Directia Generala Administratie si Relatia cu CGMB - CONSULTAREA CETĂȚENILOR ȘI A ASOCIAȚIILOR LEGAL CONSTITUITE
Proiect de hotărâre privind aprobarea Planului Urbanistic Zonal (P.U.Z.) DUBLAREA DIAMETRțA NORD-SUD-BUCURESTI TRONSON II-Str. B.P. HASDEU -Str. URANUS-CALEA RAHOVEI, Sector 5
Comentarii
Raluca Munteanu 2013-12-27 10:12:57
Proiectul este de larg interes pentru toti bucurestenii, astfel i ncit consider o lipsa de respect perioada aleasa pentru dezbatere (Craciunul) cind nimeni nu are timp sa citeasca si sa verifice site-ul Primariei. Va rog sa organizati o dezbatere reala, intr-o sala de sedinte, cu moderator, la care sa participe toti cei interesati sau afectati de proiect.
Citeva observatii de fond asupra proiectului:
- tunelul este nejustificat. In cazul Halei Matache s-a invocat lipsa de bani si alegerea solutiei cele mai ieftine - care a distrus viata solicala in cartier. Un tunel este o investitie costisitoare care are menirea sa evite o zona care ar trebui reintrodusa in oras nu izolata! Institutii importatne ale statului ramin deconectate de oras si de cetateni in acest fel, iar ruptura Nord-sud se va adinci.
- un tunel atrage trafic si mareste viteza, aftel incit capetele acestuia vor fi tot timpul puncte de blocaj si disconfort
- varianta tunelului nu este sustenabila si nici in spiritul incurajarii mobilitatii durabile (ca pieton sau biciclist nu va fi posibila folosirea tunelului - din cazua vitezei si a gazelor acumultate)
Consider solutia prezentata o lipsa de intelegerea a orasului si nevoilor, o dovada a dispretului edililor fata de cetateni si o rispisa de bani publici!
Paul Dobrescu 2013-12-27 14:36:29
Dar inelul de circulatie principal ce rol mai are? De ce ati mai facut si inelul ala daca acum faceti diametrala asta? Si inelul principal si diametrala duc in acelasi loc. Din Piata Victoriei se va putea merge fie pe diametrala, fie pe inelul principal si multi probabil ca vor prefera diametrala pentru ca e mai directa, iar inelul principal nu-si va mai justifica banii.
Raluca Munteanu 2013-12-27 17:50:15
de ce nu apar mesajele??!!!!
Sava V 2014-01-03 14:40:48
Suna bine.
Asociatia Salvati Bucurestiul 2014-01-03 18:53:58
Subscrisa Asociatia Salvati Bucurestiul, inregistrata în Registrul Special al Asociatiilor si Fundatiilor sub nr. 1030/A/2008, cu sediul ales pentru comunicarea corespondentei in Bucuresti, str. Mihail Mirinescu nr. 12, et. 1, ap. 3, sector 5, reprezentata de Nicusor-Daniel Dan, presedinte

1. In temeiul art. 6 alin. (7) din Legea 52/2003, va solicitam organizarea unei sedinte de dezbatere publica inainte de supunerea spre aprobare a Consiliului General al Municipiului Bucuresti a proiectului Plan Urbanistic Zonal Dublarea Diametrala Nord Sud Bucuresti Tronsonul II str. B. P. Hasdeu – str. Uranus – Calea Rahovei.

2. Va comunicam opozitia Asociatiei la acest proiect, pentru urmatoarele motive:
- proiectul este ilegal, intrucat prelungeste un proiect anulat irevocabil de instanta judecatoreasca
- proiectul este ilegal, intrucat plansele acestuia nu figureaza monumentele istorice
- proiectul este ilegal, intrucat contravine Planului Integrat de Dezvoltare Urbana pentru centrul orasului
- proiectul este neoportun, construind o veritabila Cale a Victoriei Socialismului
- proiectul este neoportun, prevazand costuri cu care se pot rezolva probleme reale ale circulatiei in Bucuresti, respectiv soseaua de centura si podurile de trecere peste aceasta.

