Directia Generala Administratie si Relatia cu CGMB - CONSULTAREA CETĂȚENILOR ȘI A ASOCIAȚIILOR LEGAL CONSTITUITE
Proiect de hotărâre privind aprobarea Planului Urbanistic de Detaliu PUD - CA ROSETTI nr. 1-3 , Sector 1
Comentarii
Alin Toma 2014-01-03 12:14:16
Asa ceva langa Atheneul Roman!? Nu este cam mult? De ce avem nevoie de asa ceva acolo?
Sava V 2014-01-03 14:41:57
Nu, pentru ca se vor taia copacii.
Roxana Wring 2014-01-03 16:24:20
Avind in vedere modul in care proiectul va afecta unul dintre cele mai emblematice monumente istorice ale Romaniei, Ateneul Roman, solicitam, in temeiul legii 52/2003, organizarea unei dezbateri publice.
Dan 2014-01-03 18:46:03
Ma opun mutilarii uneia din cele mai frumoase piete ale orasului, cu un bloc plasat langa Ateneu.
Acest proiect sfideaza orice reguli de urbanism si bunul simt.

Ma surprinde indiferenta si servilismul unor "arhitecti" si a functionarilor care ar trebui sa protejeze patrimoniul acestui oras.
Asociatia Salvati Bucurestiul 2014-01-03 18:52:46
Subscrisa Asociatia Salvati Bucurestiul, inregistrata în Registrul Special al Asociatiilor si Fundatiilor sub nr. 1030/A/2008, cu sediul ales pentru comunicarea corespondentei in Bucuresti, str. Mihail Mirinescu nr. 12, et. 1, ap. 3, sector 5, reprezentata de Nicusor-Daniel Dan, presedinte

1. In temeiul art. 6 alin. (7) din Legea 52/2003, va solicitam organizarea unei sedinte de dezbatere publica inainte de supunerea spre aprobare a Consiliului General al Municipiului Bucuresti a proiectului Plan Urbanistic de Detaliu C. A. Rosetti nr. 1-3, Bucuresti sector 1.

2. Va comunicam opozitia Asociatiei la acest proiect, pentru urmatoarele motive:
- proiectul este ilegal, intrucat prevede construirea pe spatiul verde
- proiectul este ilegal, intrucat reglementeaza prin PUD chestiuni specifice unui PUZ
- proiectul este neoportun, intrucat agreseaza o zona istorica reprezentativa a Bucurestiului; cladirea prevazuta de PUD sufoca cladirea restaurantului Cina, monument istoric; cladirea prevazuta de PUD este mai inalta, la cornisa, decat cladirea Ateneului Roman.

Asociatia Salvati Bucurestiul
prin Nicusor Dan, presedinte
Ana Maria 2014-01-05 18:03:29
Ca de obicei marile tunuri ale primariei Generale se trag in liniste.
Asa se intampla si cu acest proiect care se adauga celor din Dorobanti si Primaverii.
Credeti ca este normal domnilor sa puneti dezbaterea publica pentru asemenea proiecte care mutileaza Bucurestiul, intre Craciun si Sfantul Ion ?
Ce conteaza ca este zona protejata ?
Ce conteaza ca este in preajma unor monumente istorice si de arhitectura ?
Ce conteaza ca in legislatia actuala urbanistica nu mai avem mezanin ?
Ca sa va serviti scopul si clientii treceti peste orice fel de restrictii.
De ce pe unii ii puricati si la virgula si le intoarceti lucrarile si altora le scrieti voi proiectele ?
De ce ne credeti prosti ?
Cand veti invata oare ca a sta pe acele scaune nu inseamna a va bate joc de noi si de Bucuresti ?
Urat domnilor arhitecti !!!
Dan 2014-01-05 18:25:03
De ce nu apar mesajele?
Intentionat s-a ales perioada sarbatorilor pentru a mima consultarea publica.
Rusine!
Cristian 2014-01-06 13:10:59
Consider ca initiativa acestui proiect este una pozitiva, una ce propune in linii mai mult sau mai putin subtile, redarea gradinii si cladirii restaurantului Cina Bucurestenilor si deschiderea sitului catre oameni si oras.

Insertia propusa este indrazneata, reuseste sa se integreze in peisajul incarcat de valoare istorica si culturala, fara sa il stirbeasca.

