Directia Generala Administratie si Relatia cu CGMB - CONSULTAREA CETĂȚENILOR ȘI A ASOCIAȚIILOR LEGAL CONSTITUITE
Proiect de hotărâre privind aprobarea Planului Urbanistic Zonal PUZ - Piata Presei libere, sector 1, pasaj rutier subteran
Comentarii
Radu Donciu 2013-07-06 00:22:49
Domnule, ce ne trebuie pasaj acolo? Nu e chiar asa mare aglomeratie in zona, pe sensul propus. Mai bine faceti astfel de pasaje in alte zone in care chiar sunt necesare, cum ar fi pe Prelungirea Ghencea din Sectorul 6. Si mai bine ati face Soseaua de Centura decat sa aruncati cu banii pe astfel de proiecte. In plus, acolo spuneti ca va fi si acel inel median, adica un alt pasaj care va iesi in dreptul fantanii Miorita de sub Herastrau. Ce faceti acolo, o imbarligatura de pasaje? Inelul asta median va prelua o parte din trafic, care nu e nici acum chiar asa de aglomerat, si chiar ca nu va mai fi nevoie de un alt pasaj. Si zona aia e foarte frumoasa, de ce vreti sa o stricati cu un pasaj? Nu va mai bateti joc de banii publici si alocati-i pentru proiecte care chiar sunt necesare. Sau ati putea sa faceti strada aia prin spatele Casei Presei sa fie circulabila si cine vrea sa ajunga pe bd. Poligrafiei sa o ia pe acolo. Astfel s-ar mai reduce din numarul masinilor care ajung in intersectie. Pasajul asta nici nu apare in studiile care s-au facut.
Adrian Balteanu 2013-07-08 19:11:35
Consider ca PUZ-ul nu poate fi supus votului CGMB deoarece reglementeaza altceva decit proiectul pentru care s-a obtinut avize. PUZ-ul supus acum dezbaterii publice reglementeaza pentru spatiul verde de linga terminalul de tramvai „înălțimea maximă a construcțiilor din această zonă va fi egală cu înălțimea celei de a doua cornișe a volumului central al Casei Presei Libere” (=peste 50m inaltime). Trecind peste faptul ca legea interzice transformarea functiunii spatiilor verzi amenajate, subliniez faptul ca decizia de incadrare la mediu este pentru un PUZ "conform avizului preliminar", iar avizul preliminar se referea la cladiri cu mult mai joase: „înălțimea maximă a construcțiilor din această zonă va fi egală cu cea a cornișei volumului P+2 al clădirii City Gate”. Mai mult, decizia de incadrare la mediu arata ca "obiectivul lucrarii il constituie realizarea unui ansamblu multifunctional, subteran", deci nu situat la 50m desupra solului.
Adrian Balteanu 2013-07-08 19:35:44
Consider ca PUZ-ul nu poate fi supus votului CGMB deoarece reglementeaza altceva decit proiectul pentru care s-a obtinut avize. PUZ-ul supus acum dezbaterii publice reglementeaza pentru spatiul verde de linga terminalul de tramvai „înălțimea maximă a construcțiilor din această zonă va fi egală cu înălțimea celei de a doua cornișe a volumului central al Casei Presei Libere” (=peste 50m inaltime). Trecind peste faptul ca legea interzice transformarea functiunii spatiilor verzi amenajate, subliniez faptul ca decizia de incadrare la mediu este pentru un PUZ "conform avizului preliminar", iar avizul preliminar se referea la cladiri cu mult mai joase: „înălțimea maximă a construcțiilor din această zonă va fi egală cu cea a cornișei volumului P+2 al clădirii City Gate”. Mai mult, decizia de incadrare la mediu arata ca "obiectivul lucrarii il constituie realizarea unui ansamblu multifunctional, subteran", deci nu situat la 50m desupra solului.
Adrian Balteanu 2013-07-08 19:39:44
Dupa primul meu mesaj, am mai trimis unul ce nu sint sigur daca a ajuns (pagina pmb mi-a aratat un mesaj de eroare). Rezum, in caz ca mesajul nu a ajuns: PUZ-ul nu respecta avizul Ministerului Dezvoltarii (conditiile 1 si 4) si avizul Ministerului Culturii (a se vedea titlul avizului). Acestea se refera la o constructie subterana, nu situata la o inaltime de 50m de la suprafata terenului.
Andrei Stan 2013-07-08 19:50:30
1. Plansele nu prea au legatura cu avizele. Se precizeaza atat in regulemantul local de urbanism cat si in avizul de la ministerul dezvoltarii ca:
- (Regulament local urbanism, pdf pg. 20, traseu pietonal si auto): se pastreaza traseele actuale si se adauga urmatoarele elemente: pasaj rutier subteran, pasaj pietonal subteran, nod intermodal, magistrala metrou;
- (pdf, pg23) Se va pastra actualul profil transversal al soselei Kiseleff incepand cu zona Pietei Presei Libere, dupa cum urmeaza:..

Pe plansa se la pagina 43 lucrurile arata un pic diferit. Astfel trotuarul este mutat de la limita strazii in spatele perdelei verzi (ce mai ramane din ea) si chiar dincolo de rampa de acces in pasajul rutier. De ce nu se respecta prevederile de mai sus. Ce se va intampla cu actualul trotuar afla tla limita Soselei Kiseleff, simteric cu cel de pa parte cu parcul Herastrau?
2. De asemenea, pentru accesul in pasajul pietonal de pe Soseaua Kiseleff, dupa iesirea din pasajul rutier, o parte din spatiul verde este distrus pentru efectuarea acestui acces. Cum este pastrata “plantatia inalta de fundal din spatele circulatiei pietonale” (conform aviz ministerul dezvoltarii) in acest caz? De ce trebuia sa se defriseze zona?
3. Cat se va defrisa din zona verde de langa Soseaua Bucuresti-Ploiesti pentru realizarea rampei de acces?Unde va fi pozitionata aleea pietonala de pe partea cu rampa de acces in pasajul rutier pe Soseaua Bucuresti-Ploiesti; va fi pastrata cea de acum sau va fi mutata in spatele rampei?
4. Cate hactare de spatiu verde vor fi defrisate pentru realizarea acestui pasaj?
5. De ce se aleg solutii de stimulare a traficului, care aduc cu sine poluare si defrisarea atator metri patrati de spatiu verde? In orasele vest Europene (ex. Londra) s-a renuntat de mult la astfel de pasaje!
6. Nu va este frica de faptul ca astfel de lucrari pot afecta negativ acesta zona frumoasa a Bucurestiului?
Radu Donciu 2013-07-08 22:40:05
De ce nu publicati pe site mesajele?
Silviu Popescu 2013-07-09 16:14:05
Dar la Razoare cand faceti pasaj? Spuneti ca nu aveti bani pentru Razoare, dar aruncati banii pentru astfel de investitii inutile cum este acest pasaj subteran de la Piata Presei. Mai bine faceti pasaj la Razoare, unde chiar sunt probleme cu aglomeratia, si nu la Piata Presei, unde nu se justifica o astfel de investitie. Si pasajul asta de la Piata Presei nici nu apare in studiul JAICA si nici in Masterplanul din 2008. De unde l-ati scos? Inventati proiecte ca sa cheltuitii banii publici. Si zona aceea de la Casa Presei chiar este o zona foarte frumoasa, plina de copaci. Degeaba ziceti ca va duceti cu pasajul in spatele copacilor ca tot stricati zona. Lumea iese si se plimba pe acolo. O sa ne stam pe banci cu masinile trecand prin spate, daca o sa mai stea cineva pe banci acolo. Si nu faceti nimic pentru transportul public. In toata lumea se fac investitii in transportul public, dumneavoastra tot bagati banii in sosele pentru masini. De ce nu mai bine sa descurajati traficul in zona, sa faceti benzi pentru autobuze si pentru biciclete? Mai reduceti din masinile de pe strazi si nu va mai fi nevoie de niciun pasaj. Dati-le oamenilor alternative sa circule. Ne-am saturat de atatea masini si de tot traficul asta care ne omoara. Va bateti joc de orasul asta.
Mihaela Butacu 2013-07-10 00:10:29
În oraș e nevoie de mai multă vegetație, nu de mai multă poluare (trafic). Capitala are nevoie de șosea de centură, chiar de 2 inele. Un pasaj, un pod înseamnă mai mult trafic, e o concluzie la care s-a ajuns în țările civilizate de căteva zeci de ani. Oare edilii noștri vor reuși să treacă peste această gândire de modă veche ?
Alexandru Bucur 2013-07-10 00:43:33
Nu se urmareste decat realizarea unor lucrari mari , fara temei, pentru a se incasa comisioane enorme de catre cei care forteaza asemenea proiecte: primarul, consiliul general si cei cu castiga licitatiile pt asemenea lucrari . Rezultatele se vad in tot Bucurestiul care arata jalnic: lucrari foarte multe care dupa 2ani sunt in stare avansata de degradare (vezi asfaltarile, bordurile), lucrari neterminate (pasajul Vacaresti), pavaje distruse inainte de a fi terminate (toata piata Unirii si Univeritatii), parcaje subterane care nici macar nu sunt folosite (pta Universitatii, mag. Unirea). Nu mai zic ca si marcajele rutiere sunt facute "ca sa fie facute" , linii trase pe langa masinile parcate pe margine ( sunt convins ca si acolo se trag comisioane serioase).
Sunt satul sa vad zilnic cum isi bat joc de noi si, remarcabil, multi nici nu isi dau seama!
Alexandru Bucur 2013-07-10 00:43:49
Nu se urmareste decat realizarea unor lucrari mari , fara temei, pentru a se incasa comisioane enorme de catre cei care forteaza asemenea proiecte: primarul, consiliul general si cei cu castiga licitatiile pt asemenea lucrari . Rezultatele se vad in tot Bucurestiul care arata jalnic: lucrari foarte multe care dupa 2ani sunt in stare avansata de degradare (vezi asfaltarile, bordurile), lucrari neterminate (pasajul Vacaresti), pavaje distruse inainte de a fi terminate (toata piata Unirii si Univeritatii), parcaje subterane care nici macar nu sunt folosite (pta Universitatii, mag. Unirea). Nu mai zic ca si marcajele rutiere sunt facute "ca sa fie facute" , linii trase pe langa masinile parcate pe margine ( sunt convins ca si acolo se trag comisioane serioase).
Sunt satul sa vad zilnic cum isi bat joc de noi si, remarcabil, multi nici nu isi dau seama!
Arh. Bucur 2013-07-10 00:46:13
Nu se urmareste decat realizarea unor lucrari mari , fara temei, pentru a se incasa comisioane enorme de catre cei care forteaza asemenea proiecte: primarul, consiliul general si cei cu castiga licitatiile pt asemenea lucrari . Rezultatele se vad in tot Bucurestiul care arata jalnic: lucrari foarte multe care dupa 2ani sunt in stare avansata de degradare (vezi asfaltarile, bordurile), lucrari neterminate (pasajul Vacaresti), pavaje distruse inainte de a fi terminate (toata piata Unirii si Univeritatii), parcaje subterane care nici macar nu sunt folosite (pta Universitatii, mag. Unirea). Nu mai zic ca si marcajele rutiere sunt facute "ca sa fie facute" , linii trase pe langa masinile parcate pe margine ( sunt convins ca si acolo se trag comisioane serioase).
Sunt satul sa vad zilnic cum isi bat joc de noi si, remarcabil, multi nici nu isi dau seama!
Arh. Bucur 2013-07-10 00:51:20
Nu se urmareste decat realizarea unor lucrari mari , fara temei, pentru a se incasa comisioane enorme de catre cei care forteaza asemenea proiecte: primarul, consiliul general si cei cu castiga licitatiile pt asemenea lucrari . Rezultatele se vad in tot Bucurestiul care arata jalnic: lucrari foarte multe care dupa 2ani sunt in stare avansata de degradare (vezi asfaltarile, bordurile), lucrari neterminate (pasajul Vacaresti), pavaje distruse inainte de a fi terminate (toata piata Unirii si Univeritatii), parcaje subterane care nici macar nu sunt folosite (pta Universitatii, mag. Unirea). Nu mai zic ca si marcajele rutiere sunt facute "ca sa fie facute" , linii trase pe langa masinile parcate pe margine ( sunt convins ca si acolo se trag comisioane serioase).
Sunt satul sa vad zilnic cum isi bat joc de noi si, remarcabil, multi nici nu isi dau seama!
Arh. Bucur 2013-07-10 08:16:35
Nu se urmareste decat realizarea unor lucrari mari , fara temei, pentru a se incasa comisioane enorme de catre cei care forteaza asemenea proiecte: primarul, consiliul general si cei cu castiga licitatiile pt asemenea lucrari . Rezultatele se vad in tot Bucurestiul care arata jalnic: lucrari foarte multe care dupa 2ani sunt in stare avansata de degradare (vezi asfaltarile, bordurile), lucrari neterminate (pasajul Vacaresti), pavaje distruse inainte de a fi terminate (toata piata Unirii si Univeritatii), parcaje subterane care nici macar nu sunt folosite (pta Universitatii, mag. Unirea). Nu mai zic ca si marcajele rutiere sunt facute "ca sa fie facute" , linii trase pe langa masinile parcate pe margine ( sunt convins ca si acolo se trag comisioane serioase).
Sunt satul sa vad zilnic cum isi bat joc de noi si, remarcabil, multi nici nu isi dau seama!
Enescu Paul 2013-07-10 08:23:32
Nu vad logica unui pasaj de genul asta in centrul orasului.
Ar trebui organizata o sedinta de dezbatere publica. Insa chiar si asa, in nici o tara din lume nu se mai fac pasaje in mijlocul orasului.

