Directia Generala Administratie si Relatia cu CGMB - CONSULTAREA CETĂȚENILOR ȘI A ASOCIAȚIILOR LEGAL CONSTITUITE
Proiect de hotărâre privind aprobarea documentatiei de urbanism Plan Urbanistic Zonal (PUZ)P.U.Z. - STR. PRINOSULUI NR.13-15-17-19, SECTOR 4, BUCURESTI
Comentarii
Staicu 2014-04-08 10:14:49
Titularul proiectului,dl.Stan Catalin detine in proprietate 1000 mp teren in str,Prinosului nr.19.Partenerul,dl.Harba Ramirez detine in proprietate 1120 mp cu acte,pentru restul de 557 mp nu detine acte de proprietate.Din aceasta suprafata 100 mp imi apartin,dar dl.Harba nu doreste sa-i restituie.In consecinta ne judecam,dosar 38705/4/2012 la Judecatoria sectorului 4.Litigiul este in curs,in faza de expertiza.Finalizarea procesului dupa hotararea definitiva si irevocabila.Consider ilegal acordarea unor avize la un proiect de viitor pe un teren cu proprietate incerta.In plus pe schita proiectului pe primul ampla sament se specifica P+2 iar in dreapta ,la explicatii se specifica P+3.Care este realitatea? Zona este prevazuta in PUG pentru L+2.De ce se incearca modificarea planului general cu turnuri de P+11 care sfideaza specialistii care au semnat PUG-ul? Societatea Comerciala Dacra Studio SRL care a elaborat proiectul este interesata de profit,face promisiuni in numele investitorilor de adaptare a infrastructurii la cerintele blocurilor proiectate,angajandu-se chiar la construirea unei infrastructuri noi care nu se regaseste in proiecte.Evident sunt angajamente gratuite .Investitorii nu s-au pronuntat in acest sens.Ce putere financiara au ca sa realizeze proiectul cu o noua infrastructura?Riveranii care nu au fost de acord cu primul proiect isi mentin dezacordul pe aceleasi motivatii.
Andreea Chiriac 2014-04-08 14:06:14
proiectul supus dezbaterii publice prezinta informatii eronate/ ireale cu privire la situatia reala a proprietatii si amplasamentului zonal astfel:
* amplasamentul in cauza este proprietatea dlui Harba Ramirez si nu a dlui Stan Calin, proprietate aflata in litigiu de granituire cu proprietarii aflati la limita de Sud de proprietatii pe rolul Judecatoriei Sector 4 => suprafata reala a terenului urmand a fi stabilita de justitie => coeficientii urbanistici calculati nu tin cont de realitatea juridica.
* coeficientii avizati incalca prevederile LG 350/2001 actualizata (art 32) care nu permit modificarea coeficientilor urbanistici cu mai mult de 20%=> CUT de 3,45mp ADC/mpteren este mai mult decat dublul situatiei actuale CUTmax= 1,3mpADC/mpteren, ca sa nu mai discutam de regimul de inaltime in zona. In plus, avizul de oportunitate nr. 23/21.08.2012 face referire la alti coeficienti de urbanism pentru respectiva proprietate, inferiori celor avizati - este cumva normal asa ceva?
* plansa avizata cu privire la traseul strazii Prinosului, respectiv conexiunea acesteia cu Calea Vacaresti nu respecta situatia de fapt din teren (i.e. strada astfaltata pana la limita de proprietate a prinosului nr. 13, ingradita cu piloni pt oprirea eventualei circulatii in zona catre Calea Vacaresti, deschidere de strada limitata => pentru largire si efectuare de circulatie este nevoie de expropriere)