Asociatia Salvati Bucurestiul
prin Nicusor Dan, presedinte
Sorin Esanu 2014-01-03 23:09:03
Proiectul este extrem de necesar pentru traficul capitalei. Îl susțin deplin.
Mesajele trimise de ”Paul Dobrescu” și ”Raluca Munteanu” nu conțin nici un argument real sau logic. (pentru ”Paul Dobrescu”: evident că diametrala se va întâlni cu inelul, la fel cum diametrul unui cerc se întâlnește cu circumferința - au roluri diferite; pentru ”Raluca Munteanu”: bicicliștii și pietonii se deplasează la suprafață, nu prin tunel, așa cum este și în cazul pasajului Unirii, Lujerului, etc - această lucrare este destinată AUTOVEHICULELOR și degrevează centrul Bucureștiului de o parte din traficul rutier ce trece prin Piața Universității)
Cât despre Hala Matache.... hai să o lăsăm mai ușor cu ”monumentalul monument arhitectural de interes internațional chintesența arhitecturii...
PS. atenție la ortografie (că despre diacritice nici nu poate fi vorba....)
ionut 2014-01-04 11:34:43
Construirea bv Uranus este un proiect util pentru Bucuresti, practic se deschide o noua varianta spre Berceni care ocoleste centrul. Tot traficul in schimb va intra pe soseaua Viilor care este deja pe inel, cu 2 benzi pe sens, statii de tramvai si masini parcate pe carosabil cu toate ca stationarea este interzisa. Acolo va fi dificil pentru ca sunt blocuri de o parte si de alta si practic o banda de circulatie nu va putea prelua un trafic mare, in plus la Eroii Revolutiei trebuie urgent pasaj (cel discutat in 2007 si abandonat)- fara acest pasaj se va sta si mai mult in trafic. Despre tunelul dintre Casa Poporului si Catredrala ar trebui sa va grabiti, nu se stie daca Patriarhia nu va zice ca ei au fost primii acolo si tunelul e un pericol pentru Catedrala (la noi biserica are mare influenta...), vezi situatia cu turnul de langa categrala catolica (de-ar fi fost ei in New York) si asta pentru ca suntem cu multi ani in urma. Eu am vazut in Germania pista de bicicleta prin pasaj, era pe o rampa mai sus pe langa peretele pasajului si cu o inclinatie mai mica (deci se poate inchisa si ventilata). si inca ceva, nu mai spargeti trotuarele noi pentru semafoare, nu se pot pune cabluri sau macar tuburi de la inceput? Reteaua de NetCity s-a pus pe sectorul terminat sau se revine si se sparg toate trotuarele, santurile alea reasfaltate arata oribil, s-au lasat in tot orasul. As mai zice o solutie pentru parcari (acolo unde e spatiu si spatiu exista) , se pot face peste parcarile actuale dintre blocuri rampe pe grinzi de metal, cu o banda de acces si parcare in spic, este ieftin si practic se dubleaza locurile de parcare si astfel banda 1 de circulatie se poate elibera. nu e greu, dar trebuie vazut pe teren, trebuie sa se poata, nu am vazut pe nimeni plimbadu-se prin oras sa caute solutii, se tot angajeaza firme de consultanta, in fine.
Succes
Vlad 2014-01-04 12:29:38
BRAVO! Eu sunt de acord cu proiectul asta, s-a purificat tot in zona Piata Victoriei. Deci puteti sa continuati din partea mea. Abia astept si tunelul ala ... dar ar trebui sa faceti si pasaj suprateran la dambovita ....
Victor Costea 2014-01-05 21:53:26
In forma actuala, proiectul poate fi doar in interesul politicienilor din Casa Poporului, care nu vor fi deranjati de traficul suplimentar generat de aceasta artera de circulatie, sau in interesul celor care traverseaza orasul cu masina de la nord la sud.
Celelalte categorii de bucuresteni sunt, in mod evident, ignorate: utilizatorii transportului public sunt ignorati prin lipsa liniei de tramvai in cadrul proiectului (care ar fi o continuare fireasca a liniei de pe controversatul bulevard Buzesti-Berzei), o linie care ar permite legatura directa dintre cartierele din sudul orasului (cart. Giurgiului, Oltenitei) sau vestul orasului (Rahova) cu Piata Victoriei. Biciclistii sunt, iarasi, scosi din discutie.

