cât şi zona Parcului Carol (si transformarea, de ex. a str. 11 Iunie in pietonal sau spatiu “shared-space”. In plus, Bd. Unirii a fost conceput de la inceput ca artera cu trasee pietonale, avand deja trotuare foarte lungi si spatii comerciale la parter. Nu a avut succes insa pentru ca nu are atributele unei artere majore pietonale: este o fundatura imensa, care are intr-un capat un mastodont (Casa “Poporului”) care nu atrage interesul locuitorilor, prost deservita de transport public (in acelasi capat) si cu o scara a spatiului care nu creeaza ambianta agreeata de pietoni (la scara omului). Reamenajarea acestui boulevard nu va schimba nimic din aceste premise care s-au dovedit neprielnice.
De asemenea, “tractarea”, fortata, a interesului pietonilor catre Piata de Flori, prin pietonale si piste pentru biciclisti majore, este nepertinenta, dat fiind ca mult mai corecta si fructuoasa ar fi canalizarea si potentarea acestui interes catre Parcul Carol, Manastirea Antim, Patriarhie, Arenele Romane, Muzeul Tehnicii, cluburile agreeate de tineri (ex. Fabrica), cladirile deosebit de frumoase din zona Parcului Carol. In acea zona trebuie create strazi si areale pentru pietoni, fiindca are toate datele arhitecturale, urbanistice si functionale pentru dezvoltarea unui areal cu caracter turistic, cultural, de agrement etc... Piata de flori este un unic obiectiv care nu prezinta acelasi nivel de interes, chiar daca in acea zona exista si cladirea unui cunoscut domn.
George Daniel 2015-11-11 16:50:49
Sunt curios de ce nu a fost propusa zona Sfantul Gheorghe spre a deveni pietonala. Exista legatura cu zona Lipscani prin Pasajul Latin si sunt multe cladiri istorice. Mai precis, zona marginita de Strada Coltei la nord, Calea Mosilor (si o parte din Hristo Botev) la est, inceputul Caii Mosilor si Baratiei la sud, Bulevardul Nicolae Balcescu la vest.

As sugera un sondaj (poll) online. In opinia mea, Piata Constitutiei - Bulevardul Unirii reprezinta zone importante pentru traficul rutier, cu trotuare late si spatii verzi. In schimb, zona Sfantul Gheorghe este o continuare evidenta a zonei pietonale Lipscani si ar respecta modelul zonelor pietonale europene care promoveaza arhitectura de valoare in aceste zone de promenada si localuri.

Sper sa luati in considerare aceasta propunere ! Va multumesc !
Stefan Barbu 2015-11-11 17:17:57
Ideea cu parcarea este una buna, insa nu ar trebui sa devina pietonal sub nicio forma, ganditi-va cu traficul auto ce se va intampla? Este supra aglomerat orasul, iar pe Splai si Calea Rahovei deja sunt ambuteiaje in mod constant, practic acea artera este continuarea 13 Septembrie/Ghencea, cartiere fara metrou si cu sute de mii de locuitori. Pur si simplu nu exista altenativa pentru traficul auto.

O idee care ar functiona ar fi un pasaj rutier pe sub acea zona, dar NU eliminati traficul auto!
George Daniel 2015-11-11 17:20:35
Sunt curios de ce nu a fost propusa zona Sfantul Gheorghe spre a deveni pietonala. Exista legatura cu zona Lipscani prin Pasajul Latin si sunt multe cladiri istorice. Mai precis, zona marginita de Strada Coltei la nord, Calea Mosilor (si o parte din Hristo Botev) la est, inceputul Caii Mosilor si Baratiei la sud, Bulevardul Nicolae Balcescu la vest.

As sugera un sondaj (poll) online. In opinia mea, Piata Constitutiei - Bulevardul Unirii reprezinta zone importante pentru traficul rutier, cu trotuare late si spatii verzi. In schimb, zona Sfantul Gheorghe este o continuare evidenta a zonei pietonale Lipscani si ar respecta modelul zonelor pietonale europene care promoveaza arhitectura de valoare in aceste zone de promenada si localuri.