*nu s-a efectuat un studiu al utilitatilor in zona, respectiv daca pot sustine o dezvoltare conform parametrilor urbanistici si nici sursele de finantare a unor asemenea lucrari suplimentare.
*zona este zona protejata fiind la limita cu Muzeul Memorial Tudor Arghezi => proiectul aduce impact negativ asupra patrimoniului cultural
In consecinta solicit respectuos neavizarea/respingerea proiectului de PUZ, respective pastrarea coeficientilor urbanistici ai zonei dinainte de emiterea avizului de oportunitate, respectiv a avizului preliminar.
Andreea Chiriac 2014-04-09 13:43:21
proiectul supus dezbaterii publice prezinta informatii eronate/ ireale cu privire la situatia reala a proprietatii si amplasamentului zonal astfel:
* amplasamentul in cauza este proprietatea dlui Harba Ramirez si nu a dlui Stan Calin, proprietate aflata in litigiu de granituire cu proprietarii aflati la limita de Sud de proprietatii pe rolul Judecatoriei Sector 4 => suprafata reala a terenului urmand a fi stabilita de justitie => coeficientii urbanistici calculati nu tin cont de realitatea juridica.
* coeficientii avizati incalca prevederile LG 350/2001 actualizata (art 32) care nu permit modificarea coeficientilor urbanistici cu mai mult de 20%=> CUT de 3,45mp ADC/mpteren este mai mult decat dublul situatiei actuale CUTmax= 1,3mpADC/mpteren, ca sa nu mai discutam de regimul de inaltime in zona. In plus, avizul de oportunitate nr. 23/21.08.2012 face referire la alti coeficienti de urbanism pentru respectiva proprietate, inferiori celor avizati - este cumva normal asa ceva?
* plansa avizata cu privire la traseul strazii Prinosului, respectiv conexiunea acesteia cu Calea Vacaresti nu respecta situatia de fapt din teren (i.e. strada astfaltata pana la limita de proprietate a prinosului nr. 13, ingradita cu piloni pt oprirea eventualei circulatii in zona catre Calea Vacaresti, deschidere de strada limitata => pentru largire si efectuare de circulatie este nevoie de expropriere)
*nu s-a efectuat un studiu al utilitatilor in zona, respectiv daca pot sustine o dezvoltare conform parametrilor urbanistici si nici sursele de finantare a unor asemenea lucrari suplimentare.
*zona este zona protejata fiind la limita cu Muzeul Memorial Tudor Arghezi => proiectul aduce impact negativ asupra patrimoniului cultural
In consecinta solicit respectuos neavizarea/respingerea proiectului de PUZ, respective pastrarea coeficientilor urbanistici ai zonei dinainte de emiterea avizului de oportunitate, respectiv a avizului preliminar.
Dumitrescu Ionut Cristian 2014-04-09 14:39:35
Nu se poate asa ceva...pe zi ce trece vad din ce in ce mai multe magarii,nereguli si mizerii...m-am saturat si o spun in numele tuturor,ne-am saturat sa vedem stiri despre tot felul de proiecte aberante menite sa umfle buzunarele celor din conducere...NU SE POT CONSTRUII CLADIRI LANGA MONUMENTE,NU SE POT CONSTRUII CLADIRI PE PUTINELE SPATII VERZI RAMASE IN BUCURESTI SI INCA ALTE MULTE ASPECTE PE CARE LE STITI!!!
Alexandru Jieanu 2014-04-09 14:40:03
Buna ziua,