Proiectul vine in intampinarea acestei initiative si propune totodata un contrast evident intre “vechi” si nou”, care completeaza si leaga functional si estetic elementele arhitecturale ale zonei.

Este de apreciat ca exista investitori care sunt dispusi sa restaureze un imobil, dand valoare zonei si nu numai sa construiasca de la 0. Initiativa este binevenita, asa ca sustin acest proiect.
Cristian 2014-01-06 13:26:48
Consider ca initiativa acestui proiect este una pozitiva, una ce propune in linii mai mult sau mai putin subtile, redarea gradinii si cladirii restaurantului Cina Bucurestenilor si deschiderea sitului catre oameni si oras.

Insertia propusa este indrazneata, reuseste sa se integreze in peisajul incarcat de valoare istorica si culturala, fara sa il stirbeasca.

Proiectul vine in intampinarea acestei initiative si propune totodata un contrast evident intre “vechi” si nou”, care completeaza si leaga functional si estetic elementele arhitecturale ale zonei.

Este de apreciat ca exista investitori care sunt dispusi sa restaureze un imobil, dand valoare zonei si nu numai sa construiasca de la 0. Initiativa este binevenita, asa ca sustin acest proiect.
Alexandra 2014-01-06 13:36:12
Acest proiect este foarte oportun Bucurestiului. Imobilul este ultimul din zona care treneaza nerestaurat. Constat din proiectul de hotarare si din documentatia propusa pentru PUD ca se reintroduce circulatiei publice, ceea ce reprezinta un mare beneficiu atat pentru rezidentii bucuresteni care tranziteaza frecvent, cat si pentru turisti si pietoni ocazionali. Cladirea noua, conform planselor, se incadreaza in reglementarile PUZ ZP 16, avand indicatorii urbanistici chiar mult inferiori. Ofer un vot de incredere elaboratorilor proiectului.
Anca 2014-01-06 13:48:30
In calitate de cetatean al Bucurestiuli si de iubitor al frumosului imi doresc sa am acces la cladiri de valoarea si potentialul estetic ale unui monument ca Cina. Consider ca proiectul imi va oferi aceasta posibilitate si ca, mai mult decat atat, va crea coerenta arhitecturala a Caii Victoriei din zona Ateneului si va creste perceptia de siguranta si de salubritate la intersectia dintre Calea Victoriei si CA Rosetti.
Mihai Blaga 2014-01-06 14:08:48
Corupţia este "cancerul lumii moderne". Asta crede liderul spiritual tibetan Dalai Lama, care, ingrijorat de aceasta problema, a discutat duminica cu premierul Indiei

El a mai spus ca indienii, de altfel oameni religiosi care se roaga la casele lor, "ar trebui sa se roage pentru ca cei corupti sa fie luati la cer mai repede, astfel incat tara sa fie curata", potrivit Wall-Street.ro.

Dalai Lama a explicat ca a vazut personal, in timp ce calatorea in India, cum coruptia loveste cel mai puternic oamenii saraci din mediul rural, unde resursele destinate pentru ei ajung doar partial sau deloc.

"Coruptia este, de asemenea, o forma de violenta", a completat liderul tibetan.