As vrea sa vad macar o data, o intentie sau o incercare de a realiza ceva si pentru oameni. Ca ei locuiesc orasul.
Exista proiectul TUB, de ce nu se aplica nimic din el?
De ce in continuare masinile sunt cele care determina orice interventie in oras?
Siel Adrian 2013-07-10 09:56:16
Un proiect absolut inutil, sa muti traficul de la suprafata in subteran si sa aglomerezi automat zona Arcului de Triumf plus bonus nervii intinsi ai miilor de soferi care tranziteaza zona pe durata santierului
Nu va mai bateti joc de banii publici,initiati proiecte care chiar sunt de folos cetatenilor
Paul Atanasiu 2013-07-10 11:34:21
Nu suntem de acord cu acest pasaj! Nu mai cheltuiti banii NOSTRI aiurea.
Paul Atanasiu 2013-07-10 11:34:30
Nu suntem de acord cu acest pasaj! Nu mai cheltuiti banii NOSTRI aiurea.
Alexandru Mironov 2013-07-10 11:39:03
In oras traiesc oameni, nu masini. Accesul acestora spre centru ar trebui ingreunat, nu usurat, pentru a-l aglomera si mai mult. Acestea sunt reperele urbanistice peste tot in Europa. Doar prin marile orase asiatice se distruge spatiul verde pentru accesul masinilor. Sper ca CGMB va respinge proiectul.
Bogdan Diaconu 2013-07-10 11:52:01
NU sunt de acord. Va rog intai sa implementati Banda Unica RATB cu orare fixe si dupa 1 an de functionare sa analizati utilitatea unor alte investii rutiere.
Motive pentru BU: http://socialdebucuresti.blogspot.ro/2011/09/de-ce-banda-unica-pentru-ratb.html
Implementare rapida BU: http://socialdebucuresti.blogspot.ro/2013/03/o-fi-asa-de-greu.html
Alina 2013-07-10 11:54:21
Spatiul verde de la Piata Presei trebuie pastrat. nu avem nevoie de si mai multe betoane. circul zilnic in zona si traficul e in regula. atata timp cat zilnic cu masina se fac 15-20 de minute de la otopeni catre piata victoriei nu vad necesitatea investitiei.
Alina 2013-07-10 11:54:33
Spatiul verde de la Piata Presei trebuie pastrat. nu avem nevoie de si mai multe betoane. circul zilnic in zona si traficul e in regula. atata timp cat zilnic cu masina se fac 15-20 de minute de la otopeni catre piata victoriei nu vad necesitatea investitiei.
Alina 2013-07-10 11:56:05
Spatiul verde de la Piata Presei trebuie pastrat. nu avem nevoie de si mai multe betoane. circul zilnic in zona si traficul e in regula. atata timp cat zilnic cu masina se fac 15-20 de minute de la otopeni catre piata victoriei nu vad necesitatea investitiei.
Budin Eta 2013-07-10 12:06:08
Zona aceea e, practic, una din portile mari de intrare in Bucuresti. Este, din punct de vedere al imaginii, cartea de vizita a capitalei - si vreti sa o transformati intr-o aberatie, intr-o matarie de pasaje, in dauna peisajului verde, de care Bucurestiul e si asa din ce in ce mai vitregit? Nu s-a defrisat destul in zona pentru largirea DN1, nu s-au ras zeci de hectare pentru complexul comercial Baneasa? Lasati-ne sa respiram!
mitran mihai 2013-07-10 12:10:11
ce monstru mai e si asta?
Ciprian Nicolaescu 2013-07-10 12:10:33
Consider inacceptabila defrisarea in continuare de spatii verzi pentru astfel de proiecte, in conditiile in care spatiile verzi / cap de locuitor sunt deja la un nivel foarte scazut in Bucuresti. Traficul nu este suficient de aglomerat pentru a justifica aceasta investitie si efectele negative pe care le va avea acest proiect in configuratia zonei. Ma opun vehement, in calitate de cetatean al Bucurestiului si contribuitor la fondurile publice.
Mihaela 2013-07-10 12:24:18
Nu, categoric! Nu exista o necesitate in acest sens pentru ca intersectia nu este excesiv de aglomerata. In al doilea rand, prin ridicarea unei cladiri ar fi, distrusa deschiderea pe care o arata acea intrare in Bucuresti.
Alina 2013-07-10 12:25:39
Spatiul verde de la Piata Presei trebuie pastrat. nu avem nevoie de si mai multe betoane. circul zilnic in zona si traficul e in regula. atata timp cat zilnic cu masina se fac 15-20 de minute de la otopeni catre piata victoriei nu vad necesitatea investitiei.
A Caramelea 2013-07-10 12:32:51
1. Aceasta nu este o dezbatere publică, este un document pdf postat pe siteul primăriei și o zonă destinată comentariilor. Pentru o dezbatere publică este nevoie de reprezentanți ai primăriei, ai societății civile, ai organizațiior de arhitecți și urbaniști. În plus, documentul ar trebui să fie foarte clar în privința spațiilor modificate, adică să aveți planșe cu zona așa cum este ea acum și planșe separat pentru proiectul propus. 2. Proiectul nu se justifică ca fiind de utilitate publică, beneficiile lui fiind minime ținând cont de distrugerile pe care le-ar cauza (mă refer la spațiul verde și la spațiul construit pe care nu le luați în calcul). 3. Acesta nu pare a fi doar un proiect subteran, se menționează niște clădiri ce vor fi în suprateran, dar nu se explică ce este cu aceste clădiri! Există două regimuri diferite de înălțime pentru aceste clădiri menționate în document. De unde și până unde un turn aprox. de înălțimea Casei Presei Libere este de utilitate publică? 4. Nu sunt de acord cu strategia PMB de a încuraja traficul (ar trebui să aveți soluții alternative de a rezolva problema transportului, nu de a-l încuraja!) Este cel puțin stupid ca într-un oraș de mărimea Bucureștiului și dezvoltat după ureche, PMB continuă cu propunerile de pasaje subterane și autostrăzi suspendate!
Eduard Ursuleanu 2013-07-10 13:11:31
Eu propun sa taiati toti copacii din oras, aia ramasi cat de cat intregi dupa toaletizare, si sa umpleti spatiul ramas cu pasaje inutile si cu turnuri ilegale. Si sa scrie mare, pe ele, Oprescu.
Vlad Gheorghiu 2013-07-10 13:34:32
Trecand aproape zilnic prin acea zona si observand traficul din zonele Ghencea, iesirile de pe pasajul Basarab sau Dorobanti, este aproape ridicol sa discutam despre un asemenea proiect. Orice traseu de iesire din Bucuresti care include zona Piate Presei libere are zone mai aglomerate sau cu probleme mult mai mari. ca cetatean al Bucurestiului, platitor si beneficiar al acestor proiecte, nu consider necesar un pasaj care sa fluidizeze traficul in acea zona si va rog acordati mai multa atentie zonelor cele mai aglomerate. Se pot descoperi usor intr-o zi de plimbare cu masina prin Bucuresti.
Vlad Gheorghiu 2013-07-10 13:35:12
Trecand aproape zilnic prin acea zona si observand traficul din zonele Ghencea, iesirile de pe pasajul Basarab sau Dorobanti, este aproape ridicol sa discutam despre un asemenea proiect. Orice traseu de iesire din Bucuresti care include zona Piate Presei libere are zone mai aglomerate sau cu probleme mult mai mari. ca cetatean al Bucurestiului, platitor si beneficiar al acestor proiecte, nu consider necesar un pasaj care sa fluidizeze traficul in acea zona si va rog acordati mai multa atentie zonelor cele mai aglomerate. Se pot descoperi usor intr-o zi de plimbare cu masina prin Bucuresti.
CristinaN 2013-07-10 13:42:42
In primul rand incalcati 3 legi de baza: Legea nr 350/2001 privind amenajarea teritoriului si urbanismului, apoi Legea 5/2000 privind aprobarea Planului de amenajare a teritoriului national, referitor la raza minima obligatorie de protectie a monumentelor istorice si nu in ultimul rand Ordonanta 114/2007 privind interdictia clara de a construi pe spatiile verzi de pe teritoriul localitatilor din Romania. Si lasand la o parte ca pasajul va aglomera si mai mult traficul, in loc sa-l fluidizeze (oare de ce in occident se evita construirea acestor pasaje?!), iata ca vom avea sansa sa ramanem si fara zona de promenada destinata pietonilor si biciclistilor, care este si unica in Bucuresti si este chiar una din zonele reprezentative ale capitalei. Apoi circa 7m din latimea zonei verzi adiacente BD. Aviatorilor urmand sa dispara. Si stiti bine ca asta include si taierea tuturor copacilor din zona (circa 250!). Deci domnilor, chiar va bateti joc de noi si de orasul nostru? Chiar nu v-ati saturat sa-l exterminati? Cand o sa va opriti?
Adina 2013-07-10 13:49:58
Categoric NU! Spatiile verzi pe cap de locuitor sunt deja la un nivel innaceptabil iar traficul nu este dispersat in oras. De ce nu se construiesc proiecte in alte zone care sa permita dispersarea traficului intr-un mod echilibrat?Daca nu stiti cum, luati exemplu altor orase europene va rog!
Dragne Radu 2013-07-10 14:02:24
Nu dorim pasaj acolo, Nu dorim desfintarea SPATIILOR verzi.