Sper sa luati in considerare aceasta propunere ! Va multumesc !
dan 2015-11-12 11:46:18
De ce sa bagam atatia bani in reorganizarea unui boulevard care are trotuare largi si spatii comerciale la parterul blocurilor? Daca in conditiile astea oamenii nu sunt atrasi de zona si prefera areale istorice, cu cladiri frumoase si strazi mai mici, de ce se insista pe aceasta artera cu o monumentalitate hidoasa? Mult mai interesnte pentru pietonizare sunt zona Sf. Gheorghe (pe partea de est a bulevardului) si zona Parcului Carol (Fabrica, Arenele Romane, Observatorul Astronomic)... NU reamenajarii Bd. Unirii dar parcarea subterana ar fi utila.
Niculae Oana 2015-11-12 17:38:30
Inteleg preocuparea si nevoia de a reorganiza anumite spatii publice in Bucuresti. Cu toate acestea, alegerea zonei nu este una tocmai fericita. Asa cum s-a mentionat deja in alte mesaje, bd. Unirii dispune deja de trotuare largi, marginite de spatii verzi. Traficul pietonal in zona nu este unul foarte intens, iar ca obiective turistice in zona nu sunt atat de multe ca numar ca sa atraga atat de multi turisti - atunci pentru ce este necesara o alta zona pietonala?
Comparand in schimb nivelul traficului rutier din zona, se poate constata destul de usor ca in acest sens ar fi nevoie de imbunatatiri pentru a putea fluidiza traficul. Pentru inceput, realizarea unor parcari subterane si interzicerea stationarii pe partea carosabila ar elibera cel putin o banda de circulatie pe sens (spun cel putin, deoarece in multe cazuri exista soferi carora nu le ajunge spatiul destinat parcarii). Acest punct din program este unul binevenit. De asemenea am observat un alt aspect care este binevenit, si anume pistele de biciclete. Sunt de acord cu amenajarea lor, dar as avea un comentariu - general valabil, nu doar pentru zona Unirii: pistele de biciclete nu ar trebui sa fie privite ca infrastructura pentru transportul zilnic, nu doar pentru plimbare. Daca am avea aceasta viziune si am privi in viitor, avand ca exemplu tari precum Olanda, am crea de la bun inceput nu piste care duc nicaieri, ci o intreaga retea care sa deserveasca cetatenii ce se deplaseaza zilnic pe doua roti spre munca.
Ce consider ca nu este necesar din acest proiect este largirea spatiului pietonal, de promenada. Sunt atatea alte zone care pot fi valorificate din acest punct de vedere, fara a interveni in sistemul rutier deja deficitar.
Filip G 2015-11-18 22:25:21
1. Cei care locuiesc în zonă știu că Bd Unirii nu prea are „vad”, fiindcă nu duce nicăieri. Deschiderea către public a unei porțiuni din parcul Parlamentului aduce un plus de atractivitate, dar ar fi de preferat crearea unui parc mai mare reunind parcul Izvor, parcul privat al Parlamentului/CMN în întregime, precum și maidanul Academiei.
2. O pietonalizare a Bd. Unirii ar duce la aglomerarea Bd. Regina Maria, unde deja este o problemă cu liniile 32 și 117, esențiale pentru locuitorii din sectorul 5. O alternativă mai utilă din perspectiva transportului public ar fi eliminarea circulației autoturismelor pe Bd. Regina Maria, creând astfel un culoar rapid pentru liniile 32 și 117, cu reorientarea traficului privat pe Bd. Unirii (introducând eventual și o pistă de biciclete în paralel cu culoarul RATB).
3. O parcare subterană într-o zonă deservită de metrou este inutilă și nu va face decât să aducă trafic suplimentar. Instituțiile publice care în prezent ocupă în mod disproporționat locurile de parcare ar trebui să se reorienteze către transportul public și car sharing. În plus, în viitor parcarea subterană va împiedica creșterea arborilor, dacă vom decide la un moment dat că ar fi bun un părculeț în Piața Constituției.