Constantin 2014-01-06 14:21:34
Sunt pentru. Dupa schimbarea centrului vechi, cred ca este timpul si altor locuri din Bucuresti sa capete o fata noua. Proiectul se poate transforma intr-un spatiu cu magazine cum exista si in alte capitale ale lumii, langa cladirile cu destinatie culturala, vezi Scala din Milano.
Constantin 2014-01-06 14:21:51
Sunt pentru. Dupa schimbarea centrului vechi, cred ca este timpul si altor locuri din Bucuresti sa capete o fata noua. Proiectul se poate transforma intr-un spatiu cu magazine cum exista si in alte capitale ale lumii, langa cladirile cu destinatie culturala, vezi Scala din Milano.
Constantin 2014-01-06 14:23:34
Sunt pentru. Dupa schimbarea centrului vechi, cred ca este timpul si altor locuri din Bucuresti sa capete o fata noua. Proiectul se poate transforma intr-un spatiu cu magazine cum exista si in alte capitale ale lumii, langa cladirile cu destinatie culturala, vezi Scala din Milano.
Constantin 2014-01-06 14:23:42
Sunt pentru. Dupa schimbarea centrului vechi, cred ca este timpul si altor locuri din Bucuresti sa capete o fata noua. Proiectul se poate transforma intr-un spatiu cu magazine cum exista si in alte capitale ale lumii, langa cladirile cu destinatie culturala, vezi Scala din Milano.
Constantin 2014-01-06 14:23:51
Sunt pentru. Dupa schimbarea centrului vechi, cred ca este timpul si altor locuri din Bucuresti sa capete o fata noua. Proiectul se poate transforma intr-un spatiu cu magazine cum exista si in alte capitale ale lumii, langa cladirile cu destinatie culturala, vezi Scala din Milano.
Constantin 2014-01-06 14:24:09
Sunt pentru. Dupa schimbarea centrului vechi, cred ca este timpul si altor locuri din Bucuresti sa capete o fata noua. Proiectul se poate transforma intr-un spatiu cu magazine cum exista si in alte capitale ale lumii, langa cladirile cu destinatie culturala, vezi Scala din Milano.
Constantin 2014-01-06 14:24:21
Sunt pentru. Dupa schimbarea centrului vechi, cred ca este timpul si altor locuri din Bucuresti sa capete o fata noua. Proiectul se poate transforma intr-un spatiu cu magazine cum exista si in alte capitale ale lumii, langa cladirile cu destinatie culturala, vezi Scala din Milano.
Constantin 2014-01-06 14:29:00
Sunt pentru. Dupa schimbarea centrului vechi, cred ca este timpul si altor locuri din Bucuresti sa capete o fata noua. Proiectul se poate transforma intr-un spatiu cu magazine cum exista si in alte capitale ale lumii, langa cladirile cu destinatie culturala, vezi Scala din Milano.
Constantin 2014-01-06 14:30:16
Sunt pentru. Dupa schimbarea centrului vechi, cred ca este timpul si altor locuri din Bucuresti sa capete o fata noua. Proiectul se poate transforma intr-un spatiu cu magazine cum exista si in alte capitale ale lumii, langa cladirile cu destinatie culturala, vezi Scala din Milano.
ioana 2014-01-06 14:45:27
Ca cetatean al orasului sunt deacord cu acest proiect . As dori o schimbare in acea zona , schimbare in bine . Haide sa terminam cu ,, monument istoric,taiem pomi,etc" ne apuca acum dragostea de tara, vai ce patrioti suntem . Doresc cat mai repede schimbarea .
Stefan Ionescu 2014-01-06 14:55:05
Sunt de cord cu aprobarea acestui proiect!!