Finalizati ce ati inceput "Pasarela de pe Mihai Bravu", Linia de Tramvai din Titan.

PISTELE DE BICICLETE !!!
Adina 2013-07-10 14:18:43
CATEGORIC NU!proiectului propus privind aprobarea Planului Urbanistic Zonal PUZ - Piata Presei libere, sector 1, pasaj rutier subteran. Avem nevoie de mai multe spatii verzi, nu de defrisarea lor! Traficul nu este suficient de disperat in bucuresti iar aceasta constructie nu va face altceva decat sa atraga locuitorii si mai mult spre centru, ceea ce este de nedorit! Traficul in bucuresti va trebuii cumva dispersat iar spatiile verzi dublate. Daca pot veni cu idei, atunci va atasez un articol despre cum alte orase europene au rezolvat problema traficului:

http://www.hotnews.ro/stiri-administratie_locala-13477028-cum-rezolvat-stockholm-problemele-trafic.htm

Adina 2013-07-10 14:19:10
CATEGORIC NU!proiectului propus privind aprobarea Planului Urbanistic Zonal PUZ - Piata Presei libere, sector 1, pasaj rutier subteran. Avem nevoie de mai multe spatii verzi, nu de defrisarea lor! Traficul nu este suficient de disperat in bucuresti iar aceasta constructie nu va face altceva decat sa atraga locuitorii si mai mult spre centru, ceea ce este de nedorit! Traficul in bucuresti va trebuii cumva dispersat iar spatiile verzi dublate. Daca pot veni cu idei, atunci va atasez un articol despre cum alte orase europene au rezolvat problema traficului:

http://www.hotnews.ro/stiri-administratie_locala-13477028-cum-rezolvat-stockholm-problemele-trafic.htm

Gulie George 2013-07-10 14:26:29
Traficul in zona vizata se desfasoara in conditii foarte bune chiar si la ore de varf, coditii mult mai grele de trafic sunt in Piata Charles de Gaule, daca doriti imbunatatirea traficului acolo trebuie un pasaj.
Acest proiect nu are nicio utilitate alta decat, eventual, de a irosi banii contribuabililor pentru a mai bifa ceva inutil (dar cu impact la publicul larg) pe agenta electorala a unora.
Adina 2013-07-10 14:32:28
CATEGORIC NU!proiectului propus privind aprobarea Planului Urbanistic Zonal PUZ - Piata Presei libere, sector 1, pasaj rutier subteran. Avem nevoie de mai multe spatii verzi, nu de defrisarea lor! Traficul nu este suficient de disperat in bucuresti iar aceasta constructie nu va face altceva decat sa atraga locuitorii si mai mult spre centru, ceea ce este de nedorit! Traficul in bucuresti va trebuii cumva dispersat iar spatiile verzi dublate. Daca pot veni cu idei, atunci va atasez un articol despre cum alte orase europene au rezolvat problema traficului:

http://www.hotnews.ro/stiri-administratie_locala-13477028-cum-rezolvat-stockholm-problemele-trafic.htm