Pe scurt, acest tunel rezolva doar problema tranzitului si creeaza alte (mari) probleme: va fi cel mai lung pasaj subteran din Bucuresti, cu nevoile aferente legate de colectarea apelor pluviale (va fi sub nivelul Dambovitei!), ventilatie, iluminat etc. Toate acestea, pentru satisfacerea mofturilor parlamentarilor de a nu avea o sosea pe sub nas.

In aceste conditii, consider ca poate fi de acord cu acest proiect doar cine accepta utilizarea banilor publici intr-un astfel de mod, in interesul unui numar restrans de indivizi si fara o gandire de perspectiva. Sa nu uitam ca pana si Ceausescu a dorit refacerea liniei de tramvai din zona (o dovada in acest sens o constituie traversele care au ramas pe podul Hasdeu, pana acum cativa ani, precum si faptul ca acest pod a fost largit pe vremea dictatorului si suporta fara probleme o linie de tramvai). Nu mai vorbesc despre un proiect mult mai recent: PIDU pentru zona centrala care prevede exact aceeasi linie de tramvai pe care "alesii" au "uitat" sa o ia in calcul.

Proiectul in forma actuala blocheaza orice dezvoltare ulterioara a legaturilor de transport din zona si impiedica valorificarea zonei in folosul bucurestenilor. Plus ca nu exista nicio continuare dincolo de Piata Chirigiu. Unde se va duce tot acel trafic?
A. Florin 2014-01-07 14:00:41
Jalnic, intr-un oras sufocat de atatea masini voi, incompetentilor, tot incurajati transportul cu masina personala. De ce nu amenajati parcuri in loc sa faceti tot felul de artere si strazi inutile? Nu mai bine faceti centura capitalei si prioritizati transportul in comun in centru ? Voi doar creati o alternativa pt Magheru si Victoriei incurajand gibonii sa treaca prin centru.
Total inutil !
Alexandru Pana 2014-01-07 15:18:26
Acest PUZ este unul extrem de nociv si extrem de costisitor pentru Bucuresti. Practic peste o jumatate de hectar din parcul Izvor (mai precis 5500 metri patrati) va disparea. Se vor defrisa astfel aproximativ 200 de arbori. In conditiile in care capitala Romaniei, Bucuresti, se afla pe unul din primele locuri la poluare in U.E., prin acest proiect se arata dispretul total pentru sanatatea oamenilor din acest oras, in care spatiile verzi sunt sub normele europene. Avand in vedere sumele care se vehiculeaza pentru realizarea acestui proiect de peste 150. mil de euro, va intreb care este oportunitatea realizarii unui tunel prin curtea Palatului Parlamentului? Se gasesc sute de milioane de euro pentru tuneluri, dar nu se gasesc (de ex.) bani pentru consolidarea sutelor de cladiri care se pot prabusi la primul cutremur mai puternic generand mii de pierderi de vieti omenesti!
Sper ca acest PUZ va fi respins de Consiliul General.
Alexandru Pana 2014-01-07 16:39:30
Acest PUZ este unul extrem de nociv si extrem de costisitor pentru Bucuresti. Practic peste o jumatate de hectar din parcul Izvor (mai precis 5500 metri patrati) va disparea. Se vor defrisa astfel aproximativ 200 de arbori. In conditiile in care capitala Romaniei, Bucuresti, se afla pe unul din primele locuri la poluare in U.E., prin acest proiect se arata dispretul total pentru sanatatea oamenilor din acest oras, in care spatiile verzi sunt sub normele europene. Avand in vedere sumele care se vehiculeaza pentru realizarea acestui proiect de peste 150. mil de euro, va intreb care este oportunitatea realizarii unui tunel prin curtea Palatului Parlamentului? Se gasesc sute de milioane de euro pentru tuneluri, dar nu se gasesc (de ex.) bani pentru consolidarea sutelor de cladiri care se pot prabusi la primul cutremur mai puternic generand mii de pierderi de vieti omenesti!
Sper ca acest PUZ va fi respins de Consiliul General.
Pricop 2014-01-07 21:41:24
Nu sunt de acord - este un proiect inutil, distrugător, făcut numai şi numai pentru traficul auto. Sume imense de bani publici cheltuite aiurea, pentru satisfacerea megalomaniilor.