Prin acest mesaj doresc sa va atrag atentia asupra faptului ca blocul pe care doriti sa il construiti nu se incadreaza deloc in arhitectura zonei. Puteti construi un bloc de 11 etaje si in alta parte, nu neaparat aici. Mie unul nu mi-ar placea si nici nu sunt de acord. Am observat ca si-au mai aratat si alte persoane indignarea. Sper sa tineti cont.

Cu stima,
Alexandru Jieanu
Alexandru Mironov 2014-04-09 14:50:07
Este o ruşine distrugerea ansamblului Mărţişor, prin încadrarea lui între construcţii foarte înalte, cum este cea în curs de aprobare. Tudor Arghezi şi-a lăsat casa publicului, tocmai pentru ca acesta să se bucure de un petec de livadă şi grădină în oraş, nu între betoane.
Vandenbergen 2014-04-09 14:51:07
Va rog justificati: "Casa lui Tudor Arghezi, monument de primă importanţă pentru cultura română, ar putea fi sufocată de două turnuri din sticlă, potrivit unui proiect imobiliar postat pe site-ul Primăriei Capitalei. Ministerul Culturii a dat aviz favorabil celor două construcţii, deşi recunoaşte în acelaşi document că e vorba de o zonă protejată." Sursa : http://www.digi24.ro/Stiri/Digi24/Actualitate/Stiri/Blocuri+de+11+etaje+langa+casa+lui+Tudor+Arghezi+Ministerul+Cult
si - Legea nr. 401/2003 pentru modificarea si completarea Legii nr. 50/1991 privind autorizarea
executarii lucrarilor de constructiia publicata în Monitorul Oficial al Românieia Partea I-a, nr. 749 din 27 octombrie 2003;
Delia Mihalache 2014-04-09 14:54:01
Va solicit sa respingeti acest proiect intrucat propunerea urbanistica este contrara interesului locuitorilor zonei si interesului general al bucurestenilor din punct de vedere istoric, urbanistic si arhitectural. Va solicit sa tineti cont astfel de opiniile exprimate deja de directorul Muzeului National al Literaturii Romane dl. Lucian Chisu si de dna Mitzura Arghezi, fiica scriitorului si curator al Muzeului Memorial 'Tudor Arghezi'.
Adela Rapeanu 2014-04-09 14:56:26
Este o rusine modul in care Primaria Municipiului Bucuresti intelege sa ingrijeasca si sa protejeze, confrom legii, cladirile cu valoare de patrimoniu, istoria si cultura acestui oras.

Este o rusine modul in care Primaria Municipiului Bucuresti intelege sa acorde autorizatii de constructie si avize de urbanism pentru cladiri ce depasesc inaltimea zonei in care se afla, pentru cladiri cu arhitectura moderna in zone interbelice, condamnand astfel orasul care este al nostru, al cetatenilor, la santiere poluante si la un peisaj care nu va putea fi fructificat nici turistic, nici in vreun alt fel de catre urmasii nostri.

Este rusinos ceea ce faceti, stimati consilieri si stimate primar general Sorin Oprescu. Macar dumneavoastra, in calitate de prof. dr. ar trebui sa aveti o mai buna cunoastere si o mai mare grija pentru sanatatea mentala si fizica a acelora care v-au votat si va platesc taxele.

In caz ca nu este clar din mesajul de mai sus, exercitandu-mi dreptul de cetatean in cadrul acestei dezbateri publice rog municipalitatea bucuresteana sa renunte la acest proiect si sa revizuiasca intreaga politica de urbanism de-a dreptul deficitara in ceea ce priveste interesul public al cetatenilor si nu cel privat sau propriu.
Mihai Bugu 2014-04-09 14:56:48
E o aberatie, proiectul asta in locul asta. Sunt profund impotriva.
petru 2014-04-09 15:09:42
nu sunt de acord cu proiectul intrucat ar incalca flagrant dimensiunile acceptabile din zona. de asemenea, nici modificarea puz-ului nu poate fi acceptabila fiindca, dupa cum s-a vazut in atatea cazuri (poate cel mai faimos, cathedral plaza), aceasta nu asigura unitatea urbanistica a zonei; adesea prin modificare ea este incalcata. in sfarsit, fiind langa o cladire ce tine de patrimoniul cultural national, consider ca ridicarea noului imobil ar crea un precedent pentru noi constructii in zona, afectand ambianta originala a fostei proprietati a lui Arghezi.
Voicu Radescu 2014-04-09 15:10:25
Rog nu inghesuiti marturiile vii despre oamenii mari ai Bucurestiului si ai tarii, intre constructii jalnic "marete" ce vor vorbi oamenilor numai despre interesele efemere si meschine ce guverneaza momentan contemporaneitatea. Nu construiti linga Martisorul lui Arghezi. Nu-i striviti, dupa ani, personalitatea!
Alexandra Stanca 2014-04-09 15:13:57
Buna ziua, am observat cu mirare ca doriti sa aprobati pentru acest proiect un POT de 60%, mai mare cu 33% decat cel permis prin lege pentru zona respectiva, de asemenea un CUT de 2.65 ori mai mare si un regim de inaltime de (numai) inca 9 etaje in plus (adica o depasire cu 450%!!!) fata de reglementarile pentru zona in cauza. Din "expunerea de motive" inteleg ca Autoritatea Publica locala are dreptul sa aprobe anumite derogari de la cele ale zonei, insa consider ca este un abuz ca acestea sa fie de o asemenea anvergura, astfel incat solicit sa se precizeze care este derogarea maxima (% sau absolut) ce poate fi aprobata de o autoritate locala (sau in ce lege se prevad astfel de limitari), mai ales in conditiile in care pentru persoane fizice in mod clar nu se fac astfel de derogari!