badescu gabriela 2013-07-10 14:33:48
Nu sunt de acord cu distrugerea nici macar a unui cm din spatiul verde din zona si nici cu caldiri inalte. Primaria ar trebui sa regularizeze traficul ( benzi pt transportul in comun, evitarea virajelor la stanga, respectarea legisltiei referitoare la parcare) .Sunt atatea camere de supraveghere care au fost platite din banii nostri dar care nu functioneaz si nu contribuie la respectarea regulilor de circulatie. Cine raspunde pentru asta?
Alina 2013-07-10 14:45:22
Spatiul verde de la Piata Presei trebuie pastrat. nu avem nevoie de si mai multe betoane. circul zilnic in zona si traficul e in regula. atata timp cat zilnic cu masina se fac 15-20 de minute de la otopeni catre piata victoriei nu vad necesitatea investitiei.
Stefan 2013-07-10 14:55:06
Nu se justifica investitia pentru ca nu este aglomaratie in acea zona. Deci NU mai construiti aiurea. Ne ajung blocurile crescute in centrul Bucuresti-ului. Paris, Roma, Londra mai mergeti si vedeti si pe-acolo cum e cu construitul de blocuri de birouri si pasaje pentru a imbunatati accesul la ele si spre centrul orasului. Dupa, toata lumea tipa ca e aglomerat Bucuresti-ul.... De ce oare ^
Razvan Necula 2013-07-10 15:01:25
E inacceptabil orice proiect care distruge spatiul verde. Probabil insa ca, dupa cum ne-a obisnuit, PMB va bifa formalitatea numita "consultarea cetatenilor", va ignora opiniile cetatenilor si va da aprobarile necesare firmelor aflate in gratii si cu "contributia" la zi.
Stefan 2013-07-10 15:11:42
Nu se justifica investitia pentru ca nu este aglomaratie in acea zona. Deci NU mai construiti aiurea. Ne ajung blocurile crescute in centrul Bucuresti-ului. Paris, Roma, Londra mai mergeti si vedeti si pe-acolo cum e cu construitul de blocuri de birouri si pasaje pentru a imbunatati accesul la ele si spre centrul orasului. Dupa, toata lumea tipa ca e aglomerat Bucuresti-ul.... De ce oare ^
Adrian Dinu 2013-07-10 15:16:54
Sunt sigur ca se pot gasi solutii ALTERNATIVE care sa nu distruga un monument istoric, chiar cred ca se poate. Problema este lipsa de vointa politica, sau faptul ca vointa asta vrea altceva. A se vedea Hala Matache si modul atat de previzibil in care tot la daramarea ei s-a ajuns, pana la urma. Chiar e nevoie sa distrugem tot doar ca sa facem loc masinilor, alte solutii nu mai gasim?
Stefan 2013-07-10 16:07:43
Nu se justifica investitia pentru ca nu este aglomaratie in acea zona. Deci NU mai construiti aiurea. Ne ajung blocurile crescute in centrul Bucuresti-ului. Paris, Roma, Londra mai mergeti si vedeti si pe-acolo cum e cu construitul de blocuri de birouri si pasaje pentru a imbunatati accesul la ele si spre centrul orasului. Dupa, toata lumea tipa ca e aglomerat Bucuresti-ul.... De ce oare ^
CosminO 2013-07-10 17:43:31
Acest pasaj chiar nu are sens, nu este mare aglomerate in zone si oricum nu prea exista alte străzi care sa-l preia, așa ca tot ceea ce se va realiza va fi mutarea cozii de mașini de la Piața Presei la Arcul de Triumf. Probabil ca intr-adevăr scopul este de a mai construi încă un turn in zona, ceea ce nu prea își dovedește utilitatea publica. Ce spuneam de schimbarea tramvaielor de pe linia 41 ( care tot acolo ajung) cu unele noi si de capacitate mai mare in așa fel încât sa poți Calatori civilizat si cu transportul in comun.
Alina Bogdan 2013-07-10 18:00:47
Buna ziua. In calitate de cetatean al Bucurestiului acest proiect mi se pare mai mult decat inutil, este unul care distruge o zona (inca) frumoasa a orasului. Si avem putine zine fumoase. Acest proiect ar trebui sa fie scos pentru dezbatere publica, facut un chestionar si mers cu proiectul la locuitorii din zona pentru a vedea impactul. Bucurestiul are nevoie de mai multe spatii verzi, de mai putin trafic auto si de investitii in transportul public si transportul alternativ - bicicletele. D ce nu se directioneaza acesta suma ridicol de mare bagata in betoane catre ceva care chiar foloseste locuitorilor acestui oras?
Va rog sa intelegeti odata ca spatiile verzi sunt importante, fiecare pom si petic de iarba conteaza si nu mai incercati sa bagati populatia in mall-uri din cauza lipsei de alternativa.
Ma intreb oare cati dintre dumneavoastra au mers intr-o zi de week-end in parcul Herastrau pentru a vedea cum se calca oamenii in picioare si nu mai gasesti un loc pe banca. Si nu e singurul parc in care se intampla asta.
Va rugam sa renuntati la proiectele d-voastra megalomane si chiar sa serviti interesele cetatenilor care v-aul ales!
Alina Bogdan 2013-07-10 18:00:59
Buna ziua. In calitate de cetatean al Bucurestiului acest proiect mi se pare mai mult decat inutil, este unul care distruge o zona (inca) frumoasa a orasului. Si avem putine zine fumoase. Acest proiect ar trebui sa fie scos pentru dezbatere publica, facut un chestionar si mers cu proiectul la locuitorii din zona pentru a vedea impactul. Bucurestiul are nevoie de mai multe spatii verzi, de mai putin trafic auto si de investitii in transportul public si transportul alternativ - bicicletele. D ce nu se directioneaza acesta suma ridicol de mare bagata in betoane catre ceva care chiar foloseste locuitorilor acestui oras?
Va rog sa intelegeti odata ca spatiile verzi sunt importante, fiecare pom si petic de iarba conteaza si nu mai incercati sa bagati populatia in mall-uri din cauza lipsei de alternativa.
Ma intreb oare cati dintre dumneavoastra au mers intr-o zi de week-end in parcul Herastrau pentru a vedea cum se calca oamenii in picioare si nu mai gasesti un loc pe banca. Si nu e singurul parc in care se intampla asta.
Va rugam sa renuntati la proiectele d-voastra megalomane si chiar sa serviti interesele cetatenilor care v-aul ales!
Alina Bogdan 2013-07-10 18:02:01
Buna ziua. In calitate de cetatean al Bucurestiului acest proiect mi se pare mai mult decat inutil, este unul care distruge o zona (inca) frumoasa a orasului. Si avem putine zine fumoase. Acest proiect ar trebui sa fie scos pentru dezbatere publica, facut un chestionar si mers cu proiectul la locuitorii din zona pentru a vedea impactul. Bucurestiul are nevoie de mai multe spatii verzi, de mai putin trafic auto si de investitii in transportul public si transportul alternativ - bicicletele. D ce nu se directioneaza acesta suma ridicol de mare bagata in betoane catre ceva care chiar foloseste locuitorilor acestui oras?
Va rog sa intelegeti odata ca spatiile verzi sunt importante, fiecare pom si petic de iarba conteaza si nu mai incercati sa bagati populatia in mall-uri din cauza lipsei de alternativa.
Ma intreb oare cati dintre dumneavoastra au mers intr-o zi de week-end in parcul Herastrau pentru a vedea cum se calca oamenii in picioare si nu mai gasesti un loc pe banca. Si nu e singurul parc in care se intampla asta.
Va rugam sa renuntati la proiectele d-voastra megalomane si chiar sa serviti interesele cetatenilor care v-aul ales!
Teodor Pricop 2013-07-10 18:26:18
Păstraţi şi extindeţi spaţiile verzi, nu betoanele. Scoateţi maşinile din oraş şi lăsaţi oamenii să se deplaseze natural pe străzi. Bucureştiul este un oraş şi aşa foarte poluat, nu-l mai aglomeraţi prin încurajarea maşinilor în interior, înspre centru. Este o lucrare inutilă, foarte costisitoare, care nu rezolvă problema traficului, ci o amplifică şi mută ambuteiajele mai spre interiorul oraşului, dintr-un loc în altul. Putem învăţa din greşelile altor oraşe mari din lume şi să nu le repetăm! Cu aceşti bani pot fi efectuate lucrări de care oraşul chiar are nevoie, cu condiţia să fie făcute temeinic, nu cum sunt de exemplu cele de la trotuarul Unirii-Romană, care au fost lăsate de izbelişte şi acolo unde au fost efectuate sunt deja deteriorate, deci presupun alte lucrări, alţi bani, la niciun an de când au fost făcute! Faceţi şoseaua de centură şi extindeţi reţeaua de metrou cât mai repede şi cât mai mult dacă vreţi să rezolvaţi problema traficului în Bucureşti!
Sorin Stelian 2013-07-10 19:37:10
Intersectia este aglomerata cam o ora pe zi - si chiar si atunci se poate trece de ea in maxim 5 minute. Un pasaj acolo nu ar face decat sa incurajeze si mai multi oameni care lucreaza in Pipera sa-si foloseasca masinile - desi au metrou. Mult mai importanta ar fi terminarea soselei de centura!
Ana Iulia 2013-07-10 20:03:29
Nu sunt de acord cu aceast proiect. Orasul si locuitorii acestuia au nevoie de mai mult spatiu verde nu de betoane, trafic, praf si santiere. Spatiul verde de la Piata Presei TREBUIE pastrat.
Corina Barbu 2013-07-10 20:44:05
Recomandare la proiect de act normativ (ca sa respectam procedurile PMB): Cred ca e important sa prevenim taierea copacilor in Bucuresti si sa nu mai privilegiem soferii in pofida pietonilor. Deci un NU categoric pentru acest proiect. Recomand mijloacele de transport in comun si mersul pe jos.
Iar, apropo de aceasta asa-zisa dezbatere publica, am 2 mentiuni:
- cum justificati denumiera de dezbatere daca nu aduceti nicaieri niste argumente concrete pentru construirea acestui pasaj? Inteleg ca pagina 4 din document ar trebui sa functioneze ca argumentare, dar vorbiti despre un studiu de circulatie despre care nu mai dati niciun alt detaliu, pretindeti ca acest pasaj va asigura imbunatatirea infrastructurii, etc dar nu aratati cum anume. Ar trebui sa va credem pe cuvant? Nu credeti ca avem nevoie de cifre, detalii despre cum se vor realiza aceste lucruri?
- postati unui document stufos si greu de urmarit, redactat in limbajul de lemn aferent aparaturii de stat, si spuneti ca asta e dezbatere publica; publicul nu citeste documente de 50 de pagini pline de stampile si nici nu cred ca puteti pretinde asta de la el; cred ca ar trebui sa ii dati acces la un rezumat al proiectului, in care sa prezentati succint argumentele; orice alta modalitate nu este dezbatere publica,este o incercare destul de evidenta de descurajare a dezbaterii; ca sa nu mai vorbesc de faptul ca proiectul exclude varianta intalnirilor cu cetatenii.
edith 2013-07-10 21:47:48
FARA BETOANE, Vreau spatii verzi si piste de bicicleta.
Gabriela Mindru 2013-07-10 22:17:39
Cred ca in Bucuresti se pune prea mult accent pe facilitatea traficului auto in loc sa se urmareasca diminuarea acestuia și incurajarea folosirii bicicletelor sau a transportului in comun. Imi doresc ca PMB sa urmareasca o dezvoltare la scara umana a orasului care să pună pe primul loc pietonii și biciclistii si mai putin masinile. In plus, cred ca mutilarea bulevardului Kiseleff pentru construirea pasajului subteran in discutie ar fi o greseala colosala. Prioritatea PMB ar trebui să fie gasirea de solutii de reducere a traficului si nu facilitarea lui prin mutilarea putinelor zone istorice care au mai ramas in Bucuresti.
Catalina Neculau 2013-07-10 22:50:15
Domnilor, faceti investitii acolo unde este nevoie de ele, zona aceasta trebuie sa ramana asa cum este! Lasati spatiul verde in pace, si asa este putin! Copiii nostri respira si asa prea mult praf, prea multa poluare, cresc intre betoane, lasati in pace spatiile verzi! Bucurestiul are multe alte zone unde puteti sa investiti "cu cap" si in folosul cetatenilor!
Iulia 2013-07-10 23:27:03
Un primar curajos si responsabil, pe nume Enrique Peñalosa, spunea ca o tara e dezvoltata nu cand saracii merg cu masina, ci cand bogatii folosesc transportul in comun. Un alt primar, care lucreaza impotriva oamenilor care l-au ales, propune marirea capacitatii rutiere pentru a incuraja si spori traficul cu masini personale sub masca asa-zisei fluidizari. Stiti cum e asta? Ca si cum ai suferi de o boala grava care iti da niste dureri puternice, dar pe care in loc sa o tratezi, alegi sa o maschezi cu un pumn de calmante. Efectul lor e imediat, dar nu va opri boala din efectul ei devastator, iar Bucurestiul e atat de bolnav, ca abia mai respira. Pe masura ce veti construi, incurajand deplasarea cu masina, pe atat de mult orasul se va aglomera. Nu faceti decat sa creati noi posibilitati de imbolnavire a orasului. Pe multi bani publici. Masura propusa face parte dintr-o strategie fara viziune pe termen mediu si lung, 100% in dezavantajul comunitatii pe care o reprezentati. Ar trebui sa va dati demisia daca, in calitate de primar, v-a trecut o asa solutie prin cap - probabil un simplu test de resurse umane ar demonstra ca nu aveti calificarea si viziunea necesara sa ocupati pozitia aceasta.