Mesajele care susţin proiectul sunt inconsistente şi reprezintă doar trăiri subiective, elan muncitoresc spre împliniri măreţe, dar fără legătură cu raţiunea acestor proiecte - "sună bine", "Bravo! ... s-a purificat...", "îl susţin deplin", până la desprinderi de realitate: “practic se deschide o noua varianta spre Berceni care ocoleste centrul." Păi varianta asta care “ocoleşte central” trece tocmai prin centru! Chiar ne credeţi proşti?

Domnule Sorin Esanu, comentariile despre care amintiţi conţin argumente, dar fie nu le puteţi sesiza, fie le ignoraţi cu bună ştiinţă. Pe lângă acestea mai există şi altele, dar acest tip de “dezbatere publică” este o jignire şi o ruşine, drept pentru care o pledoarie completă nu îşi are locul. Oricum nu ne ascultă nimeni şi vom primi răspunsuri laconice, robotizate şi alunecoase. Din textul dvs. reiese că analizaţi propunerea şi urbanismul prin ochii geometriei, ceea ce este foarte grav pentru subiecte ce ţin de urbanism, deci de oameni, locuitorii urbei, în primul rând, nu de AUTOVEHICULE (reiau majusculele dvs. pentru că este evident că maşinile sunt de importanţă capitală pentru dvs., dacă înţelegeţi aluzia) şi trafic auto. Circulaţi oare cu metroul sau cu RATB? Cât despre Hala Matache, nu o lăsăm deloc mai uşor, ci apăsăm tot mai mult. Hala era monument istoric şi de arhitectură, la fel şi celelalte clădiri demolate (amintesc doar zidurile îmbibate de aerul respirat de Eminescu şi Veronica Micle, al uneia dintre casele superbe demolate), şi mai mult, dădea numele cartierului. Ne e greu de înţeles importanţa sa. Iar monumentalitatea este o obsesie a oamenilor mărunţi şi nu ţine de dimensiuni, ci de valoarea detaliilor, fie ele arhitecturale, de stil sau istorice. Nu mai vorbesc de promisiunea reconstruirii ei – a trecut un an şi ... nimic.
Pricop 2014-01-07 21:44:48
Lucrările la megalomana magistrală sunt făcute de mântuială, lipsite de calitate, unele refăcute de 2-3 ori.

Cât despre domnul Vlad şi “curăţat”... ţin să vă anunţ că am verificat exact acest aspect: interlopii şi cei care trăiesc în condiţii neigienice au rămas fix la locul lor. La fel au rămas în paragină toate clădirile superbe şi vechi din zonă, care odată restaurate ar aduce bani la bugetul capitalei. Totul e să vrei şi să ştii ce faci, pe termen lung. Ceea ce spuneţi nu corespunde cu realitatea – Piaţa Victoriei este la fel ca acum 4-5 ani, nicidecum mai curată, doar că mai săracă architectural şi istoric.
Ioana Novac 2014-01-07 21:47:18
Nu sunt de acord. E interesant cum aceasta tentativa de consultare publica a PMB a fost publicata fix inainte de Craciun. Ce mai transparenta! Dincolo de acest aspect, e plin Bucurestiul vechi, in special zonele protejate, de cladiri de birouri pe jumatate pustii si de autoturisme care sufoca traficul pietonilor. Chiar nu mai conteaza interesul si nevoile locuitorilor si pietonilor din Bucuresti? Această magistrală este inutilă. Completaţi centura deja existentă şi nu vom mai avea nevoie de diametrală.
Gica Contra 2014-01-07 22:54:30
Citesc opozitia unor carotasi de profesie care pornesc de la premize ca "penetratia A1 - Ciurel atrage trafic in centru"; "tunelul Izvor - Uranus atrage trafic", iar apoi vin cu pretentii:
- daca se face tunel de ce nu se fac si piste pentru biciclisti
- dar daca se fac atat de multe benzi inseamna ca se face o noua Cale a Victoriei Socialismului

Hotarati-va ce vreti, opozantilor de profesie!