Proiectul propus este amplasat in chiar inima orasului, in piata Piata Enescu, pe Calea Victoriei, artera simbol a orasului in imediata vecinatate a numeroase cladiri monument istoric, emblematice pentru istoria Romaniei si elemente de referinta in dezvoltarea orasului Bucuresti.
Salvarea monumentelor istorice prin restaurare, reabilitare si refunctionalizare (daca este cazul) este una din datoriile societatii moderne in preocuparea pe care aceasta trebuie sa o aiba pentru recuperarea trecutului.Investitiile realizate pentru salvarea monumentelor istorice sunt la fel de importante in dezvoltarea unei societati ca cele realizate in invatamant sau santate.
Madalina 2014-01-06 14:57:16
Sunt de acord cu acest proiect. Cu respectul de rigoare fata de opinia celor ce au postat anterior, din nou ma intreb de ce atata vehementa in necunostinta de cauza. Am vazut planurile si fatadele aprobate si nu uratesc, nu afecteaza si nu strica nimic din aspectul actual, ba mai mult aduc un plus.
Ma mai intreb ce s-ar fi ales din Viena sau Paris daca acest gen de opinii ar fi cantarit cu adevarat. Oameni buni, discutam de un proiect elegant, de bun gust care va schimba actualul aspect de daramatura a fostului Restaurant Cina si hidosul gard. Se pastreaza copaci, va fi spatiu verde..
Consider ca este prea putina lume care are acces la informatii reale.
Cu stima.
Madalina Stoian 2014-01-06 14:59:19
Si din nou vorbim tipic romanilor, de ce sa fim pro cand e mult "mai bine" sa fim impotriva tuturor si a orice se vrea a se realiza!!! Nu ne gandim ca poate asa cativa vor avea un loc de munca, ca putem atrage strainii prin astfel de proiecte la noi in tara, etc, etc, economia .... mai bine suntem impotriva si e mai simplu nu ne folosim prea mult creierul. De ce ne gandim la taierea a 3 copaci cand oricum orice proiect nou realizat sau care se doreste sa se realizeze presupune in mod sigur respectarea unui anumit procent "verde" in proiectul respectiv (care by the way ajunge de cele mai multe ori la un procent considerabil). In lipsa de ocupatie mai bine ne ocupam putin si de vecin ca asa ne-am invatat, suntem buni la tot dar la nimic si le stim pe toate dar nimic.
Florin D 2014-01-06 15:14:27
Eu sincer sunt incantat acest proiect. Nu este vorba de o cladire uriasa care sa "umbreasca" toate cladirile din zona si in plus la momentul actual acea zona este dezolanta.
Constantin 2014-01-06 15:25:54
Sunt pentru. Dupa schimbarea centrului vechi, cred ca este timpul si altor locuri din Bucuresti sa capete o fata noua. Proiectul se poate transforma intr-un spatiu cu magazine cum exista si in alte capitale ale lumii, langa cladirile cu destinatie culturala, vezi Scala din Milano.
Constantin 2014-01-06 15:26:07
Sunt pentru. Dupa schimbarea centrului vechi, cred ca este timpul si altor locuri din Bucuresti sa capete o fata noua. Proiectul se poate transforma intr-un spatiu cu magazine cum exista si in alte capitale ale lumii, langa cladirile cu destinatie culturala, vezi Scala din Milano.
Stefan 2014-01-06 15:42:02
CATEGORIC NU!! Ce sa caute un bloc in acea locatie?! Daca s-ar putea fara blocuri in centru capitalei ar fi excelent. Mai luati aminte de la orasele mari ale EU.
Vedeti asemenea proiecte in Roma, Paris, Londra, Vienna
La noi se poate orice ca primariile se ocupa sa strice orasul. Blocuri de firme in centrul capitalei in loc sa fie la marginea orasului. Blocuri intre case!! Si dupa va mirati ca este aglomerat orasul.... Dar de avem primari si arhitecti sefi fara viziune si care parca nu au pic de scoala!