Imbunatatind transportul in comun, incurajand alternative la transportul cu masina, veti inlocui individualismul, nichelul si smechereala, valorile urbane pe care le promovati acum, cu premise democratice in care oamenii se vor apropia si se vor respecta mai mult. Este nevoie doar de putina inteligenta, bun simt si vointa.
George 2013-07-11 09:18:48
Utilitatea pasajului ar trebui discutata doar dupa ce s-au luat toate masurile pentru a usura transportul persoanelor din afara Bucurestiului catre oras: metrou pana la Otopeni, banda separata pentru RATB (cu un nr suficient de autobuze pe acea ruta), parcari in zona pentru ca oamenii sa isi lase masinile la intrarea in oras, si nu sa intre cu ele pana in centru, centura de ocolire pe 4 benzi pe toata lungimea ei, etc. Acestea sunt proiecte de interes public pentru imbunatatirea calitatii vietii in Bucuresti. Restul e cancan...
Catalin Zorzini 2013-07-11 10:43:06
prost gust, idei prafuite, viziune ingusta si cenzura comentariilor. combinatia perfecta
Gabi Nasulea 2013-07-11 11:00:41
Un NU hotarat pentru astfel de proiecte care continua distrugerea sistematica a acestui oras si mai ales a zonelor sale reprezentative. Un astfel de pasaj ar duce la marirea numarului de masini care ajung la Arcul de Triumf si se va transfera aglomerarea aici. Ce urmeaza? Un pasaj subteran la Arcul de Triumf?
Andreea Raducu Lefter 2013-07-11 12:02:05
Nu , legea interzice transformarea functiunilor spatiilor verzi amenajate
arh. Silviu Gogulescu 2013-07-11 14:46:37
Este un atentat grav la ultima zonă rămasă încă frumoasă şi funcţională,(în pofida unor inserţii locale dubioase); este zona de care nici Nicolae Ceauşescu n-a îndrăznit să se atingă; elementele care dau specificitate zonei sunt: profilul transversal generos şi verde, spaţiile de promenadă şi, mai ales vegetaţia abundentă.
Pe de altă parte cele 2 pasaje,(de la Piaţa Presei libere şi cel de la Piaţa Charles de Gaulle) nu soluţionează deloc problemele orasului, dimpotrivă le amplifică: ar fi utilă descurajarea cât mai mare a traversării cu viteză a centrului, descurajarea afluxului sporit de automobile care să traverseze oraşul (şi mai ales centrul); ca zonă de promenadă şi agrement ar trebui încurajată circulaţia pietonilor, bicicliştilor (pe tot Kisseleful e încă înterzisă!) şi a transportului în comun ( pe Aviatori şi Kisseleff au fost scoase toate mijloacele de transport în comun - înainte de 1989 existau mai multe troleibuze şi autobuze - şi au fost înghesuite toate pe Dorobanţi!), concomitent cu crearea de centuri şi bulevarde inelare, care să-i elimine din zona centrală caree vor doar traversarea oraşului.
De asemenea susţin în totalitate poziţia Ordinului Arhitecţilor din România -filiala Bucureşti- în demersul public ( momentan fara nici un efect din păcate, din partea PMB) de stopare a acestei grave erori urbanistice şi de a prezenta soluţii alternative la aceste aberaţii, mai ales că prezintă argumente perfect pertinente şi din punctul de vedere al traficului, argumente susţinute public si de un specialist în probleme de trafic.
Pentru toate acestea NU susţin acest proiect şi solicit invalidarea lui în şedinţa CGMB.
Alina M. 2013-07-11 16:48:45
1. nu exista nici un respect pentru reglementarile urbanistice in vigoare
2. nu exista nici un concept integrat dupa care sa se ghideze orientarea urbanistica a orasului. Toate se intampla la bunul plac al unora, fara nici un respect fata de dorinta comunitatii si cu aprobarea iresponsabila al celor care ar trebui sa protejeze.
3. in cazul particular al acestui viitor pasaj, utilitatea este indoielnica si demonatarea-distrugerea zonei este certa. Ca un exemplu al inutilitatii: in cazul noului pasaj de la gara, tot traficul se blocheaza la cele doua iesiri. Deci si aici se va muta coada de masini la Arcul de Triumf- nu e greu de gandit. Ca un exemplu al distrugerii zonei: zona Universitatii care a devenit o esplanada de beton.
Răzvan Socol 2013-07-11 19:26:35
Nu sunt de acord cu construirea unui pasaj la Piața Presei Libere, din trei motive: (1) nu este necesar, deoarece traficul acolo este deja suficient de fluent; dacă se realizează un pasaj acolo, se stimulează și mai mult aglomerația din centru; (2) este dăunător pentru aspectul zonei; (3) sunt alte proiecte în desfășurare sau în faza de proiect care sunt mai importante: pasajul de la Mihai Bravu, axa Buzești-Berzei-Uranus, centura de sud, etc.
Răzvan Socol 2013-07-11 19:27:30
Nu sunt de acord cu construirea unui pasaj la Piața Presei Libere, din trei motive: (1) nu este necesar, deoarece traficul acolo este deja suficient de fluent; dacă se realizează un pasaj acolo, se stimulează și mai mult aglomerația din centru; (2) este dăunător pentru aspectul zonei; (3) sunt alte proiecte în desfășurare sau în faza de proiect care sunt mai importante: pasajul de la Mihai Bravu, axa Buzești-Berzei-Uranus, centura de sud, etc.
Astrid Rottman [arh] 2013-07-11 21:45:23
Bucurestenii doresc spatii verzi, piste de biciclete, zone pietonale, aer curat.
Bucurestenii nu doresc automobile gonind in viteza prin inima orasului.
Deci NU, domnule primar !
Victor groza 2013-07-11 22:21:20
Nu este necesar un pasaj in piata presei libere deoarece zona de nord este o zona deja foarte aglomerata a capitalei. Ne lipseste centura care sa preia traficul din nord si sa îl distribuie uniform pe zone de interes. Tot traficul din nord spre sud va fi încurajat prin centru in lipsa unor alternative. Am DREPTUL la o viața civilizata in orașul meu. Nu am nevoie de proiecte negandite care sa îmi scadă calitatea vieții in bucuresti. Înțeleg ca pentru trafic se creaza avantajul fluidizarii acestuia. Ce avantaj am eu ca locuitor al orașului?
catalin.g 2013-07-12 00:18:52
NU! este inutil si distruge zona.
Dan 2013-07-12 00:31:41
Un NU categoric! Pana n-am citit pe site-ul primariei n-am putut crede ca cineva a propus stricarea Bd. Kiseleff. Cand o sa propuneti daramarea Ateneului? Pe terenul respectiv s-ar putea construi o ...parcare...
Mihai Iordache 2013-07-12 02:37:18
Nu. Este inutil si desfigureaza ce a ramas din oras.
CristinaN 2013-07-12 08:16:49
Si inca ceva. In ce consta aceasta asa zisa dezbatere? In faptul ca cetatenii acestui oras isi spun parerile, la care dvs oricum nu dati nici un raspuns (deci unde e dezbaterea?!), apoi la final, dupa 18.07.2013 (ultima zi de "dezbatere"), intr-o noapte minunata de vara, va puneti in aplicare planul, tot asa, pe sest, cum ati facut si cu Hala Matache? Sau incercati sa faceti una ca la primarie, unde dvs dle "primar", alaturi de "consilieri" luati linistiti decizii intr-o sala, iar in alta, stau doar asa de forma, ca niste marionete, cetateni ce ar dori sa spuna ceva despre ce discutati, pro sau contra, ca de aceea sunt acolo, dar oricum nu o pot face si chiar daca ar incerca, nu sunt ascultati?
Lebada Neagra 2013-07-12 08:43:10
1. Proiectul se face prin concurs, la care sunt atrasi cei mai buni arhitecti si incurajati cei tineri;
2. Caietul de sarcini sa prevada dublarea spatiilor verzi si a numarului de copaci din zona descrisa;
3. Respectarea proiectului castigator sa fie obligatorie - nerespectarea insemnand amenzi grele, demisiile responsabililor si interdictia de a mai lucra in administratie 5 ani.
Alexandru C. 2013-07-12 10:06:06
Categoric NU este necesar un pasaj acolo, si o spun ca un sofer care trece zilnic prin ea! Intersectia are capacitate foarte mare de preluare, iar cozile care se formeaza la orele de varf se parcurg rapid (maxim 3-4 cicluri semaforice). Exista numeroase alte zone in Bucuresti sufocate de trafic, pe parcursul intregii zile, care au nevoie de pasaje subterane. Zona Piata Presei arata foarte bine asa cum este, cu spatiul verde existent, si nu are nevoie de niciun pasaj!
Ava 2013-07-12 10:08:55
În nici un caz!
- Intersecția de la Piața Presei nu a fost niciodată sursă de aglomerare majoră.
- Este una dintre puținele zone verzi rămase neatinse în oraș.
Nu vă mai bateți joc de orașul acesta, instaurați banda unică pentru RATB și construiți metrou ușor, NU avem nevoie de mai multe mașini!
Vasiu Mihai 2013-07-12 12:54:33
NU, categoric.
arh. Liliana Chiaburu 2013-07-12 14:18:42
Sunt total impotriva!
Rolul Primariei ar trebui sa fie sa gaseasca rezolvari acceptabile pentru traficul din Bucuresti, fara a-i distruge caracterul. Asta ar trebui sa se intample daca la Primarie ar fi angajati oameni responsabili si daca Primarul General ar da dovada ca este si om de cultura, nu doar "manager" de bani multi.
arh. Liliana Chiaburu 2013-07-12 14:19:47
Sunt total impotriva!
Rolul Primariei ar trebui sa fie sa gaseasca rezolvari acceptabile pentru traficul din Bucuresti, fara a-i distruge caracterul. Asta ar trebui sa se intample daca la Primarie ar fi angajati oameni responsabili si daca Primarul General ar da dovada ca este si om de cultura, nu doar "manager" de bani multi.
Ciprian Gaiu 2013-07-12 16:43:39
NU!
De ce trebuie sa stricam si putinul ramas valoros in acest oras vandalizat?!
Va tine cont PMB de pozitia oficiala si categoric impotriva acestui proiect a Ordinului Arhitectilor din Bucuresti? Are vreun sens sa mai scriem pe aici, tine cont cineva?
Ciprian Gaiu 2013-07-12 16:45:30
NU!
De ce trebuie sa stricam si putinul ramas valoros in acest oras vandalizat?!
Va tine cont PMB de pozitia oficiala si categoric impotriva acestui proiect a Ordinului Arhitectilor din Bucuresti? Are vreun sens sa mai scriem pe aici, tine cont cineva?
Ciprian Gaiu 2013-07-12 16:45:47
NU!
De ce trebuie sa stricam si putinul ramas valoros in acest oras vandalizat?!
Va tine cont PMB de pozitia oficiala si categoric impotriva acestui proiect a Ordinului Arhitectilor din Bucuresti? Are vreun sens sa mai scriem pe aici, tine cont cineva?
Andrei Nicolaescu 2013-07-15 00:54:58
Sunt impotriva aprobarii acestui Plan Urbanistic Zonal PUZ - Piata Presei libere, sector 1, pasaj rutier subteran! Rog toti consilierii din CGMB, alesi de noi, cetatenii, sa voteze impotriva aprobarii acestui PUZ si sa respinga Proiectul de Hotarare privind Plan Urbanistic Zonal PUZ - Piata Presei libere, sector 1, pasaj rutier subteran, deoarece constructia acestui pasaj este impotriva vointei cetatenilor Bucurestiului (asa cum rezulta si de pe acest site, unde absolut toate mesajele sunt impotriva aprobarii acestui PUZ si realizarii pasajului rutier). Daca toti cetatenii interesati de acesta zona, supusa dezbaterii, si care au reactionat pe acest site impotriva realizarii acestui pasaj rutier, iti spun ca este inutila constructia pasajului pentru ca nu este aglomeratie in zona (eu tranzitez zilnic zona la o ora de asa-zisa maxima aglomeratie), iar traversarea intersectiei de la Piata Presei Libere, pe zona de mers dinspre Soseaua Bucuresti-Ploiesti spre Bd. Kiseleff se face in 4-5 minute de la Fantana Miorita la Arcul de Trimf, la ora de maxima circulatie in zona, inseamna ca tu, ca si consilier in CGMB trebuie sa respingi aprobarea acestui PUZ si sa constientizezi ca este o greseala constructia acestui pasaj rutier!