Ioana Manuta 2014-04-09 15:25:47
Buna ziua,

avand in vedere invecinarea cladirii de P+11 cu alte cladiri cu regim P+2 printre care se numara si casa muzeu Tudor Arghezi, va rog sa nu avizati inceperea acestui proiect. Sunt multe zone in Bucuresti sau in imprejurimi unde ar fi potrivite asemenea cladiri (P+11), insa peisajul actual al capitalei nu ar trebui fragmentat si mai mult decat este.

Va multumesc,
Ioana Manuta
Radu Sandovici 2014-04-09 15:35:50
Buna ziua,
Numele meu este Radu Sandovici, sunt arhitect urbanist, absolvent al Universitatii de Arhitectura si Urbanism Ion Mincu.
In calitate de cetatean al Bucurestiului si in acelasi timp de specialist in urbanism, va solicit sa nu aprobati Proiectul Urbanistic zonal pentru strada Prinosului nr. 13-15-17-19, sector 4, Bucuresti.
Punctul de vedere exprimat de Muzeul literaturii romane, prin persoana curatorului, Mitzura Arghezi, este cat se poate de relevant in aceasta privinta. Expunerea de motive a Primarului General lipseste cu desavarsire, cu toate ca exista o pagina cu acest titlu, continutul acesteia nu face decat o insiruire de acte, dar nu spune nimic despre motivele pentru care acest proiect ar trebui aprobat.