Cineva trebuie sa documenteze toate prostiile facute in centrul orasului. Peste 20 de ani sa se scrie: Acest bloc intre case este facut de arhitectul X si aprobat de primarul X si arhitectul X si din aceasta cauza astazi orasul nu are un aspect dezordonat, aglomerat si nu se poate alatura oraselor EU cu istorie si traditii!
Liliana Manole 2014-01-06 16:07:35
In sfarsit se va renova si cladirea restaurantului Cina, motiv serios de doliu pentru aurolacii care incepusera sa o populeze cu succes, apreciind si respectand, desigur, statutul de monumant istoric. Dincolo de glume si lamentari, proiectul este unul foarte decent, chiar frumos, urmand a fi un ansamblu de referinta pentru oras si zona in cauza. Mult succes investitorilor !
diana 2014-01-06 18:19:33
Ba eu sunt de acord. Se face spatiu verde, se face parcare, si-asa nu ai unde sa parchezi in centru, imobilul vechi vad ca zic ca se repara..
constantinescu 2014-01-06 21:32:57
Domnilor, haideti sa iesim din umbra cladirilor vechi. Isi au si ele rostul lor dar ne trebuie sa avem si ceva nou. Daca acesti oameni vor sa vina cu noul, de ce sa nu acceptam. Viata merge inainte si nu spre inapoi. Multa bafta!
vladu 2014-01-06 21:41:33
Am toata speranta ca acest proiect este o imbinare intre arhitectura monumentala si viziunea noua ,actuala. Cred ca este timpul schimbarii cat de cat a zonei actuale prin implementarea proiectului. Succes!
nicula 2014-01-06 21:45:43
Domnilor, noul este nou si acum si peste 1000 de ani. Asa ca datii drumul la proiect!
Liliana Manole 2014-01-07 08:35:27
In sfarsit se va renova si cladirea restaurantului Cina, motiv serios de doliu pentru aurolacii care incepusera sa o populeze cu succes, apreciind si respectand, desigur, statutul de monumant istoric. Dincolo de glume si lamentari, proiectul este unul foarte decent, chiar frumos, urmand a fi un ansamblu de referinta pentru oras si zona in cauza. Mult succes investitorilor !
Liliana Manole 2014-01-07 12:03:28
In sfarsit se va renova si cladirea restaurantului Cina, motiv serios de doliu pentru aurolacii care incepusera sa o populeze cu succes, apreciind si respectand, desigur, statutul de monumant istoric. Dincolo de glume si lamentari, proiectul este unul foarte decent, chiar frumos, urmand a fi un ansamblu de referinta pentru oras si zona in cauza. Mult succes investitorilor !
Liliana Manole 2014-01-07 14:18:03
In sfarsit se va renova si cladirea restaurantului Cina, motiv serios de doliu pentru aurolacii care incepusera sa o populeze cu succes, apreciind si respectand, desigur, statutul de monumant istoric. Dincolo de glume si lamentari, proiectul este unul foarte decent, chiar frumos, urmand a fi un ansamblu de referinta pentru oras si zona in cauza. Mult succes investitorilor !
dan 2014-01-07 16:35:30
Proiectul incalca legea intrucat: se incearca, printr-un PUD, reglementarea unor aspecte specifice in mod clar unui PUZ si se intentioneaza construirea pe spatiul verde (terenul este marcat in PUZ ca teren zone construite protejate spatiu verde).
dan 2014-01-07 16:35:48
Proiectul incalca legea intrucat: se incearca, printr-un PUD, reglementarea unor aspecte specifice in mod clar unui PUZ si se intentioneaza construirea pe spatiul verde (terenul este marcat in PUZ ca teren zone construite protejate spatiu verde).
dan 2014-01-07 16:42:37
Proiectul incalca legea intrucat: se incearca, printr-un PUD, reglementarea unor aspecte specifice in mod clar unui PUZ si se intentioneaza construirea pe spatiul verde (terenul este marcat in PUZ ca teren zone construite protejate spatiu verde).