Rog pe aceasta cale, obligatoriu, organizarea unei sedinte de dezbatere publică la sediul PMB, pentru ca toti bucurestenii interesati de acest proiect sa-si expuna punctul de vedere referitor la acest PUZ si pentru ca din discutiile ce vor avea loc, toti consilierii din CGMB sa constientizeze ca respingerea adoptarii acestui Plan Urbanistic Zonal PUZ - Piata Presei libere, sector 1, pasaj rutier subteran este cea mai buna solutie pentru Bucuresti si singura solutie in acord cu parerile cetatenilor din Bucuresti, cetateni care prin votul lor i-au adus pe consilierii generali acolo unde sunt acum, adica in pozitia de a respinge un proiect care este impotriva locuitorilor Bucurestiului si nu este dorit de acestia!
Antonia Orzață 2013-07-15 13:41:39
Sunt total împotriva acestui proiect. Bucureștiul are nevoie de spații verzi si de zone pietonele, de modernizarea si cresterea capacitatii transportului in comun si descurajarea deplasarii cu autoturismul personal. Am toata stima pentru un primar precum cel al orasului Berlin care cu ani in urma a investit in transportul in comun corelat, a redus numarul locurilor de parcare din oras si totodata a crescut semnificativ costul parcarii autoturismelor personale in interiorul orasului, a instituit amenzi foarte mari pentru cei care parcau ilegal, a creat piste de biciclete pe sosele si nu pe trotuare, iar pentru cei din alte orase - si care munceau in Berlin - a pus la dispozitie uriase spatii de parcare gratuite chiar la intrarea in oras, urmand ca acestia sa se deplaseze in interiorul orasului cu transportul in comun, extrem de civilizat si care merge brici. Rezultatul: un oras curat, nepoluat, linistit, biciclete peste tot, oameni fericiti, calmi si sanatosi, incurajati sa traiasca firesc si sa faca miscare in mod natural, spatii verzi cat cuprinde. Mi-as dori un asemenea primar inspirat si pentru orasul nostru, va rog domunle Oprescu, deveniti dumneavoastra acest primar, renuntati o data la ideea de trafic in Bucuresti cu autoturismul personal si investiti in transportul in comun, parcuri si zone pietonale.
arh.dr.Dan Georgescu 2013-07-15 15:18:29
O tara bananiera precum Danemarca rezolva la fel problema circulatiei sau pur si simplu exclude sau limiteaza circulatia auto din perimetrul centrului istoric. Oare ar fi asa de ingrozitor sa luam exemplu de la ei sau trebuie sa-i multumim doar pe "baietii de baieti" care trebuie sa-si expuna ostentativ masinile ? Eu sunt pentru limitarea circulatiei auto in zona centrala si deci inutilitatea pasajelor care ar schilodii orasul
Octavian Boltasu 2013-07-15 15:39:15
Impotriva acestui proiect
dumitru 2013-07-15 21:33:11
NU.
dumitru 2013-07-15 21:34:55
NU.
Stefan 2013-07-15 23:45:10
Aoleu, primul comentariu a esuat intre browser si site - eroare SQL. Reiau - nu vad necesitatea acestui pasaj: faci un santier, care evident o sa tina luni de zile, daca nu un an-doi, asta si intr-o zona protejata, unde traficul nu e chiar capat de tzara. Si iar obsesia asta cu pasajele subterane pentru pietoni, de parc-am fi cartite. Miroase a datorie din campania lui dom primar - asta e si singurul avantaj al proiectului, ca o sa scoata cineva bani frumosi din el. N-am nimic impotriva facutului banilor, dar sa fie facuti din ceva util si Bucurestiului! Si sa nu fie ca site-ul asta, de moare la primul apostrof cu eroare SQL.
Ioana Simionescu 2013-07-16 03:22:02
NU categoric acestui proiect inutil care ar definirea o zona încă plăcută. Urgentele transportului in Bucureștiului sunt benzi dedicate RATB-ului si biciclistilor.
Popescu Raluca 2013-07-16 15:12:23
Buna ziua,
Referitor la "Proiectul de hotarare privind aprobarea Planului Urbanistic Zonal PUZ - Piata Presei libere, sector 1, pasaj rutier subteran" se face referire in cuprinsul documentatiei in cadrul "Raportului de specialitate privind aprobarea PUZ -Piata Presei Libere Sector 1 Pasaj rutier subteran " la un studiu de circulatie in baza caruia a fost propus spre implementare prezentul pasaj.
1- Va rog sa atasati documentatiei studiul de circulatie la care se face referire;
2- In studiul si proiectul atasate prezentului Proiect de Lege nu se regaseste impactul asupra circulatiei pietonale si a traficului auto dupa finalizarea acestui pasaj. Investitia construirii acestui pasaj va fi amortizata intr-un timp atat de scurt tinandu-se cont ca in urmatorii ani aveti proiecte precum linia de Metrou 6 pentru Aeroportul H Coanda si centura Bucuresti ?
Pentru o dezvoltare sustenabila si in armonie cu spatiul urban, aceste doua proecte(Metrou linia 6 si finalizare centura Bucuresti), care au impact direct asupra circulatiei din zona de Nord a capitalei , ar trebui sa reprezinte o prioritate si ulterior finalizarii acestora Primaria Capitalei sa propuna un pasaj subteran in zona Piata Scanteii daca in baza unui studiu de trafic ar rezulta inca necesitatea construirii acestuia.
Cu stima,
Raluca Popescu
Mircea 2013-07-17 01:28:59
NU aprobați acest PUZ stimați domni consilieri. A-ți fost alesi de Bucureșteni să NU VĂ BATE-ȚI JOC de noi cetățenii acestui oraș .La începutul anului ne a-ți spus că nu aveți bani pentru cheltuielile curente și reparațiile necesare orașului și după ce ”ne-a-ți amăgit că taxele și impozitele locale rămân neschimbate” a-ți revenit și le-a-ți majorat, cu toate că Guvernul nu va impus acest lucru, și deci ne-ați obligat să plătim mai mult în această ”criză”. Acum constatăm ,că de fapt, ne luați banii prin majorări de taxe (BUCUREȘTENILOR) cu ”forța” pentru o lucrare, un proiect momentan inutil NEDORIT de NOI cetățenii care apreciem ”AȘA cum ESTE zona DN1-Piața Presei-Kiselleff” ,fără viitoare construcții de tip tunel sau cladiri cu regim de înăltime de cca 50 m. ESTE zona cea mai FRUMOASĂ din ROMÂNIA așa cum e ACUM.
Mircea 2013-07-17 02:37:47
NU aprobați PUZ . Ministerul Transporturilor acum câteva zile în urmă a anunțat că NU se mai face nici o investiție pentru metrou dinspre/spre Otopeni pentru că este INEFICIENTĂ și inutilă, (ca de altfel cum este și acest tunel/pasaj, costisitor inutil care are numai aprecieri negative în această dezbatere)

Să spunem și altfel,NU aprobați PUZ ,pentru că proiectul ce a câștigat licitația dacă:
- are prevazută legatură cu planul de metrou dinspre Otopeni, în condițiile anunțului Guvernului de renunțare la acest metrou,nu mai este de actualitate
sau
- dacă nu are prevăzută în proiect ,legătura cu metroul dinspre Otopeni cum a știut din timp și câștigat licitația, proiectantul/licitator/câștigător că aceasta va fi decizia din urmă cu câteva zile a Ministerului Transporturilor

Mai analizați și multe alte aspecte Domnilor Consilieri și RESPINGEȚI acest PUZ comentat numai și numai NEFAVORABIL Dorim un oraș cu acea zonă verde pe care o va distruge acel proiect de pasaj și PUZ permisiv pentru clădiri de 50 m.

Ar trebui rezolvate alte puncte cu adevărat aglomerate din BUCURESTI.
Mircea 2013-07-17 02:41:13
NU aprobați PUZ Stimați Domni Consilieri,Arhitecți,etc..

Vă vom aprecia laudativ.
Adrian Balteanu 2013-07-17 13:31:37
Avind in vedere importanta culturala ridicata a bulevadrului Kiseleff, faptul ca se propune o interventie radicala asupra sa, faptul ca exista noi prevederi PUZ, nediscutate anterior (inaltimea cladirii de la capatul liniei 41) si interesul de care se bucura subiectul (a se vedea numarul mare de mesaje de pe aceasta pagina) va rog sa organizati o sedinta de dezbatere publica.
Ordinul Arhitectilor din Romania Filiala Bucuresti 2013-07-17 13:41:57
1.PASAJUL ESTE INUTIL
- Datorita mutarii traficului de lung parcurs pe autostrada A3, pe DN1 circulatia va scadea cu circa 30%.
- Congestia traficului se rezolva prin inele, nu prin facilitarea tranzitului masinilor catre centru. Planul Urbanistic General si Planul Integrat de Dezvoltare Urbana sustin evitarea arterelor radiale si protejarea centrului prin inele.
- In zona nu exista blocaje majore ale circulatiei.
- Pasajul subteran dubleaza accesul la sol, prin giratia din Piata Presei.
2.AGRESEAZA PATRIMONIUL
- Proiectul incalca reglementarile prevazute pentru zona protejata Kiseleff. In locul unui "grad maxim de protectie", se propune o interventie radicala. In locul "protectiei vegetatiei” si a “conservarii plantatiei valoroase” se propun defrisari masive.
- Pozitionarea asimetrica a rampei si defrisarea vegetatiei inalte de fundal perturba grav inceputul arterei si ii destabilizeaza profilul spatial transversal. Acest efect este amplificat si de amplasarea in lateral, dar la mica distanta, a unei cladiri inalte.
- Asimetrizarea profilului si aparitia rampei pasajului compromit valoarea simbolica a Soselei Kiseleff si perspectiva catre Arcul de Triumf.
3.AGRESEAZA MEDIUL
- Proiectul propune defrisarea atat a plantatiei înalte de fundal din spatele trotuarului, cu un rol esential in imaginea Soselei Kiseleff si a microclimatului ei, cat si a plantatiei înalte din zona pe care urmeaza sa se ridice o noua cladire.
- Compensarea defrisarii prin replantare este inacceptabila: vegetatia inalta nu are o semnificatie cantitativa, ci calitativa. Ea trebuie sa ramana unde este, ca element natural integrat unei conceptii urbanistice.
4.AGRESEAZA SPATIUL PUBLIC
- Aparitia rampei inlocuieste actualul trotuar cu un trotuar ingust, deviat pentru a face loc unei circulatii carosabile.
- Se defriseaza vegetatia si se creaza pasaje rutiere subterane, care iau locul spatiilor destinate pietonilor; lor li se ofera spatii in subsol.
Ioana Pricop 2013-07-17 14:36:31
Subscriu la opinia OAR: pasajul este inutil, agreeaza patrimoniul si mediul, dar si spatiul public. Finalizati soseaua de centura a Bucurestiului, ocupati-va de metrou (ce minunat ar fi sa ajungem cu metroul din Titan in Baneasa!) si incetati sa mai taiati copaci verzi.
radu constantin 2013-07-17 22:04:21
NU aprobati PUZ-ul, NU faceti pasajul.
Anca Beldie 2013-07-18 00:44:36
Rog organizarea unei sedinte de dezbatere publică la sediul PMB. Pe acest site sunt 100 de pareri impotriva acestui PUZ si acestui pasaj. Cu a mea sunt 101! Sunt IMPOTRIVA aprobarii acestui PUZ si realizarii acestui pasaj pentru ca este complet INUTIL!
Mircea 2013-07-18 02:52:45
Un NU HOTARÂT aprobarii acestui PUZ