Cu respect,
urb. drd. Radu Sandovici
Andreea Gofita 2014-04-09 15:57:40
Domnule Oprescu, aveti un Bucuresti intreg la dispozitie sa construiti blocuri. Aveti insa si responsabilitatea de a nu distruge memoria locuitorilor, de a valorifica toate cladirile de patrimoniu, de a-i respecta astfel pe cei care v-au ales
Boca Nicoleta 2014-04-09 15:59:05
Cetățenii care v-au făcut cadou votul pe care l-ați "cersit" atâta ,va roagă sa va ganditi si la dezvoltarea durabilă a orașului ,nu numai la avantajele de moment
Chifu Alex 2014-04-09 16:01:10
NU sunt de acord cu construirea unui bloc de 11 etaje langa casa lui Tudor Arghezi ce reprezinta un monument de cultura. Nu consider just sa se aprobe o astfel de constructie in aceste conditii.
Sorin 2014-04-09 16:12:39
Sustin acest proiect! E o dovada de vizionarism din partea domnului primar Oprescu!
Raluca Munteanu 2014-04-09 16:28:30
Inca un proiect ridicol care nu face decit sa dovedeasca ca PMB nu are nici o grija fata de oras si patrimoniu! Din primele "avize" se dovedeste superficialitatea cu care "specialistii si birocratii primariei trateaza problema: expunerea de motive pentru care se cere derogarea este doar o insiruire de articole din lege care permite aministratiei sa accepte derogarea, dar nici un motiv clar (de ex: vreo 10 etaje in loc de 2 pentru ca vreau profit 300% si sa-mi ramina si pentru spaga). Trist si ingrijorator e ca si directia de cutlura e de acord (la modul foarte sec) cu faptul ca in zona de protectie a monumentului e ok sa trintesc o pleasca, "in trepte" o sa zica... 3 etaje spre muzeu si spre strada 11.
Tehnic insa s-a uitat cineva la faptul ca blocul de 11 etaje are retragere de 2,5 e la limita de proprietate, cona zontruibila cu inaltime mare pare inghesuita cu lingurita. Nu mai zic de cum ar arta volumetria in raport cu strada si restul caselor si cladirilor. Locul e un punct delicat, ca multe altele din Bucuresti - ramasite intre un tesut vechi coerent, valoros si interventiile brutale comuniste. Tratarea lui ar trebui sa gaseasca echilibrul potrivit care sa cicatrizeze rana, dar in realitate nu face decit s-o adinceasca si sa declare fatis ca tesutul vechi e condamnat la disparitie si ca n-ar evaloarea, iar muzeul... se poate ignora :(
Solicit imperativ primariei si consiliului general sa nu aprobe acest proiect si sa inceteze aceste practici care distrug identitatea orasului si calitatea vietii cetatenilor!
Cosmin Trundea 2014-04-09 16:28:36
Cladirea proiectata nu este integrata in specificul zonei. Regimul de inaltime al cladirii nu corespunde cladirilor imediat inconjutatoare. Contructria unei astfel de cladiri va avea un impact negativ asupra vietii de zi cu zi a cetatenilor din zona datorita lipsei locurilor de parcare auto, a capacitatii limitate a retelei de curent electric si a retelei de alimentare cu apa.
Cosmin Trundea 2014-04-09 16:28:54
Cladirea proiectata nu este integrata in specificul zonei. Regimul de inaltime al cladirii nu corespunde cladirilor imediat inconjutatoare. Contructria unei astfel de cladiri va avea un impact negativ asupra vietii de zi cu zi a cetatenilor din zona datorita lipsei locurilor de parcare auto, a capacitatii limitate a retelei de curent electric si a retelei de alimentare cu apa.
marinela scarlat 2014-04-09 16:50:13
o asemenea cladire vine in contradictie cu arhitectura din zona, de ce trebuie stricat si ceea ce mai avem frumos in oras, sa lasam constructiile inalte sa se ridice undeva marginal si sa incercam sa recuperam si sa pastram ceea ce mai exista. Orase precum Praga, Budapesta au o zona marginala cu blocuri iar strazile cu case, zonele mai vechi ale orasului au fost conservate fara a se amesteca sticla, metalul si cimentul (rece si respingator) cu "caldura" caselor imprejmuite de curti pline de vegetatie si liniste
Tiberiu Florescu 2014-04-09 16:57:52
Buna ziua, va solicit sa nu aprobati acest proiect intrucat nu corespunde interesului locuitorilor zonei si nici interesului general al bucurestenilor din punct de vedere cultural, istoric si urbanistic. Va solicit sa tineti cont de opiniile exprimate de directorul Muzeului National al Literaturii Romane si de Mitzura Arghezi, fiica autorului si curator al Muzeului Memorial 'Tudor Arghezi'. Cu stima, Tiberiu Florescu
Marius Avram 2014-04-09 17:44:40
Domnilor consilieri,

Va rog sa nu aprobati acest proiect. Motivele contra s-au dezbatut pe larg in presa.

Casa memoriala a lui Tudor Arghezi va fi afectata de cladirile de 11 etaje.
Daca Ministerului Culturii nu-i pasa de acest amanunt, sper ca dumneavoastra aveti mai mult respect pentru cultura romana.

Cu respect,

Marius Avram
Marius 2014-04-09 17:51:38
Consider ca acest proiect va contribui la degradarea istoriei Mun. Bucuresti, fiind amplasat in imediata vecinatate a casei lui Tudor Arghezi. Avand in vedere regimul de inaltime exagerat, imi exprim dezacordul fata de acest proiect si va solicit respingerea lui.
Cornel Dorobat 2014-04-09 17:55:32
Propun sa nu aprobati acest proiect intrucat nu corespunde interesului general al bucurestenilor din punct de vedere cultural, istoric si urbanistic.

Propun sa tineti cont si de opiniile exprimate de directorul Muzeului National al Literaturii Romane si de Mitzura Arghezi, fiica autorului si curator al Muzeului Memorial 'Tudor Arghezi'.
Florin 2014-04-09 17:59:00
Fireste ca nu sunt de acord cu acest proiect. Aveti grija de patrimoniul cultural. De cand cu turnul de langa biserica catolica, primaria isi permite orice, daca nimeni nu reactioneaza. Ma opun acestui proiect. Consider ca nu este normal demararea lui. Va rog sa opriti acest proiect. Cu stima, un cetatean informat!
Miruna Bădescu 2014-04-09 18:10:46
Este vorba cumva de un bloc de 11 etaje langa casa lui Tudor Arghezi? Un categoric nu!