4. Ar fi utilă o pistă de biciclete Est-Vest pe Bd. Unirii.
Roxana Wring 2015-11-19 18:51:03
Solicitam CGMB sa nu adopte PUZ Piata Constitutiei, avand in vedere ca Directia de Dezvoltare Urbana nu a dovedit oportunitatea acestei interventii costisitoare. Ca si in cazul celorlalte PUZ-uri nu au fost facute publice studiile de impact economic, de circulatie, social care fundamenteaza acest proiect public.
Ionita Dan 2015-11-20 13:40:36
Daca va exista o zona pietonala semnificativ de mare si amenajata cum trebuie ea poate devenii foarte atractiva pentru bucuresteni si turisti. Ne putem gandii usor la centru pietonal din Sibiu, Brasov, Timisoara, cam toate capitalele vestice pe care ne place sa le vizitam. Toate aceste orase au o astfel de zona pietonala in centrul orasului suficient de lunga si de latapentru ca oamenii sa se poata plimba linistiti fara sa stea cu masinile in spate sau in lateral. De exemplu in acest moment pentru pietoni este imposibil sa se plimbe pe langa fantani deoarece de la trotuar pana la fantani este o distanta considerabila (zona de vegetatie+3 benzi). In noua varianta pietonii se vor putea plimba pe aceasta zona de promenada admirand fantanile, stand la terasele ce se vor deschide etc. nu trebuie sa fie 100% pentru masini (cum e acum) sau 100% pentru pietoni cu e in proiect. Daca se realizeara doar primele etape din proiect va fi foarte bine echilibrat 50-50 intre cele 2 parti. Mai existau pareri sa se faca spatiu pietonal spre parcul carol sau regina maria. Cum sa se poata compara o zona lunga, lata si centrala cum ar fi cea din proiect (unde se poate amenaja un centru precum in orasele descrise mai sus pe care ne place atat de mult sa le vizitam) cu stradute inguste (din care 1/2 este ocupata de linia de tramvai) si marginita de nenumarate cladiri in paragina cu aspect si miros "deosebit"
Ionita Dan 2015-11-20 13:48:19
Daca va exista o zona pietonala semnificativ de mare si amenajata cum trebuie ea poate devenii foarte atractiva pentru bucuresteni si turisti. Ne putem gandii usor la centru pietonal din Sibiu, Brasov, Timisoara, cam toate capitalele vestice pe care ne place sa le vizitam. Toate aceste orase au o astfel de zona pietonala in centrul orasului suficient de lunga si de latapentru ca oamenii sa se poata plimba linistiti fara sa stea cu masinile in spate sau in lateral. De exemplu in acest moment pentru pietoni este imposibil sa se plimbe pe langa fantani deoarece de la trotuar pana la fantani este o distanta considerabila (zona de vegetatie+3 benzi). In noua varianta pietonii se vor putea plimba pe aceasta zona de promenada admirand fantanile, stand la terasele ce se vor deschide etc. nu trebuie sa fie 100% pentru masini (cum e acum) sau 100% pentru pietoni cu e in proiect. Daca se realizeara doar primele etape din proiect va fi foarte bine echilibrat 50-50 intre cele 2 parti. Mai existau pareri sa se faca spatiu pietonal spre parcul carol sau regina maria. Cum sa se poata compara o zona lunga, lata si centrala cum ar fi cea din proiect (unde se poate amenaja un centru precum in orasele descrise mai sus pe care ne place atat de mult sa le vizitam) cu stradute inguste (din care 1/2 este ocupata de linia de tramvai) si marginita de nenumarate cladiri in paragina cu aspect si miros "deosebit"