O discuție reală în ședință publica cu cetațenii și asociațiile legal constituite este foarte necesară.
Opiniile evident contra exprimate până acum 18.07.2013 ora 02.37 ,arata foarte CLAR că NU se dorește acest proiect INUTIL și foarte AGRESIV cu REGULILE de PATRIMONIU,MEDIU,SPAȚIU PUBLIC,etc...
Această capitala din Europa se pare că dorește o păstrare a acestei zone AȘA cum ESTE acum ,cu spațiile verzi,copacii,microclimatul existent,istoria,tradiția și unicitatea menținută intact nemodificată de diferite proiecte imobiliare în zona propusă, precum și multe alte aspecte legate de proiect și momemtul propus,etc..
Decizia pe care o luați trebuie sa fie de RESPINGERE a PUZ-ului , Domnilor Stimați Decidenți în acest caz.
Revin Stimați Domni Decidenți , și luați o decizie RESPONSABILĂ și NEPROVOCATOARE privind proiectul Piața (fostă”SCÂNTEII”) Presei(actual),care trebuia demult încadrată ca ”monument istoric conform legii (peste 50 ani)”.Apreciați corect RESPINGEREA PUBLICĂ a proiectului,care până acum n-a avut decât reacții civilizate (nu ca în proiectul parc Gezi Taksim Istanbul).Pentru Bucureșteni fiecare ”loc/piatră/pom/arbust/etc...”,este important și ne alătură de marile capitale europene care respectă și nu distrug istoria ”recentă/mai veche/medievală/antică/etc..”
Munteanu Vlad 2013-07-18 12:43:28
NU sunt de acord cu acest proiect, zone ca acestea trebuiesc transformate in zone pietonale, concentrati-va asupra soselei de centura si retelelor de transport in comun.
DeliaSJ 2013-07-18 14:09:13
NU!
Bulevardul Kiseleff este ZONA PROTEJATA! In ultimul timp Primaria Capitalei este "campioana" la nerespectarea patrimoniului acestui oras - vezi demolarile pt axa Buzesti - Uranus!
Viitorul unui oras nu se planuieste si nu se realizeaza pe ascuns, noaptea, incalcand cu buna stiinta legile!
Bogdan Franovici 2013-07-18 15:58:09
Pasajul este inutil și distructiv, după cum arată OAR mai jos, iar această consultare publică a cetățenilor este un simulacru.
Dacă cineva de bună credință din primărie și CGMB dorește, într-adevăr, consultarea publicului, este nevoie de o dezbatere reală, un dialog între primărie și cetățeni într-un loc adecvat în care publicul să aibă acces. Înainte de această dezbatere, primăria trebuie să facă publice din timp pe internet planșe pe înțelesul tuturor cu TOATE modificările propuse și consecințele acestuia (câte sute de arbori vor dispărea?) și o justificare serioasă pentru acestui proiect.

Vă rog organizați o dezbatere publică REALĂ.
Bogdan Franovici 2013-07-18 16:03:41
Pasajul este inutil și distructiv, după cum arată OAR mai jos, iar această consultare publică a cetățenilor este un simulacru.
Dacă cineva de bună credință din primărie și CGMB dorește, într-adevăr, consultarea publicului, este nevoie de o dezbatere reală, un dialog între primărie și cetățeni într-un loc adecvat în care publicul să aibă acces. Înainte de această dezbatere, primăria trebuie să facă publice din timp pe internet planșe pe înțelesul tuturor cu TOATE modificările propuse de PUZ și consecințele acestuia (câte sute de arbori vor dispărea?) și o justificare serioasă pentru acest proiect.