Nu puteți continua să aprobați construcția de blocuri în zonele de case! Toate fostele cartiere rezindențiale arată jalnic, blocuri ieftine în construcție, arhitectură oribilă, trotuare cu găuri și denivelări din cauza lucrărilor la aceste blocuri și un aspect general de zonă bombardată!
Catalin 2014-04-09 18:13:21
Buna ziua,

Nu sunt de acord cu acest proiect. Nu este in armonie cu arhitectura zonala.

Cu stima,
Catalin N.
marinela scarlat 2014-04-09 18:18:46
o asemenea cladire vine in contradictie cu arhitectura din zona, de ce trebuie stricat si ceea ce mai avem frumos in oras, sa lasam constructiile inalte sa se ridice undeva marginal si sa incercam sa recuperam si sa pastram ceea ce mai exista. Orase precum Praga, Budapesta au o zona marginala cu blocuri iar strazile cu case, zonele mai vechi ale orasului au fost conservate fara a se amesteca sticla, metalul si cimentul (rece si respingator) cu "caldura" caselor imprejmuite de curti pline de vegetatie si liniste
Asociatia Salvati Bucurestiul 2014-04-09 18:54:50
In temeiul articolului 6 alin. (7) al Legii 52/2003 va solicitam organizarea unei sedinte de dezbatere publica.

Este o noua golanie urbanistica. Dupa Academia Domneasca a lui Brancoveanu, dupa casa lui Vladimir Ghika, dupa casa lui Spiru Haret, acum casa lui Arghezi.

Certificatul de urbanism a fost emis in mod ilegal de Primarul Sectorului 4, care nu este competent sa il emita in zona de protectie a unui monument istoric.


Florentina Tautu 2014-04-09 18:56:46
Ca locuitor al cartierului Martisor NU SINT de acord cu acest proiect care
1. va strica in totalitate aspectul urbanistic al zonei,
2. nu aduce niciun folos comunitatii ba din contra va produce cheltuieli mai mari cu intretinerea drumurilor si a curateniei prin cresterea traficului de masin si de persoane intr-o zona care nu este facuta pentru asa ceva
3. va duce la cresterea poluarii in zona dat fiind cresterea de trafic si micsorarea spatiului verde
4. posibil va duce la crestere a problemelor sociale si infractionale din zona prin diferitele activitati pe care le poate introduce (magazine, hotel, parcari mari, alte activitati economice)
5. creaza oportunitatea construirii unor constructii asemanatoare pe viitor intr-un cartier care are farmecul construit pe casele unifamiliale si strazile marginite de pomi
6. tulbura linistea celor care vor vizita casa memoriala Arghezi prin introducerea unei surse masive de zgomot civic pe care-l reprezinta un bloc de 11 etaje.
7. o contructie de 11 etaje in Bucuresti, zona seismica severa, prezinta o sursa de risc si pentru casele inconjuratoare data fiin distanta prevazuta.

Pe scurt acest proiect ESTE O MARE MIZERIE pentru cartierul Martisor si daca se va aproba se va alatura celorlate mizerii urbanistrice aprobate de primaria in sectorul 4.
Florentina Tautu 2014-04-09 18:56:46
Ca locuitor al cartierului Martisor NU SINT de acord cu acest proiect care
1. va strica in totalitate aspectul urbanistic al zonei,
2. nu aduce niciun folos comunitatii ba din contra va produce cheltuieli mai mari cu intretinerea drumurilor si a curateniei prin cresterea traficului de masin si de persoane intr-o zona care nu este facuta pentru asa ceva
3. va duce la cresterea poluarii in zona dat fiind cresterea de trafic si micsorarea spatiului verde
4. posibil va duce la crestere a problemelor sociale si infractionale din zona prin diferitele activitati pe care le poate introduce (magazine, hotel, parcari mari, alte activitati economice)
5. creaza oportunitatea construirii unor constructii asemanatoare pe viitor intr-un cartier care are farmecul construit pe casele unifamiliale si strazile marginite de pomi
6. tulbura linistea celor care vor vizita casa memoriala Arghezi prin introducerea unei surse masive de zgomot civic pe care-l reprezinta un bloc de 11 etaje.
7. o contructie de 11 etaje in Bucuresti, zona seismica severa, prezinta o sursa de risc si pentru casele inconjuratoare data fiin distanta prevazuta.