Andrei Stan 2014-01-07 18:08:37
Prin acest PUD se propune construirea in curtea restaurantului Cina, cladire monument istoric cu un etaj avand inaltimea de 13,8m, a unei cladiri cu mezanin si inca 3 etaje… practic 4 etaje. Inaltimea acestei cladiri va fi de maxim 22 de metri la nivel de etaj tehnic. Cum se poate justidica o constructie de 22 de metri in curtea unei cladiri monument istoric de numai 13m, lipita de aceasta. Despre ce dezvoltare armonioasa poate fi vorba aici cand o cladire monument este sufocata de o cladire lipita partial de aceasta si mult mai inalta ca ea ? Asa intentioneaza primaria sa puna in valoare o cladire monument istoric ? In plus noua constructie va fi realizata partial pe spatiul verde din curtea cladirii monument. Intr-un oras foarte poluat si fara spatii verzi, orice astfel de gradina ar trebui pastrata nu defrisata si betonata. Mai grav, noua cladire va fi mai inalta la limita cornisei decat cladirea Ateneului !!! Asa incearca primaria sa puna in valoare cladirea Ateneului roman ?
Consider acest PUD extrem de nociv si rog Consiliul General al Municipiului Bucuresti sa il respinga.
Ioana Novac 2014-01-07 21:48:48
Nu sunt de acord. E interesant cum aceasta tentativa de consultare publica a PMB a fost publicata fix inainte de Craciun. Ce mai transparenta! Dincolo de acest aspect, e plin Bucurestiul vechi, in special zonele protejate, de cladiri de birouri pe jumatate pustii si de autoturisme care sufoca traficul pietonilor. Chiar nu mai conteaza interesul si nevoile locuitorilor si pietonilor din Bucuresti?
Pricop 2014-01-07 22:04:04
Nu sunt de acord. Acest proiect a mai fost propus şi în 2013 şi a fost respins, bucureştenii exprimându-se împotriva lui, cu argumente inteligente şi solide. Reveniţi cu modificări minore, doar doar îl treceţi târâş-grăpiş. De ce insistaţi cu tunurile astea imobiliare când aveţi în proprietate multe clădiri superbe de restaurat, întreţinut şi reintrodus în circuitul economic? De ce aţi oprit şantierele de restaurare şi le lăsaţi să se deterioreze şi să se prăbuşească? Exemple că valorează mai mult dacă le restaurezi cu lucrări de calitate există deja multe, din partea privaţilor. PMB nu poate? Această zonă are clădiri cu o arhitectură deosebită şi o istorie autentică şi bogată, nu contrafăcută. Fiindcă este zonă protejată înseamnă că obligaţia dvs. este să le ocrotiţi, să le restauraţi şi să le reintroduceţi în circuitul economic, nu să le ascundeţi, să le demolaţi, mutilaţi, obturaţi, intimidaţi. Idei testate deja, care s-au dovedit fezabile: grădiniţe, spitale, muzee, ateliere, biblioteci, săli de conferinţe, săli de proiecţii, săli de teatru, hoteluri, cluburi şi cercuri educative, expoziţii, birouri, săli pentru dezbateri etc. Ruşine şi numai pentru că aţi luat în considerare o asemenea propunere!
Pricop 2014-01-08 11:54:05
Ieri, 7 ianuarie, am aflat de această „dezbatere”. Am transmis şi eu un mesaj. Sunt cetăţean, psiholog, tânăr, 34 de ani. Azi am intrat pentru a verifica dacă a apărut şi ce alte opinii au mai fost transmise PMB. Constat cu suprindere, că deşi mesajele apar în termen de 24 de ore, iar ieri nu exista tot şirul de mesaje din data de 6 ianuarie, acesta a apărut peste noapte şi la propriu şi la figurat. O instituţie, o firmă sau mai multe a dat liber angajaţilor de la Solitaire, doar că a omis ceva. PMB solicită, foarte corect, precizarea numelui, nu a prenumelui, poreclei, diminutivului etc. Domnul Constantin este cel mai insistent: mesajul dânsului apare de 9 ori la rând.