Vă rog organizați o dezbatere publică REALĂ.
Bogdan 2013-07-18 16:10:42
Nu sunt de acord cu aceasta propunere din urmatoarele motive:
- introduce pe sub mana posibilitatea de a construi cladiri inalte pe spatiul de langa capatul liniei de tramvai;
- din moment ce se lucreaza la autostrada A3 prioritatea ar trebui sa fie preluarea traficului care o sa vina de acolo pe Petricani si Fabrica de Glucoza, doua strazi unde sunt probleme de trafic in fiecare zi;
- alocarea de cateva milioane pentru multe proiecte nu va duce decat la si mai multe santiere si blocaje, ar trebui terminate intai lucrarile existente: pasajul de pe Mihai Bravu, linia de tramvai de pe Liviu Rebreaunu de exemplu;
- Bd. Kiseleff e unul din cele mai frumoase din Bucuresti, nu cred ca e oportun stricarea lui in acest moment;
Boboc Andrei 2013-07-18 16:21:23
NU! Mai bine terminaţi ce vă chinuiţi să terminaţi, şi apoi, vă gândiţi mai bine că nu doar furând faci bani, ci muncindu-i! Faceţi ceva corect, util, şi veţi vedea că nu mai aveţi nevoie de "sustrageri"...
Serban Alexandru 2013-07-18 16:23:27
NU.
Liliana Chiaburu 2013-07-18 16:35:26
Impotriva acestui pasaj se exprima si cei peste 100 de semnatari ai petitiei on-line aflata la adresa de internet
http://www.petitieonline.ro/petitie/petitie_on_line_pasajul_rutier_de_la_piata_presei_este_inutil_-p66271148.html
O copie a petitiei cu numele primilor 101 semnatari a fost depusa acum o ora la registratura Primariei Capitalei.
Balan Robert 2013-07-18 16:43:11
este un pasaj inutil.
Alin Cobileac 2013-07-18 16:48:47
NU aprobati PUZ-ul!In loc sa creati parcari la marginea Bucurestiului si sa facilitati mersul cu mijloacele de transport in comun si bicicletele, voi vreti sa creati acces pentru mai multe masini. Ne chinuim de ani sa facem piste pentru biciclete si tot ceea ce ati "reusit" au fost niste... nici nu le-as numi piste, care intr-un final s-au dovedit ilegale si au fost desfiintate. De metrou ce sa mai zic? Presupun ca asteptati ca tunelurile si statiile din Drumul Taberei sa se faca singure. Dar cel mai mult ma contrariaza faptul ca, desi imi platesc toate taxele la bugetul de stat si primarii, simt ca nu pot decide cu absolut nimic cum sa fie investi banii. Sau poate ma insel si aceasta consultare cu cetatenii chiar va fi luata in seama!
Liliana Chiaburu 2013-07-18 16:53:02
Impotriva acestui pasaj se exprima si cei peste 100 de semnatari ai petitiei on-line aflata la adresa de internet
http://www.petitieonline.ro/petitie/petitie_on_line_pasajul_rutier_de_la_piata_presei_este_inutil_-p66271148.html
O copie a petitiei cu numele primilor 101 semnatari a fost depusa acum o ora la registratura Primariei Capitalei.
Doina Vella 2013-07-18 17:02:24
Într-un oraș european durabil - cum trebuie să fie și Bucureștiul, prioritățile, în materie de transport, sunt următoarele: 1. pietonul; 2. bicicleta; 3. transportul în comun; 4. autoturismul. De ce trebuie să fie Bucureștiul un oraș durabil? În primul rând pentru că așa este normal. Orice om este mai întâi - și în mod firesc - pieton, și abia apoi - eventual - conducătorul unei mașini. Orașul - înțeles prin prisma binelui public și prin cea a bunului simț - este al oamenilor, nu al mașinilor. În 2013, să distrugi patrimoniu arhitectural și patrimoniu natural ca să facilitezi traficul de mașini prin mijocul unui oraș și așa sufocat de traficul auto este un anacronism, iar cei care îl promovează sunt, istoric vorbind, depășiți. Acesta este, din păcate, cazul Primăriei Municipiului București și al tuturor celor care proiectează și promovează proiecte ca acesta, ca pasajul auto subteran de la Piața Charles de Gaulle, ca diametrala pentru realizarea căreia a fost sacrificat cartierul istoric Buzești-Berzei, ca pasajul pietonal subteran de la Piața Romană, ca podul rutier suspendat Basarab sau ca preconizata lărgire a Căii Călărașilor care condamnă la dispariție cel puțin două zone construite protejate. În al doilea rând, pentru că România a ratificat mai multe convenții și tratate internaționale pe care le ignoră, în fapt, cu o determinare demnă de o cauză mai bună. De ex: Carta de la Leipzig pentru orașe europene durabile http://oar.org.ro/upload/2007/CARTA_de_la_LEIPZIG.pdf și Convenția de la Granada pentru conservarea patrimoniului arhitectural al Europei (în care este inclus, desigur, și patrimoniul național românesc).
Experiența unor țărilor occidentale care au realizat asemenea lucrări mari de infrastructură rutieră în urmă cu 4-5 decenii demonstrează că acestea sunt percepute astăzi ca fiind niște erori monumentale de politici urbane și că repararea acestor erori se face cu costuri gigantice, care reprezintă o povară pentru comunitățile locale.
Nu în ultimul rând ceea ce este foarte grav în această propunere pentru oraș este modul revoltător de nechibzuit în care se irosește banul public.
Doina Vella 2013-07-18 17:05:21
Urmare a mesajului anterior (din cauza limitării la 2.000 de caractere pe care o impuneți):
O centură funcțională pe toată lungimea ei, benzi dedicate mijloacelor de transport în comun, piste ciclabile corect realizate pe carosabil (nu pe trotuare), extinderea rețelei de metrou, reducerea traficului în centrul orașului printr-un set de măsuri disuasive, nu în ultimul rând sancțiuni progresive aplicate conducătorilor auto care încalcă în mod repetat prevederile codului rutier, acestea sunt măsurile de natură să descongestioneze Bucureștiul. Locuitorii orașului au nevoie de aer curat, de vegetație, de parcuri, de spații publice prietenoase, de un patrimoniu construit bine conservat și pus în valoare care ar putea reprezenta un real motor al dezvoltării, de arhitectură și peisaj urban de bună calitate. Nu de paaje și autostrăzi urbane.
Solicit o dezbatere publică reală (nu ca cea referitoare la pasajul pietonal Piața Romană, în cursul căreia am aflat cu toții, cu stupoare, că PMB a semnat contractulcu executantul lucrării încă din 2006!).
Doina Vella 2013-07-18 17:06:28
Urmare a mesajului anterior (din cauza limitării la 2.000 de caractere pe care o impuneți):
O centură funcțională pe toată lungimea ei, benzi dedicate mijloacelor de transport în comun, piste ciclabile corect realizate pe carosabil (nu pe trotuare), extinderea rețelei de metrou, reducerea traficului în centrul orașului printr-un set de măsuri disuasive, nu în ultimul rând sancțiuni progresive aplicate conducătorilor auto care încalcă în mod repetat prevederile codului rutier, acestea sunt măsurile de natură să descongestioneze Bucureștiul. Locuitorii orașului au nevoie de aer curat, de vegetație, de parcuri, de spații publice prietenoase, de un patrimoniu construit bine conservat și pus în valoare care ar putea reprezenta un real motor al dezvoltării, de arhitectură și peisaj urban de bună calitate. Nu de paaje și autostrăzi urbane.
Solicit o dezbatere publică reală (nu ca cea referitoare la pasajul pietonal Piața Romană, în cursul căreia am aflat cu toții, cu stupoare, că PMB a semnat contractulcu executantul lucrării încă din 2006!).
Doina Vella 2013-07-18 17:07:54
Într-un oraș european durabil - cum trebuie să fie și Bucureștiul, prioritățile, în materie de transport, sunt următoarele: 1. pietonul; 2. bicicleta; 3. transportul în comun; 4. autoturismul. De ce trebuie să fie Bucureștiul un oraș durabil? În primul rând pentru că așa este normal. Orice om este mai întâi - și în mod firesc - pieton, și abia apoi - eventual - conducătorul unei mașini. Orașul - înțeles prin prisma binelui public și prin cea a bunului simț - este al oamenilor, nu al mașinilor. În 2013, să distrugi patrimoniu arhitectural și patrimoniu natural ca să facilitezi traficul de mașini prin mijocul unui oraș și așa sufocat de traficul auto este un anacronism, iar cei care îl promovează sunt, istoric vorbind, depășiți. Acesta este, din păcate, cazul Primăriei Municipiului București și al tuturor celor care proiectează și promovează proiecte ca acesta, ca pasajul auto subteran de la Piața Charles de Gaulle, ca diametrala pentru realizarea căreia a fost sacrificat cartierul istoric Buzești-Berzei, ca pasajul pietonal subteran de la Piața Romană, ca podul rutier suspendat Basarab sau ca preconizata lărgire a Căii Călărașilor care condamnă la dispariție cel puțin două zone construite protejate. În al doilea rând, pentru că România a ratificat mai multe convenții și tratate internaționale pe care le ignoră, în fapt, cu o determinare demnă de o cauză mai bună. De ex: Carta de la Leipzig pentru orașe europene durabile http://oar.org.ro/upload/2007/CARTA_de_la_LEIPZIG.pdf și Convenția de la Granada pentru conservarea patrimoniului arhitectural al Europei (în care este inclus, desigur, și patrimoniul național românesc).
Experiența unor țărilor occidentale care au realizat asemenea lucrări mari de infrastructură rutieră în urmă cu 4-5 decenii demonstrează că acestea sunt percepute astăzi ca fiind niște erori monumentale de politici urbane și că repararea acestor erori se face cu costuri gigantice, care reprezintă o povară pentru comunitățile locale.
Nu în ultimul rând ceea ce este foarte grav în această propunere pentru oraș este modul revoltător de nechibzuit în care se irosește banul public.
Cristina Petrescu 2013-07-18 17:43:28
Locuiesc in Baneasa, merg zilnic pana in Berceni si va pot spune ca la orice ora traficul este FLUID!!! NU NE MAI TREBUIE NICIO FLUDIZARE!!! Ar fi interesanta insa o Sosea de Centura (cel putin)!!! Stiti cat ii ia unui locuitor al sectorului 1 sa iasa pe A2??? La fel de mult ca si pentru a ajunge la Constanta! Concentrati-va pe pe este nevoie sa imbunatatiti si nu pe a distruge ceea ce face din sectorul 1 sectorul verde al captalei: Bulevardul Kiseleff si zona verde inconjuratoare! La Piata Unirii nu va deranjeaza jegul, pavelele lipsa? Ati asfaltat aiurea Piata Univeritatii fara sa lasati macar un petec de spatiu verde! Vrem iarba verde, copaci, piste de bicicleta sigure pe sosea, sosele asfaltate, trotoare fara gropi si multe altele care nu par a fi in planurile PNB! NU NE ASFALTATI SPATIILE VERZI!!! NU NE MAI TAIATI COPACII!!! VREM SA RESPIRAM!!!
Gabriel Savulescu 2013-07-18 17:53:04
NU sunt de acord cu aceste proiecte. In acest oras nu se mai poate respira. Solutii:
- Opriti largirea soselelor pentru ca acestea vor mari traficul in continuare.
- Spatiul verde de la Piata Presei trebuie pastrat pentru ca nu avem nevoie de betoane ca la Universitate.
- Toate zonele vizate merita transformate in zone pietonale si spatiu verde.
- Puneti accent pe transportul in comun si piste pentru biciclisti pe strada. Benzi unice pentru RATB in tot orasul.
Gabriel Savulescu 2013-07-18 17:53:12
NU sunt de acord cu aceste proiecte. In acest oras nu se mai poate respira. Solutii:
- Opriti largirea soselelor pentru ca acestea vor mari traficul in continuare.
- Spatiul verde de la Piata Presei trebuie pastrat pentru ca nu avem nevoie de betoane ca la Universitate.
- Toate zonele vizate merita transformate in zone pietonale si spatiu verde.
- Puneti accent pe transportul in comun si piste pentru biciclisti pe strada. Benzi unice pentru RATB in tot orasul.
Gabriel Savulescu 2013-07-18 18:15:06
NU sunt de acord cu aceste proiecte. In acest oras nu se mai poate respira. Solutii:
- Opriti largirea soselelor pentru ca acestea vor mari traficul in continuare.
- Spatiul verde de la Piata Presei trebuie pastrat pentru ca nu avem nevoie de betoane ca la Universitate.
- Toate zonele vizate merita transformate in zone pietonale si spatiu verde.
- Puneti accent pe transportul in comun si piste pentru biciclisti pe strada. Benzi unice pentru RATB in tot orasul.
Gabriel Savulescu 2013-07-18 18:35:28
NU sunt de acord cu aceste proiecte. In acest oras nu se mai poate respira. Solutii:
- Opriti largirea soselelor pentru ca acestea vor mari traficul in continuare.
- Spatiul verde de la Piata Presei trebuie pastrat pentru ca nu avem nevoie de betoane ca la Universitate.
- Toate zonele vizate merita transformate in zone pietonale si spatiu verde.
- Puneti accent pe transportul in comun si piste pentru biciclisti pe strada. Benzi unice pentru RATB in tot orasul.
Dan Vilceanu 2013-07-18 22:54:45
Domnule Primar de ce va chinuiti sa fluidizati circulatia in oras??? Nu mai bine deviati o mare parte din trafic pe o centura civilizata. Multi din soferii care se blocheaza la Scanteia doar tranziteaza Bucurestiul, pentru ca nu au alternativa. Construiti odata centura, ca suntem de rasul curcilor. Sofia are centura cu 4 benzi pe sens pe o buna bucata. In loc de pasajul de la Scanteia faceti o pasarela la iesirea pe Cernica, macar cei care vin de la mare si merg in tara sa nu mai treaca prin Bucuresti. Veti fi uimiti de cat se va reduce traficul in Bucuresti, DACA BUCURESTIUL AR AVEA CENTURA pe care sa se circule civilizat. De ce ii aduceti pe toti prin centru? Nu suntem intoxicati suficient? Am apreciat foarte mult ce ati facut la Spitalul Municipal dar ma intristeaza lipsa de viziune in ceea ce priveste viitorul capitalei. Cu banii de la pasajele din centru faceti un numar dublu de pasarele pe centura si transferati acolo o mare parte din trafic. Cu o perdea de vegetatie bine gandita, poate o sa incepem si noi sa respiram un aer mai curat. Ma ingrozeste ideea unei autostrazi peste capitala? Ce ziceti in schimb de un metrou electric suspendat?? Cu un terasament care sa permita si cate o pista de bicicleta pe stanga si pe dreapta? Dar de un centru al Bucurestiului mai verde, cu putine masini si multe piste de biciclete si mijloace de transport in comun electrice (metrou, tramvai, trolebuz)?
Nicoleta Comsea 2013-07-19 01:37:19
Nu sunt de acord cu aceasta constructie. In primul rand, trebuie finalizate lucrarile incepute la alte bulevarde, iar mai apoi ar trebui sa va concentrati pe artere noi.
Este inadmisibil sa va puneti cu spatele la tot curentul european, care incurajeaza redarea spatiului public pietonului, construind haotic pentru autoturisme. Trebuie sa incurajati mobilitatea, nu rigiditatea. Si transportul gratis (pe jos, bicicleta) sau ieftin (transport in comun), nu pe cel scump (masina).
Toata UE face benzi pentru biciclete, trotuare si parcuri, numai noi (adica voi) vreti sa faceti autostrazi prin oras (fie ele suspendate).
Lucian Iorga 2013-07-19 02:20:13
Nu aprobarii acestui PUZ. Distrugerea spatiului verde este de nejustificat intr-un oras cu gradul de poluare al Bucurestiului.
Andrei 2013-07-19 10:25:24
Nu sunt de acord cu pasajul.Investitiile trebuie sa mearga in alta parte: centura orasului, eficientizarea transportului in comun, piste de biciclete, spatii verzi, parcari. Trebuie descurajat traficul auto spre centrul orasului.
Cosmin Teodorescu 2013-07-19 10:29:18
Un NU hotarat! Vrem piste pentru biciclete si spatii verzi!
Ava 2013-08-29 10:19:29
Simulare de dezbatere publică, pentru ca apoi să ignorați opiniile?! Priviți mai sus, majoritatea zdrobitoare nu doresc să fie mutilată încă o zonă din București. Nu vrem trafic către oraș, vrem măcar o simulare de capitală europeană în care traficul e dirijat către centură, nu către centru.
Dle „doctor” Oprescu, ați ajuns în această funcție pentru a reprezenta interesele bucureștenilor, nu ale limitrofilor / provinciei care au interes să ajungă în capitală / să traverseze capitala. Îndepliniți această funcție în mod execrabil, dacă lucrați într-o companie privată zburați de mult. Dacă acest proiect se va realiza (în cîteva zeci de ani, probabil, căci oricum nu aveți bani), va fi o mare rușine pentru dvs ca primar și ca om. Sunteți o dezamăgire.