Daca vreti benzi pentru biciclisti si benzi pentru tramvai este evident ca va creste latimea noului bulevard si va fi sacrificat mai mult din parcul Izvor.
Daca vi se face mila de copacii din parcul Izvor si nu vreti reducerea spatiului verde -> nu mai e loc de biciclete si tramvai.

Dar voi vreti sa nu se faca nimic, in realitate!
Pricop 2014-01-08 12:06:40
Domnule Gică Contra, acesta nu este un nume, este o panaramă. Nu suntem cârcotaşi de profesie, iar etichetările dvs. sunt gratuite, hazardate şi jignitoare. Suntem de acord cu o viziune pentru oameni şi turişti, nu pentru maşini. Dezvoltarea metroului în ritm alert şi cu un plan inteligent, prioritate şi modernizarea RATB-ului, dacă tot vă place noul atât. Nu suntem de acord cu demolările pentru a face şosele largi inutile prin centrul oraşului, nu suntem de acord cu obturarea, cu ascunderea şi intimidarea clădirilor estetice, cu o istorie şi un farmec aparte, nu suntem de acord cu construirea unor clădiri care nu ne reprezintă. Să facă PMB astfel şi nu vom mai fi contra, ba o vom susţine, chiar şi voluntar, aşa cum am mai făcut-o şi până acum. Vrem completarea centurii care există şi poate fi lărgită foarte uşor şi cu costuri mult mai mici, aşa cum are orice oraş din lume care se respectă, numai Bucureştiul nu.
Paul 2014-01-09 17:04:27
Proiectul mi se pare f bun in principiu, deoarece ar duce oricum la un trafic mai civilizat. Trebuie totusi luata in considerare, dupa finalizare si conservarea arhitecturala a anumitor zone de case, acolo unde aceste case au o anumita valoare arhitecturala.
In opinia mea Primaria ar trebui sa instituie unele zone de protectie in care sa se construiasca doar in stil vechi, daca zona este deja asa. Acum se gasesc solutii tehnice ieftine facile pentru a crea fatade de case cu arhitectura frumoasa.
Multe scandaluri ies in public deoarece toti ne-am saturat sa vedem peste tot case frumoase cu cladiri de sticla cu 10 etaje in plus printre ele.
In UK exista zone in care poti construe oricate case dar doar intr-un anumit stil arhitectural. E un exemplu care v-ar scapa mai repede de opozantii de serviciu, gen Nicusor Dan, si alti disperati ca el.
ioana simionescu 2014-01-09 21:30:49
Sunt impotriva acestui proiect. Soseaua de centura este, cred eu, prioritatea care ar trebui urmarita de catre PMB. Iar in centrul orasului, amenajarea de cai prioritare pentru transport in comun, biciclete, taxiuri, nu masini.
Dinu Nitipir 2014-02-05 23:40:57
In forma actuala consider ca acest proiect nu este bun.Obiectiile mele sunt doua:
1. Pasajul subteran - propun inlocuirea lui cu un debleu. Nu numai costurile vor fi mai mici dar se va putea renunta la largirea suplimentara a strazii B. P. Hasdeu. Astfel nu va mai fi nevoie sa se reduca suprafata parcului Izvor. Eventualele conflicte de circulatie din intersectia cu Bd. Natiunile Unite se vor putea rezolva ulterior cu un pasaj supra/subteran pe acest bulevard. Probabilitatea sa fie nevoie de el cred ca e mica.
2. Demolarea complet nejustificata a imobilului de pe str. Sabinelor. E vorba de o fosta fabrica de textile (sau ceva asemanator) actualmente sediul unor firme de reparatii masini de cusut. E o cladire frumoasa, situata in "ground zero" al demolarilor ceausiste si e pacat sa fie demolata acum, fara nici un rost.