Pe scurt acest proiect ESTE O MARE MIZERIE pentru cartierul Martisor si daca se va aproba se va alatura celorlate mizerii urbanistrice aprobate de primaria in sectorul 4.
Alexandru Pana 2014-04-09 19:16:43
Acest plan urbanistic zonal nu face altceva decat sa incalce flagrant prevederile planului urbanistic general al Bucurestiului, pentru aceasta zona. Astfel, conform planului urbanistic general acesta zona este clasificata ca L1a – zona locuintelor individuale si colective mici, avand indicatorii urbanistici : POTmax=45%, CUTmax 1,3 si inaltimea maxima P+2E. Planul urbanistic zonal aflat in dezbatare publica propune marirea iresponsabila a tuturor acestor indicatori la : POT=60%, CUT=3,45 si inaltime P+2E - P+7E - P+ 11E. Cum este posibil sa se propuna 7 si 11 etaje in zona unde sunt permise numai 2 etaje ? Nu este admisibila nici cresterea CUT de peste 2,6 ori (de la 1,3 la 3,45). Care este justificarea pentru o astfel de propunere iresponsabila si nociva pentru oras? Asa se realizeaza dezvoltarea armonioasa a orasului, prin aprobarea de bocuri intre case si cresterea indicatorilor urbanistici dupa bunul plac ? Faptul ca arhitectul sef al Bucurestiului si Primarul General avizeaza astfel de proiecte, care mutileaza orasul, nu poate fi justificat. De aceea dezvoltarea Bucurestiului in anii de dupa 1989 a fost numita « dezastru urbanistic ». De asemenea, acesti mastodonti se vor ridica in vecinatatea casei memoriale Tudor Arghezi "Martisor", o cladire cu un etaj aflata intr-o gradina (cu livada) generoasa, dispretuind memoria acestui mare scriitor.
Sper ca acest proiect sa fie respins de Consiliul General al Municipiului Bucuresti.
Emilian Dobroslav 2014-04-09 21:54:58
proiectul este o calamitate, ar trebui sistate complet construirile de cladiri inalte in zone centrale si semi-centrale ale Bucurestiului. sunt total impotriva
Andrei Știrbu 2014-04-09 22:30:13
Îmi exprim dezaprobarea față de acest proiect ca și față de toate proiectele prin care s-a alterat atmosfera veche a străzilor Bucureștiului. Patrimoniul construit istoric reprezintă cel mai prețios martor al trecutului unui popor, vorbind fără cuvinte despre modul de viață și structura societăților apuse. Fără acest patrimoniu, nu avem un reper al propriei identități și fără conștiința acestei identități națiunea devine o simplă populație cu preocupări strict biologice, supusă deraierilor culturale și morale de tot felul, manifestate prin kitsch, lipsă de spirit civic și responsabilitate socială etc.
Stefan 2014-04-09 22:39:06
Nu
Dorel 2014-04-09 22:53:52
iarasi turnuri? Nu va mai saturati? E atata teren in tara asta si tot faceti turnuri. Si unde, chiar intr-o zona de case. Mai lasati-ne cu proiectele astea, Reveniti cu picioarele pe pamant.
Emilian Dumitrescu 2014-04-10 08:47:22
Ansamblul Casa Memoriala Tudor Arghezi trebuie sa fie conservat si exploatat asa cum a ramas dupa disparitia maestrului. Orice constructie adaugata va distuge istoria acestui loc, nici o suma de bani incasata din construirea de imobile in acest ansamblu nejustificand faptul ca administratia actuala renunta foarte usor la identitatea noastra culturala.
Valentin Salageanu 2014-04-10 18:40:47
Buna ziua,

Va rog ca in spiritul si litera legii sa nu aprobati construirea acestui imobil. Derogarea nu este un principiu in practica arhitecturii, a urbanismului si a planificarii teritoriale. Respectati identitatea orasului respectand monumentele sale.

Va multumesc
Radu 2014-04-12 09:56:54
De ce nu publicati toate mesajele?