Dooamnelor şi domnilor, noul îşi are rostul şi locul lui. Nu pe demolarea şi obturarea vechiului. Iar vechiul îl vrem restaurat dar profesionist, nu cum aţi făcut pe Lipscani şi străduţele aferente. Nu suntem Gică-contra, degeaba insistaţi. Suntem dintre cei care fac lucruri profesionist, iar pe lângă serviciu mai facem pentru comunitate şi proiecte voluntare, deci ştim cât se poate şi cum se poate, iar ceea ce faceţi dvs. e praf în ochi pe bani foarte mulţi. Dacă aveţi nevoie de locuri de muncă, dacă doriţi să creaţi locuri de muncă făceţi-o respectuos faţă de trecut şi renunţaţi la clădirile din sticlă şi metal, lipsite de personalitate şi inestetice. Majoritatea acestor clădiri se impun numai prin dimensiunile faraonice.

Copiilor mei le povestesc despre o clădire construită cu stil, în oraşul vechi, şi despre cele câteva noi. Despre clădirile de birouri tip acvariu sau container nu am ce să-i povestesc şi nu ne reprezintă. Astea sunt doar tunuri imobiliare şi utilitare, nu au nimic estetic.

Construiţi acolo unde nu există ceva deja construit sau amenajat (parcuri, grădini de bloc, spaţii verzi) şi nu mai amestecaţi inestetic noul cu vechiul. Aveţi de lucru sute de ani de-aici încolo şi fără să distrugeţi ce au construit alţii înaintea dvs. Sau o faceţi din invidie?
Matei 2014-01-09 12:22:46
Stimate doamne, stimati domni, pe data de 3 ianuarie s-au postat 6 mesaje care contestau proiectul. Dupa 3 zile, in mod miraculos, au aparut cetatenii indignati de criticile aduse proiectului, iar pour les connaisseurs: postacii (ai primariei sau ai beneficiarului). Postarile pozitive au curs in val timp de doua zile: 8 postari pe 6 ianuarie, 20 de postari pe 7 ianuarie! Pe 6 ianuarie, domnul Constantin, sarguincios, a postat de 11 ori ACELASI mesaj! Nu cred ca sunt mai mult de 2 sau 3 oameni... dar au postat cat pentru 15 persoane! Dupa stil si exprimare, se pare ca Anca, Alexandra, Cristian, Stefan Ionescu, Madalina, Madalina Stoian = UN POSTAC iar Constantin, Florin D. si Ioana, Diana, Constantinescu, Vladu si Nicula = AL DOILEA POSTAC. Am uitat de doamna Liliana Manole, probabil absolventa de Ion Mincu, extrem de originala si regulata: a postat pe data de 7 ianuarie acelasi mesaj la orele 08:35, 12:03 si 14:18! Doamnelor si domnilor, pentru anul 2014 aveti perspective sa castigati "zmeura de aur" pentru postaci!!! Cat despre proiect, numai cine este orb si rauvoitor nu-si da seama ca FAZA I este doar varful icebergului in ceea ce priveste destinul Pietii. Urmeaza in FAZA a II-a corpul paralel cu Palatul Regal, in FAZA a III-a corpul paralel cu Biblioteca Carol I. FAZA a IV-a este inca "secreta" dar sunt destule semne ca se pregateste construirea spatiului public al Pietii, actualmente parcare exterioara, cu un corp de cladire. Va rog sa studiati cu atentie LINIA ALBASTRA CONTIUNUA care reprezinta noile "fronturi"... Domnilor si doamnelor, daca veti gira acest proiect in continuare, fiti siguri ca o sa redeveniti tovarasi si s-ar putea, intr-un viitor apropiat, sa va creasca sansele de-a fi colegi cu domnul fost prim ministru, cel care a inceput deja sa-si scrie memoriile... Prin urmare, o recomandare sincera: sa auzim numai de bine!
ioana simionescu 2014-01-09 21:23:33
Nu sunt de acord cu acest proiect. Desfigurare Ateneului, a cladirii restaurantului Cina, a unei piete emblema a Bucurestiului ar fi o catastrofa.
Razvan Ionescu 2014-01-12 07:44:23
Sunt impotriva. Vorbim totusi de Ateneul Roman si Biblioteca Centrala Carol I, ca sa nu mai vorbesc de cateva imobile adiacente. Pentru cei care sunt de acord, citand ca argument "asa este in Viena si Paris", voi chiar stiti ce vorbiti? Ati facut o plimbare in centrul Bucurestiului? Ati facut o plimbare la Paris si Viena? Ce rost are un astfel de proiect cand zona este oricum sufocata de trafic.
Voicu Radescu 2014-01-15 21:13:44
...intru pentru prima oara pe acest site, urmare semnalelor de pe internet privind periclitarea splendidei zone urbane din vecinatatea Ateneului si a restaurantului Cina. Ma pronunt ferm impotriva proiectului despre care as fi fost interesat sa iau cunostinta mai rapid. Atit cit am putut vedea (...prea putin, nici o simulare cit de cit clara pentru un nespecialist nu este pusa la dispozitie), pare doar inca o incercare de a trece rapid, pe nevazute, un proiect cel putin contestabil....Poate de aceea proiectul a fost afisat spre "informarea" bucurestenilor in perioada sarbatorilor, astfel incit pare ca mai degraba ne-a fost ascuns.... Solicit reprogramarea unei dezbateri reale, pe baza unei documentatii clare, si a unor imagini sugestive despre ceea ce se doreste, inclusiv pentru nespecialisti. Pentru ca Bucurestiul este al cetatenilor, care au dreptul de a putea intelege inspre ce directie "a noului" se indreapta orasul lor si sa se pronunte in legatura cu propunerile primariei care ii reprezinta. Va multumesc pentru atentie.
O Robelet 2014-02-03 23:54:33
Ar fi o ruinare totala a centrului orasului! Fiindca acolo este adevaratul centru istoric, cu palatul regal, fundatíile regale, Ateneu si casa Aman. Toate acestea ar fi compromise prin introducerea fix in millocul lor a unei cladiri mai mare ca palatul regal! Nu imi dau seama cum de s-au putut gandi la asa ceva, necum sa mai si aprobe! Oare s-au terminat arhitectii din Romania? Iata ca cineva si-a pus problema cum ar arata:
http://nazone.ro/2014/01/blocuri-noi-langa-ateneu.html Infiorator!